Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
Donstil schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Ooh wat vreemd, dat heb ik nog nooit bij ze betaald.
En heb het 4 weken geleden nog gebruikt voor een Galaxy Fold.
Hmm ok misschien interpreteer ik het verkeerd...

Is het mogelijk om de daadwerkelijke prijs te zien vóórdat ik op bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyJoness schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Hmm ok misschien interpreteer ik het verkeerd...

Is het mogelijk om de daadwerkelijke prijs te zien vóórdat ik op bestel?
Je je kunt deze calculator gebruiken.
https://www.forward2me.com/pricing/

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-03-2020 13:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
die geeft aan dat er £22.89 + VAT bijkomt ;)
een gok nemen van 20% vat vind ik wat fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyJoness schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:45:
[...]

die geeft aan dat er £22.89 + VAT bijkomt ;)
een gok nemen van 20% vat vind ik wat fors.
Ooh bedoel je dat. Dat is de VAT over het verstuur bedrag :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Donstil schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Ooh bedoel je dat. Dat is de VAT over het verstuur bedrag :)
haha ok dan is dat meteen opgehelderd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hutsp0t
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Nou ik heb hem ook binnen, wat een fijn toestel zeg! Meteen wat mee geschetst en ik moet zeggen dat het voor mij nu al het geld dik waard was, zo responsive en vloeiend hoe dat ding gaat. Screen protector erop geplakt(jammer dat mijn woning zo stoffig is) en gelukkig geen bent out of the box ipad.

Wat ik wel heb is een 1 dode pixel aan de in de rechter bovenhoek maar omdat die zo dicht bij de rand is wissel ik hem niet om. Sws geloof ik dat je pas vanaf een x aantal dode pixels in aanmerking komt voor zoiets. Ik ben iig te bang dat ik er eentje krijg met nog meer mankementen dan deze eene dode pixel dus laat ik het er maar bij.

Apple pencil er bij gekocht en de teken ervaring is nagenoeg het zelfde als op mijn cintiq. Ik had verwacht dat het wel even zou duren voordat ik de tools van Procreate onder de knie zou hebben, maar voor wat ik tot nu toe heb kunnen testen lijkt dat redelijk naadloos te gaan.

Nu is het nog afwachten voor een degelijke hoes, ben altijd wel fan van Gecko covers dus hopelijk released deze snel z’n covers. Spigen heb ik nooit een hoge hoed van op. En apple zelf vind ik niet echt goede hoesjes ter preventie van het buigen leveren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Hutsp0t schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:12:
Nou ik heb hem ook binnen, wat een fijn toestel zeg! Meteen wat mee geschetst en ik moet zeggen dat het voor mij nu al het geld dik waard was, zo responsive en vloeiend hoe dat ding gaat. Screen protector erop geplakt(jammer dat mijn woning zo stoffig is) en gelukkig geen bent out of the box ipad.

Wat ik wel heb is een 1 dode pixel aan de in de rechter bovenhoek maar omdat die zo dicht bij de rand is wissel ik hem niet om. Sws geloof ik dat je pas vanaf een x aantal dode pixels in aanmerking komt voor zoiets. Ik ben iig te bang dat ik er eentje krijg met nog meer mankementen dan deze eene dode pixel dus laat ik het er maar bij.

Apple pencil er bij gekocht en de teken ervaring is nagenoeg het zelfde als op mijn cintiq. Ik had verwacht dat het wel even zou duren voordat ik de tools van Procreate onder de knie zou hebben, maar voor wat ik tot nu toe heb kunnen testen lijkt dat redelijk naadloos te gaan.

Nu is het nog afwachten voor een degelijke hoes, ben altijd wel fan van Gecko covers dus hopelijk released deze snel z’n covers. Spigen heb ik nooit een hoge hoed van op. En apple zelf vind ik niet echt goede hoesjes ter preventie van het buigen leveren op dit moment.
Congratz! Had je hiervoor ook een iPad?

Geniet ervan!😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Hutsp0t Ik gebruik een mooie folio-hoes van het merk Moshi al bijna een jaar naar volle tevredenheid. Je kunt je iPad in 3 verschillende standen neerzetten: horizontaal, verticaal, en typestand.

Het gaat om deze hoes. Maar je hebt er 1 nodig voor het 2020 model.

Otterbox heeft een soortgelijke hoes, maar die heeft geen origami-flap. Hij biedt wel meer bescherming, maar is wel prijzig. Van ESR hoor ik ook goede verhalen, die hoezen zijn een stuk voordeliger. Hier kun je kijken. Niet om te adverteren met Appelhoes hoor. :P

[ Voor 82% gewijzigd door syltheboy op 29-03-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
syltheboy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:48:
@Hutsp0t Ik gebruik een mooie folio-hoes van het merk Moshi al bijna een jaar naar volle tevredenheid. Je kunt je iPad in 3 verschillende standen neerzetten: horizontaal, verticaal, en typestand.

Het gaat om deze hoes. Maar je hebt er 1 nodig voor het 2020 model.

Otterbox heeft een soortgelijke hoes, maar die heeft geen origami-flap. Hij biedt wel meer bescherming, maar is wel prijzig. Van ESR hoor ik ook goede verhalen, die hoezen zijn een stuk voordeliger. Hier kun je kijken. Niet om te adverteren met Appelhoes hoor. :P
De hoezen van ESR kan je voor een fractie shoppen op Amazon. Dit even ter info.

Kwalitatieve hoezen voor een leuk bedrag. Heb er zelf één voor m’n Pro 2018 en die is na een jaar nog als nieuw.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben ook heel bij met de Apple Pencil. Zonder screen protector is het wel slipperig, dus misschien dat ik later nog een matte of paperlike protector neem. Ik ben ook begonnen met deze beginner Udemy-course: How to Draw Cartoon Characters In Procreate

Dit is nu mijn homescreen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3i17qy4yJVTqPuyjknmVD1NsfA=/f/image/xjG4jFWmjMYSsdREC39EJrWu.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:07
g0tanks schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Ik ben ook heel bij met de Apple Pencil. Zonder screen protector is het wel slipperig, dus misschien dat ik later nog een matte of paperlike protector neem. Ik ben ook begonnen met deze beginner Udemy-course: How to Draw Cartoon Characters In Procreate

Dit is nu mijn homescreen:
[Afbeelding]
Ik ben gisteren begonnen met een tekencursus. Super leuk die pencil. Wil je niet meer apps op je dock? Passen er nog meer op volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Redondo1982 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:00:
[...]

De hoezen van ESR kan je voor een fractie shoppen op Amazon. Dit even ter info.

Kwalitatieve hoezen voor een leuk bedrag. Heb er zelf één voor m’n Pro 2018 en die is na een jaar nog als nieuw.
Heb je een linkje van de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Apple doet daar niet moeilijk over. Die ene pixel is al genoeg reden om hem om te ruilen. Het hoort niet. Ik zou er niet mee blijven zitten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Volkan1984 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Apple doet daar niet moeilijk over. Die ene pixel is al genoeg reden om hem om te ruilen. Het hoort niet. Ik zou er niet mee blijven zitten als ik jou was.
Ja, vind ik ook. Ik vind een afwijking altijd zwaar irritant, want ik ga daar dan constant op zitten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hutsp0t
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
JimmyJoness schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Congratz! Had je hiervoor ook een iPad?

Geniet ervan!😎
Ipad 2017, en daarvoor een ipad 2 😅

@syltheboy bedankt voor de tip ik zal eens kijken dan. :)

@Volkan1984 kan ik daarmee dan naar een macstore of apple retailer? Heb geen applecare+ genomen. En ik heb hem niet direct bij hun gekocht maar via coolblue.

[ Voor 7% gewijzigd door Hutsp0t op 30-03-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
Hutsp0t schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:12:
[...]

@Volkan1984 kan ik daarmee dan naar een macstore of apple retailer? Heb geen applecare+ genomen. En ik heb hem niet direct bij hun gekocht maar via coolblue.
Gewoon melden bij Apple. Dat gaat snelste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Hutsp0t schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:12:
[...]

Je zou ermee naar Apple kunnen als de Apple Stores open zouden zijn. Nu zou ik contact opnemen met Apple Support. Het 1e jaar heb je fabrieksgarantie en mag je ook bij Apple aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 00:04
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 01-04-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zijn jullie al apps tegengekomen die goed gebruik maken van de nieuwe LIDAR?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 03:13
Ik ben nu ook geïnteresseerd in een Ipad Pro. Hoe zit het met de 11 inch? Niet te klein? Ik heb het gevoel dat 12,9 net te groot is en 11 net te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:58
Hier een 11 inch, juist vanwege de draagbaarheid. Voor al het grotere werk pak ik toch een desktop of laptop. Ook sterk in overweging gestaan voor de 12.9 maar kom met de 11 uiteindelijk niets te kort. Ik denk dat de overweging meer is; zoek je een tablet pak de 11, zoek je een laptop “vervanger” pak de 12.9.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Welkom bij de club van twijfelaars. Hier nog één haha. Heb nu 11”, maar wil juist 12,9” om wat anders te hebben. Maarja, is dit het juiste besluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb ook 11", waar ik erg tevreden over ben. Ik zou best over willen stappen naar 12,9", maar 11" vind ik wel lekker handzaam voor op de bank. Daarnaast heb ik ook nog een 13" MBP 2017, maar deze zou ik best kunnen missen.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 01-04-2020 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Nou. Ik heb het gedaan hoor, de nieuwe 11" Pro besteld. Wat een fantastisch apparaat! Voorlopig puur voor op de bank als vervanger van mijn MacBook Pro.

Het was gisteravond echt genieten moet ik zeggen. Prachtig scherm. Razendsnel. Ik moet alleen nog een beetje wennen aan multitasking in iPadOS maar dat is vast zo gepiept.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Ik zie dat er af en toe wat discussie is over de upgrade 2018–>2020. Van 4 gb naar 6gb memory is toch wel een grote upgrade, of is dit verwaarloosbaar aangezien ipados zuinig met haar hardware omgaat? Zit nu op een ipad pro 2017 en twijfel of ik overstap naar danwel een goede deal voor de 2018 versie, of de 2020 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Gisteren een veiling gewonnen voor een ipad pro 2018 256GB wifi zwarte versie voor 560EU. Kan niet wachten tot hij er is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Laatst online: 13-09 00:02
Joel22 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:31:
Ik zie dat er af en toe wat discussie is over de upgrade 2018–>2020. Van 4 gb naar 6gb memory is toch wel een grote upgrade, of is dit verwaarloosbaar aangezien ipados zuinig met haar hardware omgaat? Zit nu op een ipad pro 2017 en twijfel of ik overstap naar danwel een goede deal voor de 2018 versie, of de 2020 versie.
Mijn advies zou volgende zijn.

Er is veel discussie over op het internet of het een echte update is. op dit moment denk ik dat je in het dagelijks gebruik niets merkt van het extra geheugen of de extra grafische core in de CPU. De camera is wel beter en als je foto’s maakt met de tablet kan dit handig zijn.
Echter ik denk dat Apple deze toevoegingen heeft aangebracht met het oog op toekomstige apps cq uitbreidingen aan iPadOS. Daarnaast heeft het basis model meer geheugen ontvangen.
Ik zou geen nieuwe iPad kopen als ik een iPad Pro 2018 had. Daar is op dit moment geen reden voor gezien eventuele voordelen tijdens dagelijks gebruik of je moet een specifieke reden hebben zoals upgrade naar een iPad Pro vanuit een andere computer ( ;-) ), specifieke grafische, gaming of AR functies.

Voor mensen die nog geen iPad Pro hebben is het verstandig naar het 2020 model te kijken gezien het feit dat de prijs gelijk is gebleven aan de 2018 modellen en de specs (camera, geheugen, CPU) zijn verbeterd. :-)
Nog een kleine toevoeging, de nieuwe ipad pro heeft ook verbetere wifi radio volgens de nieuwe wifi-6 standaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Fred13 op 02-04-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
kokorico schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:36:
Gisteren een veiling gewonnen voor een ipad pro 2018 256GB wifi zwarte versie voor 560EU. Kan niet wachten tot hij er is!
Dat is een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

Hier nu een week de 2020 12.9” 256 GB in gebruik.
Is even wennen, laatste Apple was een iPhone 4 en mijn vorige tablet een Galaxy Tab A6.
Was mij niet bewust dat whatsapp niet beschikbaar is voor iPad, beetje jammer nu moet ik dus nog steeds mijn oude tablet er bij houden voor whatsapp-web...
Maar afgezien daar van, wat een verademing !
Alles werkt lekker snel, mooi scherm en duidelijk de kwaliteit van Apple.
Ook het formaat ben ik blij mee, net als met tv’s, dat formaat went erg snel :9
2020 Smart Folio ook ontvangen van de week, voelt aan als karton en black is eerder antraciet maar doet wat hij moet doen (y)

Meteen een vraag :
Ik wil gaan factureren in Numbers (magic keyboard staat in pre-order)
Is het nou mogelijk om een database te maken met vooraf ingevoerde taken ?
Zeg dat ik een factuur maak dat ik dan een regel selecteer en daar uit een lijst kan kiezen voor bijvoorbeeld
- arbeid
- materiaal a
- materiaal b
- afvoerkosten
- etc
- etc
Dus dat ik niet iedere factuur uren zit te typen ;)
Kan dit ?

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 02-04-2020 15:34 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@justifire WhatsApp-web is er ook gewoon voor iPadOS / iOS. Ik gebruik deze App daarvoor.

[ Voor 48% gewijzigd door syltheboy op 02-04-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokorico
syltheboy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:08:

Dat is een koopje!
Ja dacht net hetzelfde! Was trouwens op ebay. Object bevindt zicht wel in Italië dus zal wel eventjes op zich laten wachten. Ben vooral benieuwd naar algemene ervaring. Heb momenteel de ipad 2018 gewoon model. Ben ondertussen aan het uitkijken naar apple pencil. Ben benieuwd naar de mogelijkheden. Wil me bezig houden met fotografie bewerking. Ben vorige maand papa geworden dus wil die foto's beetje bewerken :)
Model 2020 biedt niet veel meer mogelijkheden volgens mij. Voor foto's te nemen beschik ik over iphone pro max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

syltheboy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:46:
@justifire WhatsApp-web is er ook gewoon voor iPadOS / iOS. Ik gebruik deze App daarvoor.
Maar dan moet hij toch nog steeds verbinding maken / synchroniseren met een telefoon of tablet waar whatsapp op staat ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
justifire schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:20:
[...]

Maar dan moet hij toch nog steeds verbinding maken / synchroniseren met een telefoon of tablet waar whatsapp op staat ?
Jij gebruikt dus WhatsApp met je simkaart in je tablet? Dat is niet duidelijk op basis van je vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit nu op een ipad pro 2017 en twijfel of ik overstap naar danwel een goede deal voor de 2018 versie, of de 2020 versie.
Wat mis je nu aan je 2017 model? Is hij traag, heb je liever usb-c, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:38:
[...]

Jij gebruikt dus WhatsApp met je simkaart in je tablet? Dat is niet duidelijk op basis van je vorige post.
Nee dat is op Android niet nodig.
Gebruik whatsapp op de galaxy tab, de iPad synchroniseerd daar nu mee via whatsapp-web.
Staat de tablet uit, dan werkt whatsapp-web ook niet.

Weet iemand trouwens een goede app om tuinontwerpen op te maken ?
Pencil 2 vindt ik erg fijn werken, maar ben nog geen goede ontwerp app tegengekomen die geschikt is voor tuinontwerpen.

[ Voor 18% gewijzigd door justifire op 02-04-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
De extra GB zal wel nodig zijn voor Lidar vermoed ik. Voor de rest is overstappen van 2017 naar 2018 of 2020 sowieso een grote stap voorwaarts door het 'randloze' scherm, face-id e.d. Dit zijn specs waar ik zo super blij mee ben.

2018 alleen kopen als het véél geld scheelt, want anders kan je beter voor 2020 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Redondo1982 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:01:
[...]

De extra GB zal wel nodig zijn voor Lidar vermoed ik. Voor de rest is overstappen van 2017 naar 2018 of 2020 sowieso een grote stap voorwaarts door het 'randloze' scherm, face-id e.d. Dit zijn specs waar ik zo super blij mee ben.

2018 alleen kopen als het véél geld scheelt, want anders kan je beter voor 2020 gaan.
Nieuwe versie is maar voor 3 type mensen interessant volgens mij:

- mensen die heel veel processorkracht nodig hebben: denk daarbij vooral aan videobewerking, 3d toepassingen
- mensen die lidar willen gebruiken. Maar wees nu eens eerlijk? Leuk snufje maar wie gaat dit effectief gaan gebruiken?
- mensen die hun ipad gebruiken om foto's te nemen (Japanners dus). Heb nog nooit foto's genomen met mijn ipad, daarvoor heb ik een ipphone 11 pro max. Persoonlijk vind ik de de front camera van ipad eigenlijk belangrijker, gebruik veel skype.

Zoals gezegd op ebay een ipad pro 11" 256gb gekocht voor 560EU. Nieuwe 2020 versie met 256gb kost 1009EU! Verschil van bijna 450EU ... dan is de keuze bij mij snel gemaakt hoor :) Met dat geld dat ik nu uit bespaar kan ik eventueel magic keyboard bestellen. Heb dan nog 100EU over!

[ Voor 10% gewijzigd door kokorico op 03-04-2020 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
kokorico schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:25:
[...]

- mensen die heel veel processorkracht nodig hebben: denk daarbij vooral aan videobewerking, 3d toepassingen
- mensen die lidar willen gebruiken. Maar wees nu eens eerlijk? Leuk snufje maar wie gaat dit effectief gaan gebruiken?
- mensen die hun ipad gebruiken om foto's te nemen (Japanners dus). Heb nog nooit foto's genomen met mijn ipad, daarvoor heb ik een ipphone 11 pro max. Persoonlijk vind ik de de front camera van ipad eigenlijk belangrijker, gebruik veel skype.

Zoals gezegd op ebay een ipad pro 11" 256gb gekocht voor 560EU. Nieuwe 2020 versie met 256gb kost 1009EU! Verschil van bijna 450EU ... dan is de keuze bij mij snel gemaakt hoor :) Met dat geld dat ik nu uit bespaar kan ik eventueel magic keyboard bestellen. Heb dan nog 100EU over!
Groot gelijk dat je op deze manier bespaard.

Ik hoor overigens tot optie 3, maar ben geen Japanner. :+ Gewoon een zakelijke gebruiker die foto’s neemt op locaties en daar gelijk aantekeningen bij maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokorico
Redondo1982 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:41:
[...]

Groot gelijk dat je op deze manier bespaard.

Ik hoor overigens tot optie 3, maar ben geen Japanner. :+ Gewoon een zakelijke gebruiker die foto’s neemt op locaties en daar gelijk aantekeningen bij maakt.
Ja in uw geval kan ik dit begrijpen dat je ipad daarvoor gebruikt. Maar fotokwaliteit tussen cameralens van iphone xs (ipad pro 2018) en deze van iphone 11 pro (ipad pro 2020) is niet groot, behalve de nightmode. Dit vind ik echt wel handige en leuke functie op mijn iphone pro max. Maar dit zit niet op de ipad pro 2020....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
[...]

Dat klinkt interessant! Hoe werkt dat eBay verhaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokorico
JimmyJoness schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:19:
[...]

Dat klinkt interessant! Hoe werkt dat eBay verhaal?
Hoe bedoel je? Gewoon een bod uitbrengen en als je hoogste bieder bent win je :)
Ebay vertrouw ik wel, altijd met paypal betalen (dan ben je verzekerd)
Er staan er verschillende op in EU landen ipad's pro2018 voornamelijk uit Frankrijk, Duitsland en Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
kokorico schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:25:
[...]

Hoe bedoel je? Gewoon een bod uitbrengen en als je hoogste bieder bent win je :)
Ebay vertrouw ik wel, altijd met paypal betalen (dan ben je verzekerd)
Er staan er verschillende op in EU landen ipad's pro2018 voornamelijk uit Frankrijk, Duitsland en Italië
Als ik EU aanvink staan er 11” 2018 64GB op vanaf €680.
Vandaar dat ik me afvroeg of jouw aankoop een speciale actie oid was 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
JimmyJoness schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:40:
[...]

Als ik EU aanvink staan er 11” 2018 64GB op vanaf €680.
Vandaar dat ik me afvroeg of jouw aankoop een speciale actie oid was 🙂
Net als op Marktplaats moet je natuurlijk maar net geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Ik mis optie 4:
- mensen die nog geen iPad Pro 2018 hadden en voor 100 euro meer die extra functies er toch maar bij nemen. Ik zie wel handige toepassingen voor die lidar functie.

En nee, ik koop liever niet via eBay. Ook omdat ik BTW weer kan verrekenen.

Edit: Dit soort nieuws verantwoordt mijn keuze nog meer :) nieuws: Nieuwste iPad Pro kan microfoon hardwarematig uitschakelen

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 03-04-2020 11:01 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
g0tanks schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:41:
[...]

Net als op Marktplaats moet je natuurlijk maar net geluk hebben.
Je moet inderdaad beetje geluk hebben. Vooral veilingen die snachts aflopen zijn interessant op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
er staat er net 1 op v&a hier op tweakers: V&A aangeboden: Apple iPad Pro 11" (2018) WiFi 256GB Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Vraagje over Instagram.

Er is geen echte iPad app en dus heb ik de site op mijn home screen geplaatst. Je krijgt zo een best aardige web app.
Deze refreshed echter niet. Op het Instagram logo klikken doet niks. Pas als ik een paar pagina’s open en terugkeer naar de feed zie ik nieuwe content. Known issue?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
amphora schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:53:
[...]

Ik mis optie 4:
- mensen die nog geen iPad Pro 2018 hadden en voor 100 euro meer die extra functies er toch maar bij nemen. Ik zie wel handige toepassingen voor die lidar functie.

En nee, ik koop liever niet via eBay. Ook omdat ik BTW weer kan verrekenen.

Edit: Dit soort nieuws verantwoordt mijn keuze nog meer :) nieuws: Nieuwste iPad Pro kan microfoon hardwarematig uitschakelen
Btw kan je ook verrekenen als je iets uit het buitenland koopt. Via de Nederlandse BD vraag je dan in een ander EU land de BTW terug.

Ik ben blij voor je dat je toch nog iets extra (lees: hardware-> mic) hebt gevonden om je aankoop te verdedigen. Anders had ik echt medelijden met je gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Redondo1982 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:37:
[...]

Btw kan je ook verrekenen als je iets uit het buitenland koopt. Via de Nederlandse BD vraag je dan in een ander EU land de BTW terug.

Ik ben blij voor je dat je toch nog iets extra (lees: hardware-> mic) hebt gevonden om je aankoop te verdedigen. Anders had ik echt medelijden met je gehad :+
Bij de meeste producten vanuit het buitenland, zeker ebay/Ali etc zit helemaal geen btw. Ik koop ook liever iets bij een 'echte' winkel ivm service en garantie. Zeker bij elektronica. En ja, dat is meestal niet de aller goedkoopste optie. En ik heb dan ook gewoon het liefst de laatste versie, hoe klein het verschil ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

amphora schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:27:
[...]

Bij de meeste producten vanuit het buitenland, zeker ebay/Ali etc zit helemaal geen btw. Ik koop ook liever iets bij een 'echte' winkel ivm service en garantie. Zeker bij elektronica. En ja, dat is meestal niet de aller goedkoopste optie. En ik heb dan ook gewoon het liefst de laatste versie, hoe klein het verschil ook is.
Als ondernemer werkt het toch anders dan voor de consument.
Wij zien het als een investering, consumenten zien het als een uitgave.
Zijn prijsverschillen (afgezien van de tijd die je moet investeren om aanbiedingen in de gaten te houden) niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

justifire schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:34:
[...]

Als ondernemer werkt het toch anders dan voor de consument.
Wij zien het als een investering, consumenten zien het als een uitgave.
Zijn prijsverschillen (afgezien van de tijd die je moet investeren om aanbiedingen in de gaten te houden) niet zo heel belangrijk.
Toch kijk ik altijd in de pricewatch waar ik de beste prijs kan vinden. Mijn macbook heb ik ook 2e hands aangeschaft maar wel inclusief btw factuur en garantie. Deze ipad was voor mij ook niet echt noodzakelijk maar meer voor erbij maar dat ik 'm zakelijk kan opvoeren helpt wel natuurlijk. Maar zal ik 'm wel vaker zakelijk gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
[...]

Mooie prijs maar ik duf nooit zoveel geld uit te geven op eBay, met paypal ben jemisschien wel verzekerd maar de rompslomp als ze niet aangetekend verzenden of de postbode levert het bij iemand anders (de buren ofzo) dan heb je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Sinds vorige week ook een trotse eigenaar van de nieuwe iPad Pro 12.9”! Wil deze o.a gaan gebruiken om op te schetsen, echter nog niet direct een pencil erbij gehaald.

Wat zijn nou echt de voordelen van een originele Apple pencil t.o.v. een ander merk? Zoiets bijvoorbeeld;

https://www.ipadspullekes...ive-stylus-pen-zwart.html

Zelf vind ik een zwarte uitvoering veel mooier, jammer dat Apple deze zelf niet maakt.

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32
Nurb schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:47:
Sinds vorige week ook een trotse eigenaar van de nieuwe iPad Pro 12.9”! Wil deze o.a gaan gebruiken om op te schetsen, echter nog niet direct een pencil erbij gehaald.

Wat zijn nou echt de voordelen van een originele Apple pencil t.o.v. een ander merk? Zoiets bijvoorbeeld;

Zelf vind ik een zwarte uitvoering veel mooier, jammer dat Apple deze zelf niet maakt.
Dat vroeg ik me ook al af. Heb zelf inmiddels een pen besteld bij AliExpress, ook in het zwart. https://a.aliexpress.com/_d7K7w3Y

Zodra ik hem heb deel ik wel even mijn ervaring. Ik vond 139,- even te veel, aangezien ik gewoon even wat wilde spelen het procreate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nurb schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:47:

Ik zie in ieder geval twee nadelen van de pen die jij linkt:
  • Geen drukgevoeligheid (harder drukker levert geen dikkere lijn op)
  • Geen draadloos opladen (je moet zelf een kabel in de pen stoppen)
  • En waarschijnlijk geen double tap voor gummen (twee keer met je wijsvingen tappen op de pencil selecteert de gum in veel apps)

[ Voor 10% gewijzigd door g0tanks op 04-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

g0tanks schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:18:
[...]

Ik zie in ieder geval twee nadelen van de pen die jij linkt:
  • Geen drukgevoeligheid (harder drukker levert geen dikkere lijn op)
  • Geen draadloos opladen (je moet zelf een kabel in de pen stoppen)
  • En waarschijnlijk geen double tap voor gummen (twee keer met je wijsvingen tappen op de pencil selecteert de gum in veel apps)
Daarbij waarschijnlijk ook niet de detectie van onder welke hoek je de pen houdt

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En al ondersteunen ze drukgevoeligheid en de hoek waarin je de pen houdt, dan ontbreekt er vaak nog dezelfde accuratesse als die de Apple Pencil heeft. Er is op dit moment echter 1 officieel alternatief voor de Apple Pencil 1 en 2 en dat is de Logitech Crayon. Voordeel van de Apple Pencil 2 tov deze is dat je 'm op de iPad Pro kunt klikken (magnetisch) en dat hij dan ook meteen oplaadt. De Apple Pencil 2 is echter 2x zo duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

justifire schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:13:
[...]
Weet iemand trouwens een goede app om tuinontwerpen op te maken ?
Pencil 2 vindt ik erg fijn werken, maar ben nog geen goede ontwerp app tegengekomen die geschikt is voor tuinontwerpen.
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden mochten er nog meer mensen op zoek zijn naar een goede ontwerp app : Morpholio Trace (Pro) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Laatst online: 13-09 00:02
ppl schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:55:
En al ondersteunen ze drukgevoeligheid en de hoek waarin je de pen houdt, dan ontbreekt er vaak nog dezelfde accuratesse als die de Apple Pencil heeft. Er is op dit moment echter 1 officieel alternatief voor de Apple Pencil 1 en 2 en dat is de Logitech Crayon. Voordeel van de Apple Pencil 2 tov deze is dat je 'm op de iPad Pro kunt klikken (magnetisch) en dat hij dan ook meteen oplaadt. De Apple Pencil 2 is echter 2x zo duur.
Een kleine aanvulling ivm de Logitech Crayon. HIj is een alternatief echter heeft niet de tilt functionaliteit die de Apple Pencil-2 wel heeft. Dus komt dichtbij maar is het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Merk wel dat ik echt graag de magic keyboard setup wil hebben. Begin mei is nog best ver. Iemand mss een eerdere datum gevonden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Deze video laat goed het verschil zien tussen de verschillende pencil alternatieven.
YouTube: Best iPad Pencil Alternative

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fred13 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:55:
Een kleine aanvulling ivm de Logitech Crayon. HIj is een alternatief echter heeft niet de tilt functionaliteit die de Apple Pencil-2 wel heeft. Dus komt dichtbij maar is het niet helemaal.
Je bedoelt de andere feature :) Het heeft wel de tilt functionaliteit (dus kantelen om een dikkere lijn te maken) maar niet de drukgevoeligheid. Maar goed, als we kijken naar pennen en potloden dan hebben alleen een kroontjespen en vulpen echte drukgevoeligheid. Wil je een dikkere lijn dan moet je de Logitech kantelen, m.a.w. je hebt wel een alternatief.

Ander puntje om rekening mee te houden: hij laadt op middels de Lightning poort dus je zult een USB-C naar Lightning kabeltje aan moeten schaffen zodat je 'm met de iPad Pro of de oplader van de iPad Pro kunt laden.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 05-04-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Komt er nog een review van tweakers over de nieuwe pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
justifire schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:48:
[...]

Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden mochten er nog meer mensen op zoek zijn naar een goede ontwerp app : Morpholio Trace (Pro) _/-\o_
Thx voor de tip. Ik zoek nog een waardige SketchUp vervanger voor iOS. Wellicht dat dit een optie is. Gelijk een goede reden om thuis de Pro naar voren te schuiven :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mensen die geen Pencil2 kopen, maar een goedkoper alternatief bezuinigen op de verkeerde dingen. Bij een iPad hoort gewoon een originele Pencil. Functies, looks en compatibiliteit zijn doorslaggevend om een Pencil te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
*offtopic*

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 08-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32
Redondo1982 schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:45:
Mensen die geen Pencil2 kopen, maar een goedkoper alternatief bezuinigen op de verkeerde dingen. Bij een iPad hoort gewoon een originele Pencil. Functies, looks en compatibiliteit zijn doorslaggevend om een Pencil te kopen.
Dat ben ik geheel met je eens. Maar ik wil gewoon een beetje spelen met ProCreate en ben geen professional artist. Mocht het me wel erg bevallen dan koop ik alsnog een originele pencil waarschijnlijk. Buiten het schetsen zie ik voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde voor het gebruik van een pencil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zou ik het niet kunnen zijn dat Apple de Magic keyboard strategisch later op de markt zet? relatief groot bedrag en mss willen mensen niet beide kopen anders tegelijk (en kiezen dan voor goedkoper alternatief met keyboard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Hooli-gan schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:52:
[...]

Dat ben ik geheel met je eens. Maar ik wil gewoon een beetje spelen met ProCreate en ben geen professional artist. Mocht het me wel erg bevallen dan koop ik alsnog een originele pencil waarschijnlijk. Buiten het schetsen zie ik voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde voor het gebruik van een pencil.
Jij hebt er ook strategisch over nagedacht. Perfect, en niks mis mee. Ik weet niet wat dat andere pennetje kost -én wat ie nog waard is zodra je hem verkoopt- maar dit moet je er dan wel even in meeberekenen mocht je toch overgaan tot een Pencil2. Die laatste blijft ook nog eens veel waardevaster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:45:
Mensen die geen Pencil2 kopen, maar een goedkoper alternatief bezuinigen op de verkeerde dingen.
Ik snap wat je probeert te zeggen maar je verwoording is aan de kortzichtige kant. Van alle modellen is de Apple Pencil wel de meest veelzijdige en makkelijkste maar je vergeet hier dat niet iedereen al die mogelijkheden nodig heeft of wil. Het filmpje wat hier is gepost laat nou juist heel mooi zien dat het lang niet altijd verstandig is om een Apple Pencil te kopen.

Dit is wederom de denkfout dat meer specs = beter. Zoals eerder uitgelegd werkt dat niet zo. Kijk naar de mensen die een iPad kopen met een stylus en je ontdekt 3 doelgroepen:
1. artiesten/kunstenaars/tekenaars/schilderaars/hoe je het noemen wilt
2. studenten en anderen die aantekeningen maken
3. mensen die hem gebruiken voor navigatie (vinger-vervanging dus)

De enige groep die daadwerkelijk baat heeft bij die Apple Pencil is de eerste en ook daar geldt dat voor lang niet iedereen. Die drukgevoeligheid is voor iemand die potlood en stift gewend is echt geen gemis. Dan volstaat die Logitech Crayon ook wel en die is maar de helft van wat een Apple Pencil 2 kost.

Voor groep 3 volstaat een simpele capacitieve stylus al, die zijn aanzienlijk goedkoper dan die Pencil 2 en gaan ook veel langer mee (er zit immers geen accu in die slijt).

Voor groep 2 kun je zowel een Apple Pencil als een capacitieve stylus gebruiken. Als je groot schrijft voldoet de tweede, schrijf je klein dan kun je beter voor de eerste gaan (als je letters zo'n 2mm hoog zijn dan heeft de Apple Pencil 2 hier geen enkele moeite mee). Ook hier boeit de drukgevoeligheid meestal niet tenzij je ook bezig gaat met kalligrafie.

Er is echter nog een groep mensen waar die Apple Pencil 2 ook een aanrader voor is: mensen die (nog) niet weten of ze er wat aan hebben of die bang zijn het weinig te gaan gebruiken. De Apple Pencil 2 kun je namelijk op je iPad klikken en zal daardoor altijd opgeladen zijn. En je vergeet hem ook niet. Doordat je hem altijd bij je hebt en hij ook altijd werkt als je hem gebruikt zul je de Apple Pencil 2 ook minder vaak links laten liggen.

Wel een waarschuwing voor de mensen die heel erg aan (vul)pen en papier zijn gewend: de Apple Pencil 2 op de iPad Pro komt er niet in de buurt. Je zult echt moeite moeten doen om te wennen aan het schrijven op een iPad Pro. Als schrijven je echt lief is dan ben ik bang dat je je moet gaan afvragen of je überhaupt wel zo'n stylus zou moeten kopen.

Mocht je het niet weten en twijfelen: besef dat wanneer je het bij een webshop bestelt je dan het recht hebt om het terug te sturen als het niet bevalt. Kijk goed naar de voorwaarden hiervan (en de reputatie van de webshop op dit vlak).

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 05-04-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
ppl schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:41:
[...]

Ik snap wat je probeert te zeggen maar je verwoording is aan de kortzichtige kant. Van alle modellen is de Apple Pencil wel de meest veelzijdige en makkelijkste maar je vergeet hier dat niet iedereen al die mogelijkheden nodig heeft of wil. Het filmpje wat hier is gepost laat nou juist heel mooi zien dat het lang niet altijd verstandig is om een Apple Pencil te kopen.

Dit is wederom de denkfout dat meer specs = beter. Zoals eerder uitgelegd werkt dat niet zo. Kijk naar de mensen die een iPad kopen met een stylus en je ontdekt 3 doelgroepen:
1. artiesten/kunstenaars/tekenaars/schilderaars/hoe je het noemen wilt
2. studenten en anderen die aantekeningen maken
3. mensen die hem gebruiken voor navigatie (vinger-vervanging dus)

De enige groep die daadwerkelijk baat heeft bij die Apple Pencil is de eerste en ook daar geldt dat voor lang niet iedereen. Die drukgevoeligheid is voor iemand die potlood en stift gewend is echt geen gemis. Dan volstaat die Logitech Crayon ook wel en die is maar de helft van wat een Apple Pencil 2 kost.

Voor groep 3 volstaat een simpele capacitieve stylus al, die zijn aanzienlijk goedkoper dan die Pencil 2 en gaan ook veel langer mee (er zit immers geen accu in die slijt).

Voor groep 2 kun je zowel een Apple Pencil als een capacitieve stylus gebruiken. Als je groot schrijft voldoet de tweede, schrijf je klein dan kun je beter voor de eerste gaan (als je letters zo'n 2mm hoog zijn dan heeft de Apple Pencil 2 hier geen enkele moeite mee). Ook hier boeit de drukgevoeligheid meestal niet tenzij je ook bezig gaat met kalligrafie.

Er is echter nog een groep mensen waar die Apple Pencil 2 ook een aanrader voor is: mensen die (nog) niet weten of ze er wat aan hebben of die bang zijn het weinig te gaan gebruiken. De Apple Pencil 2 kun je namelijk op je iPad klikken en zal daardoor altijd opgeladen zijn. En je vergeet hem ook niet. Doordat je hem altijd bij je hebt en hij ook altijd werkt als je hem gebruikt zul je de Apple Pencil 2 ook minder vaak links laten liggen.

Wel een waarschuwing voor de mensen die heel erg aan (vul)pen en papier zijn gewend: de Apple Pencil 2 op de iPad Pro komt er niet in de buurt. Je zult echt moeite moeten doen om te wennen aan het schrijven op een iPad Pro. Als schrijven je echt lief is dan ben ik bang dat je je moet gaan afvragen of je überhaupt wel zo'n stylus zou moeten kopen.

Mocht je het niet weten en twijfelen: besef dat wanneer je het bij een webshop bestelt je dan het recht hebt om het terug te sturen als het niet bevalt. Kijk goed naar de voorwaarden hiervan (en de reputatie van de webshop op dit vlak).
Amen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
TweakerVincent schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:08:
Zou ik het niet kunnen zijn dat Apple de Magic keyboard strategisch later op de markt zet? relatief groot bedrag en mss willen mensen niet beide kopen anders tegelijk (en kiezen dan voor goedkoper alternatief met keyboard)?
Ben vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit van dit keyboard ... hopelijk stevig genoeg en kan het soms tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Amazon heeft een goede aanbieding mocht je toevallig hier naar op zoek zijn:

Apple iPad Pro (12,9‑inch, Wi-Fi + Cellular, 256 GB) - Zilver (4e generatie) 1256,22 euro:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Prijsvergelijk:
pricewatch: Apple iPad Pro (2020) 12.9" Wi-Fi + Cellular 256GB Zilver

Apple iPad Pro (12,9‑inch, Wi-Fi + Cellular, 128 GB) - Zilver (4e generatie) 1164,53 euro:

Prijsvergelijk:
pricewatch: Apple iPad Pro (2020) 12.9" Wi-Fi + Cellular 128GB Zilver

[ Voor 54% gewijzigd door HekkeySE op 08-04-2020 13:53 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HekkeySE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:48:
Amazon heeft een goede aanbieding mocht je toevallig hier naar op zoek zijn:

Apple iPad Pro (12,9‑inch, Wi-Fi + Cellular, 256 GB) - Zilver (4e generatie) 1256,22 euro:

Prijsvergelijk:
pricewatch: Apple iPad Pro (2020) 12.9" Wi-Fi + Cellular 256GB Zilver

Apple iPad Pro (12,9‑inch, Wi-Fi + Cellular, 128 GB) - Zilver (4e generatie) 1164,53 euro:

Prijsvergelijk:
pricewatch: Apple iPad Pro (2020) 12.9" Wi-Fi + Cellular 128GB Zilver
Ziijn er echt nog mensen die een cellular nemen? Elke telefoon kan toch perfect hotspotten? En neem aan dat je phone altijd mee gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakerVincent schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:36:
[...]

Ziijn er echt nog mensen die een cellular nemen? Elke telefoon kan toch perfect hotspotten? En neem aan dat je phone altijd mee gaat?
Ja, ik bijvoorbeeld. Zakelijk zijn er veel mensen die met een LTE lopen, althans bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Ja ik. Hotspot is niet altijd feilloos helaas. Maar het leuke is is dat deze maar 40 euro duurder nu.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
[...]

Ja, hier ook. Duo-sim erin knallen, dat ik op mijn mobiel niet over de telefoon lijn bereikbaar ben boeit niet zo. Dan bellen ze maar nog een keer. Ik snap nog steeds niet hoe het werkt, maar als ik mijn telefoon op 4g aan heb. En mijn iPad mobiele verbinding aanzet, hebben ze allebei 4g. Ik dacht altijd dat dit niet kon, maar het werkt wel.

Alleen als je gebeld wordt krijgen ze een bezet/onbereikbaar toon.
HekkeySE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:09:
[...]

Ja ik. Hotspot is niet altijd feilloos helaas. Maar het leuke is is dat deze maar 40 euro duurder nu.
uhhh, ik heb echt 170 euro meer betaald dan een "wifi" versie. (iPad pro 11" 256GB + LTE) oh zie de link van amazon nu pas.

[ Voor 21% gewijzigd door x280 op 08-04-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:04
Hier ook de iPad Pro 11” 2020 - 256 Gb WiFi besteld inclusief Apple Pencil.

Ik kom van de iPad Pro 10,5” 2017 - 64 Gb WiFi die naar mijn ouders gaat.

Levering 16 - 20 april. Soort van verjaardagscadeau aangezien ik 24 april jarig ben 🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hotspotten vreet je accu leeg. Bij een apparaat waar je mee belt is dat iets wat je nou juist niet wil hebben. Bij sommige telefoons zorgt het er ook voor dat ze heel erg warm worden (iets wat nogal onveilig kan zijn). Bovendien is het, afhankelijk van welke telefoon je hebt, soms ook nog wel een heel gedoe om de hotspot aan te zetten. Ik heb een werkgever gehad die er hetzelfde over dacht als jij. De monteurs die het moesten gebruiken hadden er geen goed woord voor over want in de praktijk werkte het gewoon voor geen meter. Het was steeds 5 tot 15 minuten kloten en dus lieten ze het dan maar. Dat had aardig wat gevolgen voor de administratie. Om even terug te komen op die Apple Pencil discussie van eerder: dit is net zoiets als het kopen van zo'n Chinees namaak ding van 20~40 euro ipv de Apple Pencil 2 omdat ie goedkoper is.

Daarnaast heeft het model met GSM modem ook de beschikking over echte GPS/GNSS. Voor wie veel met kaartmateriaal e.d. werkt (en dat doen er best veel want een iPad is een heel stuk groter dan een smartphone) is dat alleen al onmisbaar.

Dat cellular model mag dan wel duurder zijn maar vergeet niet dat gebruiksongemak ook erg duur kan zijn. In veel gevallen is het duurdere model een heel stuk goedkoper dan gebruiksongemak.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 08-04-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 20:39
Mr.ZeroNull! schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:10:
Hier ook de iPad Pro 11” 2020 - 256 Gb WiFi besteld inclusief Apple Pencil.

Ik kom van de iPad Pro 10,5” 2017 - 64 Gb WiFi die naar mijn ouders gaat.

Levering 16 - 20 april. Soort van verjaardagscadeau aangezien ik 24 april jarig ben 🥳
Als je via Apple hebt besteld. De mijne zou de 15e komen, en was er de 3e. Dat zou nog wel eens sneller kunnen gaan dan je denkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Razorbite schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:50:
[...]

Als je via Apple hebt besteld. De mijne zou de 15e komen, en was er de 3e. Dat zou nog wel eens sneller kunnen gaan dan je denkt. :)
Nou ik heb die van mij (Space Grey 256 GB) op 24 maart besteld bij Apple met inscriptie, inclusief pencil & hoestje. Pencil en case zijn 26 maart bezorgd. Ik zou aanvankelijk 3-7 maart mijn iPad ontvangen, maar op de 27e werd dit ineens 9-20 april... Dit is trouwens nog steeds de huidige status volgens de order op de Apple site...

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
iDEOwen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:53:
[...]

Nou ik heb die van mij (Space Grey 256 GB) op 24 maart besteld bij Apple met inscriptie, inclusief pencil & hoestje. Pencil en case zijn 26 maart bezorgd. Ik zou aanvankelijk 3-7 maart mijn iPad ontvangen, maar op de 27e werd dit ineens 9-20 april... Dit is trouwens nog steeds de huidige status volgens de order op de Apple site...
Een hoestje in deze tijd. Dat wordt op afstand werken… 🤣😂

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDEOwen
Serena schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:05:
[...]

Een hoestje in deze tijd. Dat wordt op afstand werken… 🤣😂
Hahahaha, ik zag het nog gebeuren, _/-\o_ had het dacht ik gecorrigeerd... maar niet schijn bedriegt (of autocorrect :p).

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

iDEOwen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:53:
[...]

Dat zal waarschijnlijk door de inscriptie komen, maar het duurt inderdaad veel langer dan normaal.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Nitai schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:36:
[...]

Dat zal waarschijnlijk door de inscriptie komen, maar het duurt inderdaad veel langer dan normaal.
Ik heb de vraag bij mijn contactpersoon van Apple uitstaan wat er 'mis' gaat met mijn order. De Apple Pencil met inscriptie kreeg ik immers wel meteen binnen.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de iPad Pro in combinatie met Remote Desktop? Mijn trouwe MacBook Pro (late 2011) begint steeds harder te blazen bij gesprekken via Teams en dat is best storend.

Ik ben dus een beetje rond aan het kijken naar vervanging. Het zal een MacBook Air worden of een iPad Pro (niet per se 2020) in combinatie met de nieuwe Magic Keyboard.

Alleen ik heb geen idee hoe lekker Remote Desktop (dus een Windows omgeving) werkt op een iPad en dan in combinatie met dit toetsenbord. Ik zie dat deze gewoon de Mac toetsen mimict, dus dat zou dan een beetje hetzelfde zijn?

En weet iemand of je een tweede iPad aan de iPad Pro kan koppelen als second screen? Ik gebruik nu Duet om naast mijn MBP een iPad als second screen te gebruiken, maar ik kan niet helemaal achterhalen of twee iPads samen ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:11:
En weet iemand of je een tweede iPad aan de iPad Pro kan koppelen als second screen? Ik gebruik nu Duet om naast mijn MBP een iPad als second screen te gebruiken, maar ik kan niet helemaal achterhalen of twee iPads samen ook werken.
Het enige wat de iPad kan met betrekking tot externe schermen is mirroren. Verschillende aspect ratio's worden niet ondersteund, dus laat staan het uitbreiden naar een tweede scherm of iPad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
g0tanks schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:20:
[...]

Het enige wat de iPad kan met betrekking tot externe schermen is mirroren. Verschillende aspect ratio's worden niet ondersteund, dus laat staan het uitbreiden naar een tweede scherm of iPad. ;)
Thanks. Geen ramp. Ik kan ook gewoon mijn iPhone ernaast zetten met de mail open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de iPad Pro in combinatie met Remote Desktop? Mijn trouwe MacBook Pro (late 2011) begint steeds harder te blazen bij gesprekken via Teams en dat is best storend.

Ik ben dus een beetje rond aan het kijken naar vervanging. Het zal een MacBook Air worden of een iPad Pro (niet per se 2020) in combinatie met de nieuwe Magic Keyboard.

Alleen ik heb geen idee hoe lekker Remote Desktop (dus een Windows omgeving) werkt op een iPad en dan in combinatie met dit toetsenbord. Ik zie dat deze gewoon de Mac toetsen mimict, dus dat zou dan een beetje hetzelfde zijn?
Microsoft heeft de Remote Desktop app half jaartje geleden grote update gegeven. Werkt nu uitstekend. Je kan het touchscreen gebruiken als trackpad of met directe touch, en dan werkt het eigenlijk net als een Windows tablet, scrollen e.d. Werkt vloeiend. Je kan de resolutie instellen op de native one van de iPad. In de komende weken rollen ze ook muis ondersteuning uit, je kan dan iedere Bluetooth muis koppelen en gebruiken in de Remote Desktop. Webcam, microfoon en clipboard worden ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wel frappant dat de vergelijking op de Apple site aangeeft dat de Magic Keyboard alleen werkt op de nieuwste iPad Pro en als je dan de Keyboard opzoekt in de Store, dan is deze wel ineens compatible met de 3rd gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Vandaag overstag gegaan en de iPad Pro 11” 128 Gb Space Gray gekocht.
Vorige week toevallig al een iPad Stand besteld die ook vanmiddag arriveert, dus de ergonomie is ook gewaarborgd.
Apple Keyboard gekoppeld en een nieuwe muis gekocht, de Logitech MX Anywhere 2S. Geweldige muis en alle toetsen zijn goed in te stellen. Heel fijn dat ik nu met een knopje heel snel kan switchen tussen de MacBook en de iPad.

Ik heb vanochtend ergens (Weet niet eens meer of het hier was) een shortcut gezien om het AssistiveTouch met een shortcut uit te zetten als er geen muis gekoppeld is.
Wie biedt hulp?

[ Voor 12% gewijzigd door Serena op 10-04-2020 15:39 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt wel een iPad aan een Mac koppelen om de iPad als 2e scherm te gebruiken maar je kunt niet een iPad aan een andere iPad koppelen om dat te doen. Of dat in de toekomst ook nog het geval zal zijn is afwachten.

Je kunt op een iPad Pro trouwens wel, net als op een Mac, een gewoon scherm aansluiten. Dan loop je wel tegen het probleem aan die @g0tanks beschrijft. En ook hier geldt: of dat in de toekomst ook nog zo zal zijn is afwachten.

Waarom afwachten? Omdat Apple met iPadOS ineens een ander pad in is geslagen en niemand weet waarheen dat zal leiden. Voor hetzelfde geld krijgen we met iPadOS nog meer autonomie of iets wat lijkt op Windows Continuum/Samsung DeX of weinig vernieuwing tov de huidige iPadOS versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Dank voor de reacties allen. Ik denk dat ik er beter aan doe om voor een MB Air te kopen. Dan kan ik wat meer qua downloaden en dergelijke en daar kan ik gewoon mijn huidige iPad (2018 geloof ik, werkt nog uitstekend) als second screen op gebruiken. Neemt niet weg dat ik de Pro met die Magic Keyboard enorm sexy vind. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
g0tanks schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:20:
[...]

Van de week aan mijn 4k 32 inch gehangen maar heb je geen zak aan idd :) hooguit voor presentaties oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:58:
Dank voor de reacties allen. Ik denk dat ik er beter aan doe om voor een MB Air te kopen. Dan kan ik wat meer qua downloaden en dergelijke en daar kan ik gewoon mijn huidige iPad (2018 geloof ik, werkt nog uitstekend) als second screen op gebruiken. Neemt niet weg dat ik de Pro met die Magic Keyboard enorm sexy vind. :9~
Misschien niet helemaal on topic, maar waarom kies je voor een MBA en niet MBP? (Vraag ik uit nieuwsgierigheid)

[ Voor 3% gewijzigd door de Foarsitter op 10-04-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.JamesBond schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:56:
[...]

Misschien niet helemaal on topic, maar waarom kies je voor een MBA en niet MBP? (Vraag ik uit nieuwsgierigheid)
Staat toch letterlijk in het stuk wat je quote. :P

+ Volledige laptop ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:35:
[...]

Staat toch letterlijk in het stuk wat je quote. :P

+ Volledige laptop ervaring
Oh oeps, ik dacht dag pro refereerde naar iPad Pro en niet MacBook Pro.

Quarantaine doet wat met je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.JamesBond schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:44:
[...]

Oh oeps, ik dacht dag pro refereerde naar iPad Pro en niet MacBook Pro.

Quarantaine doet wat met je...
Ja we zitten in het iPad topic hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:49
ppl schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:09:
[...]

Hotspotten vreet je accu leeg. Bij een apparaat waar je mee belt is dat iets wat je nou juist niet wil hebben. Bij sommige telefoons zorgt het er ook voor dat ze heel erg warm worden (iets wat nogal onveilig kan zijn). Bovendien is het, afhankelijk van welke telefoon je hebt, soms ook nog wel een heel gedoe om de hotspot aan te zetten. Ik heb een werkgever gehad die er hetzelfde over dacht als jij. De monteurs die het moesten gebruiken hadden er geen goed woord voor over want in de praktijk werkte het gewoon voor geen meter. Het was steeds 5 tot 15 minuten kloten en dus lieten ze het dan maar. Dat had aardig wat gevolgen voor de administratie. Om even terug te komen op die Apple Pencil discussie van eerder: dit is net zoiets als het kopen van zo'n Chinees namaak ding van 20~40 euro ipv de Apple Pencil 2 omdat ie goedkoper is.

Daarnaast heeft het model met GSM modem ook de beschikking over echte GPS/GNSS. Voor wie veel met kaartmateriaal e.d. werkt (en dat doen er best veel want een iPad is een heel stuk groter dan een smartphone) is dat alleen al onmisbaar.

Dat cellular model mag dan wel duurder zijn maar vergeet niet dat gebruiksongemak ook erg duur kan zijn. In veel gevallen is het duurdere model een heel stuk goedkoper dan gebruiksongemak.
Hier ben ik het volledig mee eens. Mijn iPhone XS Max als hotspot gebruikt, maar vind het waardeloos. Het gaat ten koste van je accu wat zonde is. Een nieuwe accu kost ook behoorlijk wat. Daarom koop ik in Mei de iPadPro 2020 Cellular dan ben ik “nooit” van WiFi afhankelijk. Zal ook “ nooit” op een openbaar WiFi netwerk gaan. Maar goed ieder moet doen wat voor hem of haar het beste is :)
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste