Beste Tweakers,
Iedereen wordt op een manier wel geraakt door deze k*t situatie. Zo ook mijn vriendin en ik, waarbij het huwelijk en de huwelijksreis toch wel akelig twijfelachtig worden (midden mei). Aangezien deze situatie voor ons allemaal nieuw is (ook voor de ondernemer) kan ik vaak in de kleine lettertjes niet terugvinden wat mijn rechten zijn. Veel websites spreken elkaar ook tegen.
Neem TUI bijvoorbeeld waar de huwelijksreis is geboekt. Die bieden een voucher aan. Een jaar geldig en als ik een vakantie boek van een lagere waarde dan krijg ik maximaal 20% van het teveel betaalde bedrag terug. Op de site van TUI zelf staat:
Iedereen wordt op een manier wel geraakt door deze k*t situatie. Zo ook mijn vriendin en ik, waarbij het huwelijk en de huwelijksreis toch wel akelig twijfelachtig worden (midden mei). Aangezien deze situatie voor ons allemaal nieuw is (ook voor de ondernemer) kan ik vaak in de kleine lettertjes niet terugvinden wat mijn rechten zijn. Veel websites spreken elkaar ook tegen.
Neem TUI bijvoorbeeld waar de huwelijksreis is geboekt. Die bieden een voucher aan. Een jaar geldig en als ik een vakantie boek van een lagere waarde dan krijg ik maximaal 20% van het teveel betaalde bedrag terug. Op de site van TUI zelf staat:
Maar op de site van de consumentenbond staat:Q: Mijn rechtsbijstandverzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.
A: We hebben te maken met een uitzonderlijke situatie, waarin we gekozen hebben voor een uitzonderlijke oplossing. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing en ook het SGR staat garant voor de vouchers van pakketreizen.
Nu heeft niemand er wat aan als iedereen zijn geld terug wil, TUI failliet gaat en er niks uitgekeerd wordt. Ik ben alleen van mening dat de voorwaarden die TUI stelt (moet binnen 1 jaar gebruikt worden, geld teveel betaald maximaal 20% van terug) wel erg in het voordeel van TUI. Met hopelijk een keer een kleine op komst weet ik niet of we in een jaar nogmaals zo'n fors bedrag uitgeven voor een reis.De Consumentenbond staat neutraal tegenover dit initiatief. Het tegoed van het voucher valt onder het garantiefonds SGR, dat een vergoeding biedt als een reisorganisatie failliet gaat. Je mag zo'n voucher weigeren bij een geannuleerde reis en geld terugvragen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:01 ]