☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De mogelijkheden (technisch gezien) zijn er in overvloed, het is vaak een kwestie van mindset bij het management. Zeker in bedrijven waar nog een heel strakke hierarchische structuur heerst met managers/projectleiders die complete controlfreaks zijn, wordt thuiswerken gezien als het geen controle hebben over de mensen. Bij mijn werkgever is thuiswerken gelukkig totaal geen issue, zij het met mate. Dit is ook niet heel gek, we werken in SCRUM teams en met het hele team samen kunnen overleggen en korte lijntjes hebben is belangrijk.WernerL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:36:
Bedrijven moeten leren hoe je zorgt dat mensen thuis kunnen werken. Ik hoop dat dit ervoor zorgt dat na de crisis meer bedrijven openstaan om mensen wat vaker remote te laten werken. Vind het als software developer eigenlijk best wel raar dat ik verplicht wordt 40 uur per week in een open kantoortuin moet komen zitten waar ik vervolgens een koptelefoon op moet zetten en via skype/slack/teams communiceer met teamgenoten.
Maar in de huidige situatie waarin iedereen vanuit thuis moet werken bleek al na 1 dag dat zelfs de grootste "thuiswerk haters" binnen het team het boven verwachting goed vonden werken. We hebben dan wel nog een paar extra stappen moeten nemen om goed, met het hele team, te kunnen overleggen met voice en beeld (meekijken op iemands scherm). Werkt prima, live naast iemand zitten is altijd iets prettiger, maar voor 95% van de gevallen voldoet dit vrijwel even goed.
En ook bij ons lopen nog wat managers/projectleiders van de oude stempel rond, die alles willen micro-managen. Gelukkig krijgen die meestal het deksel op de neus; wij laten ons niet micro-managen, ons team werkt intern zoals wij dat willen/dit het beste achten, wil zo iemand op 1 bepaalde manier cijfers, statistiekjes of whatever, maakt hij/zij ze maar zelf op basis van wat wij opleveren.
Bij ons is ook nog een transistie gaande van een meer traditioneel op projectbasis gestuurde organisatie naar volledige agile/SCRUM. Bij de IT teams was dit min of meer al een jaar of 5 geleden begonnen, de rest van de organisatie moet nu volgen. Voor van die ouderwetse PRINCE2 projectleiders is dan ook geen plek meer, ze moeten zich of flink aanpassen of ze worden uitgefaseerd. Deze hele herstructurering staat echter los van het Corona gebeuren.
Maar goed, ik hoop inderdaad dat als positief bijkomend punt dat er minder een stigma komt op (deels) thuiswerken en dat de fasciliteiten hiervoor hierna beter geregeld zijn. Als een kwart van de Nederlanders al eens structureel 1 dag in de week thuis zou werken, scheelt dat zoveel in files, is het op kantoor rustiger en het is (mijn persoonlijke ervaring) ook beter voor jezelf (minder stress, minder reistijd dus meer tijd om privé dingen te doen).
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Verwijderd

Maar laten we het positief houden, andere voordelen die ik zie is dat hopelijk thuiswerken meer geaccepteerd gaat worden in de toekomst. scheelt een berg files en vervuiling.
Ik voorzie wel minder winkels in de straten, maar denk dat thuisbezorgen efficienter gaat worden, geen gedoe meer met "tussen 8:00 en 17:00 wordt er een pakketje bij u bezorgd"
Hopelijk blijven mensen meer hun handen wassen, scheelt ook weer in de toekomst qua verkoudheiden en griep.
Hopelijk krijgen mensen die in maatschappelijk essentiele beroepen werken zoals de zorg, vervoer, levensmiddelen, stroom/gas/water, in de toekomst meer erkenning en poen. Nu er een keer een realisatie moment is van "oh f*ck wat zijn wij eigenlijk verwend de afgelopen 75 jaar"
Verwacht eerder dat deze nog verder los gaat, er is al een woning tekort, door de stikstof regels werd dat al erger, door vertraging/uitstel van bouw (het loopt nu nog wel.. soortvan) nog minder, aanbod zal nog een flinke deuk oplopen.Richh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Dekkingsgraad van ABP gezien? Ruim onder de 90% inmiddels!
De economische kant van dit verhaal sloopt die zekerheid totaal.
Met een beetje geluk stort de woningmarkt wel in. Als er 1 bubbel moet knappen, is die het wel.
Andere kant, banken gaat het ook niet leuk krijgen, afhankelijk hoelang dit doorzet zie ik nog genoeg bedrijven of zwaar in de schulden komen, of gewoon omvallen, dat ergens ze dit terug moeten halen en kans best groot is dit via de hypotheken te laten lopen.
En thuiswerken? Zal na de crisis in grootste deel worden teruggedraaid, niet alleen managementkant, maar genoeg personeel heeft gewoon de dicipline niet om thuis te kunnen werken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wacht nog steeds op je quote van hetgeen je mij betichte?
En je

Het ironische is juist wel dat de hele SCRUM/Agile/DevOps methodieken zich heel slecht lenen voor thuiswerken en flexibele werktijden. Dat gaf de DevOps instructrice die we hadden ook gewoon heel eerlijk toe toen ik de vraag stelde hoe dat te combineren viel.Moi_in_actie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:28:
[...]
Bij ons is ook nog een transistie gaande van een meer traditioneel op projectbasis gestuurde organisatie naar volledige agile/SCRUM. Bij de IT teams was dit min of meer al een jaar of 5 geleden begonnen, de rest van de organisatie moet nu volgen. Voor van die ouderwetse PRINCE2 projectleiders is dan ook geen plek meer, ze moeten zich of flink aanpassen of ze worden uitgefaseerd. Deze hele herstructurering staat echter los van het Corona gebeuren.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
https://www.rtlnieuws.nl/...besmettingen-versoepeling
Het is eenvoudig om neerslachtig en zwaarmoedig te raken, wat begrijpelijk en logisch is.
Lichtpuntjes zijn ook fijn om te lezen.
Wmb wordt het topic omgedoopt in [Coronavirus] Positief nieuws!
edit
apart topic voor geopend
[ Voor 3% gewijzigd door Lensent op 19-03-2020 11:54 ]
Ach zich er slecht voor lenen, slecht met de oude/traditionele methodes ja. Indien je alleen communiceert via mail en telefoon is het niet denderend nee, maar zodra je wat handigheid hebt met Skype for Business, Slack of wat wij nu ook gebruiken is TeamSpeak, dan werkt het bijna net zo goed als allen op kantoor aanwezig zijn. We kunnen met de hele groep overleggen, we kunnen met 1 of meerdere personen meekijken bij iemand op het scherm, testers kunnen afgerond werk middels TeamSpeak + Skype for Business de PBI's demonstreren aan de Productowner, gaat allemaal prima. Zoals ik dus al bij mijn vorige post aangaf: technisch gezien kan het prima, het is meer een mindset ding.Metalfreak schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Het ironische is juist wel dat de hele SCRUM/Agile/DevOps methodieken zich heel slecht lenen voor thuiswerken en flexibele werktijden. Dat gaf de DevOps instructrice die we hadden ook gewoon heel eerlijk toe toen ik de vraag stelde hoe dat te combineren viel.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
True dit.LordSinclair schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:12:
[...]
Ik heb een dubbel gevoel bij ZZP-ers
ZZP-ers die €90 per uur (hebben kunnen) vragen hebben ervan kunnen leven als een koning, maar ze werden ook geacht een buffer daarvan aan te leggen voor moeilijkere tijden, als je dat dan niet doet is het je eigen schuld.
ZZP-ers volgens de schijnconstructie hebben de marge niet in hun uurtarief om een buffer te bouwen. Hopelijk komt er na deze eye opener een beter beleid voor dit soort schijnconstructies.
Ik ben zelf een ZZP'er in de IT en heb op dit moment iets van 6 maanden buffer, die ik gelukkig nog niet nodig heb. Maar als het moet is die er.
Maar die schijn-zzp'ers komen direct in de problemen inderdaad, die horen ook gewoon in loondienst te zijn.
Voor mensen die net gestart zijn is dit zuur.
Hoe weet jij dat het de echte grote hoarders zijn en niet gewoon mensen zoals ik die ipv 1x per jaar, nu 1x per week willen bestellen bij Picnic? Veel mensen werken thuis, willen niet naar buiten, gaan bezorgservices gebruiken, bestellen misschien een beetje meer maar dan zit je binnen no time al aan je capaciteit.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Ik denk dat een hoop mensen nu wel begrip hebben voor wat lege schappen. Maar pas een beetje op met je houding richting je klanten. Als je ze nu bot gaat behandelen (of een "I don't care" houding aanneemt), dan kunnen ze je daar na de crisis natuurlijk op af gaan rekenen.
Dat ga ik na de crisis dus ook met Picnic doen. Wij waren vaste klant bij ze. Juist, waren, want ik kan nu al weken niet eens meer bij ze bestellen. Blijkbaar vinden ze het belangrijker om nu te leveren bij alle hamsteraars en krijg ik een middelvinger. Nou prima, maar die hamsteraars hebben straks nog een hele garage vol met zooi, gaan dan dus minder bij je bestellen.... en dát is het moment waarop jij mijn middelvinger krijgt.
Oeps, die 2 berichten had ik beter even kunnen samenvoegen.
blup
Omdat er nu zoveel geld "uitgedeeld" wordt zal de rente waarschijnlijk snel stijgen.Richh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Dekkingsgraad van ABP gezien? Ruim onder de 90% inmiddels!
De economische kant van dit verhaal sloopt die zekerheid totaal.
Met een beetje geluk stort de woningmarkt wel in. Als er 1 bubbel moet knappen, is die het wel.
Hierdoor zal het wel meevallen met de pensioenen.
zie ook:
https://www.trouw.nl/econ...e-ecb-grijpt-in~b30e997b/
De Europese Centrale Bank probeert de rentestijging tegen te gaan maar dat zal ze niet lukken op de langere termijn.
[ Voor 19% gewijzigd door JoStad op 19-03-2020 12:22 . Reden: aanvullingen ]
Uiteraard zijn er nog een hoop mensen in vitale beroepen keihard (gejaagd, moeten) aan het werk, en daar ben ik ze zeer dankbaar voor.
[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 19-03-2020 12:51 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Voordeel 1: Ik heb het idee dat de vogeltjes meer fluiten bij ons maar kan ook zijn dat de auto's minder rijden
Voordeel 2: Bij het vuilnis weggooien ofzo meer contact met de buren die ook moederziel alleen in de woning zitten, we spreken elkaar dan maar houden natuurlijk wel 2 meter afstand.
Voordeel 3: ik geef nog minder geld uit, boodschappen doen we altijd al en nu iets luxer(bij gebrek aan horeca) alleen nu geen consumeer gedrag meer.
Voordeel 4: Ik denk wel bezinning voor iedereen waar iedereen laag in de Maslow piramide zat, zitten we nu eigenlijk helemaal onderin(alleen primaire behoeften zijn nu echt belangrijk) en zie je mensen meteen beginnen om de tijd te gebruiken voor ontwikkeling en veel minder voor de ratrace die de wereld was.
Festina lente
Voordeel 2: mensen waarderen straks (tijdelijk?) kleine dingen zoals uit eten gaan meer.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Verwijderd
Een lijstje met bedrijven die extra Corona korting geven zou erg mooi zijn.
Het laten plaatsen van bijv Zonnepanelen is op dit moment mogelijk goedkoper, Timmerman accepteert nu ook mogelijk een wat lager uur tarief.
Ik heb het idee dat men sinds de toespraak van Rutte meer het belang inziet van het opvolgen van de adviezen van deskundigen/wetenschappers.
Edit: En ik bedoel dus alle ziektes waar we in Nederland kinderen voor laten vaccineren.
[ Voor 12% gewijzigd door Joep op 19-03-2020 13:17 ]
+ ik ben nog strikter gezond gaan eten, te weten praktisch suikervrij, niet teveel, veelal biologisch/wild en maak alles zelf
+ elke dag yoga via de nu ff gratis app Down Dog
+ elke dag iets van kracht- en conditietraining, binnen en buiten
+ piano spelen weer opgepakt, de Gouden velden van Sting zit er al half in, prachtig nummer!
..en nog wel meer. Minder te doen, minder stress, ik voel me nu een stuk beter en sterker

[ Voor 7% gewijzigd door TerraGuy op 19-03-2020 13:36 ]
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik sluit mij hier bij aan. En daarbij zijn mensen die je oa bij een rondje buiten lopen tegenkomt een stuk socialer/vriendelijker heeft iedereen minder stress en haast en ontstaat er meer samenhorigheid en zorg voor elkaar.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:32:
@Yucon eens.
Komen we als maatschappij er weer eens achter wat echt belangrijk is.
Ik mis de afgelopen weken zeker niet het gelul over SJW onzin, zwarte-piet discussies, LHGBTI-whatever geblaat, zelf-veroorzaakte stikstof "crisis" en warmtepomp geleuter.
Helaas is er een verschrikkelijke pandemie voor nodig om de wereld op dit vlak een heel stukje mooier te maken
©2004
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:59:
Benzine is momenteel goedkoper, dus de kosten van de auto gaan omlaag.
De benzine is niet goedkoper vanwege het corona-virus. Saoedi Arabie is bezig met een prijzenoorlog (meer productie, lagere prijzen) om Rusland dwars te zitten. Dat dit samenvalt met de opkomst van Corona is toeval voor zover ik weet. Zie voor iets meer info bijv3x3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:35:
€250 minder aan brandstofkosten in de maand.
https://www.nu.nl/geldzak...kelderde-olieprijzen.html
When life gives you lemons, start a battery factory
Wat is daar het voordeel aan?SinergyX schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:14:
Groot voordeel dat veel evenementen zijn afgelast, wordt veel meer online gedaan. Bijna elke dag is er wel ergens een online race met wat grote namen, veel games hebben aanzienlijke stijging in playerbase, Maar ook diverse artiesten doen nu gewoon online streams van optredens.
Laat ik de vraag omgooien, wat zie jij als nadeel dan, wat blijkbaar jouw intentie is van de vraag?
Het nadeel is dat de evenementen en sportwedstrijden zijn afgelast... Daar komen wat dingen voor in de plaats maar dat is geen volledige goedmaker.SinergyX schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:30:
[...]
Laat ik de vraag omgooien, wat zie jij als nadeel dan, wat blijkbaar jouw intentie is van de vraag?
Ik mag thuiswerken. Dus verbrand de diesel helemaal niet.KabouterSuper schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:27:
[...]
[...]
De benzine is niet goedkoper vanwege het corona-virus. Saoedi Arabie is bezig met een prijzenoorlog (meer productie, lagere prijzen) om Rusland dwars te zitten. Dat dit samenvalt met de opkomst van Corona is toeval voor zover ik weet. Zie voor iets meer info bijv
https://www.nu.nl/geldzak...kelderde-olieprijzen.html
| live and give like no one else |
En dat de '5000' (whatever) beschikbare slots net zo hard door 5000 andere vaste klanten zijn weggepikt is iets wat we voor het gemak negeren?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:57:
[...]
Ja, dat zijn ze inderdaad. Ze hebben letterlijk "niets" gedaan om ook maar te proberen om hun vaste klanten te kunnen blijven bedienen op welk niveau dan ook (ja, we hebben ze gebeld, kwam niets zinnigs uit).
Als je vaste klanten in de kou laat staan, gaan ze weg. Zo simpel is het.
Je laatste opmerking zegt natuurlijk genoeg. Blijkbaar heb je het nog niet helemaal begrepen.
Lijkt me verder wel een geinige vergadering tussen het management daar.. "Jongens, de wereld stort in om ons heen, aandelen zijn minder waard dan WC papier, maar laten we minstens 10 procent van onze omzet niet verkopen voor het geval er een vaste klant iets wil bestellen".
[ Voor 17% gewijzigd door WaterFire op 19-03-2020 13:40 ]
Verwijderd
Dat kan natuurlijk niet. Tenzij het om vaste klanten gaat die nu ineens 2x zoveel en 2x zovaak bestellen ofzo, hamsteraars dus. Dan zou ik toch wat gaan "throttlen" waarschijnlijk, zodat je dus je klanten een incidenteel "nee" moet verkopen in plaats van een structureel "nee".WaterFire schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:36:
[...]
En dat de '5000' (whatever) beschikbare slots net zo hard door 5000 andere vaste klanten zijn weggepikt is iets wat we voor het gemak negeren?
Maakt voor mij ook niet echt uit. Als ik 3 weken niet kan bestellen als er eens een keer wat is, dan zit ik bij de verkeerde leverancier. Zeker aangezien ik "om de hoek" gewoon mijn spulletjes kan gaan halen. Ik weet nu dus wat ik aan ze heb in zo'n geval. Misschien kan ik mijn geld dan beter toch maar weer naar de "bricks" Albert Heijn of Jumbo brengen, zodat deze kunnen blijven bestaan.
Verwijderd
Als dat gebeurt zijn er miljoenen Nederlanders in financiële problemen. Ben het met je eens dat een aanpassing zeer nuttig zou zijn maar in een storten zo de crises nog veel erger maken omdat mensen dan veel minder bezit hebben. Pensioenfondsen zouden honderden miljarden verliezen.Richh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:13:
Wellicht ben je heel jong en raakt dat je allemaal niet maar voor de doorsnee burger zou het grote gevolgen hebben.
Video vergaderingen terwijl anders altijd mensen uit verwegiestan moeten komen voor 1 uur overleg etc etc.
Hier is echt een digitale revolutie plaatsgevonden, nu medewerkers het eenmaal weten en onder de knie hebben gaan ze het vaker doen in de toekomst.
[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 19-03-2020 14:12 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Dan kan de overheid vast bijspringen om de ergste nood te lenigen. Anders wordt het alleen maar erger en erger én steeds moeilijker om er wat aan te doen. Want tja, het kost geld en dat kan in een 'gezond' systeem niet. Soms is een crisis het enige wat werkt om de boel weer wat te resetten. En ja dat kost slachtoffers. Tegelijk weet ik niet of nog vele jaren stil leed beter is dan nu even erge pijn lijden en daarna helen. Pijn doet het toch.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Als dat gebeurt zijn er miljoenen Nederlanders in financiële problemen. Ben het met je eens dat een aanpassing zeer nuttig zou zijn maar in een storten zo de crises nog veel erger maken omdat mensen dan veel minder bezit hebben. Pensioenfondsen zouden honderden miljarden verliezen.
Wellicht ben je heel jong en raakt dat je allemaal niet maar voor de doorsnee burger zou het grote gevolgen hebben.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Ach ja, 'bezit'. Als ik vandaag een huis 'koop' en daarvoor een lening van 30 jaar afsluit, waarna ik na 10 maanden het huis met 20.000 euro 'winst' verkoop, dan heb ik 20.000 euro 'verdiend' terwijl ik er misschien 10 hypotheekmaanden aan betaald heb. Daar weegt een kosten koper allang niet meer tegenop. En heb ik bovendien gratis woongenot.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Als dat gebeurt zijn er miljoenen Nederlanders in financiële problemen. Ben het met je eens dat een aanpassing zeer nuttig zou zijn maar in een storten zo de crises nog veel erger maken omdat mensen dan veel minder bezit hebben. Pensioenfondsen zouden honderden miljarden verliezen.
Wanneer is het bezit?
Het is uiteindelijk voor een heel groot stuk lucht, virtuele winst op je woning. Je kan het geld er namelijk niet zomaar uit halen. Daarvoor moet je verhuizen, en jawel: dan is het huis waar je heen gaat ook heel duur. Of vice versa.
Het is triest dat zelfs de economische groeicijfers afhankelijk zijn van dit stuk 'lucht'. Daar wordt bezit in de vorm van gestegen woningwaarde veel in meegeteld. Terwijl al die mensen veelal geen cent meer te besteden hebben, sterker nog; enkel meer gemeentelijke belastingen afdragen.
Maar het is heel simpel...
Of de doorsnee burger woont massaal in een leuke woning met grappige maandlasten door hun aflossingsvrije hypotheek op een woning die een keer over de kop is gegaan. En de starter, waarvoor niemand huizen wil bouwen (not in my backyard! Stikstof!!!) zitten als strontvliegen op dat ene tiny house, 'starterswoning' of mini appartement te overbieden.
Of de doorsnee burger zal inderdaad eens een klap moeten verduren (wat natuurlijk echt heeeeeel oneerlijk is tegenover die tienduizenden wannabee-starters die al jaren >1000 per maand aan huur wegspoelen).
Iedereen krijgt een klap te verduren.
En daarna kunnen we de woningvoorraad eens 'eerlijk' verdelen op basis van inkomen (dat is immers hoe de woningmarkt werkt toch?) - in plaats van dat de ene helft van het land teert op verkregen rechten uit het verleden en daar zeer veel vruchten uit plukt, en de andere helft "gewoon pech" heeft.
De aankoop van een woning hebben we massaal een speculatief object gemaakt door politiek op grote schaarste te focussen. Alle speculatieve objecten kennen risico's. En die risico's mogen voor ouderen even zwaar wegen als voor jongeren.
Het heeft gigantische gevolgen, dat is zeker. Maar zonder die gigantische gevolgen groeit er een generatie op die straks en zonder pensioenspot zit (want: leeggemaakt door ouders) en zonder vermogen in de vorm van een woning zit (want: nooit kunnen toetreden op de woningmarkt).
Die reset is keihard nodig om het wat eerlijker te maken. Als dat nu te ver gaat, dan had men het maar niet zo ver moeten laten komen.
Edit: zie ook hieronder. Koopwoningbezitters krijgen geheid opnieuw voordelen. Terwijl die al lagere lasten kennen! Huurders? Gewoon betalen!
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 19-03-2020 14:31 ]
Abnamro (lees: 50% staatsbedrijf) overweegt om tijdelijk de vaste aflossingen van hypotheken te skippen (op verzoek). Dus dat is een welkome tijdelijke lastenverlichting.
Ik denk ook dat alle plannen om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen (if any) bevroren zullen worden. Kortom, ik verwacht dat de hra nog wel even blijft.
When life gives you lemons, start a battery factory
Zulke blijven eigenlijk best leuk, en huurders dan? Niet alleen zit het gros ver boven beetje hypotheek (op dit moment), maar vorm van uitstel/verlaging zal je daar ook niet echt zien, of misschien kleine stap bij de huurtoeslag?KabouterSuper schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:29:
Voordelen voor je hypotheek:
Abnamro (lees: 50% staatsbedrijf) overweegt om tijdelijk de vaste aflossingen van hypotheken te skippen (op verzoek). Dus dat is een welkome tijdelijke lastenverlichting.
Ik denk ook dat alle plannen om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen (if any) bevroren zullen worden. Kortom, ik verwacht dat de hra nog wel even blijft.
De huurders zonder huurtoeslag (vrije sector/middenhuur) zijn in alle opzichten het duurste uit. Een extraatje bij de huurtoeslag lost voor een hoop huurders niks op.SinergyX schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:51:
[...]
Zulke blijven eigenlijk best leuk, en huurders dan? Niet alleen zit het gros ver boven beetje hypotheek (op dit moment), maar vorm van uitstel/verlaging zal je daar ook niet echt zien, of misschien kleine stap bij de huurtoeslag?
Die groep bedoel ik ook hoofdzakelijk, de 'eigen kracht' groep die door zo'n situatie beetje vanuit alle kanten achter het net vissen (mijn geval zelfs particulier verhuur, dus 'collectief' naar coorporaties zal ik ook geen voordeel uit halen).Richh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:01:
[...]
De huurders zonder huurtoeslag (vrije sector/middenhuur) zijn in alle opzichten het duurste uit. Een extraatje bij de huurtoeslag lost voor een hoop huurders niks op.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Haha, nee hoor ...Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:32:
@Yucon eens.
Komen we als maatschappij er weer eens achter wat echt belangrijk is.
Ik mis de afgelopen weken zeker niet het gelul over SJW onzin, zwarte-piet discussies, LHGBTI-whatever geblaat, zelf-veroorzaakte stikstof "crisis" en warmtepomp geleuter.
https://www.vox.com/ident...us-lgbtq-students-nowhere
Zei ik ook thuisMarzman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:57:
Goedkoop tanken, ik kan alleen vervolgens nergens naartoe behalve de supermarkt.
De vrouw is tot april 'werkeloos' en ik kreeg te hroen dat we ipv 4x8 naar 2 á 3 x 12u diensten gingen
"Hebben we meer vrije tijd"
Ze kon er niet om lachen, maar wel om de benzine prijs ( België ) 1,15€
[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 19-03-2020 16:50 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De multinationals en hun medewerkers krijgen miljoenen/miljarden steun, de zorgverleners, leerkrachten en schoonmakers na jarenlange bezuinigingen een applaus.
Of het echt een voordeel zal zijn moet blijken als deze crisis naar de achtergrond verdwenen is, ik hoop dat we dit niet vergeten en de verhoudingen herstellen.
[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 19-03-2020 17:22 ]
Vanmorgen op de radio ( Belgische zender ) wilde iemand alle verhuurders oproepen om ook een maand huur niet te incasseren.Richh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:01:
[...]
De huurders zonder huurtoeslag (vrije sector/middenhuur) zijn in alle opzichten het duurste uit. Een extraatje bij de huurtoeslag lost voor een hoop huurders niks op.
Maar dan is het hek van de dam, want hoe doe je dat met de hypotheek, eventuele andere kredieten ...
( het zou mooi zijn, maar ik kan me de realiteit niet voor de geest halen )
Belastingen mag dan weer wel later betaald worden
Verwijderd
Dit is voor de meeste mensen juist problematisch. Stel je voor dat arme mensen ineens geld overhouden, wat denk je dan dat ze ermee gaan doen. Die geven het uit en lopen dan ineens een maand huur achter die ze niet meer kunnen inhalen.FreshMaker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:39:
[...]
Vanmorgen op de radio ( Belgische zender ) wilde iemand alle verhuurders oproepen om ook een maand huur niet te incasseren.
Maar dan is het hek van de dam, want hoe doe je dat met de hypotheek, eventuele andere kredieten ...
( het zou mooi zijn, maar ik kan me de realiteit niet voor de geest halen )
Belastingen mag dan weer wel later betaald worden
Verwijderd
Excuus, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben voorstander danFreshMaker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:58:
Het ging er over dat die maand huur dan komt te vervallen.
Dus ook geen achterstand hierin
In het geval van degenen die kunnen aantonen die maand(en) zonder inkomen te zitten ( ZZPér of 0 uren contract / uitzendkrachten ) ik ookVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:59:
[...]
Excuus, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben voorstander dan
Maar bij diegenen die gewoon doorbetaald krijgen, is dat imho niet noodzakelijk.
Dan ga je de boel scheeftrekken, want zouden wij ( 2 fulltimers ) dus nodeloos profiteren.
Wij werken minder dagen met meer uren, dus ook per saldo minder reiskostenvergoeding.
Maar weer wel een maaltijdverstrekking/vergoeding.
Het zou inderdaad schelen, maar imho niet eerlijk zijn ( ik verwacht bij een probleem wel dat de WBV komt opdraven )
Volgens mij is er nergens aangegeven dat het geskipped gaat worden, alleen dat het de komende 3mnd. niet betaald hoeft te worden, maar reken er maar op dat het aan het einde van de looptijd er bij komt of gedurende de tijd dat je weer gaat betalen verrekend wordt.KabouterSuper schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:29:
Voordelen voor je hypotheek:
Of iemand moet ze gevarengeld gaan geven maar dat lijkt me sterk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor hen is het ook zuur ja. Het einde der tijden zit er in hun oogpunt sowieso aan te komen. Om plek te hebben in het hiernamaals zul je voldoende zieltjes moeten winnen (idd piramidespel). Ga je dus voor het lange leven nu of voor het zeker stellen van een plek na de dood.The Eagle schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:
geen jehova's meer
Ander voordeel is het kunnen negeren van je collega's terwijl je aan het werk bent
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 19-03-2020 22:08 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
-Het milieu en natuur knappen er weer wat van op
-Er wordt nogmaals goed gekeken naar ons consumptiepatroon en behandeling van dieren
-Veel bedrijven komen erachter dat thuiswerken goed kan werken
-Werknemers komen erachter of thuiswerken juist wel of niet geschikt is voor hen. Ik denk dat voor bepaalde personen thuiswerken helemaal niet zo fijn is (afleiding etc).
-Ik hoor in mijn omgeving dat men opeens niet meer verplicht op familiebezoek hoeft. Dat deed ik sowieso al niet, dus ik ervaar dit niet zo
-120 euro aan Pathé giftcards
- Links en rechts worden prachtige initiatieven opgezet om elkaar te helpen. Bedrijven stellen gratis software beschikbaar. Iedereen lijkt voor elkaar klaar te staan.
- Ik kan in de supermarkt mensen vertellen even afstand te nemen bij de kassa (als er geen zelfsscanners zijn), zonder onbeschoft over te komen. Die mensen achter je die hun boodschappen al op de band pleuren terwijl jij nog niet eens de helft erop hebt gelegd.
En misschien nog wel het mooiste. Even uit die dagelijkse sleur, hetzelfde patroon, dezelfde dingen doen elke week. Ik begrijp dat je dat normaal ook kunt doen, maar dit is wel even een wake-up call. Ik weet zeker dat ik dingen iets anders ga doen na deze coronacrisis. Je blik op het leven verandert een beetje.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
De zorgverleners, leerkrachten en schoonmakers zijn vandaag dan ook een stuk zekerder dat ze over een paar maanden nog een baan hebben.dawg schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:19:
Dat de verhoudingen tussen beroepsgroepen nu erg duidelijk naar voren komen.
De multinationals en hun medewerkers krijgen miljoenen/miljarden steun, de zorgverleners, leerkrachten en schoonmakers na jarenlange bezuinigingen een applaus.
Of het echt een voordeel zal zijn moet blijken als deze crisis naar de achtergrond verdwenen is, ik hoop dat we dit niet vergeten en de verhoudingen herstellen.
Indien mogelijk lever je je leaseauto gewoon in, dan ben je meteen van de bijtelling af. Ik heb al een cloudauto. Mijn (operational) leaseauto is gewoon maandelijks opzegbaar, maar omdat ik geen bijtelling betaal en dus die kosten niet heb, houd ik hem voorlopig nog gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:37:
[...]
Wegenbelasting en verzekering loopt wel gewoon door, of heb je de auto geschorst? Of is het een leaseauto? Dan loopt bijtelling toch ook gewoon door, of gaat dat per gereden kilometer?
En dat is meteen een van de voordelen van het coronagebeuren: De wereld was al bezig met een omslag naar cloud, of XaaS, of hoe je het noemen wilt. De markt van clouddiensten krijgt nu een enorme boost. Auto's, voedsel, weetikveel wat voor diensten, alles is tegenwoordig als clouddienst verkrijgbaar. Enorm veel kansen voor bedrijven die met de tijd mee gaan. Als je mee gaat met de tijd, heb je tegen het einde van corona in oktober/november een booming business.
Voedsel als clouddienst?Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:40:
[...]
De markt van clouddiensten krijgt nu een enorme boost. Auto's, voedsel, weetikveel wat voor diensten, alles is tegenwoordig als clouddienst verkrijgbaar.

Da's nieuw! Sinds wanneer kun je letterlijk leven van de wolken?
Of bedoel je iets anders? B.v. online bestellen...
Je moet je thuiswerkdagen doorgeven aan de werkgever en die houdt dan de reiskostenvergoeding in voor de dagen die je thuiswerkt.3x3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:39:
[...]
Ik bezit de auto prive. De wegenbelasting en verzekering loopt gewoon door. Maar volgens mij de reiskostenvergoeding van de werkgever ookals ik die niet krijg als rijkostenvergoeding wordt het bruto-salaris.
Bijvoorbeeld thuiswerken.
Tal van bedrijven die voorheen niets wilden weten van thuiswerken, voelen zich nu min of meer gedwongen op toch mee te doen. Immers, mensen verplichten om samen te komen op kantoor lijkt inmiddels te grenzen aan slecht werkgeverschap.
In een deel van die bedrijven zal het best goed bevallen. Werknemers zullen waarschijnlijk graag iets van het thuiswerken behouden na de crisis. Misschien de werkgever ook wel. Is dit de definitieve doorbraak van het locatie-onafhankelijke werken? Is het straks de norm dat iedereen een dag of twee per week vanuit huis werkt?
In het verlengde daarvan, komen de files nog terug? Als thuiswerken een hoge vlucht neemt, zullen de dagelijkse files grotendeels verdwijnen. Op langere termijn komt daar een toename van deels autonoom rijden overheen (zowel in kwantiteit als in kwalitiet). Autonome auto's zijn ook minder filegevoelig. Een best case outcome is dat het eerste effect de files voor een aantal jaar onder de duim houdt en daarna het tweede effect overneemt.
Bestaat al een hele poos hoor, neem bijvoorbeeld HelloFresh.ehtweak schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Voedsel als clouddienst?![]()
![]()
Da's nieuw! Sinds wanneer kun je letterlijk leven van de wolken?
Of bedoel je iets anders? B.v. online bestellen...
Simpelweg online bestellen is geen cloud.
Thuiswerken is een blijvertje. MDM zoals Intune maakte het technisch mogelijk, Corona heeft vervolgens de boost gegeven.t_captain schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:26:
Bijvoorbeeld thuiswerken.
Ja, tijdelijk. Over ongeveer 3 a 5 jaar is het grootste gedeelte van de nieuw geleverde auto's zelfrijdend op snelwegen en zullen er op snelwegen geen files meer zijn. Het is een combinatie van thuiswerken, automatisering van transport en het verdwijnen van banen door automatisering waardoor files op snelwegen volledig zullen verdwijnen.In het verlengde daarvan, komen de files nog terug?
[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 20-03-2020 10:23 ]
Dat is toch simpelweg voedsel online bestellen????Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:
[...]
neem bijvoorbeeld HelloFresh.
Simpelweg online bestellen is geen cloud.
Gewoon, verschillende levensmiddelen in een doos, voor veels te veel geld
Da's nog steeds geen eten als cloudproduct.
Zelfs in het Star Trek tijdperk; een replicator, levert ter plekke, fysiek voedsel af.
Cloud is alles waar een abonnement op zit wat flexibel aan te passen is, waarvan de leverancier van de dienst voor de capaciteit zorgt.ehtweak schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:22:
[...]
Dat is toch simpelweg voedsel online bestellen????![]()
Gewoon, verschillende levensmiddelen in een doos, voor veels te veel geld, thuisbezorgd.
Da's nog steeds geen eten als cloudproduct.Volgens mij is dat fysiek onmogelijk.
Zelfs in het Star Trek tijdperk; een replicator, levert ter plekke, fysiek voedsel af.
Bijv. Greenwheels is een auto in cloud.
Die servers bij jullie on-premise op kantoor: cloud, want het leasecontract is een kortdurend leasecontract wat flexibel te wijzigen is.
HelloFresh heeft een abonnementmodel en is flexibel. Dus cloud.
Thuisbezorgd is geen cloud, want het is geen terugkerende dienst.
Cloud is een marketing buzzword.
XaaS is de officiele term, cloud kan inderdaad worden gezien als een makkelijk buzzword voor XaaS.servies schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:15:
Je ziet het al wel weer:
Cloud is een marketing buzzword.
Ik hoop trouwens dat na Corona die hatelijke traditie van de drie Hollandse kussen wegblijft. De drie kussen die je verplicht moet geven aan kennissen voelt voor mij telkens als een invasion van mijn private space en ik walg er telkens van. Een quick hug vind ik prima, maar die drie wangkussen vind ik echt vies.
[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 20-03-2020 11:26 ]
Overigens ben ik ernstig fan van Car2Go/ShareNow electrische Smarts in Amsterdam maar of dat nou de toekomst wordt met Corona..? If anything stimuleert dit soort vira juist weer persoonlijk autobezit. Wie wil er nou aan een ondergesnotterd stuur draaien?
On topic: van de week halsoverkop teruggevlogen van vakantie. Dinsdagochtend Schiphol: lege trein naar Bijlmer. Uitgestapt op Bijlmer: leeg station. Stilte. Geur van koeienpoep en polder ipv vette hap, dieselwalm en scooterstank. Overgestapt in een lege trein.
Het was bizar maar ook een behoorlijke belevenis. Vooral de polderlucht in Bijlmer was echt ongelooflijk. Alsof je midden in Friesland stond.
[ Voor 19% gewijzigd door Wilf op 21-03-2020 05:33 ]
Een geluk bij een ongeluk, volgend jaar een nieuwe inzending.
[ Voor 12% gewijzigd door D.deJong op 21-03-2020 07:05 ]
- Er word ineens geklapt voor mijn werk!
- Ik word niet meer in mijn bek gespuugd omdat iemand al 10 minuten in de wachtkamer zit.
- En als iemand toch gaat spugen, ik heb een mondkapje op!
- Mijn werk is leuker geworden, Bizar hoeveel onzin patiënten er normaal naar Spoed komen. Wij wisten dit al. Maar elke niet Corona (COVID-19) patiënt die naar de SEH komt heeft ook daadwerkelijk iets, wat nu direct wat mee gedaan moet worden.
- Beslissings tempo gaat omhoog, afgelopen week in 1 dag andere software op de IC, en nog gekker, met goedkeuring van de fabrikant mochten we een "kopie" gebruiken van een ander ziekenhuis.
- Hartverwarmend hoeveel persoonlijke hulp ik en mijn vrouw(ook verpleegkundige) krijgen aangeboden. Als ik kwaad wil is na deze periode mijn huis geschilderd, tuin opnieuw aangelegd en moestuin productie is ingemaakt/gevroren.
P.s. Mensen check jullie bedrijfs voorraden, hebben jullie FFP1,2 of 3 maskers? Breng ze naar het ziekenhuis!
My life is in 2D, How about yours?
En KLM, de toeristenbranche?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:15:
Wat ik wel een beetje wonderlijk vind, is dat "de arbeider" altijd heel belerend wordt uitgelegd dat hij 1 - bij voorkeur 2 - maandsalarissen als buffer aan moet houden om zonder problemen door een korte periode van wegvallend inkomen heen te kunnen komen, terwijl heel veel ondernemers nu ineens helemaal niet blijken te beschikken over een vergelijkbare reserve en nu ineens allemaal "gratis geld" moeten hebben om niet om te vallen. Dat is nou niet precies wat ik onder "zelfstandige" versta. Een "zelfstandige" hoort in mijn ogen ook "zelfstandig" te zijn als het even tegenzit en niet alleen als het makkelijk geld verdienen is. Ik had het juist als een voordeel gezien dat ongezonde ondernemers en ZZP-ers nu om zouden vallen. Soort van grote schoonmaak in ons enorme bestand bestaande uit een groot deel "schijnzelfstandigen".
Multinationals zijn ook bedrijven.
Disclaimer: dat Corona de ✈ sector aanpakt vind ik een enorme plus! Fantastisch resultaat! Vervuilen mag niet gratis zijn. Anders zitten we over 10 jaar met nog meer droogte, nog meer plagen & nog meer hitte 🔥!!
Nep-zzp'ers zijn mensen in de bezorging, schoonmaak, horeca en zorg die MINDER dan 30,- per uur verdienen!anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:16:
Ook hoop ik dat er nu echt iets gedaan gaat worden aan de honderduizenden 'nep'-ZZP'ers, welke eigenlijk gewoon in loondienst horen te werken.
Basisinkomen nu!!
[ Voor 22% gewijzigd door Harm_H op 21-03-2020 09:10 ]
Ik denk dat ze klanten zoals jij direct zullen missen.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:57:
[...]
Ja, dat zijn ze inderdaad. Ze hebben letterlijk "niets" gedaan om ook maar te proberen om hun vaste klanten te kunnen blijven bedienen op welk niveau dan ook (ja, we hebben ze gebeld, kwam niets zinnigs uit).
Als je vaste klanten in de kou laat staan, gaan ze weg. Zo simpel is het.
Je laatste opmerking zegt natuurlijk genoeg. Blijkbaar heb je het nog niet helemaal begrepen.

Verbaas me altijd over het onbegrip van mensen.
Ook een voordeel, je leert de medemens echt kennen waardoor je weer weet wat je aan iemand hebt.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Verwijderd
Dat is ook precies wat ik hiermee bedoel, maar dan met een bedrijf als Picnic. Als puntje bij paaltje komt heb je dus niets aan ze, terwijl de "ouderwetse concurrent" je nog wel van dienst kan zijn.KirovAir schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:09:
[...]
Ik denk dat ze klanten zoals jij direct zullen missen.![]()
Verbaas me altijd over het onbegrip van mensen.
Ook een voordeel, je leert de medemens echt kennen waardoor je weer weet wat je aan iemand hebt.
Ik besef me nu dus weer even dat online supermarkten eigenlijk niet meer dan een risico zijn. Ze knabbelen aan de omzet van de partijen die in geval van nood wel wat voor je kunnen betekenen. Daar stop ik nu dus mee, omdat dat tegenstrijdig is met mijn belangen op de wat langere termijn. Dat is dat beetje extra gemak op korte termijn in mijn ogen dus niet waard. Mijn geld gaat weer naar de gewone supermarkt.
Misschien moet je Picnic ook niet zien als een partij die je puntje bij paaltje uit de brand komt redden. Het is toch vrij logisch dat een bezorgdienst lastiger kan opschalen in een periode waar heel Nederland thuis zit. (incl mogelijk personeel)Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:23:
[...]
Dat is ook precies wat ik hiermee bedoel, maar dan met een bedrijf als Picnic. Als puntje bij paaltje komt heb je dus niets aan ze, terwijl de "ouderwetse concurrent" je nog wel van dienst kan zijn.
Ik besef me nu dus weer even dat online supermarkten eigenlijk niet meer dan een risico zijn. Ze knabbelen aan de omzet van de partijen die in geval van nood wel wat voor je kunnen betekenen. Daar stop ik nu dus mee, omdat dat tegenstrijdig is met mijn belangen op de wat langere termijn. Dat is dat beetje extra gemak op korte termijn in mijn ogen dus niet waard. Mijn geld gaat weer naar de gewone supermarkt.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Dit somt het allemaal wel op voor mij, weinig aan toe te voegen, ik neem hem ook even over haha.WolfsRain schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:30:
Voordelen:
-Het milieu en natuur knappen er weer wat van op
-Er wordt nogmaals goed gekeken naar ons consumptiepatroon en behandeling van dieren
-Veel bedrijven komen erachter dat thuiswerken goed kan werken
-Werknemers komen erachter of thuiswerken juist wel of niet geschikt is voor hen. Ik denk dat voor bepaalde personen thuiswerken helemaal niet zo fijn is (afleiding etc).
-Ik hoor in mijn omgeving dat men opeens niet meer verplicht op familiebezoek hoeft. Dat deed ik sowieso al niet, dus ik ervaar dit niet zo
-120 euro aan Pathé giftcards, zelfs al zou de bioscoop morgen opengaan
(Niet dat het eind al in zicht is)
- Links en rechts worden prachtige initiatieven opgezet om elkaar te helpen. Bedrijven stellen gratis software beschikbaar. Iedereen lijkt voor elkaar klaar te staan.
- Ik kan in de supermarkt mensen vertellen even afstand te nemen bij de kassa (als er geen zelfsscanners zijn), zonder onbeschoft over te komen. Die mensen achter je die hun boodschappen al op de band pleuren terwijl jij nog niet eens de helft erop hebt gelegd.
En misschien nog wel het mooiste. Even uit die dagelijkse sleur, hetzelfde patroon, dezelfde dingen doen elke week. Ik begrijp dat je dat normaal ook kunt doen, maar dit is wel even een wake-up call. Ik weet zeker dat ik dingen iets anders ga doen na deze coronacrisis. Je blik op het leven verandert een beetje.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
En dat is dus een risico, want ze knabbelen aan de markt voor partijen die wel kunnen leveren als het erop aan komt.KirovAir schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:33:
[...]
Misschien moet je Picnic ook niet zien als een partij die je puntje bij paaltje uit de brand komt redden. Het is toch vrij logisch dat een bezorgdienst lastiger kan opschalen in een periode waar heel Nederland thuis zit. (incl mogelijk personeel)
Ik had ook niet het niveau verwacht van voor Corona, maar ze leveren nu dus gewoon helemaal niets. En dat vind ik onacceptabel. Langere levertijd, minder keus, beperkingen in het aantal bestellingen of de omvang van de bestelling.... had ik allemaal prima gevonden. Niets leveren is gewoon "exit".
Jouw onbegrip voor de situatie verbaast mij wel...Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:43:
[...]
En dat is dus een risico, want ze knabbelen aan de markt voor partijen die wel kunnen leveren als het erop aan komt.
Ik had ook niet het niveau verwacht van voor Corona, maar ze leveren nu dus gewoon helemaal niets. En dat vind ik onacceptabel. Langere levertijd, minder keus, beperkingen in het aantal bestellingen of de omvang van de bestelling.... had ik allemaal prima gevonden. Niets leveren is gewoon "exit".
Wat zou Picnic volgens jou moeten doen? En waarom hebben ze dit niet al gedaan?
Ze beseffen zelf toch ook wel dat dit niet ideaal is, en ze het liefst iedereen zouden helpen? Het aantal orders is gewoon geëxplodeerd, en ze hebben de capaciteit niet om dit op te vangen. Je kan niet zomaar ik weet niet hoeveel mensen extra aannemen, even wat loodsen bijbouwen, auto's bijkopen etc.
En jemig... Je kan gewoon nog steeds naar de supermarkt om daar je spullen te halen. Het is niet het einde van de wereld.
Dat betekent dat het westen van het land dit jaar gevrijwaard wordt van de volgende chronologische fases:
1. “WTF staat er in de fik? Even de zolder controleren!”
2. “Oh nee, het zijn Duitsland en oost-Nederland met hun paasvuren.”
3. “Oef, hoe lang houdt die stank nog aan?”
Ik heb nul verstand van hoe zoiets economisch werkt. Het lijkt mij dat bedrijven met een voorraad komen te zitten die ze erg graag kwijt willen om nog wat cashflow te genereren. Of gooien transportproblemen roet in het eten?
Ik denk dat op korte termijn door de mindere economie er minder vraag is naar hardware. Ook particulieren zullen minder geld hebben voor gaming. Ook al zijn er nu veel mensen die thuis tijd moeten verdrijven en wellicht meer willen gamen. Als de vraag lager wordt, zullen prijzen meestal ook dalen.Randfiguur schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:12:
Heeft iemand een idee of de coronacrisis een positief effect heeft op hardwareprijzen? Ik denk er namelijk over om het komende jaar een nieuw systeem te kopen en vraag me af wat (ruwweg) de beste timing is.
Ik heb nul verstand van hoe zoiets economisch werkt. Het lijkt mij dat bedrijven met een voorraad komen te zitten die ze erg graag kwijt willen om nog wat cashflow te genereren. Of gooien transportproblemen roet in het eten?
Op lange termijn remt het dan weer ontwikkeling en massaproductie, waardoor prijzen juist weer stijgen (prijs/prestatie).
Het is moeilijk te zeggen. Als je dit jaar iets wil kopen, zou ik rustig een systeem samenstellen en over een paar dagen/weken zelf oordelen of jij het geld voor de aankoop over hebt. Ook al dalen prijzen later, het was dan voor jou een goede koop. Het onderste uit de kan willen, geeft onnodig stress en valt soms tegen.
Je kunt de prijzen via tweakers pricewatch een tijdje bijhouden. Misschien spot je de trend omhoog of omlaag.
Gezien het topic-onderwerp. Ik denk niet dat Corona een voordeel is voor hardware-ontwikkeling of -aankopen op lange termijn.
Wat wel een voordeel is van thuiswerken, is dat ik tussendoor op mijn gaming pc even kan 'ontspannen'. Normaal game ik op het werk nooit.
Het is ellende, maar het is maar tijdelijk. Dus positief blijven, dan slaan we ons er doorheen.
Jawel hoor, dat is hier in Brabant gewoon de standaard (dat groeten bedoel ik danXFlame schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:53:
Mensen zijn vriendelijker. Gemoedelijker. Even een lachje tussendoor omdat het kind van een collega met spoed moest komen vertellen dat hij op het potje had geplast. Een vriendelijke 'goedemiddag' van een passant als je na je lunch een ommetje maakt. Dat had je niet pre-corona.
Het is ellende, maar het is maar tijdelijk. Dus positief blijven, dan slaan we ons er doorheen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Met uitzondering van de grote steden in Brabant, daar is dat ook al eens stuk minder zoals Eindhoven, Tilburg, Breda.The Eagle schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Jawel hoor, dat is hier in Brabant gewoon de standaard (dat groeten bedoel ik dan). Dat men in de randstad nu weer wat normalere fatsoens- en samenlevingsnormen aanneemt is wel een positief effect. Men was daar idd veel te ver van elkaar komen te staan (en ja, na 15 jaar in Den Haag gewoond te hebben mag ik dat zeggen).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Partijen die wel kunnen leveren? Ik haal al een aantal jaar mijn boodschappen bij het Albert Heijn pickuppoint en kon altijd de dag van te voren het tijdslot wat ik wilde nog krijgen. Nu zijn alle pickuppoints in de omgeving voor de komende 2 weken vol, zelfde geldt voor bezorgen. Nieuwe slots zijn ook steeds binnen no time vol. Dus ga niet zeggen dat andere partijen wel aan deze tijdelijke explosieve vraag kunnen voldoen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:43:
[...]
En dat is dus een risico, want ze knabbelen aan de markt voor partijen die wel kunnen leveren als het erop aan komt.
Verwijderd
Ik heb anders gewoon alles kunnen kopen bij de fysieke winkels. Wel wat minder keus en ik moest meestal naar 2 adressen, maar dat moest ik eigenlijk toch altijd al.Thy... schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:22:
[...]
Partijen die wel kunnen leveren? Ik haal al een aantal jaar mijn boodschappen bij het Albert Heijn pickuppoint en kon altijd de dag van te voren het tijdslot wat ik wilde nog krijgen. Nu zijn alle pickuppoints in de omgeving voor de komende 2 weken vol, zelfde geldt voor bezorgen. Nieuwe slots zijn ook steeds binnen no time vol. Dus ga niet zeggen dat andere partijen wel aan deze tijdelijke explosieve vraag kunnen voldoen.
Picnic heeft geen fysieke winkels en wil dus alleen de krenten uit de pap. Ik ben dus heel blij dat we nog niet massaal aan de bezorgsuper gegaan zijn, zodat we de gewone winkels nog hebben. Anders waren de rapen nu goed gaar geweest. Ik besef me nu dus, dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb door Picnic elke week te laten komen. Keuze was natuurlijk ook enkel gemaakt gebaseerd op korte termijn denken.
Dat draai ik nu dus terug. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Nu eindelijk eens tijd om de bioscoopbonnen te verzilveren, oh nee toch niet.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat is geen voordeelVirtuozzo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:52:
Geboortegolf over 9 - 12 maanden.

In termen van demografie en consumptieve economie wel.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Alleen niet waar het gaat om belasting voor het milieu. Het slechtste wat jij zelf kunt doen voor het milieu is een kind nemen. Maar goed, ik dwaal af haar het grijze gebied van dit topic.Virtuozzo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:00:
[...]
In termen van demografie en consumptieve economie wel.
Wat voor mij persoonlijk het grootste voordeel is: Geconfronteerd worden met hoeveel vrijheid je eigenlijk normaal hebt, wat voor leuke dingen ik mezelf kon veroorloven. Ik zie nu pas de stupiditeit in de momenten dat ik mezelf wel eens afvroeg: Is dit het nou?
Bonus-excuus: Dit 144Hz 1440p exemplaar is goedkoper dan het 60Hz 1440p scherm van op m'n werk, dus dubbel voordeel?
Doom Eternal op 144Hz is iig een geweldige ervaring
Verwijderd
In de situatie dat ik straks weer 3 dagen per week naar kantoor ga, ben ik veel voordeliger uit met een Dal Voordeel kaart. De dagen dat ik namelijk wel naar kantoor ga, reis ik buiten de spits. Nu nog even bekijken of dat ga onderbrengen in NS Flex. Maar daarvoor heb ik in ieder geval nog tot 1 juni.
Volgens die site daalt de criminaliteit vanwege het coronavirus
De criminaliteit in België is fors gedaald sinds de uitbraak van het coronavirus. Dat blijkt uit een rondvraag bij verschillende lokale politiekorpsen en wordt bevestigd door Nicholas Paelinck, de voorzitter van de overkoepelende politiekorpsen in het land, zo schrijven Belgische media.
Volgens Paelinck zijn er nog geen precieze cijfers, maar zou het gaan over een daling van zo'n 30 procent. ,,Er zijn minder verkeersongevallen omdat er minder verkeer op de weg is en er zijn minder vechtpartijen. Maar we zien dat de criminaliteit over de hele lijn daalt.''
Vind het grappig gevonden, maar je hebt natuurlijk geen gelijk. Cloud is just another persons computer.Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Cloud is alles waar een abonnement op zit wat flexibel aan te passen is, waarvan de leverancier van de dienst voor de capaciteit zorgt.
Bijv. Greenwheels is een auto in cloud.
Die servers bij jullie on-premise op kantoor: cloud, want het leasecontract is een kortdurend leasecontract wat flexibel te wijzigen is.
HelloFresh heeft een abonnementmodel en is flexibel. Dus cloud.
Thuisbezorgd is geen cloud, want het is geen terugkerende dienst.
Waar je op doelt is het aloude CAPEX/OPEX model. Ga je voor kapitaal (capex) dan heb je alles in bezit, ga je voor operationeel (opex) ga je voor maandelijkse abonnementsdiensten.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Picnic heeft geen concept van ‘vaste klant’; net als alle andere supermarkten is het wie eerst komt eerst maalt. Je overeenkomst is per transactie. Wat maakt jou zo’n sneeuwvlok dat je een voorkeursbehandeling verdient?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Ik denk dat een hoop mensen nu wel begrip hebben voor wat lege schappen. Maar pas een beetje op met je houding richting je klanten. Als je ze nu bot gaat behandelen (of een "I don't care" houding aanneemt), dan kunnen ze je daar na de crisis natuurlijk op af gaan rekenen.
Dat ga ik na de crisis dus ook met Picnic doen. Wij waren vaste klant bij ze. Juist, waren, want ik kan nu al weken niet eens meer bij ze bestellen. Blijkbaar vinden ze het belangrijker om nu te leveren bij alle hamsteraars en krijg ik een middelvinger. Nou prima, maar die hamsteraars hebben straks nog een hele garage vol met zooi, gaan dan dus minder bij je bestellen.... en dát is het moment waarop jij mijn middelvinger krijgt.

Inmiddels gaat bij Picnic om 9 uur ‘s ochtends het tijdslot open, dan kun je voor volgende week bestellen. Toen ik bij AH keek waren de eerste twaalf dagen vol...
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 24-03-2020 13:00 ]
Een maand gratis Pornhub Premium.
Ik kijk zelf geen porno

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Schaamteloze plug van huiskamerconcert van m'n neefje.
Ik kreeg gisteren van een collega die vroeger in Zuid-Afrika woonde dit plaatje.President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:22:
https://www.ad.nl/dossier...oor-coronavirus~a3523299/
Volgens die site daalt de criminaliteit vanwege het coronavirus
[...]

Voordelen:
- Op het allerlaagste dieptepunt de rente vastgezet, voordat hij weer omhoog ging
- Bij aannemers lijkt er iets gaande. Sommige kunnen juist niet, maar andere hebben juist meer tijd voor je
- De dakkapelboer heeft tijd voor ons speciale project, waar hij normaal geen tijd voor zou hebben
- Geen reistijd
- En als je dan toch op pad moet: geen files
- Een tijd van bezinning. Moeten we echt zoveel consumeren? Moeten we echt zoveel vliegen? Dat laatste is dan ook weer tegelijk een nadeel omdat we allebei bij KLM werken
- Geen verplichtingen, dus veel tijd voor jezelf en voor je projecten. Ik ben iemand die zichzelf goed kan vermaken en hier veel tijd aan besteed. Ergens vind ik het wel chill dat er geen tijd meer op gaat aan de kroeg en andere activiteiten
- Bij KLM moeten we momenteel veel verplichte vrije dagen opnemen, zodat het bedrijf minder op de balans heeft staan. Dit komt mooi uit, nog meer vrije tijd die we goed kunnen gebruiken voor de verbouwing van ons nieuwe huis
- En last but not least, een goede relatietest voor mn vriendin en ik. Waar we tot nu toe goed doorheen gaan
NOSIG
Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking. Dus ook niet over de voordelen van sterfte van bepaalde bevolkingsgroepen.