Toon posts:

[WhatsApp] Hoe verifeer ik als ik het nummer niet meer heb?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi beste mensen die verstand hebben van Electronics (unlike my)

Ik had een WhatsApp opeen oude telefoon met daarin (voor mij belangrijke) informatie in vooral 1 chat met iemand staan.
Ondanks ik al bijna een jaar geleden van nummer ben gewisseld kon Ik WhatsApp altijd in op dat oude toestel.
Net na een maand of 5 hem weer tevoorschijn gehaald en ik moest WhatsApp updaten, dit heb ik gedaan, maar nu vraagt ie of ik de code die naarmijn (Niet langer door mij in gebruik) nummer is gestuurd wil invoeren.. Helppppp!

Provider gebeld die zegt dat het niet mogelijk is op welke manier oftegen welke prijs mijn oude nummer terug te krijgen.
Ik moest WhatsApp maar een mail sturen, die vragen mij mijn vraag opnieuw int Engels te typen, en dat is best een uitdaging voor mij, niet onmogelijk maar niet mijn eerste keus...

Maargoed, weet iemand van jullie hier hoe ik of A. Mijn oude nummer terug kan krijgen? of B. Hoe ik mijn WhatsApp kan verifiëren zonder mijn oude nummer dus te hebben?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Je oude nummer terugkrijgen is niet mogelijk, dat idee kan je laten varen... die zit inmiddels weer in de poule van beschikbare telnr's of is zelfs alweer uitgegeven/in gebruik... dat laatste kan ook de reden kan zijn waarom je nu moet verifiëren. Heb je dat nummer al eens geprobeerd te bellen? Misschien dat je met die persoon dan wat kan regelen.

Op een andere manier verifiëren gaat je ook niet lukken, whatsapp werkt (nu nog) op basis van telefoonnummer.

Enige wat je eventueel zou kunnen doen is kijken naar de diverse beschikbare tools die een backup database van Whatsapp kunnen uitlezen. Er zijn aardig wat tools die zeggen dit te kunnen nl., maar welke echt goed werkt durf ik je niet te zeggen, dat zal je zelf moeten ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 09:01
Heb je ooit een backup gemaakt van deze gesprekken? ( die melding die je vaak krijg als je WA opstart)
Dan zou ik deze informatie daar in terug zoeken.

Zo niet wordt het denk ik een lastig verhaal. je oude nummer is waarschijnlijk al opnieuw uitgegeven.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
A: niet mogelijk waarschijnlijk is je nummer opnieuw ingezet omdat je deze al langer dan een jaar niet hebt.
B: ook niet mogelijk omdat Whatsapp dit niet doet doordat ze niet kunnen controleren of jij het bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Enige nadeel is als whatsapp nu geblokkeerd is en je niet meer bij je gesprekken kan, je ook geen backup meer kan maken :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verifiëren kan niet meer. Wel kun je, als je een niet te nieuwe versie van Android draait, een oude database uit je telefoon trekken. Volgens mij werkt dit voor Android 8 en jonger dit _niet_ , voor Android 7 of ouder wel.
Zie ook:
Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone
Android naar iPhone overzetten - haalbaar scenario?
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2770982
Pagina: 1