Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nou bij mij is het nog leuker verlopen... Ik had opeens geen status meer van mijn bestelling online, dus even gebeld om te vragen wat de verwachting was. Antwoord na overleg, "kan nog zeker 1-2 weken duren" waarop ik heb gevraagd deze te annuleren. Dan kan ik hem beter bij Apple zelf bestellen was de gedachte.
Nu krijg ik na het ophangen doodleuk diezelfde mail dat het vertraagd is van morgen naar zaterdag. Zojuist weer gebeld en gelukkig heeft een vriendelijke dame de annulering ongedaan kunnen maken en staat de levering weer gepland op a.s. zaterdag.

Eind goed al goed, altijd een gedoe met Apple producten tijdens launch
Ben benieuwd of de hele crisis hier ook nog vergaande invloed op heeft/gaat hebben. Of wellicht op de Magic Keyboard.
https://www.onemorething....an-a12x-in-ipad-pro-2018/
Wss de 12.9 wifi 256 gb.
Ik gebruik nu ongeveer 48 gb op mijn oude ipad. Ik vraag mij af of ik uberhaupt wel 256 vol ga ik krijgen. Mss als je hem als laptop vervanger wilt gebruiken maar dan haal je het toch amper? Ik heb tig apps maar die zijn niet echt groot. en foto's enz ook niet heel veel.
Of moet ik bij de pro anders denken? Geld speelt geen rol kan alles kopen zonder problemen, maar wil iets hebben wt ik echt nodig heb ipv blind de 1 terabyte pakken.
Whow nice, dan stond ik vandaag nog bij Kroymans als dat hier zo wasTweakerVincent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:14:
Of moet ik bij de pro anders denken? Geld speelt geen rol kan alles kopen zonder problemen, maar wil iets hebben wt ik echt nodig heb ipv blind de 1 terabyte pakken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hehe je snapt mijn puntDonstil schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:13:
[...]
Whow nice, dan stond ik vandaag nog bij Kroymans als dat hier zo was
Nou als het er niet toe doet dan zou ik het 128 GB model nemen, is die dan vol koop je het 256 GB model en zo upgrade je dan steeds.TweakerVincent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Hehe je snapt mijn puntnou een antwoord please 😀
Goed plan 😂, maar ga je bij de pro echt zoveel meer gebruiken?Donstil schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:16:
[...]
Nou als het er niet toe doet dan zou ik het 128 GB model nemen, is die dan vol koop je het 256 GB model en zo upgrade je dan steeds.
Maar zonder gekheid. Ik heb een 12,9” 256 GB (2018) en dat ding zit nooit vol.TweakerVincent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:18:
[...]
Goed plan 😂, maar ga je bij de pro echt zoveel meer gebruiken?
Ik heb hem genomen omdat 64 GB mij gevoelsmatig te weinig leek, had er toen al 128 GB geweest dan had ik zeker daar voor gegaan.
Hij heeft hier mijn privé MacBook Pro vervangen, ik doe er inmiddels alles op wat ik op mijn mbp deed (Media consumeren. Foto en video bewerken, video edit, diverse zaken via SSH, enz) en heb er geen seconde spijt van gehad. Als hij zou sneuvelen koop ik direct weer een nieuwe.
Edit: Het enige wat ik jammer vind is het scherm formaat, dat is met een 16” MBP wel lekkerder.
Een 16” zou ik bijvoorbeeld prima overwegen, zeker met die nieuwe keyboard Case.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 24-03-2020 20:25 ]
Tnx. Denk dat ik dan gewoon voor de 256 ga. Better safe maar.Donstil schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:23:
[...]
Maar zonder gekheid. Ik heb een 12,9” 256 GB (2018) en dat ding zit nooit vol.
Ik heb hem genomen omdat 64 GB mij gevoelsmatig te weinig leek, had er toen al 128 GB geweest dan had ik zeker daar voor gegaan.
Hij heeft hier mijn privé MacBook Pro vervangen, ik doe er inmiddels alles op wat ik op mijn mbp deed (Media consumeren. Foto en video bewerken, video edit, diverse zaken via SSH, enz) en heb er geen seconde spijt van gehad. Als hij zou sneuvelen koop ik direct weer een nieuwe.
Edit: Het enige wat ik jammer vind is het scherm formaat, dat is met een 16” MBP wel lekkerder.
Een 16” zou ik bijvoorbeeld prima overwegen, zeker met die nieuwe keyboard Case.
Heb nog een macbook pro 15 inch. Morgen bestellen bij coolblue :-)
🚨 Als eerste op de hoogte wanneer het Magic Keyboard voor iPad Pro te koop is in de Online Apple Store?
Ik maakte een Telegram-bot die je automatisch een bericht stuurt als hij beschikbaar is!
🔗 https://t.me/apple_beschikbaarheid
Hebben wij niet een USA toetsenbord nodig? ipv nl?basvanderploeg schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:18:
Misschien handig voor sommige Tweakers hier:
[...]
Ik loop onzin te verkondigen.
[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 24-03-2020 22:23 ]
Iemand ?justifire schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:38:
Weet iemand toevallig de kleur van het magic keyboard ?
Gewoon space grey ?
Ben niet thuis in apple kleuren...
Wil uiteindelijk een matchende set hebben
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- Batterijduur is hetzelfde
- A12Z is bijna identiek aan A12X
- Zelfde display
- Zelfde speakers
- Zelfde primary camera sensor
Wifi 6, LIDAR, en de ultra wide angle lens maken mij persoonlijk niks uit. Alle drie ga ik in de praktijk niet merken. Daarnaast heeft het 2018 model nu ook mouse support en is deze te gebruiken met het nieuwe Magic Keyboard, dus ja. De standaard extra opslagruimte is wel fijn, dat wel.
Dat gezegd hebbende, baal ik er van dat de 2018 modellen niet in prijs lijken te dalen. Bij de Mediamarkt zit er welgeteld 20 euro verschil tussen het oude en het nieuwe model.
Microfoon schijnt ook beter te zijn. Als je terug leest ben je niet de eerste nee. En er zijn o.a. Bij amac prima aanbiedingen voor 2018 modellen.Dennis de Vries schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:41:
Ben ik de enige die het een hele matige update vind? Er heeft anderhalf jaar tussen de release van de iPad Pro 2018 en de iPad Pro 2020 gezeten.
- Zelfde display
- Zelfde speakers
Wifi 6, LIDAR, en de ultra wide angle lens maken mij persoonlijk niks uit. Alle drie ga ik in de praktijk niet merken. Daarnaast heeft het 2018 model nu ook mouse support en is deze te gebruiken met het nieuwe Magic Keyboard, dus ja. De standaard extra opslagruimte is wel fijn, dat wel.
Dat gezegd hebbende, baal ik er van dat de 2018 modellen niet in prijs lijken te dalen. Bij de Mediamarkt zit er welgeteld 20 euro verschil tussen het oude en het nieuwe model.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Als je de pencil niet aanraakt dan blijft ie mooi zitten. Tik 'm aan de zijkant aan met bijv. je onderarm en het verhaal ligt al heel anders. Dit is echter "works as designed" want je moet die Pencil er ook wel weer af kunnen halen. Kwestie van ff in je achterhoofd prenten of een case kopen waarmee dat niet kan (sommige hebben zo'n flapje die over de Pencil gaat, anderen hebben een uitsparen waar je de Pencil in klikt).Redondo1982 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:31:
Hij zuigt de pen echt naar zich toe hoor! Je hoort ook best een harde tik. Die valt er niet zo snel van af.
Bij nieuwe producten is dat iets wat in 99,99% van de tijd op gaat. Dat heeft Apple in Frankrijk in ieder geval een boete opgeleverd (zichzelf voortrekken op andere winkels zoals de APR's).Vighu schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:39:
Dan kan ik hem beter bij Apple zelf bestellen was de gedachte.
Er zijn tig mensen die de iPad Pro 2018 al een hele matige kleine update vonden. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Wifi 6 is altijd fijn om te hebben, niet alleen om de snelheid. LiDAR kon in de toekomst met iPadOS 14 nog wel eens heel belangrijk gaan worden en misschien ook totaal niet. De additionele groothoeklens is, denk ik, heel erg handig voor het maken van scans van documenten. Hopelijk scheelt het weer rare houdingen aannemen om iets er in zijn geheel op te krijgen. Of er daadwerkelijk 6GB aan mem in zit is nog even afwachten (mkbhd was daar niet zo zeker van).Dennis de Vries schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:41:
Ben ik de enige die het een hele matige update vind? Er heeft anderhalf jaar tussen de release van de iPad Pro 2018 en de iPad Pro 2020 gezeten.
Echter, het grootste argument is denk ik toch echt dit:
Voor dat verschil wil ik wifi 6, LiDAR en die extra groothoeklens wel proberen hoor!Dat gezegd hebbende, baal ik er van dat de 2018 modellen niet in prijs lijken te dalen. Bij de Mediamarkt zit er welgeteld 20 euro verschil tussen het oude en het nieuwe model.
Houd er rekening mee dat het voor velen een upgrade is vanaf iets als een iPad Air 2. Dan is het verschil een heel stuk groter dan tussen iPad Pro 2018 en 2020. Enige wat dan telt is dat prijsverschil van 20 euro.
Vind die aanbiedingen toch maar matig. 64 gb vind ik te weinig, 128 zou perfect zijn maar de 2018 versie heeft enkel 256. Daarvoor betaal ik alweer 899 en das even duur als de nieuwe 128.amphora schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:49:
[...]
Microfoon schijnt ook beter te zijn. Als je terug leest ben je niet de eerste nee. En er zijn o.a. Bij amac prima aanbiedingen voor 2018 modellen.
Op zich wel goed dat de prijzen niet echt dalen, als ik nu de nieuwe versie koop zal die later nog een hoge verkoopwaarde hebben.
Wel nog geen verzendbevestiging gekregen van Coolblue, jammer want had er wel naar uitgekeken om die vandaag te krijgen!
Nee je bent niet de enige. Ik had er ook meer van verwacht. Vooral omdat de grootste upgrade de camera is wat voor mij persoonlijk in een tablet echt het minst belangrijk is op de front face camera na. Ook de lidar is prachtig voor AR, maar ik doe daar eigenlijk niks mee. Het magic keyboard even los van de bizarre prijs is wel heel erg nice.Dennis de Vries schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:41:
- Zelfde display
- Zelfde speakers
Ja, logisch dat ie niet permanent vast zitppl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 00:01:
[...]
Als je de pencil niet aanraakt dan blijft ie mooi zitten. Tik 'm aan de zijkant aan met bijv. je onderarm en het verhaal ligt al heel anders. Dit is echter "works as designed" want je moet die Pencil er ook wel weer af kunnen halen. Kwestie van ff in je achterhoofd prenten of een case kopen waarmee dat niet kan (sommige hebben zo'n flapje die over de Pencil gaat, anderen hebben een uitsparen waar je de Pencil in klikt).
Echter je moet er een behoorlijke tik tegenaan geven om hem los te krijgen, en dit zou best kunnen met je onderarm. Het is mij iig nog nooit gebeurd. En ik gebruik hem op tafel, op de bank, op bouwplaatsen en in bedrijfspanden. Vooral die laatste twee verlopen altijd erg rommelig. Kijk, ieder z’n ding, maar ik vind het zo zonde van de mooie oplossing die Apple geboden heeft. Het zorgt voor een minimalistisch design, hij laadt direct op en je hoeft hem niet apart mee te nemen. Bovendien is ie ook direct ready.
[...]
Nou van de iPad Pro 2016/2017 naar de 2018 was echt een grote stap hoor. Mensen die dit hebben gezegd verwachten dan zeker dat ie vleugels kreeg? Even snel opsommend: nagenoeg randloos scherm, face-id en geen button meer, 120hz scherm, Apple Pencil2 support, houvast dmv magneet voor Pencil 2 en niet meer opladen via Lightning-poort. Dit was echt een huge step!Er zijn tig mensen die de iPad Pro 2018 al een hele matige kleine update vonden. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Wifi 6 is altijd fijn om te hebben, niet alleen om de snelheid. LiDAR kon in de toekomst met iPadOS 14 nog wel eens heel belangrijk gaan worden en misschien ook totaal niet. De additionele groothoeklens is, denk ik, heel erg handig voor het maken van scans van documenten. Hopelijk scheelt het weer rare houdingen aannemen om iets er in zijn geheel op te krijgen. Of er daadwerkelijk 6GB aan mem in zit is nog even afwachten (mkbhd was daar niet zo zeker van).
[...]
Als je het leven zo gaat bekijken dan is alles een ‘stap’. Ik vind de update ook erg karig na zo’n lange tijd. Je kan twee dingen erover zeggen: de Pro 2018 blijft een topmachine, en dat laten we onze klanten op deze manier zien. Én / óf we voeren een marginale update door als zijnde facelift, maar dit zou verkeerd kunnen vallen bij mensen die willen updaten vanaf Pro 2018.Voor dat verschil wil ik wifi 6, LiDAR en die extra groothoeklens wel proberen hoor!
Houd er rekening mee dat het voor velen een upgrade is vanaf iets als een iPad Air 2. Dan is het verschil een heel stuk groter dan tussen iPad Pro 2018 en 2020. Enige wat dan telt is dat prijsverschil van 20 euro.
I don't have dreams, I have goals!!
Je bespaart daardoor geld dat je uit kan geven aan wat wel nieuw is: het nieuwe keyboard dat ook nog eens compatibel is.
Als ik al een iPad Pro 2018 had had ik me geen betere update kunnen wensen.
Nu nog opzoek naar een iPad Pro 2018 voor weinig..
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2020 10:05 ]
Ik had zelf wel 100 euro extra over voor die extra camera en LiDAR scanner. En ultra wide band/wifi 6 is ook nooit weg in de toekomst wellicht. Als je al een 2018 model hebt is upgraden natuurlijk vrij onzinnig tenzij je AR freak bent. Ik denk (hoop) dat er nu zinvollere AR apps komen dus dan ben ik maar alvast voorbereid.
DHL courier is onderweg. Ik hoop binnen een uur!
Waarom is het onzinnig? In jouw geval misschien, maar in mijn geval kan ik bijvoorbeeld twee toepassingen bedenken:amphora schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:17:
Een 2018 model is minstens 100 euro goedkoper dan een 2020 model te vinden als je even de moeite neemt om in de pricewatch te kijken. 2020 model is ook nog eens goedkoper dan het 2018 model bij lancering (vanwege de basis storage die nu begint bij 128GB) dus dat maakt het waarschijnlijk extra moeilijk voor retailers om nog aan het 2018 model te kunnen verdienen.
Ik had zelf wel 100 euro extra over voor die extra camera en LiDAR scanner. En ultra wide band/wifi 6 is ook nooit weg in de toekomst wellicht. Als je al een 2018 model hebt is upgraden natuurlijk vrij onzinnig tenzij je AR freak bent. Ik denk (hoop) dat er nu zinvollere AR apps komen dus dan ben ik maar alvast voorbereid.
DHL courier is onderweg. Ik hoop binnen een uur!
- Overstap van 11" naar 12,9"
- Camera update voor beter te kunnen fotograferen op zakelijk gebied doordat ik nu niet meer heel ver weg van een pand hoef te gaan staan.
Dat LIDAR-gebeuren is gewoon toegevoegd zodat de proefkonijnen er alvast mee aan de slag kunnen. Wordt het niks dan haalt Apple het er weer uit.
Zo heeft iedereen iets...
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 25-03-2020 10:37 ]
Overstap naar groter model vind ik geen upgrade, maar wel een goede reden ja ;-)Redondo1982 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:36:
[...]
Waarom is het onzinnig? In jouw geval misschien, maar in mijn geval kan ik bijvoorbeeld twee toepassingen bedenken:
- Camera update voor beter te kunnen fotograferen op zakelijk gebied doordat ik nu niet meer heel ver weg van een pand hoef te gaan staan.
Een hoop geld voor een camera upgrade. Zou ik eerder een iPhone 11 kopen.
Ook voor het 'inscannen' van documenten lijkt mij de ultrawide-lens handig.Redondo1982 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:36:
[...]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Stiekem hoop ik het 12.9 2018 model te kunnen scoren voor de 2020 11” prijs 😀
iPhone 11 Pro heb ik al, maar de extra handeling mbt wisseling iPad naar iPhone op een bouwplaats is erg onhandig. Je hebt dan al snel twee handen vol. Ik kan altijd de Pro 11" verkopen en dat geld gebruiken voor de 12,9". Het verschil is dan zeker geen iPhone meer.amphora schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:39:
[...]
Overstap naar groter model vind ik geen upgrade, maar wel een goede reden ja ;-)
Een hoop geld voor een camera upgrade. Zou ik eerder een iPhone 11 kopen.
Wat voor A1 documenten scan jij in dan?g0tanks schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:40:
[...]
Ook voor het 'inscannen' van documenten lijkt mij de ultrawide-lens handig.
Direct bij Apple op de avond van de aankondiging.
Nouja, misschien dat het met de normale lens meevalt, maar met mijn Huawei P20 Pro vind ik het regelmatig fijner om A3-documenten even op de grond te leggen dan hoog over de tafel te hangen voor een foto.
En bij flipovers of whiteboards helpt het natuurlijk sowieso.
Dat is overdreven. De Pencil rol je er makkelijk met je duim van af. Even hoesje omslaan, iPad oppakken, etc. en ik druk de Pencil er bij mij al af. Erg? Nee, je moet je er alleen even van gewaar zijn, meer niet.Redondo1982 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:07:
Echter je moet er een behoorlijke tik tegenaan geven om hem los te krijgen, en dit zou best kunnen met je onderarm.
Waar het mij om ging zijn de commentaren zoals:Nou van de iPad Pro 2016/2017 naar de 2018 was echt een grote stap hoor. Mensen die dit hebben gezegd verwachten dan zeker dat ie vleugels kreeg?
Misschien dat je dan even zelf je eigen vraag hierover kunt beantwoorden want het citaat komt bij jou vandaanIk vind de update ook erg karig na zo’n lange tijd.
Wat je hier vooral ziet is die nare/rare eis dat alles wat maar nieuw is meteen tig keer beter moet zijn dan het vorige model. Soms is het gewoon niet nodig om alles te vernieuwen en volstaat een kleine update als de iPad Pro 2020. Zoals @MacbookProx al aangeeft: het echte vernieuwende onderdeel (de Magic Keyboard) werkt ook met de iPad Pro 2018. Voor de rest zijn zowel de 2018 als 2020 versies een behoorlijke upgrade met de meeste voorgaande iPad versies en de andere iPad modellen (voor bepaalde mensen, dus niet iedereen!).
Het is een groothoek, niet een ultraultraultraultraultraultragroothoek. Het veelvoorkomende A4 formaat scan je nu gemakkelijker in. In plaats van de iPad op ooghoogte te moeten houden e.d. kun je hem nu op een derde van de hoogte al vasthouden. Voor sommige mensen betekent dat ze niet meer op hoeven te staan en op geluk de camera zien te mikken.
Het is wel degelijke een ultra groothoek. De normale camera is een groothoek.ppl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Dat is overdreven. De Pencil rol je er makkelijk met je duim van af. Even hoesje omslaan, iPad oppakken, etc. en ik druk de Pencil er bij mij al af. Erg? Nee, je moet je er alleen even van gewaar zijn, meer niet.
[...]
Waar het mij om ging zijn de commentaren zoals:
[...]
Misschien dat je dan even zelf je eigen vraag hierover kunt beantwoorden want het citaat komt bij jou vandaan
Wat je hier vooral ziet is die nare/rare eis dat alles wat maar nieuw is meteen tig keer beter moet zijn dan het vorige model. Soms is het gewoon niet nodig om alles te vernieuwen en volstaat een kleine update als de iPad Pro 2020. Zoals @MacbookProx al aangeeft: het echte vernieuwende onderdeel (de Magic Keyboard) werkt ook met de iPad Pro 2018. Voor de rest zijn zowel de 2018 als 2020 versies een behoorlijke upgrade met de meeste voorgaande iPad versies en de andere iPad modellen (voor bepaalde mensen, dus niet iedereen!).
[...]
Het is een groothoek, niet een ultraultraultraultraultraultragroothoek. Het veelvoorkomende A4 formaat scan je nu gemakkelijker in. In plaats van de iPad op ooghoogte te moeten houden e.d. kun je hem nu op een derde van de hoogte al vasthouden. Voor sommige mensen betekent dat ze niet meer op hoeven te staan en op geluk de camera zien te mikken.
*edit* Ik heb de 12.9 128gb besteld overigens. Kom van een ipad 2017. Wat mijn referentie ipad wordt voor tijdens het tekenen. *edit*
[ Voor 15% gewijzigd door Hutsp0t op 25-03-2020 15:26 ]
aMac vanmorgen besteld en komt morgen. Bij post aangemeld zie ik, dus ziet er goed uit. Hopelijk niet teveel gedoe met bezorgen nu en corona.Hutsp0t schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:12:
Ik moet helaas ook wachten op mijn bestelling van coolblue, zat bij aankondiging nog te duppen om via apple te bestellen, maar mijn keuze viel op coolblue vanwege eerdere positive ervaring. En het aanwezig zijn van een fisieke winkel waar ik naar toe kan. Hoe bevalt de service van apple zelf bij gekochte producten via hun website? (Als ik dat hier vragen mag)
*edit* Ik heb de 12.9 128gb besteld overigens. Kom van een ipad 2017. Wat mijn referentie ipad wordt voor tijdens het tekenen. *edit*
Overstap naar grotere maat is geen upgrade dat is een excuusRedondo1982 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:36:
[...]
Waarom is het onzinnig? In jouw geval misschien, maar in mijn geval kan ik bijvoorbeeld twee toepassingen bedenken:
Dat LIDAR-gebeuren is gewoon toegevoegd zodat de proefkonijnen er alvast mee aan de slag kunnen. Wordt het niks dan haalt Apple het er weer uit.
Camera kan het dat wel zijn maar ik zou daar de wereld niet van verwachten. De breed hoek camera is veruit de minste van de drie op mijn 11 pro en dat vind ik geregeld echt jammer. Ik heb mij niet in de harde specs verdiept maar het lijkt mij de 11 camera + lidar.
De iPad Pro 2020 is een fantastische tablet maar echt een noemenswaardige upgrade is het naar mijn mening niet. Gewoon een minor refresh.
Ik ben dan ook benieuwd of de nu geruchte iPad pro late 2020 nog een ding gaat worden.
De 11” €779.
Hopen dat vanaf nu de prijsweg naar onderen is ingeslagen 😃
En dus geen ultraultraultraultraultraultragroothoekWouterL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Het is wel degelijke een ultra groothoek. De normale camera is een groothoek.
Een A1 document ga je met zowel de groothoek (28mm equiv.) als de ultragroothoek (14mm equiv.) niet op de foto krijgen zonder dat je daarvoor een kunstje moet doen (bijv. ergens ophangen). Als je dat al moet doen dan boeit het ook niet of je nou een ultragroothoek, groothoek of standaardlens gebruikt. Een A4 is daarentegen geen probleem, een A3 wellicht ook niet (heb ik nog niet geprobeerd) maar groter wordt echt onhandig. Die 14mm ultragroothoek komt dan gewoon te kort.
Caught!Donstil schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Overstap naar grotere maat is geen upgrade dat is een excuus(Wel een goeie overigens, het 12,9" model is erg fijn)
Camera kan het dat wel zijn maar ik zou daar de wereld niet van verwachten. De breed hoek camera is veruit de minste van de drie op mijn 11 pro en dat vind ik geregeld echt jammer. Ik heb mij niet in de harde specs verdiept maar het lijkt mij de 11 camera + lidar.
De iPad Pro 2020 is een fantastische tablet maar echt een noemenswaardige upgrade is het naar mijn mening niet. Gewoon een minor refresh.
Ik ben dan ook benieuwd of de nu geruchte iPad pro late 2020 nog een ding gaat worden.
Verstandig! Amac komt bij mij ook morgenVighu schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:23:
Vandaag mijn order bij CoolBlue geannuleerd en besteld bij Amac, levering morgen. Jammer dat Coolblue zijn Preorders niet waar kan maken.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Waarschijnlijk een goed idee, hopelijk wordt het voor mij niet later dan zaterdag dan. Anders ga ik ook een andere optie zoeken.Vighu schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:23:
Vandaag mijn order bij CoolBlue geannuleerd en besteld bij Amac, levering morgen. Jammer dat Coolblue zijn Preorders niet waar kan maken.
Zijn er overigens meer mensen die het prijsverschil tussen het 2018 en 2020 model klein vinden? Als je al een 2018 model hebt dan snap ik dat je niet upgrade, maar als je nog geen iPad Pro hebt dan is het misschien toch de moeite waard om de 100/150 euro extra te betalen voor de kleine extra's.
[ Voor 40% gewijzigd door tim.w op 26-03-2020 09:15 ]
Ik vind het prijsverschil ook klein, want je krijgt wel dubbel zoveel opslag en 2GB extra RAM. Zelf heb ik een 11" iPad Pro 2018, maar de camera gebruik ik eigenlijk nooit. Ik heb hem nu bijna 1 jaar en ik wil er nog minimaal 2 jaar mee kunnen doentim.w schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
Zijn er overigens meer mensen die het prijsverschil tussen het 2018 en 2020 model klein vinden? Als je al een 2018 model hebt dan snap ik dat je niet upgrade, maar als je nog geen iPad Pro hebt dan is het misschien toch de moeite waard om de 100/150 euro extra te betalen voor de kleine extra's.
[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 26-03-2020 10:54 ]
Toevallig staat er net wat over op de frontpage:tim.w schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
Ik ben vooral benieuwd of Apple iets aan de constructie van de iPad Pro heeft gedaan. Met name de 12,9 inch wilde nog wel eens buigen. Mochten ze daar iets op gevonden hebben dan vind ik dat wel een belangrijke upgrade
geek: 'Apple iPad Pro buigt en breekt even makkelijk als voorganger'
Everything apple pro heeft idd een filmpje gemaakt waarin dit voorkomt. Maar het ziet er voor mij uit dat hij wel wat meer kracht zet, wel heb ik ook een filmpje gezien van iemand waarbij de ipad lichtelijk gebogen uit de doos komt, dus goed opletten. Ipad op zijn buikje leggen op een vlak oppervlakte en hopen op een goede. Ik heb iig een hoes besteld, helaas komt die waarschijnlijk niet aan de 28e als de ipad gelevert wordt.Maxow schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Toevallig staat er net wat over op de frontpage:
geek: 'Apple iPad Pro buigt en breekt even makkelijk als voorganger'
Van een 2018 naar een 2020 is toch best wel een karige update. Of begrijp ik je nu verkeerd? Zou ook kunnen hoor haha...ppl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:28:
Waar het mij om ging zijn de commentaren zoals:
[...]
Misschien dat je dan even zelf je eigen vraag hierover kunt beantwoorden want het citaat komt bij jou vandaan
Van Pro 2016/2017 naar 2018 was echt een grote stap. Nu hoeven het niet altijd enorme stappen te zijn, maar een beetje gekieteld worden is wel lekker...
Verwijderd
Ik doelde op 2 dingen: de onrealistische eisen die mensen aan upgrades stellen en het feit dat mensen verkeerd naar upgrades kijken. Met dat laatste bedoel ik het eeuwige vergelijken van de specs lijstjes. Op dat vlak zie je inderdaad een karige update, er is nou eenmaal niet zoveel veranderd. Waar echter niet naar gekeken wordt is het gebruik en juist dat moet je doen om te snappen wat die specs betekenen in het dagelijks leven.Redondo1982 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:28:
Van een 2018 naar een 2020 is toch best wel een karige update. Of begrijp ik je nu verkeerd? Zou ook kunnen hoor haha...
Voorbeeld 1: iemand die alleen websites bezoekt en een ebook leest, heeft aan de eerste iPad al voldoende. De functionaliteit was daar al aanwezig. Voor zo'n iemand is iedere iPad die daarna is uitgebracht een nogal karige update omdat het aan het websites bezoeken en ebook lezen bar weinig toevoegt.
Voorbeeld 2: om mezelf even te herhalen: stel je bent klein en je moet nu steeds op een stoel gaan staan als je een A4 document wilt scannen met je iPad Pro 2018. Met de nieuwe 2020 heb je daar nu een ultragroothoek bij waardoor je ineens de iPad veel lager hoeft te houden en die stoel niet meer nodig hebt. Voor zo'n iemand is het ineens een hele grote upgrade.
Specs zijn leuk maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om. Het gaat om welke impact die specs op iemands dagelijkse gang van zaken heeft, op de workflow e.d. Daarom kun je niet zomaar roepen dat dit een karige upgrade is (ook al zal dit het geval zijn voor het leeuwendeel van de mensen).
Bovendien is de iPad Pro 2018 al dermate goed dat het meer kan dan wat op dit moment het OS toelaat. De toegevoegde cursor support en het nieuwe toetsenbord zijn mooie uitbreidingen, iPadOS 14 zal daar ongetwijfeld ook wat aan bij gaan dragen. Er zit dus nog heel veel winst in dat 2018 model waardoor een grote upgrade nogal overbodig is. Continu upgraden is o.a. vanwege het milieu-aspect nou ook niet meer van deze tijd.
Dat idee had ik al aangezien er qua hardware heel erg weinig verschil zit tussen het 2018 en 2020 model. De extra hoeveelheid geheugen, de ultragroothoek en de lidar voor dat kleine beetje meer gaf bij mij wel de doorslag. Blij dat ik dat ook gedaan heb, die ultragroothoek is echt superhandig wanneer je een A4 moet inscannen.tim.w schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
Sowieso zijn de prijzen niet echt bijzonder. Heb afgelopen augustus mijn 12.9 inch (64GB WiFi) voor 1019 euro gekocht bij Coolblue. Nu 999 euro is dus niet echt een bijzondere prijs.syltheboy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Ik vind het prijsverschil ook klein, want je krijgt wel dubbel zoveel opslag en 2GB extra RAM. Zelf heb ik een 11" iPad Pro 2018, maar de camera gebruik ik eigenlijk nooit. Ik heb hem nu bijna 1 jaar en ik wil er nog minimaal 2 jaar mee kunnen doen
Ik vind persoonlijk dat je te makkelijk voorbij aan het feit dat we bijna twee jaar verder zijn en dit het flagship-model is. Daar mogen mensen toch ook wel het eea van verwachten? Wat jij doet is twee uitersten tegenover elkaar zetten, want je noemt mensen die het een minder geslaagde update/upgrade vinden direct onrealistisch. Iets meer nuance zou op z'n plaats zijn wat mij betreft. Voor mij is het ook een geslaagde upgrade binnenkort, puur door de camera en omdat ik naar 12,9" ga. Desalniettemin had Apple er zeker meer van kunnen maken, zoals 5G en OLED toevoegen.ppl schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Ik doelde op 2 dingen: de onrealistische eisen die mensen aan upgrades stellen en het feit dat mensen verkeerd naar upgrades kijken. Met dat laatste bedoel ik het eeuwige vergelijken van de specs lijstjes. Op dat vlak zie je inderdaad een karige update, er is nou eenmaal niet zoveel veranderd. Waar echter niet naar gekeken wordt is het gebruik en juist dat moet je doen om te snappen wat die specs betekenen in het dagelijks leven.
Voorbeeld 1: iemand die alleen websites bezoekt en een ebook leest, heeft aan de eerste iPad al voldoende. De functionaliteit was daar al aanwezig. Voor zo'n iemand is iedere iPad die daarna is uitgebracht een nogal karige update omdat het aan het websites bezoeken en ebook lezen bar weinig toevoegt.
Voorbeeld 2: om mezelf even te herhalen: stel je bent klein en je moet nu steeds op een stoel gaan staan als je een A4 document wilt scannen met je iPad Pro 2018. Met de nieuwe 2020 heb je daar nu een ultragroothoek bij waardoor je ineens de iPad veel lager hoeft te houden en die stoel niet meer nodig hebt. Voor zo'n iemand is het ineens een hele grote upgrade.
Specs zijn leuk maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om. Het gaat om welke impact die specs op iemands dagelijkse gang van zaken heeft, op de workflow e.d. Daarom kun je niet zomaar roepen dat dit een karige upgrade is (ook al zal dit het geval zijn voor het leeuwendeel van de mensen).
Bovendien is de iPad Pro 2018 al dermate goed dat het meer kan dan wat op dit moment het OS toelaat. De toegevoegde cursor support en het nieuwe toetsenbord zijn mooie uitbreidingen, iPadOS 14 zal daar ongetwijfeld ook wat aan bij gaan dragen. Er zit dus nog heel veel winst in dat 2018 model waardoor een grote upgrade nogal overbodig is. Continu upgraden is o.a. vanwege het milieu-aspect nou ook niet meer van deze tijd.
[...]
En dat je zegt dat het helemaal niet om specs gaat vind ik ook niet helemaal correct. Het gaat weldegelijk om specs, maar Apple staat er nu eenmaal om bekend dat de afstemming smooth werkt waardoor de hoogste specs helemaal niet nodig is.
En dat de Pro 2018 al zo goed is wil nog niet zeggen dat de volgende versie dan maar minor moet zijn. Vanuit fabrikant-perspectief uiteraard wel. Ik vind persoonlijk voor algemeen gebruik de update echt super klein, en ik zie het hierdoor niet eens als een 'facelift'. Dit is echt een modeljaar-update, en dat is best opmerkelijk. De geruchten gaan dat er eind dit jaar een betere variant gaat komen, en ik ben benieuwd of je er dan nog zo over denkt. Ik krijg er namelijk bijna iPad 3/4 flashbacks van, al is het bijna niet te vergelijken. De 2018 is inderdaad al een heel goede tablet.
Om hoeveel korting gaat het?Fred13 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:08:
Ik zag dat je via de ING rentepuntenwinkel korting kunt krijgen op de ipad pro 2020 bij AMAC (maar je moet wel ING klant zijn). De korting zie je als je het produkt in het winkelmandje hebt gelegd. ;-)
Bij mij staat er nu ipv levering vind plaats op 28-03, staat er nu “Je bestelling is in goede orde ontvangen” iemand anders ook?Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:40:
Verdorie, nu is de iPad Pro 2020 toch op voorraad bij coolblue...
"Wil je gebruikmaken van dit aanbod van Amac? Dit doe je eenvoudig op de speciale pagina van Amac (dus niet op de ING-website). Je hebt hiervoor géén Punten nodig."
Geen zin om verder te gaan want geen Amac klant
Nickname does not reflect reality
Fotonerd
Zolang dat maar binnen het redelijke is en dat zijn de meeste verwachtingen niet. Dat is bij Apple spul eigenlijk ook nooit anders geweest dus niks nieuws onder de zon. Kijk eens naar de afgelopen 5 jaar en je ziet dat er niet ieder jaar een model uitkomt met grote wijzigingen. Er zijn geen jaarlijkse grote updates meer. Al een aantal jaar niet meer. Waarom iets verwachten dat niet in de lijn der verwachtingen ligt?Redondo1982 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:42:
Ik vind persoonlijk dat je te makkelijk voorbij aan het feit dat we bijna twee jaar verder zijn en dit het flagship-model is. Daar mogen mensen toch ook wel het eea van verwachten?
Daarbij mis je nog steeds het punt dat ik maak: termen als "grote wijziging", "karige update", etc. zijn subjectief. Daar is niets maar dan ook echt helemaal niets objectiefs aan. Wat jij klein noemt kan voor een ander groot zijn. Spreken we dan van een kleine of grote wijziging of is het misschien allebei of juist geen van beiden?
Dat punt ontgaat je ook. De realiteit is dat niemand een iPad koopt omdat er een A12Z processor in zit of geheugen dat door Hynix gemaakt is. Wat mensen doen is een iPad kopen omdat ze er hun laptop mee willen vervangen, Apple Arcade games op willen spelen, notities of tekeningen met de Apple Pencil willen maken, enz. Het gaat om wat je er mee doet en hoe die processor waarmee dat kan genoemd wordt...lekker boeien. Daarom zetten fabrikanten ook lang niet alles in de specificaties.En dat je zegt dat het helemaal niet om specs gaat vind ik ook niet helemaal correct.
Verre van opmerkelijk. Wat ze hier doen is heel typisch Apple en hebben ze al heel vaak toegepast. Apple laat zich moeilijk voorspellen, die hanteren hun eigen planning. Het enige wat in die planning echt vaststaat is de WWDC en de daar bijbehorende aankondigingen op softwaregebied (voornamelijk de operating systems voor hun producten). Het is ieder jaar weer afwachten waar ze nou weer mee aan komen zetten en wanneer. Iets als een "modeljaar-update" bestaat dan ook niet.Dit is echt een modeljaar-update, en dat is best opmerkelijk.
Ook daar mis ik wat realisme. Wat Kuo heeft geroepen was nog van voordat COVID-19 een pandemie was en heel veel landen de boel op slot gooiden. Je ziet nu al dat dit vergaande gevolgen heeft. Apple zal daar niet immuun voor zijn dus de kans dat er eind dit jaar geen update meer komt (als het gerucht überhaupt waar is) is zeer zeker aanwezig. Producten verkopen zich niet in moeilijke tijden en qua financiën gaan we nog een moeilijke tijd tegemoet.De geruchten gaan dat er eind dit jaar een betere variant gaat komen, en ik ben benieuwd of je er dan nog zo over denkt. Ik krijg er namelijk bijna iPad 3/4 flashbacks van, al is het bijna niet te vergelijken. De 2018 is inderdaad al een heel goede tablet.
Bovendien is de verwoording ook hier weer subjectief: wtf houdt "beter" dan nou weer in? Zolang de Apple Pencil op de iPad Pro geen zelfde ervaring is als een vulpen op papier dan is er geen "beter" model. Althans, dat vind ik en ik weet zeker dat anderen hier het daar absoluut niet mee eens zullen zijn (hoeveel mensen schrijven er nog met vulpen?). Verwacht maar niet dat ik er anders over denk. Dit is gewoon de standaard denkwijze die vrijwel iedereen toepast bij het doen van een aankoop: wat heb ik er aan? heb ik het nodig? kan ik het betalen? De 2018 en 2020 worden er in ieder geval niet minder op als die andere uitkomt en dat wordt, helaas, nog veel te vaak vergeten.
Het zou echter enorm helpen als je begint met definiëren wat woorden als "beter", "minor", "karig", etc. allemaal inhouden. Dan maakt het een stuk makkelijker om te begrijpen wat je bedoelt. Probeer in dit geval ook niet met een vooroordeel naar dingen te kijken. Wat jij als iets kleins ziet kan namelijk voor een ander juist iets heel groots zijn.
Je hoeft geen AMAC klant te zijn en ook geen account aan te maken.Brad Pitt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:19:
[...]
"Wil je gebruikmaken van dit aanbod van Amac? Dit doe je eenvoudig op de speciale pagina van Amac (dus niet op de ING-website). Je hebt hiervoor géén Punten nodig."
Geen zin om verder te gaan want geen Amac klant
De korting is plm 50 euro, toch netjes.
Hmmm, kennelijk is de A12Z gewoon een A12X met de 8e GPU core enabled: https://www.macrumors.com...bionic-renamed-a12x-chip/
Gebeurd wel vaker: hergebruik van componenten waarbij 1 deel het niet goed doet, die schakelen ze dan uit, hoef je die componenten ook niet weg te gooien.
Ik heb inmiddels een verzendsbevestiging ontvangen van coolblue. Had gehoopt dat hij vandaag binnen zou komen.Hyloba schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:27:
Ipad via coolblue vanochtend ontvangen. Heb ook voor het eerst geprobeerd met magic mouse en keyboard en eigenlijk is het nog een aangename ervaring. Kunnen nog dingen beter, maar ik vind dit een goede richting om naar uit te gaan! Voor de rest weet ik niet of ik de ultra wide lens ga gebruiken voor fotos, aangezien die echt wel minder scherp zijn dan de gewone wide lens. Lidar nog niet getest, maar momenteel weinig behoefte aan die functie.
Hoe is het gesteld met de kwaliteit van het frame?
[ Voor 73% gewijzigd door Hutsp0t op 27-03-2020 11:31 ]
Waarom zou je niets meer mogen verwachten?ppl schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:55:
[...]
Zolang dat maar binnen het redelijke is en dat zijn de meeste verwachtingen niet. Dat is bij Apple spul eigenlijk ook nooit anders geweest dus niks nieuws onder de zon. Kijk eens naar de afgelopen 5 jaar en je ziet dat er niet ieder jaar een model uitkomt met grote wijzigingen. Er zijn geen jaarlijkse grote updates meer. Al een aantal jaar niet meer. Waarom iets verwachten dat niet in de lijn der verwachtingen ligt?
Daarbij mis je nog steeds het punt dat ik maak: termen als "grote wijziging", "karige update", etc. zijn subjectief. Daar is niets maar dan ook echt helemaal niets objectiefs aan. Wat jij klein noemt kan voor een ander groot zijn. Spreken we dan van een kleine of grote wijziging of is het misschien allebei of juist geen van beiden?

Waarom moet iets altijd objectief zijn? Ik wil jou niets aantonen en/of van iets overtuigen. Het is hoe ik er tegenaan kijk. Of mogen we alleen jouw visie ademen op een forum? Ik vind dat je Apple wel erg verdedigd, maar je mag best wel wat ambitie (met verwachtingen) tonen hoor.
[...]
Er ontgaat mij wel een hoop, hè? Volgens mij zijn alle dingen die je opnoemt om met een iPad uit te voeren toch wel onderhevig aan bepaalde specs. Waar moet ik anders naar kijken dan als een nieuwe iPad uitkomt? Alleen maar of die bepaalde dingen kan uitvoeren? Het eerste wat ik altijd doe na aankondiging van een product is kijken wat er verbeterd is. Lijkt me meer dan logisch.Dat punt ontgaat je ook. De realiteit is dat niemand een iPad koopt omdat er een A12Z processor in zit of geheugen dat door Hynix gemaakt is. Wat mensen doen is een iPad kopen omdat ze er hun laptop mee willen vervangen, Apple Arcade games op willen spelen, notities of tekeningen met de Apple Pencil willen maken, enz. Het gaat om wat je er mee doet en hoe die processor waarmee dat kan genoemd wordt...lekker boeien. Daarom zetten fabrikanten ook lang niet alles in de specificaties.
[...]
Waarom kan het geen modeljaar-update zijn? Omdat jij dat vindt, of omdat Apple dat nog nooit gedaan heeft? Vroeger zworen ze een pen af, en nu hebben ze al een tijdje een Pencil. Tijden veranderen. Waarom kan je geen modeljaar-update uitbrengen? Niks mis mee, en héél veel fabrikanten doen het. Routerfabrikanten doen een V1 en een V2. Autofabrikanten doen een nieuw stuurtje erin, en noemen het modeljaar 20... Het zou conform de naam héél goed kunnen: Pro 2018 en Pro 2020. Ik zeg niet dat Apple dit zo heeft gedaan, maar dat het zeker voor mij zo aanvoelt.Verre van opmerkelijk. Wat ze hier doen is heel typisch Apple en hebben ze al heel vaak toegepast. Apple laat zich moeilijk voorspellen, die hanteren hun eigen planning. Het enige wat in die planning echt vaststaat is de WWDC en de daar bijbehorende aankondigingen op softwaregebied (voornamelijk de operating systems voor hun producten). Het is ieder jaar weer afwachten waar ze nou weer mee aan komen zetten en wanneer. Iets als een "modeljaar-update" bestaat dan ook niet.
[...]
Het gaat er niet om wat het uiteindelijk gaat opleveren, maar om de plannen erachter. Als die Pro Pro versie (weet ik veel hoe die gaat heten) er niet komt door de Corona perikelen dan zegt het nog steeds iets over de strategie, dat deze iPad Pro dus een tussenpaus is. En dat zou me zeker storen, want hij is nu flagship qua setting en prijs.Ook daar mis ik wat realisme. Wat Kuo heeft geroepen was nog van voordat COVID-19 een pandemie was en heel veel landen de boel op slot gooiden. Je ziet nu al dat dit vergaande gevolgen heeft. Apple zal daar niet immuun voor zijn dus de kans dat er eind dit jaar geen update meer komt (als het gerucht überhaupt waar is) is zeer zeker aanwezig. Producten verkopen zich niet in moeilijke tijden en qua financiën gaan we nog een moeilijke tijd tegemoet.
Ik zal voortaan al mijn woorden wegen voor het geval jij op een forum meeleest.Bovendien is de verwoording ook hier weer subjectief: wtf houdt "beter" dan nou weer in? Zolang de Apple Pencil op de iPad Pro geen zelfde ervaring is als een vulpen op papier dan is er geen "beter" model. Althans, dat vind ik en ik weet zeker dat anderen hier het daar absoluut niet mee eens zullen zijn (hoeveel mensen schrijven er nog met vulpen?). Verwacht maar niet dat ik er anders over denk. Dit is gewoon de standaard denkwijze die vrijwel iedereen toepast bij het doen van een aankoop: wat heb ik er aan? heb ik het nodig? kan ik het betalen? De 2018 en 2020 worden er in ieder geval niet minder op als die andere uitkomt en dat wordt, helaas, nog veel te vaak vergeten.
Het zou echter enorm helpen als je begint met definiëren wat woorden als "beter", "minor", "karig", etc. allemaal inhouden. Dan maakt het een stuk makkelijker om te begrijpen wat je bedoelt. Probeer in dit geval ook niet met een vooroordeel naar dingen te kijken. Wat jij als iets kleins ziet kan namelijk voor een ander juist iets heel groots zijn.

Het lijkt er eerder op dat jij je aankoop aan het verdedigen bent. De iPad 2020 pro is wederom een goed product. Maar voor velen, waaronder ik, en ook de geïnformeerde condument, is de update na twee jaar op zijn minst karig te noemen. Dan kun je wel een ellenlang slap verhaal opvoeren over onrealistische consumenten verwachtingen en de gemiddelde consument die zich niet in specs verdiept: allemaal prima joh, wij zitten hier echter op tweakers. Nieuwe snelle socs zijn leuk, maar nee, zelden ook echt nodig.ppl schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:06:
@Redondo1982 je ontwijkingsgedrag zegt genoeg. Als je al niet eens simpele vragen kunt beantwoorden dan houdt het op. Zeker als je ook niet eens de moeite neemt om de post waar je op reageert te lezen. Alle antwoorden op je vragen kun je daar namelijk in terugvinden. Over ambitieus gesproken...dit verwachten van een troll mag je met recht ambitieus noemen...
Toch een dagje eerder geleverd.

g0tanks schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:00:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die foto's blijven altijd mooi...
Ik heb maanden met de Smart Folio case gelopen met de Pen gewoon magnetisch aan de zijkant van de iPad.TweakerVincent schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:44:
Nou nog de magic keyboard erbij. Ik vind het wel raar dat de pencil niet goed erin kan oid. Dan moet je bijna nog een hoes daar weer heen doen? Moet toch niet de bedoeling zijn?
Nooit problemen gehad, ik verwacht dat dit met de Magic Keyboard ook gewoon zo gaat zijn.
Dat is ook aan manier om je aankoop te verdedigen: een ander beschuldigen van hetgeen waar alleen jij je schuldig aan maakt. Jaloers?WouterL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:33:
Het lijkt er eerder op dat jij je aankoop aan het verdedigen bent.
Iedere iPad die tot dusver is uitgebracht is een goed product. Maar nieuwe iPads brengen niet zo heel veel meer dan de oude. Verkoopcijfers laten dat ook zien: er wordt weinig geupgrade. De software loopt gewoon te ver achter op de hardware. Dat is bijvoorbeeld goed te zien als je een iPad Air 2 hebt (die kwam in Q4 2014 op de markt!). Met iPadOS 13.4 er op is het verschil met de iPad Pro 2018/2020 bijzonder klein. Het enige verschil is het kunnen gebruiken van de Apple Pencil. Er is gewoonweg geen software die goed gebruik maakt van de hardware.De iPad 2020 pro is wederom een goed product. Maar voor velen, waaronder ik, en ook de geïnformeerde condument, is de update na twee jaar op zijn minst karig te noemen.
Waarom ik dan toch een iPad Pro 2020 heb gekocht? Omdat ik eens met dat pennetje wil klooien en USB-C tof is. Voor de rest is het geen zinnige upgrade, het is gewoon speelgoed. Voor het geld kun je echt veel beter de MacBook Air 2020 kopen. Al helemaal als ik mee ga in het specs verhaal.
Exact, we zitten op tweakers dus behoor je te weten dat je niet naar specs moet kijken. Het gaat er om hoe die specs zich verhouden en niet dat getal a hoger is dan getal b. Zoals uitgelegd heb je niets aan die hogere getalletjes omdat de software er vrijwel niets mee doet. Dan zijn features als de Apple Pencil, USB-C ultra groothoek, etc. een stuk belangrijker omdat je daar wel iets mee kunt.Dan kun je wel een ellenlang slap verhaal opvoeren over onrealistische consumenten verwachtingen en de gemiddelde consument die zich niet in specs verdiept: allemaal prima joh, wij zitten hier echter op tweakers.
Ik loop nog steeds zo rond, zowel als de iPad in mijn tas zit en op de werkvloer onder m’n arm/in mijn hand. Ook nooit problemen mee gehad tot dusver. Sterker nog, werkt heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het aan gaat voelen met een toetsenbord case, want dit heb ik nog nooit ervaren.Donstil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:08:
[...]
Ik heb maanden met de Smart Folio case gelopen met de Pen gewoon magnetisch aan de zijkant van de iPad.
Nooit problemen gehad, ik verwacht dat dit met de Magic Keyboard ook gewoon zo gaat zijn.
Welke case is dat ?g0tanks schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:00:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Smart Folio 12.9" 2020 is nergens op voorraad
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
En dat is toch helemaal prima? Je hoeft ook helemaal geen aankoop te verdedigenppl schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:38:
[...]
Dat is ook aan manier om je aankoop te verdedigen: een ander beschuldigen van hetgeen waar alleen jij je schuldig aan maakt. Jaloers?
[...]
Iedere iPad die tot dusver is uitgebracht is een goed product. Maar nieuwe iPads brengen niet zo heel veel meer dan de oude. Verkoopcijfers laten dat ook zien: er wordt weinig geupgrade. De software loopt gewoon te ver achter op de hardware. Dat is bijvoorbeeld goed te zien als je een iPad Air 2 hebt (die kwam in Q4 2014 op de markt!). Met iPadOS 13.4 er op is het verschil met de iPad Pro 2018/2020 bijzonder klein. Het enige verschil is het kunnen gebruiken van de Apple Pencil. Er is gewoonweg geen software die goed gebruik maakt van de hardware.
Waarom ik dan toch een iPad Pro 2020 heb gekocht? Omdat ik eens met dat pennetje wil klooien en USB-C tof is. Voor de rest is het geen zinnige upgrade, het is gewoon speelgoed. Voor het geld kun je echt veel beter de MacBook Air 2020 kopen. Al helemaal als ik mee ga in het specs verhaal.
[...]
Exact, we zitten op tweakers dus behoor je te weten dat je niet naar specs moet kijken. Het gaat er om hoe die specs zich verhouden en niet dat getal a hoger is dan getal b. Zoals uitgelegd heb je niets aan die hogere getalletjes omdat de software er vrijwel niets mee doet. Dan zijn features als de Apple Pencil, USB-C ultra groothoek, etc. een stuk belangrijker omdat je daar wel iets mee kunt.
Zie mijn eerdere reactie:justifire schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:36:
[...]
Welke case is dat ?
Smart Folio 12.9" 2020 is nergens op voorraad
g0tanks schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:54:
Ik heb ook alvast deze case en deze screen protector besteld.
Met name de case lijkt mij erg handig omdat het een compartiment heeft voor de Apple Pencil.
Moet wel zeggen dat de Smart Folio case mij enorm is tegen gevallen in kwaliteit. Het materiaal aan de buitenkant is helemaal gaan rimpelen enz.Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:04:
[...]
Ik loop nog steeds zo rond, zowel als de iPad in mijn tas zit en op de werkvloer onder m’n arm/in mijn hand. Ook nooit problemen mee gehad tot dusver. Sterker nog, werkt heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het aan gaat voelen met een toetsenbord case, want dit heb ik nog nooit ervaren.
Ik heb de imitatieDonstil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:52:
[...]
Moet wel zeggen dat de Smart Folio case mij enorm is tegen gevallen in kwaliteit. Het materiaal aan de buitenkant is helemaal gaan rimpelen enz.

Deze:
https://www.amazon.de/dp/...+ipad+%2Caps%2C170&sr=8-5
Is nog steeds als nieuw na een jaar gebruik.
Ja had ook graag een leren gehad maar helaas.ppl schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:13:
Het materiaal is hetzelfde als bij voorgaande Smart Covers en daar gebeurd na verloop van tijd precies hetzelfde mee. Het is jammer dat ze nu niet de lederen versie meer hebben. Ik vind wel dat de iPad met de Smart Folio beter in de hand ligt dan de iPads met de Smart Cover, hij zit minder in de weg.
Houd mij ook wel een beetje tegen om straks voor €400,- een keyboard cover te kopen
Hahah lekker danRedondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:13:
[...]
Ik heb de imitatie![]()
Deze:

Ja, bizar! Ik wist niet dat de originele dit vertoonde na verloop van tijd. Ik koop eigenlijk altijd origineel, omdat juist al dat imitatie vaak 'net niet' is. Echter had deze case zulke goede recensies dat ik het erop gewaagd heb.Donstil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:21:
[...]
Ja had ook graag een leren gehad maar helaas.
Houd mij ook wel een beetje tegen om straks voor €400,- een keyboard cover te kopen
[...]
Hahah lekker dan
Ik begrijp best dat je nu even twijfelt over het Magic Keyboard. Ik moet wel zeggen dat Apple altijd goede support op accessoires geeft. Althans, zo heb ik het ervaren tot nu toe.
Thanks !
Verwachte leverdatum voor de 12.9" is echter 24 april
Heb de smart folio maar besteld bij apple zelf (levering dinsdag)
Nu maar duimen dat ze snel dat magic keyboard vrijgeven voor verkoop
De processor is nagenoeg gelijk gebleven, zelfs de chassis is vrijwel identiek. De camera upgrade is leuk en de AR mogelijkheden interessant, maar voor mij niet heel boeiend.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
ESR maakt echt wel goede hoezen hoor, heb er één voor mijn iPad 2017 en deze is nog zoals nieuw na dagelijks gebruik,Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:13:
[...]
Ik heb de imitatie![]()
Deze:
Ja daar ben ik ook naar op zoek maar ik denk dat mensen die een 2018 hebben niet gaan upgraden naar deze versie door de niet zo nuttige features. De software is nog altijd hetzelfde en dan zit je met een 2018 nog heel goed.Dannydekr schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 00:07:
Zat eraan te denken om voor deze iPad te gaan, maar heb besloten toch een tweedehands 2018 model op de kop te tikken (nu nog 1 vinden).
De processor is nagenoeg gelijk gebleven, zelfs de chassis is vrijwel identiek. De camera upgrade is leuk en de AR mogelijkheden interessant, maar voor mij niet heel boeiend.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dat zou voor mij een ideale oplossing zijn, echter op .nl zijn er welgeteld 0 te vinden
https://www.forward2me.com/JimmyJoness schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:50:
Op .com en .co.uk staan tig refurbished 2018 modellen op de Apple websites.
Dat zou voor mij een ideale oplossing zijn, echter op .nl zijn er welgeteld 0 te vinden
De 12.9 64gb staat voor £679.00 refurbished op de website van apple.
20% VAT en nog 30 euro shipping kosten brengt het totaal op 855 euro. Helaas loopt het bedrag op deze manier op
20% VAT? Je mag dat gewoon hiernaar toe versturen hoor. Of bedoel je dat 679 pond zonder belasting is?JimmyJoness schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:34:
[...]
De 12.9 64gb staat voor £679.00 refurbished op de website van apple.
20% VAT en nog 30 euro shipping kosten brengt het totaal op 855 euro. Helaas loopt het bedrag op deze manier op
Forward2me geeft aan dat bij elke bestelling binnen de EU 20% VAT wordt bijgevoegd.Donstil schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:35:
[...]
20% VAT? Je mag dat gewoon hiernaar toe versturen hoor. Of bedoel je dat 679 pond zonder belasting is?
" This is the final price to you including both shipping and forward2me’s fees but excluding UK VAT (currently 20%) which will be added for EU destinations. "
Ooh wat vreemd, dat heb ik nog nooit bij ze betaald.JimmyJoness schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:38:
[...]
Forward2me geeft aan dat bij elke bestelling binnen de EU 20% VAT wordt bijgevoegd.
" This is the final price to you including both shipping and forward2me’s fees but excluding UK VAT (currently 20%) which will be added for EU destinations. "
En heb het 4 weken geleden nog gebruikt voor een Galaxy Fold.
Gewoon kopen in de uk > laten versturen naar forward 2 me > ongeveer 20 a 30 pond per pakketje > twee dagen later in Nederland.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 28-03-2020 13:40 ]