UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:10:
Beste mede tweakers,
Mijn broertje is verslaafd aan games (voornamelijk League of Legends) en speelt heel de dag en maakt onwijs veel lawaai wat uren lang doorgaat. Hij luistert niet naar zijn ouders en ook niet naar mij. Is er een mogelijkheid om via onze modem LOL te blokkeren zodat geen enkele computer in onze huis de game kan spelen?
Sorry als niet in de juiste subsectie zit.
Alvast bedankt,
Ultra Instinct.
Er gaan bij mij toch wel een paar alarm bellen rinkelen eerlijk gezegd.
Nummer 1: Jij geeft aan: "Hij luistert niet naar zijn ouders en ook niet naar mij." Volgens mij zijn zijn ouders ook jou ouders, maar goed... Je geeft al meerdere keren aan dat wij je familiesituatie niet kennen, maar het komt zo afstandig over. Tuurlijk kan ik, en veel meer Tweakers, je helpen om LOL te blokkeren in de modem. Wat denk je daar mee op te lossen? Dan ontdekt hij WOW, of GTA V of weet ik wel niet wat voor games. Wil alle games stuk voor stuk blokkeren?
Aangezien hij je broertje is, ga ik er vanuit dat jij ouder bent. Jullie zijn beide volwassen, los het dat ook als volwassenen op. Ga niet kinderachtig dingen blokkeren, maar bespreek het met hem en je ouders. Geeft hij een grote mond, so be it. Gaat hij je slaan, dan sta jij sterker in je schoenen om hem het huis uit te krijgen.
Maar mijn advies is om gewoon dit te bespreken op een menselijke manier en niet dingen te blokkeren.
Heeft hij vrienden, werkt hij of gaat hij nog naar school? Of doet hij inderdaad niks, geen opleiding en zit hij de hele dag zich vol te vreten en LOL te spelen.
Anyway, als je het gesprek voert, schiet dan niet meteen in de aanval. Zeg niet "ik wil dat jij stop met dat (piep) game te spelen. Vraag eens of je mee mag kijken en begin dan het gesprek en vraag eens waarom hij dit zoveel speelt.