Het ging er over dat die maand huur dan komt te vervallen.
Dus ook geen achterstand hierin
Verwijderd
Excuus, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben voorstander danFreshMaker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:58:
Het ging er over dat die maand huur dan komt te vervallen.
In het geval van degenen die kunnen aantonen die maand(en) zonder inkomen te zitten ( ZZPér of 0 uren contract / uitzendkrachten ) ik ookVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:59:
[...]
Excuus, dan begreep ik je verkeerd. Ik ben voorstander dan
Volgens mij is er nergens aangegeven dat het geskipped gaat worden, alleen dat het de komende 3mnd. niet betaald hoeft te worden, maar reken er maar op dat het aan het einde van de looptijd er bij komt of gedurende de tijd dat je weer gaat betalen verrekend wordt.KabouterSuper schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:29:
Voordelen voor je hypotheek:
Abnamro (lees: 50% staatsbedrijf) overweegt om tijdelijk de vaste aflossingen van hypotheken te skippen (op verzoek). Dus dat is een welkome tijdelijke lastenverlichting.
Ik denk ook dat alle plannen om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen (if any) bevroren zullen worden. Kortom, ik verwacht dat de hra nog wel even blijft.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor hen is het ook zuur ja. Het einde der tijden zit er in hun oogpunt sowieso aan te komen. Om plek te hebben in het hiernamaals zul je voldoende zieltjes moeten winnen (idd piramidespel). Ga je dus voor het lange leven nu of voor het zeker stellen van een plek na de dood.The Eagle schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:
geen jehova's meer
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 19-03-2020 22:08 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
De zorgverleners, leerkrachten en schoonmakers zijn vandaag dan ook een stuk zekerder dat ze over een paar maanden nog een baan hebben.dawg schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:19:
Dat de verhoudingen tussen beroepsgroepen nu erg duidelijk naar voren komen.
De multinationals en hun medewerkers krijgen miljoenen/miljarden steun, de zorgverleners, leerkrachten en schoonmakers na jarenlange bezuinigingen een applaus.
Of het echt een voordeel zal zijn moet blijken als deze crisis naar de achtergrond verdwenen is, ik hoop dat we dit niet vergeten en de verhoudingen herstellen.
Indien mogelijk lever je je leaseauto gewoon in, dan ben je meteen van de bijtelling af. Ik heb al een cloudauto. Mijn (operational) leaseauto is gewoon maandelijks opzegbaar, maar omdat ik geen bijtelling betaal en dus die kosten niet heb, houd ik hem voorlopig nog gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:37:
[...]
Wegenbelasting en verzekering loopt wel gewoon door, of heb je de auto geschorst? Of is het een leaseauto? Dan loopt bijtelling toch ook gewoon door, of gaat dat per gereden kilometer?
Voedsel als clouddienst?Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:40:
[...]
De markt van clouddiensten krijgt nu een enorme boost. Auto's, voedsel, weetikveel wat voor diensten, alles is tegenwoordig als clouddienst verkrijgbaar.
Je moet je thuiswerkdagen doorgeven aan de werkgever en die houdt dan de reiskostenvergoeding in voor de dagen die je thuiswerkt.3x3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:39:
[...]
Ik bezit de auto prive. De wegenbelasting en verzekering loopt gewoon door. Maar volgens mij de reiskostenvergoeding van de werkgever ookals ik die niet krijg als rijkostenvergoeding wordt het bruto-salaris.
Bestaat al een hele poos hoor, neem bijvoorbeeld HelloFresh.ehtweak schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Voedsel als clouddienst?![]()
![]()
Da's nieuw! Sinds wanneer kun je letterlijk leven van de wolken?
Of bedoel je iets anders? B.v. online bestellen...
Thuiswerken is een blijvertje. MDM zoals Intune maakte het technisch mogelijk, Corona heeft vervolgens de boost gegeven.t_captain schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:26:
Bijvoorbeeld thuiswerken.
Ja, tijdelijk. Over ongeveer 3 a 5 jaar is het grootste gedeelte van de nieuw geleverde auto's zelfrijdend op snelwegen en zullen er op snelwegen geen files meer zijn. Het is een combinatie van thuiswerken, automatisering van transport en het verdwijnen van banen door automatisering waardoor files op snelwegen volledig zullen verdwijnen.In het verlengde daarvan, komen de files nog terug?
[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 20-03-2020 10:23 ]
Dat is toch simpelweg voedsel online bestellen????Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:18:
[...]
neem bijvoorbeeld HelloFresh.
Simpelweg online bestellen is geen cloud.
Cloud is alles waar een abonnement op zit wat flexibel aan te passen is, waarvan de leverancier van de dienst voor de capaciteit zorgt.ehtweak schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:22:
[...]
Dat is toch simpelweg voedsel online bestellen????![]()
Gewoon, verschillende levensmiddelen in een doos, voor veels te veel geld, thuisbezorgd.
Da's nog steeds geen eten als cloudproduct.Volgens mij is dat fysiek onmogelijk.
Zelfs in het Star Trek tijdperk; een replicator, levert ter plekke, fysiek voedsel af.
XaaS is de officiele term, cloud kan inderdaad worden gezien als een makkelijk buzzword voor XaaS.servies schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:15:
Je ziet het al wel weer:
Cloud is een marketing buzzword.
[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 20-03-2020 11:26 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Wilf op 21-03-2020 05:33 ]
[ Voor 12% gewijzigd door D.deJong op 21-03-2020 07:05 ]
My life is in 2D, How about yours?
En KLM, de toeristenbranche?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:15:
Wat ik wel een beetje wonderlijk vind, is dat "de arbeider" altijd heel belerend wordt uitgelegd dat hij 1 - bij voorkeur 2 - maandsalarissen als buffer aan moet houden om zonder problemen door een korte periode van wegvallend inkomen heen te kunnen komen, terwijl heel veel ondernemers nu ineens helemaal niet blijken te beschikken over een vergelijkbare reserve en nu ineens allemaal "gratis geld" moeten hebben om niet om te vallen. Dat is nou niet precies wat ik onder "zelfstandige" versta. Een "zelfstandige" hoort in mijn ogen ook "zelfstandig" te zijn als het even tegenzit en niet alleen als het makkelijk geld verdienen is. Ik had het juist als een voordeel gezien dat ongezonde ondernemers en ZZP-ers nu om zouden vallen. Soort van grote schoonmaak in ons enorme bestand bestaande uit een groot deel "schijnzelfstandigen".
Nep-zzp'ers zijn mensen in de bezorging, schoonmaak, horeca en zorg die MINDER dan 30,- per uur verdienen!anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:16:
Ook hoop ik dat er nu echt iets gedaan gaat worden aan de honderduizenden 'nep'-ZZP'ers, welke eigenlijk gewoon in loondienst horen te werken.
[ Voor 22% gewijzigd door Harm_H op 21-03-2020 09:10 ]
Ik denk dat ze klanten zoals jij direct zullen missen.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:57:
[...]
Ja, dat zijn ze inderdaad. Ze hebben letterlijk "niets" gedaan om ook maar te proberen om hun vaste klanten te kunnen blijven bedienen op welk niveau dan ook (ja, we hebben ze gebeld, kwam niets zinnigs uit).
Als je vaste klanten in de kou laat staan, gaan ze weg. Zo simpel is het.
Je laatste opmerking zegt natuurlijk genoeg. Blijkbaar heb je het nog niet helemaal begrepen.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Verwijderd
Dat is ook precies wat ik hiermee bedoel, maar dan met een bedrijf als Picnic. Als puntje bij paaltje komt heb je dus niets aan ze, terwijl de "ouderwetse concurrent" je nog wel van dienst kan zijn.KirovAir schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:09:
[...]
Ik denk dat ze klanten zoals jij direct zullen missen.![]()
Verbaas me altijd over het onbegrip van mensen.
Ook een voordeel, je leert de medemens echt kennen waardoor je weer weet wat je aan iemand hebt.
Misschien moet je Picnic ook niet zien als een partij die je puntje bij paaltje uit de brand komt redden. Het is toch vrij logisch dat een bezorgdienst lastiger kan opschalen in een periode waar heel Nederland thuis zit. (incl mogelijk personeel)Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:23:
[...]
Dat is ook precies wat ik hiermee bedoel, maar dan met een bedrijf als Picnic. Als puntje bij paaltje komt heb je dus niets aan ze, terwijl de "ouderwetse concurrent" je nog wel van dienst kan zijn.
Ik besef me nu dus weer even dat online supermarkten eigenlijk niet meer dan een risico zijn. Ze knabbelen aan de omzet van de partijen die in geval van nood wel wat voor je kunnen betekenen. Daar stop ik nu dus mee, omdat dat tegenstrijdig is met mijn belangen op de wat langere termijn. Dat is dat beetje extra gemak op korte termijn in mijn ogen dus niet waard. Mijn geld gaat weer naar de gewone supermarkt.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Dit somt het allemaal wel op voor mij, weinig aan toe te voegen, ik neem hem ook even over haha.WolfsRain schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:30:
Voordelen:
-Het milieu en natuur knappen er weer wat van op
-Er wordt nogmaals goed gekeken naar ons consumptiepatroon en behandeling van dieren
-Veel bedrijven komen erachter dat thuiswerken goed kan werken
-Werknemers komen erachter of thuiswerken juist wel of niet geschikt is voor hen. Ik denk dat voor bepaalde personen thuiswerken helemaal niet zo fijn is (afleiding etc).
-Ik hoor in mijn omgeving dat men opeens niet meer verplicht op familiebezoek hoeft. Dat deed ik sowieso al niet, dus ik ervaar dit niet zo
-120 euro aan Pathé giftcards, zelfs al zou de bioscoop morgen opengaan
(Niet dat het eind al in zicht is)
- Links en rechts worden prachtige initiatieven opgezet om elkaar te helpen. Bedrijven stellen gratis software beschikbaar. Iedereen lijkt voor elkaar klaar te staan.
- Ik kan in de supermarkt mensen vertellen even afstand te nemen bij de kassa (als er geen zelfsscanners zijn), zonder onbeschoft over te komen. Die mensen achter je die hun boodschappen al op de band pleuren terwijl jij nog niet eens de helft erop hebt gelegd.
En misschien nog wel het mooiste. Even uit die dagelijkse sleur, hetzelfde patroon, dezelfde dingen doen elke week. Ik begrijp dat je dat normaal ook kunt doen, maar dit is wel even een wake-up call. Ik weet zeker dat ik dingen iets anders ga doen na deze coronacrisis. Je blik op het leven verandert een beetje.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
En dat is dus een risico, want ze knabbelen aan de markt voor partijen die wel kunnen leveren als het erop aan komt.KirovAir schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:33:
[...]
Misschien moet je Picnic ook niet zien als een partij die je puntje bij paaltje uit de brand komt redden. Het is toch vrij logisch dat een bezorgdienst lastiger kan opschalen in een periode waar heel Nederland thuis zit. (incl mogelijk personeel)
Jouw onbegrip voor de situatie verbaast mij wel...Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:43:
[...]
En dat is dus een risico, want ze knabbelen aan de markt voor partijen die wel kunnen leveren als het erop aan komt.
Ik had ook niet het niveau verwacht van voor Corona, maar ze leveren nu dus gewoon helemaal niets. En dat vind ik onacceptabel. Langere levertijd, minder keus, beperkingen in het aantal bestellingen of de omvang van de bestelling.... had ik allemaal prima gevonden. Niets leveren is gewoon "exit".
Ik denk dat op korte termijn door de mindere economie er minder vraag is naar hardware. Ook particulieren zullen minder geld hebben voor gaming. Ook al zijn er nu veel mensen die thuis tijd moeten verdrijven en wellicht meer willen gamen. Als de vraag lager wordt, zullen prijzen meestal ook dalen.Randfiguur schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:12:
Heeft iemand een idee of de coronacrisis een positief effect heeft op hardwareprijzen? Ik denk er namelijk over om het komende jaar een nieuw systeem te kopen en vraag me af wat (ruwweg) de beste timing is.
Ik heb nul verstand van hoe zoiets economisch werkt. Het lijkt mij dat bedrijven met een voorraad komen te zitten die ze erg graag kwijt willen om nog wat cashflow te genereren. Of gooien transportproblemen roet in het eten?
Jawel hoor, dat is hier in Brabant gewoon de standaard (dat groeten bedoel ik danXFlame schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:53:
Mensen zijn vriendelijker. Gemoedelijker. Even een lachje tussendoor omdat het kind van een collega met spoed moest komen vertellen dat hij op het potje had geplast. Een vriendelijke 'goedemiddag' van een passant als je na je lunch een ommetje maakt. Dat had je niet pre-corona.
Het is ellende, maar het is maar tijdelijk. Dus positief blijven, dan slaan we ons er doorheen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Met uitzondering van de grote steden in Brabant, daar is dat ook al eens stuk minder zoals Eindhoven, Tilburg, Breda.The Eagle schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Jawel hoor, dat is hier in Brabant gewoon de standaard (dat groeten bedoel ik dan). Dat men in de randstad nu weer wat normalere fatsoens- en samenlevingsnormen aanneemt is wel een positief effect. Men was daar idd veel te ver van elkaar komen te staan (en ja, na 15 jaar in Den Haag gewoond te hebben mag ik dat zeggen).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Partijen die wel kunnen leveren? Ik haal al een aantal jaar mijn boodschappen bij het Albert Heijn pickuppoint en kon altijd de dag van te voren het tijdslot wat ik wilde nog krijgen. Nu zijn alle pickuppoints in de omgeving voor de komende 2 weken vol, zelfde geldt voor bezorgen. Nieuwe slots zijn ook steeds binnen no time vol. Dus ga niet zeggen dat andere partijen wel aan deze tijdelijke explosieve vraag kunnen voldoen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:43:
[...]
En dat is dus een risico, want ze knabbelen aan de markt voor partijen die wel kunnen leveren als het erop aan komt.
Ik had ook niet het niveau verwacht van voor Corona, maar ze leveren nu dus gewoon helemaal niets. En dat vind ik onacceptabel. Langere levertijd, minder keus, beperkingen in het aantal bestellingen of de omvang van de bestelling.... had ik allemaal prima gevonden. Niets leveren is gewoon "exit".
Verwijderd
Ik heb anders gewoon alles kunnen kopen bij de fysieke winkels. Wel wat minder keus en ik moest meestal naar 2 adressen, maar dat moest ik eigenlijk toch altijd al.Thy... schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:22:
[...]
Partijen die wel kunnen leveren? Ik haal al een aantal jaar mijn boodschappen bij het Albert Heijn pickuppoint en kon altijd de dag van te voren het tijdslot wat ik wilde nog krijgen. Nu zijn alle pickuppoints in de omgeving voor de komende 2 weken vol, zelfde geldt voor bezorgen. Nieuwe slots zijn ook steeds binnen no time vol. Dus ga niet zeggen dat andere partijen wel aan deze tijdelijke explosieve vraag kunnen voldoen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat is geen voordeelVirtuozzo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:52:
Geboortegolf over 9 - 12 maanden.
In termen van demografie en consumptieve economie wel.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Alleen niet waar het gaat om belasting voor het milieu. Het slechtste wat jij zelf kunt doen voor het milieu is een kind nemen. Maar goed, ik dwaal af haar het grijze gebied van dit topic.Virtuozzo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:00:
[...]
In termen van demografie en consumptieve economie wel.
Verwijderd
De criminaliteit in België is fors gedaald sinds de uitbraak van het coronavirus. Dat blijkt uit een rondvraag bij verschillende lokale politiekorpsen en wordt bevestigd door Nicholas Paelinck, de voorzitter van de overkoepelende politiekorpsen in het land, zo schrijven Belgische media.
Volgens Paelinck zijn er nog geen precieze cijfers, maar zou het gaan over een daling van zo'n 30 procent. ,,Er zijn minder verkeersongevallen omdat er minder verkeer op de weg is en er zijn minder vechtpartijen. Maar we zien dat de criminaliteit over de hele lijn daalt.''
Vind het grappig gevonden, maar je hebt natuurlijk geen gelijk. Cloud is just another persons computer.Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Cloud is alles waar een abonnement op zit wat flexibel aan te passen is, waarvan de leverancier van de dienst voor de capaciteit zorgt.
Bijv. Greenwheels is een auto in cloud.
Die servers bij jullie on-premise op kantoor: cloud, want het leasecontract is een kortdurend leasecontract wat flexibel te wijzigen is.
HelloFresh heeft een abonnementmodel en is flexibel. Dus cloud.
Thuisbezorgd is geen cloud, want het is geen terugkerende dienst.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Picnic heeft geen concept van ‘vaste klant’; net als alle andere supermarkten is het wie eerst komt eerst maalt. Je overeenkomst is per transactie. Wat maakt jou zo’n sneeuwvlok dat je een voorkeursbehandeling verdient?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Ik denk dat een hoop mensen nu wel begrip hebben voor wat lege schappen. Maar pas een beetje op met je houding richting je klanten. Als je ze nu bot gaat behandelen (of een "I don't care" houding aanneemt), dan kunnen ze je daar na de crisis natuurlijk op af gaan rekenen.
Dat ga ik na de crisis dus ook met Picnic doen. Wij waren vaste klant bij ze. Juist, waren, want ik kan nu al weken niet eens meer bij ze bestellen. Blijkbaar vinden ze het belangrijker om nu te leveren bij alle hamsteraars en krijg ik een middelvinger. Nou prima, maar die hamsteraars hebben straks nog een hele garage vol met zooi, gaan dan dus minder bij je bestellen.... en dát is het moment waarop jij mijn middelvinger krijgt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 24-03-2020 13:00 ]
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Ik kreeg gisteren van een collega die vroeger in Zuid-Afrika woonde dit plaatje.President schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:22:
https://www.ad.nl/dossier...oor-coronavirus~a3523299/
Volgens die site daalt de criminaliteit vanwege het coronavirus
[...]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
NOSIG
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq