Gezien de enorme stijging van het aantal thuiswerkers is het misschien een goed idee om een overzicht met adviezen te bieden, een soort thuiswerk-guide. Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en zich er in verdiept hebben, dan zijn het tweakers wel natuurlijk.
Daarom zou ik jullie willen vragen of jullie tips hebben op dit gebied. Ik denk dan aan:
Ik ben benieuwd of we tot een mooi overzicht komen alvast dank.
Daarom zou ik jullie willen vragen of jullie tips hebben op dit gebied. Ik denk dan aan:
- Hardware die aan te raden is, zoals monitoren met mat scherm, usb-monitoren om je werkomgeving al dan niet tijdelijk uit te breiden, webcams met goede prijs-prestatieverhouding, headsets met goede microfoon, enzovoorts. Maar je zou ook aan gadgets kunnen denken die het leven van de thuiswerker veraangenamen.
- Software: heb je bepaalde tooltjes die nu extra van pas komen?
- Diensten: Microsoft Teams, Google Hangouts, Slack, zijn er alternatieven of aanvullende diensten? En welke functies ben je tegengekomen die heel prettig blijken te zijn?
- Gedrag: wat is aan te bevelen, waar moet je op letten? Hoe moet je omgaan met de combinatie kinderen + thuiswerken.
Ik ben benieuwd of we tot een mooi overzicht komen alvast dank.