En de afzwakking in Belgie is ook weer verleden tijd, het stoomt daar net zo hard door als hier in NL oftewel er is simpelweg nog geen perfecte methode gevonden.SMGGM schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:52:
Belg hier, no offence maar wij hebben schrik met hoe men in NL omgaat met Corona virus.
...
Bekijk hoe andere landen telkens drastischer maatregelen aan het nemen zijn. In Frankrijk mag je zelfs geen 1km buiten je huis komen.
In België is elke bijeenkomst van > 2 mensen verboden (tenzij op de plaats van waar je woont). Zelfs langsgaan bij familie mag niet of naar je 2de verblijf gaan. Deze maatregelen zijn van kracht sinds begin vorige week.
Resultaat, sinds eergisteren begint België een afzwakking te zien van het aantal besmettingen. Verwacht wordt dat dit verder zal afzwakken (gezien de incubatieperiode van 2 weken).
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/
In Nederland is er nog geen echte trend zichtbaar.
https://www.worldometers....irus/country/netherlands/
Ik woon in DL, 10min over de grens van NL.posttoast schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:37:
Ik ben heel benieuwd hoe jullie hier mee om gaan. Ik zit niet te wachten op discussies op het niveau van "Oh, dus jij vindt het zo belangrijk dat je kinderen even naar buiten gaan dat je het risico dat iedereen dood gaat voor lief neemt?!!!!111", ik hoop dat we hier een beschaafd en open gesprek over kunnen voeren
Ik merk dat hier vanuit de burger drastischer en consequenter wordt gehandeld en de sociale harmonie hoog is.
Ook alle speeltuinen zijn afgesloten. Zelfs het speeltuintje met maar 1 toestel is afgezet. "geen half werk" .
De buren houden ook afstand, maar dat deden ze toch al
Speel vriendjes/vriendinnetjes worden binnengehouden. Pogingen om af te spreken onder het mom 'wij hebben geen corena, jullie ook niet, dus we kunnen wel even samen komen' is er niet bij.
De verleiding is dan ook groot om met onze jongen kinderen ff over de grens te gaan naar NL, waar meer bewegings vrijheden zijn.... Maar we doen het niet...
Doordat iedereen zich hier zo strikt aan de nieuwe regels conformeert voelt het niet goed om bij te dragen aan een eventuele kans op verdere verspreiding, of zelf ziek te worden.
Je houding zal dan volgens mij ook grotendeels gevormd worden door je direct omgeving en je thuissituatie.
Het lijkt mij b.v. moeilijk om consequent te zijn als je ziet dat de helft van de kinderen gewoon buiten zou spelen.
Ook is er een wereld van verschil of je in een appartement zit of 1000m2 grond hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 26-03-2020 08:12 ]
Ik kan me er persoonlijk wel aan irriteren dat mensen heel serieus zeggen dat ze er alles aan doen om contacten te vermijden om vervolgens hun kroost bij elkaar te roepen die met 10 andere kinderen fijn aan het spelen zijn.
Gebeurt hier in de buurt ook heel veel, deels door het mooie weer en deels omdat papa en mama moeten werken en het makkelijk is, maar ik begrijp het niet. Kinderen kunnen ook ziek worden, kunnen ook het virus doorgeven. Als er 1 ziek is omdat bijvoorbeeld papa ziek is, dan kun je de hele buurt in de isolatietent zetten.
Mijn kinderen komen wel buiten voor de frisse neus en beweging maar spelen niet samen met andere kinderen. Andere kinderen komen er ook niet in. Dus voor mij is het een ‘nee’
Gebeurt hier in de buurt ook heel veel, deels door het mooie weer en deels omdat papa en mama moeten werken en het makkelijk is, maar ik begrijp het niet. Kinderen kunnen ook ziek worden, kunnen ook het virus doorgeven. Als er 1 ziek is omdat bijvoorbeeld papa ziek is, dan kun je de hele buurt in de isolatietent zetten.
Mijn kinderen komen wel buiten voor de frisse neus en beweging maar spelen niet samen met andere kinderen. Andere kinderen komen er ook niet in. Dus voor mij is het een ‘nee’
Ieder land doet op zich wat ze willen doen, op zich ga ik hier dan ook geen discussie meer over doen. Ik ben allesbehalve een expert.Gomez12 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:43:
[...]
En de afzwakking in Belgie is ook weer verleden tijd, het stoomt daar net zo hard door als hier in NL oftewel er is simpelweg nog geen perfecte methode gevonden.
Dit is wel interessant om eens te lezen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/25/landen-curve/
Enkel China lijkt met een lockdown ook effectief het aantal besmettingen te hebben kunnen terugdringen, maar deed er wel 20+ dagen over om een echte impact te zien (de grote stijging op 13 februari was de manier van testen die wijzigde).
Zuid Korea lijkt met de lockdown Covid-19 geen kans te hebben gegeven, al is maar de vraag hoe betrouwbaar de cijfers van Zuid Korea zijn :-/
Italië lijkt na 14 dagen drastische maatregelen wel een stagnatie te krijgen in aantal nieuwe besmettingen.
Alle andere landen hebben hun lockdown nog geen 20 dagen actief dus kan het afzwakking in het aantal gevallen puur toeval zijn.
En natuurlijk, we leven niet in een dictatuur waar gevangenisstraf is voor mensen die toch samen buiten gaan spelen.
Schaamteloze cross post. Er gelden dadelijk strengere regels voor kinderen en buitenspelen.
https://www.nu.nl/coronav...op-straat.html?redirect=1
https://www.nu.nl/coronav...op-straat.html?redirect=1
Jonge kinderen die buiten spelen, moeten dat volgens de nieuwe maatregelen doen onder toezicht van een ouder of voogd.
@posttoast al een hoop discussie geweest, maar ik denk dat ik redelijk bij je aan sluit.
Wij zijn meestal gewoon thuis. Ik kan werken en m'n vriendin zit in het onderwijs dus is een soort van vrij. Boodschappen zo veel mogelijk laten bezorgen, de verse zaken haal ik in m'n eentje op een rustig moment en houd daarbij minimaal de afstand die geadviseerd wordt. We krijgen geen bezoek, gaan bij niemand langs en opa's en oma's moeten maar leren videobellen. Dus redelijk strikt en dat gaat prima.
Er is echter één uitzondering, m'n dochter (4). We hebben haar altijd veel mee naar buiten genomen en dat zit er onderhand ook helemaal in, buiten zijn vindt ze heerlijk en heeft dat ook 'nodig'. Daarnaast ging ze net een paar weken naar school wat ook heel goed was voor de sociale ontwikkeling en contacten. Maar dat kan niet meer.
Wij hebben besloten wel naar buiten te gaan, maar dan met logisch nadenken. We lopen naar één van de speeltuintjes in de wijk, het natuurgebied om de hoek of het schoolplein, net waar op dat moment niemand is. Kom je wel anderen tegen dan houd je afstand, ook de kinderen, die spelen gewoon niet samen. Zijn er te veel mensen om afstand te houden dan gaan we naar een andere plek. Ik ken de natuur in de regio redelijk goed, zo zijn we gisteren ook naar een stuk bos gegaan waar weinigen komen. Daar spelen we dan met z'n drieën op een veldje waar je in een uur of twee hooguit tien andere mensen hebt zien passeren, op ruime afstand.
Daarnaast hebben we met onze beste vrienden de afspraak gemaakt om af en toe samen buiten te spelen. Zij hebben ook maar één kind die net iets jonger is als die van ons. Dat combineert heel goed en wij staan dan op gepaste afstand een beetje te ouwehoeren.
Onze vrienden zijn net zo strikt als wij voor de rest en we hebben ook expliciet afgesproken alleen met elkaar af te spreken. Zo hebben de kinderen dus af en toe één speelvriendje om buiten mee door het gras te rennen. Voor een groot deel hebben ze ook afstand, dan rennen ze bijvoorbeeld achter elkaar aan over heuveltjes, maar je voorkomt niet dat ze soms wel dichtbij komen of zelfs een incidentele keer fysiek contact hebben. Verder houden ze zich wel goed op afstand van derden, bijzonder grappig om te zien dat kleuters gewoon beter zijn in dat soort afspraken dan veel volwassenen.
Wij hebben het zo ingericht omdat ik merk dat het een heel erg positief effect heeft op kinderen om met leeftijdgenoten om te gaan. Zou ik dit niet doen dan heeft m'n dochter weken of zelfs maanden lang alleen maar contact met volwassenen. Dat vind ik niet gezond en ik denk/hoop dat we gezien onze verdere striktheid op deze manier niet voor een significant verhoogd risico van verspreiding zorgen.
Dit alles uiteraard alleen wanneer geen van ons allen symptomen van griep of verkoudheid heeft. Zodra iemand begint te snotteren gaat het feest niet door.
Ben benieuwd wat je hier van vindt.
Wij zijn meestal gewoon thuis. Ik kan werken en m'n vriendin zit in het onderwijs dus is een soort van vrij. Boodschappen zo veel mogelijk laten bezorgen, de verse zaken haal ik in m'n eentje op een rustig moment en houd daarbij minimaal de afstand die geadviseerd wordt. We krijgen geen bezoek, gaan bij niemand langs en opa's en oma's moeten maar leren videobellen. Dus redelijk strikt en dat gaat prima.
Er is echter één uitzondering, m'n dochter (4). We hebben haar altijd veel mee naar buiten genomen en dat zit er onderhand ook helemaal in, buiten zijn vindt ze heerlijk en heeft dat ook 'nodig'. Daarnaast ging ze net een paar weken naar school wat ook heel goed was voor de sociale ontwikkeling en contacten. Maar dat kan niet meer.
Wij hebben besloten wel naar buiten te gaan, maar dan met logisch nadenken. We lopen naar één van de speeltuintjes in de wijk, het natuurgebied om de hoek of het schoolplein, net waar op dat moment niemand is. Kom je wel anderen tegen dan houd je afstand, ook de kinderen, die spelen gewoon niet samen. Zijn er te veel mensen om afstand te houden dan gaan we naar een andere plek. Ik ken de natuur in de regio redelijk goed, zo zijn we gisteren ook naar een stuk bos gegaan waar weinigen komen. Daar spelen we dan met z'n drieën op een veldje waar je in een uur of twee hooguit tien andere mensen hebt zien passeren, op ruime afstand.
Daarnaast hebben we met onze beste vrienden de afspraak gemaakt om af en toe samen buiten te spelen. Zij hebben ook maar één kind die net iets jonger is als die van ons. Dat combineert heel goed en wij staan dan op gepaste afstand een beetje te ouwehoeren.
Onze vrienden zijn net zo strikt als wij voor de rest en we hebben ook expliciet afgesproken alleen met elkaar af te spreken. Zo hebben de kinderen dus af en toe één speelvriendje om buiten mee door het gras te rennen. Voor een groot deel hebben ze ook afstand, dan rennen ze bijvoorbeeld achter elkaar aan over heuveltjes, maar je voorkomt niet dat ze soms wel dichtbij komen of zelfs een incidentele keer fysiek contact hebben. Verder houden ze zich wel goed op afstand van derden, bijzonder grappig om te zien dat kleuters gewoon beter zijn in dat soort afspraken dan veel volwassenen.
Wij hebben het zo ingericht omdat ik merk dat het een heel erg positief effect heeft op kinderen om met leeftijdgenoten om te gaan. Zou ik dit niet doen dan heeft m'n dochter weken of zelfs maanden lang alleen maar contact met volwassenen. Dat vind ik niet gezond en ik denk/hoop dat we gezien onze verdere striktheid op deze manier niet voor een significant verhoogd risico van verspreiding zorgen.
Dit alles uiteraard alleen wanneer geen van ons allen symptomen van griep of verkoudheid heeft. Zodra iemand begint te snotteren gaat het feest niet door.
Ben benieuwd wat je hier van vindt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Komt aardig overeen met hoe het hier nu gaat @Gonadan
Wij zijn er alleen buiten (meestal) zelf niet bij, maar ze kunnen hier in de buurt best veilig zelf naar buiten.
Het afstand-houden van elkaar vinden ze wel behoorlijk lastig, dat is iets dat er even in moet slijten denk ik. Ik merk aan mezelf dat dát er wel behoorlijk in zit, ik word al zenuwachtig als ik fragmenten van een pre-corona talkshow zie waar iedereen heel dicht op elkaar zit
Het afstand-houden van elkaar vinden ze wel behoorlijk lastig, dat is iets dat er even in moet slijten denk ik. Ik merk aan mezelf dat dát er wel behoorlijk in zit, ik word al zenuwachtig als ik fragmenten van een pre-corona talkshow zie waar iedereen heel dicht op elkaar zit
Zonder begeleiding naar buiten én geen afstand houden is vanuit de veiligheidsregios niet langer toegestaan. Ik zie dit hier in de buurt veel gebeuren. Neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid en zorg dat deze k ziekte niet verder verspreid. Ik heb het nu vermoedelijk en het is echt klote. Gaan je kinderen naar buiten? Ga dan mee en wijs ze op de afstand. Linkjes naar de noodverordening staan in deze thread.posttoast schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:05:
Komt aardig overeen met hoe het hier nu gaat @GonadanWij zijn er alleen buiten (meestal) zelf niet bij, maar ze kunnen hier in de buurt best veilig zelf naar buiten.
Dat snap ik dan weer niet. Zelf ben je erg bezig met afstand houden, maar je kinderen, met hun beperkte verantwoordelijkheidsgevoel, beperkte inschattingsvermogen en beperkte aandachtsspanne mogen van jou zonder toezicht naar buiten. En zelfs als jouw kinderen zich voorbeeldig gedragen (terwijl je al aangeeft dat dat waarschijnlijk niet het geval is), is het maar de vraag of omstanders dat ook doen.posttoast schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:05:
Komt aardig overeen met hoe het hier nu gaat @GonadanWij zijn er alleen buiten (meestal) zelf niet bij, maar ze kunnen hier in de buurt best veilig zelf naar buiten.
"In mijn buurt loopt het wel los" is een onzinargument, ongeveer net zo valide als de jongere die naar een feestje gaat want "mij gebeurt toch niks".
Er is een reden dat dat toezicht verplicht is, zoals Mfpower al aangeeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 31-03-2020 13:43 ]
Hier precies hetzelfde. Hoor letterlijk ouders zeggen dat het zo fijn is dat de kinderen buiten zijn en ze er even niet mee bezig hoeven te zijnMfpower schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:23:
[...]
Zonder begeleiding naar buiten én geen afstand houden is vanuit de veiligheidsregios niet langer toegestaan. Ik zie dit hier in de buurt veel gebeuren. Neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid en zorg dat deze k ziekte niet verder verspreid. Ik heb het nu vermoedelijk en het is echt klote. Gaan je kinderen naar buiten? Ga dan mee en wijs ze op de afstand. Linkjes naar de noodverordening staan in deze thread.

Ja ho, stukje context wat wel belangrijk is in deze: met "hier in de buurt" bedoel ik dat we hierachter een afgesloten terrein hebben waar ik letterlijk vanuit het raam waar ik nu naast zit uitzicht op heb. Ik sta niet zelf buiten (althans, niet de hele tijd) maar zie ze wel. En dat is ook de reden dat ik zie dat ze af en toe dichtbij elkaar komen (waarna ik kan roepen "afstand houden"). Ze zijn niet gewoon de straat op ofzo.
Onze kinderen (9,11 en 13) zijn veel buiten, maar alleen in onze tuin. Samen gaan we bv hardlopen in het buitengebied of wandelen met de hond. Maar dat is het ook echt. Het is misschien vervelend voor ze (ze missen vooral de sociale contacten van het sporten) maar wat mij betreft is dit een goede invulling van de maatregelen.
Maar met jongere kinderen of als je maar 1 kind hebt, lijkt het me absoluut een uitdaging. Gelukkig werkt(e) het weer behoorlijk mee. Het had niet 2 weken lang moeten regenen zoals in februari........
Maar met jongere kinderen of als je maar 1 kind hebt, lijkt het me absoluut een uitdaging. Gelukkig werkt(e) het weer behoorlijk mee. Het had niet 2 weken lang moeten regenen zoals in februari........
Dat maakt het inderdaad wel een ander verhaal @posttoast.
Valt me op dat bijna iedereen het hier wel serieus neemt. Maar als ik buiten kijk zie ik wat anders. Het is dat ik nu zelf geveld ben want ik ben niet te beroerd de ouders erop aan te spreken. Veel weten het ook niet want de regels uit de verordening zijn amper gecommuniceerd.
Valt me op dat bijna iedereen het hier wel serieus neemt. Maar als ik buiten kijk zie ik wat anders. Het is dat ik nu zelf geveld ben want ik ben niet te beroerd de ouders erop aan te spreken. Veel weten het ook niet want de regels uit de verordening zijn amper gecommuniceerd.
Ideaal juist. Nog minder mensen buiten, laarzen aan en gaan.loeberce schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:52:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn thuiswerk plek zit aan de kant van "het grasveldje". Dus ongeveer de hele dag een gillende meute van 2-8 kinderen voor de deur (jaja had je maar niet in een jonge wijk moeten gaan wonen...:)) Deze kinderen zijn zonder toezicht lekker met elkaar aan het ravotten. Heb wel eens er aan gedacht om toch de ouders hier even op aan te spreken (als ik zou weten wie bij welk kind hoort). Doen jullie dat wel? Ik begrijp uiteraard dat het allemaal best lastig is enzo maar je moet het toch met zijn allen doen
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
@thewizard2006 Ja, ik zou het ook doen als ik niet in quarantaine zat. Als ik beter ben krijgen ze al die opgehokte irritatie over zich heen
(kidding).
Misschien iets aan de informatievoorziening doen: briefje ophangen met daarin de regels van de verordening? Handhavingsverzoek doen?
Misschien iets aan de informatievoorziening doen: briefje ophangen met daarin de regels van de verordening? Handhavingsverzoek doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 31-03-2020 20:05 ]
Met nog een recent voorbeeld, waarbij iemand compleet gaar getrapt is, toen hij simpelweg vroeg of hij met zijn vriendin mocht passeren met 1.5m afstand: nee dank uthewizard2006 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:01:
Mijn thuiswerk plek zit aan de kant van "het grasveldje". Dus ongeveer de hele dag een gillende meute van 2-8 kinderen voor de deur (jaja had je maar niet in een jonge wijk moeten gaan wonen...:)) Deze kinderen zijn zonder toezicht lekker met elkaar aan het ravotten. Heb wel eens er aan gedacht om toch de ouders hier even op aan te spreken (als ik zou weten wie bij welk kind hoort). Doen jullie dat wel? Ik begrijp uiteraard dat het allemaal best lastig is enzo maar je moet het toch met zijn allen doen

Ik ga met mijn zoontje wel naar buiten maar dan in de ochtend. Zo tussen tien en twaalf is het nog betrekkelijk rustig in het park (Zuiderpark in Den Haag) en hij weet ook wel dat hij afstand moet houden van andere kinderen en mensen.
Ik heb helaas geen twee onder één kap met royale tuin maar slechts een balkon van het formaat twee dienbladen. Gelukkig heeft zijn moeder een benedenwoning met een tuin met veel zon, dus dat scheelt wel.
Ik heb helaas geen twee onder één kap met royale tuin maar slechts een balkon van het formaat twee dienbladen. Gelukkig heeft zijn moeder een benedenwoning met een tuin met veel zon, dus dat scheelt wel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik woon niet in zo'n buurtNotna schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:37:
[...]
Met nog een recent voorbeeld, waarbij iemand compleet gaar getrapt is, toen hij simpelweg vroeg of hij met zijn vriendin mocht passeren met 1.5m afstand: nee dank u
Alsof dat nog iets zegt met deze pandemie en/of de huidige tijden
Nofi hoor, maar het maakt niet meer uit wat voor wijk je wel of niet woont. Ik zou het iig niet zo snel meer doen.
Ik begrijp wat je bedoeld maar nee daar ben ik in mijn wijk/hofje voor de deur niet bang voor. Ik kan me voorstellen als je ergens onder een tunneltje door wil met 10 kansarme jongeren dat dit echt een compleet andere situatie is. Los van Corona of niet....Notna schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:42:
Nofi hoor, maar het maakt niet meer uit wat voor wijk je wel of niet woont. Ik zou het iig niet zo snel meer doen.
Ik lees hier een boel 'nay sayers' , de angst is toch wel goed aanwezig(?)
indien je kwetsbaren in je directe omgeving hebt (bijvoorbeeld mantelzorg) kan ik me dit ook wel voorstellen.
Maar een paar ouders met jonge kinderen die samen wat buitenspelen heeft een verwaarloosbaar risico (als we ziekenhuisopname als definitie van het risico pakken).
Een paar maanden ophokken voor een "onzichtbare vijand" lijkt me ook effect te hebben op een kind?
Hogere leeftijd en comorbiditeit (hartklachten, diabetes, kanker) zijn erg voorspellend voor een ziekenhuisopname. Als er geen van die factoren aanwezig is bij alle aanwezigen, dan loopt 't toch wel los? Is buitenspelen dan niet alsnog de betere van de twee niet optimale keuzes?
(en anders ben je over 3 maanden de klos als iedereen massaal op de terrasjes gaat zitten, zolang er niet gevaccineerd wordt moet je er toch doorheen?)
indien je kwetsbaren in je directe omgeving hebt (bijvoorbeeld mantelzorg) kan ik me dit ook wel voorstellen.
Maar een paar ouders met jonge kinderen die samen wat buitenspelen heeft een verwaarloosbaar risico (als we ziekenhuisopname als definitie van het risico pakken).
Een paar maanden ophokken voor een "onzichtbare vijand" lijkt me ook effect te hebben op een kind?
Hogere leeftijd en comorbiditeit (hartklachten, diabetes, kanker) zijn erg voorspellend voor een ziekenhuisopname. Als er geen van die factoren aanwezig is bij alle aanwezigen, dan loopt 't toch wel los? Is buitenspelen dan niet alsnog de betere van de twee niet optimale keuzes?
(en anders ben je over 3 maanden de klos als iedereen massaal op de terrasjes gaat zitten, zolang er niet gevaccineerd wordt moet je er toch doorheen?)
Stemmingmakerij. Er zijn ook verhalen van mensen die compleet gaar getrapt zijn omdat ze naar iemand keken, of omdat ze gewoon ergens liepen. Weerhoudt je dat ergens van?Notna schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:37:
Met nog een recent voorbeeld, waarbij iemand compleet gaar getrapt is, toen hij simpelweg vroeg of hij met zijn vriendin mocht passeren met 1.5m afstand: nee dank u
Een beetje sociale controle is juist heel goed in dit soort tijden. We moeten het toch samen doen.
Toch lees ik dan over overtredingen van richtlijnen melden via een gemeente-app in plaats van gewoon aanspreken precies wel weer in gebieden waar ik het niet onverwacht vind.Notna schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:42:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tbh weerhoudt mij dat van een hele hoop ja. Metname het aanspreken van asociaal gedrag. Maar ook tijdstippen of gebieden waar ik mij begeef etc.Gonadan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:45:
[...]
Stemmingmakerij. Er zijn ook verhalen van mensen die compleet gaar getrapt zijn omdat ze naar iemand keken, of omdat ze gewoon ergens liepen. Weerhoudt je dat ergens van?
Een beetje sociale controle is juist heel goed in dit soort tijden. We moeten het toch samen doen.
[...]
Toch lees ik dan over overtredingen van richtlijnen melden via een gemeente-app in plaats van gewoon aanspreken precies wel weer in gebieden waar ik het niet onverwacht vind.
En die app; tsja. Die gebruik ik ook niet, hoewel dus wel beschikbaar in mijn woonplaats
Maargoed: offtopic etc.
Nou, hier is het dilemma vanzelf opgelost: mijn dochter heeft wat verhoging (tegen koorts aan). Ze voelt zich helemaal prima, alleen wat moe, maar wij mogen vooralsnog allemaal niet meer naar buiten
Dat heeft die kinderen dan ook heel erg gevormd en beschadigd. Dat vind ik het persoonlijk niet waard. Opa en oma vinden het in ons geval ook niet waard om de kinderen niet te zien dus we gaan gewoon op visite. Andere opa en oma zouden er misschien anders over denken maar die hebben net een huis gekocht dus die mogen kiezen tussen hulp van mij met visite van m'n zoontje of hulp van een betaald persoon die hetzelfde risico vormt.Een citaat: "In de fucking oorlog hielden ze kinderen 3 jaar op een zolderkamertje. Blijkbaar moet de overlijdenskans 30% zijn ofzo voordat met iets pas serieus neemt".
Ik ga veel naar buiten met m'n zoontje. Rondjes fietsen, speeltuintjes, niet meer naar de supermarkt omdat je dan commentaar krijgt en ik daar geen zin in heb. Wel ben ik al een week of twee niet binnen anderhalve meter van een ander persoon dan m'n vriendin en zoontje geweest.
Op "het internet" lijken mensen daar meer tegen te zijn dan in mijn sociale omgeving. Ik zie wel een verband tussen mensen die denken dat dit in mei allemaal wel over is en hoe streng mensen zijn voor zichzelf en anderen.
Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis, in haar sociale omgeving (collega's) wordt het als misdadig gezien dat ik uberhaubt de deur uit kom. Ze kan haar boodschappen zelfs in het ziekenhuis laten bezorgen dus waarom zo roekeloos? Mijn sympathie voor mensen is de afgelopen weken tot een totaal dieptepunt gezakt dus het maakt me niet zo veel uit.
[ Voor 43% gewijzigd door Makkelijk op 02-04-2020 15:52 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Hier in de buurt is het heel rustig en zie je maar weinig kinderen op straat. Veel kinderen blijven thuis en gaan alleen in eigen tuin even naar buiten.
Hier proberen wij nog zoveel mogelijk wel even naar buiten te gaan. Als is het maar een wandeling of even voetballen op voetbalveldje (zijn er meerdere hier in de wijk).
Ik heb wel mijn kinderen aangegeven dat als er andere kinderen aan het voetballen zijn dat we dan gewoon een wandeling maken. Prima als we alleen zijn. Maar niet met andere kinderen.
Verder gaan ze ook niet echt zelf naar buiten omdat ze goed weten dat het niet verstandig is in grote groepen te spelen. Ook in onze eigen tuin vinden ze wel iets om mee te spelen.
Ik hoor soms van "hele bezorgde" ouders dat de kinderen alleen maar binnen blijven en de kids bijna soms tegen de muur omhoog kruipen. Ik begrijp dat je een risico neemt als je naar buiten gaat. Maar de kids de hele dag binnen houden hoeft voor mij nu ook weer niet. Als je je aan de regels houdt kun je nog prima even wandelen of spelen waar mogelijk.
Hier proberen wij nog zoveel mogelijk wel even naar buiten te gaan. Als is het maar een wandeling of even voetballen op voetbalveldje (zijn er meerdere hier in de wijk).
Ik heb wel mijn kinderen aangegeven dat als er andere kinderen aan het voetballen zijn dat we dan gewoon een wandeling maken. Prima als we alleen zijn. Maar niet met andere kinderen.
Verder gaan ze ook niet echt zelf naar buiten omdat ze goed weten dat het niet verstandig is in grote groepen te spelen. Ook in onze eigen tuin vinden ze wel iets om mee te spelen.
Ik hoor soms van "hele bezorgde" ouders dat de kinderen alleen maar binnen blijven en de kids bijna soms tegen de muur omhoog kruipen. Ik begrijp dat je een risico neemt als je naar buiten gaat. Maar de kids de hele dag binnen houden hoeft voor mij nu ook weer niet. Als je je aan de regels houdt kun je nog prima even wandelen of spelen waar mogelijk.
Wow, Nederlandse ouders aanspreken op het gedrag van hun kinderen. Ik zou het niet durventhewizard2006 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:01:

Dit dus.
Ik snap je verhaal niet helemaal? Niemand is tegen het naar buiten laten gaan van kinderen. De vraag is: op welke manier.Makkelijk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:45:
[...]
Dat heeft die kinderen dan ook heel erg gevormd en beschadigd. Dat vind ik het persoonlijk niet waard. Opa en oma vinden het in ons geval ook niet waard om de kinderen niet te zien dus we gaan gewoon op visite. Andere opa en oma zouden er misschien anders over denken maar die hebben net een huis gekocht dus die mogen kiezen tussen hulp van mij met visite van m'n zoontje of hulp van een betaald persoon die hetzelfde risico vormt.
Ik ga veel naar buiten met m'n zoontje. Rondjes fietsen, speeltuintjes, niet meer naar de supermarkt omdat je dan commentaar krijgt en ik daar geen zin in heb. Wel ben ik al een week of twee niet binnen anderhalve meter van een ander persoon dan m'n vriendin en zoontje geweest.
Op "het internet" lijken mensen daar meer tegen te zijn dan in mijn sociale omgeving. Ik zie wel een verband tussen mensen die denken dat dit in mei allemaal wel over is en hoe streng mensen zijn voor zichzelf en anderen.
Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis, in haar sociale omgeving (collega's) wordt het als misdadig gezien dat ik uberhaubt de deur uit kom. Ze kan haar boodschappen zelfs in het ziekenhuis laten bezorgen dus waarom zo roekeloos? Mijn sympathie voor mensen is de afgelopen weken tot een totaal dieptepunt gezakt dus het maakt me niet zo veel uit.
Hier moesten we door ziekte in isolatie. Nou idd voor niemand goed wat betreft buiten spelen. Morgen eindelijk weer naar buiten maar de kinderen mogen echt niet met anderen spelen. Ook al doet de rest van de wijk dat wel.
En dat is moeilijk uit te leggen.
Ik merk dus dat er op diverse plekken op internet (niet per se hier) maar ook in de zorg mensen heel erg tegen het naar buiten gaan van kinderen zijn!Mfpower schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:01:
[...]
Ik snap je verhaal niet helemaal? Niemand is tegen het naar buiten laten gaan van kinderen. De vraag is: op welke manier.
Diverse plekken op internet kan je beter niet komen.Makkelijk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:04:
Ik merk dus dat er op diverse plekken op internet (niet per se hier) maar ook in de zorg mensen heel erg tegen het naar buiten gaan van kinderen zijn!
Ik vind het wel mee vallen, zeker buiten internet. Zojuist weer een uur of twee in het natuurgebied geweest, spelen bij de heuvels en toestellen in een recreatiegebied. Weinig andere mensen en op wat elkaar aflebberende pubers na geen overtredingen qua richtlijnen.
Kinderen mee naar de supermarkt moet je ook gewoon niet doen, daar is de vraag heel duidelijk : ga alleen. Staat los van kinderen, gaat puur om het aantal bezoekers.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach ja, snap ik wel, maar vaak is dat gewoon "lastig". Wij werken beiden nog en op de dagen dat ik thuis ben met hem kan ik dus kiezen tussen om 9 uur naar een rustige supermarkt gaan of 's avonds alleen, met een rij buiten en alsnog mensen die over elkaar struikelen binnen...Gonadan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:13:
[...]
Kinderen mee naar de supermarkt moet je ook gewoon niet doen, daar is de vraag heel duidelijk : ga alleen. Staat los van kinderen, gaat puur om het aantal bezoekers.
maar goed, nu niet meer dus, want het wordt niet getolereerd. Ik heb inmiddels gewoon lekker gehamsterd
[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 02-04-2020 22:17 ]