Hmm, interessante zaak.
Ik zou geweld niet met geweld oplossen, daar komt alleen maar meer problemen van.
Je zegt dat je broertje 21 is, dus die kan flink wat schade veroorzaken als volwassen man, zei het huiselijk schade, danwel een aanval op jou of je ouders.
Wil jij je ouders fysiek leed geven of hun huis naar de klere werken? Zo ja, vooral zijn internet afsluiten en hem geen toegang geven tot die game, dan heb je binnen de kortste keren je huis overhoop en misschien ook jij of ouders in het ziekenhuis.
Hij is 21 en hun hebben dus geen zorgplicht meer over hem. Je ouder mogen hem, zonder pardon, op straat zetten. Als het echt kwaadschiks moet, kan hij zo op straat gezet worden, met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Nee, ik zie dit niet als een oplossing.
Wat zeggen je ouders over dit tafereel?
Hebben zij ook last van het geluid?
Wat je zou kunnen doen, klinkt achterlijk, maar je moet denk ik wel een interventie houden.
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk mensen paraat hebt staan gezien zijn opstandigheid, m veiligheid voorop te stellen mocht het uit de hand lopen. Zorg ervoor dat hij niet uit de kamer kan waar de interventie gehouden wordt. Gaat hij losse handjes krijgen, dan bel je de politie en neemt die hem mee, uit voorzorg zou je hun kunnen inlichten of zelfs paraat kunnen houden want dit is gewoon een serieuze zaak wat door velen onderschat wordt.
Stel in deze interventie strenge eisen, wat wel, wat niet, en dreig met uitzetting als hij zich niet voldoet aan de regels. Wees in het begin streng zodat het gezag blijft. Je ouders zijn verplicht (nouja, "verplicht" - maar het is wel een zaak wat ik erg zou aanraden) hun kind te heropvoeden als zij er ook last van hebben en dit gaat niet altijd gepaard met liefde helaas.
Ik snap dat je zijn game gewoon wilt uitschakelen en jij je rust kunt pakken, maar in realiteit gaat dit meer problemen dan oplossingen geven, wees hier aub bewust van en dat het serieuze gevolgen kan hebben.
Als oplossing zou je zelf het huis uit kunnen zoals anderen dit ook al voorgesteld hebben, alleen als jij je zorgen maakt over je broertje betreft zijn toekomst, is er toch meer dan weglopen van de problemen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Joeri.Bijlsma op 09-03-2020 02:59
]