Misschien beter om ervoor te zorgen dat hij regelmatig zijn verbinding verliest mid game.
Verwijderd
Ga zelf het huis uit/op kamers?
Als je al werkt, zou je dat mogelijk kunnen financieren?
Technisch gezien:
Je kunt ook Pihole draaien, die als interne DNS instellen in de Ziggo Connect Box in de DHCP scope.
Er vanuit gaande dat je broertje niet weet hoe hij DNS config kan aanpassen op zijn systeem.
En dan de genoemde URL's blocken in Pihole.
Heb je wel een 24/7 device nodig, zoals bijv. een Raspberry Pi om dat op te draaien.
Technisch gezien:
Je kunt ook Pihole draaien, die als interne DNS instellen in de Ziggo Connect Box in de DHCP scope.
Er vanuit gaande dat je broertje niet weet hoe hij DNS config kan aanpassen op zijn systeem.
Heb je wel een 24/7 device nodig, zoals bijv. een Raspberry Pi om dat op te draaien.
Hoewel essentie van het verhaal kloppend is (bandbreedte opeisen), is aanzetten tot illegale praktijken niet de bedoeling
[ Voor 71% gewijzigd door Outerspace op 09-03-2020 12:38 ]
Doet me denken aan ouders met hetzelfde probleem, die een dagje naar zee gingen en hun modem meenamen. Veel succes met het resetten o.i.d.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Regelmatig het modem een paar minuten uitzetten zal de sfeer niet helpen maar wel een boodschap overbrengen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als jij een huis voor mij kan vinden graag. ik ga niet 1500 euro pm voor een huis hier in de buurt betalen.Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:16:
Ga zelf het huis uit/op kamers?
Technisch gezien:
Heel bekend dit allemaal, broertje had tijd zat en vaak tot diep in de nacht (luidruchtig) aan het gamen.
Is inmiddels met zijn zesde opleiding gestopt en mijn moeder durft er nog steeds niets van te zeggen.
Uiteindelijk gewoon uit huis gegaan nadat ik al die stappen overwogen heb (modem uitschakelen e.d.) Ik ben het eens met de rest hier dat dat gewoon niet gaat werken, zolang je ouders er niets aan (willen) doen gaat er niets veranderen.. Kies eieren voor je geld, je hebt zo te horen een baan en kijk of je niet het huis uit kan. Zie nu net dat dat geen optie is dus.
Dergelijke trucjes gaan er alleen maar voor zorgen dat de relatie enorm verstoord wordt en daar ga je niet gelukkig van worden.
Is inmiddels met zijn zesde opleiding gestopt en mijn moeder durft er nog steeds niets van te zeggen.
Uiteindelijk gewoon uit huis gegaan nadat ik al die stappen overwogen heb (modem uitschakelen e.d.) Ik ben het eens met de rest hier dat dat gewoon niet gaat werken, zolang je ouders er niets aan (willen) doen gaat er niets veranderen.. Kies eieren voor je geld, je hebt zo te horen een baan en kijk of je niet het huis uit kan. Zie nu net dat dat geen optie is dus.
Dergelijke trucjes gaan er alleen maar voor zorgen dat de relatie enorm verstoord wordt en daar ga je niet gelukkig van worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Stokbrood op 08-03-2020 19:26 ]
Je suis un baguette
Zomaar een een vraagje, wat denk je dat de reactie van je broer gaat zijn?
Bensimpel
Positieve meneer
En dan gaat die wel via een mobiele hotspot gamen, of zorgt die zelf voor een router met 4g om de blokade te omzeilen..
😆 - Denk ook eens om ;)
Buiten dat... Indien het een echte verslaving is zou het zomaar kunnen dat zijn reacties ook veel extremer gaan worden.Bensimpel schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:27:
En dan gaat die wel via een mobiele hotspot gamen, of zorgt die zelf voor een router met 4g om de blokade te omzeilen..
Je suis un baguette
Het is natuurlijk wel zo dat de relatie al verstoord is, en dat zijn broertje daar de oorzaak van is. Iedereen die het heeft over 'daar gaat de sfeer niet beter van worden': de sfeer is al slecht. En degene die dat veroorzaakt wordt daar niet op aangesproken door degenen die daarvoor de verantwoordelijkheid hebben. Dat is het probleem.Stokbrood schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:25:
Ik zou denk ik ook tijdelijk een nog slechtere sfeer in huis accepteren. Desnoods berg je die computer een tijdje op, trek de harddisk eruit oid. Het gaat erom dat zijn broertje doorkrijgt dat hij fout zit (en de ouders hun verantwoordelijkheid nemen).
Dus je broertje is nogal opvliegend, grote mond, wil graag internet... Dus dan duurt het ook niet lang, als jij het internet afsluit voor een game (of zometeen de volgende game of een bepaalde site) voordat hij dat luidkeels op school of bij vriendjes thuis of tegen Ziggo gaat roepen dat ie elke dag thuis wordt gepest, het internet wordt afgesloten, er tegen hem gescholden wordt.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:23:
Jongens, jullie kennen mijn thuissituatie niet. Hij gaat niet luisteren. Ik heb vele malen tegen hem gepraat hierover. Hij scheld je gewoon uit. Dus aub kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit verschrikkelijke spel kan blokkeren. Ik waardeer jullie advies enorm maar praten werkt gewoon niet.
Ken je die reclame over huiselijk geweld? Er hoeft maar 1 persoon een minimaal anoniem signaal af te geven dat jouw broertje thuis "niet vrij" is en voor je het weet hebben jouw ouders (want ik neem aan dat je broertje nog geen 21 is) een probleem met de politie, kinderbescherming, whatever.
Anyhow, succes ermee.
Gezien je woonplaats is 1500 niet echt reeel; je roept maar wat of je denkt minstens een eengezinswoning te moeten hebben? Los uit de pols kan je een redelijke huurwoning (mits ingeschreven) vinden tegen de helft van je genoemde 1500 Euro.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:22:
[...]
Als jij een huis voor mij kan vinden graag. ik ga niet 1500 euro pm voor een huis hier in de buurt betalen.
[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2020 19:36 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Sorry dat ik het zeg, maar je laat je toch niet terroriseren?
Broertje of niet, gewoon stekker eruit en klep houden.
En dan kan hij een tantrum krijgen, lekker belangrijk. Gaat hij maar een boek lezen ofzo.
En dan kan hij een tantrum krijgen, lekker belangrijk. Gaat hij maar een boek lezen ofzo.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Heb je wel gelijk in, maar ik ben gewoon bang dat dit tot in extremen gaat verergeren zolang als de ouders zelf niet verantwoordelijkheid nemen in deze situatie.PhilipsFan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:32:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat de relatie al verstoord is, en dat zijn broertje daar de oorzaak van is. Iedereen die het heeft over 'daar gaat de sfeer niet beter van worden': de sfeer is al slecht. En degene die dat veroorzaakt wordt daar niet op aangesproken door degenen die daarvoor de verantwoordelijkheid hebben. Dat is het probleem.
Ik zou denk ik ook tijdelijk een nog slechtere sfeer in huis accepteren. Desnoods berg je die computer een tijdje op, trek de harddisk eruit oid. Het gaat erom dat zijn broertje doorkrijgt dat hij fout zit (en de ouders hun verantwoordelijkheid nemen).
Dit dus, mensen met een verslaving kunnen niet altijd nog rationeel denken.MAX3400 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Dus je broertje is nogal opvliegend, grote mond, wil graag internet... Dus dan duurt het ook niet lang, als jij het internet afsluit voor een game (of zometeen de volgende game of een bepaalde site) voordat hij dat luidkeels op school of bij vriendjes thuis of tegen Ziggo gaat roepen dat ie elke dag thuis wordt gepest, het internet wordt afgesloten, er tegen hem gescholden wordt.
Ken je die reclame over huiselijk geweld? Er hoeft maar 1 persoon een minimaal anoniem signaal af te geven dat jouw broertje thuis "niet vrij" is en voor je het weet hebben jouw ouders (want ik neem aan dat je broertje nog geen 21 is) een probleem met de politie, kinderbescherming, whatever.
Anyhow, succes ermee.
Je suis un baguette
Dat valt wel mee hoor. Zolang er geen sprake is van lichamelijk geweld doen ze niet zoveel. Zijn broertje heeft een grote kans dat hij het alleen maar erger maakt voor zichzelf, want als thuiszorg zich ermee gaat bemoeien dan schrikken die ouders misschien en gaan ze eindelijk eens ouder zijn. Sterker nog, in theorie zou TS gewoon naar veilig thuis kunnen bellen en zeggen dat hij niet kan slapen en daardoor slecht presteert op school. Dan komen ze echt wel even met die ouders praten denk ik.MAX3400 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Dus je broertje is nogal opvliegend, grote mond, wil graag internet... Dus dan duurt het ook niet lang, als jij het internet afsluit voor een game (of zometeen de volgende game of een bepaalde site) voordat hij dat luidkeels op school of bij vriendjes thuis of tegen Ziggo gaat roepen dat ie elke dag thuis wordt gepest, het internet wordt afgesloten, er tegen hem gescholden wordt.
Het is niet verplicht om internet te leveren aan je kinderen, dus die kabel kun je er (als ouder) gewoon uit trekken. Uiteindelijk komt het er waarschijnlijk op neer dat er tijden worden afgesproken dat er gegamed mag worden, zo zou dat in normale gezinnen gaan iig.
Bensimpel
Positieve meneer
Geweldig advies, je verneukt niet alleen de relatie met de broer maar ook met de ouders. Goedzo.prutser001 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:34:
Sorry dat ik het zeg, maar je laat je toch niet terroriseren?
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee, die broer verneukt de relatie. Niet de TS. En hij heeft het waarschijnlijk niet eens door. Nou niet de zaken gaan omdraaien, het is nergens normaal dat er tot diep in de nacht gegamed wordt met veel lawaai zodat anderen in huis niet kunnen slapen.Bensimpel schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:41:
[...]
Geweldig advies, je verneukt niet alleen de relatie met de broer maar ook met de ouders. Goedzo.
Moet niet gekker worden... Dus 'broertje' mag maar zijn gang gaan en iedereen moet dat maar goed vinden?Bensimpel schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:41:
[...]
Geweldig advies, je verneukt niet alleen de relatie met de broer maar ook met de ouders. Goedzo.
Dus als je er wat van zegt/aan doet ben je fout bezig? Dit is er mis met het huidige 'opvoeden' als ik vroeger stout was kreeg ik gewoon billenkoek en dan deed je het niet meer (Of je let beter op dat je niet betrapt werd
Dus als meneer zijn zin niet krijgt wordt hij boos/schelden/misschien wel gewelddadig. Gelijk de kop in drukken dit ontoelaatbare gedrag.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Wat dacht je van een psyg voor allebij
geef je broer een goede koptelefoon dus niet zon 1 euro ding is ie blij jij ook klaar wat al eerder gezegd werd dr is altijd een manier om langs je blok te komen
maar denk even na ik ben ook game verslaafd geweest met mn 20/7 gedrag gewoon praten
bij mn vader (kan ik nu wel vertellen) was het mn ma of je stop of eruit uhh die pc? uhh nee jij
geef je broer een goede koptelefoon dus niet zon 1 euro ding is ie blij jij ook klaar wat al eerder gezegd werd dr is altijd een manier om langs je blok te komen
maar denk even na ik ben ook game verslaafd geweest met mn 20/7 gedrag gewoon praten
bij mn vader (kan ik nu wel vertellen) was het mn ma of je stop of eruit uhh die pc? uhh nee jij
[ Voor 99% gewijzigd door miepz op 08-03-2020 20:01 ]
Probeer te praten, bij voorkeur met iemand erbij die jullie allebei respecteren. Laat die persoon het gesprek leiden.
Laat je broertje -door de juiste vragen te stellen, inzien welk effect zijn herrie ‘snachts op anderen kan hebben. En laat hem met een voorstel komen hoe hij die overlast kan voorkomen. Verslaving of niet, empathie heeft iedereen (minimaal een beetje)
Het mooiste is als hij zelf met een maatregel komt (bijvoorbeeld na 23:00 niet gamen) spreek vervolgens af hoe je hem eraan moet herinneren als de tijd is verstreken.
(Als dat niet werkt, moet je zorgen dat hij zelf last heeft van zijn eigen gedrag, bijvoorbeeld omdat hij ook elke ochtend vroeg moet opstaan (zorg dat routine van vroeg opstaan en ontbijten blijft)
Edit: technische oplossing: meterkast op slot, tijdschakelaar op modem (hardware als softwarematig niet kan) een aantal modems heeft parental controls
Laat je broertje -door de juiste vragen te stellen, inzien welk effect zijn herrie ‘snachts op anderen kan hebben. En laat hem met een voorstel komen hoe hij die overlast kan voorkomen. Verslaving of niet, empathie heeft iedereen (minimaal een beetje)
Het mooiste is als hij zelf met een maatregel komt (bijvoorbeeld na 23:00 niet gamen) spreek vervolgens af hoe je hem eraan moet herinneren als de tijd is verstreken.
(Als dat niet werkt, moet je zorgen dat hij zelf last heeft van zijn eigen gedrag, bijvoorbeeld omdat hij ook elke ochtend vroeg moet opstaan (zorg dat routine van vroeg opstaan en ontbijten blijft)
Edit: technische oplossing: meterkast op slot, tijdschakelaar op modem (hardware als softwarematig niet kan) een aantal modems heeft parental controls
[ Voor 8% gewijzigd door burnedhardware op 08-03-2020 20:07 ]
@UltraInstinct Zoek je een technische oplossing of hulp om hiermee om te gaan?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Jij kreeg op je flikker van je broers/zussen?prutser001 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:49:
[...]
Moet niet gekker worden... Dus 'broertje' mag maar zijn gang gaan en iedereen moet dat maar goed vinden?
Dus als je er wat van zegt/aan doet ben je fout bezig? Dit is er mis met het huidige 'opvoeden' als ik vroeger stout was kreeg ik gewoon billenkoek en dan deed je het niet meer (Of je let beter op dat je niet betrapt werd) Maar nee.. ineens is dat 'kindermishandeling' en bla bla.
Dus als meneer zijn zin niet krijgt wordt hij boos/schelden/misschien wel gewelddadig. Gelijk de kop in drukken dit ontoelaatbare gedrag.
Nee, het probleem is dus dat TS de broer is. En die hoort niet z'n eigen broertje te moeten corrigeren op een manier die het alleen maar erger maakt. De ouders zijn degene die hier moeten opvoeden en die verdommen het dus.
I have stability. The ability to stab.
Ouders uiteraard... man man..SmurfLink schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:20:
[...]
Jij kreeg op je flikker van je broers/zussen?
Nee, het probleem is dus dat TS de broer is. En die hoort niet z'n eigen broertje te moeten corrigeren op een manier die het alleen maar erger maakt. De ouders zijn degene die hier moeten opvoeden en die verdommen het dus.
Verwijderd
Dat is niet echt een oplossingsgerichte reactie...UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:22:
[...]
Als jij een huis voor mij kan vinden graag. ik ga niet 1500 euro pm voor een huis hier in de buurt betalen.
Je zou er eens over na kunnen denken wat behalve blokkeren van je broertje de onderliggende gedachte van je frustratie(s) is/zijn.
Je uit dat nu hier openbaar en dan kun je reacties van behulpzame mensen verwachten die je wellicht niet aan staan, maar dan kun je best iets genuanceerder reageren dan zoals je nu doet.
Kan me niet voorstellen dat het (game) gedrag van je broertje het enige is...
€1500 p/m is best een flink bedrag, weet niet welke kosten je daar allemaal tot rekent?
'Hier in de buurt' geef je aan.
Hoef de locatie niet te weten, maar als je bereid bent om bijv. iets aan reistijd naar je werk toe te voegen zou je wellicht al voor de helft iets kunnen vinden aan woning. Zomaar eens iets als tip om over na te denken.
Ken ook verder jou financiële situatie niet, maar probeer in oplossingen te denken en niet alles zomaar af te wijzen en bij een ander neer te leggen. JIJ bent verantwoordelijk voor jouw eigen gevoel (jij laat immers toe dat jij je nu zo voelt als je je nu voelt), daar moet je wat mee gaan doen.
Zal je wellicht niet willen horen/accepteren, maar zo zie ik het.
Het komt ergens vandaan en daar moet je iets aan doen, blocken van die site lost het niet op. Dan wordt het straks weer een andere game.
Daarenboven, als jij toegang hebt tot de router waarom hij niet....
Praat met je ouders!
Praat met je ouders!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Technische oplossing. Mensen kennen mijn thuissituatie niet. Ze denken dat met praten alles goed komt en alsof mijn broertje akkoord gaat met hulp. Hij is overigens een volwassen man van 21 en nee mijn ouders doen niets.Outerspace schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:04:
@UltraInstinct Zoek je een technische oplossing of hulp om hiermee om te gaan?
Ik zou bijna zeggen; dat lukt je niet. Anders dan zijn PC afpakken en ervoor zorgen dat er nooit meer een PC door hem gekocht / gebruikt wordt.
Zoals anderen al riepen; een VPN, 4G, WiFi-hotspot, whatever; allemaal mogelijkheden om een "in house" blokkade te omzeilen.
Een technische oplossing om het netwerk te blokkeren zal geen effect hebben zoals @MAX3400 al aangeeft. Tegenwoordig is het makkelijk om dat te omzeilen. Dan kom je eerder op het uitschakelen van een groep waar zijn kamer op zit aangesloten. Op de PC mag je niet zomaar aanpassingen doen zonder toestemming.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:56:
[...]
Technische oplossing. Mensen kennen mijn thuissituatie niet. Ze denken dat met praten alles goed komt en alsof mijn broertje akkoord gaat met hulp. Hij is overigens een volwassen man van 21 en nee mijn ouders doen niets.
Dan kom je toch uit op het niet technische vlak. Dat pad moet je dan als familie ondergaan. En de vraag is of men dat wel wil.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Jullie doen alsof hij een raketgeleerde is. Hoe gaat hij weten dat ik zijn spel heb geblokkeerd? Ik zeg ook gewoon dat ik er ook niet op kan en dan kijken we hoe het gaat. Praten heb ik geprobeerd en het helpt niet. Hij scheld je gewoon uit.
Als hij zo verslaafd is dan zal hij vast niet denken: "Kak, nou ja....straks opnieuw proberen", en zal hij denk ik eerder de pan uitflippen.Deadsy schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:09:
Misschien beter om ervoor te zorgen dat hij regelmatig zijn verbinding verliest mid game.
Beste is om psychische hulp te zoeken voor hem. Heb je dit al besproken met de huisarts?
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 08-03-2020 21:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
PiHole zou je kunnen helpen. Een andere router aanschaffen die instelbaar is en dan je connectbox in bridgemode. Stroom van de groepen eraf halen is wat rigoureus, maar werkt ook.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:17:
Jullie doen alsof hij een raketgeleerde is. Hoe gaat hij weten dat ik zijn spel heb geblokkeerd? Ik zeg ook gewoon dat ik er ook niet op kan en dan kijken we hoe het gaat. Praten heb ik geprobeerd en het helpt niet. Hij scheld je gewoon uit.
Iig, mijn zoon van 7 weet ook hoe mijn hotspot van mijn telefoon werkt, zodat hij zijn telefoon kan gebruiken als ik in de auto zit. Waarom denk je dat jouw broertje dat niet weet?
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 08-03-2020 21:23 ]
Je bent zelf ook behoorlijk opstandig. Wij kennen je thuis situatie niet nee maar een volwassen man van 21 kan zijn eigen keuzes wel maken.
Wie ben jij om te bepalen dat hij niet mag gamen.
Laat dit lekker aan je ouders over en anders ga uit huis.
Wie ben jij om te bepalen dat hij niet mag gamen.
Laat dit lekker aan je ouders over en anders ga uit huis.
Misschien is het dan eens tijd om die thuis situatie te delen. Niet hier, maar met professionals. Jij kan dat wel, dat geeft jouw misschien wat mogelijkheden om beter met de situatie om te gaan.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:56:
[...]
Technische oplossing. Mensen kennen mijn thuissituatie niet. Ze denken dat met praten alles goed komt en alsof mijn broertje akkoord gaat met hulp. Hij is overigens een volwassen man van 21 en nee mijn ouders doen niets.
Als je er zolang nog niet weg kan ga je met het wegnemen van de enige uitlaatklep van de problemen van je broertje geen beter thuissituatie maken. Dat weet je hopelijk zelf ook, en je werkt nu voornamelijk op emotie.
Het gamen is vaak een gevolg van problemen. Dat je ouders niets doen komt waarschijnlijk niet omdat ze niets willen doen. Ze weten waarschijnlijk niet wat te doen. Dit is ook erg vervelend voor hun.
Beging eens met een gesprekje bij je huisarts, die kan je waarschijnlijk wel naar de juiste plaatsen wijzen.
Anders staan hieronder binnen de kortste keren ook een aantal plekken waar je terecht kan.
Terug op je vraag, er zweven wat scriptjes rond voor RouterOS om op basis van een domein lijst een ip lijst te updaten die je kan blokkeren in de firewall. Daar kun je ook de reset knop onbruikbaar maken, dus dan is die omweg ook uitgeschakeld.
Hoezo heb je onze hulp dan nodig? Zolang jij dus slimmer bent dan je broer en zelf een oplossing verzint die hij niet verzint, dan ben je er toch?UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:17:
Jullie doen alsof hij een raketgeleerde is. Hoe gaat hij weten dat ik zijn spel heb geblokkeerd? Ik zeg ook gewoon dat ik er ook niet op kan en dan kijken we hoe het gaat.
Maar zoals @Outerspace aangeeft; als iemand van 7 weet hoe je een hotspot maakt / verbindt, denk je dan serieus dat jouw broer dat ook niet kan uitzoeken (of al weet) en gewoon lekker doorgaat met gamen?
Denk dat we lang/kort over jouw situatie kunnen praten; de enige "technische" oplossing is dat HIJ uit huis gaat zodat jij en je ouders er geen last meer van hebben en/of er geen energie meer in hoeven steken.
Zoek professionele hulp is mijn aanrader maar alsnog.
In plaats van alleen èèn spel te blokeren zou er ook voor het hele huishouden doordeweeks het internet tussen 23:30 en 04:00 uit kunnen zetten zodat iedereen zijn nachtrust krijgt.
Hij kan altijd nog 4G gebruiken...
Als hij zich niet kan gedragen in zijn ouders z'n huis hoeft hij er ook niet te blijven.
In plaats van alleen èèn spel te blokeren zou er ook voor het hele huishouden doordeweeks het internet tussen 23:30 en 04:00 uit kunnen zetten zodat iedereen zijn nachtrust krijgt.
Hij kan altijd nog 4G gebruiken...
Als hij zich niet kan gedragen in zijn ouders z'n huis hoeft hij er ook niet te blijven.
Om het puur technisch te benaderen... zit hij via WiFi of bekabeld?
Als hij WiFi gebruikt, en geen mogelijkheid heeft om een kabel te leggen/uitrollen, kun je de spelbeleving al goed verstieren door een fake "deauth" pakket de lucht in te gooien. Dan verliest hij de verbinding kortstondig tot zijn WiFikaart opnieuw een verbinding heeft gemaakt.
Aangezien jij vast van hetzelfde wifi gebruik maakt en het encryptiewachtwoord al weet is dat best te doen afhankelijk van hoe technisch je bent. Dan zou, wellicht gescript, op willekeurige tijdstippen een deauth de lucht in sturen al behoorlijk wat chaos kunnen veroorzaken en het is vrijwel niet te traceren. Zeker niet wanneer geautomatiseerd en jij niet thuis bent...
Zit je bekabeld, dan zou je de lijn vol kunnen gooien. Met name de upload 110% vol rammen, dan schiet de latency van de meeste huis-tuin-keuken-verbindingen door het dak en word het onspeelbaar. Moet je alleen een bestemming hebben voor dat verkeer. Een goedkoop VPSje met 100Mbit internetverbinding is al voldoende. Genereer een file van een GB groot aan random data en stuur vanaf thuis die file vier maal tegelijk richting een zwart gat (/dev/null op de VPS. Benieuwd wat dat voor een effect heeft.
Hou je over 4G via telefoonhotspot natuurlijk. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit lekker via een telefoon gegamed, maar die uitweg is er ook met de keihard blokkeren route.
Als het echt een gameverslaving is dan is professionele hulp de betere oplossing voor de langere termijn, maar dat snap je inmiddels wel.
Toen ik nog in een studentenhuis woonde en beheerder van het netwerk in huis was stond er een tijdschema op het wifi. Daarmee sloeg ik twee vliegen in 1 klap. Het wifi werd naarmate de uptime hoger werd minder stabiel (super druk 2.4GHz daar), de wifichip regelmatig een herstartje geven hielp daarbij goed en een tweetal had idd nog wel eens de neiging om tot diep in de nacht door te gaan. Ik gooide het Wifi er om 1:00 uit tot een uur of vier. De bekabelde aansluitingen bleven wel gewoon werken.
Hielp ook voor mijzelf omdat ik nogal een nachtbraker kan zijn...
Als hij WiFi gebruikt, en geen mogelijkheid heeft om een kabel te leggen/uitrollen, kun je de spelbeleving al goed verstieren door een fake "deauth" pakket de lucht in te gooien. Dan verliest hij de verbinding kortstondig tot zijn WiFikaart opnieuw een verbinding heeft gemaakt.
Aangezien jij vast van hetzelfde wifi gebruik maakt en het encryptiewachtwoord al weet is dat best te doen afhankelijk van hoe technisch je bent. Dan zou, wellicht gescript, op willekeurige tijdstippen een deauth de lucht in sturen al behoorlijk wat chaos kunnen veroorzaken en het is vrijwel niet te traceren. Zeker niet wanneer geautomatiseerd en jij niet thuis bent...
Zit je bekabeld, dan zou je de lijn vol kunnen gooien. Met name de upload 110% vol rammen, dan schiet de latency van de meeste huis-tuin-keuken-verbindingen door het dak en word het onspeelbaar. Moet je alleen een bestemming hebben voor dat verkeer. Een goedkoop VPSje met 100Mbit internetverbinding is al voldoende. Genereer een file van een GB groot aan random data en stuur vanaf thuis die file vier maal tegelijk richting een zwart gat (/dev/null op de VPS. Benieuwd wat dat voor een effect heeft.
Hou je over 4G via telefoonhotspot natuurlijk. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit lekker via een telefoon gegamed, maar die uitweg is er ook met de keihard blokkeren route.
Als het echt een gameverslaving is dan is professionele hulp de betere oplossing voor de langere termijn, maar dat snap je inmiddels wel.
Toen ik nog in een studentenhuis woonde en beheerder van het netwerk in huis was stond er een tijdschema op het wifi. Daarmee sloeg ik twee vliegen in 1 klap. Het wifi werd naarmate de uptime hoger werd minder stabiel (super druk 2.4GHz daar), de wifichip regelmatig een herstartje geven hielp daarbij goed en een tweetal had idd nog wel eens de neiging om tot diep in de nacht door te gaan. Ik gooide het Wifi er om 1:00 uit tot een uur of vier. De bekabelde aansluitingen bleven wel gewoon werken.
Hielp ook voor mijzelf omdat ik nogal een nachtbraker kan zijn...
[ Voor 54% gewijzigd door Ultraman op 08-03-2020 23:31 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Utp-kabel? -> Knip
Muis, kabel/dongle -> Knip
Familie band? -> knip!
Wees zelf een kind, wees een broer/dus voor hem.
Geef je bij je ouders je bezorgdheid aan. Doen die daar niets mee? Zoek hulp bij je huisarts.
Muis, kabel/dongle -> Knip
Familie band? -> knip!
Wees zelf een kind, wees een broer/dus voor hem.
Geef je bij je ouders je bezorgdheid aan. Doen die daar niets mee? Zoek hulp bij je huisarts.
My life is in 2D, How about yours?
Dat ding van Ultraman lijkt me wel leuk. Maar als ik ze opzoek ziet het er nogal schimmig uit. Zou zoiets niet zomaar in m'n pc stoppen. Liever dan in een gewone smartphone oplader. Dan kan je die gewoon ergens op zolder oid inplugge met een timerstopcpntact / afstandsbestuurbare stopcontact ding.
PS niet stopcontact dat via wifi bestuurd moet worden.... Das niet handig xD
PS niet stopcontact dat via wifi bestuurd moet worden.... Das niet handig xD
[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 08-03-2020 23:40 ]
Pas anders het hosts bestand aan op zijn pc (c:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts) als je daar toegang tot hebt. Link de League of legends server aan iets compleet anders, localhost ofzo.
Gratis: download een torrent client, haal de nieuwste Ubuntu ISO binnen en zet de upload onbeperkt open.Ultraman schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:19:
[...]
Maar als oudere broer van een ooit irritant broertje en nu ouder van een paar kinderen kan ik je verklappen: enige wat technische ingrepen gaan doen is agressie opwekken, en grote kans dat als je ouders erachter komen niet hij maar jij met problemen - reken maar dat mijn oudste gedonder krijgt als ze het in d'r hoofd haalt om iets als dit bij d'r broertjes te flikken.
Sowieso: hij is 21, jij bent ouder, werkt blijkbaar en je maakt je druk over anderen thuis? Het is jouw huis niet, hij is jouw kind niet. Zint dat je niet, ga op jezelf wonen. Hoogstwaarschijnlijk kun je niet gelijk in je droomwoning intrekken vanuit je ouderlijk huis, maar dat is ook niet realistisch. Begin eens met gewoon een kamer ergens te huren voor een paar honderd EUR. Leren samenleven met anderen die geen familie zijn is een life skill die je later in relaties etc erg goed van pas kan komen - en voor nu betekent het betaalbaar het ouderlijk huis uit.
Kan trouwens best zijn dat je ouders verzaken rondom je broertje, maar dat is hun - en niet jouw - verantwoordelijkheid. Mijn wijlen moeder was veel te lief tegen mijn destijds verslaafde (coke en speed, niet games) broertje. Gevolg was dat hij thuis bleef wonen en nog nooit zinnig werk gedaan had tot zij te jong overleed en hij zowat op straat kwam te staan. Ik heb keer op keer aangegeven dat ze grenzen moest stellen, consequenties moetst verbinden aan wat hij uitspookte en bovenal stoppen met hem geldtoestoppen dat linea recta z'n neus in ging. Ze heeft het ter kennsigeving aangenomen maar met de mantel der liefde bedekt. Mijn houding heeft wel mijn relatie met m'n broertje om zeep geholpen. Dat is pas goed gekomen nadat ik 'losgelaten' heb - en hij daadwerkelijk zelf verantwoordelijkheid is gaan nemen uit zichzelf, en niet omdat ik zeurde. Dus ook hier het advies: laat los, gun hem de gelegenheid z'n eigen fouten te maken. En voorzover jij last hebt van onder een dak met hem zitten: doe daar wederom wat aan.
Oslik blyat! Oslik!
Dit is dus jouw probleem. (Als in JOUW probleem). Je ouders en je broertje van 21 delen je probleem niet. Nu kan je de boel opstoken door hem af te sluiten van zijn spel maar dta is niet wat jij zoekt lijkt mij. Ik krijg de indruk dat je gewoon rust zoekt.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Moeilijk als je elke dag hard hebt gewerkt en lekker rust en stilte wilt.
Kan hij zijn computer in samenspraak met de ouders ergens anders neerzetten, dus gamen in de garage oid? Misschien kan je hem een (betere) headset cadeau geven? Wonen jullie samen op één kamer? Heb je er zelf aan gedacht om op kamers te gaan als je het thuis niet zo bevalt?
Ik kan de situatie van afstand niet inschatten dus waarschijnlijk zit ik er helemaal naast, maar toch is de oplossing vaak bij jezelf te vinden, en ja dat betekent verlies nemen door je ego en niet je gelijk halen maar volwassen worden en het voor je zelf oplossen gegeven de situatie die er is. Die 3 mensen gaan niet veranderen door een andere instelling van het modem.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hmm, interessante zaak.
Ik zou geweld niet met geweld oplossen, daar komt alleen maar meer problemen van.
Je zegt dat je broertje 21 is, dus die kan flink wat schade veroorzaken als volwassen man, zei het huiselijk schade, danwel een aanval op jou of je ouders.
Wil jij je ouders fysiek leed geven of hun huis naar de klere werken? Zo ja, vooral zijn internet afsluiten en hem geen toegang geven tot die game, dan heb je binnen de kortste keren je huis overhoop en misschien ook jij of ouders in het ziekenhuis.
Hij is 21 en hun hebben dus geen zorgplicht meer over hem. Je ouder mogen hem, zonder pardon, op straat zetten. Als het echt kwaadschiks moet, kan hij zo op straat gezet worden, met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Nee, ik zie dit niet als een oplossing.
Wat zeggen je ouders over dit tafereel?
Hebben zij ook last van het geluid?
Wat je zou kunnen doen, klinkt achterlijk, maar je moet denk ik wel een interventie houden.
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk mensen paraat hebt staan gezien zijn opstandigheid, m veiligheid voorop te stellen mocht het uit de hand lopen. Zorg ervoor dat hij niet uit de kamer kan waar de interventie gehouden wordt. Gaat hij losse handjes krijgen, dan bel je de politie en neemt die hem mee, uit voorzorg zou je hun kunnen inlichten of zelfs paraat kunnen houden want dit is gewoon een serieuze zaak wat door velen onderschat wordt.
Stel in deze interventie strenge eisen, wat wel, wat niet, en dreig met uitzetting als hij zich niet voldoet aan de regels. Wees in het begin streng zodat het gezag blijft. Je ouders zijn verplicht (nouja, "verplicht" - maar het is wel een zaak wat ik erg zou aanraden) hun kind te heropvoeden als zij er ook last van hebben en dit gaat niet altijd gepaard met liefde helaas.
Ik snap dat je zijn game gewoon wilt uitschakelen en jij je rust kunt pakken, maar in realiteit gaat dit meer problemen dan oplossingen geven, wees hier aub bewust van en dat het serieuze gevolgen kan hebben.
Als oplossing zou je zelf het huis uit kunnen zoals anderen dit ook al voorgesteld hebben, alleen als jij je zorgen maakt over je broertje betreft zijn toekomst, is er toch meer dan weglopen van de problemen.
Ik zou geweld niet met geweld oplossen, daar komt alleen maar meer problemen van.
Je zegt dat je broertje 21 is, dus die kan flink wat schade veroorzaken als volwassen man, zei het huiselijk schade, danwel een aanval op jou of je ouders.
Wil jij je ouders fysiek leed geven of hun huis naar de klere werken? Zo ja, vooral zijn internet afsluiten en hem geen toegang geven tot die game, dan heb je binnen de kortste keren je huis overhoop en misschien ook jij of ouders in het ziekenhuis.
Hij is 21 en hun hebben dus geen zorgplicht meer over hem. Je ouder mogen hem, zonder pardon, op straat zetten. Als het echt kwaadschiks moet, kan hij zo op straat gezet worden, met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Nee, ik zie dit niet als een oplossing.
Wat zeggen je ouders over dit tafereel?
Hebben zij ook last van het geluid?
Wat je zou kunnen doen, klinkt achterlijk, maar je moet denk ik wel een interventie houden.
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk mensen paraat hebt staan gezien zijn opstandigheid, m veiligheid voorop te stellen mocht het uit de hand lopen. Zorg ervoor dat hij niet uit de kamer kan waar de interventie gehouden wordt. Gaat hij losse handjes krijgen, dan bel je de politie en neemt die hem mee, uit voorzorg zou je hun kunnen inlichten of zelfs paraat kunnen houden want dit is gewoon een serieuze zaak wat door velen onderschat wordt.
Stel in deze interventie strenge eisen, wat wel, wat niet, en dreig met uitzetting als hij zich niet voldoet aan de regels. Wees in het begin streng zodat het gezag blijft. Je ouders zijn verplicht (nouja, "verplicht" - maar het is wel een zaak wat ik erg zou aanraden) hun kind te heropvoeden als zij er ook last van hebben en dit gaat niet altijd gepaard met liefde helaas.
Ik snap dat je zijn game gewoon wilt uitschakelen en jij je rust kunt pakken, maar in realiteit gaat dit meer problemen dan oplossingen geven, wees hier aub bewust van en dat het serieuze gevolgen kan hebben.
Als oplossing zou je zelf het huis uit kunnen zoals anderen dit ook al voorgesteld hebben, alleen als jij je zorgen maakt over je broertje betreft zijn toekomst, is er toch meer dan weglopen van de problemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 09-03-2020 02:59 ]
Ga op kamers. Ben je ruim oud genoeg voor en je werkt, dus verdient geld.
Qua verpesten van speelplezier is de bittorrent ubuntu-cd optie de beste want meest legitiem te verklaren. Je zou het desnoods op een pi kunnen draaien die je aan het Wi-Fi hangt. Als niet bekend is dat die ik bestaat en je ouders geen wireless client overzicht opvragen lastig te pinpointen . Minuutje laten draaien, willekeurig interval laten sleepen (2<x<15mins) en gaan met die banaan. Technisch prima maar sociaal en qua volwassenwording volkomen ruk.
Waardoor heb je overigens last van dat spelletje?
Qua verpesten van speelplezier is de bittorrent ubuntu-cd optie de beste want meest legitiem te verklaren. Je zou het desnoods op een pi kunnen draaien die je aan het Wi-Fi hangt. Als niet bekend is dat die ik bestaat en je ouders geen wireless client overzicht opvragen lastig te pinpointen . Minuutje laten draaien, willekeurig interval laten sleepen (2<x<15mins) en gaan met die banaan. Technisch prima maar sociaal en qua volwassenwording volkomen ruk.
offtopic:
ook mooi dat je het 'mijn netwerk noemt.
ook mooi dat je het 'mijn netwerk noemt.
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 09-03-2020 05:17 ]
Verwijderd
Het probleem in dit soort situaties is dat de mensen die er in zitten geen advies van buitenaf aan willen nemen en denken zelf alles beter te weten.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:56:
[...]
Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen hoe jij en je broertje uit hetzelfde huishouden komen.
Als jullie zelf in staat waren dit probleem op te lossen had je hier nu niet met deze vraag gezeten.
Ik wil je toch met klem verzoeken om hier iets mee te doen. Ook al denk je zelf dat wij het allemaal niet weten, met een technische oplossing ga je een opvoedingsprobleem niet oplossen.
Niet bepaald dingen waarvan iemand die verslaafd aan LoL is rustiger en stiller gaat worden, die gaat alleen heel hard vloeken.Ultraman schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:19:
Om het puur technisch te benaderen... zit hij via WiFi of bekabeld?
Overigens is dat sowieso mijn vraag: Wat is luidruchtig aan zijn broertje? Staat het spel op boxen aan? Geef hem een koptelefoon, en het is voor groot gedeelte opgelost. Of is zijn stem luidruchtig omdat hij op voice chat zit? Dan is sidetones inschakelen, of ipv gesloten koptelefoon juist een open koptelefoon een beter idee.
Tja als niemand je antwoord geeft doe ik het maar.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Je kan inloggen op je router via je standaardgateway nummer. Type in de command prompt van Windows "ipconfig" in en dan kan je dat nummer intype in je browser. Dan zou je toegsng moeten krijgen tot de router.
In de router heb je nog zoiets als "parental control" als je dit insteld heeft je broer na een bepaald uur geen toegang meer tot het internet. Hij kan dan ook niet meer browsen. Het spel alleen blokkeren word heel moeilijk. Dan moet je echt de specifieke server van Riot blokkeren. Parent control is echf het beste. Volgensmij blijft perantal control gehandhaafd ook na een reset.
Verander ook ff het ww van die router. Met een beetje pech weet hij ook hoe die router werkt.
Als hij uit die perantal control kan komen dan kan je evt nog zijn kabel doorknippen, maar dan is het oorlog denk ik
Alles op eigen risico en succes, (hoewel ik ook denk dat een gesprek beter werkt).
[ Voor 9% gewijzigd door rickboy333 op 09-03-2020 08:53 ]
TIME TO UPGRADE !!!
Het is ongevraagd advies, maar echt: beschouw hem als een verslaafde. Of het nu cocaïne, alcohol of gamen is. Zoals het bij een drugsverslaafde niet helpt om zijn drugs af te nemen, zo zal het bij je broer niet helpen om zijn spel te blokkeren. Hij zal een andere weg vinden.
Overleg met je huisarts. Hij weet de juiste wegen om de juiste hulp te vinden. Of kijk bijv. eens op https://www.afkickkliniekwijzer.nl/gameverslaving/.
En ja, deze verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij je broer (gezien zijn leeftijd), tweede instantje bij je ouders en daarna bij jou. Je kan natuurlijk je ouders helpen hierbij.
Succes.
Overleg met je huisarts. Hij weet de juiste wegen om de juiste hulp te vinden. Of kijk bijv. eens op https://www.afkickkliniekwijzer.nl/gameverslaving/.
En ja, deze verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij je broer (gezien zijn leeftijd), tweede instantje bij je ouders en daarna bij jou. Je kan natuurlijk je ouders helpen hierbij.
Succes.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Midden in de nacht schreeuwen is behoorlijk hinderlijk...Boudewijn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 05:16:
Een paar honderd? Onder welke steen kom jij vandaan. Je weet hoe overspanning de woningmarkt is? Ik zie met grote regelmaat kamers voorbij komen rondom Amsterdam die een hogere maandhuur hebben dan mijn hypotheek.dion_b schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:51:
Sowieso: hij is 21, jij bent ouder, werkt blijkbaar en je maakt je druk over anderen thuis? Het is jouw huis niet, hij is jouw kind niet. Zint dat je niet, ga op jezelf wonen. Hoogstwaarschijnlijk kun je niet gelijk in je droomwoning intrekken vanuit je ouderlijk huis, maar dat is ook niet realistisch. Begin eens met gewoon een kamer ergens te huren voor een paar honderd EUR. Leren samenleven met anderen die geen familie zijn is een life skill die je later in relaties etc erg goed van pas kan komen - en voor nu betekent het betaalbaar het ouderlijk huis uit.

In Amsterdam wonen is een keuze. Een dure keuze trouwens
.
Gezien de berichten zo links en rechts heb ik niet het idee dat het elders veel beter is. TS woont rondom Rotterdam, zal niet veel beter zijn.Boudewijn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:23:
In Amsterdam wonen is een keuze. Een dure keuze trouwens.
Overigens, de berichten van TS in zijn pohi zo nalezend, is zijn biezen pakken wel het beste. Hij heeft al langer mot thuis. Maar daar is hij, volgens diezelfde pohi, ook mee bezig.
Voor een paar honderd euro per maand zou je prima een kamer moeten kunnen huren in de meeste steden.Pizza_Boom schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Een paar honderd? Onder welke steen kom jij vandaan. Je weet hoe overspanning de woningmarkt is? Ik zie met grote regelmaat kamers voorbij komen rondom Amsterdam die een hogere maandhuur hebben dan mijn hypotheek.
Amsterdam is niet de meeste steden.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
@Verwijderd
Ik ken inderdaad jullie situatie niet, maar als de ouders er nu al niet aan doen (omdat het ze niet stoort, of omdat ze het opgegeven hebben) moet je oppassen dat je jezelf niet in de voet gaat schieten.
Als blijkt dat jij degene bent die het internet "kapot maakt" waardoor je broertje loco gaat. Dan ben jij
- Een pestkop omdat je je broertje dwarszit, terwijl hij niks fout doet (als ze het probleem niet zien)
- Een makkelijke afleidingsmanoeuvre voor je ouders om naar te wijzen zodat zij weer uit de vuurlinie zijn (als ze het probleem niet willen zien).
Vervolgens krijg jij op je kop, en in het vervolg kun je verwachten dat je broertje jou altijd als eerste verdacht als er ook maar iets is.
Ik weet niet hoe erg die verslaving is (en daarmee zijn reactie op verwijdering), maar je stelt je wel open voor een overhoop getrokken kamer omdat hij een keer midden op de dag geen internet heeft omdat het internet moeilijk deed en je sowieso weer een pi had draaien die hij wel even onklaar ging maken.
Ik snap dat het moeilijk is, maar zonder je ouders aan jouw kant ga je hier denk ik weinig aan veranderen.
Ik ken inderdaad jullie situatie niet, maar als de ouders er nu al niet aan doen (omdat het ze niet stoort, of omdat ze het opgegeven hebben) moet je oppassen dat je jezelf niet in de voet gaat schieten.
Als blijkt dat jij degene bent die het internet "kapot maakt" waardoor je broertje loco gaat. Dan ben jij
- Een pestkop omdat je je broertje dwarszit, terwijl hij niks fout doet (als ze het probleem niet zien)
- Een makkelijke afleidingsmanoeuvre voor je ouders om naar te wijzen zodat zij weer uit de vuurlinie zijn (als ze het probleem niet willen zien).
Vervolgens krijg jij op je kop, en in het vervolg kun je verwachten dat je broertje jou altijd als eerste verdacht als er ook maar iets is.
Ik weet niet hoe erg die verslaving is (en daarmee zijn reactie op verwijdering), maar je stelt je wel open voor een overhoop getrokken kamer omdat hij een keer midden op de dag geen internet heeft omdat het internet moeilijk deed en je sowieso weer een pi had draaien die hij wel even onklaar ging maken.
Ik snap dat het moeilijk is, maar zonder je ouders aan jouw kant ga je hier denk ik weinig aan veranderen.
Je kan beter je tijd investeren om de ouders een boek voor opvoeden te geven. Discipline is niet zo moeilijk. Kind luistert niet? Pak PC af, zet PC in woonkamer voor huiswerk, en ga maar een krant lezen tot je weer kan luisteren en aan een maximale tijd kan houden.
De houding van de ouders van TS is hier ronduit laks. Ze hebben het gewoon opgegeven blijkbaar. Broertje is de baas en ander broertje mag het oplossen, met permanente schade tussen de relatie van de 2 broers tot gevolg.
Als broertje scheldt en slaat wanneer discipline wordt toegepast, en vervolgens wordt discipline gestopt, dan leer je broertje dat schelden en slaan DE manier is om je zin te krijgen. Perfecte basis voor de toekomst.
De houding van de ouders van TS is hier ronduit laks. Ze hebben het gewoon opgegeven blijkbaar. Broertje is de baas en ander broertje mag het oplossen, met permanente schade tussen de relatie van de 2 broers tot gevolg.
Als broertje scheldt en slaat wanneer discipline wordt toegepast, en vervolgens wordt discipline gestopt, dan leer je broertje dat schelden en slaan DE manier is om je zin te krijgen. Perfecte basis voor de toekomst.
[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 09-03-2020 10:22 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
[...]
Gezien je woonplaats is 1500 niet echt reeel; je roept maar wat of je denkt minstens een eengezinswoning te moeten hebben? Los uit de pols kan je een redelijke huurwoning (mits ingeschreven) vinden tegen de helft van je genoemde 1500 Euro.
[/quote]
gaat niet helemaal om het bedrag (en naast huur bestaan er ook andere kosten).
en ik denk dat er misschien meer aan de hand is bij je broer
(autisme of depressie)
ik hoop dat je een oplossing vindt
Gezien je woonplaats is 1500 niet echt reeel; je roept maar wat of je denkt minstens een eengezinswoning te moeten hebben? Los uit de pols kan je een redelijke huurwoning (mits ingeschreven) vinden tegen de helft van je genoemde 1500 Euro.
[/quote]
gaat niet helemaal om het bedrag (en naast huur bestaan er ook andere kosten).
(autisme of depressie)
Een gebrek aan opvoeding is geen depressie/autisme/ADHD. Depressie kan uiteraard wel een gevolg zijn van geen discipline, maar dat gaat enkel erger worden met de huidige planning.Foxtrot3309 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:22:
[...]
(autisme of depressie)
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 09-03-2020 10:24 ]
Met de grote hoeveelheid info die de TS geeft al aan autisme of een depressie denken, man das de snelste diagnose ooit 
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de reactie van de broer, "hij gaat schelden" dus?.....lekker laten uitrazen, wat doet hij dan? Ieder normaal mens wil dit niet maar als de situatie escaleert kun je iig meer/heb je meer handvaten om mee te handelen icm professionele hulp. Want als hij echt verslaafd is doen jullie als familie er vrij weinig aan.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de reactie van de broer, "hij gaat schelden" dus?.....lekker laten uitrazen, wat doet hij dan? Ieder normaal mens wil dit niet maar als de situatie escaleert kun je iig meer/heb je meer handvaten om mee te handelen icm professionele hulp. Want als hij echt verslaafd is doen jullie als familie er vrij weinig aan.
Aan OP: Hoe oud ben jij en wat zijn je toekomstige woonplannen? Ben je aan het sparen om een woning te kopen, of is er een andere reden dat je nog niet goed gekeken hebt naar de woonmarkt?
Dat je ouders tolereren dat je broer s'nachts lawaai maakt is wel een rode vlag die je zou moeten doen overwegen om te vertrekken.
Dat je ouders tolereren dat je broer s'nachts lawaai maakt is wel een rode vlag die je zou moeten doen overwegen om te vertrekken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Moeten wij nu echt aan volwassenen vertellen hoe ze servers van een game blokkeren? Dat is een taak voor jouw ouders en niet voor jou. Blijkbaar vinden zij het geen probleem en als jij er last van hebt is het in feite alleen jouw probleem, oftewel vertrek. Bovendien is het nogal naïef om te denken dat alles stopt na de blokkering, denk eerder dat het een nog grotere shitshow gaat worden.
[ Voor 51% gewijzigd door NotSoSteady op 09-03-2020 10:57 ]
Ik denk als je LOL in 1x blokkeert, dat het alleen maar erger gaat worden.
Ik zou eerder overwegen om met hem te praten en stap voor stap het gamen te verminderen.
Hij hoeft uiteraard niet helemaal te stoppen (denk ik), we vinden het allemaal wel een keer leuk om een spelletje te doen
Ik zou eerder overwegen om met hem te praten en stap voor stap het gamen te verminderen.
Hij hoeft uiteraard niet helemaal te stoppen (denk ik), we vinden het allemaal wel een keer leuk om een spelletje te doen
Een raketgeleerde nee, maar kom op. Ik weet niet wat jouw opleiding is maar met behulp van Google is zowat alles tegenwoordig voor elkaar te krijgen.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:17:
Ik ben gelukkig zelf best breed gebouwd, dus schelden durfde hij op mij niet want dan kreeg die gewoon een klap voor zijn harses. Schelden doe je maar tegen je vriendjes de ouders ( want die zijn zelf oud genoeg om er wat van te zeggen.....of niet )
Maar wat ik persoonlijk zou doen, want ik heb exact zo een (stief)broertje gehad, is heel "gemeen" spelen. Door iets te blokkeren bereik je niets want daar komt hij achter ( geloof me ). Wat je dus moet doen, ervan uitgaande dat verder niemand gamed, is te zorgen dat zijn ping zo hoog word, dat het geen zin meer heeft om de game te spelen.
Want tsjah, wie kan je beschuldigen van een hoge ping? De internetprovider? Jazeker dat klopt, maar als hij zo graag een goede ping en verbinding wilt, dan mag die ook zelf gaan bellen. Uit mijn ervaring blijkt dat die stap vaak al te veel moeite is want hij wilt alleen gamen, maar uiteindelijk als de nood hoog wordt dan belt hij wel. Geloof me bijv. Ziggo zal melden dat alles goed is ( want je knijpt het zelf thuis af, dat zal vast wel met die connectbox kunnen )
Dit spelletje moet je dan wel actief blijven spelen voor een geruime tijd. Dus dat gaat je ook veel tijd en stress kosten, wees daar maar op voorbereid.
Maar de vraag is, wil je dit wel? Zoek lekker een studentenkamer of een studio

[ Voor 7% gewijzigd door hollandnick op 09-03-2020 11:07 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Ik moet toch wel gniffelen over de reacties hier. "Er móet een interventie plaatsvinden, want hij gaat iedereen kapotmaken". ORLY? En nee, mensen kán je niet zomaar op straat zetten...
Heel simpel: de bal licht bij de huiseigenaren, aka: ouders. Als het hún niet kan boeien, dan is het enige wat TS kan doen: opbokken.
Helaas zien we niets meer van hem dan "ze luisteren niet", maar we zien niet of überhaupt het gesprek aangegaan is.
Dus: gesprek aan gaan met je ouders. Duidelijk maken dat je graag nachtrust wilt (wellicht smart: na 22:00 is het stil in huis?). Ik vind dat niet onredelijk.
Ook duidelijk maken dat als zij niet in willen grijpen, dan je zelf de biezen pakt. Wil je dat niet? Dan moet je ook niet zeuren hoe de thuissituatie is.
Oftwel: grow a pair...
Heel simpel: de bal licht bij de huiseigenaren, aka: ouders. Als het hún niet kan boeien, dan is het enige wat TS kan doen: opbokken.
Helaas zien we niets meer van hem dan "ze luisteren niet", maar we zien niet of überhaupt het gesprek aangegaan is.
Dus: gesprek aan gaan met je ouders. Duidelijk maken dat je graag nachtrust wilt (wellicht smart: na 22:00 is het stil in huis?). Ik vind dat niet onredelijk.
Ook duidelijk maken dat als zij niet in willen grijpen, dan je zelf de biezen pakt. Wil je dat niet? Dan moet je ook niet zeuren hoe de thuissituatie is.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Er is (bijna) geen netwerkmogelijkheid waarbij een reset van de router je acties terugdraaien. De hele verbinding dicht trekken (met een enorme Up/ Download) werkt tamelijk, maar een Junk (sorry) komt echt wel aan zijn verslaving: dat wordt een 4g hotspot-isch oplossing.
Mocht je echt heel ver willen gaan: zijn PC enigszins saboteren. en dan op zo een manier, dat het er na een paar minuten pas uitklapt.... Het laatste wat hij verwacht is zijn eigen PC...
Mocht je echt heel ver willen gaan: zijn PC enigszins saboteren. en dan op zo een manier, dat het er na een paar minuten pas uitklapt.... Het laatste wat hij verwacht is zijn eigen PC...
Nu ja als mijn kind komt melken over het andere kind dan "eat it of beat it" ..DiedX schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:08:
Ik moet toch wel gniffelen over de reacties hier. "Er móet een interventie plaatsvinden, want hij gaat iedereen kapotmaken". ORLY? En nee, mensen kán je niet zomaar op straat zetten...
Maar ja als ouder zorg ik ervoor dat mijn kids na 11:00 tot 06:00 ook van het internet af liggen, lees "nachtrust" .. tja hij/zij kan bij de buren/alternatieve verbindingen "fixen" ,,, maar die pc verhuist dan ook snel naar een alternatieve locatie
Tja vanalles
Koop noice canceling headphone.
Anders mac adres of ip adres filtering een optie?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik vind het behoorlijk makkelijk om te zeggen 'de ouders moeten dit maar doen'. Je kent de thuissituatie niet om er over te kunnen oordelen. Zelf ben ik zo'n irritant game verslaafd broertje geweest (2005, World of Warcraft) en ik begrijp goed dat ouders met de handen in het haar kunnen zitten qua aanpak.
Als jij denkt dat de poorten dicht gooien een oplossing kan zijn dan moet je het proberen. Maar het kan wel backfiren.
Als jij denkt dat de poorten dicht gooien een oplossing kan zijn dan moet je het proberen. Maar het kan wel backfiren.
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-03-2020 11:26 ]
Veel handiger is network attack intern, iets waarbij je de pingtijd / verbinding omzeep helpt .. of de router/switch in de war schopt ..Agent47 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:19:
Koop noice canceling headphone.
doe dit at random ..
Tja vanalles
Is de noise cancelling koptelefoon al genoemd?UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:25:
[...]
100% stilte gaat 't niet worden, maar misschien kan het de nodige verlichting geven.
Lijkt me een betere oplossing dan je in de naar het schijnt ingewikkelde thuissituatie mengen. Hoewel mijn thuissituatie een paar jaar geleden vast anders was, heb ik destijds ook op een aantal punten geprobeerd dingen te veranderen. Achteraf kostte dat heeeel erg veel tijd en energie, en dingen oplossen lukt je toch niet.
Beter is het om het te laten gaan, zeker als je broertje volwassen is is het lastig om dingen te veranderen, laat staan dat het jouw taak is. Hoe verantwoordelijk je je ook voelt.
Daarom zou ik focussen op een manier om het te kunnen handelen, ergo hoe kom je aan rust, ondanks dat er een kamer verderop het een en ander gebeurd.
Ik heb zelf in die periode heel veel rust bij familie en mijn vriendin gehad en was minder 'thuis'.
Misschien is dat een oplossingsrichting.
Haha, anno 2020 op jezelf wonen als jongere? In Nederland!?Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:16:
Ga zelf het huis uit
Goedkoop wordt het nooit, sub 750 euro kan je wel vergeten. En dat is hoe dan ook enorm veel geld, wat je anders zou kunnen opsparen, wat je keihard nodig hebt wil je ooit een koopwoning bemachtigen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zet PC in woonkamer, toegang alleen onder toezicht voor "huiswerk" enzo, en geen software installaties (eg games dus) toestaan. Als kleine weer braaf aan de regels kan houden, langzaam weer introduceren onder een strikt schema en onder toezicht. Steeds meer vrijheid geven tot er weer niet geluisterd wordt.Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:25:
Ik vind het behoorlijk makkelijk om te zeggen 'de ouders moeten dit maar doen'. Je kent de thuissituatie niet om er over te kunnen oordelen. Zelf ben ik zo'n irritant game verslaafd broertje geweest (2005, World of Warcraft) en ik begrijp goed dat ouders met de handen in het haar kunnen zitten qua aanpak.
Zo moeilijk is het toch niet? Mooie is dat je vrijwel geen moeite hoeft te doen als ouder, enkel eenmalig de PC verplaatsen naar de woonkamer en enkel onder toezicht toestaan dat-ie gebruikt wordt. Als de PC stiekem gebruikt wordt terwijl je niet thuis bent, haal je gewoon essentiele onderdelen uit de PC (stroomkabel? muis?) en zet je die ergens waar kleine niet bij kan.
Geen technische kennis of constant toezicht vereist. Gewoon eenmalig even PC verplaatsen en je moet emotioneel sterk genoeg zijn om tegen het gejammer van je kind te kunnen, maar zodra kind doorheeft dat het niet werkt, stopt het vanzelf. Moet het gejammer wel echt geen effect hebben; zodra je toegeeft aan gejammer, vertel je: Hey, als je maar vervelend genoeg bent, krijg je je zin! Een logisch gevolg is dat je dan een heel vervelend kind krijgt...
Bron: Ik ben kind geweest en zat ook heel graag achter mijn PC.
[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 09-03-2020 11:58 ]
Verwijderd
Heren, het gaat hier blijkbaar over twee volwassenen die nog bij hun ouders wonen en waarbij de een de ander de toegang tot een game wil ontzeggen. Ik weet niet hoe serieus we dit moeten nemen en het lijkt me zeker niet dat advies zoals 'pc in de woonkamer zetten' erg nuttig zijn.
totaal out-of-the-box: Waarom geluidsisoleer je niet jouw eigen kamer? (of zijn kamer. of die van jou en jouw ouders.)
Omdat serieus effectieve geluidsisolatie van een kamer enorm duur en ingrijpend is. Een paar dempende platen op je muur schroeven gaat geen drol doen.nachtnet schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:02:
totaal out-of-the-box: Waarom geluidsisoleer je niet jouw eigen kamer? (of zijn kamer. of die van jou en jouw ouders.)
Iemand die nu heel luidruchtig aan het gamen is, denk jij dat stiller wordt als je zijn ping om zeep helpt? Die gaat juist heel erg hard schelden en tieren. En ik zou mijn hobby niet voor zoiets stoppen, ik zou een alternatief zoeken. Dus hij gaat zijn verslaving er al helemaal niet om stoppen.hollandnick schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:05:
[...]
Maar wat ik persoonlijk zou doen, want ik heb exact zo een (stief)broertje gehad, is heel "gemeen" spelen. Door iets te blokkeren bereik je niets want daar komt hij achter ( geloof me ). Wat je dus moet doen, ervan uitgaande dat verder niemand gamed, is te zorgen dat zijn ping zo hoog word, dat het geen zin meer heeft om de game te spelen.
Of iets dat nog nog niet heb gezien: Slaap lekker met oordoppen in 
Gezien je niks over de thuissituatie deelt kunnen we hier niet zoveel mee. Maar LoL afsluiten voor je broertje gaat 't probleem niet oplossen.
Gezien je niks over de thuissituatie deelt kunnen we hier niet zoveel mee. Maar LoL afsluiten voor je broertje gaat 't probleem niet oplossen.
En dit gaat werken bij een vent van 21 hoe?Gamebuster schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:53:
[...]
Zet PC in woonkamer, toegang alleen onder toezicht voor "huiswerk" enzo, en geen software installaties (eg games dus) toestaan. Als kleine weer braaf aan de regels kan houden, langzaam weer introduceren onder een strikt schema en onder toezicht. Steeds meer vrijheid geven tot er weer niet geluisterd wordt.
Zo moeilijk is het toch niet? Mooie is dat je vrijwel geen moeite hoeft te doen als ouder, enkel eenmalig de PC verplaatsen naar de woonkamer en enkel onder toezicht toestaan dat-ie gebruikt wordt. Als de PC stiekem gebruikt wordt terwijl je niet thuis bent, haal je gewoon essentiele onderdelen uit de PC (stroomkabel? muis?) en zet je die ergens waar kleine niet bij kan.
Geen technische kennis of constant toezicht vereist. Gewoon eenmalig even PC verplaatsen en je moet emotioneel sterk genoeg zijn om tegen het gejammer van je kind te kunnen, maar zodra kind doorheeft dat het niet werkt, stopt het vanzelf. Moet het gejammer wel echt geen effect hebben; zodra je toegeeft aan gejammer, vertel je: Hey, als je maar vervelend genoeg bent, krijg je je zin! Een logisch gevolg is dat je dan een heel vervelend kind krijgt...
Bron: Ik ben kind geweest en zat ook heel graag achter mijn PC.
Verwijderd
Houden we het vriendelijk, netjes en on-topic?
[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 09-03-2020 18:05 ]
en damesVerwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:00:
Heren, het gaat hier blijkbaar over twee volwassenen die nog bij hun ouders wonen en waarbij de een de ander de toegang tot een game wil ontzeggen. Ik weet niet hoe serieus we dit moeten nemen en het lijkt me zeker niet dat advies zoals 'pc in de woonkamer zetten' erg nuttig zijn.
Volwassen kwa lichaam is heel wat anders dan volwassen gedragen ..
- de was word voor ze gedaan.
- er wordt voor ze gekookt
Kortom diensten worden geleverd, en ze betalen vaak niet genoeg/te weinig hiervoor .. Weinig ouders zullen hun kroost opvoeden, door te (laten)helpen in de huishouding,
Denk niet dat de getroffen persoon realiseert dat familie de oorzaak is(van het probleem), en dan nog ? als broer zou ik zorgen dat mijn ouders er net zo hard last van hebben.. bv ze liggen net op hun nest te "knorren" .. dus dat schelden/tieren werkt in zijn nadeel/mijn voordeel. Alternatief zoeken = nog steeds mijn probleem niet.. (lees ook die kan je verstoren)Sissors schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:23:
Iemand die nu heel luidruchtig aan het gamen is, denk jij dat stiller wordt als je zijn ping om zeep helpt? Die gaat juist heel erg hard schelden en tieren. En ik zou mijn hobby niet voor zoiets stoppen, ik zou een alternatief zoeken. Dus hij gaat zijn verslaving er al helemaal niet om stoppen.
Vergeet niet een modem reset is iets wat je niet doet tijdens een moment dat ouders tv zitten te kijken naar iets wat ze leuk vinden ..
en veel tieren helpt ook niet in het voordeel .. dus als je dan zijn game "sessies" verstoort .
Trouwens als ouders ook niet storen dan doe je toch ff zelf de radio op volume 10 .. zekering in huis laten springen ? er zijn genoeg alternatieve methodes.. die doel behalen
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 09-03-2020 12:35 ]
Tja vanalles
Dat we de thuissituatie niet kennen: Tja... OF je geeft de 30 seconden-versie, OF je accepteert dat er aannames gedaan worden die blijkbaar niet kloppen.
Uit het verloop van het topic is af te leiden dat Broertje 21 jaar oud is, waaruit ik afleidt dat jij dus (iets) ouder bent. Daarmee zijn we redelijkerwijs het station 'opvoeden' wel een beetje voorbij, en kom je uit bij een groep volwassenen die gezamenlijk een huishouding voeren. Dan zou ik nog iets kunnen zeggen over het feit dat je in de topictitel impliceert dat jij betaald voor de internet-verbinding.
Ondertussen zijn er voldoende technische oplossingen aangedragen. Het is nu aan jou om daar iets mee te doen (waarbij we met zijn allen aannemen dat jij (wel) voldoende kennis hebt om er iets mee te doen
). Uiteindelijk zul je er hoe dan ook rekening mee moeten houden dat je broertje daar redelijk snel omheen weet te komen. En dat dat vast niet zal inhouden dat hij dat met een grijns, een biertje en een "Wat een kutstreek" zal doen. Met andere woorden, het zal de sfeer in huis niet ten goede komen.
Kortom: een (technische) oplossing is een ding, maar niet eeuwigdurend en zeker niet zaligmakend.
Je geeft aan een baan te hebben, en je rust op prijs te stellen. Gezien bovenstaande zal die technische oplossing dat niet gaan brengen, zeker niet voor een langere tijd. Dus puntje bij paaltje zal er voor die rust de nodige afstand gecreëerd moeten worden. Jij gooit daarvoor een maandbedrag van 1500 euro in de lucht. Daarvoor kocht mijn ex een appartement van 100 vierkante meter à 320k in (een dure wijk in) Den Haag. Als ik kijk op wat je tot 800 euro per maand kan huren in (bijvoorbeeld) Schiedam kom ik zat flatjes tegen van 70 vierkante meter. En dat is een hoop ruimte alleen... zeker als je voor het eerst op jezelf gaat wonen.
Uit het verloop van het topic is af te leiden dat Broertje 21 jaar oud is, waaruit ik afleidt dat jij dus (iets) ouder bent. Daarmee zijn we redelijkerwijs het station 'opvoeden' wel een beetje voorbij, en kom je uit bij een groep volwassenen die gezamenlijk een huishouding voeren. Dan zou ik nog iets kunnen zeggen over het feit dat je in de topictitel impliceert dat jij betaald voor de internet-verbinding.
Ondertussen zijn er voldoende technische oplossingen aangedragen. Het is nu aan jou om daar iets mee te doen (waarbij we met zijn allen aannemen dat jij (wel) voldoende kennis hebt om er iets mee te doen
Kortom: een (technische) oplossing is een ding, maar niet eeuwigdurend en zeker niet zaligmakend.
Je geeft aan een baan te hebben, en je rust op prijs te stellen. Gezien bovenstaande zal die technische oplossing dat niet gaan brengen, zeker niet voor een langere tijd. Dus puntje bij paaltje zal er voor die rust de nodige afstand gecreëerd moeten worden. Jij gooit daarvoor een maandbedrag van 1500 euro in de lucht. Daarvoor kocht mijn ex een appartement van 100 vierkante meter à 320k in (een dure wijk in) Den Haag. Als ik kijk op wat je tot 800 euro per maand kan huren in (bijvoorbeeld) Schiedam kom ik zat flatjes tegen van 70 vierkante meter. En dat is een hoop ruimte alleen... zeker als je voor het eerst op jezelf gaat wonen.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Nee true, niet elke situatie is hetzelfde. Maar in mijn geval had het zeker wel zin, want schelden en schreeuwen doet die toch wel. Of het nu bij het verliezen van een potje is, verliezen van een leven of een achterlijke teammate. Dus ja stelselmatig de game experience verneuken had inderdaad wel zin, want meestal ging die dan wat anders doen zoals op de PS4 zitten.Sissors schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:23:
[...]
Iemand die nu heel luidruchtig aan het gamen is, denk jij dat stiller wordt als je zijn ping om zeep helpt? Die gaat juist heel erg hard schelden en tieren. En ik zou mijn hobby niet voor zoiets stoppen, ik zou een alternatief zoeken. Dus hij gaat zijn verslaving er al helemaal niet om stoppen.
Daar was hetzelfde probleem maar in vele mindere mate. Uiteindelijk is gewoon verhuizen het beste als ouders niets doen. Ik zou zeggen gewoon volledig van elektronica af ( op wellicht de telefoon na ivm sociaal leven ), en het pas terugkrijgen bij een baan ( of opleiding )
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Ik dacht dat het hier ging om een 12 jarig jochie. Gezien deze zich blijkbaar gedraagt naar een 12 jarig jochie zou ik 'm ook gewoon zo behandelen.SmurfLink schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:28:
[...]
En dit gaat werken bij een vent van 21 hoe?
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 09-03-2020 13:29 ]
Je zou Ziggo kunnen vragen om de verbinding tijdelijk voor enkele dagen op te heven. Kan niemand in huis de schuld krijgen, want niemand baat erbij.
En broertje aan een baan helpen? Dan heeft hij (meer) eigen geld, en geen tijd om zich te vervelen/verliezen in games.
Win, Win, Win voor iedereen.
Win, Win, Win voor iedereen.
[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 09-03-2020 13:31 ]
TS woont niet in Amsterdam. Uit ervaring met broertje in kwestie kan ik melden dat je in R'dam Spangen of Charlois absoluut voor EUR 400/maand een kamer hebt.Pizza_Boom schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Een paar honderd? Onder welke steen kom jij vandaan. Je weet hoe overspanning de woningmarkt is? Ik zie met grote regelmaat kamers voorbij komen rondom Amsterdam die een hogere maandhuur hebben dan mijn hypotheek.
Overigens woon ik wel in Amsterdam en als je niet per se in de hippe buurten wilt zitten valt het relatief goed mee. Dan nog: iemand die *nu* en betaalbaar een kamer zoekt zou ik naar Zaandam, IJmuiden of Almere (the horror...) doorverwijzen. Voor iemand die in A'dam werkt allemaal prima te doen, vaak beter dan vanuit sommige plekken in de stad zelf.
Oslik blyat! Oslik!
Volgens mij ligt het probleem bij jou en niet zo zeer bij je broertje. Ga het huis uit!UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Almere betaalbaar?dion_b schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:46:
[...]
TS woont niet in Amsterdam. Uit ervaring met broertje in kwestie kan ik melden dat je in R'dam Spangen of Charlois absoluut voor EUR 400/maand een kamer hebt.
Overigens woon ik wel in Amsterdam en als je niet per se in de hippe buurten wilt zitten valt het relatief goed mee. Dan nog: iemand die *nu* en betaalbaar een kamer zoekt zou ik naar Zaandam, IJmuiden of Almere (the horror...) doorverwijzen. Voor iemand die in A'dam werkt allemaal prima te doen, vaak beter dan vanuit sommige plekken in de stad zelf.
Waar heb jij het over?99ruud99 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:39:
Dat ding van Ultraman lijkt me wel leuk. Maar als ik ze opzoek ziet het er nogal schimmig uit. Zou zoiets niet zomaar in m'n pc stoppen.
Dat 'deauth' pakket versturen kan met vrijwel elk apparaatje met wifi waarvan de chip de mogelijkheid bied om willekeurige pakketten de lucht in te gooien. Een willekeurig oud laptopje kan dit bijvoorbeeld vaak prima
Jah, dat zal ook werken, al iets minder betrouwbaar/stuurbaardion_b schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:51:
[...]
Gratis: download een torrent client, haal de nieuwste Ubuntu ISO binnen en zet de upload onbeperkt open.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Er gaan bij mij toch wel een paar alarm bellen rinkelen eerlijk gezegd.UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:10:
Beste mede tweakers,
Mijn broertje is verslaafd aan games (voornamelijk League of Legends) en speelt heel de dag en maakt onwijs veel lawaai wat uren lang doorgaat. Hij luistert niet naar zijn ouders en ook niet naar mij. Is er een mogelijkheid om via onze modem LOL te blokkeren zodat geen enkele computer in onze huis de game kan spelen?
Sorry als niet in de juiste subsectie zit.
Alvast bedankt,
Ultra Instinct.
Nummer 1: Jij geeft aan: "Hij luistert niet naar zijn ouders en ook niet naar mij." Volgens mij zijn zijn ouders ook jou ouders, maar goed... Je geeft al meerdere keren aan dat wij je familiesituatie niet kennen, maar het komt zo afstandig over. Tuurlijk kan ik, en veel meer Tweakers, je helpen om LOL te blokkeren in de modem. Wat denk je daar mee op te lossen? Dan ontdekt hij WOW, of GTA V of weet ik wel niet wat voor games. Wil alle games stuk voor stuk blokkeren?
Aangezien hij je broertje is, ga ik er vanuit dat jij ouder bent. Jullie zijn beide volwassen, los het dat ook als volwassenen op. Ga niet kinderachtig dingen blokkeren, maar bespreek het met hem en je ouders. Geeft hij een grote mond, so be it. Gaat hij je slaan, dan sta jij sterker in je schoenen om hem het huis uit te krijgen.
Maar mijn advies is om gewoon dit te bespreken op een menselijke manier en niet dingen te blokkeren.
Heeft hij vrienden, werkt hij of gaat hij nog naar school? Of doet hij inderdaad niks, geen opleiding en zit hij de hele dag zich vol te vreten en LOL te spelen.
Anyway, als je het gesprek voert, schiet dan niet meteen in de aanval. Zeg niet "ik wil dat jij stop met dat (piep) game te spelen. Vraag eens of je mee mag kijken en begin dan het gesprek en vraag eens waarom hij dit zoveel speelt.
Ah oke wat ik zag was een soort USB stick die dan een programma oid runt. Sorry ik wist niet wat het was dus ben gaan googlen. Toen kwam ik op sites met uitleg + verkoop van die dingen.Ultraman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Waar heb jij het over?
Dat 'deauth' pakket versturen kan met vrijwel elk apparaatje met wifi waarvan de chip de mogelijkheid bied om willekeurige pakketten de lucht in te gooien. Een willekeurig oud laptopje kan dit bijvoorbeeld vaak prima
Inmiddels reageert de TS niet meer en dat snap ik ook wel. Hij vraagt tot meerdere keren aan toe om een technische oplossing en verder geen opvoedkunding advies, maar blijkbaar zijn Tweakers hardleers en moeten toch en masse hun mening geven over opvoeden, alsof ze deze situatie kennen.
Geef de TS gewoon het technische advies waar hij om vraagt. En als je dat niet weet, houdt dan je mond surf dan verder.
Geef de TS gewoon het technische advies waar hij om vraagt. En als je dat niet weet, houdt dan je mond surf dan verder.
Dit is een publiek forum, iedereen mag reageren hoe hij of zij dat wilt. Wie ben jij om te classificeren of iets al dan niet ongevraagd advies is?segil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:20:
Inmiddels reageert de TS niet meer en dat snap ik ook wel. Hij vraagt tot meerdere keren aan toe om een technische oplossing en verder geen opvoedkunding advies, maar blijkbaar zijn Tweakers hardleers en moeten toch en masse hun mening geven over opvoeden, alsof ze deze situatie kennen.
De ironie is natuurlijk dat het jou ook vrij staat om zo te reageren
[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 09-03-2020 19:54 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Jij bent niet echt bekend met hoe een forum werkt, of wel? Een topic hoeft niet de kant op te gaan die de TS wil en dat gebeurt dan inderdaad ook veelvuldig. Deal with it.segil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:20:
Hoe dan ook, dit is weer een klassiek geval van een XY-probleem: de TS vraagt iets over wat hij/zij denkt dat de oplossing is, in plaats van over het probleem zelf. Logisch (en uiteindelijk terecht) dat Tweakers dan op het probleem duiken in plaats van op de verkeerde oplossing.
[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 09-03-2020 17:15 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Een forum hoort volgens mij hoe dan ook on topic te blijven. Dat doe je niet met zo'n reactie. Het is een tech site met een tech vraag en men gaat compleet de andere kant op. Een tip misschien voor TS is om dan maar het achtergrond verhaal achterwege te laten en gewoon direct de vraag te stellen waar hij het topic voor heeft aangemaakt. Dat voorkomt dit soort reacties.Compizfox schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:13:
[...]
Jij bent niet echt bekend met hoe een forum werkt, of wel? Een topic hoeft niet de kant op te gaan die de TS wil en dat gebeurt dan inderdaad ook veelvuldig. Deal with it.
Ik denk dat @prutser001 het beste antwoord heeft gegeven. Misschien nog een extra tip, je kan de Connectbox over het algemeen benaderen via http://192.168.178.1/. Mocht dit niet werk, kan je het beste even een command prompt openen en 'ipconfig' typen. Het adres wat dan bij de default gateway staat, kan je dan in je browser invoeren met http:// ervoor. De inloggegeven staan in het kaartje dat onderaan je Connectbox zit in een klein gleufje.
Succes!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
@Verwijderd Misschien een raar idee, maar is een aparte internetlijn (via ander type verbinding) geen mooie totaal oplossing?
Je kunt dan wel niet verhuizen, maar misschien wel dit regelen en betalen.
[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 09-03-2020 19:04 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
En welk probleem los je daarmee op?Falcon schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:51:
@Verwijderd Misschien een raar idee, maar is een aparte internetlijn (via ander type verbinding) geen mooie totaal oplossing?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Bizar hoe mensen mij de schuld proberen te geven.. heb echt helemaal geen woorden meer. Ik zeg net duizend keer dat praten geen zin heeft en hij geen hulp gaat accepteren. Hij heeft deze rage episodes alleen bij LOL en niet bij andere games. Als ik het blokkeer zal die het niet weten.
Ehm, waarom dat niet? Hij zal weten dat hij geen LoL mee kan spelen, en de kans dat hij er achter komt dat jij daarmee te maken hebt, is groot.UltraInstinct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:22:
Als ik het blokkeer zal die het niet weten.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
UltraInstinct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:22:
Hij heeft deze rage episodes alleen bij LOL en niet bij andere games. Als ik het blokkeer zal die het niet weten.
- Hee, LoL werkt niet meer.
- hmm, google nog wel, voicechat ook
- Grr, andere games / steam ook
Dan is het afvinklijstje kort: wie heeft a. toegang tot de settings, b. de kennis om er iets mee te doen en c. de motivatie daarvoor.
Ik gok dat het lijstje met toegang "alle bewoners van het huis" is, je ouders b niet halen en jij met stip bovenaan staat bij c. Geef het 5 minuten en hij staat aan je deur. En dan succes ermee. Als je ouders tot nu toe geen conflict aan willen gaan, steunen ze jou dan of heb jij het straks gedaan en moet je de blokkade verwijderen en heb je dan ruzie met je ouders omdar je de lieve vrede hebt verstoord?
Praat met je ouders, niet met je broer. Of met een hulpverlener over hoe dit aan te vliegen met je ouders en van daaruit verder. Alleen als één front gaan jullie ergens komen. Geen optie? Laat dan gaan en werk naar een eigen woning toe. Er zijn genoeg topics op dit forum van mensen die proberen in hun eentje een gezinslid te "redden". Vrijwel onmogelijk, want een verslaafde is niet rationeel en gaat over spreekwoordelijke lijken voor een fix. Daarmee sta je in je eentje, zonder steun van de rest van het gezin, kansloos in de strijd.
[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 09-03-2020 22:41 ]
Ja. Je niet blizzard aanschrijven en een speeltijd limiet aanvragen vanuit verslavingsaspect?
Ze doen hier al vaker aan mee (voor Chinezen, dus waarom niet voor jou), de speler krijgt gewoon een tijdelijke ban met mededeling over onsportief gedrag.
Ik neem aan dat je alle andere opties al geprobeerd hebt en wil je niet veroordelen.
Ze doen hier al vaker aan mee (voor Chinezen, dus waarom niet voor jou), de speler krijgt gewoon een tijdelijke ban met mededeling over onsportief gedrag.
Ik neem aan dat je alle andere opties al geprobeerd hebt en wil je niet veroordelen.
@Bundin Je vergeet 4. "Op dit LOL forum zeggen ze me dat iemand iets mijn verbinding blokkkeert!?!"
Ik krijg niet het gevoel dat er wordt ingezien dat er niet alleen een technische hulpmiddel afdoende is. Deze technische oplossingen m zijn ruimschoots gegeven en ik hoop dat je er verder mee komt.
Dit topic is gesloten.