Zand op de straat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 22.860 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Ghosty J schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:07:
Ben benieuwd of zaterdag daar echt de verhuiswagen komt te staan.
Als chauffeur zeg ik dat ie gewoon op de weg komt te staan.
Je moet echt zeker weten dat een ondergrond stevig genoeg is om de vrachtwagen te dragen.
Dat anderen het wel riskeren wil niet zeggen dat deze chauffeur dat ook doet.
Ik zou het in ieder geval niet doen.

Maar het is opgelost las ik en daar gaat het om.
Ik neem aan dat je die buurman op de hoogte gesteld hebt hiervan?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tuurlijk zet je geen verhuiswagen op het gras... Die wagen wil daarna ook misschien nog wel weg kunnen rijden zonder eruit gesleept te hoeven worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ghosty J schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:16:
Het zand wordt eind van de dag opgehaald door iemand die het wilde hebben.
Probleem is iig voor a.s. zaterdag opgelost.
Het heeft er dan 24 uur gelegen.
Dat is mooi. Heb je de buurman al ingelicht en excuses aangeboden?
toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:03:
Tuurlijk zet je geen verhuiswagen op het gras... Die wagen wil daarna ook misschien nog wel weg kunnen rijden zonder eruit gesleept te hoeven worden?
Ghosty J schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:07:
Bedankt voor ieder zijn input.
Ik wist niet dat uitgerekend de buurman daar de verhuiswagen wilde hebben.
Ik ging er vanuit dat het voor de deur kwam op het gras.
En het mag volgens de apv niet.
Je wist het niet omdat je niets hebt laten weten.

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 26-03-2020 13:14 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Wat doet iedereen toch moeilijk gelijkt met APV’s dit en dat. Had het handiger aangepakt kunnen worden, vast wel.. Maar een beetje leven en laten leven. Het is vaak ook de toon die de muziek maakt. Als die buurman op normale manier naar hem was toegekomen was het waarschijnlijk al heel anders geweest. Los van of het wel niet mag daar de grond tijdelijk neer gooien. Het is wat zand come on.... niet een hele afvalberg grofvuil.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 26-03-2020 14:55 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 09:32

JB

Cédric roelt!

Morpheusk schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:54:
Wat doet iedereen toch moeilijk gelijkt met APV’s dit en dat. Had het handiger aangepakt kunnen worden, vast wel.. Maar een beetje leven en laten leven. Het is vaak ook de toon die de muziek maakt. Als die buurman het op normale manier naar hem was toegekomen was het waarschijnlijk al heel anders geweest. Los van of het wel niet mag daar de grond tijdelijk neer gooien. Het is wat zand come on.... niet een hele afvalberg grofvuil.
Ik denk dat waar wij wonen, je dit soort "problemen" überhaupt niet hebt ;) Beter een goede buur dan een verre vriend...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Had het handiger aangepakt kunnen worden, vast wel.. Maar een beetje leven en laten leven. Het is vaak ook de toon die de muziek maakt. Als die buurman op normale manier naar hem was toegekomen was het waarschijnlijk al heel anders geweest. Los van of het wel niet mag daar de grond tijdelijk neer gooien. Het is wat zand come on.... niet een hele afvalberg grofvuil.
Ik vind dit altijd zo grappig, ik lees dit en ben het grotendeels met je eens, totdat jij opeens de buurman als kwade persoon gaat zien.

In mijn ervaring is het idd de toon die de muziek maakt en mensen die zomaar even wat zand op de weg donderen zonder een idee te hebben wanneer en hoe het wegmoet, die hebben in mijn ervaring de toon al vele jaren eerder gezet en vele malen herhaald...

De buurman stelt een volkomen normale vraag en krijgt gewoon een totaal en nietszeggend antwoord...

Net zoals mijn ervaring ook altijd is dat de mensen die zeggen "Het is maar wat zand come on" vaak half doorflippen als je dit even met een aantal mensen gewoon recht voor hun voordeur dumpt (in hun voortuin) onder het motto "het is maar wat zand come on"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
In de voortuin vind ik wel andere koek. As we speak ligt mijn oprit vol met zand ivm graafwerkzaamheden omdat dit makkelijker was voor de gemeente. Blijft ongeveer 2 weken liggen. Had het liever niet, maar soms is het niet anders.
Ik probeerde meer de vergelijking dat het veel erger had gekund zoals complete huisraden. Iedereen kan er makkelijk langs gezien de foto’s. Ik neem aan dat de TS binnen afzienbare tijd een container had besteld als die er niet vanaf kon.

@JB klopt al krijg ik soms ook de gekste vragen van buren hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Wat doet iedereen toch moeilijk gelijkt met APV’s dit en dat. Had het handiger aangepakt kunnen worden, vast wel.. Maar een beetje leven en laten leven. Het is vaak ook de toon die de muziek maakt. Als die buurman op normale manier naar hem was toegekomen was het waarschijnlijk al heel anders geweest. Los van of het wel niet mag daar de grond tijdelijk neer gooien. Het is wat zand come on.... niet een hele afvalberg grofvuil.
Mijn aannemer heeft 2 containers voor garages neergezet. Even langs de eigenaren van die garages of daar containers mochten staan, want ik heb ze liever naast de steeg dan op de parkeerplaats waar auto's staan. Je zal net hebben dat er een kiezel van je puin af springt en tegen een auto aan. Ik heb geen zin in gezeik over autoschades. Geen probleem. Een van deze heeft kleine kinderen, aannemer is al langs geweest dat ze vooraf zullen aankondigen als ze gaan jekkeren, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. Buren blij, ik blij, aannemer blij want geen gezeik. Andere buren ook met kleine kinderen, zelfde verhaal daar gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:10
Jij snapt precies wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
Als hij nou op een normale manier naar mij toe kwam was het al anders geweest.

De buurman zei dat het voor zaterdag weg moest. Ik kon hem dat niet beloven. 2de zin was dat hij de gemeente ging bellen.
En liep weg.
Als hij nou een gewoon gesprek was aangegaan.
Dan was er veel meer mogelijk.

Ik was zelfs al bezig en foto te maken voor op Facebook en Marktplaats. Daar staat hij ook chago op toen hij kwam aanlopen.

Toen ik dit zag heb ik de foto veranderd op Facebook en Marktplaats.
Gomez12 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:32:
[...]

De buurman stelt een volkomen normale vraag en krijgt gewoon een totaal en nietszeggend antwoord...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:42
Morpheusk schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:48:
[…]
Ik probeerde meer de vergelijking dat het veel erger had gekund zoals complete huisraden. Iedereen kan er makkelijk langs gezien de foto’s. Ik neem aan dat de TS binnen afzienbare tijd een container had besteld als die er niet vanaf kon.

@JB klopt al krijg ik soms ook de gekste vragen van buren hoor ;)
Tja zo lust ik er nog wel een, in die lijn moet je blij zijn met Corona, want het had ook terminale kanker kunnen zijn. Of de buurman moet blij zijn dat TS het op de weg heeft gestort en niet in de cabrio van de buurman :X Uit niets blijkt dat TS dat zand op korte termijn zou weghalen, integendeel zelfs want hij had geen idee hoe en wanneer het weg zou gaan. Misschien kan de verhuiswagen er wel langs, maar je mag een ander toch wel aanspreken op zijn asociale (want dat vind ik het) gedrag?
Ghosty J schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:22:
Als hij nou op een normale manier naar mij toe kwam was het al anders geweest.

De buurman zei dat het voor zaterdag weg moest. Ik kon hem dat niet beloven. 2de zin was dat hij de gemeente ging bellen.
En liep weg.

Ik was zelfs al bezig en foto te maken voor op Facebook en Marktplaats. Daar staat hij ook chago op toen hij kwam aanlopen.

[...]
Jij bent echt blind voor je eigen handelen of niet? Je legt de schuld bij je buurman en zijn gedrag, maar jij doet iets wat niet mag, hindert de buurman ermee en als klap op de vuurpijl zeg je ook nog doodleuk dat je niet weet wanneer het weg gaat. Als jij zo graag iets wil doen wat niet mag, is het aan jou om je buren daar over te informeren. Als ik je buurman was, lag het zand nu op 1 berg recht voor je voordeur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je blijft het punt missen dat jij degene had moeten zijn die op voorhand dat gewone gesprek aan had moeten gaan. Niet je buurman.

Jij bent degene die zonder enige vorm van overleg zand neerlegd op een plek die daar niet voor bedoeld is. Als jij op voorhand nu even met je buren overlegd had was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
Dus iemand doet iets wat in jou ogen niet kan, dan mag je die gene afbranden raar behandelen ?

Hij wilde dat ik het ging beloven, maar als ik iets beloof dan maak ik het ook waar. Bij mij is afspraak is afspraak.

Wij hebben maar 1 auto, mijn vrouw moest in 1x extra werken. Dus was het even lastig om op dat moment binnen 10 sec te beloven dat het zand weg was voor zaterdag. Was ook een stukje overmacht.

Ik woon in een straat waar 40 huizen staan. Iedereen zet daar wel eens iets neer voor een paar dagen. Ik vind het zelf geen probleem als mensen daar iets neerleggen / zetten.
We hebben allemaal een tuin en soms moet je even wat kwijt. Helaas hebben we geen oprit.

Vooral in deze tijd om even bij alle buren even aan te bellen wordt zeker niet gewaardeerd.

Gelukkig vonden meer buren dat hij niet zo moest zeuren. En vonden het belachelijk dat hij gelijk de gemeente ging bellen.
Question Mark schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Je blijft het punt missen dat jij degene had moeten zijn die op voorhand dat gewone gesprek aan had moeten gaan. Niet je buurman.

Jij bent degene die zonder enige vorm van overleg zand neerlegd op een plek die daar niet voor bedoeld is. Als jij op voorhand nu even met je buren overlegd had was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

[...]
Goed dat je het hebt gewijzigd, maar zag je niet voor/tijdens het plaatsen dat er iemand anders ook op stond?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:53

DataGhost

iPL dev

Bekijk het uit het oogpunt van je buurman. Die is waarschijnlijk al maanden bezig met z'n verhuizing, heeft een hele hoop moeten regelen, plannen en afspreken, met eventuele aanbetalingen of betalingsverplichtingen. Dan ook nog eens in een tijd waarop opeens nog maar minder dan 50% van het personeel fatsoenlijk aan het werk is en je hebt opeens een heel interessant probleem als je verhuizing niet door kan gaan omdat de openbare weg geblokkeerd is door zooi die daar niet hoort en niet makkelijk weg kan, want het is bijna 5 ton zand en gezien je milieustraat-verhaal wordt dat toch minimaal 5x rijden. Dan is de planning van heel die stressvolle verhuizing helemaal naar de klote. Je buurman komt wellicht een beetje gepanikeerd aan met zijn verzoek en krijgt vervolgens te horen dat 'ie in de stront kan zakken. Dan is het toch volkomen logisch dat 'ie de gemeente gaat bellen?
Dus iemand doet iets wat in jou ogen niet kan, dan mag je die gene afbranden raar behandelen ?
[..]
Gelukkig vonden meer buren dat hij niet zo moest zeuren. En vonden het belachelijk dat hij gelijk de gemeente ging bellen.
Dus jij bespreekt direct met de hele buurt wat een lul die buurman van je is? Dat is niet afbranden?
Wij hebben maar 1 auto, mijn vrouw moest in 1x extra werken. Dus was het even lastig om op dat moment binnen 10 sec te beloven dat het zand weg was voor zaterdag. Was ook een stukje overmacht.
Hoe is het inbouwen van een trampoline "overmacht"? :? Je had ook kunnen stoppen, de boel terugstorten en wachten tot de buurman verhuisd was.
Ik woon in een straat waar 40 huizen staan. Iedereen zet daar wel eens iets neer voor een paar dagen.
Zijn dat dan ook dingen die niet binnen een uur weg kunnen zijn als iemand daar om vraagt, of waarvan niet eens toegezegd kan worden dat ze 3 dagen (!) later weg zijn?

Edit: wat had je gedaan als het politie/handhaving was die toevallig langs kwamen lopen op datzelfde moment, in plaats van je buurman? Ook gewoon doorgegaan en tegen de hele buurt rondgebazuind wat een zeikerds het zijn? Of had je het toch wel weggehaald, en zo ja, waarom doe je dat voor je buurman dan niet? Natuurlijk uitgaande van dat je er geen plan voor had en geen "koper".

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 27-03-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ghosty J schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:12:
Nee, mensen afbranden mag niet
Ik woon in een straat waar 40 huizen staan. Iedereen zet daar wel eens iets neer voor een paar dagen. Ik vind het zelf geen probleem als mensen daar iets neerleggen / zetten.
En dat is geen enkel probleem zolang niemand er last van heeft. Je buurman heeft dagen van te voren aangekondigd dat het zaterdag leeg moet zijn, en als jij dan moeilijk gaat doen dan verdien je ook gewoon dat de gemeente even langs komt.

:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

cryptapix schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:31:
Als ik je buurman was, lag het zand nu op 1 berg recht voor je voordeur.
Met de TS er onder.. >:)

Zonder ongein: vreemd @Ghosty J dat je niet ziet dat er een nuanceverschil in slechts een paar woordjes kan zitten.
Op de vraag van de buurman of het weg zou zijn voor zaterdag had je ook kunnen antwoorden dat je daarvoor je best zou doen maar dat je vrouw....(vul maar in).
Je beloofd dan nog steeds niets maar het zou wel een reactie zijn die meer past bij iemand die met zijn bult zand overlast veroorzaakt.
Misschien had je buurman dan wel begrip voor je gehad en aangeboden je te helpen.

Nog los van de hoeveelheid overlast, of de vrachtwagen er nu wel of niet langs kan, het wel of niet zaterdag weg is. Jij dumpt iets op openbaar gebied, dan kun je een reactie verwachten.
Mijn inziens stel je je dan dienstbaar op en ga je niet de smartass uithangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 27-03-2020 08:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 20:34

mwa

Na het lezen van dit topic ben ik nog wat blijer met mijn eigen buren. Wat een verschil in woonplezier kan het betekenen een goede buur..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, dat zeg ik nergens. Ook hier kijk je wederom naar wat een ander jou "aandoet", zonder te kijken wat je zelf gedaan hebt. Het enige wat ik aangeef in mijn post is dat je vooraf even bij je buren had moeten polsen. :)
Vooral in deze tijd om even bij alle buren even aan te bellen wordt zeker niet gewaardeerd.
Dan gooi je even een briefje door de deuren, met een mededeling en je telefoonnummer. Kunnen mensen altijd even contact opnemen.

Toen mijn dakkapel over mijn woning heengetild moest worden met een grote kraan die de straat zou gaan blokkeren heb ik ook in de hele buurt een week vantevoren briefjes door de brievenbussen gegooid. Als ik een bouwcontainer een week lang voor mijn huis heb staan licht ik mijn buren en de wijkagent vantevoren ook even in...

Het kan soms zo simpel zijn....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Ik zou het topic sluiten @Ghosty J . Ik heb voor beide begrip maar ik blijf erbij de toon is die de muziek maakt. Ik kan mij TS zijn reactie maar al tegoed voorstellen. Zo was ik een in hoogzomer hout aan het verbranden in een vuurton midden op de dag. Blijkbaar was er 1 buurtbewoner voor van een straat achter mij thuis. Die kwam op hoge poten tierend en al wanneer ik zou stoppen omdat hij niet buiten kon zitten. I.v.m. zijn verbale geweld kreeg hij ook direct de opmerking tot dat het op is. Ik had prima willen stoppen maar niet op deze manier. Anyways uurtje later de milieupolitie tot 2x toe aan de deur. Maar die konden weinig doen zolang het schoonhout was en het niet de grond in kon lopen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
mwa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:35:
Na het lezen van dit topic ben ik nog wat blijer met mijn eigen buren. Wat een verschil in woonplezier kan het betekenen een goede buur..
Nou hè. Briefjes door de deur omdat er een weekje een bouwcontainer staat. Misschien wonen ze aan krappe straten :D Hier ook blij met de buurt. Op de vuurton Pool na. Maar dat was technisch gezien een andere straat >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 27-03-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Morpheusk schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:48:
In de voortuin vind ik wel andere koek. As we speak ligt mijn oprit vol met zand ivm graafwerkzaamheden omdat dit makkelijker was voor de gemeente. Blijft ongeveer 2 weken liggen. Had het liever niet, maar soms is het niet anders.
Het viel te voorspellen dat als je er zelf last van ging krijgen dat het andere koek werd, maar het is en blijft wel jouw zand wat jij moet afvoeren...
Ik neem aan dat de TS binnen afzienbare tijd een container had besteld als die er niet vanaf kon.
Tja, wat noem jij afzienbare tijd?
Dat is geen overmacht, dat is gewoon geen zin hebben en aso zijn.

Volgens je eigen woorden was je nog maar bij de 10e kruiwagen toendertijd, oftewel je had die 10 kruiwagens ook gewoon weer in je tuin kunnen storten en zondag met de trampoline aan de gang kunnen gaan.
Morpheusk schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:40:
Ik kan mij TS zijn reactie maar al tegoed voorstellen. Zo was ik een in hoogzomer hout aan het verbranden in een vuurton midden op de dag. Blijkbaar was er 1 buurtbewoner voor van een straat achter mij thuis. Die kwam op hoge poten tierend en al wanneer ik zou stoppen omdat hij niet buiten kon zitten. I.v.m. zijn verbale geweld kreeg hij ook direct de opmerking tot dat het op is. Ik had prima willen stoppen maar niet op deze manier.
Wat is dat toch voor een aparte instelling dat als jij overlast bezorgd dat ik nederig moet gaan smeken of je daarmee wilt stoppen, doe ik dat namelijk niet dan ga jij extra overlast bezorgen...

Want het is idd de toon die de muziek maakt, alleen de toon die jij nu bij jouw buurman gezet hebt is dat er met jou totaal niet te praten valt en dat jij gewoon doorgaat als die iets vraagt.
Exact dezelfde toon die de TS gezet heeft, en het zal zeer waarschijnlijk zo zijn dat jullie die toon al veel eerder ook al eens gezet hebben, waardoor de muziek zo is en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Ik zal eerlijk wezen: Ik ben ook blij dat jij niet in onze straat woont als ik je reacties zo lees.

Maar goed, deze topic laat duidelijk zien dat inderdaad goede buren het woonplezier kunnen maken of breken. Dus: Locatie, locatie, locatie, maar inclusief de mogelijke buren :+

Enige vraag die ik nu heb, puur uit nieuwsgierigheid: @TS: Ga je in de toekomst anders te werk of zelfde manier?

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
@Gomez12 ik heb er wel degelijk last van omdat ik nu tijdelijk op straat parkeer en mijn eigen garage niet meer in kan. De oprit is ruim 100m2 dus dat zegt wel wat over de overlast. Verder hoeft men echt niet te komen smeken om iets te bespreken.... Totaal verder geen problemen met de buren. Maar je kan gewoon niet direct met een dreigende houding op iemand afkomen, je had erbij moeten zijn. Mij hoor je ook niet over de openbaarden waar ik wel degelijk last van heb. Maar goed laten we vooropstellen dat wij een hele fijne buurt hebben. En de tokkie pool is inmiddels weg. Die had wel meer op zijn kerfstok in de buurt dan klagen over mijn vuurton. Agressieve hond los laten op bejaarden etc.

@DarkKnight je zou in je handjes knijpen als je mijn buurman was ;) Ik woon in een hele nette buurt, waar iedereen voor je klaar staat, zoals nu ook buurtbewoners met boodschappen doen voor de ouderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Morpheusk op 27-03-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 08:00
Ja het is niet de manier om op zo'n manier naar iemand toe te komen maar bij sommige hier is het inlevingsvermogen ook bedroevend.
We zitten in een niet al te fijne periode, die man heeft een verhuizing voor de boeg wat nog eens extra stress opleverd.
Dan ziet hij dat er een buurman op zijn gemakkie even de openbare weg vol staat te storten.
Ipv je een beetje in te leven in zijn situatie gaat mijnheer nog vrolijk door met storten ipv even rustig de ander te woord te staan.
Dat is tegenwoordig al een groot probleem, de ander moet maar netjes en kalm doen ipv zelf het goede voorbeeld te geven.
Tot 10 tellen lukt al niet meer, tot 5 al niet eens meer wat zeg ik tot 2 al niet als ik sommige hier lees.

Ik wordt er vaak op aangesproken dat ik mij veel te veel inleef in anderen en mezelf daardoor wegcijfer.
Maar veel anderen doen dat veel te weinig.
Er is een middenweg maar niet voor iedereen, het moet op hen manier anders is het oorlog.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

mwa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:35:
Het probleem is, dat je je buren niet kunt uitzoeken. Je kunt ergens een huis kopen in een leuke buurt en op het eerste oog leuke buren, maar je weet pas of dat echt zo is nadat je er een tijdje woont. En het kan ook best gebeuren dat je buren hun huis verkopen en dat er een omhooggevallen tokkie-gezin met 4 onopgevoede kinderen naast je komt wonen. De kans dat dat laatste gebeurt (als je in een wat betere buurt woont), is natuurlijk wat kleiner, maar niet ondenkbaar.

In die richting moet je dus niet op zoek naar een permanente oplossing. Die ligt bij jezelf. Natuurlijk moet je een dossier opbouwen als het te gek is, maar wat voor mij heel goed helpt is "negeren" en zorgen dat je zelf gewoon netjes binnen de lijntjes kleurt. Dat laatste helpt echt heel goed, want mij kennen ze inmiddels bij de gemeente als "de bewoner die alles netjes volgens de regels en in overleg probeert te regelen" en een aantal buurtbewoners als "de bewoners die het niet met de regels eens zijn". Wij bellen ook niet voor elk wissewasje en als we bellen dan is er ook echt wel iets aan de hand en hebben we zeker al geprobeerd om het eerst zelf op te lossen. Het laatste "dieptepuntje" waarvoor we vorig jaar Handhaving hebben gebeld, was een keukenzettertje die het heel normaal vond om onaangekondigd met zijn bus-aanhanger combinatie en klusspullen de doorgang bij ons voor het huis volledig te blokkeren. Het boeide hem allemaal niet en hij ging die bus zeker niet verplaatsen.... was niet zijn probleem..... Het werd wel zijn probleem toen handhaving er stond. Was helemaal niet nodig geweest als hij z'n bus + aanhanger gewoon 50 centimeter had verzet (of nog beter: even had aangebeld bij het huis wat hij wilde gaan "dichtzetten") zodat er nog mensen langs zouden kunnen, maar hij koos voor de escalatie. Prima, dan kun je 'm krijgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:42

Hij wilde dat ik het ging beloven, maar als ik iets beloof dan maak ik het ook waar. Bij mij is afspraak is afspraak.

We hebben allemaal een tuin en soms moet je even wat kwijt. Helaas hebben we geen oprit.

[...]
Ik kan m’n vorige post wel weer herhalen zie ik.

Tja heel handig van je buurman om er met de botte bijl in te gaan is het niet, dan krijg je dus soms mensen die zich zo krom gaan opstellen als jij nu doet (de schuld ligt altijd bij een ander). Maar, dat de buurman je aanspreekt op je asociale gedrag is volledig terecht.

Dat hij wil dat je iets belooft, is omdat jij zijn legale plannen in de weg zit met een illegale dump van zand. Heel normaal dus dat hij wil dat je een concrete toezegging doet.

Er is absoluut geen sprake van overmacht. Je hebt deze situatie namelijk volledig bewust zelf gecreëerd. Eerst door niet na te denken waar je het uitgegraven zand op een legale manier ging laten en later door stug door te scheppen toen je buurman je erop wees dat die berg in de weg zou liggen. Nogmaals, jij maakt hier de fout. Jouw reactie, ook op een boze buurman, had moeten zijn “oh shit buurman, helemaal niet aan gedacht dat dit niet mocht. Ik kan je niet beloven dat het zand voor zaterdag weg is, maar als de vrachtwagen er niet langs kan, bel dan even bij mij aan. Dan schep ik het direct weg op een stuk plastic in het grasveldje en heb je hooguit een half uurtje vertraging”.

Mooi dat je corona gebruikt als excuus om niet aan te bellen, maar je buurman kwam naar je toe om je erop te wijzen. Dus hoe begrijpelijk ook dat je niet aanbelt, dat kun je hier niet als excuus voor gebruiken.

Dat je halve buurt vindt dat je buurman zeurt, geeft mij wel een vermoeden in wat voor buurt jij woont en waarom de buurman er weg gaat. Hoe noemen ze dat mooi? Een krachtwijk? Daar is overigens niets mis mee, iedereen moet leven zoals hij wil, maar de grens ligt wel bij overlast war mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het meeste is nu wel gezegd en we kunnen hier oneindig over blijven discussiëren. Tijd voor een slotje.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.