Mail van advocatenkantoor uit Duitsland vanwege auteursrecht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 46.813 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Muismat1991 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:20:
Arnoud Wokke Engelfriet heeft een heel goed stuk geschreven
ftfy en het was een gastblog van een bezoeker die anoniem wil blijven begrijp ik

[ Voor 16% gewijzigd door Real op 22-05-2022 08:38 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:35

Mickey77

Allround ICT-er

@Blokker_1999 , @Gurd : Ik begrijp dat het onzinnig is om een copy verbod toe te passen op een item waarvan ik geen auteursrecht bezit. Echter, de screenshots die ik per post ontving (!) dat waren complete browser pagina's. Dus inclusief teksten en andere foto's waar ik wel auteursrecht op bezat.

Blijft staan dat direct weghalen belangrijkste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 09:14

ITsEZ

parttime all-rounder

Mickey77 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:38:
@Blokker_1999 , @Gurd : Ik begrijp dat het onzinnig is om een copy verbod toe te passen op een item waarvan ik geen auteursrecht bezit. Echter, de screenshots die ik per post ontving (!) dat waren complete browser pagina's. Dus inclusief teksten en andere foto's waar ik wel auteursrecht op bezat.

Dan alsnog, er is echt geen rechter die gaat zeggen “dit bewijs is ongeldig, want volgens de disclaimer mocht er geen screenshot gemaakt worden”.

Overigens zullen dit soort bedrijven ook geen rechtszaak willen, want dan zullen ze nooit die extreem hoge “schikking” toegewezen krijgen en bovendien kost het ze veel meer moeite. Daar komt nog bij dat het bij simpele productfoto’s met een witte achtergrond discutabel is of auteursrecht daadwerkelijk van toepassing is. Om aanspraak te maken op auteursrecht moet er namelijk sprake zijn van een bepaalde creativiteit, een foto van een product met witte achtergrond is niet creatief. Maar, dat is hoe het in Nederland werkt. Een zaak vanuit Duitsland maakt alles weer een stuk complexer.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:50
Mickey77 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:38:

Dat ze een hele pagina screenshotten vind ik ook niet direct vreemd, daarmee kunnen ze immers mogelijk aantonen dat het inderdaad jouw pagina is die inbreuk maakt. Als ze enkel een screenshot van het materiaal sturen waar jij vermeend inbreuk op maakt valt natuurlijk niet op te maken dat het ook jouw website is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 16:00
Ik blijf het heel bizar vinden dat mensen blijkbaar lukraak foto's kunnen gebruiken, boete situaties ontvangen en dan doen alsof het allemaal wel mag. Er is wet en regel geving voor. Niet "doe maar wat joh, veel succes ermee. Copyright en auteurs recht gelden niet voor jou"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennism schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:10:
...

Dat ze een hele pagina screenshotten vind ik ook niet direct vreemd, daarmee kunnen ze immers mogelijk aantonen dat het inderdaad jouw pagina is die inbreuk maakt. Als ze enkel een screenshot van het materiaal sturen waar jij vermeend inbreuk op maakt valt natuurlijk niet op te maken dat het ook jouw website is.
Er is inderdaad een redelijk belang bij het maken van een screenshot zou ik denken. Daarbij wordt de screenshot ook maar heel beperkt gedeeld (en eigenlijk niet met derden (dus vrijwel alleen een kopie voor eigen gebruik)). Mocht dat laatste wel het geval zijn (zoals in een rechtszaak bijvoorbeeld), zijn misschien bepaalde verdere overwegingen ook nog interessant leesvoer.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 24-05-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-07 18:15

Perkouw

Moderator General Chat
Topic krijgt van mij een slotje. De originele casus van de TS was reeds besproken. Leuk om te zien dat we verder de discussie aangaan met elkaar, maar laten we dat doen in een apart topic i.p.v. deze te 'kapen'. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.