Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 20:10
Inge Janse schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Ja, hetzelfde hier: hij wordt warmer op oplader dan op batterij. Vermoedelijk omdat ie op batterij zichzelf tempert en dus niet al te warm wordt, terwijl ie op oplader op volle kracht mag en daarbij zichzelf opblaast. Het arme, eh, }:O
Oke, ook wel benieuwd hoe mensen omgaan met hun accu.
Stel je bent thuis 100% opgeladen, oplader in de buurt dus standaard aan de lader? of bij 100% er vanaf en weer eraan als hij bijna leeg is?

Overigens lijkt hij bij mij nu op 100% geladen aan de lader ook rond de 50 graden en 0 RPM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17
@Dirk0s zou je vanaf nu geen rekening mee hoeven te houden aangezien apple daar een aanpassing op heeft gedaan in Catalina. Ze proberen nu je batterij zo goed mogelijk te houden door niet maximaal te laden en meer. Zie link.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 13:27
Juan schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:06:
Hi,

Dankje voor alle info.

Heb wat gezocht op internet, en kom uit op Fixers, OEM apple batterij, voor 169 EUR incl installeren.
En nog vlakbij mijn werk ook (beide in Rosmalen) alleen kom ik nagenoeg niet op het werk ivm Corona.. ff goed plannen, moet toch wachten tot mijn macbook air binnen is.
Kan niet 5 dagen zonder computer.

Denk dat ik dat maar ga doen, ze hebben goede reviews.

En ik kom volgens mijn s/n niet aanmerking voor het reparatieprogramma helaas.
Als er voor 40,- meer een compleet nieuwe topcase geplaatst wordt bij reparatie door Apple zou voor mij de beslissing snel gemaakt zijn. Leuk dat ‘Fixers’ met een originele Apple batterij werken, maar voor zover ik weet worden die nooit los verkocht aan andere bedrijven behalve service providers, en deze jongens zijn geen Apple service provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 08:37
evjatar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:16:
[...]

Als er voor 40,- meer een compleet nieuwe topcase geplaatst wordt bij reparatie door Apple zou voor mij de beslissing snel gemaakt zijn. Leuk dat ‘Fixers’ met een originele Apple batterij werken, maar voor zover ik weet worden die nooit los verkocht aan andere bedrijven behalve service providers, en deze jongens zijn geen Apple service provider.
Dat is het gekke juist, want ik overweeg dezelfde Fixers in Rosmalen.
Als je inlogt met je appleID bij apple support, dan staat Fixers namelijk wel in hun
lijstje! Enige ding is: apple OEM is geen originele, maar wel in dezelfde fabriek gemaakt
(volgens de man van Fixers) en zonder het apple logo.

Fixers doet het voor 169, anderen voor rond de 300 euro (A-mac topt die business...).
Als je naar A-dam rijdt voor de store, dan zit je er weer tussenin.

Zou ook het liefst naar Fixers gaan, maar OEM geeft me toch kriebels op de ene of andere manier.

Edit:
Kan een bedrijf erkend reparateur zijn voor bv iPhones, maar niet voor Macs?
Als je daarmee namelijk een ASP bent, maar geen originele Mac Accu's levert..
Ik weet het zo net nog niet bij Fixers

[ Voor 9% gewijzigd door Furbz op 28-05-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:55
Furbz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:20:
[...]
OEM is geen originele, maar wel in dezelfde fabriek gemaakt
Dat is onzin, het is gewoon een imitatie wat trouwens voor de werking niet veel uit maakt.

Ik heb vorig jaar 10 MacBook accu's gekocht uit china voor omgerekend 25,- euro ps, die kwamen wel met Apple logo en tekst etc, zag er precies zo uit als de oude die er in zat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brii
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Gister mijn macbook 2020 air ontvangen. Mooi dingetje! Wel valt het mij op dat de webcam van mijn macbook pro early 2011 betere kwaliteit heeft dan de webcam van de Macbook air 2020. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft de webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Brii schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:49:
Gister mijn macbook 2020 air ontvangen. Mooi dingetje! Wel valt het mij op dat de webcam van mijn macbook pro early 2011 betere kwaliteit heeft dan de webcam van de Macbook air 2020. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft de webcam?
De webcam is idd bagger, zit een HD ready (720p) camera in, iPhone en iPad hebben 4K.
Toch wel een flinke misser anno 2020, zeker nu heel veel mensen thuis werken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:40
Heeft er hier iemand de i3 variant in gebruik? Zou deze een vooruitgang zijn t.o.v. mijn 2017 MacBook Pro (basismodel, eveneens dual Core)? Heb wel het idee dat deze processor flink minder warm draait dan de i5.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 11:28
Furbz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Dat is het gekke juist, want ik overweeg dezelfde Fixers in Rosmalen.
Als je inlogt met je appleID bij apple support, dan staat Fixers namelijk wel in hun
lijstje! Enige ding is: apple OEM is geen originele, maar wel in dezelfde fabriek gemaakt

Fixers doet het voor 169, anderen voor rond de 300 euro (A-mac topt die business...).
Als je naar A-dam rijdt voor de store, dan zit je er weer tussenin.

Zou ook het liefst naar Fixers gaan, maar OEM geeft me toch kriebels op de ene of andere manier.

Edit:
Kan een bedrijf erkend reparateur zijn voor bv iPhones, maar niet voor Macs?
Als je daarmee namelijk een ASP bent, maar geen originele Mac Accu's levert..
Ik weet het zo net nog niet bij Fixers
https://www.iculture.nl/n...phone-erkenning-keurmerk/

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-05 11:32

ChUcKiE

Dus........

rhos schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:59:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de i7 van de air 2020 en de i5 uit de pro 2020? Want de pro zou mij maar 50 euro meer kosten alleen heeft deze dan een i5 8gen IPV de i7 10gen verder zijn ze dan qua specs hetzelfde.
Mijn gevoel zegt dan ga voor de pro.
Ik zit met precies dezelfde vraag, maar dan met name over verschil in overall performance. De air heeft dan de 10th gen chip en sneller geheugen en voor dezelfde prijs 16GB ipv 8GB. zit daarom te denken aan de air (die uiteraard geen touchbar zal hebben).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77DnlMf9AHdZ8NicpIgjgVmiyMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HndJPmXYgweHG1RJdFl7nQsj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I76fSR7JiAABOi9JXUbZm7mOKDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A3aFO8EVat0J35aU1mtjw8Vo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door ChUcKiE op 04-06-2020 12:58 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diane1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06-2020
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een Macbook te kopen voor mijn studie (sociale wetenschappen; geen programmeerprogramma’s o.i.d). Ik neig naar de Macbook air, maar ik zou niet weten welke specificaties het best bij me passen. Ik zal het gebruiken voor programma’s zoals word, excel en af en toe SPSS. Ook zal ik het gaan gebruiken voor Netflix en youtube. Ik ben geen gamer, maar ik speel af en toe Sims 4. Zolang ik dat kan spelen zonder dat een laptop heet en/of erg traag wordt, ben ik tevreden. Ik zou ook graag willen gaan voor een laptop flink wat jaren meegaat, is een Macbook Pro dan eventueel een betere keuze? Of is die algehele levensduur ongeveer wel gelijk?

Hebben jullie misschien tips voor me? Ik zou er heel erg blij mee zijn! Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
diane1 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:04:
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een Macbook te kopen voor mijn studie (sociale wetenschappen; geen programmeerprogramma’s o.i.d). Ik neig naar de Macbook air, maar ik zou niet weten welke specificaties het best bij me passen. Ik zal het gebruiken voor programma’s zoals word, excel en af en toe SPSS. Ook zal ik het gaan gebruiken voor Netflix en youtube. Ik ben geen gamer, maar ik speel af en toe Sims 4. Zolang ik dat kan spelen zonder dat een laptop heet en/of erg traag wordt, ben ik tevreden. Ik zou ook graag willen gaan voor een laptop flink wat jaren meegaat, is een Macbook Pro dan eventueel een betere keuze? Of is die algehele levensduur ongeveer wel gelijk?

Hebben jullie misschien tips voor me? Ik zou er heel erg blij mee zijn! Alvast bedankt!
Kijk even op Surfspot! Daar kun je inloggen met de gegevens van jouw uni/hbo. Scheelt veel geld op zowel de Air als de Pro. Ik zou voor (uitgebreid) databasewerk iig 16gb kiezen en een i7. Als Air kom je dan op 1415 euro uit bij Surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bij mij werkt inloggen met de Apple Watch ineens niet meer. Iemand daar wel eens last van gehad? Ik heb zowel MacBook als AW zojuist al opnieuw opgestart. Schoot me ineens wel te binnen dat ik een paar dagen geleden de wifi op mijn AW heb uitgezet op batterij te besparen. Net aangezet, maar dat werkt helaas ook niet.

Iemand hier een oplossing voor? Als er sowieso wifi voor nodig is, dan maakt het niet uit. Dan maar gewoon Touch ID gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik heb zelf zowel op mijn air als op mijn pro ook regelmatig last dat het niet werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
bram1984 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:20:
Bij mij werkt inloggen met de Apple Watch ineens niet meer. Iemand daar wel eens last van gehad? Ik heb zowel MacBook als AW zojuist al opnieuw opgestart. Schoot me ineens wel te binnen dat ik een paar dagen geleden de wifi op mijn AW heb uitgezet op batterij te besparen. Net aangezet, maar dat werkt helaas ook niet.

Iemand hier een oplossing voor? Als er sowieso wifi voor nodig is, dan maakt het niet uit. Dan maar gewoon Touch ID gebruiken.
Dat is helaas een Catalina "flaw". Is een beetje hit-and-miss helaas.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Dus softwarematig? Hopelijk wordt dat dan dus wel een keer opgelost, best irritant ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
diane1 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:04:
Hoi,

Naar mijn bescheiden mening heb je momenteel 3 opties;

- Een MacBook Air i3 of i5 met verder 8 GB Ram 256 GB SSD (1200 of 1250 EUR)
- Een MacBook Pro 13", instapmodel met 8 GB Ram en 256 GB SSD. (1500 EUR)
- Een MacBook Pro 13", de 10e generatie variant met 16 GB Ram en 512 GB SSD (2129 EUR)

Met wat je vertelt zou ik vooral afgaan op je budget. Een MacBook Air is prima voor word, excel, mediaconsumptie.. en is ook de meest handige laptop qua vormgeving. Kan je ook makkelijk een jaar of 4 mee verder. Maar dan moet je er ook nooit meer van gaan verlangen dan de taken die je opgesomd hebt. Heb je na x jaar toch nood aan iets krachtigers, als je je MBA in goede staat kan houden zal die nog wel een goede restwaarde hebben dan. Hoe die de sims 4 gaat draaien, zal veelal liggen aan de optimalisatie van het spel voor MacOS.

Wil je echt ruimte hebben voor de toekomst, kijk of je de 250 EUR extra wil ophoesten voor 16 GB Ram. Dit is ook van belang wanneer je grondig wil multitasken of een externe monitor wil aansluiten. Dat kan allemaal met 8 GB, maar dan is het wel erg nipt.

Wil je zeker zijn van krachtige prestaties waar je zeker 5 jaar goed mee zit, neem dan de derde optie. Maar als je enkel word en Netflix gaat gebruiken is dat vooral veel weggegooid geld.

De instap MacBook Pro is dan weer een goede middenmoot, waarbij je zeker bent dat hij veel meer aankan dan een Air. Maar sinds de ram upgrade nu evenveel kost als bij de andere modellen is hij minder interessant geworden. Je moet al echt durven gokken dat je nooit meer dan 8 GB nodig gaat hebben in de toekomst.

Apple heeft het moeilijk gemaakt dit jaar. Probeer jezelf een budget toe te kennen waar je je goed bij voelt en neem dan vrede met je keuze. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

En is de Air met 10th gen i7 dan geen goede optie? Die is maar €70 duurder dan de i5 en volgens mij heb je voor een €1450 zelfs de uitvoering met 512GB SSD?

[ Voor 30% gewijzigd door ChUcKiE op 05-06-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
ChUcKiE schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:40:
Dus softwarematig? Hopelijk wordt dat dan dus wel een keer opgelost, best irritant ja.
Had voorheen heel veel issues hiermee, maar sinds macOS 10.5.5 werkt het voor mij wel stabiel. Op zowel de iMac, MacBook Air en MacBook Pro.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
ChUcKiE schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:14:
En is de Air met 10th gen i7 dan geen goede optie? Die is maar €70 duurder dan de i5 en volgens mij heb je voor een €1450 zelfs de uitvoering met 512GB SSD?
Daar ben ik ook benieuwd naar, iemand ervaring met de i7 10th gen?

Ik twijfel tussen de Air i7 met 16GB 256GB (1483,46 Euro) of de Air i5 met 16GB 256GB (1408,44 Euro)

Ik heb nu een MacBook Air Retina uit 2019 (model 2018) met 1,6 dual core i5 8GB 128GB SSD (prijs toen 1249,-)

Ik wil voornamelijk upgraden vanwege het nieuwe toetsenbord, het true tone scherm en de betere toekomst bestendigheid met de 16GB RAM. Voor mijn gevoel kan het allemaal wel wat sneller, ik heb vaak meerdere tabbladen open staan etc..

Gebruik hem gemiddeld 9 uur per dag dus het mag van mij allemaal wel vloeiend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@iPhoneSE en je ziet aan je memory status dat het inderdaad komt door te weinig geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Quakie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:13:
@iPhoneSE en je ziet aan je memory status dat het inderdaad komt door te weinig geheugen?
Even kijken waar ik dat kan vinden, daar ging ik eigenlijk wel van uit ja.

Ik las hier op het forum (weet niet meer precies waar) dat anno 2020 16GB wel wenselijk is, aangezien ik er toch wel minimaal 5 jaar mee wil doen (liefst langer, hier voor had ik een MacBook Pro die bijna 10 jaar is mee gegaan).

Als ik dan upgrade ivm het nieuwe toetsenbord en true tone, lijkt het mij slim om gelijk voor de 16GB en de i7 te gaan? Stuk sneller en voor de komende jaren klaar?

[ Voor 5% gewijzigd door iMode op 05-06-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
Een i7 in een Air, ik zie niet wat daar de meerwaarde van is. Cru gezegd is het thermal design van de Air enkel goed voor de i3, en in beperkte mate heb je met de i5 ook nog wat voordeel voor korte spurts, tot je tegen de limieten aanbotst. De missing link van Apple deze generatie, hadden ze nu even die koeling aan de processor gekoppeld en alles was rozengeur en maneschijn.

Hoe meer upgrades je toevoegt aan een Air, hoe beter je direct voor een Pro gaat imo.

Qua ram, MacOS is best efficiënt met 8 GB ram (zeker als je bv. Safari gebruikt en geen Chrome). Ik denk ook niet dat dit in de nabije toekomst zo'n vaart gaat lopen als je geen professionele apps gebruikt. Het is vooral om jezelf wat marge te en een beter gevoel te bieden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
@iPhoneSE Activity monitor.. en hier zou je dus aan het einde van je (werk)dag moeten kijken qua memory druk. Volgens mij geeft ie het zelfs in kleurtjes aan. Als er veel geswapt wordt is het raadzaam ja.

Ik weet niet wat je met je pc doet of het wenselijk is. Ik heb tijdje 12GB gehad in mijn iMac. Was rond 2011 ofzo. Ik merkte toendertijd weinig verschil. Grotere winst was toen ik SSD erin had gezet.
Nu in 2020 zou ik het zelf ook niet merken of ik 8 of 16GB heb. Ik zelf zou geen 250euro over hebben voor extra geheugen zodat ik meer tabs open kan hebben in Chrome bijv. Ik zou het alleen kopen als je aan video en foto bewerking doet. Zelfde geldt eigenlijk voor i7.Ik bedoel het niet negatief maar door manier van weglaten van heatpipe kan maximale potentie niet uit een Air gehaald worden. Ze willen duidelijk een groter verschil maken tussen de modellen. Het is jammer dat apple geheugen prijzen omhoog heeft gegooid. De nieuwe 13 inch paste beter bij je gedachten. Echter is die ineens 125 euro duurder geworden als je hem wilt wilt met 16GB.

Kortom kijk naar je geheugen belasting.. als dat wel mee valt, zou je ook naar een macbook pro 13 inch kunnen kijken.Ook al wat ouder hardware is die wel degelijk sneller dan de air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacZappa
  • Laatst online: 13-05 07:21
iPhoneSE schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Hier in gebruik sedert drie weken, 16GB en 1TB SSD. Geen probleem met oververhitting, ventilator gehoord de eerste twee dagen, maar die waren dan weer druk om alles te installeren e.d.

BTW de MB Pro 13 was nog niet beschikbaar toen ik bestelde, totaal geen spijt dat het een MBA is die lekker licht overal mee kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
@Darks , @Quakie , @MacZappa

Bedankt voor jullie reactie!

Activity monitor gevonden, ik zie dat er zo rond de 6 GB gebruikt wordt, zeker geen 16 nodig dus.
Ik gebruik de standaard apps van Apple veel, foto's, pages, numbers en gewoon Safari etc..

Dan wordt het waarschijnlijk gewoon de i5 versie met het standaard geheugen, ik ben blij als ik straks van mijn huidige toetsenbord verlost ben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:27

f.h

iPhoneSE schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb deze configuratie: Air i7 met 16GB 256GB en ben er erg blij mee. Hield in het begin de fan en temperatuur enzo in de gaten, maar heb inmiddels die apps niet meer draaien. Aangezien de apps ook amper draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brii
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik ga mijn macbook air 2020 weer terugsturen. Nu wil ik hem terug zetten naar fabrieksinstellingen en ben ik uitgelogd op icloud en apple id enz, maar een deel van mijn fotos blijven zichtbaar in de foto's app weet iemand hoe ik dit eruit kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
Brii schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:58:
Ik ga mijn macbook air 2020 weer terugsturen. Nu wil ik hem terug zetten naar fabrieksinstellingen en ben ik uitgelogd op icloud en apple id enz, maar een deel van mijn fotos blijven zichtbaar in de foto's app weet iemand hoe ik dit eruit kan krijgen??
Volg even de volgende stappen (in het bijzonder de laatste stappen in jouw geval), dan ben je er zeker van dat er niks overblijft:
https://support.apple.com/en-us/HT201065

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diane1
  • Laatst online: 06-06-2020
@Darks en @Pepppie , bedankt voor jullie reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Kan een i3/i5 4k@60fps video soepel afspelen op een extern scherm als je dit b.v. via VLC doet?

Ik zie op internet reviews/videos waaruit blijkt dat 4K@60fps gaat schokken als je b.v. Chrome gebruikt door thermal throttling. Dat zou wel echt een reden voor mij zijn om niet voor een MBA te gaan als dit ook met dedicated mediaplayers gebeurt, want dat noem ik dan niet echt futureproof: YouTube: Is 2020 MacBook Air Overheating Exaggerated? The Truth..

Hoor graag iemands ervaring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Ik heb sinds een paar dagen de MacBook Air 2020 met i5 processor in gebruik. Draait als een zonnetje, super stil en voelt koel aan. Ik gebruik het apparaat voor browsen, e-learning, beetje development, muziek luisteren, foto's en video's kijken. Voor dit soort taken echt uitermate geschikt! De enige keer dat ik hem hoorde was bij het importeren van tientallen GB's aan videomateriaal, maar dat viel echt heel erg mee. Gewoon een normaal fan geluid.

Door alle negatieve commotie was ik voornemens om de Air terug te sturen als ik "hinder" zou ondervinden, maar ik hou hem lekker. Topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik heb het volgende probleem met mijn Air/ Safari.
Heb regelmatig dat safari pagina's niet laadt, zo blijven pagina's wit, blijven afbeeldingen achterwege en ook met verversen blijft het probleem zich voordoen. (zie afbeelding)

Ik heb 1blocker op safari draaien als extensie, maar met het pauzeren hiervan blijft het probleem hetzelfde. iemand tips?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeZFz0TvJwHtfZwhxVUnTV8YBFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A9jJQdSmCSH2gmKaIj1rjvmh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Dirk0s schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:04:
Heb regelmatig dat safari pagina's niet laadt, zo blijven pagina's wit, blijven afbeeldingen achterwege en ook met verversen blijft het probleem zich voordoen. (zie afbeelding)

Ik heb 1blocker op safari draaien als extensie, maar met het pauzeren hiervan blijft het probleem hetzelfde. iemand tips?
[Afbeelding]
En dit heb je specifiek op een MacBook Air 2020? Lijkt mij meer een vraag voor het MacOS-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Pepppie schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:15:
[...]

En dit heb je specifiek op een MacBook Air 2020? Lijkt mij meer een vraag voor het MacOS-topic.
Dit probleem had ik niet op mijn MacBook Pro uit 2010, maar ik zal de vraag daar gaan stellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dirk0s schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:04:

[Afbeelding]
Denk dat het toch echt aan 1blocker ligt, de website functioneert gewoon naar behoren.

Ik gebruik tegenwoordig Wipr als adblocker en draait als een zonnetje.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kogel is door de kerk. Was al sinds eind 2017 op zoek naar een vervanger voor mijn 13" Macbook Pro uit 2014.

Maar ieder jaar was er wel iets. De vervangende opties waren te duur, onvoldoende toename in rekenkracht, of gewoon slecht te boek (toetsenborden!). Na bijna 6 jaar is de Macbook Air 2020 echt precies wat ik zoek, voor minstens de volgende 3 jaar (maar ws. wel weer langer).

Wel nog flink getwijfeld over upgrades. De i5 is een no-brainer (+50 t.o.v. basis), maar na wat wikken en wegen ben ik uiteindelijk zelfs voor de i7 gegaan.

Op de lange termijn kan de kleine verbetering misschien het verschil maken en de meerprijs (+80 t.o.v. i5) is te doen.

RAM en disk wilde ik op zich wel upgraden, maar heb ik op 8 en 256 GB gelaten. Ik loop eigenlijk nooit tegen de grenzen van RAM aan op de oude Pro en de disk is al een verdubbeling van wat ik nu heb. Voor 250 euro per stuk naar de volgende stap zijn dat wel heel prijzige upgrades, voor iets dat eigenlijk geen vereiste is. Heb het idee dat zonder die upgrades je ook al echt value-for-money krigjt.

Over 2 weken de levering. Zin in!

[ Voor 6% gewijzigd door Keypunchie op 16-06-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 16:49
Hoi iedereen,

zoals wel meer hier zit ik te dubben over de aanschaf van een Macbook. Mijn situatie is als volgt: ik wil max 1400 uitgeven en op de high end van dat spectrum kan ik via Surfspot gaan voor of een Air i7 / 16GB (1420,-) of een instapmodel Pro i5 / 8GB (1345,-).

Qua gebruik zit ik 99% van de tijd te surfen, netflixen etc. Daarvoor zou ik bij wijze van ook gewoon de i3 kunnen halen en geld besparen. Enige 'uitschieters' zijn wanneer ik foto's bewerk en game. Mbt die laatste: dit zal eens per half jaar zijn als ik met vrienden een lan doe en we altijd Diablo(-eqsque) games spelen. Niks zwaars en zeer sporadisch dus.
Qua fotobewerking gebruik ik Photoshop en is het vooral vakantiekiekjes en analoge scans, 24MP en ik ga gewoon één voor één door mijn foto's heen. Ik doe niet heel veel gekke dingen, wat layers met curves, dodgen en burnen en dan ben je er wel. Geen echt zwaar Photoshop werk dus.

Lastige vind ik dat de testen en reviews die voorbij komen allemaal meteen 4K video editing doen, ik zie weinig 'alledaags' photoshop werk voorbij komen, wat voor mij relevant zou zijn. Heeft iemand ervaring daarmee op de i7 Air? Of is dit werk zo licht dat zelfs een i3 8GB dat aan kan?

Van wat ik gelezen heb heeft de Air betere batterij, betere single core performance en 16GB ram met hogere snelheid. De Pro heeft beter scherm, betere multi core performance en betere thermals, maar mindere batterij en minder + langzamere ram. Dat de Pro een oudere generatie chip heeft baart mij niet heel veel zorgen: aangezien hij uiteindelijk 'sterker' is dan de huidige 10th generatie Air chips, zie ik niet gebeuren dat de support voor die chip sneller zal stoppen door Apple dan de Air chips. Even futureproof dus?

Enerzijds denk ik: de Air zal 99% van de tijd als ik dagelijkse dingen doe net zo snappy zijn, zo niet snappier (op basis van hogere single core). Maar anderzijds voor die enkele piekmomenten zal de Pro beter uit de voeten kunnen (betere multicore en betere thermals), zeker aangezien ik dan ook wel echt voor een paar uur aan de slag ga met photoshop (of gamen). Tegelijkertijd zal de 16GB weer goed te pas komen aangezien ik echt vreselijk ben met eeuwig tabs open laten staan in Chrome.

Iemand hier die met zijn two-cents mij kan helpen? Of iemand ervaring met de i7 / 16GB en photoshop bijvoorbeeld? Of nog beter: iemand die beide machines heeft en er wat meer over kan zeggen ;)?
Of zeggen jullie: met zulk licht werk gewoon geld besparen en een Air i3/i5 8GB halen en voor die sporadische, nostalgische lan haal je maar het stof van je desktop.

Alvast erg bedankt voor eventuele input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@RoboSpinoza (Adobe)Photoshop leunt vooral op RAM, aangezien je MBP slechts 8GB heeft, zou ik eerder voor de 16GB Air gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
RoboSpinoza schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:07:
Hoi iedereen,

zoals wel meer hier zit ik te dubben over de aanschaf van een Macbook. Mijn situatie is als volgt: ik wil max 1400 uitgeven en op de high end van dat spectrum kan ik via Surfspot gaan voor of een Air i7 / 16GB (1420,-) of een instapmodel Pro i5 / 8GB (1345,-).

Qua gebruik zit ik 99% van de tijd te surfen, netflixen etc. Daarvoor zou ik bij wijze van ook gewoon de i3 kunnen halen en geld besparen. Enige 'uitschieters' zijn wanneer ik foto's bewerk en game. Mbt die laatste: dit zal eens per half jaar zijn als ik met vrienden een lan doe en we altijd Diablo(-eqsque) games spelen. Niks zwaars en zeer sporadisch dus.
Qua fotobewerking gebruik ik Photoshop en is het vooral vakantiekiekjes en analoge scans, 24MP en ik ga gewoon één voor één door mijn foto's heen. Ik doe niet heel veel gekke dingen, wat layers met curves, dodgen en burnen en dan ben je er wel. Geen echt zwaar Photoshop werk dus.

Lastige vind ik dat de testen en reviews die voorbij komen allemaal meteen 4K video editing doen, ik zie weinig 'alledaags' photoshop werk voorbij komen, wat voor mij relevant zou zijn. Heeft iemand ervaring daarmee op de i7 Air? Of is dit werk zo licht dat zelfs een i3 8GB dat aan kan?

Van wat ik gelezen heb heeft de Air betere batterij, betere single core performance en 16GB ram met hogere snelheid. De Pro heeft beter scherm, betere multi core performance en betere thermals, maar mindere batterij en minder + langzamere ram. Dat de Pro een oudere generatie chip heeft baart mij niet heel veel zorgen: aangezien hij uiteindelijk 'sterker' is dan de huidige 10th generatie Air chips, zie ik niet gebeuren dat de support voor die chip sneller zal stoppen door Apple dan de Air chips. Even futureproof dus?

Enerzijds denk ik: de Air zal 99% van de tijd als ik dagelijkse dingen doe net zo snappy zijn, zo niet snappier (op basis van hogere single core). Maar anderzijds voor die enkele piekmomenten zal de Pro beter uit de voeten kunnen (betere multicore en betere thermals), zeker aangezien ik dan ook wel echt voor een paar uur aan de slag ga met photoshop (of gamen). Tegelijkertijd zal de 16GB weer goed te pas komen aangezien ik echt vreselijk ben met eeuwig tabs open laten staan in Chrome.

Iemand hier die met zijn two-cents mij kan helpen? Of iemand ervaring met de i7 / 16GB en photoshop bijvoorbeeld? Of nog beter: iemand die beide machines heeft en er wat meer over kan zeggen ;)?
Of zeggen jullie: met zulk licht werk gewoon geld besparen en een Air i3/i5 8GB halen en voor die sporadische, nostalgische lan haal je maar het stof van je desktop.

Alvast erg bedankt voor eventuele input!
Zoals al gezegd; Photoshop gebruikt vooral RAM. Ik heb een MBA met een i7 met 16GB en dat gaat heel soepel. Met wat monitorsoftware zie ik dat de CPU piekt, maar niet langdurig wordt aangesproken in Illustrator / Photoshop. Het RAM gaat wel lekker vol, (13-14GB). Ik ben geen poweruser, dus heb geen ervaring met grote aantallen. Ik bewerk er meestal maximaal wat tientallen na een dagje op pad te zijn geweest.

Ook meerdere keren hier al voorbijgekomen; vooral in het begin, dag of 2/3, zal hij even druk zijn en regelmatig de fan laten draaien. Dit is normaal, omdat MacOS druk is met indexeren, etc. Geen reden dus om hem retour te sturen en ook geen ontwerpfout ;)

edit; wat wellicht nog een overweging is als je hem veel meeneemt op pad; de MBA heeft een (aanzienlijk) kleinere / lichtere adapter dan de MBP. Ik reis veel (inclusief vliegen), dus erg prettig met kleine koffers, etc. Daarnaast is de MBA met iedere monitor met powered USB-C op te laden, omdat hij maar weinig nodig heeft. De MBP vraagt meer, dus kans dat het dan niet lukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pepppie op 19-06-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 16:49
@Greatsword & @Pepppie Heel erg bedankt voor de input, het wordt dus sowieso een model met 16GB. Ik twijfel nog steeds heel erg wat te doen, maar hier kan ik zeker verder mee. Vooral ook fijn te horen dat Photoshop op de i7 16GB MBA vlot loopt. Benchmarks en video's exporteren (wat ze op de vele video's vooral doen) is leuk, maar toch weer andere koek dan foto's bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
RoboSpinoza schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:13:
@Greatsword & @Pepppie Heel erg bedankt voor de input, het wordt dus sowieso een model met 16GB. Ik twijfel nog steeds heel erg wat te doen, maar hier kan ik zeker verder mee. Vooral ook fijn te horen dat Photoshop op de i7 16GB MBA vlot loopt. Benchmarks en video's exporteren (wat ze op de vele video's vooral doen) is leuk, maar toch weer andere koek dan foto's bewerken.
Wat betreft video; met iMovie wat dingen maken gaat ook super. Geen idee wat dat qua cpu / ram doet, want dat heb ik niet gemeten, maar gaat heel soepel / zonder loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didigirl
  • Laatst online: 22-06-2020
Mijn Macbook Pro (i5, 256GB, 8GB, eind 2016) moet vervangen worden en overweeg om nu een MBA (instap i3, 8gb, 256GB) te kopen.
Reden: budget en het feit dat ik de Pro als een volwaardige pc gebruikte, maar nu enkel nog een laptop nodig heb voor onderweg en als ik op de bank wil hangen.

Ik heb er geen verstand van, maar vraag me af of er veel verschil in zal zitten, en dan bedoel ik vooral het verschil tussen Pro/Air en tussen i3/i5.

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Didigirl schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:29:
Mijn Macbook Pro (i5, 256GB, 8GB, eind 2016) moet vervangen worden en overweeg om nu een MBA (instap i3, 8gb, 256GB) te kopen.
Reden: budget en het feit dat ik de Pro als een volwaardige pc gebruikte, maar nu enkel nog een laptop nodig heb voor onderweg en als ik op de bank wil hangen.

Ik heb er geen verstand van, maar vraag me af of er veel verschil in zal zitten, en dan bedoel ik vooral het verschil tussen Pro/Air en tussen i3/i5.

Ik hoor graag jullie mening!
Ga Minimaal voor de i5 in de Air aangezien dat een Quad Core processor is, Dual Core wil je echt niet meer anno 2020 en voor die paar tientjes hoef je ook niet wakker te liggen.

De vraag is natuurlijk wat ben je van plan er mee te doen, welke software gebruik je etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didigirl
  • Laatst online: 22-06-2020
Greatsword schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:49:
[...]

De vraag is natuurlijk wat ben je van plan er mee te doen, welke software gebruik je etc.
Niks bijzonders eigenlijk... Word, Excel en Powerpoint.
Foto's bewerk ik vooral op mijn pc. Ontwerpen doe ik met online programma (Canva).

Dank voor je reactie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

4POX

Everybody is wired

YouTube: Fixing Apple's Engineering in an Hour

Erg leuke video van Linus over verschillende manieren om de air te koelen.

De koelblok zit blijkbaar niet eens rechtstreeks op de cpu. Er zit ruimte tussen met thermal paste als opvulling. Maar het maakt niet veel verschil uit.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
verschil tussen Pro/Air en tussen i3/i5.
Het verschil tussen Pro&Air 'samengevat':
Touchbar vs. Non-Touchbar

De Pro kun je ook veel meer 'uitspeccen', inclusief versies met meer poorten/groter formaat. de Macbook Air is 13" en heeft 2 poorten. Een groot verschil is dat je voor de Pro dan ook snel veel meer betaald.

Wat betreft de Air: Neem niet de i3. Dat is een dual-core, de i5 is een quad-core. Dat alleen al gaat je zelfs in dagelijks gebruik plezier opleveren, voor maar een paar tientjes. Ook heeft de i5 betere geintegreerde graphics (Iris Plus G7 vs G4). Niet dat je daar heel veel van moet verwachten, maar alle beetjes helpen en op de low-end maakt een kleine verbetering al snel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:14
Mijn iMac uit 2011 is een keer aan vervanging toe. Zit wel ssd in dus voor dagelijks gebruik valt hij nog mee qua snelheid. Zit te kijken naar een MacBook Air 2020. Wat ik doe is vooral browsen, films kijken en wil me gaan richten op fotobewerking en autocad. Is dit allemaal te doen met i3 of is i5 echt een must? I3 is nu 1099 dus scheelt nog best een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 21:56
Heel teleurgesteld.

Als ik een 4K monitor aansluit en daar een youtube video afspeel in 1080p60fps (geen 4K! ) dan blijft cpu op 100 graden en draait de fan constant op 8000rpm. Video blijft zelf hangen en andere apps ook.

Ik zal nog even mijn macbook pro 2015 15 inch houden en deze terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
issepower schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:27:
Heel teleurgesteld.

Als ik een 4K monitor aansluit en daar een youtube video afspeel in 1080p60fps (geen 4K! ) dan blijft cpu op 100 graden en draait de fan constant op 8000rpm. Video blijft zelf hangen en andere apps ook.

Ik zal nog even mijn macbook pro 2015 15 inch houden en deze terugbrengen.
Dat heeft dus te maken met de codec die Youtube gebruikt en die niet hardwarematige gedecodeerd wordt door de MacBook. Speel je dezelfde video op Vimeo af dan gaat het volgens mij wel goed.

HVEC/x264/265 gaat volgens mij prima op mijn instapmodel air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinicius
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik wil graag een nieuwe MacBook kopen maar twijfel aan welke ik zal nemen, jullie advies en expertise gevraagd bij deze. Ik heb momenteel een MB Pro uit 2012, dit is voor mij een laptop waar ik alles op heb foto's, documenten, muziek etc. Echter is deze langzaam geworden en onderhand wel aan vervanging toe.

De nieuwe MB zal door mij vooral gebruikt worden voor Netflix, YouTube, Microsoft Office, Spotify en het surfen op internet. De foto's en documenten zal ik overzetten naar een Cloud. Daarnaast zal ik sporadisch een keer een foto bewerken op Photoshop en er zal 1 game op gespeeld worden (Football Manager). Mijn budget is max. 1.800€

Ik twijfel tussen de volgende twee uitvoeringen:
1. 13inch MB Pro, i5 8gen, 8GB geheugen, 512GB SSD (1.749€)
2. 13inch MB Air, i5 10gen, 16GB geheugen, 512GB SSD (1.749€), (deze voor 80€ extra nog wel up te graden naar een i7 10gen processor alleen zie ik hier niet echt het nut van in).

Tot slot hoor en lees ik steeds vaker dat de MBA 2020 fan/heating problemen heeft, wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Vinicius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:12:
Tot slot hoor en lees ik steeds vaker dat de MBA 2020 fan/heating problemen heeft, wat is jullie ervaring hiermee?
Lees het topic even. Er zijn reeds vele ervaringen gedeeld en specifiek programma's genoemd waarbij de cpu gestresst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Laatst online: 23-05 11:23
Vinicius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:12:
Ik wil graag een nieuwe MacBook kopen maar twijfel aan welke ik zal nemen, jullie advies en expertise gevraagd bij deze. Ik heb momenteel een MB Pro uit 2012, dit is voor mij een laptop waar ik alles op heb foto's, documenten, muziek etc. Echter is deze langzaam geworden en onderhand wel aan vervanging toe.

De nieuwe MB zal door mij vooral gebruikt worden voor Netflix, YouTube, Microsoft Office, Spotify en het surfen op internet. De foto's en documenten zal ik overzetten naar een Cloud. Daarnaast zal ik sporadisch een keer een foto bewerken op Photoshop en er zal 1 game op gespeeld worden (Football Manager). Mijn budget is max. 1.800€

Ik twijfel tussen de volgende twee uitvoeringen:
1. 13inch MB Pro, i5 8gen, 8GB geheugen, 512GB SSD (1.749€)
2. 13inch MB Air, i5 10gen, 16GB geheugen, 512GB SSD (1.749€), (deze voor 80€ extra nog wel up te graden naar een i7 10gen processor alleen zie ik hier niet echt het nut van in).

Ik zat een beetje met dezelfde twijfel. Maar na vorige week is mijn twijfel verschoven naar het wachten op de nieuwe ARM of tóch de Intel modellen. Jij al over nagedacht?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet Krediet op 29-06-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinicius
Pepppie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Lees het topic even. Er zijn reeds vele ervaringen gedeeld en specifiek programma's genoemd waarbij de cpu gestresst wordt.
Ik doelde ook op dit forum, vroeg mij echter af of er al meer over bekend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinicius
Piet Krediet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Ik zat een beetje met dezelfde twijfel. Maar na vorige week is mijn twijfel verschoven naar het wachten op de nieuwe ARM of tóch de Intel modellen. Jij al over nagedacht?
Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet naar gekeken. Kun jij mij hier meer over vertellen of wellicht een link delen met informatie?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Even uit nieuwsgierigheid.

Poll: Welke kleur Macbook heb je of zou je aanschaffen?
Zilver
Spacegrijs
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402809&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@nickdew
Wat ik doe is vooral browsen, films kijken en wil me gaan richten op fotobewerking en autocad. Is dit allemaal te doen met i3 of is i5 echt een must? I3 is nu 1099 dus scheelt nog best een beetje
Geen idee waar je kijkt, je kunt goeie deals krijgen, maar bij Apple zelf is het prijsverschil 50 euro. Laat dat niet liggen. Voor browsen en films geen verschil, maar bij autocad ga je dat merken.

[gebruiksupdate]

Voor mezelf, een update na paar weken gebruik van de i7: hoewel ik er een beetje angst voor had, geen enkel issue gehad met 'te warm'. Nou zal het helpen dat ik (vanwege Corona) een mooie werkplek heb ingericht, waar de laptop op een goed geventileerde stand staat als ik heftigere dingen dan browsen doe.

Ben erg tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Iemand enig idee wanneer de tweakers review online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

4POX

Everybody is wired

Veel van die reviews zijn in het Engels. Zonder de Nederlandse nuchterheid. Kan wel voorstellen waarom hij vraagt om een t.net review.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Veel van die reviews zijn in het Engels. Zonder de Nederlandse nuchterheid. Kan wel voorstellen waarom hij vraagt om een t.net review.
Ach om het dan maar samen te vatten.

Het is een leuke laptop voor simpele taken als browsen, filmpje kijken, office etc.

Een paar keer per jaar (vakantie) foto's bewerken gaat ook nog wel, maar draai je dagelijks zwaardere applicaties dan kan je beter naar een pro kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Laatst online: 30-04 20:27

FZ6

Sinds gisteren in het bezit van een Air 2020 i5 met 512gb ssd en 8gb ram.

Komende vanaf een pro early 2015 valt het me niet tegen, alleen het toetsenbord is nog even wennen maar overal erg blij mee.

Nu heb ik nog 2 schermen staan die ik aan wil sluiten, dit kan via hdmi of displayport.
Het zijn full hd schermen dus 4k resolutie is niet aan de orde.

Hebben jullie tips voor een verloopstekker of hub waarmee ik deze kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

Thanks voor de tip.
Qua kabel ziet het er goed uit, maar als ik er 2 gebruik kan ik de oplader niet gebruiken.
(had ik er wel bij kunnen zetten dat dat een vereiste is :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@FZ6 Ja dat is het grote nadeel van de Air, maar 2 poorten.

Een monitor upgrade met USB-C is natuurlijk ook een mogelijkheid, dan kan hij met 1 kabel opladen en tegelijkertijd een scherm aansturen.

Maar deze voldoet denk wel aan je eisen pricewatch: Caldigit Thunderbolt 3 mini Dock Dual HDMI

[ Voor 70% gewijzigd door Greatsword op 19-07-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

Greatsword schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:58:
@FZ6 Ja dat is het grote nadeel van de Air, maar 2 poorten.

Een monitor upgrade met USB-C is natuurlijk ook een mogelijkheid, dan kan hij met 1 kabel opladen en tegelijkertijd een scherm aansturen.

Maar deze voldoet denk wel aan je eisen pricewatch: Caldigit Thunderbolt 3 mini Dock Dual HDMI

[YouTube: CalDigit Thunderbolt™ 3 Mini Docks - Genuine Thunderbolt™ 3 Devices]
Dat ziet er goed uit, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 19:02

Veritas

concedo nulli

Keypunchie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:40:
[...]
Wat betreft de Air: Neem niet de i3. Dat is een dual-core, de i5 is een quad-core. Dat alleen al gaat je zelfs in dagelijks gebruik plezier opleveren, voor maar een paar tientjes. Ook heeft de i5 betere geintegreerde graphics (Iris Plus G7 vs G4). Niet dat je daar heel veel van moet verwachten, maar alle beetjes helpen en op de low-end maakt een kleine verbetering al snel een groot verschil.
De i3 schijnt wel een stuk minder warm te worden dan de i5. En voor eenvoudige taken (tekstverwerken, browsen, etc.) voldoet de i3 ook gewoon. Dus een i5 hoeft niet perse een pre te zijn, alleen maar omdat het een bargain is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dus een i5 hoeft niet perse een pre te zijn, alleen maar omdat het een bargain is, toch?
We zitten wel op Tweakers.net, dus ik schat de kans wel hoog in dat het een keertje verschil gaat maken :D
e i3 schijnt wel een stuk minder warm te worden dan de i5.
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen met die warmte, maar als ik 'serieuze' dingen doe dan staat de mijne (i7) op een mooie stand, dus vrij goed geventileerd.

Ook op schoot op de sofa vind ik hem niet bijzonder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Veritas schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:34:
[...]

De i3 schijnt wel een stuk minder warm te worden dan de i5. En voor eenvoudige taken (tekstverwerken, browsen, etc.) voldoet de i3 ook gewoon. Dus een i5 hoeft niet perse een pre te zijn, alleen maar omdat het een bargain is, toch?
Het hoeft niet, maar het is echt wel de investering waard.

Feit is nu eenmaal dat veel software geoptimaliseerd is voor meerdere cores, ook browsen en tekstverwerken hebben dus baat bij een quad core.

Denk verder ook aan toekomstbestendigheid, eventuele verkoop in de toekomst, allemaal van die kleine factoren waardoor het allemaal net wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Veritas schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Ik was ook een beetje huiverig na berichten in dit topic en elders op internet, en ik had me al voorbereid op eventueel softwarematig throttelen of een cooling pad in de behuizing te stoppen, maar dat was niet nodig.

Ik gebruik mijn laptop vooral om op te programmeren. De fans van mijn i5 gaan alleen blazen als ik langere tijd iets écht zwaars doe, zoals een softwareproject volledig indexeren in een IDE van Jetbrains, of als ik meerdere applicaties gelijktijdig ga compileren (webpack). Na het zware werk stoppen de fans binnen een minuut met blazen, dus de koeling lijkt zijn werk te doen. Ik heb geen temperatuur gemeten, ik ben enkel uitgegaan van geluid van de fan. Bij korte zware taken gaat de fan niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 23:22
Er stond net hele tijd een MacBook Air op bol.com voor 21 euro! 😂 nu hebben ze het inmiddels aangepast.

Ik zoek een MacBook waarmee ik films kan kijken, browsen, iTunes en Sims 4 kan spelen. Verder evt nog wat tekst verwerking. Welke MacBook zou het beste bij mij passen ook dat deze lang mee kan gaan. Ik had zelf naar MacBook Air gekeken instapmodel maar weet niet of dat verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
elaho schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:45:
Er stond net hele tijd een MacBook Air op bol.com voor 21 euro! 😂 nu hebben ze het inmiddels aangepast.

Ik zoek een MacBook waarmee ik films kan kijken, browsen, iTunes en Sims 4 kan spelen. Verder evt nog wat tekst verwerking. Welke MacBook zou het beste bij mij passen ook dat deze lang mee kan gaan. Ik had zelf naar MacBook Air gekeken instapmodel maar weet niet of dat verstandig is.
Nadat je er 3 besteld hebt zo als Nemo?

Macbook Air met i5 is prima.
Sims 4: https://www.reddit.com/r/...r_2020_handle_the_sims_4/

Maak gebruik van de Back To School acties voor gratis Airpods, of check ook V&A en MP voor nieuwe met leuke kortingen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 06-08-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 23:22
Greatsword schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Nadat je er 3 besteld hebt zo als Nemo?

Macbook Air met i5 is prima.
Sims 4: https://www.reddit.com/r/...r_2020_handle_the_sims_4/

Maak gebruik van de Back To School acties voor gratis Airpods, of check ook V&A en MP voor nieuwe met leuke kortingen ;)
Nee hoor geen één besteld het is toch duidelijk dat het om een fout gaat. ;)

Instapmodel is met een i3 geen i5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@elaho Klopt, maar voor die 5 tientjes heb je een Quad Core i.p.v. Dual Core
(Dual core kan voor een nieuwe Macbook echt niet meer anno 2020) dus daarom is de upgrade elke euro waard als je er een paar jaar mee wilt doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Greatsword op 06-08-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hoe is bij jullie het fan geluid tegenwoordig? Ik weet niet of het door de warmte buiten komt, maar die van mij gaat soms flink tekeer, zelfs als ik bijna niks open heb en dus niks aan het doen ben. Mijn configuratie:

MB Air 2020 i5 - 8GB - 512GB
HP E232 monitor ernaast als hoofdscherm
iPad via SideCar als 3e scherm

Ik zie verder ook geen gekke dingen in de Activiteitenweergave.

Edit: mocht het uitmaken, aangesloten via HP USB-C dock + Magic Keyboard + Magic Mouse.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 12-08-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@bram1984 Als hij 2-3 schermen moet aansturen vind ik het niet zo gek dat hij het warm krijgt en moet ventileren.

Ook last van zonder extern scherm?

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 12-08-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Greatsword schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:06:
@bram1984 Als hij 2-3 schermen moet aansturen vind ik het niet zo gek dat hij het warm krijgt en moet ventileren.

Ook last van zonder extern scherm?
Goeie. Nog niet gecheckt eerlijk gezegd. Zou dit ook met dock het geval moeten zijn?

zal eens kijken wat er gebeurt als ik de iPad weghaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

Goeie. Nog niet gecheckt eerlijk gezegd. Zou dit ook met dock het geval moeten zijn?

zal eens kijken wat er gebeurt als ik de iPad weghaal.
Al die hubs en docks worden hartstikke warm, vandaar dat ik er ook geen voorstander van ben.

Als je een air aan een extern scherm hangt is het voor mij persoonlijk al geen "licht" gebruik meer dus dan zal je consessies moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Greatsword schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Al die hubs en docks worden hartstikke warm, vandaar dat ik er ook geen voorstander van ben.

Als je een air aan een extern scherm hangt is het voor mij persoonlijk al geen "licht" gebruik meer dus dan zal je consessies moeten doen.
Thanks, wellicht is dit het inderdaad. Ik heb de iPad nu losgekoppeld en uitgeschakeld, tot zover is alles stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 19:02

Veritas

concedo nulli

Weet iemand tot wanneer die Back 2 School actie duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 16:08
Ik heb vorige week het basismodel gekocht, Air 2020 met de i3.
Gisteren zag ik dat ik hiermee een jaar gratis Apple TV kan gebruiken, waar ik met plezier op in ga.
Echter merk ik nu op de laptop dat er - tijdens het kijken van een film - elke minuut wel een keer of 3 een zwarte “flits” tussenuit...
Ik kan het moeilijk omschrijven, maar het is best storend.

Heeft iemand van jullie dit nog ervaren, zijn hier oplossingen voor?

Verder bevalt de MacBook voorlopig goed, heb er nog geen spijt van :-)

[ Voor 3% gewijzigd door BeArt op 17-08-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 21:56
BeArt schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:30:
Ik heb vorige week het basismodel gekocht, Air 2020 met de i3.
Gisteren zag ik dat ik hiermee een jaar gratis Apple TV kan gebruiken, waar ik met plezier op in ga.
Echter merk ik nu op de laptop dat er - tijdens het kijken van een film - elke minuut wel een keer of 3 een zwarte “flits” tussenuit...
Ik kan het moeilijk omschrijven, maar het is best storend.

Heeft iemand van jullie dit nog ervaren, zijn hier oplossingen voor?

Verder bevalt de MacBook voorlopig goed, heb er nog geen spijt van :-)
Heb dit ook veel voor, met youtube in safari. Verder constant thermal throttling op mijn i7 macbook air 2020. Hem aansluiten aan een 4K scherm is gewoonweg slecht. cpu temp constant 100 graden en macbook wordt mega traag. Kan hem niet meer inruilen dus zal hem moeten verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-05 13:24
Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven met vergelijken van de prestaties van mijn oude Macbook Pro vs de nieuwste modellen Macbook Air? :-)

Ik heb nu een Macbook Pro 17" (late 2011) 2,4 GHz Intel Core i7 + 16GB werkgeheugen + Intel HD-video 3000 512 MB. Als ik overstap op de nieuwste Macbook Air: hoeveel keer sneller/beter/etc ben ik dan uit? Of juist niet? Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor werk (10 presentaties en 20 excels tegelijk open) en af en toe voor Photoshop. Gamen of video bewerken doe ik niet. Extern scherm aansluiten ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinezzz
Dat is top, dank! Alhoewel de CPU benchmark score mij niet zoveel zegt, haha.

Maar ik neem aan dat ik eruit kan afleiden dat omdat mijn Macbook pro een score heeft van 655, en de MacBook Air 2020 een score van 1136, dat de laatste bijna het dubbele levert aan prestaties? :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@Martinezzz Let op dat als je de CPU naar i5 Quad Core upgrade en 16GB RAM omdat je zoveel dingen open hebt staan, je al snel in de prijs categorie van de MacBook Pro uit komt, waardoor die misschien al snel interessanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
Dank voor deze tip! Weer een reden extra om voor de 16" te gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJUT
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09-2020
Dit voorjaar de i5 QC 16 GB gekocht voor €1.750,-. Wat een teleurstelling is dit! Het slecht ontworpen koelsysteem is volstrekt ontoereikend voor de Turbo Boost van de i5, waardoor de temperatuur van de CPU bij het minste geringste naar rond de 100 graden stijgt met loeiende fan tot gevolg. Met behulp van Turbo Boost switcher heb ik de Turbo-boost nu permanent uit gezet. Bij normaal gebruik nu rond de 50 graden C. Dat bevordert de levensduur en het batterijverbruik, maar haalt de performance flink naar beneden. Niet lang na release maakte Apple bekend eind dit jaar over te stappen naar ARM-processoren. Dus ik heb binnenkort ook nog eens een verouderde machine... Volgende laptop voor hetzelfde geld liever een supergoeie Windows-machine...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
BJUT schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:19:
Dit voorjaar de i5 QC 16 GB gekocht voor €1.750,-. Wat een teleurstelling is dit!

Niet lang na release maakte Apple bekend eind dit jaar over te stappen naar ARM-processoren. Dus ik heb binnenkort ook nog eens een verouderde machine... Volgende laptop voor hetzelfde geld liever een supergoeie Windows-machine...
Tsjaa, dan heb je toch echt je huiswerk niet gedaan.

Youtube staat vol met reviews, geruchten over ARM gingen al lange tijd rond.

En een verouderde machine zal je altijd blijven hebben omdat het "nieuwe" al weer in ontwikkeling is zodra je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

BJUT schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:19:
Dit voorjaar de i5 QC 16 GB gekocht voor €1.750,-. Wat een teleurstelling is dit! Het slecht ontworpen koelsysteem is volstrekt ontoereikend voor de Turbo Boost van de i5, waardoor de temperatuur van de CPU bij het minste geringste naar rond de 100 graden stijgt met loeiende fan tot gevolg. Met behulp van Turbo Boost switcher heb ik de Turbo-boost nu permanent uit gezet. Bij normaal gebruik nu rond de 50 graden C. Dat bevordert de levensduur en het batterijverbruik, maar haalt de performance flink naar beneden. Niet lang na release maakte Apple bekend eind dit jaar over te stappen naar ARM-processoren. Dus ik heb binnenkort ook nog eens een verouderde machine... Volgende laptop voor hetzelfde geld liever een supergoeie Windows-machine...
Veroudert houd je toch. Ik heb zelf een 2017 MacBook Air. Veroudert? Zekers. Maar voldoet nog prima.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJUT
Je hebt gelijk. Reviews over die koelproblemen met de 2020 verschenen echter pas enkele weken na de release. Ik had bij het bestellen (ja, ik had beter even kunnen wachten...) niet verwacht dat Apple een dergelijk matig model zou maken. Hoe dan ook: ik raad het iedereen af om een MBA 2020 te kopen en adviseer de ARM's af te wachten (als je een Mac wil). Grappig is dat ik een 11 inch MBA 2012 heb die Catalina draait (!) en qua performance bij eenvoudig gebruik niet onder doet voor de MBA 2020.

[ Voor 3% gewijzigd door BJUT op 01-09-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@BJUT Wat is nu precies het probleem dan?

Wat doe je met de Macbook waardoor hij gelijk naar 100 graden gaat?

Hoe gebruik je hem verder qua opstelling, gewoon als laptop of heb je er nog een dock/dongle/monitor etc aangekoppeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
BJUT schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:40:
Je hebt gelijk. Reviews over die koelproblemen met de 2020 verschenen echter pas enkele weken na de release. Ik had bij het bestellen (ja, ik had beter even kunnen wachten...) niet verwacht dat Apple een dergelijk matig model zou maken. Hoe dan ook: ik raad het iedereen af om een MBA 2020 te kopen en adviseer de ARM's af te wachten (als je een Mac wil). Grappig is dat ik een 11 inch MBA 2012 heb die Catalina draait (!) en qua performance bij eenvoudig gebruik niet onder doet voor de MBA 2020.
In aanvulling op wat @Greatsword al vroeg; wat doe je er specifiek mee dat dit gebeurt? Mijn i7/16GB wordt nooit warm, tenzij ik in Chrome aan de slag ben met bijv. Meet of veel tabbladen open heb staan.

Interessant dat je aangeeft dat je niet hebt gewacht op reviews, maar nu al wel aanbeveelt om op de ARM's te wachten (waarvan we echt nog niet weten wat dat gaat worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ash.amsterdam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-12-2020
Ik hoorde en las in dit topic over problemen met de temperatuur en de fan. Ik vraag doorgaans niet veel van mijn laptop maar heb wel vaak zoom meetings waarin ik presenteer en mijn scherm/geluid deel. Trekt de MBA 2020 met i5 dat of gaat ie dan ook veel blazen?

Ik twijfel tussen de MBA met i5 en de MBP (instapmodel)

edit: ik gebruik ook chrome als standaardbrowser

[ Voor 7% gewijzigd door ash.amsterdam op 02-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192266

ash.amsterdam schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:19:
Ik hoorde en las in dit topic over problemen met de temperatuur en de fan. Ik vraag doorgaans niet veel van mijn laptop maar heb wel vaak zoom meetings waarin ik presenteer en mijn scherm/geluid deel. Trekt de MBA 2020 met i5 dat of gaat ie dan ook veel blazen?

Heb nu drie maanden een Air 2020 met i5 processor. Heb één keer Zoom gebruikt in Safari (meen ik) en dat werkte prima. Gebruik ook regelmatig chrome voor andere toepassingen en merk dan dat bij mijn Air de fans luider worden.

Ik ben tevreden met de Air omdat ik hem gebruik als lichtgewicht machine voor internet, e-mail, foto’s bekijken en Youtube (max. 1440P). Daarvoor is het de ideale machine. Voor alles wat meer is dan bovenstaande zou ik persoonlijk voor een Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
ash.amsterdam schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:19:

Als je Zoom via Chrome gebruikt, gaat hij rap naar de 100% cpu belasting. Als je Zoom of Meet via Edge draait; niets aan de hand.

Daarbij; bij sommige Thunderbold-accesoires wordt iedere MacBook (de Air niet uitgezonderd) warmer. Als je gewoon het verloopje van Apple gebruikt om de MacBook via HDMI met bijv. een scherm of beamer te verbinden, dan heeft de MacBook daar niets van en wordt niet warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ash.amsterdam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-12-2020
Ik gebruik zoom niet via de browser maar heb het gedowload, dan valt het mee qua belasting?
Pepppie schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:12:
[...]

Als je Zoom via Chrome gebruikt, gaat hij rap naar de 100% cpu belasting. Als je Zoom of Meet via Edge draait; niets aan de hand.

Daarbij; bij sommige Thunderbold-accesoires wordt iedere MacBook (de Air niet uitgezonderd) warmer. Als je gewoon het verloopje van Apple gebruikt om de MacBook via HDMI met bijv. een scherm of beamer te verbinden, dan heeft de MacBook daar niets van en wordt niet warmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
ash.amsterdam schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:59:
Ik gebruik zoom niet via de browser maar heb het gedowload, dan valt het mee qua belasting?
[...]
Geen idee, ons kantoor is G-suite, dus alles web based en in mijn geval alles via Edge. Af en toe Zoom ook web based en dus ook via Edge. Levert mij nooit een loeiend apparaat op.

Via Chrome is het anders; die is gewoon geen vrienden met MacOS en vraagt veel cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJUT
Pepppie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:42:
[...]

In aanvulling op wat @Greatsword al vroeg; wat doe je er specifiek mee dat dit gebeurt? Mijn i7/16GB wordt nooit warm, tenzij ik in Chrome aan de slag ben met bijv. Meet of veel tabbladen open heb staan.

Interessant dat je aangeeft dat je niet hebt gewacht op reviews, maar nu al wel aanbeveelt om op de ARM's te wachten (waarvan we echt nog niet weten wat dat gaat worden).
Mijn gebruik is niks bijzonders. Mail, browsen met max 5 tabs (met Safari), Netflix, soms Spotify. En ik gebruik mijn MBA nauwelijks met extern scherm. Met MS Teams aan staat de fan binnen twee minuten te loeien tot het moment dat ik Teams afsluit. Met Intel TurboBoost uit ben ik van alle problemen verlost. Maar dat gaat wel erg ten koste van de performance. Mijn opmerking over die ARM's is misschien wat prematuur, maar verwacht wel lagere temperaturen. En bovendien vraag ik mij af hoe lang Apple in de toekomst Intel zal blijven ondersteunen. Is dat antwoord op je vraag?

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

Inge Janse

post-l33t

Bij mij (i5/8gb) blijft het ook problematisch als ik Zoom, Skype, Webex of welke software dan ook ik gebruik: vooral met voeding erin wordt het al heel snel blazen als een malle (zowel met extern scherm aangesloten als op zichzelf). Dat blijft me teleurstellen. Ik dacht dat over de tijd Apple via software-updates dit probleem wel zou oplossen. Het voelt nu alsof ik voor 1400 euro een zo zo apparaat heb gekocht.

Een ander probleem: soms komt ie niet uit sluimerstand. Dan open ik het deksel en is ie uit zichzelf herstart, of moet ik dat handmatig doen. OSx stuurt dan een foutmelding terug naar Apple. Ik blijf dat moedig doen tot iemand het daar oplost :)

Kleine blessing in disguise: mijn MBA vond Chrome zo zwaar, dat ik ben overgestapt op Firefox. Ik vind het gebruik iets minder fijn, maar het privacyvoordeel vind ik groot genoeg om dit vol te houden.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de MacBook Air 2020. Voor levertijden, beschikbaarheid en importeren kun je terecht in:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9