Toon posts:

[RED] Input gevraagd: tips voor thuiswerken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.933 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Read-1st
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-09 11:55
Blue-eagle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:03:
Het enige wat ik hier eigenlijk nog bij zou willen plaatsen is een goede webcam én een goede stand-alone microfoon. Want dan kan ik mijn MacBook gewoon dichthouden tijdens conferenties.
Tip https://www.bax-shop.nl/u...jMKN7m3zU1WoaAid1EALw_wcB

deze usb mic gebruikte ik altijd (voor audio producties zelfs) toen ik nog geen externe geluidskaart had. Hele aardige kwaliteit met weinig last van ruis

[Voor 7% gewijzigd door Read-1st op 17-03-2020 16:41]

• peter00
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
een goede stoel is key. ik heb een gaming stoel gekocht van AKracing nadat ik die bij mn zoon had uitgeprobeerd. Zit achter een buro van ikea, zo'n echt stevige

1 laptop van werk
1 prive
1 groot samsung scherm met een hdmi switch tussen de laptops en het scherm
raspberry pi met scherm om te zien wie er aan de voordeur staat

veeeeel beter werken dan op mn werk. helaas ook veeeel langere dagen...

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn bureaustoel en bureau komen uit een faillisement. Waren gewoon nieuw, faillissement van een bedrijf dat kantoormeubelen maakt ;) Maar het is wel goed spul, het bureau heb ik al 20 jaar en is nog als nieuw, de stoel heb ik denk ik tien jaar en die is zo goed als nieuw.

Dat ga je met een Ikeabureau denk ik niet halen (heb ik ook gehad, maar dat ging slijten op de rand omdat ik daar met mijn polsen op leun).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Misschien is het ook een idee om naar refurbished apparatuur te kijken/dit aan te raden?
Veel bedrijven schrijven prima apparatuur na een paar jaar al af terwijl je die thuis nog jaren kan gebruiken.

Ik had thuis helemaal geen spullen staan.
Kon ook geen spullen ophalen van kantoor om thuis neer te zetten.
Ik kan incidenteel redelijk werken op t schermpje van mijn werklaptop maar voor 3 of meer weken is dat niks.

Ik heb nu online refurbished spullen gekocht (op kosten bedrijf).

1 x HP UltraSlim Dock 2013 Voor de Elitebook 840 G5 - 2x Displayport
met Adapter HP 19V 4.74A 90W

2 x Samsung Syncmaster S23C650 - 1920x1080 (Full HD - AD-PLS) - 23 inch
met bijbehorende Kabels: Displaypoort + Stroomkabels

1 x HP Toetsenbord en Muis

Dit kostte maar 236 euro incl BTW&verzendkosten. voor een werkgever is dit peanuts.
Ik weet niet of ik de naam van de verkopende webshop hier mag noemen.

Ben nu ook erg blij met mn 3xTP-Link Deco M5 Multiroom wifi, als er teveel herrie is kan ik gewoon naar een andere kamer or verdieping lopen. 8)

[Voor 13% gewijzigd door german8 op 17-03-2020 17:26]

• MittaM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 15:23
Persoonlijk werk ik al jaren vooral remote. Heerlijk.

Wat belangrijk is om ook echt werktijden aan te houden, let er op dat je nu je thuis zit niet teveel gaat mixen. Zowel je werk als je privé leven kunnen daar onder lijden. Zorg indien mogelijk dus voor een specifieke ruimte waar je werkt. Waar je alles op gesteld hebt en als je daar bent ben je aan het werk, ben je daar niet dan is het privé tijd. Dit maakt het zeker ook voor de andere bewoners waar, je het huis mee deelt (gezin), eenvoudiger.

Voor communicatie gebruik ik al een tijdje de Jabra 510 https://www.jabra.nl/busi...phones/jabra-speak-series redelijk prijzig maar heerlijk om niet constant een headset op je hoofd te hebben. Indien je inderdaad die aparte ruimte hebt ook optimaal om zo nu en dan even te lopen/strekken terwijl je in lange overleggen deelneemt. De kwaliteit van de speaker en de microfoon zijn uitmuntend.

Verder natuurlijk bij voorkeur een goed zit/sta bureau met een comfortabele bureau stoel.

En vergeet ook niet om zo nu en dan een cofeebreak te houden of gewoon een waterkoeler praatje met je collega's te houden. Ook al staan jullie niet samen bij de waterkoeler ;)

Succes allemaal!

• Kaastosti
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:53

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Marzman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Je wilt toch niet 8 uur staand werken of steeds verbouwen? Die hoogte verstelbare Ikeatafel lijkt me dan beter.
Ah ja ik 'remote desktop' naar m'n laptop, dus kan de installatie gewoon laten staan. Maar het is vaak wel lekker om even een andere houding aan te nemen.

Die oplossingen zijn natuurlijk niet echt vergelijkbaar. Misschien hetzelfde doel, maar die tafel is er vanaf €400 (want dat wil je electrisch) en met dit bouwpakketje ben je rond de €20 klaar.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:39

Bossie

PSN = Patje_b_

Keypunchie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:19:
Een praktische tip: Een goed "aan/uit" ritueel. Normaal gesproken vind ik het redelijk makkelijk om wanneer ik niet op kantoor ben, mijn grenzen te bewaren.

Maar nu met dagen thuiswerken, merk ik dat ik nogal lang achter de laptop blijf plakken. De grenzen tussen werk en prive zijn wat minder duidelijk.

Als ritueel doe ik nu daarom 's ochtends mijn badge&keycord van werk om, als ik begin en als ik dan klaar ben en in de groepschat gedag zeg, doe ik mijn werkbadge ook fysiek af.

Een psychologisch trucje dat voor de een beter werkt dan voor de andere, maar voor mij helpt het om de mentale transitie van 'werk' naar 'prive' op die manier makkelijker te maken.
Dat is idd een goede tip. Ik heb mijn een aparte kamer voor thuiswerken, in het verleden werkte ik ook wel eens aan de keukentafel maar het gebeurte dan regelmatig dat je sávonds opeens skype beeps hoort op de achtergrond en je toch ff gaat kijken.

Nu doe ik simpelweg de deur dicht en daarmee is het afgelopen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• djwice
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Als je applicaties in cloud hebt zoals office 360, zoom, teams, skype etc. Gebruik die niet via het vpn van je werk, maar direct via internet.

Heb je een Chromebook? Installeer de Android apps van je cloud apps, zo heb je een local cache, dus nog sneller. Wederom niet via bedrijfsnetwerk, maar direct via internet.

Zo heb je minder overhead en ga je niet over dat relatief dunne bedrijfspijpje samen met al je collega's tegelijk video bellen.

En rare tip; gebruik je magnetron niet tijdens een drukke video call. Skype bijvoorbeeld kan zo maar zijn verbinding verliezen door wat extra storing op je wifi - die frequentie is toch al druk met al die buren.

Plan wanneer je werkt én wanneer je lekker even naar buiten gaat, iets offline gaat doen etc.
Na 2 uur video call, echt achter het scherm weg en even niets met werk doen. Lego, zonnetje, babbeltje met een vriend over telefoon, kat uitlaten etc.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Merik
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:10
Zoals anderen ook aangaven, een aparte, goed ingerichte werkkamer is een goede maatregel. Dit helpt niet het alleen het beter kunnen focussen, maar ook een stukje minder stress en betere ontspanning na werk, in mijn beleving. Geregeld het bureau schoonmaken is ook handig hierbij. Een goede werkplek is een investering waard, een goede bureaustoel, bureau, computer, etc.

Misschien iets minder voor de hand liggend, maar Iets waar ikzelf jaren geleden tegenaan liep was toch een stukje productiviteit wat miste qua plannen/uitvoeren en daadwerkelijk gedaan krijgen van werk, met name qua bewaren van overzicht. Dit was weliswaar bij een periode (zelf)studie, en niet thuiswerken als baan. Telefoon apps als Todoist of Colornote helpen erg in dat opzicht. Todoism heeft trouwens ook een uitgebreide website met tips wat betreft thuiswerken https://doist.com/blog/category/productivity/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-09 09:36
heb niet het hele topic door gelezen maar voor het software deel zou ik toch een grote disclaimer plaatsen.
vraag toestemming aan je werkgever of je de software mag gebruiken.

zo maar software aanraden kan schaduw IT in de hand werken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nielsdimmers
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-07 13:47
Ik heb me de afgelopen dagen vooral verdiept in het sociale aspect van thuiswerken. Vooral mensen zoals mij (die geen medebewoners hebben in huis) of als je de hele dag je collega's moet missen is dat niet altijd even fijn. Dus heb ik vanmiddag met een aantal collega's "koffie gedronken", een teams call van een kwartier waarin we het eigenlijk over alles en niets hebben gehad. Mega gezellig, echt een aanrader.

• makato2003
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 04-01 13:17
Indien mogelijk: richt een plek voor langere tijd in. Het is niet hetzelfde als even een dagje thuiswerken.
Maak afspraken met huisgenoten.
Je beweegt waarschijnlijk een stuk minder (even bij die collega langslopen, lunchwandeling, meetings)
Las dus pauzes in om even te bewegen.
Denk eraan dat communiceren met chat, maar ook alleen audio een iets andere techniek vereisr,im ers je mist alle non verbale communicatie. Geef je collegas wat ruimte. Zeker diegenen die thuiswerken niet zijn gewend.

Stay positive! We komen er met elkaar doorheen!

• QaZ.
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 25-07 12:40
- Zeg ook gewoon goedemorgen in de teams chat. Dat maakt het al een stuk menselijker.
- Goed internet is een pre, maar houd er rekening mee dat er nu ook andere gebruikers thuis zijn die opeens een game willen downloaden en Netflixen (Playstation uplink op de switch naar 100mbit gooien helpt ;))

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 14:46
DoubleP38 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:59:
Ik heb zojuist deze richtlijnen opgesteld. Ons hele team werkt per direct vanuit huis, hetgeen het team voorheen nog nooit heeft gedaan. Opgesteld in het Engels omdat dat onze voertaal is :)
Richtlijnen zijn een soort van common-sense, desalniettemin voor ons team niet onbelangrijk om te benadrukken

1. Perfect your Remote Working
Try and separate your working space from your living space, make this an area where you can be productive. Get refreshed and get dressed as you normally would for going to the office

2. Working times
Adhere to break and attendance schedules agreed upon with your manager.
Be reachable from 9am until 12 and from 2pm until 5pm. You can allocate the remaining working hours individually.
Dedicate your full attention to your job duties during working hours.
Team members and managers should determine long-term and short-term goals. You should frequently meet (online) to discuss progress and results.

3. Use Video
It is important that your colleagues can see and hear you well, as if it were in person. Have plenty of light and we recommend using a headset to avoid echo or bad quality of audio input. Inform each other if the quality drops.

4. Practice good self-care
Make sure to take enough breaks and move your body regularly.
Remote working often means less movement, don’t forget about the importance of exercise. Your brain needs the space to think and clear itself out.

5. Create a team agreement
Talk about expectations for how to work together, meet up more regularly, even for a virtual coffee. We need social interaction to avoid isolation.

6. Set goals and be enthusiastic
Working remotely is all about trust and communication. We have to make our work visible in a way that’s useful for our colleagues. Work out loud!

7. Learn in the agile way!
Start without big expectations, experiment and grow your skills! Put feedback loops in place to evaluate progress. Regular retrospective on how and what the teaming is doing will inspire continuous improvement and trust

8. Socialize in a virtual way
Introduce Virtual-Team Building activities, Coffee mornings, Apero´s or even a Lunch Meeting, Let’s get creative. And obviously it is funny when your pet or kid(s) walk in on you, they want to get to know your colleagues!
Like here: YouTube: Children interrupt BBC News interview - BBC News
(Neem dit niet persoonlijk op)

Heb je rekening gehouden met de extra druk die wordt gelegd op de totaal nieuwe omstandigheden van het thuiswerken? Dit riekt naar een big corporate die geen rekening houdt met de menselijke psyche, of geen kennis heeft van thuiswerken.

De werknemer heeft nu ook nog eens niet de afleiding die een kantoor geeft van de dagelijkse beslommeringen thuis (waar ook nog de belofte van een virus rondwaart).

Er kan heel veel meer bereikt worden door de teugels (in woord) meer te laten vieren en niet teveel op te leggen. Regel 1 stelt al iets waar niet zomaar aan voldaan kan worden en zorgt dus voor stress. Laat die werknemer lekker zelf bepalen waar hij werkt. Zolang de output voldoet boeit dat niet.

Regel 2. Als hij / zij ten alle tijden bereikbaar moet zijn op dat tijdstip (helpdesk etc) ja prima. Zolang de output voldoet boeit dat verder niet. Daarnaast, heb je echt al die meetings online nodig? Laat dat soort dingen organisch verlopen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:30
CopyCatz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Ik heb er met opzet een 3d printer en mijn huge ass lego emmerwiel graafmachine neergezet. Leuk voor je CV en als conversation piece.

Bucket wheel excavator, check :)
Ik doe meestal een gek hoedje of masker op van een carnavalsoutfit, altijd geinig. Maar over het algemeen vermijden we conference calls zoveel mogelijk. Het meeste kan gewoon via email of een 1 op 1 telefoontje.
Om nog een tip te geven: Google meet is wel handig om je scherm te delen tijdens een belletje, als je dingen moet laten zien ofzo. Moet je wel in de Google omgeving zitten natuurlijk.

[Voor 19% gewijzigd door sig69 op 18-03-2020 01:50]

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:35
Om een beeld te geven van de situatie: zelfs headsets worden gehamsterd. Coollblue heeft niets meer.....
https://www.coolblue.nl/headsets/usb-headsets

• mrooie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-07 06:44
Heb zelf een usb toetsenbord en muis aangeschaft en had nog een oude monitor staan.
Op Marktplaats had ik een Bakker Elkhuizen laptop standaard gekocht voor 7,50 heb er al enorm veel plezier van!

Een rustige kamer met 2e beeldscherm is een must en een lan kabel aansluiting ipv wifi.
Wat ik ook vooral merk is dat met de VOIP en Bluetooth Audio de batterij snel leeg (AirPods/Sony Wireless Headphone)
Zelf heb ik nu op mijn Mac zelf de VOIP geïnstalleerd ipv dat je telefoon wordt leeg getrokken.

Voor 2 verschillende klanten ben ik bezig om de Synology VPN over L2TP/IP op Windows 10 in orde te maken.
Op een Windows 10 Home editie krijg ik geen verbinding (789 error) en bij Windows 10 Prof. gaat het in 1 keer wel goed?

• sarlo
  • Laatst online: 21-09 06:50
Alle bovenstaande tips zijn goed maar vergeet niet het sociale aspect van alles naast je werk! Heb je een collega met wie je normaal even kletst in de ochtend, (video)bel die persoon en klets nu ook even.

Veel mensen die dit sociale interacties gewend zijn hebben echt baat bij dergelijk contact en dat moet je zo ook houden. Het kan voor een persoon echt "eenzaam" worden als sociale interactie een drive is voor je en het werk leuk maakt.

Zelf hebben wij vanuit mijn werk ook een aantal chat/(video)bel producten getest en onze persoonlijke mening gegeven (geen clickbait, referral of wan dan ook) over een aantal producten: https://support.realconne...e-team-Dit-zijn-je-opties

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:44
Interessant topic. Ik werk zelf gewoon aan de keukentafel op mijn laptop. Werk sowieso graag direct op mijn laptop, zal wel stukje gewenning zijn. Maar zoals ik in dit topic ook al las: deze weken is natuurlijk wat anders dan een dag(deel) thuiswerken wat ik normaal weleens doe.

Ik zit echter wel met het probleem dat ik geen werkkamer meer heb. Nu kan ik wel mijn twee schermen van kantoor halen, dat hebben bijna al mijn collega’s gedaan, maar die kan ik dan nergens kwijt. En een werkkamer inrichten is een reële optie, maar die moet ik dan (1) online bestellen en (2) kost hoop geld voor iets dat ik incidenteel ga gebruiken na deze Corona periode. In het vorige huis had ik wel een werkkamer, maar daar ging ik toch altijd beneden zitten als ik ochtendje of max een dag thuis werkte.

Geen anderen hier. Zoontje is hier nu een werkdag gedurende de week en dan werk ik niet.

Hier overigens geen technische issues. Het bedrijf was al erg ingericht op remote werken. In de UK werken alle 40 mw vanuit huis.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• inhico
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:05
Even een andere werkwijze: ik werk ongeveer 10 jaar regelmatig thuis (1 á 2 dagen per week). Dat zijn altijd naar mijn gevoel mijn productiefste dagen. Niet helemaal terecht overigens, maar het voelt wel productiever dan overleggen en reizen. Het zijn ook meestal vrij lange dagen: van ca 7:00 tot 17:30. Pauzes zijn meestal kort en een beetje afhankelijk het weer. Bij naar weer werk ik gewoon door tijdens de lunch. Bij mooi weer ga ik af en toe even naar buiten.
Ik heb geen speciale werkplek. Ik zit gewoon met mijn laptop en telefoon, of met door te lezen stukken op de bank. Een enkele keer aan de keukentafel. Bij telefoongesprekken loop ik te ijsberen, en buiten dat moet ik er wel op letten dat ik af en toe even in beweging kom.
Bij echt mooi weer zit ik buiten (ik woon op het platteland, en heb een een aardig lapje grond).

Ik heb een laptop van mijn werkgever en kan kan altijd inloggen op het bedrijfsnetwerk. Dat is een citrix-omgeving met Windows 10. Heeft een aantal typische Windows-eigenschappen, maar werkt vrijwel altijd zonder problemen (ook geen beveiligingspoblemen gehad in december). Ik kan ook met mijn eigen Linux laptop inloggen.

Zo gaat het bij mij al sinds jaren zonder grote problemen. Nu is het iets lastiger, omdat ook mijn vrouw thuis werkt. Dat is op zich wel gezellig en leuk, maar leidt ook een beetje af. Aan de andere kant merk ik ook dat er zo langzamerhand wat minder druk komt te staan op de dingen die ik moet doen. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken als alles weer gewoon gaat: komt dan alsnog een hoos aan werk?.... We zullen het zien.

Het sociale aspect is wel een dingetje, maar ook daar ben ik wel aan gewend: Onder normale omstandigheden zie ik mijn collega's vaak maar één keer per week. Wat vaker de telefoon pakken en wat bijkletsen is dan mijn oplossing. Alleen doe ik dat in de praktijk alleen bij de collega's waar ik vaker en/of beter contact heb.

[Voor 9% gewijzigd door inhico op 18-03-2020 08:14. Reden: aanvulling]

...

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 17-09 10:09

Wailing_Banshee

You're Next

Keypunchie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:19:
Een praktische tip: Een goed "aan/uit" ritueel. Normaal gesproken vind ik het redelijk makkelijk om wanneer ik niet op kantoor ben, mijn grenzen te bewaren.

Maar nu met dagen thuiswerken, merk ik dat ik nogal lang achter de laptop blijf plakken. De grenzen tussen werk en prive zijn wat minder duidelijk.

Als ritueel doe ik nu daarom 's ochtends mijn badge&keycord van werk om, als ik begin en als ik dan klaar ben en in de groepschat gedag zeg, doe ik mijn werkbadge ook fysiek af.

Een psychologisch trucje dat voor de een beter werkt dan voor de andere, maar voor mij helpt het om de mentale transitie van 'werk' naar 'prive' op die manier makkelijker te maken.
Ik heb op m'n werk zelfs m'n badge nooit om als ik achter m'n pc zit! Zit dan continue tegen het bureau aan te tikken...

Maar mijn ritueel is gewoon aan het eind van de werkdag m'n laptop afsluiten, wegleggen en m'n pc aanzetten. Kan ik tenminste weer gewoon chatten met m'n vrienden ipv m'n collega's!
ChUcKiE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:45:
Thanks.....werkt dus lokaal op machines wel, uiteraard gaat het niet lukken binnen Citrix (webcam).
Maar Teams is dus mede omdat we O365 gebruiken dus een geschikte optie.
[...]
Met citrix hadden we niet alleen het probleem met de webcam, maar ook met de microfoon... Maar Teams installeren op m'n werklaptop (mijn citrix host) gaat wel en vanuit daar werkt het gelukkig wel gewoon. Bestanden delen e.d. gaat gewoon via de applicaties binnen de citrix omgeving, het gaat echt alleen om de communicatie.
Blue-eagle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:03:
[Afbeelding]

Mijn thuiskantoor :) Ik denk dat het verstandig is, zeker voor de langere termijn, om kwalitatief goede spullen in huis te hebben. Dat begint met (natuurlijk) een goed systeem, een goede zithouding, en rust. Rust aan je ogen maar ook je omgeving: laat je niet afleiden door dingen in je omgeving, daarom kijk ik op een muur en niet naar het mooie IJsselmeer net buiten 't raam.
Ik zou gek worden als ik op kantoor de hele tijd naar een muur zou moeten staren, laat staan thuis... Ik wil juist even naar buiten kunnen kijken.
Marzman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:02:
Dat ga je met een Ikeabureau denk ik niet halen (heb ik ook gehad, maar dat ging slijten op de rand omdat ik daar met mijn polsen op leun).
Onze ikea bureaus zijn nu bijna 20 jaar (moest even terug denken, maar we hebben hem ergens in 2000 gekocht...). Ja, er zitten gebruikerssporen op, maar dat is meer omdat ik er nou niet bepaald zuinig mee ben omgesprongen. Die van m'n partner ziet er een heel stuk beter uit!
QaZ. schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:43:
- Goed internet is een pre, maar houd er rekening mee dat er nu ook andere gebruikers thuis zijn die opeens een game willen downloaden en Netflixen (Playstation uplink op de switch naar 100mbit gooien helpt ;))
Of ineens een team video call doet met 10 andere mensen :p We zaten maandag beide op de wifi en hij trok de volledige verbinding naar zich toe (hij dacht dat hij op de kabel zat, maar die werkte blijkbaar niet). Dus heb ik gisteren maar de utp kabel aangesloten :p
Dennisdn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:13:
Om een beeld te geven van de situatie: zelfs headsets worden gehamsterd. Coollblue heeft niets meer.....
https://www.coolblue.nl/headsets/usb-headsets
Goedkope (kleinere) monitoren zijn er ook niet veel meer. Veel mensen die er nu achter komen dat thuiswerken achter een laptop schermpje misschien toch niet zo heel handig is :D
sarlo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:52:
Alle bovenstaande tips zijn goed maar vergeet niet het sociale aspect van alles naast je werk! Heb je een collega met wie je normaal even kletst in de ochtend, (video)bel die persoon en klets nu ook even.

Veel mensen die dit sociale interacties gewend zijn hebben echt baat bij dergelijk contact en dat moet je zo ook houden. Het kan voor een persoon echt "eenzaam" worden als sociale interactie een drive is voor je en het werk leuk maakt.
Ja, daarom hebben we nu allemaal in het team de mogelijkheid om te voice chatten. Gisteren gewoon "normaal" samengewerkt (wij doen heel veel aan extreme programming in ons team). Dus scherm delen en voice chat. Werkte best goed. Maar ik mis de contacten echt wel (en dan ben ik nog wel iemand die redelijk contact gestoord is).
inhico schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:04:
Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken als alles weer gewoon gaat: komt dan alsnog een hoos aan werk?.... We ullen het zien.
Zal vooral weer wennen zijn om weer 30 tot 40 minuten in de auto te moeten zitten om naar het werk te gaan en 's middags weer naar huis. Nu is het 's morgens m'n toetsenbord wegschuiven, laptop neerzetten, werktoetsenbord goed leggen, muis aan de kabel en gaan met die banaan. En 's middags laptop weg, toetsenbord weer aan de kant, muis van de kabel en ik kan weer verder met m'n vrije tijd :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Boetie
  • Niet online
Bijna alle laptop stands zijn veel te laag, je hebt er vrijwel niets aan. De regel is: bovenkant beeldscherm op ooghoogte. Dat haalt vrijwel geen enkele standaard. Ik heb deze: gekocht: https://www.bax-shop.nl/l...kii-laptop-tabletop-stand Het wordt verkocht als DJ laptop standaard.

• Keypunchie
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Ik heb op m'n werk zelfs m'n badge nooit om als ik achter m'n pc zit! Zit dan continue tegen het bureau aan te tikken...
Op kantoor heb ik daarom ook bij voorkeur een overhemd met borstzakje. Daar kan de badge dan in. Nu thuis stop ik hem gewoon onder mijn trui. Heb hem ook veel minder nodig (geen deuren waar ik door moet)

• sarlo
  • Laatst online: 21-09 06:50
BRT schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:30:
Bijna alle laptop stands zijn veel te laag, je hebt er vrijwel niets aan. De regel is: bovenkant beeldscherm op ooghoogte. Dat haalt vrijwel geen enkele standaard. Ik heb deze: gekocht: https://www.bax-shop.nl/l...kii-laptop-tabletop-stand Het wordt verkocht als DJ laptop standaard.
Bij ons heeft iedereen ook wen MOFT standaard onder zijn of haar laptop. Dan heb je altijd een standaard bij je (bevestig je namelijk aan de onderkant van je laptop). Natuurlijk is een losse standaard beter maar dit vergroot wel je flexibiliteit.

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• Boetie
  • Niet online
sarlo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Bij ons heeft iedereen ook wen MOFT standaard onder zijn of haar laptop. Dan heb je altijd een standaard bij je (bevestig je namelijk aan de onderkant van je laptop). Natuurlijk is een losse standaard beter maar dit vergroot wel je flexibiliteit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een slim bedacht ding, ziet er mooi uit. Onderweg is het beter dan niets, maar het hoogte verschil is nihil.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:57
Materieel:
  • Bij een wat kleiner bureau en een combinatie van digitaal en papier werk, wanneer je met een laptopstandaard werkt (waar je het toetsenbord deel inschuift): een wasknijpertje en het vel papier over de laptopstandaard (over het toetsenbord van de laptop zeg maar). Dat werkt prima. (Er zijn ook standaards waar een papierhouder op die plek zit).
  • Moet je veel bellen, dan is een telefoonhouder prettig, dat belt wel zo lekker. De telefoon staat dan meer zo gericht op het ontvangen van geluid, maar je kan de telefoon ook opgeladen houden.
    https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000075524841/
Niet materieel:
  • Bij thuiswerken loop je het risico dat je je collega's wat uit het oog verliest. Het onderhouden van die onderlinge relatie is (zeker) net zo belangrijk als het doorwerken. Wij hebben er voor gekozen om 2 maal per dag een halfuurtje (wisselt een beetje, maar dat is het idee) een koffie-corner call te hebben, waar je op in kan haken als je daar behoefte aan hebt. Kun je toch even (onder het genot van een kopje koffie) met je collega's soort van social talk hebben, wat je anders ook zou hebben wanneer je op kantoor werkt. (koffie en lunchpauze zeg maar)
  • Ga op een plek zitten waar je enerzijds de temperatuur (goed) kan reguleren en anderszijds ook een raam (al is het maar voor even) open kan doen. Ik merk zelf dat mijn lijf begint te steigeren wanneer ik de hele dag in de binnenlucht zit, zonder frisse lucht. Daarbij merk ik ook dat buitenlicht ook erg fijn is, gelukkig heb ik daar de ruimte voor en kan dat ook.

• xavierk
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 19:06
Misschien ook handig om een aantal tips te geven wat juist niet te doen:

1. Gebruik geen Skype/WhatsApp/Discord en andere consumentenapps voor zakelijke doeleinden. Skype is niet end2end encrypted (https://nos.nl/artikel/22...en-af-voor-analyse.html). Discord is zelfs anti-encryptie: https://old.reddit.com/r/...o_antiencryption/e001lr1/

2. Gebruik geen Microsoft Teams. Het ligt er dit jaar al vaak uit (moeilijk te geloven, voor een grote cloud-partij als Microsoft, maar echt waar: https://techcrunch.com/2020/03/16/microsoft-teams-down/ (eergisteren) nieuws: Microsoft Teams was aantal uren offline wegens niet-vernieuwd certifi... (februari)).

Het ontwikkeltempo ligt zeer laag. Kijk naar de meestverzochte features op UserVoice: https://microsoftteams.uservoice.com/forums/555103-public
Elementaire functionaliteit zoals het opslaan van een gesprek of het selecteren van meerdere berichten is er na jaren nog steeds niet : https://microsoftteams.us...-whole-chat-conversations
https://microsoftteams.us...nversations-to-a-document

Het is dus zeer moeilijk om aan bepaalde (wettelijke) eisen te voldoen met Teams.

4. Werkgevers moeten niet proberen de werknemer uitsluitend verantwoordelijk maken voor het thuiskantoor. https://www.pwnet.nl/orga...de-thuiswerkplek-10129785 "Het gerechtshof wees er echter op dat schending van de zorgplicht door de werkgever van groter gewicht was dan het nalaten van de werknemer. Ook de poging om te verwijzen naar de eigen verantwoordelijkheid van de werknemer, die onder Het Nieuwe Werken alleen maar zal toenemen, strandde dus in het geval van de werkgever."

Arbo conforme meubels, goede headsets, zelfs een laptop als je nu een verouderd ding hebt (https://www.rtlz.nl/life/...-op-laptop-computer-stoel) e.d.: de werkgever hoort het eigenlijk allemaal te regelen.

5. Ga niet mee in de 'sta-bureau' meme: Zie https://www.nytimes.com/2...-desks-are-overrated.html - They’re not cures for anything, and standing is not exercise. Zie ook https://slashdot.org/story/308737 - Probeer eerder de bewegingsnorm te halen: https://www.gezondheidsra...22/beweegrichtlijnen-2017

[ik had dit eerst al gepost onder het nieuwsbericht, xavierk in 'plan: Input gevraagd voor thuiswerktips' maar lijkt mij dat het ook hier in dit topic hoort]

[Voor 19% gewijzigd door xavierk op 18-03-2020 12:45]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

xavierk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:36:

2. Gebruik geen Microsoft Teams. Het ligt er dit jaar al vaak uit (moeilijk te geloven, voor een grote cloud-partij als Microsoft, maar echt waar: https://techcrunch.com/2020/03/16/microsoft-teams-down/ ).
Teams werkt voor ons tot nu toe perfect hoor. Het had maandag even wat opstart problemen, maar gisteren werkte het perfect.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Iemand in omgeving Den Haag toevallig een Mini DP naar Mini DP of Mini DP naar HDMI kabeltje liggen?

Zoek zo'n kabel t.b.v thuiswerkplek maar zie dat die kregen nu erg duur zijn.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:08:

[...]

Ik zou gek worden als ik op kantoor de hele tijd naar een muur zou moeten staren, laat staan thuis... Ik wil juist even naar buiten kunnen kijken.
Het is mijn concentratieplek :) Ik werk ook regelmatig op mijn bank (3.5 meter lang) waar ik een erg leuk uitzicht naar buiten heb via plafond-tot-vloer ramen en een onverstoord uitzicht van enkele kilometers. Dat is meer mijn zone waar ik conferenties doe en dergelijke.

• ion
  • Niet online
Jackson6 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:28:
Iemand in omgeving Den Haag toevallig een Mini DP naar Mini DP of Mini DP naar HDMI kabeltje liggen?

Zoek zo'n kabel t.b.v thuiswerkplek maar zie dat die kregen nu erg duur zijn.
https://www.bol.com/nl/p/...RPEQ.1_22.24.ProductTitle

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 22:21

Nox

Noxiuz

Best duur dus. Maar zo'n investering is het voor thuiswerkers ook wat waard. Geen reiskostenvergoeding voor 3 weken en dan is het zo verrekend I guess.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Valandil
  • Laatst online: 10:05
Mijn tips (denk dat veel al hier benoemd zijn):

- zet je wekker op normale tijden
- zorg voor hetzelfde ochtendritueel als normaal
- kleed je dan ook aan
- zorg voor een aparte werkplek in huis (als dat kan). Ga niet aan de keukentafel zitten als je ergens een bureau hebt.
- begin met een to-do lijst met "behapbare" blokken
- pauzeer ook voldoende. We zijn nu geneigd langer te zitten terwijl we normaal ook een praatje maken.
- maak een wandeling (en laat je telefoon even thuis)
- bel en socialize met je collega's tussen het werk door. Gewoon vragen hoe het gaat
- lunch ook niet achter je bureau
- voel je niet schuldig als je even een break neemt
- focus op werk en resultaat en niet of je wel exact alle uren maakt (je zal zien dat je die toch maakt).
- werk en privé komen nu samen en door elkaar heen... dat is nu eenmaal even zo. Komt goed en dat vind wel een weg
- niet ieder belletje /mailtje moet direct beantwoord worden, is op het werk ook niet zo.
- let op met communicatie; de intonatie is nu weg evenals non-verbaal. Gebruik emoticons e.d.. Wij NL staan nogal bekend om directheid (en botheid). Dat is nu een stuk meer. :X
- Bellen is beter om iets uit te leggen dan mailen. Zorgt voor minder ruis en schakelt sneller en makkelijker.
- Vraag hulp als je vast zit
- Als je klaar bent met werken voor de dag, dan ben je ook echt klaar. Ookal staat je werkplek 2 meter verder...

voor werkgevers: we werken met elkaar op basis van vertrouwen en niet wantrouwen.

Zorg goed voor elkaar! We willen samen uit deze crisis komen! :(:)

PS: een laptopstandaard en extern toetsenbord en muis doen al wonderen!

wijze woorden

• ion
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Best duur dus. Maar zo'n investering is het voor thuiswerkers ook wat waard. Geen reiskostenvergoeding voor 3 weken en dan is het zo verrekend I guess.
https://www.amazon.nl/Clu...id=1584542890&sr=8-1&th=1

Amazon is ietsjes goedkoper, maar Club3D is volgens mij de enigste die een dp naar HDMI 2.0 adapter heeft. Ik heb hem zelf een aantal jaren geleden gekocht en komt nog regelmatig van pas.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:19

FreakNL

Well do ya punk?

Zoals anderen ook al postten, zorg dat je werkplek wat beter ingericht is dan normaal.

Zelf (ik heb ook een dochter van 2.5 dus in de woonkamer werken zit er niet in) zit ik op zolder. Ik heb daar een prima bureau + bureaustoel met 2 (privé) schermen waar ik door middel van een USB-C dock (die had ik maanden geleden al een keer "geleend") mijn werk-laptop aan kan koppelen. Maar mijn zolder is niet heel groot en ons logeerbed staat daar ook. Deze stond voor een deel onder het bureau waardoor je nooit echt heel lekker kon zitten.. De helft van het bureau werd ook geblokkeerd, dus je moest een beetje schuin erachter zitten met het bed tegen je dijen/knieen aan.. Voor een incidentele thuiswerkdag prima, maar nu het wel wat langer gaat duren heb ik dat logeerbed toch maar even een kwartslag gedraaid en wat verder weggeschoven. Ik zit nu dus recht achter mijn bureau met het bed in mijn rug.. Akkoord, de zolder is nu minder praktisch en ziet er veel voller uit, als je boven komt staat dat bed om meteen in je face.. Maar de plek waar ik zit is nu wel prima.... En er is nog ruimte voor het wasrek etc... Als alles achter de rug is ga ik weer wel terug verbouwen...

Bottom-line, dit gaat wel even duren dus zorg voor een rustige en ergonomische werkplek, mits mogelijk!

[Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 18-03-2020 16:02]

• Nox

Nox

Noxiuz

Vergeet ook een fijne headset niet. Koptelefoon met microfoontje als je die hebt liggen of iets met bluetooth zorgt dat je je handen vrij hebt als je veel belt en typt :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb vanochtend een audio only meeting gedaan met 2 andere collega's.. Heb gewoon de MIC van mijn laptop gebruikt en gewone (Apple) oordopjes gebruikt middels de jack op mijn laptop. Ging prima en ik was beter verstaanbaar dan mijn collega die een Jabra headset gebruikte... Kan ook afstelling zijn natuurlijk :)

• ion
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:59:
Zoals anderen ook al postten, zorg dat je werkplek wat beter ingericht is dan normaal.

Zelf (ik heb ook een dochter van 2.5 dus in de woonkamer werken zit er niet in) zit ik op zolder. Ik heb daar een prima bureau + bureaustoel met 2 (privé) schermen waar ik door middel van een USB-C dock (die had ik maanden geleden al een keer "geleend") mijn werk-laptop aan kan koppelen. Maar mijn zolder is niet heel groot en ons logeerbed staat daar ook. Deze stond voor een deel onder het bureau waardoor je nooit echt heel lekker kon zitten.. De helft van het bureau werd ook geblokkeerd, dus je moest een beetje schuin erachter zitten met het bed tegen je dijen/knieen aan.. Voor een incidentele thuiswerkdag prima, maar nu het wel wat langer gaat duren heb ik dat logeerbed toch maar even een kwartslag gedraaid en wat verder weggeschoven. Ik zit nu dus recht achter mijn bureau met het bed in mijn rug.. Akkoord, de zolder is nu minder praktisch en ziet er veel voller uit, als je boven komt staat dat bed om meteen in je face.. Maar de plek waar ik zit is nu wel prima.... En er is nog ruimte voor het wasrek etc... Als alles achter de rug is ga ik weer wel terug verbouwen...

Bottom-line, dit gaat wel even duren dus zorg voor een rustige en ergonomische werkplek, mits mogelijk!
Ach voorlopig zul je toch geen logés hebben :P

Mee eens dat je bureau etc goed moet ingericht zijn. Als student studeer ik bijna altijd thuis als ik geen colleges heb, dus mijn bureau is dan ook ingericht om goed te kunnen werken. Bureau regelmatig opruimen, helpt ook even om je hoofd leeg te maken.

• Nox

Nox

Noxiuz

FreakNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:29:
Ik heb vanochtend een audio only meeting gedaan met 2 andere collega's.. Heb gewoon de MIC van mijn laptop gebruikt en gewone (Apple) oordopjes gebruikt middels de jack op mijn laptop. Ging prima en ik was beter verstaanbaar dan mijn collega die een Jabra headset gebruikte... Kan ook afstelling zijn natuurlijk :)
Die oordopjes lijken me echt klote als je veel belt. Ook met zo'n kabeltje en als je dan even je hoofd draait kans dat ze eruit vallen... Blij met mijn BT headsetje.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zoveel bel ik niet gelukkig :)

Tis voornamelijk chat op Teams en Whatsapp.. Heb ook geen functie die veel klantcontact vereist..

• Oesie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ben zo maar enkele uren aan de telefoon op een dag. Speaker functie werkt uiteraard maar iets minder wenselijk naast een keyboard met brown switches :/ in ear ben ik na een tijdje wel zat en mijn overear headset wordt niet gepakt door mijn jack output op mijn telefoon (normale headset dus wel).

Weet iemand of het mogelijk is om de audio van je mobiele telefoon (mic en andere beller) via de speakers en microfoon van je pc te laten lopen (net alsof het een headset is, of als je met Skype zou bellen)?

Situatie:
Android toestel met jack out
Desktop met line in/out, externe speakers, en USB Rode microfoon.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Wat dacht je van declareren?

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10:06
Sta sochtends op via een vast ritme, ik ben nogal moeilijk daarin dus het is makkelijk om sochtends een call te plannen als stok achter de deur.

Gebruikelijke drinken, raam open, 2 stuks fruit en koekjeskast dichtlaten.

Smiddags een uur gaan fietsen of (hardlopen)

Hou werk en niet werk nog steeds zoveel mogelijk gescheiden.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 22:41
DoubleP38 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:59:
Ik heb zojuist deze richtlijnen opgesteld. Ons hele team werkt per direct vanuit huis, hetgeen het team voorheen nog nooit heeft gedaan. Opgesteld in het Engels omdat dat onze voertaal is :)
Richtlijnen zijn een soort van common-sense, desalniettemin voor ons team niet onbelangrijk om te benadrukken

1. Perfect your Remote Working
Try and separate your working space from your living space, make this an area where you can be productive. Get refreshed and get dressed as you normally would for going to the office

[...]
Sorry, maar deze richtlijnen zijn totaal onzinnig. Duidelijk bedacht door een kantoorpikkie dat geen flauw idee heeft hoe het in werkelijkheid toegaat. Normale werktijden aanhouden? Gaat niet gebeuren.

Ik bedoel, veel mensen die thuiswerken hebben daar ook kinderen rondlopen. Heb je enig idee hoe vermoeiend het is om te videobellen met collega's (voor de fun zelfs, aldus de alwetende manager!), terwijl je kinderen ondertussen het huis afbreken? Het is uberhaupt heel lastig om thuis te werken als er kleine kinderen zijn. Wij lopen hier in ons team nu heel hard tegenaan. De collega's met kinderen hebben aangegeven dat ze 's middags liever vrij nemen en dan 's avonds die uren willen inhalen, maar het is ook niet realistisch om dat wekenlang vol te houden. Ik denk dat we moeten accepteren dat we met z'n allen minder productief gaan zijn.

Een aparte ruimte om te werken? Haha, wat een lol. Ook weer bedacht door een manager met een groot huis. Normale mensen hebben die ruimte helemaal niet. Die zullen het moeten doen met de keukentafel of anders een halfslachtig bureau ergens in de slaapkamer.

En wat van al die mensen in dit topic die allerlei dure spullen kopen voor een goede thuiswerkplek? Ik ben het ermee eens dat je goede spullen nodig hebt. Ik werk nu 3 dagen achter een laptop aan de keukentafel en heb aanzienlijk meer last van gespannen schouders en polsen. Maar eigenlijk moet de werkgever daar toch voor zorgen? Ik heb bij mijn werkgever gevraagd of we fatsoenlijke beeldschermen kunnen lenen, want die staan nu toch op kantoor te niksen. Hopelijk kan dat, want een goed scherm scheelt al een heel stuk.

Ik denk dat we wel creatief moeten zijn, maar dit soort richtlijnen (vanuit een bepaald gezichtspunt) verminderen juist de werklust voor mensen in andere situaties. Je moet daar gewoon creatief mee omgaan. En managers zullen (nu eindelijk) eens moeten leren dat je werknemers niet de hele dag hoeft te controleren. Geef ze verantwoordelijkheid, dat gaat veel beter.

• MarcelG
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 20:51

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Zelf werk ik bijna twee jaar vrijwel uitsluitend vanuit huis. Ondertussen goed voor mekaar, met het standaard spul; afgezonderde plek, stil, twee schermen, goede stoel (stukken beter dan op kantoor te vinden was), goeie webcam, goeie (daglicht) verlichting etc.
Maar, de belangrijkste gear upgrades (behalve de stoel) zijn twee simpele dingen. Vandaar deze post.
Tip 1
- een echo cancelling speakerphone. In mijn geval een tweedehands Jabra Speak 510. Heeeeerlijk. Vrijheid om te bewegen, goed geluid en heel goed verstaanbaar, ook al ijsbeer ik door de kamer tijdens een call. Koppelt zowel via Bluetooth aan m’n mobiel als via usb aan m’n laptop. Integreert goed met SfB/teams/Circuit etc. Als ik gebeld wordt (mobiel) gaat m’n Skype status op In a call.
Tip 2
- een stil maar comfortabel toetsenbord. Mechanisch is leuk, typt fijn, maar maakt *erg* veel herrie tijdens een call. In mijn geval is het een K740 van Logitech geworden.

[Voor 11% gewijzigd door MarcelG op 18-03-2020 21:50]

• Nox

Nox

Noxiuz

FreakNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:29:
[...]

Wat dacht je van declareren?
Waarom denk je dat ik aangeef 'geen reiskostenvergoeding'? ;) Uiteraard is dat iets wat de werkgever betaalt, duh :+ :P

• Ketho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik heb juist problemen met Microsoft Teams, o.a. dat bestanden niet gedeeld worden en de team picture niet aangepast kan worden

Wellicht is Discord dan beter, want daar kan je ook mee videoconferencen (group DM) en vind ik de UX stukken beter. Ook al is dat niet bedoeld voor zakelijk. Het lastige is alleen hoe ik de gebruikers ga overtuigen een "app voor gamers" te installeren

Edit: toch maar overgegaan op Slack :)

[Voor 8% gewijzigd door Ketho op 19-03-2020 15:25]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Die oordopjes lijken me echt klote als je veel belt. Ook met zo'n kabeltje en als je dan even je hoofd draait kans dat ze eruit vallen... Blij met mijn BT headsetje.
Ik heb net een setje van Samsung gekocht. Had niet verwacht die al zo snel zo vaak te gebruiken. Bevallen erg goed, moet ik zeggen. En ik zit de hele dag in een voice chat met een collega.
PhilipsFan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Sorry, maar deze richtlijnen zijn totaal onzinnig. Duidelijk bedacht door een kantoorpikkie dat geen flauw idee heeft hoe het in werkelijkheid toegaat. Normale werktijden aanhouden? Gaat niet gebeuren.

Ik bedoel, veel mensen die thuiswerken hebben daar ook kinderen rondlopen.
En er zijn ook heel veel mensen die thuiswerken die geen kinderen hebben rondlopen. Als ik bij ons in het team kijk, is er niemand met kinderen die nog veel aandacht nodig hebben (allemaal tieners en ouder, of helemaal geen kinderen meer in huis). Maar zelfs dan ga ik mijn normale werktijden niet aanhouden. Ik ga niet later opstaan dan normaal, dus begin wel bijna 45 minuten eerder dan normaal (geen reistijd). Dus ik stop ook 45 minuten eerder dan normaal.
Ik denk dat we wel creatief moeten zijn, maar dit soort richtlijnen (vanuit een bepaald gezichtspunt) verminderen juist de werklust voor mensen in andere situaties. Je moet daar gewoon creatief mee omgaan. En managers zullen (nu eindelijk) eens moeten leren dat je werknemers niet de hele dag hoeft te controleren. Geef ze verantwoordelijkheid, dat gaat veel beter.
Dit is het belangrijkste. Geef mensen even wat tijd om alles op orde te krijgen, desnoods met bijzonder verlof. Als je goede medewerkers hebt, zullen die zelf wel het verantwoordelijkheidsgevoel hebben dat ze hun best doen voor het bedrijf. En moet je misschien zelfs voorkomen dat mensen teveel gaan doen: te lange dagen maken, ondanks slechte omstandigheden (stress door ziekte van huisgenoten/familie, bijv.) toch door willen gaan...
MarcelG schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:46:
Tip 2
- een stil maar comfortabel toetsenbord. Mechanisch is leuk, typt fijn, maar maakt *erg* veel herrie tijdens een call. In mijn geval is het een K740 van Logitech geworden.
Ik heb een collega met een mechanisch toetsenbord en heb er absoluut geen probleem mee dat ik zijn toetsenbord hoor als we samenwerken. Ik kan hem nu niet zien typen (we gebruiken geen video chat, alleen audio), maar wel horen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-09 16:13
Met wegvallende inkomsten en in ene iedereen thuis ben ik op zoek naar een geschikte headset oplossing voor m'n medewerkers. Wil dus de beste balans tussen betaalbaar en goed bruikbaar.

Ik heb het topic doorgenomen en zie nuttige tips, maar nog niet het goude ei qua headset. Ik ben bekend met Plantronics en consorten, maar dat is redelijk prijzig voor een redelijk ielig headsetje. De wat degelijkere lijn gaat al snel > 100,-. Tegelijkertijd heb ik privé wat alternatieven van bijvoorbeeld het onbekende merk Bluedio wat bijzonder goed werkt, zeker voor het geld.

Dus:
- plantronics of sennheiser headset, USB, 2 schelpen
- alternatief, onbekender merk, maar vergelijkbare kwaliteit?

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb er een stuk of 6-8 nodig dus ja het maakt me best wel uit of het 50, 100 of 150 ps kost :)

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-09 13:05
Tjah wat is betaalbaar?
Ik heb voor mezelf (als ZZP'er) een Jabra Evolve 40 MS Headset Duo gekocht.
Die was 90 euro inclusief verzending en BTW.

• NiGeLaToR
hackerhater schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:23:
Tjah wat is betaalbaar?
Betaalbaar is dus degene die prima voldoet en schappelijk geprijsd is :)

Dus als zo'n Jabra de ondergrens is, is dat betaalbaar. Maar zie ook headsets voor 30,- bijvoorbeeld.

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-09 13:05
NiGeLaToR schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:28:
Betaalbaar is dus degene die prima voldoet en schappelijk geprijsd is :)

Dus als zo'n Jabra de ondergrens is, is dat betaalbaar. Maar zie ook headsets voor 30,- bijvoorbeeld.
True, maar je hebt headsets en headsets he.
Gezien hij over medewerkers praatte neem ik aan dat dit over communicatie binnen een bedrijf gaat en dan wil je toch een beetje fatsoenlijk spul waar je elkaar goed mee kan verstaan en die niet na 2 maanden stuk is.

Btw voor een bedrijf kost die maar 75 euro ;) Iets met BTW die verrekend kan worden.

• NiGeLaToR
hackerhater schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Gezien hij over medewerkers praatte neem ik aan dat dit over communicatie binnen een bedrijf gaat en dan wil je toch een beetje fatsoenlijk spul waar je elkaar goed mee kan verstaan en die niet na 2 maanden stuk is.

Btw voor een bedrijf kost die maar 75 euro ;) Iets met BTW die verrekend kan worden.
Ja, tis ook niet zo dat ik het liefst iets van de Action koop :) maargoed, kan het maar 1 keer uitgeven.

Kom nu uit op deze:

https://www.headsetwinkel...b-a-aansluiting/pid=61610

Kan die evt ook aan je telefoon met de 3,5mm jackplug.

[Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-03-2020 10:39]

• Nox

Nox

Noxiuz

Waarom niet gewoon mono? Ik vind dat veel fijner eerlijk gezegd. Meeste headsets voldoen prima, ze komen alleen vaak met zo'n quick disconnect en die kan je misschien met een verloopkabeltje op je telefoon aansluiten?

• DoubleP38
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10:07
PhilipsFan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Ik bedoel, veel mensen die thuiswerken hebben daar ook kinderen rondlopen. Heb je enig idee hoe vermoeiend het is om te videobellen met collega's (voor de fun zelfs, aldus de alwetende manager!), terwijl je kinderen ondertussen het huis afbreken? Het is uberhaupt heel lastig om thuis te werken als er kleine kinderen zijn. Wij lopen hier in ons team nu heel hard tegenaan. De collega's met kinderen hebben aangegeven dat ze 's middags liever vrij nemen en dan 's avonds die uren willen inhalen, maar het is ook niet realistisch om dat wekenlang vol te houden. Ik denk dat we moeten accepteren dat we met z'n allen minder productief gaan zijn.

Een aparte ruimte om te werken? Haha, wat een lol. Ook weer bedacht door een manager met een groot huis. Normale mensen hebben die ruimte helemaal niet. Die zullen het moeten doen met de keukentafel of anders een halfslachtig bureau ergens in de slaapkamer.

En wat van al die mensen in dit topic die allerlei dure spullen kopen voor een goede thuiswerkplek? Ik ben het ermee eens dat je goede spullen nodig hebt. Ik werk nu 3 dagen achter een laptop aan de keukentafel en heb aanzienlijk meer last van gespannen schouders en polsen. Maar eigenlijk moet de werkgever daar toch voor zorgen? Ik heb bij mijn werkgever gevraagd of we fatsoenlijke beeldschermen kunnen lenen, want die staan nu toch op kantoor te niksen. Hopelijk kan dat, want een goed scherm scheelt al een heel stuk.

Wat markant dat iedereen het voorbeeld neemt van werknemers met kinderen, er zijn zat werknemers kinderloos, of zelfs vrijgezel. Die komen nu in een sociaal isolement terecht. Moet daar dan geen rekening mee gehouden worden ? Vaak is het werk voor hen, het moment voor sociale interactie.

Daarom denk ik dat je het verkeerd geïnterpreteerd hebt, het zijn richtlijnen, geen wetten. Wij weten zelf ook wel dat we efficiëntie achteruit gaat. Geen probleem. Het belang is alleen om de business zo veel mogelijk draaiende te houden op een zo'n creatief mogelijke manier.

Zo staan we toe dat iedereen zijn IT hardware mee naar huis mag nemen, als daar behoefte naar is. We Organiseren Skyperos :9 (Apero via Skype) // virtueel coffee breaks, and many more, om de team spirit erin te houden. Want als de werknemers de geest aan geven dan zitten wij allen straks zonder baan. En dat is de bittere realiteit die iedereen zich wel moet beseffen..

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ik heb van mijn bedrijf uit al drie headsets en drie kabels gekregen maar mijn oude Logitech vond ik beter werken op de computer. Aan een telefoon is het een ander verhaal, maar thuis zit het in mijn computer.

Een gaming headset werkt overigens ook prima. Dat zijn headsets van een paar tientjes en die gaan ook gewoon lang mee. Met die Logitech heb ik 12 jaar gedaan en die doet het nog maar de oorkussentjes zijn versleten en het kapje van het muteknopje had ik kapot gemaakt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 22:41
DoubleP38 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Wat markant dat iedereen het voorbeeld neemt van werknemers met kinderen, er zijn zat werknemers kinderloos, of zelfs vrijgezel. Die komen nu in een sociaal isolement terecht. Moet daar dan geen rekening mee gehouden worden ? Vaak is het werk voor hen, het moment voor sociale interactie.
Absoluut, ik heb daar zelf last van. Mijn kinderen zijn wat ouder en redden zichzelf wel, maar ik mis mijn collega's enorm. Maar ik begrijp ook dat collega's met kleine kinderen niet zitten te wachten op videobellen voor de fun, die willen prima overleggen maar dat moet dan wel even zakelijk.
Daarom denk ik dat je het verkeerd geïnterpreteerd hebt, het zijn richtlijnen, geen wetten. Wij weten zelf ook wel dat we efficiëntie achteruit gaat. Geen probleem. Het belang is alleen om de business zo veel mogelijk draaiende te houden op een zo'n creatief mogelijke manier.
Dat hoopte ik al.
Zo staan we toe dat iedereen zijn IT hardware mee naar huis mag nemen, als daar behoefte naar is. We Organiseren Skyperos :9 (Apero via Skype) // virtueel coffee breaks, and many more, om de team spirit erin te houden. Want als de werknemers de geest aan geven dan zitten wij allen straks zonder baan. En dat is de bittere realiteit die iedereen zich wel moet beseffen..
Kijk dat zijn de betere maatregelen. Ik hoop dat ik van mijn werkgever ook een beeldscherm mag lenen, dat scheelt toch weer.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

PhilipsFan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:00:
[...]
Absoluut, ik heb daar zelf last van. Mijn kinderen zijn wat ouder en redden zichzelf wel, maar ik mis mijn collega's enorm. Maar ik begrijp ook dat collega's met kleine kinderen niet zitten te wachten op videobellen voor de fun, die willen prima overleggen maar dat moet dan wel even zakelijk.
Je moet gewoon respect hebben voor de wensen van een ander. Als de ene niet wil videobellen, dan niet. Als de andere dat wel wil, dan even goede vrienden. Ik vind het wel prettig om de rest van m'n team even te kunnen zien (we hebben een tweede daily geïntroduceerd), maar de rest van de dag staat m'n webcam gewoon uit (tenzij ik die stomme kat van mij even wil laten zien :p)

• kleintjopie
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-07 22:17
Ik ben stagiair in een klein bedrijf, mijn werkzaamheden bestaan ongeveer uit 50% praktisch werken met dure ingewikkelde apparatuur. Daarnaast ben ik ook een deel onderweg/aanwezig bij klanten om materiaal te halen en te brengen. De overige 30% besteed ik aan het uitwerken van testrapporten en ben ik ook bezig met een literatuur onderzoek. Dit is voornamelijk kantoor werkzaamheden.

Mijn werkgever vindt het te risicovol om ons allemaal op de bedrijfsvloer aanwezig te zijn, daarom heb ik afgelopen week alleen maar thuis gewerkt en een grote slag geslagen in mijn literatuuronderzoek. Het valt mij nu toch wat tegen, ik merk dat mijn concentratie veel te vaak weg valt en ik mis de reguliere werkzaamheden en het ritme, de gezelligheid met collega's.

Maandag moet ik even naar mijn stagebedrijf omdat ik werkzaamheden moet uitvoeren wat niet op een later tijdstip mogelijk is. Ook heb ik een klantenafspraak staan die echt volgende week uitgevoerd moet worden, ik hoop dat ik volgende week mijn week met deze afspraken even kan opbreken.

Ik sta sochtends om 6 uur op en waar ik normaal om kwart voor zeven in de auto stap, ga ik nu bezig met mijn literatuuronderzoek. Rond een uur of negen werk ik een simpel rapport uit en om tien uur drinken wij (ouders, zusjes en ik) gezamenlijk een kop koffie/thee en bespreken we de huishoudelijke taken. Na het koffie moment ga ik of bezig met iets huishoudelijks of ik loop even een rondje met de hond. Rond een uur of elf begin ik weer met het literatuuronderzoek tot half 1. Dan gaan wij gezamenlijk lunchen. Na de lunch trek ik de wandelschoenen aan en loop ik naar de brievenbus om wat kaartjes op de bus te doen voor familie die geen visite kan ontvangen. Dit rondje is ongeveer 6 kilometer. Bij thuiskomst heb ik meestal contact met werkgever en leidinggevende en kan ik nog meer data verwerken. Meestal sluit ik de boel rond vier uur half vijf af en heb ik het wel gezien.

Werkgever vindt het helemaal niet erg dat ik niet mijn uren maak die ik normaal gesproken maak maar is allang blij dat de situatie rondom het personeel goed opgevangen wordt en dat alles onderling verdeeld wordt zodat we niet met zijn allen op de werkvloer aanwezig zijn.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:40
hackerhater schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:23:
Tjah wat is betaalbaar?
Gebruik deze nu zelf thuis ook, gekregen van het werk, functioneert prima, zeker met de wireless dongel. Verder gebruiken wij de Jabra Engage 75, ook echt een aanrader.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• PcDealer
  • Laatst online: 21-09 15:49

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Ik heb een headset van een tientje al jaren. Werkt nog steeds.

Zakelijk vanuit de werkgever betaald? Dan levert die het toch of je declareert zelf wat.

LinkedIn WoT Cash Converter

• JK321
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 10-09 08:09
*knip*

[Voor 112% gewijzigd door rens-br op 10-09-2021 09:17]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee