Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:45
Beste Tweakers,

Iedereen wordt op een manier wel geraakt door deze k*t situatie. Zo ook mijn vriendin en ik, waarbij het huwelijk en de huwelijksreis toch wel akelig twijfelachtig worden (midden mei). Aangezien deze situatie voor ons allemaal nieuw is (ook voor de ondernemer) kan ik vaak in de kleine lettertjes niet terugvinden wat mijn rechten zijn. Veel websites spreken elkaar ook tegen.

Neem TUI bijvoorbeeld waar de huwelijksreis is geboekt. Die bieden een voucher aan. Een jaar geldig en als ik een vakantie boek van een lagere waarde dan krijg ik maximaal 20% van het teveel betaalde bedrag terug. Op de site van TUI zelf staat:
Q: Mijn rechtsbijstandverzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.
A: We hebben te maken met een uitzonderlijke situatie, waarin we gekozen hebben voor een uitzonderlijke oplossing. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing en ook het SGR staat garant voor de vouchers van pakketreizen.
Maar op de site van de consumentenbond staat:
De Consumentenbond staat neutraal tegenover dit initiatief. Het tegoed van het voucher valt onder het garantiefonds SGR, dat een vergoeding biedt als een reisorganisatie failliet gaat. Je mag zo'n voucher weigeren bij een geannuleerde reis en geld terugvragen.
Nu heeft niemand er wat aan als iedereen zijn geld terug wil, TUI failliet gaat en er niks uitgekeerd wordt. Ik ben alleen van mening dat de voorwaarden die TUI stelt (moet binnen 1 jaar gebruikt worden, geld teveel betaald maximaal 20% van terug) wel erg in het voordeel van TUI. Met hopelijk een keer een kleine op komst weet ik niet of we in een jaar nogmaals zo'n fors bedrag uitgeven voor een reis.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06 08:16
IANAL, maar goed, ik denk dat TUI daar geen sterk punt heeft, zeker gezien niemand weet of we binnen 3 maanden van dit gezeik af zijn, of dat over een jaar de lolflatearthpreppers de enige overlevenden zijn.

Ik denk dat je op een totaal nieuwe planning moet gaan gooien, en de hele afstemming tussen alle partijen moet zien te realiseren.

Echter, ook even over die locatie en het volgeboekt zijn, dat zal wel los lopen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gaat je reis naar een gebied met een negatief reisadvies? Dan is dat normaliter een geldige reden om te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aikon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:01:
Gaat je reis naar een gebied met een negatief reisadvies? Dan is dat normaliter een geldige reden om te annuleren.
Tenzij er toch een slimme medewerker iets als overmacht of natuurramp ergens vandaan weet te plukken en de volledige reis "schrapt" als aanbod.

We weten allemaal nu wel dat een negatief reisadvies in veel gevallen dus overmacht is (door de acute uitbraak van een virus).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik heb dus een reis op eind mei staan naar Roemenië. Het hotel in Cluj-Napoca deed niet moeilijk en heeft de boeking ongedaan gemaakt, maar het hotel in Boekarest doet wél moeilijk. Die brengt annuleringskosten in rekening, met de mededeling 'mail maar terug als het virus in mei ook nog besmettelijk is'.

Ik kan bij KLM idd ook een voucher krijgen. Ik zou die optie kiezen, of misschien een andere locatie zoeken? ;) Volgens mij zijn alle reisadviezen nu negatief. Ik weet in ieder geval dat de Nationale Nederlanden wel uitkeert, als het land 'oranje' of 'rood' is. Dat is nu volgens mij bijna ongeveer overal het geval. Maar is dat in mei ook nog zo? Ik denk dat je te vroeg bent. Ik wacht ook nog even, helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:25:
[...]

Tenzij er toch een slimme medewerker iets als overmacht of natuurramp ergens vandaan weet te plukken en de volledige reis "schrapt" als aanbod.

We weten allemaal nu wel dat een negatief reisadvies in veel gevallen dus overmacht is (door de acute uitbraak van een virus).
Een negatief reisadvies is per definitie overmacht. En wat dan nog als de reis geschrapt wordt onder het mom natuurramp? Dan krijg je ook per definitie je geld terug lijkt me zo.
Dennisweb schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:28:
... maar het hotel in Boekarest doet wél moeilijk.
Logisch toch? Dadelijk is het in mei weer mogelijk om te reizen en heeft iedereen z'n reis voorbarig geannuleerd. Niemand schiet daar iets mee op.

[ Voor 21% gewijzigd door Aikon op 21-03-2020 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:14
Ze proberen altijd een voucher te geven, maar als de annulering vanuit de aanbieder komt heb je recht op terugbetaling in euro’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 22:24
Aikon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:38:
[...]

Een negatief reisadvies is per definitie overmacht. En wat dan nog als de reis geschrapt wordt onder het mom natuurramp? Dan krijg je ook per definitie je geld terug lijkt me zo.

[...]

Logisch toch? Dadelijk is het in mei weer mogelijk om te reizen en heeft iedereen z'n reis voorbarig geannuleerd. Niemand schiet daar iets mee op.
Nouja... voorbarig? Als president Iohannis zelf al inschat dat het nog eens twaalf weken gaat duren, wat is er dan voorbarig aan? Hoe moet ik in Roemenië komen dan? Als Roemenië zelf Nederlanders verbiedt te komen omdat de regels zijn dat landen met meer dan 500 gevallen worden uitgesloten? De Roemenen zijn niet heel gelukkig met onze strategie voor groepsimmuniteit.

Het maakt het ook moeilijk om nu iets nieuws te plannen. Dus ik heb het eerst maar laten lopen en boek dan het hotel wel opnieuw, mocht ik in mei wel weer kunnen reizen. Ik verwacht dat oprecht niet. Dit is niet een virus waar we over vier weken wel klaar mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik gok dat ik inderdaad recht heb op euro's terug van TUI als ik echt op mijn strepen wil staan. Ik heb betaald voor iets wat zij niet kunnen leveren.

[ Voor 33% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welke voorwaarden zijn er van toepassing op je trouwlocatie? In de Uniforme Voorwaarden Horeca zie ik niets over geen geld terug binnen 3 maanden (wel annuleringskosten). Wie gaat er over tot annulering? Jijzelf, of de trouwlocatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
GlowMouse schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:26:
Welke voorwaarden zijn er van toepassing op je trouwlocatie? In de Uniforme Voorwaarden Horeca zie ik niets over geen geld terug binnen 3 maanden (wel annuleringskosten). Wie gaat er over tot annulering? Jijzelf, of de trouwlocatie?
.

[ Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344348

Ja, heb iets vergelijkbaars met geannuleerd concert. Concert is verplaatst naar later. Ik kan dan niet. Geld terug gevraagd. Reactie: er is sprake van een overmachtsituatie, dus u krijgt uw geld niet terug. Volgens mij juridisch niet houdbaar, zie Consumentenbond en Consuwijzer. Ik vind dat bedrijven zo wel heel makkelijk de consument dupe laten worden van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 1344348 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:35:
Ja, heb iets vergelijkbaars met geannuleerd concert. Concert is verplaatst naar later. Ik kan dan niet. Geld terug gevraagd. Reactie: er is sprake van een overmachtsituatie, dus u krijgt uw geld niet terug. Volgens mij juridisch niet houdbaar, zie Consumentenbond en Consuwijzer. Ik vind dat bedrijven zo wel heel makkelijk de consument dupe laten worden van de situatie.
Het is in dit geval eerder andersom.

In België is dat ook het advies van de overheid. Omdat individuele consumenten in dit geval de klap veel beter op kunnen vangen dan de bedrijven.

Het is een heel uitzonderlijke situatie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

In deze situatie wil ik toch ook wat positief licht brengen.

Ik had/heb boekingen bij AirBNB en Booking.com.

Booking.com; sorry je bent overgeleverd aan de goodwill van de verhuurder, want je valt niet onder de Forced Circumstances. Het land waar de boeking is, heeft letterlijk de grenzen compleet gesloten, ik kan er op geen enkele manier in. De verhuurder reageert nergens op. Geld weg.

AirBNB: Grote banner - gratis annuleren. 2 kliks verder stond het geld weer op mijn rekening.

Dikke vette hulde aan AirBNB hoe ze hier mee omgaan. Het is mij wel duidelijk waar ik vanaf nu mijn boekingen doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:45:
[...]

In België is dat ook het advies van de overheid. Omdat individuele consumenten in dit geval de klap veel beter op kunnen vangen dan de bedrijven.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo nodig zijn geld terug wil en geen genoegen neemt met een tegoedbon. De branche heeft het al zo moeilijk en als iedereen dit terug zou vorderen maak je het de sector onmogelijk. Geef ze even de tijd en pluk die branche niet kaal. Wonden likken en wachten op betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Pfsl->cor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
aljooge schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:57:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo nodig zijn geld terug wil en geen genoegen neemt met een tegoedbon. De branche heeft het al zo moeilijk en als iedereen dit terug zou vorderen maak je het de sector onmogelijk. Geef ze even de tijd en pluk die branche niet kaal. Wonden likken en wachten op betere tijden.
Omdat de tegoedbon veel te veel in het voordeel werkt van TUI. Verplicht binnen een jaar te gebruiken en als je een goedkopere vakantie kiest krijg je maximaal 20% van het teveel betaalde bedrag terug. Gezien de huwelijksreis een fors bedrag was en er ook een keer een kleine komt, is de kans klein dat ik over een half jaar nog eens zo'n bedrag uit zou geven aan een reis. Had ik langer de tijd gehad of het bedrag kunnen verdelen over verschillende vakanties dan had het mij niet zo uitgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
Piet_Piraat7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Omdat de tegoedbon veel te veel in het voordeel werkt van TUI. Verplicht binnen een jaar te gebruiken en als je een goedkopere vakantie kiest krijg je maximaal 20% van het teveel betaalde bedrag terug. Gezien de huwelijksreis een fors bedrag was en er ook een keer een kleine komt, is de kans klein dat ik over een half jaar nog eens zo'n bedrag uit zou geven aan een reis. Had ik langer de tijd gehad of het bedrag kunnen verdelen over verschillende vakanties dan had het mij niet zo uitgemaakt.
Dan annuleer je toch gewoon en vraag je het geld terug. Werken ze er niet aan mee schakel je je rechtsbijstand in.

En als je dan toch je rechtsbijstand inschakelt kan die ook direct aan de slag met het terughalen van het geld van de trouwlocatie.

Probleem opgelost 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

[...]

Lang niet iedere consument zit in een financieel riante situatie dat ze zomaar opnieuw een vergelijkbaar bedrag kunnen uitgeven voor een nieuwe boeking zodra corona voorbij is. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die geen genoegen willen nemen met zo iets als een tegoedbon.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Anoniem: 472287 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:52:

Booking.com; sorry je bent overgeleverd aan de goodwill van de verhuurder, want je valt niet onder de Forced Circumstances. Het land waar de boeking is, heeft letterlijk de grenzen compleet gesloten, ik kan er op geen enkele manier in. De verhuurder reageert nergens op. Geld weg.

AirBNB: Grote banner - gratis annuleren. 2 kliks verder stond het geld weer op mijn rekening.

Dikke vette hulde aan AirBNB hoe ze hier mee omgaan. Het is mij wel duidelijk waar ik vanaf nu mijn boekingen doe.
Ehh nee geen dikke vette hulde voor airbnb. Toevallig een kennis van me die zijn huis verhuurt via hun en airbnb schuift de rekening regelrecht door naar de verhuurder. Dus dikke vinger naar airbnb sinterklaas spelen naar je klanten maar de duivel naar je partners. Denk dat airbnb volgend jaar een heel stuk minder aanbod heeft na dit geintje.

Dus airbnb verliest helemaal 0.0 met deze actie maar de verhuurder krijgt de volle 100% verlies voor zijn rekening.

Als alle bedrijven dit zo doen dan blijft er na de crisis echt 0.0 meer over. Vliegmaatschappijen hebben niet de cash om alle klanten terug te betalen dan waren ze vorige week al failliet verklaard. Daar is ook het hele voucher systeem voor opgezet. De klant verliest alleen de datum maar niet zijn geld. Maar de maatschappij hoeft niet alles terug te storten. Daarnaast is de voucher gedekt door het garantiefonds dus zelfs al gaat de maatschappij failliet kan je ergens anders nog boeken. Je bent je geld dus per definitie niet kwijt. Als iedereen zijn geld terug eist dan hebben we eind deze maand geen een luchtvaart maatschappij meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is er met beiden geen overleg mogelijk? Misschien kan je wel 2 tegoedbonnen krijgen, die misschien langer bruikbaar zijn?

Die trouwlocatie is wat complexer dan een reis, een reis gaat door of gaat niet door. De kans is best aanwezig dat we ergens in april weer minder strenge regels krijgen en dat horeca en feestjes tot x aantal mensen weer mogen. Afhankelijk van die x kan je bruiloft dan wel of niet doorgaan, toch?

En heb je toevallig een annuleringsverzekering? Sommige vergoeden ook evenementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
@Piet_Piraat7
https://gathering.tweaker...message/61780866#61780866

Als je in bovenstaand topic leest hoe reisorganisaties met hun klanten omgaan zou voor mij al reden genoeg zijn om het geld terug te vragen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Ehh nee geen dikke vette hulde voor airbnb. Toevallig een kennis van me die zijn huis verhuurt via hun en airbnb schuift de rekening regelrecht door naar de verhuurder. Dus dikke vinger naar airbnb sinterklaas spelen naar je klanten maar de duivel naar je partners. Denk dat airbnb volgend jaar een heel stuk minder aanbod heeft na dit geintje.

Dus airbnb verliest helemaal 0.0 met deze actie maar de verhuurder krijgt de volle 100% verlies voor zijn rekening.

Als alle bedrijven dit zo doen dan blijft er na de crisis echt 0.0 meer over. Vliegmaatschappijen hebben niet de cash om alle klanten terug te betalen dan waren ze vorige week al failliet verklaard. Daar is ook het hele voucher systeem voor opgezet. De klant verliest alleen de datum maar niet zijn geld. Maar de maatschappij hoeft niet alles terug te storten. Daarnaast is de voucher gedekt door het garantiefonds dus zelfs al gaat de maatschappij failliet kan je ergens anders nog boeken. Je bent je geld dus per definitie niet kwijt. Als iedereen zijn geld terug eist dan hebben we eind deze maand geen een luchtvaart maatschappij meer over.
Aan de communicatie van Airbnb kan ik opmaken dat de verhuurder geen kosten krijgt, en de huurder ook niet.

Airbnb scheld het gedeelte "boekingskosten" kwijt.

Wat er dus gebeurd is Airbnb & verhuurder hebben geen inkomsten van de boeking.

Tja, dat risico loop je natuurlijk als je iets verhuurt dat onbereikbaar wordt door een crisis als deze. Ik denk niet dat er een hoop minder verhuurders zijn daar volgend jaar - iig niet om deze reden. Alle blije klanten zitten daar namelijk nog wel. Waar gaan ze dan heen met hun appartement/huis/kamer? Er is niet echt een goed alternatief, daar ligt nu net de kracht van Airbnb.

En als ze het helemaal niet meer verhuren, tja, dan gaan ze er ook niet op vooruit.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 22-03-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
ZieMaar! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:35:
Is er met beiden geen overleg mogelijk? Misschien kan je wel 2 tegoedbonnen krijgen, die misschien langer bruikbaar zijn?

Die trouwlocatie is wat complexer dan een reis, een reis gaat door of gaat niet door. De kans is best aanwezig dat we ergens in april weer minder strenge regels krijgen en dat horeca en feestjes tot x aantal mensen weer mogen. Afhankelijk van die x kan je bruiloft dan wel of niet doorgaan, toch?

En heb je toevallig een annuleringsverzekering? Sommige vergoeden ook evenementen...
Ik heb helaas geen annuleringsverzekering, maar die had het corona-verhaal ook niet gedekt bij een bruiloft.

[ Voor 13% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Piet_Piraat7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Ik heb helaas geen annuleringsverzekering, maar die had het corona-verhaal ook niet gedekt bij een bruiloft.

De trouwlocatie heb ik gemaild en die antwoorden dat zij nog niet op de zaken vooruit willen lopen en nieuwe regelgeving afwachten. Dat begrijp ik wel, maar in mijn hoofd loop ik alvast het scenario af 'wat als het niet door gaat'.
Dat begrijp ik ook. Lastige situatie, ik heb verder geen antwoorden, maar hoop dat er toch iets goeds uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Zoals ik begrepen heb is het in België op dit moment zo:
- evenementen die uitgesteld worden moeten binnen een redelijke termijn herpland worden
- kan dat binnen een redelijke termijn worden de tickets automatisch omgezet naar die datum
- kan dat niet binnen een redelijke termijn dienen de tickets terugbetaald te worden
- kan jij niet op de nieuwe datum binnen redelijke termijn (werk, ziekte, ...) dan heb jij alsnog recht op je geld terug.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blokker_1999 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Zoals ik begrepen heb is het in België op dit moment zo:
- evenementen die uitgesteld worden moeten binnen een redelijke termijn herpland worden
- kan dat binnen een redelijke termijn worden de tickets automatisch omgezet naar die datum
- kan dat niet binnen een redelijke termijn dienen de tickets terugbetaald te worden
- kan jij niet op de nieuwe datum binnen redelijke termijn (werk, ziekte, ...) dan heb jij alsnog recht op je geld terug.
Klopt het is een discussie momenteel. Nog geen regel. Ook om een maand geen huur te innen voor huurwoningen, dat huiseigenaren even alleen de rente hoeven te betalen.

Vrienden van ons hebben net een huis gekocht. Verhuizen in een lockdown is al bijna niet te doen (geen hulp van buiten het gezin, lastig met materieel), maar ze zijn nu ook allemaal (zelfs hun kinderen) tijdelijk werkeloos. Dan hebben ik en mijn vrouw het makkelijker, ik kan thuiswerken en mijn vrouw werkt in de zorg.

Mijn punt is meer, het is een grote crisis. Die bij iedereen offers vraagt. Al heb ik het idee dat dit besef in Nederland nog niet zo leeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 22-03-2020 09:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op zich vindt ook het een redelijk antwoord van reisorganisaties om een voucher te geven die ook nog gedekt is door SGR. Vorige week was het ook bij radar, je zou er ook niks aan hebben als de reisorganisatie de reis annuleert, en daarna failliet gaat.

Wat ik wel minder netjes vindt is de beperkte houdbaarheid van een jaar. Wat mij betreft zou dat minstens 5 jaar ofzo moeten zijn. Na deze crisis kan ik mij voorstellen dat niet iedereen meteen weer de mogelijkheid heeft om op vakantie te gaan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06 08:16
Anoniem: 1344348 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:35:
Is het concert nou geannuleerd of verplaatst? Officieel krijg je sowieso geen geld terug als het verplaatst wordt, muv coulance organisator.

Dat een ondernemer het werkelijk terugboeken van geld zoveel mogelijk uitstelt (juridisch terecht of onterecht), totdat de compensatieregelingen vanuit de overheid operationeel zijn, is niet vreemd. Als ondernemer nu op de fles gaat heb je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Woy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:09:
Wat ik wel minder netjes vindt is de beperkte houdbaarheid van een jaar. Wat mij betreft zou dat minstens 5 jaar ofzo moeten zijn. Na deze crisis kan ik mij voorstellen dat niet iedereen meteen weer de mogelijkheid heeft om op vakantie te gaan.
Maar je moet alsnog aan je betalingsverplichting voldoen die je bent aangegaan als je de voucher accepteert (waar ik niet van overtuigd ben dat je dat wettelijk gezien moet doen zie het andere topic hier). Dus je kan op een later moment zonder kosten op dat moment alsnog op reis.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:26

St@m

@ Your Service

Woy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:09:
Op zich vindt ook het een redelijk antwoord van reisorganisaties om een voucher te geven die ook nog gedekt is door SGR. Vorige week was het ook bij radar, je zou er ook niks aan hebben als de reisorganisatie de reis annuleert, en daarna failliet gaat.

In het andere topic staat dat je binnen een jaar opnieuw moet boeken, dat is iets anders dan een jaar geldig. Dan nog vind ik een jaar kort hoor. Prijzen zullen wel omhoog schieten na de crisis(sen).

waarom zijn er twee topics?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik had het andere topic niet gezien, al gaat die volledig over reisorganisaties en daar ligt voor mij niet het zwaarste pijnpunt. Aangezien ik al meerdere keren op Tweakers voorbij heb zien komen dat een rechtsbijstandsverzekering wel handig is heb ik die maar vast afgesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17
Piet_Piraat7 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:12:
Ik had het andere topic niet gezien, al gaat die volledig over reisorganisaties en daar ligt voor mij niet het zwaarste pijnpunt. Aangezien ik al meerdere keren op Tweakers voorbij heb zien komen dat een rechtsbijstandsverzekering wel handig is heb ik die maar vast afgesloten. Erg benieuwd hoe het gaat lopen over 2 maanden àls de bruiloft geannuleerd moet worden, en de styliste, en de fotografe, en de taart en de dj :'(
Heeft het nu nog zin om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten dan? Ik zit in hetzelfde schuitje, huwelijk gepland voor de eerste week van juli(we doen daar niet echt iets aan) met aansluitende huwelijksreis naar Zanzibar. Geboekt via de Vakantiediscounter als tussenpersoon, reis is ondergebracht bij TUI.

De enige troef die ik heb, gezien een actie betaal het hele bedrag 6 weken voor vertrek. Op dit moment heb ik los van 2,50 reserveringskosten nog niets overgemaakt. Ik betwijfel dus of ze mij kunnen verplichten alsnog het hele bedrag over te maken in ruil voor een voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
reemprive schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Heeft het nu nog zin om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten dan?
.

[ Voor 48% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik betwijfel dus of ze mij kunnen verplichten alsnog het hele bedrag over te maken in ruil voor een voucher.
Ik weet wel hoe dat gaat verlopen. Ze gaan tegen je zeggen dat je een betalingsverplichting bent aangegaan en ze gaan je een voucher aanbieden als de reis niet door kan gaan. Maar lees het andere topic maar over hoe dat wettelijk zit. Daar is dat veelvuldig besproken. zelf voel ik er ook weinig voor om dat geld voor een vakantie (3000 euro) over te maken en er pas over een jaar misschien gebruik van te kunnen maken.
Geen idee. Heb er wel een TR over gemaakt met die vraag maar die is afgehandeld zonder dat er iets veranderd lijkt. Dus blijkbaar is twee topics prima.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 23-03-2020 09:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Leergeld. Booking.com is een bende waar je veel aan betaalt ( de locatie dan ) , maar geen enkele vorm van ondersteuning biedt als het niet goed gaat, of als de verhuurder zich niet aan de regels houdt.

Zelf ooit nat gegaan met een locatie die niet bestond. Veel extra kosten moeten maken, maar ze weigeren zelfs het duidelijk fraudeleuze aanbod van hun site te halen, laat staan een tegemoetkoming.

[/rant]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:13
Basszje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Leergeld. Booking.com is een bende waar je veel aan betaalt ( de locatie dan ) , maar geen enkele vorm van ondersteuning biedt als het niet goed gaat, of als de verhuurder zich niet aan de regels houdt.

Zelf ooit nat gegaan met een locatie die niet bestond. Veel extra kosten moeten maken, maar ze weigeren zelfs het duidelijk fraudeleuze aanbod van hun site te halen, laat staan een tegemoetkoming.

[/rant]
volgens mij kunnen we een topic starten, heb ook mijn premium account weggegooid afgelopen jaar

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Basszje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:16:
[...]

[/rant]
Om daar even op terug te komen - van de verhuurder taal nog teken, hij reageerde alleen als ik de Annuleren knop gebruik, daar kan je dan Annuleren voor minder kiezen, dat stuurt een annuleringsverzoek met kwijtschelding van kosten naar de eigenaar.

Daar komt verbazingwekkend binnen 30 minuten een weigering op (tot 2x toe). Email, telefoon, de berichten functie binnen booking.com - 0 response van verhuurder. Chat-support van Booking.com kon ook weinig voor mij betekenen.

Toen maar op jacht gegaan naar het support-telefoonnummer van booking.com. Die moet je dus via GOOGLE vinden, want op de website onmogelijk. Van de pot gerukt natuurlijk.

Namen wel binnen 30 seconden de telefoon op, EN, 15 minuten later was mijn reservering kosteloos geannuleert. Verhuurder krijgt 5 dagen om terug te storten, doen ze dat niet dan betaald Booking.com mijn reservering terug.

Bellen is dus de moeite waard, maar mijn algehele ervaring met booking.com is nog steeds om te huilen.
Had vorig jaar ook een soortgelijk probleem als hierboven waarbij de locatie niet bestond, dat heeft me een goed deel van de dag gekost om ergens anders terecht te kunnen. Op een 1-nacht-trip ben je dan dus je gehele trip kwijt. Waardeloos was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Daar gingen onze trouwplannen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Trouwen mag gewoon nog. Voor kerkelijke huwelijken is ook een uitzondering van de nieuwe regels gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
.,

[ Voor 98% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:51
[...]

Heeft het nu nog zin om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten dan? Ik zit in hetzelfde schuitje, huwelijk gepland voor de eerste week van juli(we doen daar niet echt iets aan) met aansluitende huwelijksreis naar Zanzibar. Geboekt via de Vakantiediscounter als tussenpersoon, reis is ondergebracht bij TUI.

De enige troef die ik heb, gezien een actie betaal het hele bedrag 6 weken voor vertrek. Op dit moment heb ik los van 2,50 reserveringskosten nog niets overgemaakt. Ik betwijfel dus of ze mij kunnen verplichten alsnog het hele bedrag over te maken in ruil voor een voucher.
Ik zou iig ergens anders heen gaan. Ik vond zanzibar erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
TheJason schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:35:
[...]

Ik zou iig ergens anders heen gaan. Ik vond zanzibar erg tegenvallen.
OT, maar ik ga voor zon, zee, strand en snorkelen. Gaat het dan tegenvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 00:05

Ik heb ook in 2 klikken mijn booking vanwege corona kunnen annuleren via booking.com
Erg tevreden mee! Hadden zonder annuleringsoptie geboekt, dus dacht helaas geld weg maar met 2 klikjes toch 600 euro bespaart O-)

Ik had een workshop geboekt, geannuleerd geld terug, ik had via actievandedag een museumkaartje gekocht was geldig tot 1 mei, is verlengd tot eind december.

Alleen de vliegtickets via vliegwinkel.nl zijn heel vaag zouden volgende week vliegen, maar daar is nu een restitiueprocess in gang gezet, maar geen idee wat dat gaat betekenen. Kan enkele weken duren zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joostje123 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:38:
[...]

Ik heb ook in 2 klikken mijn booking vanwege corona kunnen annuleren via booking.com
Erg tevreden mee! Hadden zonder annuleringsoptie geboekt, dus dacht helaas geld weg maar met 2 klikjes toch 600 euro bespaart O-)

Ik had een workshop geboekt, geannuleerd geld terug, ik had via actievandedag een museumkaartje gekocht was geldig tot 1 mei, is verlengd tot eind december.

Alleen de vliegtickets via vliegwinkel.nl zijn heel vaag zouden volgende week vliegen, maar daar is nu een restitiueprocess in gang gezet, maar geen idee wat dat gaat betekenen. Kan enkele weken duren zeggen ze.
Booking.com heeft vandaag wat wijzigingen doorgevoerd om het makkelijker te maken om te annuleren zag ik. Voor mij was het nog een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:50
Wij zijn in december getrouwd en zijn ook op huwelijksreis geweest, het zijn enorme kosten. Echt balen voor stellen die geen bruiloftverzekering hebben. De verzekering (€ 400 premie voor dekking tot 30k ofzo) had ik geregeld omdat we familieleden hebben die op leeftijd zijn... Een bruiloftverzekering zou de gemaakte kosten (en andere betalingsverplichtingen) in zo'n geval vergoeden.

De verzekeraars hebben in december/januari hun polisvoorwaarden aangepast en pandemie/epidemie toegevoegd aan de lijst met uitsluitingen. Ze zagen de bui al hangen denk ik.

Veel van de diensten die wij hebben geregeld (locatie, styliste, foto/videograaf, bands) stellen zich best flexibel op zie ik op Instagram. Dat komt waarschijnlijk doordat zij met aanbetalingen (10-20%) werken en ze nu zien dat het echte geld wegblijft. ;) Zo bieden ze aan om ook in de zomerperiode (zomervakantie) te werken om de bruidsparen uit de brand te helpen (uiteraard als de maatregelen niet meer van kracht zijn), en zelfs doordeweeks... Maar ja, zie hen maar weer allemaal voor dezelfde datum te regelen. :+

Ik hoop echt dat het nog goedkomt met jullie bruiloft, want het lijkt me echt zuur om je spaargeld zien te verdampen. Ben benieuwd of locaties willen profiteren van de situatie (bruidsparen uitmelken aangezien veel mensen toch zo snel mogelijk willen trouwen) of dat ze de bruidsparen toch een beetje willen tegemoetkomen. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@sylvesterrr dankjewel voor je bericht. Zo'n verzekering dekt inderdaad niet (meer) deze corona situatie. De trouwlocatie gaat vandaag contact met ons opnemen maar heeft al laten weten dat ze voor dit jaar alleen nog doordeweekse dagen beschikbaar hebben. Weekend dagen pas in 2021.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:42:
@sylvesterrr dankjewel voor je bericht. Zo'n verzekering dekt inderdaad niet (meer) deze corona situatie. De trouwlocatie gaat vandaag contact met ons opnemen maar heeft al laten weten dat ze voor dit jaar alleen nog doordeweekse dagen beschikbaar hebben. Weekend dagen pas in 2021. Die opties zijn voor ons beiden eigenlijk een no go.
Iedereen kan nu genoeg vrije dagen sparen om een keer een vrijdag vrij te neme ;). Voordeel van vrijdag is dat je het hele weekend kan bijkomen van een goed feestje!

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:51
reemprive schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:31:
[...]

OT, maar ik ga voor zon, zee, strand en snorkelen. Gaat het dan tegenvallen?
Ik weet niet of het jou gaat tegenvallen maar ik zou er iig niet meer heen gaan en ook mensen het niet als aanrader meegeven.
Ik ben er geweest na een safari door Kenia en Tanzania en vergelijk het ook met eiland bestemmingen zoals Bali, Thailand en Mallorca. Ik zou dan eerder naar Thailand of Bali gaan. Het eten viel op Zsnzibar erg tegen als je ook weet het bv in Europa en Azië kan.
Egypte schijnt voor het snorkelen ook mooi te zijn. Alleen zelf nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:55

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb een lang weekend weg geboekt naar Londen, zou donderdag gaan en zondag terug komen.
Ik heb de mogelijkheid gelukkig gehad om om te boeken naar November ( op de gok)
Ik moest wel 1 uur in de wacht staan bij Expedia , maar keurig geholpen wel.
Expedia nam contact op met het hotel, vlucht kon ik gratis omboeken ( Easyjet) naar eind november.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De ellende zet zich door.

[ Voor 99% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:43
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:
Booking.com heeft vandaag wat wijzigingen doorgevoerd om het makkelijker te maken om te annuleren zag ik. Voor mij was het nog een hoop werk.
Mja, het maakt het makkelijker maar je bent nog steeds afhankelijk van de accomodatie of je mag annuleren en (deels) geld terug krijgt.

Zo heb ik voor eind april een weekje een onderkomen op de Azoren geboekt. Vandaag via booking.com gevraagd naar de annuleermogelijkheden en gewoon een duidelijk 'niet!' als antwoord terug. Dus booking.com zelf speelt hier geen rol in. :(

Over een paar weken eens kijken of de situatie er serieuzer wordt genomen en er dan wel iets mogelijk is. Had al wel een mail van die locatie gehad dat, als ik verzet naar later dit jaar, ik 50% terug zou krijgen van de al geplaatste boeking... maar ja, de prijzen later dit jaar hebben ze wel een flink stuk hoger liggen...

En dan ook eens kijken wat de vliegmaatschappij doet - TapAir Portugal lijkt ook met vouchers te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:41:
Neem TUI bijvoorbeeld waar de huwelijksreis is geboekt. Die bieden een voucher aan. Een jaar geldig en als ik een vakantie boek van een lagere waarde dan krijg ik maximaal 20% van het teveel betaalde bedrag terug. Op de site van TUI zelf staat:
Waar haal je vandaan dat TUI tot max 20% van het teveel betaalde bedrag terugbetaald, vanwege het feit dat corendon zegt dat zij bij een goedkopere reis 100% geld teruggeven (oftewel voor de makkelijkste weg : accepteer voucher en boek goedkoopste vakantie die ze hebben en de rest van het geld krijg je dan cash terug)
En vanwege het feit dat me dit erg raar leek met 1 voucher door SGR gesteund...

Maar het enige wat ik bij TUI lees is :
ls de reissom van uw nieuwe vakantie duurder wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor uw eigen kosten. Als de reissom van uw nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI u het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs in de vorm van een voucher. Deze versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 mei 2020.
Oftewel TUI betaalt alles terug, alleen 20% daarvan in de vorm van een nieuwe voucher... Oftewel in principe krijg je hier maar 80% van het geld terug als geld (als je ergens een 2 uur durende wandelvakantie over het strand van scheveningen boekt oid).

Is bij lange na nog niet ideaal, maar is in ieder geval anders als die genoemde 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Gomez12 dan heb ik dat stukje wat je quote verkeerd begrepen. Ik las het dat maximaal 20% van het verschil wordt terug betaald.

[ Voor 194% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 24-03-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Europees Commissaris van Consumentenbescherming:
Wie zijn pakketreis annuleert of geannuleerd ziet door het coronavirus, hoeft van zijn reisorganisatie geen voucher te aanvaarden, zoals federaal minister Nathalie Muylle (CD&V) enkele dagen geleden zei. “Zo’n voucher aanvaarden mag natuurlijk, maar de consument heeft altijd de keuze om zijn geld terug te vragen”, verduidelijkt Europees Commissaris van Consumentenbescherming Didier Reynders.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Piet_Piraat7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 06:12:
[...]

Wij gaan zelf niets annuleren en wachten verdere regelgeving af vanuit de overheid. De trouwlocatie doet hetzelfde.
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat de situatie is op de dag de je de reservering hebt. Maar als de tent dicht is/moet van de overheid kunnen zij je niks leveren. Zelfs al mag je daar dan alleen met zijn 2-tjes zijn...

Nemen we de ervaring van China en Italie mee dan is een 'lock-down' van 2 maanden zo ongeveer het minimum....

https://www.rijksoverheid...ronavirus-voor-werkgevers
Welke bedrijven moeten hun deuren verplicht sluiten?
Op zondag 15 maart is besloten dat eet- en drinkgelegenheden waaronder per 24 maart ook casino’s vallen (niet voor hotels) en sport- en fitnessclubs hun deuren moeten sluiten. Op basis van aanvullende gezondheidsadviezen heeft het kabinet op maandag 23 maart besloten dat ook kappers, visagisten, schoonheidssalons en nagelstudio’s tot en met 6 april 2020 moeten sluiten. Dit geldt ook voor andere zogenoemde contactberoepen op het gebied van uiterlijke verzorging.

[ Voor 4% gewijzigd door kwakzalver op 24-03-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Waar haal je vandaan dat TUI tot max 20% van het teveel betaalde bedrag terugbetaald, vanwege het feit dat corendon zegt dat zij bij een goedkopere reis 100% geld teruggeven (oftewel voor de makkelijkste weg : accepteer voucher en boek goedkoopste vakantie die ze hebben en de rest van het geld krijg je dan cash terug)
En vanwege het feit dat me dit erg raar leek met 1 voucher door SGR gesteund...

Maar het enige wat ik bij TUI lees is :

[...]

Oftewel TUI betaalt alles terug, alleen 20% daarvan in de vorm van een nieuwe voucher... Oftewel in principe krijg je hier maar 80% van het geld terug als geld (als je ergens een 2 uur durende wandelvakantie over het strand van scheveningen boekt oid).

Is bij lange na nog niet ideaal, maar is in ieder geval anders als die genoemde 20%
@Piet_Piraat7

Ik zou hier toch mee oppassen, ik neig ernaar dat ze max 20% van het bedrag restitueren. Zie ook deze voorwaarden
ndien de bestaande boeking wordt gewijzigd en de nieuwe reissom valt hoger uit dan in de oorspronkelijke boekingsbevestiging, dient de klant het verschil bij te betalen. Indien de nieuwe reissom lager uitvalt, is de lagere reissom verschuldigd en wordt de eventueel reeds voldane aanbetaling verrekend binnen de 14 dagen. De nieuwe reissom mag maximaal 20% lager uitvallen dan de oorspronkelijke reissom. Bij meer afwijking qua reissom kan niet het volledige verschil worden terugbetaald en wordt maximaal 20% van het prijsverschil gerestitueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Wolly schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:47:
[...]

@Piet_Piraat7

Ik zou hier toch mee oppassen, ik neig ernaar dat ze max 20% van het bedrag restitueren. Zie ook deze voorwaarden

[...]
Ze blijven heerlijk vaag qua wat ze nou gaan doen. Maar jouw stukje uit de voorwaarden gaan weer over de omruilgarantie...

Wat volgens mij weer een soort voorloper is van de voucher
De omruilgarantie is geldig voor alle bestaande en nieuwe boekingen gemaakt t/m 31/5/20 met een afreisdatum tot en met 31/10/20. Hierbij dient de latere vertrekdatum uiterlijk te zijn gelegen voor 31/10/20. Voor het overige zijn de voorwaarden van de TUI Omruilgarantie - waaronder de uiterlijke datum voor wijziging - onverkort van toepassing op pakketreizen geboekt in deze periode.
Volgens mij is het zo dat het volgens hun dus zo dat :
- Geboekt en vertrek voor 30-4-2020 : U krijgt een voucher met mogelijkheid tot 80% geld(verschil) terug en 20% voucher bij het boeken van een goedkopere vakantie.
- Vertrek tussen 30-4-2020 en 31-5-2020 : U hangt in het luchtledige, wacht u nog maar even af.
- Vertrek na 31-5-2020 tot 31-10-2020 : U kunt gebruikmaken van de omruilgarantie waarbij bij goedkopere vakantie er max 20% teruggegeven wordt (in welke vorm geld/voucher hebben we het nu nog maar even niet over)

... Ofzoiets dan...

Nee, perfect plan zo'n voucher waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven, het maakt het echt duidelijk voor de consument.
En wat betekent een SGR garantie in dit soort gevallen nog? Want als TUI omvalt, gaat het SGR dan 100% geld teruggeven, of gaan hun je weer naar corendon doorverwijzen die weer andere regeltjes heeft en welke regeltjes gelden er dan...

Het is echt wachten op een advocaat die op vakantie wil en die een rechtszaak aanhangig gaat maken, want dit is echt een chaos qua vouchers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik bel vandaag wel met TUI voor wat verduidelijking. Zo'n voucher vind ik prima als ik het bedrag van onze huwelijksreis mag spreiden over twee vakanties.

[ Voor 72% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Gisteren ontving ik een e-mail van de FBTO waar ik al mijn verzekeringen heb ondergebracht. Aangezien wij, zoals eerder vermeld, een reis hebben geboekt naar Zanzibar moeten wij een visum krijgen. Gezien de situatie is het uiteraard maar de vraag of wij die gaan krijgen. Nu stond het volgende in de voorwaarden die ik heb ontvangen bij het aangaan van mijn reisverzekering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D54yeStXUGZobwwyFUBMMmEc_5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9KuaaX2awkNeEPWy7ddSk1sf.png?f=fotoalbum_large

Dit betreft dus de omschreven situaties waarin de annuleringsverzekering uit zou keren.

Nu kreeg ik gisteren een e-mail met daarin een uitleg over het Coronavirus. Tot mijn stomme verbazing hebben ze nu ineens aanvullende voorwaarden toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V7pIS-gBrzb9T168tK6G0bWbfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ToAxLEAZ5Ru7IbJ0KGaSwpQY.png?f=fotoalbum_large

Gisterenavond heb ik gelijk contact gezocht, de medewerker in kwestie was niet van de desbetreffende afdeling maar eerste lijns, deze gaf doodleuk aan: "maar ja, dat komt natuurlijk door Corona"
Vervolgens heb ik aangegeven dat ik een verzekering afsluit om een risico af te dekken en daar absoluut niet akkoord mee ga.

Vandaag ga ik bellen met de specifieke afdeling, ik ben heel erg benieuwd. Naar mijn weten mag je niet zomaar de polisvoorwaarden wijzigen, zeker niet in een situatie waarbij er een annuleringsverzekering is aangegaan en zonder dat je de verzekeringnemer daar vooraf over informeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:13
.

[ Voor 99% gewijzigd door timwijn op 25-03-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:13
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
timwijn schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Ik snap deze redenatie niet helemaal. Je hebt het geld voor de reis toch nu al gespaard, ergo, dan maakt het niet uit of je het nu, over een half jaar, of een jaar uitgeeft?
We hebben het geldbedrag uitgegeven met het idee dat we in mei 2020 zouden gaan. Nadat we getrouwd waren en voordat er een kindje is.

[ Voor 27% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:37
Dennisweb schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:28:
Ik heb dus een reis op eind mei staan naar Roemenië. Het hotel in Cluj-Napoca deed niet moeilijk en heeft de boeking ongedaan gemaakt, maar het hotel in Boekarest doet wél moeilijk. Die brengt annuleringskosten in rekening, met de mededeling 'mail maar terug als het virus in mei ook nog besmettelijk is'.

Ik kan bij KLM idd ook een voucher krijgen. Ik zou die optie kiezen, of misschien een andere locatie zoeken? ;) Volgens mij zijn alle reisadviezen nu negatief. Ik weet in ieder geval dat de Nationale Nederlanden wel uitkeert, als het land 'oranje' of 'rood' is. Dat is nu volgens mij bijna ongeveer overal het geval. Maar is dat in mei ook nog zo? Ik denk dat je te vroeg bent. Ik wacht ook nog even, helaas....
Om een voucher te krijgen heb je een ticket nummer nodig. Maar hoe kom je aan een ticketnummer? Staat niet in de boeking gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
reemprive schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:35:
Gisteren ontving ik een e-mail van de FBTO waar ik al mijn verzekeringen heb ondergebracht. Aangezien wij, zoals eerder vermeld, een reis hebben geboekt naar Zanzibar moeten wij een visum krijgen. Gezien de situatie is het uiteraard maar de vraag of wij die gaan krijgen.
Let er wel op dat ik niet al te veel zou verwachten aan het niet krijgen van een visum.
Het is voor dat soort landen gewoon hoognodig dat er toerisme is, oftewel die zullen niet zo supersnel stoppen met uitgeven visums.
Nu kreeg ik gisteren een e-mail met daarin een uitleg over het Coronavirus. Tot mijn stomme verbazing hebben ze nu ineens aanvullende voorwaarden toegevoegd:
[Afbeelding]
Wat is het probleem hierin? Het lijkt mij normaal dat je eerst het reisbureau benadert...
En in mijn ogen is er weinig een alternatief voor een door mijzelf uitgekozen vakantie.
Een ander hotel in hetzelfde land zou mogelijk een alternatief zijn, maar in een ander land is het gewoon een andere vakantie. Een voucher is ook geen alternatief voor een vakantie.
Geld terug is ook geen alternatief voor een vakantie, het is alleen het enige wat er overgebleven is als de verbintenis verbroken wordt.

Het lijkt me heel apart als je reisburo nu aan komt zetten met een reisje Griekenland en dat dan een alternatief voor Zanzibar zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27

HellBeast

Oh My GoT!

Aikon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:01:
Bij mijn annuleringsverzekering van ABN AMRO in ieder geval niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhcGaQWrUdur5yWmofdWOmFfQUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5LdHp38aH6zUdaWlHhpkyo1.jpg?f=fotoalbum_large

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
Ik heb TUI gesproken, als er, zoals het er nu uit ziet, wordt gekozen door hen om mijn vakantie te annuleren dan vervalt mijn betalingsverplichting. Aangezien ik niet heb aanbetaald vervalt dan de betalingsverplichting en hou ik dus het geld in mijn zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:43
Switek schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:52:
[...]

Om een voucher te krijgen heb je een ticket nummer nodig. Maar hoe kom je aan een ticketnummer? Staat niet in de boeking gegevens.
@Switek, behalve een boekingsbevestiging heb je ook een (of meerdere) tickets gekregen. Daar staat het ticketnummer in. Open het ticket - heb ik als PDF toegemaild gekregen), helemaal bovenaan rechts staat het ticketnummer.

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 25-03-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
HellBeast schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Bij mijn annuleringsverzekering van ABN AMRO in ieder geval niet.

[Afbeelding]
Valt er wel onder, zie de voorwaarden: Let op: Dit geldt niet als een verzekerde aantoont dat hij dit niet kon weten of al in dit gebied was. De verzekerde moet dan wel zo snel mogelijk dit gebied verlaten;

Oftewel als het reisadvies al van kracht is en dan ga je boeken, ja dan vergoeden ze niks. Maar als het reisadvies onverwachts veranderd na je boeking is dat uiteraard een reden tot annulering.

Laat je nooit zomaar iets wijs maken, zelfs als staat het op het eerste gezicht duidelijk op hun eigen site, maar lees altijd de voorwaarden. Verzekeraars zijn schoften en hebben in feite tot doel nooit iets uit te keren.

[ Voor 13% gewijzigd door Aikon op 25-03-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

aljooge schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:57:
[...]

Ik kon fluiten naar mijn geld toen ik een tegoedbon had van een reisorganisatie die failliet ging. Zie hun voorwaarden artikel 3.10.g, waarin staat dat tegoedbonnen uitgesloten zijn van hun garantiefonds. Misschien gelden er andere regels vanwege Corona, maar ik zou na mijn ervaring met SGR gewoon geld willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
reemprive schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:35:
Gisteren ontving ik een e-mail van de FBTO waar ik al mijn verzekeringen heb ondergebracht. Aangezien wij, zoals eerder vermeld, een reis hebben geboekt naar Zanzibar moeten wij een visum krijgen. Gezien de situatie is het uiteraard maar de vraag of wij die gaan krijgen. Nu stond het volgende in de voorwaarden die ik heb ontvangen bij het aangaan van mijn reisverzekering:
[Afbeelding]

Dit betreft dus de omschreven situaties waarin de annuleringsverzekering uit zou keren.

[Afbeelding]

Gisterenavond heb ik gelijk contact gezocht, de medewerker in kwestie was niet van de desbetreffende afdeling maar eerste lijns, deze gaf doodleuk aan: "maar ja, dat komt natuurlijk door Corona"
Vervolgens heb ik aangegeven dat ik een verzekering afsluit om een risico af te dekken en daar absoluut niet akkoord mee ga.

Vandaag ga ik bellen met de specifieke afdeling, ik ben heel erg benieuwd. Naar mijn weten mag je niet zomaar de polisvoorwaarden wijzigen, zeker niet in een situatie waarbij er een annuleringsverzekering is aangegaan en zonder dat je de verzekeringnemer daar vooraf over informeert.
In beginsel heb je helemaal gelijk. Je moet wel even goed kijken of er niet ergens algemene beperkingen zijn in de voorwaarden waarmee ze hun aansprakelijkheid beperken (maar als ik even heel snel kijk naar hun voorwaarden lijkt het alleen specifiek terrorisme en atoomkernreacties te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Hielko schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:35:
[...]

In beginsel heb je helemaal gelijk. Je moet wel even goed kijken of er niet ergens algemene beperkingen zijn in de voorwaarden waarmee ze hun aansprakelijkheid beperken (maar als ik even heel snel kijk naar hun voorwaarden lijkt het alleen specifiek terrorisme en atoomkernreacties te zijn).
De verklaring van FBTO is dat zij niet kunnen aannemen dat er geen compensatie komt vanuit de reisorganisatie. In gebruikelijke situaties zal een reisorganisatie jou niet tegemoet komen als jij geen visum krijgt. Nu is die compensatie er wel, FBTO wil uitsluiten dat mensen een voucher krijgen of hun geld terug en er desondanks aanspraak gemaakt wordt op de annuleringsverzekering, waarbij de verzekeringnemer dus gratis op vakantie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:57:
Zojuist contact gehad met de trouwlocatie. Nu annuleren zou ons 50% van de totale factuur kosten, dat was wel even zuur. Gelukkig een nieuwe datum kunnen vinden dit jaar; 20 november.

Edit: ook die nieuwe datum bleek vergeven. De ellende zet zich door.
Is 2021 niet een oplossing dan? Ik weet niet om welke bedragen het gaat, maar de huidige situatie is zo moeilijk in te schatten dat ik persoonlijk helemaal niets meer ga plannen voor 2020. Zonder daadwerkelijke oplossing (vaccin) zie ik dit nog wel een hele tijd doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
NotSoSteady schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Is 2021 niet een oplossing dan? Ik weet niet om welke bedragen het gaat, maar de huidige situatie is zo moeilijk in te schatten dat ik persoonlijk helemaal niets meer ga plannen voor 2020. Zonder daadwerkelijke oplossing (vaccin) zie ik dit nog wel een hele tijd doorgaan.
Het is inderdaad 2021 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Tom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:20:
[...]

Ik kon fluiten naar mijn geld toen ik een tegoedbon had van een reisorganisatie die failliet ging. Zie hun voorwaarden artikel 3.10.g, waarin staat dat tegoedbonnen uitgesloten zijn van hun garantiefonds. Misschien gelden er andere regels vanwege Corona, maar ik zou na mijn ervaring met SGR gewoon geld willen zien.
Door mensen zoals jij gaan ze juist failliet Je redeneert nu een beetje van ik wil nu mijn geld terug, of ze door mij failliet gaan is niet mijn probleem. Vergelijk het met een bank, als iedereen zijn geld terughaalt valt de bank om. Eist iedereen nu zijn geld op valt de reisorganisatie om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
aljooge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Door mensen zoals jij gaan ze juist failliet Je redeneert nu een beetje van ik wil nu mijn geld terug, of ze door mij failliet gaan is niet mijn probleem. Vergelijk het met een bank, als iedereen zijn geld terughaalt valt de bank om. Eist iedereen nu zijn geld op valt de reisorganisatie om.
Je praat vaak over een bedrag wat gelijk staat aan een half tot 2 maandsalarissen. Lijkt me niet zo vreemd dat mensen hun geld terug willen zien? Hij geeft aan een keer een bedrag kwijt te zijn geraakt en dat zelf niet nog een keer te willen doorstaan.Niet zo vreemd, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

aljooge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Ik geef aan dat ik een slechte ervaring heb met het garantiestelsel van de SGR. Dat heeft mij geld gekost, volledig buiten mijn schuld om. Uiteraard kan niet iedereen z'n geld terugvragen zonder dat er partijen in de reisbranche in problemen komen. Maar vanuit mijn perspectief heb ik, door die slechte ervaring, niet zoveel empathie met de SGR en partijen die middels kleine lettertjes bepalen onder welke voorwaarden ik ergens recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Ik geef aan dat ik een slechte ervaring heb met het garantiestelsel van de SGR. Dat heeft mij geld gekost, volledig buiten mijn schuld om. Uiteraard kan niet iedereen z'n geld terugvragen zonder dat er partijen in de reisbranche in problemen komen. Maar vanuit mijn perspectief heb ik, door die slechte ervaring, niet zoveel empathie met de SGR en partijen die middels kleine lettertjes bepalen onder welke voorwaarden ik ergens recht op heb.
Zo te lezen heb je juist geen ervaring met afhandeling door het SGR omdat jouw tegoedbon niet onder het SGR viel, in tegenstelling tot de vouchers die ze nu aanbieden.

Dan kan je wel ingraven in je stelling, maar dat maakt geen verschil?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

YakuzA schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Zo te lezen heb je juist geen ervaring met afhandeling door het SGR omdat jouw tegoedbon niet onder het SGR viel, in tegenstelling tot de vouchers die ze nu aanbieden.
Dat klopt (al had ik wel een claim ingediend en dus contact met SGR gehad). Ik lees dat het Corona-voucher wel gedekt is.

In mijn situatie had ik een reis geboekt bij een SGR aangesloten partij. Die reis heb ik gedaan, maar enkele zaken waren niet volgens de omschrijving. Na een klacht werd ik in gelijk gesteld en kreeg ik excuses en een voucher van diezelfde organisatie. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Vervolgens is die organisatie failliet gegaan. In principe heb ik voor de eerste reis teveel betaald. Omdat de compensatie in de vorm van een voucher was viel dat niet langer onder de SGR voorwaarden.

Maakt verder ook niet uit. Ik snap ook dat de SGR vanwege Corona dit als oplossing aanbiedt. Maar ik zou heel aandachtig de voorwaarden lezen, ook voor dit voucher. En liever nog geld terug, dat geeft je ook meer vrijheid, bijvoorbeeld als je huidige reismaatschappij bij toekomstige reizen hogere prijzen rekent als concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:37
vanaalten schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:43:
[...]

@Switek, behalve een boekingsbevestiging heb je ook een (of meerdere) tickets gekregen. Daar staat het ticketnummer in. Open het ticket - heb ik als PDF toegemaild gekregen), helemaal bovenaan rechts staat het ticketnummer.
Super, dank je wel. Had inderdaad helemaal niet in mijn mail gekeken alleen op de site van KLM.
Krijg net van Booking.com een reactie dat ons geboekte hotel, begin Mei, in Madrid kosteloos annuleert. Hadden deze optie niet ingeschakeld tijdens het boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:38
Blommie01 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Dan annuleer je toch gewoon en vraag je het geld terug. Werken ze er niet aan mee schakel je je rechtsbijstand in.

En als je dan toch je rechtsbijstand inschakelt kan die ook direct aan de slag met het terughalen van het geld van de trouwlocatie.

Probleem opgelost 😉
Nadeel van deze strategie is dat als je echt over gaat tot annuleren en ze gaan failliet je kan fluiten naar je geld. Neem je de bon aan kan je je geld nog terug krijgen via SGR.

Dus is het Russisch roulette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 16:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wij hebben een vakantiehuis geboekt voor medio mei bij natuurhuisje.nl

We proberen het nu te annuleren, maar we mogen het alleen verplaatsen of krijgen maar 70 procent terug.
https://faq.natuurhuisje....de-annuleringsvoorwaarden

Ik vind dit wel raar. Het is een huis voor 18 personen en we mogen van de overheid niet met zoveel mensen in het huis. Hoezo kan ik dan niet kosteloos annuleren?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
DNA_Saint schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:50:

We proberen het nu te annuleren, maar we mogen het alleen verplaatsen of krijgen maar 70 procent terug.

Ik vind dit wel raar. Het is een huis voor 18 personen en we mogen van de overheid niet met zoveel mensen in het huis. Hoezo kan ik dan niet kosteloos annuleren?
Van https://www.rijksoverheid...ende-maatregelen-23-maart
"Evenementen met een vergunnings- en meldplicht zijn verboden tot 1 juni 2020", daar val jij niet onder.
Alle andere maatregelen "zullen uiterlijk 6 april 2020 worden heroverwogen".

Het is dus nog heel goed mogelijk dat jij van de overheid medio mei best op vakantie mag met 18 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
joppybt schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Van https://www.rijksoverheid...ende-maatregelen-23-maart
"Evenementen met een vergunnings- en meldplicht zijn verboden tot 1 juni 2020", daar val jij niet onder.
Alle andere maatregelen "zullen uiterlijk 6 april 2020 worden heroverwogen".

Het is dus nog heel goed mogelijk dat jij van de overheid medio mei best op vakantie mag met 18 mensen.
Wat was het ook alweer met 1,5m...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
Bob-B190 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:20:
[...]
Wat was het ook alweer met 1,5m...
Dat wordt na 6 april misschien ook wel versoepeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-06 21:18
Aikon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Valt er wel onder, zie de voorwaarden: Let op: Dit geldt niet als een verzekerde aantoont dat hij dit niet kon weten of al in dit gebied was. De verzekerde moet dan wel zo snel mogelijk dit gebied verlaten;

Oftewel als het reisadvies al van kracht is en dan ga je boeken, ja dan vergoeden ze niks. Maar als het reisadvies onverwachts veranderd na je boeking is dat uiteraard een reden tot annulering.

Laat je nooit zomaar iets wijs maken, zelfs als staat het op het eerste gezicht duidelijk op hun eigen site, maar lees altijd de voorwaarden. Verzekeraars zijn schoften en hebben in feite tot doel nooit iets uit te keren.
Maar dan sla je wel de stap over, er moet eerst een geldige reden zijn, voordat de uitsluiting of insluiting gaat gelden.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Killjoy

Klingon lawn products

Net bij Roompot de voucher aangevraagd. Geldig bij aankomsten tot een jaar na dato. Dat wordt 'm niet, want de meivakantie valt komend jaar 1 of 2 weken later (afhankelijk van de school). Dus als ik de voucher heb, maar eens contact zoeken. Ze hebben het nu druk genoeg.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Killjoy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:11:
Net bij Roompot de voucher aangevraagd. Geldig bij aankomsten tot een jaar na dato. Dat wordt 'm niet, want de meivakantie valt komend jaar 1 of 2 weken later (afhankelijk van de school). Dus als ik de voucher heb, maar eens contact zoeken. Ze hebben het nu druk genoeg.
Ik zou in ieder geval nu al een mailtje de deur uitdoen. Als je de voucher aangevraagd en ontvangen hebt dan sta je een stuk zwakker dan wanneer je je melding in ieder geval plaatst voordat de voucher binnen is.

Wanneer zij dat mailtje oppikken is dan aan hun, maar jij hebt het voor ontvangst voucher gemeld.

En dan kan je idd als het rustiger is telefonisch contact zoeken en refereren naar je mailtje dan kunnen ze nooit zeggen dat je te laat bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
DNA_Saint schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:50:

Wat is er raar aan dat die organisatie natuurhuisjes ook geen zin heeft om voor de kosten op te gaan draaien?

Dit is voor hun het verschil tussen 0 omzet over meerdere maanden, of 30% omzet over meerdere maanden.

Zij kunnen ook niets eraan doen dat er Corona heerst.

Ik vind het eerder raar dat iedereen maar denkt kosteloos te kunnen annuleren.

Je kan en mag nog steeds naar dat huisje gaan, en waarschijnlijk zelfs met 18 man, zolang je maar voldoende ruimte hanteert en hoe je dat doet is je eigen probleem niet die van natuurhuisjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Killjoy

Klingon lawn products

Gomez12 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Ik zou in ieder geval nu al een mailtje de deur uitdoen. Als je de voucher aangevraagd en ontvangen hebt dan sta je een stuk zwakker dan wanneer je je melding in ieder geval plaatst voordat de voucher binnen is.

Wanneer zij dat mailtje oppikken is dan aan hun, maar jij hebt het voor ontvangst voucher gemeld.

En dan kan je idd als het rustiger is telefonisch contact zoeken en refereren naar je mailtje dan kunnen ze nooit zeggen dat je te laat bent.
Goede tip! Zojuist gedaan. Tnx!

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
vuurtjih schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:44:
[...]

Maar dan sla je wel de stap over, er moet eerst een geldige reden zijn, voordat de uitsluiting of insluiting gaat gelden.
Dat geldt voor alle voorwaarden toch? Ik volg je niet. Ja, je moet uiteraard e.e.a. aantonen maar dat is altijd en geen probleem normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb een situatie met een reservatie bij een escape-room organisatie...

Eind februari een reservatie gemaakt om met een groep mensen eind april daar te gaan spelen.
Kreeg toen een voorschotfactuur toegezonden te betalen binnen de 14 dagen (een voorschot op een reservatie.. beetje ongewoon vind ik.. alsof je bij een restaurant reserveert en dan ook meteen de helft van je eten moet betalen, maar bon...)
Ondertussen de corona situatie zien escaleren, voorschot factuur nog niet betaald.
Krijg natuurlijk een aanmaning om de voorschotfactuur te betalen.
Ik mail terug dat we de reservatie, door de overheid opgelegde maatregelen, willen schrappen.
Krijg ik terug dat we dan maar een andere datum moeten kiezen in de toekomst (voorgestelde datums liggen tussen mei en november).
Ik mail terug dat deze corona crisis in mei, juni, juli etc.. nog niet over zal zijn en dat deze deelname aan het spel als team-event voor ons enkel in april relevant was en niet ergens in september of zelfs door hun tot in november voorgestelde datums (en nu al een voorschot betalen van honderden euro's voor een spel of een half jaar??!).

Maw: ik wil als klant zijnde schrapping van reservatie zonder kosten (want er zijn geen kosten gemaakt door hun.. er is geen op maat gemaakt product gereserveerd of zo). Overmacht van beide kanten |:(

just my 2 cents.. wat zijn de jouwe? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door renio op 26-03-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@renio precies mijn situatie, maar dan met een bruiloft en een wat grotere factuur gok ik (

[ Voor 89% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-02-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renio schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:31:
Ik heb een situatie met een reservatie bij een escape-room organisatie...

Eind februari een reservatie gemaakt om met een groep mensen eind april daar te gaan spelen.
Kreeg toen een voorschotfactuur toegezonden te betalen binnen de 14 dagen (een voorschot op een reservatie.. beetje ongewoon vind ik.. alsof je bij een restaurant reserveert en dan ook meteen de helft van je eten moet betalen, maar bon...)
Ondertussen de corona situatie zien escaleren, voorschot factuur nog niet betaald.
Krijg natuurlijk een aanmaning om de voorschotfactuur te betalen.
Ik mail terug dat we de reservatie, door de overheid opgelegde maatregelen, willen schrappen.
Krijg ik terug dat we dan maar een andere datum moeten kiezen in de toekomst (voorgestelde datums liggen tussen mei en november).
Ik mail terug dat deze corona crisis in mei, juni, juli etc.. nog niet over zal zijn en dat deze deelname aan het spel als team-event voor ons enkel in april relevant was en niet ergens in september of zelfs door hun tot in november voorgestelde datums (en nu al een voorschot betalen van honderden euro's voor een spel of een half jaar??!).

Maw: ik wil als klant zijnde schrapping van reservatie zonder kosten (want er zijn geen kosten gemaakt door hun.. er is geen op maat gemaakt product gereserveerd of zo). Overmacht van beide kanten |:(

Niet betalen en aangeven, geannuleert door overmacht, want mag niet van de overheid.

Dan kunnen ze hoog of laag springen, maar als jij het niet annuleert hadden zij t wel gedaan. Veel succes met geld vorderen door ze, dat gaat nevernooit lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Heeft iemand een goede Engelse link voor een buitenlandse webwinkel met kaarten voor een evenement? Volgens de consumentenbond heb je recht om het hele bedrag terug te krijgen: https://www.consumentenbo...erwerpen/concert-afgelast.

De webwinkel zegt dat ze in overleg zijn met de organisatie van het evenement. Dit is voor mij niet relevant, omdat ik recht heb om het hele bedrag terug te krijgen nu het geannuleerd is.

Alternatief is dat ik het via de creditcard probeer terug te vragen, zitten hier nog nadelen aan? Ik hoor weleens over het blacklisten van creditcard nummers waardoor je deze CC niet meer kunt gebruiken bij die webwinkel.

[ Voor 19% gewijzigd door Erapaz op 26-03-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erapaz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:13:
Heeft iemand een goede Engelse link voor een buitenlandse webwinkel met kaarten voor een evenement? Volgens de consumentenbond heb je recht om het hele bedrag terug te krijgen: https://www.consumentenbo...erwerpen/concert-afgelast.

De webwinkel zegt dat ze in overleg zijn met de organisatie van het evenement. Dit is voor mij niet relevant, omdat ik recht heb om het hele bedrag terug te krijgen nu het geannuleerd is.

Alternatief is dat ik het via de creditcard probeer terug te vragen, zitten hier nog nadelen aan? Ik hoor weleens over het blacklisten van creditcard nummers waardoor je deze CC niet meer kunt gebruiken bij die webwinkel.
Engels als in, kaarten gekocht in de UK?

De Nederlandse consumentenbond heeft natuurlijk geen raakvlak met buitenlandse webwinkels

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 26-03-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Anoniem: 472287 Kaarten gekocht in Monaco. Ik snap dat de consumentenbond geen raakvlak heeft, maar als een webwinkel in Nederland levert, moeten ze zich aan de Nederlandse wet houden. Daarnaast vermoed ik dat er op EU niveau ook zulke regelgeving staat. Vandaar dus ook mijn vraag voor een goede internationale link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erapaz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:23:
@Anoniem: 472287 Kaarten gekocht in Monaco. Ik snap dat de consumentenbond geen raakvlak heeft, maar als een webwinkel in Nederland levert, moeten ze zich aan de Nederlandse wet houden. Daarnaast vermoed ik dat er op EU niveau ook zulke regelgeving staat. Vandaar dus ook mijn vraag voor een goede internationale link.
Dan ben je in dit geval toch overgeleverd aan de regelgeving in Monaco ben ik bang. Of hebben ze zich met de ticketverkoop, website, etc specifiek op Nederland gericht? Hebben ze je iets naar Nederland gestuurt? Ticket in je email neem ik aan. Dat is niet bepaald levering in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Anoniem: 472287 Nee, ticket met de post. Volgens hun voorwaarden krijg je alleen geld terug als de organisator geld terug geeft. Verder geven ze aan dat ze inderdaad onder de Monagaskse wet vallen. Maar ze leveren dus wel fysiek in Nederland. Onder de Nederlandse wet heb je dus wel recht op het hele bedrag terug.

Volgens F1 Destinations zou je kunnen kiezen tussen geld terug of kaartje voor volgend jaar: https://f1destinations.com/tickets-monaco-f1-grand-prix/. Maar daar staat verder geen informatie (ook niet achter de link).

Ik heb zo het idee dat geld terugvragen via de CC het makkelijkst gaat zijn.

[ Voor 110% gewijzigd door Erapaz op 26-03-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
renio schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:31:

Het probleem hier is dat jij het annuleert en niet zij. Jij hebt geen idee of zij wel of geen kosten gemaakt hebben (en het is feitelijk ook niet relevant als jij annuleert).

En erger nog, zelfs jouw annuleringsreden is (momenteel) nog niet eens geldig, mogelijk zegt Rutte op 6 april wel dat alles en iedereen weer los kan barsten, dan zit die escape-room dus met gemiste omzet.

Echter momenteel is er nog geen overmacht voor 1 van de partijen en is het enkel een klant die geboekt heeft en wil opzeggen zonder geldige reden.
Natuurlijk ziet iedereen waar dit heen gaat en moet de escape-room op 6 of 7 april een mailtje de deur uitdoen dat zij dan alles annuleren en hoe zij dat dan gaan afhandelen. Maar vooralsnog is dat niet van toepassing.
Erapaz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:28:
Ik heb zo het idee dat geld terugvragen via de CC het makkelijkst gaat zijn.
Terugvragen via CC is altijd het makkelijkste (want de winkel kan het contract met de CC niet opzeggen) en ja, er bestaan blacklists voor als je teveel en onterecht gaat terugvragen, maar daar kom je niet op als dit je eerste keer is dat je iets terugvraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door Gomez12 op 26-03-2020 13:10 ]

Pagina: 1 2 Laatste