Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
@Gomez12 Ah, top. Ik geef ze nog een paar dagen en als dan de reactie niet positief is dan zet ik de teruggave via CC aan de gang. Die vragen ook om bewijs van communicatie, dus dat kan ik dan mooi meesturen.
Er zit wel een deadline aan van 120 dagen en de aanschaf was vorig jaar, dus dat is wel iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Vraagje, wij hebben een aantal weken terug een vakantie geboekt en zouden eind Juni naar Gran Canaria vliegen. Nu zit ik in twijfel, heb een mail gekregen van Tui. Hierin staat het volgende:

Ruil je vakantie gratis om
Heb je een pakketvakantie geboekt bij TUI dan kun je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie t/m 31 mei. Dit betekent dat je nu tot de dag voor vertrek je bestemming en/of vertrekdatum kosteloos kan aanpassen.

Mijn gevoel zegt, hier gebruik van maken en het desnoods na het najaar of begin volgend jaar verplaatsen.

Wat denken jullie? En wat verwachten jullie dat er gebeurd na 31 mei? --> heb al een aanbetaling gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Protax wij hebben een vakantie geboekt voor 23 mei en hebben hetzelfde mailtje gehad. Ik wacht de nieuwe persconferentie van Rutte komende dinsdag af. Grote kans dat dan TUI, net als Corendon, met vouchers aan komt zetten voor reizigers ná april (tot nu toe zijn het alleen maar reizigers tot eind april die een voucher krijgen).

Omruilen zitten namelijk veel meer beperkingen aan dan zo'n voucher.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 26-03-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35
Mijn vlucht met TapAir Portugal eind april gaat volgens hun website niet door - al heb ik daar nog geen bericht per mail over gehad.

Volgens hun website krijg je dan een voucher aangeboden, maar ik verwacht niet om binnenkort nog eens met TapAir te vliegen - dus een voucher is nogal waardeloos.

Van wat ik zo hier lees zou ik recht hebben op volledig geld terug, maar kan mij indenken dat het moeilijk gaat worden om mijn gelijk daarin te krijgen.

Is geld terugkrijgen via de creditcard (ANWB Visa card) hier een optie? Zitten daar nog risico's of nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@vanaalten let wel op dat dat recht op geld terug die hier besproken wordt in de Nederlandse wet voor Nederlandse bedrijven geldt.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 30-03-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 17:57
vanaalten schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:59:

Is geld terugkrijgen via de creditcard (ANWB Visa card) hier een optie? Zitten daar nog risico's of nadelen aan?
Je kan altijd proberen. Maar de koop is correct gesloten, als jij je tickets hebt. Visa is niet verantwoordelijk of vliegtuigen volgens planning vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-06 16:24
Hoi iemand enig idee wat te doen? Wii zouden volgende week eigenlijk maar Singapore gaan dus die vlucht zal hoogstwaarschijnlijk worden geannuleerd.

Als we nu al een voucher aanvragen, krijg je na een jaar het geld niet terug. Dat is alleen als KLM zelf de vlucht annuleert staat op hun site.

Maar als ik bijvoorbeeld naar de vluchtstatus van vandaag kijk, dan gaat er gewoon nog een vlucht vanavond naar Singapore. Dus wat als dat volgende week op onze vertrek datum ook zo is? Dan weet ik obv de info op hun site dus niet of de vlucht is geannuleerd? Want de site zegt van niet zoals vandaag? Dit terwijl er vandaag ook een negatief reisadvies (alleen noodzakelijk reizen) is voor Singapore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 08:04
<removed>

[ Voor 95% gewijzigd door loekf2 op 29-04-2020 12:08 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Je kunt beter reageren in onderstaande topic als het specifiek over reisorganisaties gaat:

Hoe gaan reisorganisaties om met geplande reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb een vraag.

Ik heb 2 dagen geleden van easyJet vernomen dat ze mijn heenvlucht op 19 mei geannuleerd hebben.
Ze bieden 3 opties aan:
1) vlucht gratis omboeken
2) voucher
3) geld terug

Ik kies voor het laatste en dan kom je na veel klikken (want ze willen echt dat je 1 of 2 kiest) hier uit:
https://www.easyjet.com/nl/refund-form

Daar staat het volgende:

We doen er alles aan om alle restitutieverzoeken zo snel mogelijk te verwerken. Gezien onze huidige gemiddelde verwerkingstijd betekent dit voor veel klanten dat ze hun restitutie waarschijnlijk pas na de zomer zullen ontvangen. Een omdat onze achterstand momenteel nog verder oploopt, verwachten we dat nieuwe verzoeken zelfs nog langer zullen duren.

Houd er rekening mee dat er per boeking slechts één online formulier wordt aanvaard en terugbetaald zal worden aan de oorspronkelijke boeker. Zorg ervoor dat u voor elke boeking die u via een derde partij heeft gemaakt u rechtstreeks contact met hen opneemt om uw terugbetaling te verkrijgen.

Met name het dikgedrukte. Er staat dat er PER BOEKING maar 1 formulier van teruggave terugbetaald zal worden. Ik heb in mijn boeking natuurlijk ook een retourvlucht, maar die is nog niet gecanceld door easyJet omdat zij 7 dagen vóór de vlucht mensen berichten of het gecanceld is of niet.
Mijn retourvlucht is pas op 31 mei, en daar krijg ik pas 24 mei bericht over. Lees ik het nou goed dat als ik nú dit formulier invul, dat ik alleen de heenvlucht terugbetaald krijg, en dat ik dus eigenlijk moet wachten totdat ik meer hoor van de terugvlucht?

Ik vind het wel smiechtig dat ze dit zo doen to be honest. Je moet eerst door 6 schermen heenklikken en je krijgt in elk scherm grote knoppen te zien van claim voucher of herboek je vlucht, en dan wanneer je eindelijk daar aangekomen bent waar je je geld kunt terugvragen dat ze met 1 zinnetje vrij misleidend zijn over heen- en retourvluchten, omdat mensen nou eenmaal de aanname maken dat een gecancelde heenvlucht automatisch ook betekent dat je geen gebruik maakt van de retourvlucht. Dus je moet echt heel goed lezen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1 2 Laatste