Zand op de straat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 22.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:10
Hallo,

Even een vraag, mag je tijdelijk even wat grond op een stuk je weg leggen?
Het is een doodlopend stukje straat.

De buurman heeft de gemeente al ingeschakeld.
Wil even weten waar ik aan toe ben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar heb je doorgaans een "ontheffing gebruik openbare weg" voor nodig. Raadpleeg je gemeente.

Of veel mensen dat doen, betwijfel ik. Als er grond wordt gestort op een parkeerplaats en dat wordt diezelfde middag nog weggekruid, succes met bewijzen.

De voorwaarden verschillen per gemeente. Enkele voorbeelden uit zoeken bij google naar 'ontheffing gebruik openbare weg':

• Capelle aan den IJssel: meldingsplicht, moet dezelfde dag zijn opgeruimd.
• Veenendaal: ontheffing nodig.
• Den Haag: melding maken

Enzovoorts.

[ Voor 59% gewijzigd door CodeCaster op 25-03-2020 18:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 23:56
In sommige gemeenten moet het binnen een dag weg zijn, anders vergunning nodig, etc. Zou even de website van jouw specifieke gemeente er op naslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:17:
Hallo,

Wat is tijdelijk voor jou? Rekbaar begrip.

Lekkere buurman wel, neem toch aan dat hij eerst met je gesproken heeft alvorens de gemeente te contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
Buurman kwam bij mij dat het zand voor a.s. zaterdag weg moest anders kon zijn verhuiswagen er niet staan. Aangegeven dat ik het niet kon beloven dat al het zand weg zou zijn.

Weet zeker dat de verhuiswagen de bocht niet kan maken maar via een grasveldje wel voor hun huis kan komen.

De 2de zin was al een dreigement met de gemeente. Toen was ik er al klaar mee.

Acties:
  • +74 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eigenlijk heeft je buurman toch gewoon gelijk? Ik snap wel dat je buurman het zekere voor het onzekere wil nemen en gaat polsen of jij je zand wel voor zaterdag wel weghebt.

Even andersom redeneren.. Heb je op voorhand vantevoren ook even netjes met je buren overlegd of jouw zand een mogelijk probleem vormt op de openbare weg?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Help die beste man met z'n verhuizing dan ben je er voor eeuwig klaar mee ;).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:43:
Buurman kwam bij mij dat het zand voor a.s. zaterdag weg moest anders kon zijn verhuiswagen er niet staan. Aangegeven dat ik het kon beloven dat al het zand weg zou zijn.

Weet zeker dat de verhuiswagen de bocht niet kan maken maar via een grasveldje wel voor hun huis kan komen.

De 2de zin was al een dreigement met de gemeente. Toen was ik er al klaar mee.
Dat jij openbare grond zomaar in gebruik neemt als of het van je zelf is, is natuurlijk ook niet netjes he. Als iemand wil verhuizen en de openbare weg vol ligt met grond of zooi van de buren, zou ik dat ook niet echt op prijs stellen als ik dan niet meer kan verhuizen.

Leuk dat er gras ligt, maar ga jij duwen als ie volgeladen vast komt te zitten?

Ruim gewoon voor zaterdag je troep op :Y

[ Voor 37% gewijzigd door RaZ op 25-03-2020 18:49 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37
Het is inderdaad niet redelijk om 4 dagen lang spullen die van jou zijn op de openbare weg te laten liggen.

Al helemaal niet als dit werkelijk dingen blokkeert.

Met verhuiswagens door grasvelden ploegen is natuurlijk helemaal onzin, wie gaat het opnieuw aanleggen van dat veld betalen dan, ik veronderstel dat jij dat waarschijnlijk niet van plan bent, dus wie dan? En als het nog wat regent blijft zo'n wagen voor je het weet nog steken ook. Snap wel dat je buurman daar niet zo'n zin in heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23
Eens met mijn bovenbuurman. Zou hier ook echt niet blij van worden. Verhuizen is al een stressvolle en inspannende bezigheid dus dan wil je zeker weten dat de verhuiswagen ook gewoon makkelijk erbij kan.

En wel via een grasveldje? Stel dat ie daar wegzakt, wat dan? Help jij uitgraven? :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:33
Buurman kwam bij mij dat het zand voor a.s. zaterdag weg moest anders kon zijn verhuiswagen er niet staan. Aangegeven dat ik het kon beloven dat al het zand weg zou zijn.
Als je dat kunt beloven is het goed toch. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23
Pfff. In de jaren dat ik bij een hovenier heb gewerkt ben ik dit soort reacties niet veel tegengekomen. Iedereen die zn tuin aan (laat) leggen weet dat je af en toe wat meer publieke ruimte nodig hebt om te werken.
Wmb leven en laten leven. Overleg welk gedeelte nodig is voor zowel verhuizen als tijdelijke opslag. Dat geld voor beide partijen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
clements schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:39:
Pfff. In de jaren dat ik bij een hovenier heb gewerkt ben ik dit soort reacties niet veel tegengekomen. Iedereen die zn tuin aan (laat) leggen weet dat je af en toe wat meer publieke ruimte nodig hebt om te werken.
Wmb leven en laten leven. Overleg welk gedeelte nodig is voor zowel verhuizen als tijdelijke opslag. Dat geld voor beide partijen.
Blijkbaar is het zo neergekwakt dat het verkeer hindert. Dat is per definitie al ongewenst, maar dat dagen laten liggen is ronduit absurd.

In dergelijke gevallen regel je het vooraf goed met alle betrokkenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghosty J
Rukapul schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Blijkbaar is het zo neergekwakt dat het verkeer hindert. Dat is per definitie al ongewenst, maar dat dagen laten liggen is ronduit absurd.

In dergelijke gevallen regel je het vooraf goed met alle betrokkenen.
Het gaat om dit kleine stukje.
De overburen hebben aangegeven er geen last van te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh3cvOLH3s_WxNn4Rnl2vQvevAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkiSikcrghfZ121gdU8WHmlS.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb even gekeken op de website van mijn gemeente:
Ingebruikname gemeentegrond
Wanneer u de weg, een weggedeelte of andere openbare plaats wilt gebruiken anders dan de publieke functie daarvan, is toestemming van de gemeente nodig. U vraagt hiervoor ontheffing aan.

Een ontheffing is niet nodig wanneer u de verkeersveiligheid of openbare veiligheid niet in gevaar brengt. Bijvoorbeeld als er een container geplaatst wordt op een (betaalde) parkeerplaats. Wel moet u dan zorgen voor voldoende ruimte voor het overige verkeer en voor de veiligheid afzetting zoals linten of verlichting plaatsen.
Volgens mij heb ik alles voldaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Ghosty J op 25-03-2020 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:46

Tens

let me drink about it

Foto maakt niet alles duidelijk; maar gezien de vraag van je buurman is er toch iets met 'voldoende ruimte voor het overige verkeer'.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:57:
voldoende ruimte voor het overige verkeer
Een verhuiswagen is ook verkeer :z .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Duidelijk zinnen formuleren met onderwerp etc is wel zo handig als men je moet begrijpen.

Bovenstaande zin is namelijk strijdig met de foto tenzij wij iets niet weten of de bestuurder voor het eerst een vrachtwagen bestuurt of blind is. Worst case metertje moet topicstarter een paar meter zand afvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 25-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik heel snel tel, de afstand tussen "zand" en "perkje" (linksboven) is nog geen 8 stoeptegels. Hiermee is de breedte minder dan 2.40m en volgens mij voldoet het stukje straat hiermee niet meer aan de "verwachte breedte" waar een RDW-gekeurde vrachtwagen kan komen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 12:09
MAX3400 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:07:
Als ik heel snel tel, de afstand tussen "zand" en "perkje" (linksboven) is nog geen 8 stoeptegels. Hiermee is de breedte minder dan 2.40m en volgens mij voldoet het stukje straat hiermee niet meer aan de "verwachte breedte" waar een RDW-gekeurde vrachtwagen kan komen?
Daar kan een verhuiswagen echt wel langs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:17

Aangegeven dat ik het niet kon beloven dat al het zand weg zou zijn.
Waarom niet?
In plaats van hier te posten had je het vanavond ook met een spit even uit kunnen strooien over dat gras.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:27
pennywiser schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:08:
[...]

Ik wilde het net zeggen, voor een beetje chauffeur moet dat echt geen probleem zijn.
En anders het voorste deel daar weghalen en achteraan gooien.
Desnoods parkeert hij er bovenop :-P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pennywiser schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:08:
[...]

De EU richtlijn is dat een vrachtwagen maximaal 2.55m breed mag zijn "zonder airco" en 2.60m met "airco" (voor de vracht). Dit geldt ongeacht de lengte of aantal assen van de totale combinatie.

Zonder zand is de weg daar exact op berekend en is er aan beide kanten nog 45cm speling (goh, spiegels???).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:44
Kijk, het hoort er niet natuurlijk. Maar deze hoeveelheid schep je toch even in een uurtje weg? Zoveel is het niet. Scheelt een hoop gezeik en frustratie. Of schep het op een grote hoop in die hoek bij die put... het ligt er nu gewoon onhandig. Hou er rekening mee dat de buurman misschien ook wel wat in de stress zit vanwege de verhuizing en dus licht aangebrand is.

(Ik neem even aan dat jij op het doodlopende stuk staat, klagende buurman links is en je overburen waar je het over hebt uh, aan de overkant zitten?

Of je gooit die berg zand even op het picasso-portret..

Zoveel oplossingen.

[ Voor 65% gewijzigd door Nat-Water op 25-03-2020 20:18 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 19:59
Ik vind dit soort onderwerpen toch wel vermakelijk hoor.
Waar is de tijd gebleven dat mensen gewoon met elkaar in gesprek gingen en elkaar helpen. Ik stel voor dat de buurman helpt met zand kruien en dat jij hem dan helpt verhuizen. Wel met voldoende afstand natuurlijk . Iedereen blij en beter een goede buur dan een verre vriend zou ik zeggen.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
De buurman woont in het rijtje aan de rechterkant.
Er rijden vaker auto's en vrachtwagens op dat stukje gras om iets af te leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5QnNAQqWs0IFDEoa9xAIuG0wwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmt9jPleiBtmfOk3kKvdEHJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal even moeten kijken wanneer het mij lukt.
Mijn vrouw moet extra werken. Wegens ziekte.
Ik wilde al de auto regelen van mijn ouders.
Maar als je er zo met gestrekt been in gaat.

Er is altijd wel iets te regelen met mij hou altijd wel rekening met de buren enzo.

Maar als je in je 2de zin al zegt dat je de gemeente gaat bellen ben ik er wel klaar mee. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
Nat-Water schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:12:
Kijk, het hoort er niet natuurlijk. Maar deze hoeveelheid schep je toch even in een uurtje weg? Zoveel is het niet. Scheelt een hoop gezeik en frustratie. Of schep het op een grote hoop in die hoek bij die put... het ligt er nu gewoon onhandig. Hou er rekening mee dat de buurman misschien ook wel wat in de stress zit vanwege de verhuizing en dus licht aangebrand is.

(Ik neem even aan dat jij op het doodlopende stuk staat, klagende buurman links is en je overburen waar je het over hebt uh, aan de overkant zitten?

Of je gooit die berg zand even op het picasso-portret..

Zoveel oplossingen.
Ik woon links de buurman rechts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Ah, dus de hoop zand ligt dus wel zeker in de weg voor de buurman. Dat de buurman niet op het gras wil gaan lopen draaien met de wagen snap ik volkomen.

Schep het gewoon ff weg joh. Desnoods in wat van die goedkope puinzakken.. gooi het daar in, klaar is bassie.
Of pal voor je eigen voortuin, daar komt hij als het goed is ook niet. Heb jij je fitness voor de dag ook weer gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 25-03-2020 20:37 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
Er heeft hier al vaker een vrachtwagen geprobeerd te keren of te parkeren. Maar geen enkele heeft de bocht gehaald. Of ze gingen dwars door de tuin heen met 2 banden. :-)

Ik ga kijken wat ik deze week kan doen.
Als ik deze filmpjes zie bij de stort dan wordt ik er ook niet vrolijk van om 4m3 weg te scheppen.
Wordt meerdere keren rijden. :-)
https://www.dumpert.nl/item/7875837_8f0b95d1

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:29
Met de tijd besteed aan dit topic had je het al weg kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:42:

Als ik deze filmpjes zie bij de stort dan wordt ik er ook niet vrolijk van om 4m3 weg te scheppen.
Wordt meerdere keren rijden. :-)
Dat is vervelend, maar kan geen probleem voor de buurman zijn natuurlijk...

Schep het gewoon even aan de kant. Ben jij niemand meer tot last, kan de buurman rustig verhuizen en heb jij alle tijd om die zooi op zijn tijd naar de stort te brengen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:31:
[...] hou altijd wel rekening met de buren enzo.
Jij hebt bewezen dat niet te doen in dit geval.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 25-03-2020 20:52 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:17
Om de één of andere reden verwachtte ik écht een enorme berg zand. Het enige wat ik aantref is een enorme berg discussie over relatief weinig zand :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

De tijd tussen de topic start en het laatste bericht van de TS is genoeg tijd om die hoop zand al drie keer van plaatst te wijzigen..

Kom op wat een nonsens, is dit stiekem een topic generator?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:55:
Om de één of andere reden verwachtte ik écht een enorme berg zand. Het enige wat ik aantref is een enorme berg discussie over relatief weinig zand :+
Wat daar ligt is ook geen 4 kuub toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

janvanmil schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Ik zie het getal 4 hier niet terug komen. Hoe kom jij daar bij?
Ghosty J in "Zand op de straat"
Dit is gok ik net 2.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 25-03-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
janvanmil schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Nee denk eerder 3. 4 is een schrijffout.
In de gebruiksaanwijzing van de trampoline staat 2.5 m3 maar ik heb wat meer weggehaald.
Tis een inground van 3.30m gat is 2.9 meter en 80 cm diep.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghosty J op 25-03-2020 21:21 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20

Wom

offtopic:
Totaal off-topic, maar toch ook weer niet. Een vriend van mij had aantal jaar geleden ook een hoop zand op de stoep voor zijn huis liggen. Hij had zelf een zitkuil in zijn tuin uitgegraven, echt een heel weekend op lopen zwoegen. Kruiwagen volschappen, naar voren brengen en weer terug.

Nu wilde het toeval dat het 1 april was en ik iemand kende die bij de gemeente werkte. Ik hem die vriend laten bellen met de mededeling dat de gemeente een boete zou heffen als hij niet zorgde dat de dag er op alles weer terug weg was. Vriend behoorlijk in paniek, dus hij vrij genomen en de hele 1ste april staan scheppen en zwoegen om die berg weer terug weg te krijgen.

Dus ik 's avonds langs hem en hij doet zijn verhaal. Totdat ik hem vroeg welke dag het die dag was en zijn kwartje viel. :+ Kon hij dus alles nog een keer met een kruiwagen gaan verrijden.

Moest daar dus aan denken bij het lezen van dit topic. Succes er mee in ieder geval :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06 09:11
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Nee denk eerder 3. 4 is een schrijffout.
In de gebruiksaanwijzing van de trampoline staat 2.5 m3 maar ik heb wat meer weggehaald.
Tis een inground van 3.30m gat is 2.9 meter en 80 cm diep.
Dan kom ik toch aan 5,28 kuub. Zoveel lijkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 21:37
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:55:
Ik zeg: zand erover 8)7

Maar serieus, schep dat zand even ergens anders heen, kruiwagen, grote schep, zo'n 30 keer vol, en klaar. OK is wat werk, maar dan heb je meteen iets te doen in deze corona-tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:31
Wat was je plan eigenlijk om te doen met het zand als je het niet naar de stort wil brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:17:
Hallo,

Normaal moet je zoiets aanvragen bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
jan390 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:48:
Wat was je plan eigenlijk om te doen met het zand als je het niet naar de stort wil brengen?
Ik hoop dat een boer hier in de buurt het zand wil hebben of íemand anders die zijn vijver wil dicht gooien. Oid.
Anders ga ik wel gewoon naar de stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:42:
Ik ga kijken wat ik deze week kan doen.
Misschien out of the box denken; gooi een advertentie op Marktplaats? "Donderdag zelf ophalen; 3 kuub tuingrond, niet PFAS-gekeurd:.

Je kan altijd nog vrijdag in de rij gaan staan bij de milieustraat (wat trouwens geen verrassing kan zijn; vorige week werd al gevraagd weg te blijven of te plannen...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:17
Wom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:28:
offtopic:
Totaal off-topic, maar toch ook weer niet. Een vriend van mij had aantal jaar geleden ook een hoop zand op de stoep voor zijn huis liggen. Hij had zelf een zitkuil in zijn tuin uitgegraven, echt een heel weekend op lopen zwoegen. Kruiwagen volschappen, naar voren brengen en weer terug.

Nu wilde het toeval dat het 1 april was en ik iemand kende die bij de gemeente werkte. Ik hem die vriend laten bellen met de mededeling dat de gemeente een boete zou heffen als hij niet zorgde dat de dag er op alles weer terug weg was. Vriend behoorlijk in paniek, dus hij vrij genomen en de hele 1ste april staan scheppen en zwoegen om die berg weer terug weg te krijgen.

Dus ik 's avonds langs hem en hij doet zijn verhaal. Totdat ik hem vroeg welke dag het die dag was en zijn kwartje viel. :+ Kon hij dus alles nog een keer met een kruiwagen gaan verrijden.

Moest daar dus aan denken bij het lezen van dit topic. Succes er mee in ieder geval :)
Hahaha goeie streek, uiteindelijk nog wel een handje toegestoken mag ik hopen :P

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:52
Hoe lang ligt het er eigenlijk? Kan mij ook wel voorstellen dat als het er al een tijdje ligt dat die buurman ook wat kort af is.. dat zou niet meehelpen iig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 17-06 14:49
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Ik hoop dat een boer hier in de buurt het zand wil hebben of íemand anders die zijn vijver wil dicht gooien. Oid.
Anders ga ik wel gewoon naar de stort.
regeren is vooruitzien! Eerst een klant regelen, dan graven :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Leg een zeil neer op het grasveldje, en gooi daar die grond/zand op?

[edit]
overigens, ik denk dat je met een grote bus/verhuiswagen wel over dat bergje heen walst hoor, ziet niet uit alsof ze daar last van gaan hebben, maar goed.

[ Voor 55% gewijzigd door mvrhrln op 25-03-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
ID-College schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:00:
Hoe lang ligt het er eigenlijk? Kan mij ook wel voorstellen dat als het er al een tijdje ligt dat die buurman ook wat kort af is.. dat zou niet meehelpen iig!
Bij kruiwagen nr 10 kwam de buurman al.
Dus redelijk kort ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
mvrhrln schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:06:
Leg een zeil neer op het grasveldje, en gooi daar die grond/zand op?

[edit]
overigens, ik denk dat je met een grote bus/verhuiswagen wel over dat bergje heen walst hoor, ziet niet uit alsof ze daar last van gaan hebben, maar goed.
Ze laten een verhuisbedrijf komen gaven ze vandaag aan. Ik dacht eerst ook een klein busje.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Dus redelijk kort ;-)
Je doet wel negatief... Misschien dat de buurman het anders kon vertellen maar misschien kwam hij wel tijdig aangeven dat het zaterdag niet in de weg moet liggen.

Beter toch dat 'ie dat komt vertellen als je 1 kuub hebt gestort ipv 4 kuub? Maar ja, volgens je topic ben je vrolijk doorgegaan met nog eens 30 tot 50 kruiwagens lozen (een normale kruiwagen is ongeveer 75 tot 100 liter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:14:
[...]

Ze laten een verhuisbedrijf komen gaven ze vandaag aan. Ik dacht eerst ook een klein busje.
Belangrijkste is, hoe belangrijk is het voor jouw om een goede relatie met je buren te hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:02
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:31:
Maar als je in je 2de zin al zegt dat je de gemeente gaat bellen ben ik er wel klaar mee. :-)
Snap ik. Maar ik denk dat jouw buurman heel gestrest is. Die weet ff geen raad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mvrhrln schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Belangrijkste is, hoe belangrijk is het voor jouw om een goede relatie met je buren te hebben denk ik.
Tot zaterdag aangezien ze gaan verhuizen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
MAX3400 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:22:
[...]

Tot zaterdag aangezien ze gaan verhuizen? ;)
da's dan ook weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 17:29
Of ze komen er net wonen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:07
Die man zit gewoon in de stress met z'n verhuizing.
Het is 3x geen probleem:
- De verhuiswagen rijd hier zo langs
- Je schept het zelf in no-time weg.
- En volgende week is de buurman ook weg (ik neem aan dat hij vertrekt :-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mvrhrln schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:06:

Ik vind het toch vrij hoog. Het zal maar net je servies zijn die een te grote klap krijgt door die hoop daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:40
Nvm, niet alles gelezen. :+

[ Voor 90% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2020 00:04 ]

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:01
Ik vind jouw actie vooral lekker aso.

Je pleurt het zand daar zomaar weg, op de openbare weg, terwijl je nog niet weet wanneer het weg gaat. Dat ben je nu pas aan het uitzoeken. Als je net de 10e kruiwagen leeg gooit komt de buurman vragen of komend weekend het wel weer weg is, je antwoord 'geen idee' en je pleurt en nog een sloot bij? Koekoek, ik had meteen de gemeente gebeld.

prutsert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ghosty J schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Dus redelijk kort ;-)
Lol, oftewel je buurman die houdt rekening met zijn buren en jij bent gewoon een asociaal figuur...

Ik had echt direct de gemeente gebeld als jij tegen mij zegt dat je het niet weet en dan rustig verder erbij gaat gooien.

Als het aan jou ligt dan ligt dit zand er nog wel enkele weken (aangezien je nu nog geen idee hebt hoe je het weg moet krijgen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Zulke dingen boeit de gemeente meestal niet.... zolang niemand er last van heeft. Buurman heeft er dus overduidelijk wel last van als het er zaterdag nog ligt, dus dan gaat de gemeente echt wel handhaven.

Als jij doodleuk tegen je buurman zegt dat je niet weet of de hinder dan ten einde is, is het nogal logisch dat 'ie met 'de gemeente' gaat 'dreigen'. Overigens is dat een totaal non-dreigement hier. Het was wat anders geweest als hij gezegd had dat hij het met een shovel tegen je voordeur zou knikkeren. Boeit ook weinig allemaal; je moet die troep gewoon voor die tijd weghalen. Of je dat nu zelf doet of dat de gemeente het komt doen op jouw kosten... die keuze is aan jou :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan zeg en zorg je toch gewoon dat het zaterdag weg is. Die buurman heeft gewoon gelijk en een hele goede reden om te klagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:56
Dit is ook gewoon 5 minuten werk om het op een fatsoenlijke hoop te scheppen, desnoods even op een andere hoek van de weg, ipv. zo'n rare sliert langs de rand. Dat scheelt al veel ruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door Xfade op 26-03-2020 02:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Mag helemaal niet op de weg.
Je hebt een ontheffing nodig, alleen in de gemeente van de TS niet als je alleen voor korte tijd (lees 2 of 3 dagen max.) een parkeerplaats gebruikt. Op een rijbaan is hoe dan ook "not done" zonder ontheffing.

Als de buurman echt herrie gaat maken bij de gemeente, komt handhaving je waarschijnlijk gewoon vertellen dat het "morgen weg moet zijn". Tenzij ze al vaker voor dit soort dingen aan je deur hebben gestaan, dan zou het ook een boete kunnen worden.

Dat zand kun je overigens niet meer gewoon naar de stort brengen waarschijnlijk i.v.m. PFAS. Moet naar een grondbank en kost richting de 40 euro per kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:13
De buurman brengt het misschien niet tactisch, misschien wel door stress, maar je hoeft daardoor niet te gaan frustreren.

Kennenlijk staat zijj verhuizing op losse schroeven door een stomme zandbult.
Dus doe niet zo moeilijk en krui het ergens anders neer.
Is 2 a 3 uurtjes kruien ong. Dat kan prima savonds na werktijd.

Of vraag de desbetreffende buurman om mee te helpen. Ben je nog sneller klaar.

[ Voor 34% gewijzigd door barry86 op 26-03-2020 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Goedkoop stuk bouwzeil op t gras en scheppen maar. En dan niet weken laten liggen anders moet je gras inzaaien :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Ik zou het niet zomaar even verplaatsen, want volgens de openingspost heeft de buurman de gemeente al ingeseind. Eerdaags staat er dus een BOA van Handhaving op de stoep en moet het weg. Kun je wéér gaan kruien. Misschien maar beter om het gewoon nu in 1 keer af te gaan voeren. Als je het nu verplaatst en de buurman gaat weer bellen met de gemeente, dan komen ze zeker kijken. Dan willen ze wel even weten wat je allemaal aan het doen bent en waarom je her en der bulten zand op de openbare weg neerlegt.

Nu een ontheffing aanvragen heeft ook geen nut:
- dat moet 2 weken vantevoren
- die is ook maar voor korte tijd. Je gaat voor zoiets echt geen ontheffing van een maand krijgen ofzo.

Wilde je dit trouwens met een aanhangertje af gaan voeren TS? Je hebt blijkbaar niemand die de grond wil hebben en de gemeente gaat je, ongeacht waar je het spul neerlegt, echt geen weken geven om het kwijt te raken. 4 kuub aarde weegt als het een beetje tegenzit bijna 4,8 ton. Dan mag je dus met een beste auto en grote aanhanger al minimaal 4 keer rijden.

Ik huur voor zulke klussen gewoon een zandcontainer (en regel ruim 2 weken vantevoren een ontheffing). Kost wat, maar dan ben je er wel makkelijk vanaf. Gokje: 6 kuub container inclusief afvoer naar de grondbank: 350 euro? Als je zelf gaat rijden moet je ook per kuub betalen om het te mogen storten.
Erapaz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:19:
Zo’n berg langer dan een dag laten liggen is sowieso behoorlijk aso, er zullen daar meer mensen lopen/fietsen en je kijkt er ook de hele tijd tegen aan.
Als je het netjes had gedaan, dan had je een grote puinzak of container gehuurd die voor je wordt opgehaald. Dan riskeer je ook je eigen rug niet. Een zak is er al vanaf 80 euro en kan je zo ophalen bij de Praxis. Nu ben je gaan graven zonder na te denken wat je met het zand ging doen en ligt het in de weg.

Maar ja, het mag allemaal niks kosten dus vallen we er anderen maar mee lastig. Hier in de buurt staan ook regelmatig vrachtwagens op de openbare weg, waardoor je er zelfs op de fiets niet meer langs kan. Je kunt gewoon een parkeerplaats reserveren voor je deur voor dit soort doeleinden, maar dat kost geld dus dat doen mensen niet.
Zo'n bigbag is 1 kuub en niet echt handig vol te scheppen. Met de hoeveelheid zand die de TS heeft liggen, kan hij beter een container regelen. Toevallig komen ze hier morgen een 3 kuub grondcontainer plaatsen. Helaas heb ik maar een kleine 2 kuub grond over na het aanpakken van de voortuin. (Ligt overigens keurig op eigen grond nu.)

Heel veel mensen onderschatten de kosten van het afvoeren van zand, omdat het aanvoeren bijna niks kost en het spul zelf ook bijna niks kost. Je gaat pas betalen als je er weer vanaf wil.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-03-2020 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Zo’n berg langer dan een dag laten liggen is sowieso behoorlijk aso, er zullen daar meer mensen lopen/fietsen en je kijkt er ook de hele tijd tegen aan.
Als je het netjes had gedaan, dan had je een grote puinzak of container gehuurd die voor je wordt opgehaald. Dan riskeer je ook je eigen rug niet. Een zak is er al vanaf 80 euro en kan je zo ophalen bij de Praxis. Edit: Volgens @Anoniem: 39993 is een zak niet genoeg, maakt verder niks uit voor mijn punt, je kunt ook een container huren, wordt je trampoline wel iets duurder van, maar dit hoort er nu eenmaal wel bij. Nu ben je gaan graven zonder na te denken wat je met het zand ging doen en ligt het in de weg.

Maar ja, het mag allemaal niks kosten dus vallen we er anderen maar mee lastig. Hier in de buurt staan ook regelmatig vrachtwagens op de openbare weg, waardoor je er zelfs op de fiets niet meer langs kan. Je kunt gewoon een parkeerplaats reserveren voor je deur voor dit soort doeleinden, maar dat kost geld dus dat doen mensen niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 26-03-2020 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
Hier rijdt een vrachtwagen toch gewoon overheen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Waarom gooi je die berg niet gewoon voor je voordeur? Gewoon eroverheen lopen om binnen te komen, zo steil is die heuvel niet.
Dat is een beetje dezelfde insteek als die je nu hebt. "Niet mijn probleem". Wel jouw probleem want jij smijt dat zand Er neer zonder eerst na te denken over gevolgen. Waarom deed je het niet netjes in een parkeervak. In ieder geval niet op een straat.
Ik snap je buurman volledig, hij waarschuwt tijdig (3 dagen tevoren ) zodra je nog bewegingsruimte hebt. Bovendien is 10 kruiwagens nog makkelijk te verplaatsen.
In plaats daarvan ga jij als een kip zonder kop vrolijk door. En ja nu is het wel erg veel om even te verplaatsen. Jammer joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:09:
Heel veel mensen onderschatten de kosten van het afvoeren van zand, omdat het aanvoeren bijna niks kost en het spul zelf ook bijna niks kost. Je gaat pas betalen als je er weer vanaf wil.
In het centrum van een stad geloof ik dat graag, ik geloof niet dat er in mijn omgeving ooit iemand betaald voor het afvoeren van een paar kuub grond/zand (of het moet vol met troep zitten oid).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 12:21
--WaaZaa-- schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:22:
Ik vind jouw actie vooral lekker aso.

Je pleurt het zand daar zomaar weg, op de openbare weg, terwijl je nog niet weet wanneer het weg gaat. Dat ben je nu pas aan het uitzoeken. Als je net de 10e kruiwagen leeg gooit komt de buurman vragen of komend weekend het wel weer weg is, je antwoord 'geen idee' en je pleurt en nog een sloot bij? Koekoek, ik had meteen de gemeente gebeld.
Dit dus. Deze reactie heeft ook niet voor niets al 9 kudos in 7 nachtelijke uren.
Als ik de TS een tip mag geven: zet je confirmation bias* even uit, neem de adviezen in dit topic serieus en stel je standpunt bij.

*confirmation bias is een natuurlijke menselijke eigenschap waardoor je bevestiging van derden onbewust zwaarder laat wegen dan ontkrachtiging van je eigen denkbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-06 21:23
Met verbazing dit topic gelezen.
Volgens mij gaat de buurman juist verhuizen omdat ts een aso is 7(8)7

Binnen tien kruiwagens wist je al dat buurman het niet daar wilde hebben en toch ga je gewoon vrolijk door. 'Want hij heb gedreigd met de gemeente dus ik ben er klaar mee.'
Ja kan het ook uitstrooien over het grasveldje ofzo.
Maar beter was geweest als je al iemand had gehad die het wilde hebben. Ipv op de weg gooien en hopen dat iemand anders het maar ophaalt.
Echt te je kan beter even leren van wat mensen in dit topic tegen je zeggen, wel zo fijn voor je nieuwe buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
True schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Een verhuiswagen is ook verkeer :z .
Die komen wel op smallere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Jrz

––––––––––––

[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik zie geen probleem. Met 3 minuten even wat dingen scheppen heb je 12 tegels, dus 3.60m vrij om te rijden.
Als meneer op de plek van het zand de wagen wil zetten.. sja, wie het eerst komt...
Die verhuiswagen hoort er ook niet te staan.

Meneer is gestrest, dreigt direct met de gemeente. Dan is het maar aan de gemeente om er iets van te zeggen.

Als er een container stond met vergunning doordat je aan het verbouwen was, was het voor hem nog lastiger, en kon hij niet eens naar de gemeente. Meneer de buurman had gewoon ff relaxer moeten doen.

Ik hoop voor de buurman dat hij in z’n nieuwe huis wat vriendelijker is tegen z’n buren

[ Voor 4% gewijzigd door Jrz op 26-03-2020 08:04 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

assje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:40:
[...]

In het centrum van een stad geloof ik dat graag, ik geloof niet dat er in mijn omgeving ooit iemand betaald voor het afvoeren van een paar kuub grond/zand (of het moet vol met troep zitten oid).
Dat weet je dus pas als je monsters neemt en deze laat onderzoeken. De tijd dat je kon zien of zand "schoon" of "vuil" is, is echt al heel lang voorbij. Maar als je een boer vindt, die het risico wel wil lopen.... waarom niet? Ergens dumpen kun je ook overwegen, maar zorg dan dat je NIET gepakt wordt. :) Want dan wordt het nog heel heel veel duurder en heb je met een beetje pech ook een strafblad.

Maar in dit geval, had dat natuurlijk allemaal al lang geregeld moeten zijn. Het zand ligt er inmiddels al een paar dagen ofzo. Dan moet je niet nu nog iemand gaan zoeken die dat zand wel wil hebben. Hier in de buurt worden boeren overigens ook voorzichtiger wat dat betreft, maar misschien in bijvoorbeeld de Achterhoek nog niet. Je kunt natuurlijk ook iemand treffen die een paar kuub zwaar vervuilde grond heeft (afgegraven van onder een gesloopte garage waar veel olie en chemicaliën de grond in gelopen zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 23:13
Ample Energy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:08:
[...]

Waarom niet?
In plaats van hier te posten had je het vanavond ook met een spit even uit kunnen strooien over dat gras.
Ik denk niet dat de gemeente daar blijer van wordt. Je zand zomaar over het gras uitstrooien is niet best voor het gras namelijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou het sowieso niet te lang laten liggen. In de huidige tijd is het niet ondenkbaar dat je het niet meer af kunt voeren doordat de milieustraat sluit of er een complete lockdown komt. Als dan de gemeente komt kijken moet je het in je eigen tuin bewaren. Of de gemeente het laten verwijderen maar dat zal niet goedkoop zijn.

Een verhuiswagen kan die bocht makkelijk maken. Misschien moet hij een paar keer steken. Ik neem aan dat het vuilnis ook gewoon opgehaald wordt.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:27
Nu weet ik natuurlijk niet wat voor tuin de ts heeft maar dit beetje grond zou misschien anders ook in de eigen tuin ook verspreid kunnen worden.
Ik heb voor mijn vijver in mijn kleine tuin ook best wat kunnen verspreiden en anders een heuveltje erin staat ook niet verkeerd mits mooi aangeplant :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Jrz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:03:
[...]

Ik zie geen probleem. Met 3 minuten even wat dingen scheppen heb je 12 tegels, dus 3.60m vrij om te rijden.
Als meneer op de plek van het zand de wagen wil zetten.. sja, wie het eerst komt...
Die verhuiswagen hoort er ook niet te staan.

Meneer is gestrest, dreigt direct met de gemeente. Dan is het maar aan de gemeente om er iets van te zeggen.

Als er een container stond met vergunning doordat je aan het verbouwen was, was het voor hem nog lastiger, en kon hij niet eens naar de gemeente. Meneer de buurman had gewoon ff relaxer moeten doen.

Ik hoop voor de buurman dat hij in z’n nieuwe huis wat vriendelijker is tegen z’n buren
Je krijgt die ontheffing misschien niet zomaar, omdat het dus een rijbaan is. Ik vraag zo nu en dan zulke ontheffingen aan voor containers en leveringen van wat grotere partijen zand/steen (afgelopen jaar al zo'n 4 keer) en ze kijken echt wel naar je aanvraag en geven je aanwijzingen in de ontheffing die je moet opvolgen. De eerste aanwijzing die in elke ontheffing stond was: niet op de rijbaan plaatsen en trottoir niet blokkeren. Sterker nog, je krijgt bij de ontheffing een plattegrondje met daarop de plek waar de container mag staan en dat is eigenlijk altijd een parkeerplaats. Ik denk dat ze daar pas van afwijken als er op korte afstand geen parkeerplaats beschikbaar is.

Ik hoop voor de buurman dat hij in z'n nieuwe huis buren treft die niet ineens een bult troep op straat gooien voor z'n huis, met het idee "we zien wel hoe het verder loopt". :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nat-Water
Ad de Jong schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:14:
Nu weet ik natuurlijk niet wat voor tuin de ts heeft maar dit beetje grond zou misschien anders ook in de eigen tuin ook verspreid kunnen worden.
Ik heb voor mijn vijver in mijn kleine tuin ook best wat kunnen verspreiden en anders een heuveltje erin staat ook niet verkeerd mits mooi aangeplant :+
Hij heeft toevallig een gat in zijn tuin waar precies die hoeveelheid zand in past :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51

Honesty

kattenneus!

Die buurman zit natuurlijk hoog in zijn stress, ga er maar aanstaan in deze tijd verhuizen(veel vreemden over de vloer) terwijl er 1.5 meter afstand gehouden moet worden en dan ook nog een aso buurman die de weg blokkeert door er gewoon zand neer te plempen.
Je moet het zand opruimen en een bloemetje voor de buren kopen voor hun nieuwe huis. Die buurman heeft alles goed gedaan, hooguit de toon van de muziek iets te hoog maar dat is in deze tijd of bij een verhuizing geen verrassing.

ps. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe verhuizen nu gaat, lijkt mij allemaal een stukje moeilijker als je 1.5 meter afstand moet houden met tillen enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Honesty op 26-03-2020 08:21 ]

Festina lente

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-06 14:49
Dit is weer zo'n typisch schoolvoorbeeld.

Jij gooit zonder enig overleg of rekening houden met anderen een bult zand op de weg. Maar de buurman moet rekening met jou houden en jij bent boos als hij aangeeft bij de gemeente te informeren.
Jij hebt alle tijd met je zand, maar hij heeft een verhuizing in de planning staan maar dat is niet jouw probleem?

Lekker eenzijdig denken, niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Honesty schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:20:
ps. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe verhuizen nu gaat, lijkt mij allemaal een stukje moeilijker als je 1.5 meter afstand moet houden met tillen enzo.
Het lijkt me inderdaad een hele stresvolle tijd om te verhuizen met maatregelen die ook elk moment kunnen veranderen. Je mag dan met maximaal drie verhuizen met 1,5 meter nu in Nederland? Het is wel meer dan in Belgie. Daar liggen verhuisbedrijven stil en mag je alleen met je eigen gezin verhuizen of met een ander persoon. En je zit toch met deadlines met een verhuizing omdat alles al maanden ingepland staat (en er nieuwe bewoners komen of huur opgezegd is of het verkocht is).

Het is niet eens zeker als je een verhuisbedrijf hebt gehuurd of die kunnen komen. Niet dat dit uitmaakt voor of dat zand er wel of niet mag liggen, maar met een beetje rekening houden met elkaar mag er meestal een stuk meer.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

[Afbeelding]

[...]

Leuk als er een ladderwagen van de brandweer langs moet, volgens mij gaat die echt wel problemen krijgen met die bocht op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Wom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:28:
offtopic:
Jammer dat 1 april pas volgende week is... :+
Maar goed, ik vroeg me al af waar het was. Want hier in de omgeving is even de buren inlichten vaak genoeg, mits je zorgt dat alle verkeer verder kan (zelf 2 jaar terug een hoge zandtoren neergezet op de weg vanwege storten vloer). Alleen als ik dan lees in TS zijn bio dat hij in Meppel woont. Tja, er is toch wel een verschil tussen buitengebied en stad.

@TS: Als je wilt, kan ik nog even navragen bij mijn zwager die toevallig bij gemeente Meppel werkt of hij de regels rond ontheffing openbare weg kan opzoeken. Scheelt jou weer zoekwerk >:) .

Zonder gekheid: Ik hoop dat TS geleerd heeft, dat vooruitdenken over afval afvoeren geen overbodige luxe is. Het klinkt altijd makkelijk, totdat je een paar kuub hebt en er dan plotseling iets mee moet op korte termijn. Oh, en ik weet niet hoe het is bij de boeren in de achterhoek, maar hier zijn ze op dit moment volop bezig met andere zaken dan grond verzetten...

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:06:
Dat weet je dus pas als je monsters neemt en deze laat onderzoeken. De tijd dat je kon zien of zand "schoon" of "vuil" is, is echt al heel lang voorbij. Maar als je een boer vindt, die het risico wel wil lopen.... waarom niet?
Met vervuild bedoel ik dan vooral glas/stenen/puin, "schoon" zand of tuingrond zijn volop mensen die dat wel ergens voor kunnen gebruiken (schoon dus niet in de zin van PFAS). Altijd wel ergens een vriend/oom/kennis die nog een stukje land op te hogen of een sloot te dempen heeft.

Dit is trouwens net zo goed illegaal al kan ik me voorstellen dat aan dumpen op openbaar terrein zwaarder getild wordt.

Maar, dat is dus buitengebied, ongetwijfeld heel anders dan in de ring van Amsterdam :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Jrz

––––––––––––

Lexo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:26:

Jij gooit zonder enig overleg of rekening houden met anderen een bult zand op de weg. Maar de buurman moet rekening met jou houden en jij bent boos als hij aangeeft bij de gemeente te informeren.
Jij hebt alle tijd met je zand, maar hij heeft een verhuizing in de planning staan maar dat is niet jouw probleem?

Andersom werkt het toch net zo? De buurman had dat toch ook even aan kunnen geven. Maar in plaats daarvan claimt hij hetzelfde stuk openbare weg

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jrz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Andersom werkt het toch net zo? De buurman had dat toch ook even aan kunnen geven. Maar in plaats daarvan claimt hij hetzelfde stuk openbare weg
Dat doet hij toch? Hij geeft het ruim voor de zaterdag aan.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:30

Nogne

>.<

[...]

Hoezo? De buurman geeft enkele dagen van te voren aan dat er een verhuiswagen komt en dat die bocht moet kunnen maken. Daar is toch niks verkeerds mee?

Als ik de buurman was en het lag er nog op vrijdag dan had ik die berg zand zelf wel verplaatst voordat de verhuiswagen komt. Ik ga namelijk niet mijn verhuizing wijzigen omdat er een buurman zonder overleg wat zand dumpt op de openbare weg.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

assje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:57:
[...]

Met vervuild bedoel ik dan vooral glas/stenen/puin, "schoon" zand of tuingrond zijn volop mensen die dat wel ergens voor kunnen gebruiken (schoon dus niet in de zin van PFAS). Altijd wel ergens een vriend/oom/kennis die nog een stukje land op te hogen of een sloot te dempen heeft.

Dit is trouwens net zo goed illegaal al kan ik me voorstellen dat aan dumpen op openbaar terrein zwaarder getild wordt.

Maar, dat is dus buitengebied, ongetwijfeld heel anders dan in de ring van Amsterdam :P
Er komt pas gedoe van als er ergens vervuiling ontdekt wordt en er naar aanleiding van die vondst verder gezocht wordt. Mijn ouders wonen in een klein dorpje en hebben net een enorme bodemsanering achter de rug. Als uit onderzoek blijkt dat de vervuiling jou aan te rekenen is, dan heb je dus wel een probleem.

Grond verplaatsen naar een ander gebied is inderdaad niet toegestaan. Natuurlijk binnen je eigen erf wel, maar het moet formeel altijd via de grondbank.

Ach.... ik heb de voor- en achtertuin nu klaar als ik dit laatste beetje grond heb laten afvoeren. Voorlopig even geen grond verzetten meer voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:46

Tens

let me drink about it

Lexo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:26:

Als TS de buren even had gewaarschuwd: 'volgende week moet ik even wat zand op de weg kwijt, is na x dagen weer weg' had hij gehoord dat anderen die ruimte ook even nodig hadden en had het probleem voorkomen kunnen worden door het zand een week eerder of later te dumpen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Het zou niet eens in mij opkomen om hier op straat een berg zand neer te gooien zonder dat ik een plan heb om het op korte termijn weer op te ruimen.

En met korte termijn bedoel ik een dag...

Mocht 1 van mijn buren zoiets doen, dan ga ik ook even vragen wat het plan is (gezien ik bvb volgende week wat ruimte nodig heb voor een verhuiswagen), en als ik dan merk dat de beste man geen plan met het zand heeft (ja, ik moet het nog op marktplaats zetten en misschien dat iemand het wil hebben?) dan zal ik ook vrij snel de gemeente benoemen....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]

Het verschil is, dat de buurman daar gewoon een vrachtwagen mag neerzetten voor laden en lossen.Dat is onderdeel van de bestemming van dat stukje grond. Het is niet bedoeld als opslagplaats voor zand. Sterker nog, het zou me niet verbazen als zo'n verhuizer een permanente ontheffing heeft vanuit de gemeente voor het uitvoeren van zijn werk (of gewoon netjes een ontheffing aanvraagt bij de gemeente als dat nodig is, is ook gewoon gratis).

Hier in de buurt verbazen sommige mensen zich er weleens over dat ik elke keer "al dat werk" stop in een ontheffing voor dit soort dingen. Maar in de familie werken er mensen bij de gemeente en ik weet dus gewoon dat er al mensen gebeld hebben om "handhaving" in te schakelen voor mijn bouwmaterialen of container op een openbare parkeerplek. Die komen dan dus niet eens, want ze weten dat je een ontheffing hebt. En "al dat werk" is het ook niet. Gewoon een webformuliertje invullen, situatieschetsje bijvoegen.... 5 minuten werk.

Handhaving is bij maar 1 keer aan de deur geweest. Toen had ik een klein ongeremd aanhangertje op het gras neergezet met een ketting aan een boom. Ze stonden echt de volgende dag al aan de deur omdat er iemand gebeld had. Ik was niet thuis, maar mijn vrouw wel. Standaard verhaal is dan "zorg dat het morgen weg is". Ze probeerden nog een discussie te beginnen over dat er een kenteken op de aanhanger moest, maar dat ding heeft niet eens een eigen kenteken en er was geen trekkend voertuig (ik heb geen auto, aanhangertje was van mijn schoonvader)., dus dat werd te ingewikkeld. 's Avonds even een bultje groenafval op de kar geladen en door mijn schoonvader op laten halen. Je krijgt echt we de tijd om het even recht te zetten voor je een boete krijgt, maar met een 6 kuubs container deels gevuld met zand wordt het heel lastig verplaatsen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-03-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
pak een zeil en gooi het tijdelijk op het gras (jij zit fout hier jij gooit het op de weg niet hij) Plus je heb het ook wel op de meeste onhandige manier opgelost.

Dan is de buurman geholpen is niet meer dan een half uur werk. En dan snel een container regelen om het op te halen kost je wat maar is niet anders.

Maar goed zelf ook een keer gehad had ik een parkeer plek bezet gehouden voor een paar dagen komt buurman lang om het direct weg te halen (na 2 dagen ) gaf aan dat het zaterdag (een dag later) weg zou zijn en klaar is. Dus hij boos loop naar de spullen smijt een aantal stenen stuk. Dus ik geeft aan waarom na 3 dagen klagen bij mij terwijl je zelf 2 weken lang dezelfde plek bezet gehouden heb voor zijn eigen klus. Mensen zijn over deze dingen nu eenmaal snel boos maar als ze het zelf doen moet je engelen geduld hebben.

Maar wat je gedaan heb is niet heel handig alles zo neer leggen is gewoon niet handig een grote hoop is handiger dan deze strook en op het gras is minder probleem.

Een van de redenen dat wij nu een groter erf hebben omdat we gewoonweg geen zin hebben in dit soort buren gedoe. Maar soms moet je het doen maar hou het extreem kort buren vind heel snel iets van wat je verkeerd doet. En dat is heel lastig weer goed te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ghosty J
Bedankt voor ieder zijn input.
Ik wist niet dat uitgerekend de buurman daar de verhuiswagen wilde hebben.
Ik ging er vanuit dat het voor de deur kwam op het gras.
Het zand wordt eind van de dag opgehaald door iemand die het wilde hebben.
Probleem is iig voor a.s. zaterdag opgelost.
Ben benieuwd of zaterdag daar echt de verhuiswagen komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Terug in de kruiwagen scheppen en uitsmeren over je tuin, ben je t zo kwijt, hoef je niet in de rij bij de stort en kan je buurman zaterdag verhuizen zonder zand aan de schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Laatst online: 11-06 18:13

kolderindekop

yeaahhhh

Oneigenlijk gebruik van gemeentegrond voor even ok ,maar niet voor dagen.
Hebben wij hier ook gehad maar toen waren er 2 parkeerplaatsen bezet met schutting delen voor 10 dagen.
Help elkaar even met dat zand drinken jullie daarna een biertje.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 16:23
Wees een vent en krui die paar ladingen even naar een plaats waar niemand er last van heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ghosty J
Het zand wordt eind van de dag opgehaald door iemand die het wilde hebben.
Probleem is iig voor a.s. zaterdag opgelost.
Het heeft er dan 24 uur gelegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ghosty J op 26-03-2020 12:17 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.