Het werkt wel, maar het wordt een min of meer ‘gewone’ thermostaat als je hem hiervoor met OpenTherm op je CV had zitten. Geen instelling voor warm water bijvoorbeeld, dat doe je via je Daikin bediening. Wel kun je met hem als 230V relais aan je Daikin koppelen voor de warmtevraag. Dat is alsnog best fijn, want je kunt wel je programma’s, auto-sturing (weersinvloeden, aanwezigheid, openraam, etc.) en koppeling met de thermostaatknoppen gebruiken. Al blijft het goed om daarbij te weten dat je de warmtepomp zo stabiel mogelijk wil aansturen, dus liefst de woonkamer niet ‘s ochtends ineens 4 graden laten verwarmen nadat die de hele nacht heeft afgekoeld.Badname2 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:03:
Hi, ik heb wat hulp nodig voor ik een offerte kan accepteren. Ik heb het topic doorgelezen maar twijfel nog steeds erg of m’n Tado op de
DAIKIN ALTHERMA HYBRIDE WARMTEPOMP 4.4 KW (Met m’n oude intergas cv ketel aan de voorkant) gaat werken?
Momenteel heb ik Tado, met WiFi module op de 2017 intergas cv ketel. Thermostaat in woonkamer met vloerverwarming zit op de zoneklep ge connect en werkt goed.
Moet je bij de daikin altherma hybride de Tado WiFi box nog aansluiten op het warmtepomp deel of blijft het enkel op de huidige printplaat van de cv?
Wat kan ik straks met de Tado wel bedienen en wat niet? Wat moet je echt handmatig op de Daikin regelen of in een aparte app?
Update: sorry, ik lees nu pas dat het een warmtepomp betreft waar je de bestaande cv op aan gaat sluiten. Lijkt me dat bovenstaande blijft gelden, maar het is dan even goed om na te gaan of je er een externe thermostaat op kunt aansluiten en waar die wordt aangesloten (is de warmtepomp de “master” die ook de CV aanstuurt?).
[ Voor 10% gewijzigd door Martyn89 op 19-09-2022 13:21 ]