Een game blokkeren op mijn netwerk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
En broertje aan een baan helpen? Dan heeft hij (meer) eigen geld, en geen tijd om zich te vervelen/verliezen in games.

Win, Win, Win voor iedereen.

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 09-03-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pizza_Boom schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Een paar honderd? Onder welke steen kom jij vandaan. Je weet hoe overspanning de woningmarkt is? Ik zie met grote regelmaat kamers voorbij komen rondom Amsterdam die een hogere maandhuur hebben dan mijn hypotheek. 8)7
TS woont niet in Amsterdam. Uit ervaring met broertje in kwestie kan ik melden dat je in R'dam Spangen of Charlois absoluut voor EUR 400/maand een kamer hebt.

Overigens woon ik wel in Amsterdam en als je niet per se in de hippe buurten wilt zitten valt het relatief goed mee. Dan nog: iemand die *nu* en betaalbaar een kamer zoekt zou ik naar Zaandam, IJmuiden of Almere (the horror...) doorverwijzen. Voor iemand die in A'dam werkt allemaal prima te doen, vaak beter dan vanuit sommige plekken in de stad zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Moeilijk als je elke dag hard hebt gewerkt en lekker rust en stilte wilt.
Volgens mij ligt het probleem bij jou en niet zo zeer bij je broertje. Ga het huis uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:46:
[...]

TS woont niet in Amsterdam. Uit ervaring met broertje in kwestie kan ik melden dat je in R'dam Spangen of Charlois absoluut voor EUR 400/maand een kamer hebt.

Overigens woon ik wel in Amsterdam en als je niet per se in de hippe buurten wilt zitten valt het relatief goed mee. Dan nog: iemand die *nu* en betaalbaar een kamer zoekt zou ik naar Zaandam, IJmuiden of Almere (the horror...) doorverwijzen. Voor iemand die in A'dam werkt allemaal prima te doen, vaak beter dan vanuit sommige plekken in de stad zelf.
Almere betaalbaar? :+ Ja succes daarmee. Alleen in de tokkiewijken misschien nog maar verder is het onbetaalbaar.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

99ruud99 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:39:
Dat ding van Ultraman lijkt me wel leuk. Maar als ik ze opzoek ziet het er nogal schimmig uit. Zou zoiets niet zomaar in m'n pc stoppen.
Waar heb jij het over? :?
Dat 'deauth' pakket versturen kan met vrijwel elk apparaatje met wifi waarvan de chip de mogelijkheid bied om willekeurige pakketten de lucht in te gooien. Een willekeurig oud laptopje kan dit bijvoorbeeld vaak prima :)
dion_b schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:51:
[...]

Gratis: download een torrent client, haal de nieuwste Ubuntu ISO binnen en zet de upload onbeperkt open.
Jah, dat zal ook werken, al iets minder betrouwbaar/stuurbaar :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:45
UltraInstinct schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:10:
Beste mede tweakers,

Mijn broertje is verslaafd aan games (voornamelijk League of Legends) en speelt heel de dag en maakt onwijs veel lawaai wat uren lang doorgaat. Hij luistert niet naar zijn ouders en ook niet naar mij. Is er een mogelijkheid om via onze modem LOL te blokkeren zodat geen enkele computer in onze huis de game kan spelen?

Sorry als niet in de juiste subsectie zit.

Alvast bedankt,

Ultra Instinct.
Er gaan bij mij toch wel een paar alarm bellen rinkelen eerlijk gezegd.

Nummer 1: Jij geeft aan: "Hij luistert niet naar zijn ouders en ook niet naar mij." Volgens mij zijn zijn ouders ook jou ouders, maar goed... Je geeft al meerdere keren aan dat wij je familiesituatie niet kennen, maar het komt zo afstandig over. Tuurlijk kan ik, en veel meer Tweakers, je helpen om LOL te blokkeren in de modem. Wat denk je daar mee op te lossen? Dan ontdekt hij WOW, of GTA V of weet ik wel niet wat voor games. Wil alle games stuk voor stuk blokkeren?

Aangezien hij je broertje is, ga ik er vanuit dat jij ouder bent. Jullie zijn beide volwassen, los het dat ook als volwassenen op. Ga niet kinderachtig dingen blokkeren, maar bespreek het met hem en je ouders. Geeft hij een grote mond, so be it. Gaat hij je slaan, dan sta jij sterker in je schoenen om hem het huis uit te krijgen.

Maar mijn advies is om gewoon dit te bespreken op een menselijke manier en niet dingen te blokkeren.
Heeft hij vrienden, werkt hij of gaat hij nog naar school? Of doet hij inderdaad niks, geen opleiding en zit hij de hele dag zich vol te vreten en LOL te spelen.

Anyway, als je het gesprek voert, schiet dan niet meteen in de aanval. Zeg niet "ik wil dat jij stop met dat (piep) game te spelen. Vraag eens of je mee mag kijken en begin dan het gesprek en vraag eens waarom hij dit zoveel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ultraman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Waar heb jij het over? :?
Dat 'deauth' pakket versturen kan met vrijwel elk apparaatje met wifi waarvan de chip de mogelijkheid bied om willekeurige pakketten de lucht in te gooien. Een willekeurig oud laptopje kan dit bijvoorbeeld vaak prima :)
Ah oke wat ik zag was een soort USB stick die dan een programma oid runt. Sorry ik wist niet wat het was dus ben gaan googlen. Toen kwam ik op sites met uitleg + verkoop van die dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09
Inmiddels reageert de TS niet meer en dat snap ik ook wel. Hij vraagt tot meerdere keren aan toe om een technische oplossing en verder geen opvoedkunding advies, maar blijkbaar zijn Tweakers hardleers en moeten toch en masse hun mening geven over opvoeden, alsof ze deze situatie kennen.

Geef de TS gewoon het technische advies waar hij om vraagt. En als je dat niet weet, houdt dan je mond surf dan verder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:37
segil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:20:
Inmiddels reageert de TS niet meer en dat snap ik ook wel. Hij vraagt tot meerdere keren aan toe om een technische oplossing en verder geen opvoedkunding advies, maar blijkbaar zijn Tweakers hardleers en moeten toch en masse hun mening geven over opvoeden, alsof ze deze situatie kennen.

Geef de TS gewoon het technische advies waar hij om vraagt. En als je dat niet weet, houdt dan je mond surf dan verder.
Dit is een publiek forum, iedereen mag reageren hoe hij of zij dat wilt. Wie ben jij om te classificeren of iets al dan niet ongevraagd advies is?

De ironie is natuurlijk dat het jou ook vrij staat om zo te reageren :>

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 09-03-2020 19:54 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

segil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:20:

Jij bent niet echt bekend met hoe een forum werkt, of wel? Een topic hoeft niet de kant op te gaan die de TS wil en dat gebeurt dan inderdaad ook veelvuldig. Deal with it.

Hoe dan ook, dit is weer een klassiek geval van een XY-probleem: de TS vraagt iets over wat hij/zij denkt dat de oplossing is, in plaats van over het probleem zelf. Logisch (en uiteindelijk terecht) dat Tweakers dan op het probleem duiken in plaats van op de verkeerde oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 09-03-2020 17:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kastr0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 09:52
Compizfox schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Jij bent niet echt bekend met hoe een forum werkt, of wel? Een topic hoeft niet de kant op te gaan die de TS wil en dat gebeurt dan inderdaad ook veelvuldig. Deal with it.
Een forum hoort volgens mij hoe dan ook on topic te blijven. Dat doe je niet met zo'n reactie. Het is een tech site met een tech vraag en men gaat compleet de andere kant op. Een tip misschien voor TS is om dan maar het achtergrond verhaal achterwege te laten en gewoon direct de vraag te stellen waar hij het topic voor heeft aangemaakt. Dat voorkomt dit soort reacties.

Ik denk dat @prutser001 het beste antwoord heeft gegeven. Misschien nog een extra tip, je kan de Connectbox over het algemeen benaderen via http://192.168.178.1/. Mocht dit niet werk, kan je het beste even een command prompt openen en 'ipconfig' typen. Het adres wat dan bij de default gateway staat, kan je dan in je browser invoeren met http:// ervoor. De inloggegeven staan in het kaartje dat onderaan je Connectbox zit in een klein gleufje.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Modbreak:Zullen we de regel "blijf on-topic" even toepassen? Ja, out of the box denken is ook on-topic, maar dat is nu wel voldoende gedaan. Tevens, een beta-discussie over wat hier wel en niet op z'n plaats is, ook ook off-topic ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Verwijderd Misschien een raar idee, maar is een aparte internetlijn (via ander type verbinding) geen mooie totaal oplossing?

Je kunt dan wel niet verhuizen, maar misschien wel dit regelen en betalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 09-03-2020 19:04 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Falcon schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:51:
@Verwijderd Misschien een raar idee, maar is een aparte internetlijn (via ander type verbinding) geen mooie totaal oplossing?

Je kunt dan wel niet verhuizen, maar misschien wel dit regelen en betalen.
En welk probleem los je daarmee op?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 09:52
Bizar hoe mensen mij de schuld proberen te geven.. heb echt helemaal geen woorden meer. Ik zeg net duizend keer dat praten geen zin heeft en hij geen hulp gaat accepteren. Hij heeft deze rage episodes alleen bij LOL en niet bij andere games. Als ik het blokkeer zal die het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

UltraInstinct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:22:
Als ik het blokkeer zal die het niet weten.
Ehm, waarom dat niet? Hij zal weten dat hij geen LoL mee kan spelen, en de kans dat hij er achter komt dat jij daarmee te maken hebt, is groot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:22:
Hij heeft deze rage episodes alleen bij LOL en niet bij andere games. Als ik het blokkeer zal die het niet weten.
  1. Hee, LoL werkt niet meer.
  2. hmm, google nog wel, voicechat ook
  3. Grr, andere games / steam ook
En dan kan het 2 kanten op: direct het idee dat dit opzet is, of herstart van pc/router/modem en dan pas dat idee.

Dan is het afvinklijstje kort: wie heeft a. toegang tot de settings, b. de kennis om er iets mee te doen en c. de motivatie daarvoor.

Ik gok dat het lijstje met toegang "alle bewoners van het huis" is, je ouders b niet halen en jij met stip bovenaan staat bij c. Geef het 5 minuten en hij staat aan je deur. En dan succes ermee. Als je ouders tot nu toe geen conflict aan willen gaan, steunen ze jou dan of heb jij het straks gedaan en moet je de blokkade verwijderen en heb je dan ruzie met je ouders omdar je de lieve vrede hebt verstoord?

Praat met je ouders, niet met je broer. Of met een hulpverlener over hoe dit aan te vliegen met je ouders en van daaruit verder. Alleen als één front gaan jullie ergens komen. Geen optie? Laat dan gaan en werk naar een eigen woning toe. Er zijn genoeg topics op dit forum van mensen die proberen in hun eentje een gezinslid te "redden". Vrijwel onmogelijk, want een verslaafde is niet rationeel en gaat over spreekwoordelijke lijken voor een fix. Daarmee sta je in je eentje, zonder steun van de rest van het gezin, kansloos in de strijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 09-03-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja. Je niet blizzard aanschrijven en een speeltijd limiet aanvragen vanuit verslavingsaspect?
Ze doen hier al vaker aan mee (voor Chinezen, dus waarom niet voor jou), de speler krijgt gewoon een tijdelijke ban met mededeling over onsportief gedrag.
Ik neem aan dat je alle andere opties al geprobeerd hebt en wil je niet veroordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
@Bundin Je vergeet 4. "Op dit LOL forum zeggen ze me dat iemand iets mijn verbinding blokkkeert!?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik krijg niet het gevoel dat er wordt ingezien dat er niet alleen een technische hulpmiddel afdoende is. Deze technische oplossingen m zijn ruimschoots gegeven en ik hoop dat je er verder mee komt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.