Linux software installatie zonder netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Ik zit met een laptop met Linux Manjaro erop en wil er software bij installeren.
In oudere Windows OS'n die ik gebruikte zette je een installatie .exe op een opslagmedium, stak je dat in de andere computer, voerde je die .exe uit en finito.
In recentere Windows OS'n begon er daarvoor iets aparts beschikbaar te komen, een soort van standalone installatie versie die dus geen afhankelijkheden had, al het nodige bijgevoegd. Tevens ook als optie om te installeren in een folder waar al het nodige in stond en dus geen externe .dll of zo afhankelijkheden meer.
Wat is het Linux equivalent hiervoor?
Specifiek: Manjaro levert Audacity er niet standaard bij, en dat wil ik er nu ook op.
Ik heb een tijdje rondgezocht naar manieren maar in Linux contreien verandert zoveel zo vaak dat uitleg verouderd is wegens telkens andere applicaties/namen/server adressen enz voor software beheer.
Ik zou net als bij de Windows OS 'n de nodige software op een usb stick moeten kunnen zetten en vanuit de Linux vanaf die stick willen installeren.

...

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Beste antwoord (via Josio op 05-04-2020 14:53)

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:53
Met de volgende stappen zou het moeten lukken, stel PC1 is een PC met internet en PC2 die zonder.

- PC1 & PC2: installeer snap (staat denk ik standaard op ubuntu)
- PC1: snap download audacity
- PC1: snap download gtk2-common-themes
- kopieer de bestanden audacity_xxx.assert, audacity_xxx.snap, gtk2-common-themes_x.assert, gtk2-common-themes_x.snap naar PC2
- PC2: snap ack gtk2-common-themes_9.assert
- PC2: snap install gtk2-common-themes_9.snap
- PC2: snap ack audacity_599.assert
- PC2: snap install audacity_599.snap

Ik snap wel niet waarom je niet gewoon even die laptop aan het internet hangt, alles installeert en dan afkoppelt.

En dan nog even deze opmerking: als je per se volledige controle over je linux installatie wilt en je alles als root wilt doen installeer dan een distributie als Arch Linux, Gentoo of Linux From Scratch..... 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49
Linux installeert zijn software over het algemeen uit repositories (doorgaans online). Wat je in grote lijnen dus moet doen is je pakketbeheerder vertellen dat je zelf een repository hebt op een USB stick of een DVD, en daarvandaan audacity installeren.

Nadeel is wel dat je niet alleen audacity in je DVD/USB repository moet toevoegen, maar ook alle afhankelijkheden die nodig kunnen zijn.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

Cyphax

Moderator LNX
Josio schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:28:
een soort van standalone installatie versie die dus geen afhankelijkheden had, al het nodige bijgevoegd. Tevens ook als optie om te installeren in een folder waar al het nodige in stond en dus geen externe .dll of zo afhankelijkheden meer.
Wat is het Linux equivalent hiervoor?
Klinkt alsof je op zoek bent naar formaten als Flatpack? Audacity als Flatpack bijvoorbeeld? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Linux heeft ook snaps en flatpack, alle software zit hier dus in.
Snaps wordt ook geupdate, indien de maker dit bij houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
Cyphax schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Klinkt alsof je op zoek bent naar formaten als Flatpack? Audacity als Flatpack bijvoorbeeld? :)
Als ik daar install klik dan wordt er klaarblijkelijk 847,7 MB gedownload. Eindigt dan met de melding dat het geinstalleerd is. Ik wil het niet installeren op deze pc, ik wil een bestand dat ik op een usb stick kan plaatsen, in de laptop zonder netwerk steken en er installeren.
De link zelf levert een bestandje org.audacityteam.Audacity.flatpakref van 3.9 kB, dat zal het allicht ook niet zijn.
Of wat miste ik?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
Wat wil je precies?

Je kan met yum bijvoorbeeld gewoon de bestanden downloaden waar je wel netwerk hebt, alles op een usb stick knallen, en dan op de Linux zonder netwerk installeren.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
jan99999 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:18:
Linux heeft ook snaps en flatpack, alle software zit hier dus in.
Snaps wordt ook geupdate, indien de maker dit bij houd.
Ik heb dit gevonden: https://snapcraft.io/install/audacity/manjaro
Maar ook dat is "install snap", ik zou zoiets moeten hebben als download > save snap, naar een usb stick, waar ik dan op de laptop bvb kan rechtsklikken en installeren kiezen.
c-nan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:58:
Wat wil je precies?

Je kan met yum bijvoorbeeld gewoon de bestanden downloaden waar je wel netwerk hebt, alles op een usb stick knallen, en dan op de Linux zonder netwerk installeren.
Ja dat is het.
Heb yum opgezocht en sudo apt install yum
Dan rpm en audacity en vond http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=audacity
Manjaro staat er niet tussen maar blijkt "Manjaro Linux is gebaseerd op Arch Linux", echter Arch staat er evenmin tussen.
Eventueel kan ik de laptop herinstalleren met een linux waarvoor wel een audacity .rpm beschikbaar is.

Je kunt audacity als audacity-minsrc-2.3.3.tar.xz downloaden ook. Dan moet het op de laptop "gecompileerd" worden zeker? Hoe moeilijk is dat?

[ Voor 46% gewijzigd door Josio op 19-03-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 21:17
Wat je zoekt is een statisch gecompileerde Audacity zodat je deze direct vanaf de stick kan uitvoeren.

Edit:

Oh, nu zie ik in de laatste comment dat je toch wilt installeren.

[ Voor 55% gewijzigd door FRidh op 19-03-2020 15:28 ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:09
Je gebruikt geen Yum zoals op RedHat en consorten, maar Apt zoals bij Debian en consorten. Dan is dit wat je zoekt:
https://stackoverflow.com...and-packages-to-directory

Als je eenmaal al je packages op je USB stick hebt staan, dan draai je dit op je laptop.
code:
1
dpkg -i /[usb stick]/*.deb

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
That stackoverflow reference is an entire discussion where one corrects another, leaving it unclear what to do.
I tried the so-called correcting code apt-get download $(apt-rdepends audacity | grep "^\w")
Command 'apt-rdepends' not found, but can be installed with:
sudo apt install apt-rdepends
I did that, tried again the apt-get line, got this:
E: Can't select candidate version from package fonts-freefont as it has no candidate
E: Can't select candidate version from package libjack-0.125 as it has no candidate
E: Can't select candidate version from package qtbase-abi-5-9-5 as it has no candidate
E: Can't select candidate version from package debconf-2.0 as it has no candidate

... then I gave up.

This is something typical that I experienced with linux.
Solutions have their own problems and solutions for the latter again, alike an endless recursivity.
The Windows environment executable installs, containing the required dll versions, are just clicking on an .exe and done. Linux is command after command and problem after problem until exhaustion of patience.

Also that other solution, it comes down to have to download an entire software bundle in order to be able to install just one (audacity) from it.

Appreciate all the freebie Linux effort, but it's way too much spaghetti / lack of standards and too many of them so more like "private" standard instead of a linuxworldwide one.

In meantime I found another possible way, apparently some linux distros exist especially geared towards specific purposes, including audio/video.
io-live--2019.01--full-k4.19.20-k4.19.20-rt12-amd64.iso
and
isotester-avl64-2019.4.10.iso

The option now is to reinstall the laptops os with one of these.
From past linux experience I made separate partitions on the laptops single hd, so that I can preserve data (since on a separate partition) when installing another distro.

Any other or additional ideas welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent denk ik even in de war geweest in welke taal je moest antwoorden. Blijf in het Nederlands reageren hier aub. :)

Manjaro is wat apart met packages e.d. Het is gebaseerd op Arch en als je met het pacman commando niet de packages kan downloaden die je dan los kan installeren, kan je denk ik het beste een andere distro nemen.

Zou je eentje pakken die op Debian is gebaseerd, dan kan je https://superuser.com/que...d-to-a-specific-directory volgen om het package inclusief dependencies te downloaden naar een zelf op te geven locatie. Er wordt dan nog wel de map 'archives' gemaakt waar de packages effectief in komen. Met het volgende ben je er dan grotendeels:
apt-get -d -o dir::cache=`pwd`  -o debug::nolocking=1 install audacity

Dit hoef je niet als root uit te voeren. Ga je het wel met root doen, dan gaat dat ook gewoon prima, maar dan is de extra '-o debug::nolocking' niet nodig. Ook het opgeven van de map met '-o dir::cache' is met root niet strict noodzakelijk, maar maakt het wat makkelijker omdat je anders tussen andere packages moet gaan zoeken in /var/cache/apt/archives. Tenzij je die eerst leeg hebt gemaakt.

Hier zit wel 1 kanttekening bij. Als het systeem waarop je dit uitvoert meer afhankelijkheden al heeft geïnstalleerd, zullen die niet gedownload worden. Die moet je dan nog even los downloaden en over zetten.
De packages installeer je dan met het volgende, uitgaande dat je in de map staat met alle packages:
sudo dpkg -i *.deb

Mis je nog iets, dan krijg je daar bericht van en wordt de installatie afgebroken.

Is er een specifieke reden waarom die laptop geen netwerk heeft?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
Hero of Time schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:19:
Je bent denk ik even in de war geweest in welke taal je moest antwoorden. Blijf in het Nederlands reageren hier aub. :)
Verontschuldigingen. Heb ik wel vaker na lang rondzoeken in Engelstalige zaken.
[b]Hero of Time in "Linux software installatie zonder netwerk"
Is er een specifieke reden waarom die laptop geen netwerk heeft?
Er is gewoon geen netwerk beschikbaar op de plaats waar de laptop staat.
Het is een laptop die staat op een versterker, die ik wil gebruiken om muziek(video) te spelen.
Ik heb intussen een 5 tal linux distro's gepoogd die zogezegd specifiek samengesteld/ingesteld zijn voor mijn toepassing. KXStudio (of zoiets) vond ik de beste, maar ontbreekt dan weer specifieke audio/video software die ik goed vond. Ik zou het eigenlijk zelf moeten kunnen samenstellen maar dat blijkt nogal een klunswerk in linux, vergeleken met de .exe / portable installers van Windows software. Zal allicht komen doordat er zoveel verschillende subsystemen met elk hun eigen ding zijn in de Linux OS wereld.
Een alternatief is de laptop een tijdje zetten in de plaats van deze pc met internet, dan kan ik wèl zaken direct van internet installeren. Maar ik heb liever enige onafhankelijkheid, als er ooit een probleem is ermee dan moet ik het over doen. Idealiter zou ik enkele usb sticks moeten hebben die ik in de laptop kan steken en de linux met de zelf samengestelde softwarebundel op de hd ervan installeren. Of een soort van hd image zoals ik had met Dos en Win vroeger.

Wat me wel serieus begon te storen bij mijn pogingen de voorbije dagen zijn die beveiligingen van linux. Ik heb op de laptops hd diverse partities gemaakt om systeem en data gescheiden te hebben en ik loop telkens spaak op geen schrijven toegang. Bvb de laptops harde schijf heeft nu een partitie met data, waarop door 1 van de resem installaties die ik uitprobeerde ook een nest systeembestanden heeft gezet, en die krijg ik niet weg.
Ik heb Ubuntu Studio gepoogd en dat was de ergste op vlak van die toegangsrechten, en gaf ook de meeste foutmeldingen, zelfs direct na 1ste installatie bij 1ste afsluiten al met een foutmelding. Ik heb ook die ervaring met Ubuntu op deze pc. Dus elke optie gebaseerd op Ubuntu neig ik al links te laten liggen.

Is er eigenlijk geen linux distro die automatisch met root user inlogt? Ik heb er al vruchteloos zitten naar zoeken. Al die beveiligingszaken zijn voor mijn muziekspelen-gebruik totaal onnodig en zorgen enkel voor tijdverlies en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb het specifiek over Debian based, niet Ubuntu based (al is Ubuntu gebaseerd op Debian). Met Debian zie ik namelijk minder issues dan bij Ubuntu.

Als je klaagt over beveiliging en dat het in de weg zit, dan doe je dingen verkeerd. Je kan dan beter een oude Windows uit de kast trekken (want die laptop heeft toch geen netwerk) en lekker alles als oppermachtige Administrator gaan draaien.

Bedenk wel, als je alle beveiligingen in een distro uitzet of wilt omzeilen, je feitelijk zonder bescherming door giftige ruimtes rondloopt en sommige software zal zelfs weigeren te starten omdat je het met root rechten wilt draaien.

Kijk dus eerst eens waarom je een melding krijgt ipv gelijk met hamers steunmuren te gaan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
Hero of Time schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:33:
Ik heb het specifiek over Debian based, niet Ubuntu based (al is Ubuntu gebaseerd op Debian). Met Debian zie ik namelijk minder issues dan bij Ubuntu.

Als je klaagt over beveiliging en dat het in de weg zit, dan doe je dingen verkeerd. Je kan dan beter een oude Windows uit de kast trekken (want die laptop heeft toch geen netwerk) en lekker alles als oppermachtige Administrator gaan draaien.

Bedenk wel, als je alle beveiligingen in een distro uitzet of wilt omzeilen, je feitelijk zonder bescherming door giftige ruimtes rondloopt en sommige software zal zelfs weigeren te starten omdat je het met root rechten wilt draaien.

Kijk dus eerst eens waarom je een melding krijgt ipv gelijk met hamers steunmuren te gaan slopen.
Giftige ruimtes? Bescherming tegen wie/wat? Er is gif noch aanvaller, de laptop is voor muziek te draaien niet te internetbankieren en zonder netwerk kan niemand die misbruiken ook.
Ik zie beveiligingen daarom als compleet nutteloos en als ze dan nog mijn tijd verkl*** (oeps) dan gaat het nog verder dan nutteloos: ze zitten in de weg.
Oppermachtige Administrator... ik krijg er nou ook geen kick van om baas te zijn over de competoeter hee?
Ik zie het laptop os als een onbelangrijk middel tot een doel, gaat het fout met het middel dan vliegen er wat enen en nullen over en weer en sta ik weer voor de fout.
Dat er andere situaties zijn, waar bescherming nut heeft, weet ik, maar de keuze zou er toch moeten zijn voor de gevallen van niet.

En de waarom's van weigeringen, nou ik wil me daar niet mee bezig houden, ik wil hier geen linux opleiding volgen maar muziek spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Josio op 22-03-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Josio schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:45:
[...]

En de waarom's van weigeringen, nou ik wil me daar niet mee bezig houden, ik wil hier geen linux opleiding volgen maar muziek spelen.
En wij willen geen 1e lijns helpdesk spelen. Dus als je zo graag Linux wil gebruiken, toon daar dan ook voldoende inzet voor. Blijkt het te lastig, plemp er dan Windhoos XP ofzo op en doe het zoals je vroegâh gewend was. Boeit niks zolang er geen internet is. DOS kan ook, of Windows 3.1.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Josio schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:45:
Als dat je insteek is, is dit topic bij deze gedoemd om zinnig door te gaan. Met wat @nelizmastr zegt, heb ik weinig meer toe te voegen.

Linux is blijkbaar niet voor jouw doeleinden geschikt, want je weigert er tijd en moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

GeekK

Rag Mama Rag

Ok, gaat over Audacity, niet Audacious...

[ Voor 184% gewijzigd door GeekK op 24-03-2020 11:30 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
nelizmastr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:28:
[...]

En wij willen geen 1e lijns helpdesk spelen. Dus als je zo graag Linux wil gebruiken, toon daar dan ook voldoende inzet voor. Blijkt het te lastig, plemp er dan Windhoos XP ofzo op en doe het zoals je vroegâh gewend was. Boeit niks zolang er geen internet is. DOS kan ook, of Windows 3.1.
Ik vroeg of er voor Linux een vergelijkbaar met de .exe uit de Windows OS wereld eenvoudige software installatiewijze bestond.
Uit de antwoorden blijkt: "nee'.
Het is niet OS noch internet dat me moet boeien, het is de muziek.
Want zoals gezegd: ik gebruik de laptop immers als muziekspeler.

Ik ben na enig geprobeer van diverse linux distributies, met ubuntu studio (die als enige al direct na installatie diverse gevolgloze foutmeldingen en er zelfs mee afsloot) als laatste poging, teruggekeerd naar KXstudio als meest bruikbaar gevondene.
Ik kan nu zo een beetje doen wat ik met de laptop wilde.
Met nog 1 probleem: om te vermijden dat ik paswoord moet ingeven heb ik in de instellingen gezocht en een auto login gevonden en aangezet.
Maar als ik de laptop afsluit op de "hibernate" wijze (om muziek direct verder te kunnen afspelen na "aan") springt hij toch, en direct al dus voor scherm donker wordt, naar een login scherm, en moet ik na terug tot leven toch nog paswoord ingeven.
Ik heb in de instellingen zitten zoeken zonder iets te vinden dat werkt. auto login staat aan, eronder een lijst users (incluis systeem users), heb die allemaal aangevinkt als volgende poging maar blijft dus dat login venstertje te tonen na hibernate en na terug leven en moet ik paswoord geven.
De "require sign-in" in "accounts" in windows heeft daarvoor een "never" optie die klaarblijkelijk ook bij hibernate werkt. Bij KXstudio - ubuntu dus niet.
Daar het wel werkt bij normale herstart (dus geen hibernate), lijkt het me dat er bij hibernate nog een andere functie / process zich moeit, dat overrulend werkt.
Welk zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Linux is gemaakt om samen met internet(updates en extra software installeren), te werken, dit is zo opgezet.
Je hebt dvd' s met een linux iso(grotere iso), of daar echt alles op staat weet ik niet.
Je zou de gehele repository (update server)kunnen downloaden, en thuis daarop toegrijpen(veel werk).

Verder op ubuntu gebaseerde linux versies moet je juist gebruiken, veel extra software voor te vinden, als er nieuwe software komt voor linux, dan is dit vaak snel in ubuntu te vinden, of via een deb snel toe te voegen.

Admin open zetten, dit nooit doen, onervaren gebruikers doen dit.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
Met de volgende stappen zou het moeten lukken, stel PC1 is een PC met internet en PC2 die zonder.

- PC1 & PC2: installeer snap (staat denk ik standaard op ubuntu)
- PC1: snap download audacity
- PC1: snap download gtk2-common-themes
- kopieer de bestanden audacity_xxx.assert, audacity_xxx.snap, gtk2-common-themes_x.assert, gtk2-common-themes_x.snap naar PC2
- PC2: snap ack gtk2-common-themes_9.assert
- PC2: snap install gtk2-common-themes_9.snap
- PC2: snap ack audacity_599.assert
- PC2: snap install audacity_599.snap

Ik snap wel niet waarom je niet gewoon even die laptop aan het internet hangt, alles installeert en dan afkoppelt.

En dan nog even deze opmerking: als je per se volledige controle over je linux installatie wilt en je alles als root wilt doen installeer dan een distributie als Arch Linux, Gentoo of Linux From Scratch..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

Cyphax

Moderator LNX
Josio schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Ik vroeg of er voor Linux een vergelijkbaar met de .exe uit de Windows OS wereld eenvoudige software installatiewijze bestond.
Uit de antwoorden blijkt: "nee'.
Dat is bij Windows ook zo. Je kunt niet een .net-applicatie draaien zonder ook de vereiste versie van dat framework te hebben. Je hebt geen garantie dat elke installer alles mee-installeert, noch dat je OS alle afhankelijkheden al heeft. "Vergelijkbaar met de .exe uit Windows" betekent gewoon niet zo heel veel.

Als je voornamelijk Audacity wil draaien, installeer dan een distro waar ie standaard wel in zit, of hang 'm even aan een internetverbinding, al is het maar via je smartphone aan een usb-kabel of een Wifi-hotspot. Je bent nu allerlei beperkingen aan het opleggen waardoor het nooit zo zal gaan als je denkt te willen.

Helpt dit bij dat wachtwoord moeten invullen?

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 29-03-2020 11:30 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07 20:56
Linux op een USB-stick installeren.
Thuis alles erop installeren wat je wilt, lekker makkelijk via het netwerk.
Vervolgens in de laptop bij de versterker jassen en daarvanaf booten?

Als USB te traag blijkt, kan je achteraf, als blijkt dat de distro nu wel goed in elkaar zit, alsnog de inhoud ervan naar de schijf schrijven.

Check van tevoren wel even of de laptop via USB kan booten. Ouwe beestjes zijn daar nogal kieskeurig in.

Oh, negeer alsjeblieft dat gezeik hierboven over alles als root draaien. Dat gaat je alleen maar heel veel koppijn bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
Cyphax schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Dat is bij Windows ook zo. Je kunt niet een .net-applicatie draaien zonder ook de vereiste versie van dat framework te hebben. Je hebt geen garantie dat elke installer alles mee-installeert, noch dat je OS alle afhankelijkheden al heeft. "Vergelijkbaar met de .exe uit Windows" betekent gewoon niet zo heel veel.

Als je voornamelijk Audacity wil draaien, installeer dan een distro waar ie standaard wel in zit, of hang 'm even aan een internetverbinding, al is het maar via je smartphone aan een usb-kabel of een Wifi-hotspot. Je bent nu allerlei beperkingen aan het opleggen waardoor het nooit zo zal gaan als je denkt te willen.

Helpt dit bij dat wachtwoord moeten invullen?
Ik heb dat indertijd toch nog veel gedaan, software die ik elders wilde installeren als .exe op een gemeenschappelijk beschikbaar opslagmedium, daar insteken, installeren en dat was het.
.net applicaties heb ik nooit gebruikt.
Het laatste wat ik nog deed in tijd windows was "portable" versies van de software kiezen. Om precies de reden die "portable" bedoelde. Al de functies / dll(versie)s erbij, alles onder 1 folder.

Ik kwam hier terug omdat ik net heb gemerkt dat na terug uit hibernate, de laptop klaarblijkelijk wel de software verder draait - als ik hibernate startte op een moment dat muziek speelde, speelt die erna verder, alleen is het scherm leeg op dat login venstertje na.
Het moet dus door screensaver zijn zoals in de verwijzing die je hier plaatst, en daar moet de oplossing dus ook liggn.
Alleen blijk ik pech te hebben, KXstudio heeft dconf-editor klaarblijkelijk niet in zijn installatiesoftwarepakket waardoor ik dus weer blok loop op de afwezigheid van netwerkverbinding. Ik ga nu eens pogen de screensaver (stond aan) af te zetten om te zien of hij die dan niet start bij hibernate. Alleen zou ik wel het scherm uit willen na enkele minuten, het is onnodig verbruik/gebruik bij heel de tijd muziek spelen.

KXstudio heeft wel Audacity, dus dat probleem is van de baan, alleen zou ik graag PulseEffects als equalizer (wegens de Bose 901 fullrange luidsprekers) willen proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Josio op 29-03-2020 14:58 ]

Pagina: 1