Ik heb een vraag.
Ik heb 2 dagen geleden van easyJet vernomen dat ze mijn heenvlucht op 19 mei geannuleerd hebben.
Ze bieden 3 opties aan:
1) vlucht gratis omboeken
2) voucher
3) geld terug
Ik kies voor het laatste en dan kom je na veel klikken (want ze willen echt dat je 1 of 2 kiest) hier uit:
https://www.easyjet.com/nl/refund-form
Daar staat het volgende:
We doen er alles aan om alle restitutieverzoeken zo snel mogelijk te verwerken. Gezien onze huidige gemiddelde verwerkingstijd betekent dit voor veel klanten dat ze hun restitutie waarschijnlijk pas na de zomer zullen ontvangen. Een omdat onze achterstand momenteel nog verder oploopt, verwachten we dat nieuwe verzoeken zelfs nog langer zullen duren.
Houd er rekening mee dat er per boeking slechts één online formulier wordt aanvaard en terugbetaald zal worden aan de oorspronkelijke boeker. Zorg ervoor dat u voor elke boeking die u via een derde partij heeft gemaakt u rechtstreeks contact met hen opneemt om uw terugbetaling te verkrijgen.
Met name het dikgedrukte. Er staat dat er PER BOEKING maar 1 formulier van teruggave terugbetaald zal worden. Ik heb in mijn boeking natuurlijk ook een retourvlucht, maar die is nog niet gecanceld door easyJet omdat zij 7 dagen vóór de vlucht mensen berichten of het gecanceld is of niet.
Mijn retourvlucht is pas op 31 mei, en daar krijg ik pas 24 mei bericht over. Lees ik het nou goed dat als ik nú dit formulier invul, dat ik alleen de heenvlucht terugbetaald krijg, en dat ik dus eigenlijk moet wachten totdat ik meer hoor van de terugvlucht?
Ik vind het wel smiechtig dat ze dit zo doen to be honest. Je moet eerst door 6 schermen heenklikken en je krijgt in elk scherm grote knoppen te zien van claim voucher of herboek je vlucht, en dan wanneer je eindelijk daar aangekomen bent waar je je geld kunt terugvragen dat ze met 1 zinnetje vrij misleidend zijn over heen- en retourvluchten, omdat mensen nou eenmaal de aanname maken dat een gecancelde heenvlucht automatisch ook betekent dat je geen gebruik maakt van de retourvlucht. Dus je moet echt heel goed lezen.