Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Beste mede-tweakers,

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

echt .. }:O

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • +62Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:49
Blijkbaar heb jij een groter verantwoordelijkheidsgevoel en loyaliteit naar je werkgever dan visa versa.

Ga lekker op zoek naar iets nieuws en als je wat hebt, onderhandelen over een vertrek regeling. Haal je er toch nog iets uit.

Al die ruzies ga je zelf aan onderdoor en krijg je geen energie van (zelfs een reuze belasting meestal(

Leer les voor de volgende keer, meer voor jezelf opkomen en niet overdrijven qua werkzaamheden ... Vervelend blijft het wel, succes!

Acties:
  • +14Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:02
Ik kan het heel uitgebreid gaan omschrijven, maar ik houd het kort.

Ik zou je heil ergens anders zoeken, een conflict model met een werkgever waar je je wel loyaal aan voelt is op ten duur slopend.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:08

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op het moment dat jij nog geen slecht gesprek hebt gehad of de kans hebt gehad om te verbeteren, dan hebben zij nog geen poot om op te staan. Er moet wel dossiervorming zijn over een X termijn om je zo te willen ontslaan. De vraag is, wil je dat afwachten of denk je aan jezelf?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:50
Gewoon wat anders zoeken, werk zat.
Zoals je al aangeef maakt het ze toch niets uit.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Je kan je altijd ziek melden, niemand die dat zal tegenspreken. Maar ben je wel ziek? Of ben je gewoon geïrriteerd omdat je vindt dat je wordt onderschat en niet de waardering krijgt die je nodig hebt?

Want ik zie in je verhaal nou niet direct iets dat je werkgever fout doet om daar juridisch iets mee te kunnen..

Gewoon vanavond alvast op Monsterboard of indeed op zoek gaan naar een nieuwe baan :-)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:06
Je vraagt nu aan een groep technici om over het internet te beoordelen of er sprake is van een burn-out. Het beste lijkt me om eens met je huisarts gaan praten. Daar is hij of zij voor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Als je niet in staat ben om je werkzaamheden uit te voeren dan ben je “ziek”. Dit hoeft niet altijd fysieke kenmerken te hebben. Het is ook begrijpbaar dat je ziek bent van deze situatie (pun intended). Echter als je die kaart gaat spelen zorg dat je ook direct een afspraak bij je huisarts maakt om dit te bespreken!

Zelf ben ik trouwens ooit “geschapt” uit mijn eerste échte baan vanwege financiële situatie van het bedrijf en “dat ik mij wel zou redden op arbeidsmarkt”. Ondanks dat ik net een huis had gekocht en eerste kind onderweg was een van de beste stappen uit mijn carrière. Ik kreeg gelukkig een prima compensatie mee.

Feit is dat jou werkgever niet zo maar van jou af komt en vrijwel onmogelijk als je ziek thuis zit, al denk ik dat met de huidige markt je beter aan doet om iets anders te zoeken. Eventueel kan je werkgever ook benaderen om je uit te kopen omdat je het gevoel hebt dat ze van je af willen. Afhankelijk van de leeftijd wordt/werd meestal 0,5 tot 2 maandsalaris per dienstjaar gehandeert, ook bij bedrijven die het financieel zwaar hebben.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je werkgever nou expliciet heeft aangegeven van je af te willen. Maar als dit zo is, stel hem voor dat dat hij een traject betaalt met loopbaan coach om aan nieuw werk te komen. Je verhaal zo lezende denk ik dat je zeker baat kan hebben met wat professionele begeleiding, niet in de laatste plaats omdat zo'n evenaring nogal wat doet met je zelfvertrouwen. In ieder geval zou ik niet in discussie/gevecht gaan met je huidige werkgever. De situatie is nu eenmaal zo, en jij moet verder. Probeer dat op een zo positief mogelijke manier te doen.

Acties:
  • +50Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 04:13

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

OK, ik zal maar met de deur in huis vallen. Ik ga nu iets schrijven wat ik de afgelopen 30 jaar gezien heb. En wat sommige mensen misschien anders zien, tot ze er zelf mee te maken krijgen. Ik heb het onlangs nog gezien bij een bedrijf waarvan werknemers nog zeiden, hier zal zo iets nooit gebeuren, tot het gebeurde.
Een werkgever geeft niks om de werknemers, vooral bedrijven waar intern personeel kostenposten zijn. Ze paaien je, ze naaien je.
Het klinkt misschien hard, maar zo is het. Kijk maar eens bij de diverse topics hier. Mensen die aan het lijntje worden gehouden, mensen met goede beoordelingen weggepest. Het is schering en inslag. Ja je kan loyaal zijn naar je werkgever, maar verwacht het niet terug.
Er bestaan filmpjes over op YouTube van goede managers en die zeggen allemaal het zelfde: Een werknemer die om salaris verhoging moet vragen wordt niet gewaardeerd, die vraag zou de werkgever voor moeten zijn. En dat geldt met alle vraagstukken.
Ik vind het erg voor mijn collega's, die hebben het ook moeilijk.
Neem maar van mij aan, die collega denkt echt niet aan jou wanneer het schip zinkt. Heb mensen gezien die een leuke andere baan afwezen met perspectief omdat ze hun collega's zo leuk vonden. En toen kreeg de leuke collega het bod... En die ging weg. En denk niet, zo zijn ze niet... Zo zijn ze wel.

Mijn advies:
Neem de tijd, zoek een andere baan en probeer je werkgever financieel nog een goede poot uit te draaien.

En denk niet, dat is erg voor wie er achter blijven.... Neem van mij maar aan, die pakken het geld wel als ze de kans krijgen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Verwacht niet veel van je werkgever, denk eerst aan jezelf, doe je werk (en ook niet meer dan dat) en cash je salaris, ga ondertussen op zoek naar iets anders. Als je het gevoel die je beschrijft eenmaal hebt, gaat het niet meer weg.

• Alfa90_Buttje
lactaxative schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:58:
Je vraagt nu aan een groep technici om over het internet te beoordelen of er sprake is van een burn-out. Het beste lijkt me om eens met je huisarts gaan praten. Daar is hij of zij voor.
Nee ik bedoel meer dat ik niet zou kunnen werken omdat ik me kut voel, ik wil niet de hele tijd tegen mijn tranen hoeven vechten.. collega's zitten daar ook niet op te wachten. Maar ik ben weer wat gekalmeerd, veel bijval gehad ondertussen en ik weet dat het niet aan mij ligt, al ben ik zeker niet foutloos, maar laat ze gewoon zeggen waar het op staat en er niet omheen draaien.
Members only:

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Wim-Bart schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:43:
OK, ik zal maar met de deur in huis vallen. Ik ga nu iets schrijven wat ik de afgelopen 30 jaar gezien heb. En wat sommige mensen misschien anders zien, tot ze er zelf mee te maken krijgen. Ik heb het onlangs nog gezien bij een bedrijf waarvan werknemers nog zeiden, hier zal zo iets nooit gebeuren, tot het gebeurde.

[...]

Het klinkt misschien hard, maar zo is het. Kijk maar eens bij de diverse topics hier. Mensen die aan het lijntje worden gehouden, mensen met goede beoordelingen weggepest. Het is schering en inslag. Ja je kan loyaal zijn naar je werkgever, maar verwacht het niet terug.
Er bestaan filmpjes over op YouTube van goede managers en die zeggen allemaal het zelfde: Een werknemer die om salaris verhoging moet vragen wordt niet gewaardeerd, die vraag zou de werkgever voor moeten zijn. En dat geldt met alle vraagstukken.

[...]

Neem maar van mij aan, die collega denkt echt niet aan jou wanneer het schip zinkt. Heb mensen gezien die een leuke andere baan afwezen met perspectief omdat ze hun collega's zo leuk vonden. En toen kreeg de leuke collega het bod... En die ging weg. En denk niet, zo zijn ze niet... Zo zijn ze wel.

Mijn advies:
Neem de tijd, zoek een andere baan en probeer je werkgever financieel nog een goede poot uit te draaien.

En denk niet, dat is erg voor wie er achter blijven.... Neem van mij maar aan, die pakken het geld wel als ze de kans krijgen.
TL;DR: Zet jezelf altijd voorop, want een ander doet dat niet. Je werkgever niet en je collega’s niet.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

Acties:
  • +7Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:42:
[...]

Nee ik bedoel meer dat ik niet zou kunnen werken omdat ik me kut voel, ik wil niet de hele tijd tegen mijn tranen hoeven vechten.. collega's zitten daar ook niet op te wachten.
Maak anders een afspraak bij de huisarts als je werkelijk waar de hele dag door hieraan moet denken en tegen je tranen vecht. Vraag om een verwijzing naar de praktijkondersteuner

Acties:
  • +2Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:09
President schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:32:
[...]

Maak anders een afspraak bij de huisarts als je werkelijk waar de hele dag door hieraan moet denken en tegen je tranen vecht. Vraag om een verwijzing naar de praktijkondersteuner
Dit. Het kan zijn dat het tijdelijk is, maar als dit lang aanhoudt zak je steeds dieper weg.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:48
[...]

Nee ik bedoel meer dat ik niet zou kunnen werken omdat ik me kut voel, ik wil niet de hele tijd tegen mijn tranen hoeven vechten.. collega's zitten daar ook niet op te wachten. Maar ik ben weer wat gekalmeerd, veel bijval gehad ondertussen en ik weet dat het niet aan mij ligt, al ben ik zeker niet foutloos, maar laat ze gewoon zeggen waar het op staat en er niet omheen draaien.
***members only***
Zoals een aantal mensen hierboven al zeggen, maak een afspraak met de huisarts. Zorg dat je (alvast) een afspraak/verwijzing naar de praktijkondersteuner of psycholoog hebt liggen, want dit zou zomaar het begin van een burn-out kunnen zijn. Als dat het geval is, dan wil je daar zo snel mogelijk bij zijn.

In de eerste plaats voor je eigen gezondheid en in de tweede plaats om je inkomen veilig te stellen. Een werkgever moet bergen verzetten om een zieke werknemer te ontslaan. Dit geld nog meer als er sprake is van een verstoorde arbeidsrelatie, waar het wel naar neigt.

Misschien klinkt het allemaal wat voorbarig, en misschien is het dat ook. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je er beter vroeg bij kan zijn wat betreft burn-outklachten

LinkedIn
BlackIntel

• flyyy
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 29-03 16:58
In een ander werkveld heb ik ook in een vergelijkbare situatie gezeten.
Ik heb toen de keuze gemaakt om wat anders te zoeken. En na het maken van die keuze
viel er een last van me schouders.

Ik heb verder gewoon me werk gedaan wat gevraagd werd.
Verder gezocht en uiteindelijk iets nieuws gevonden. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb.

Hopelijk vind jij je hier ook een goede weg in, maar ik denk dat de keuze maken als wat rust zal geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 31-03 10:13
celshof schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Dit. Het kan zijn dat het tijdelijk is, maar als dit lang aanhoudt zak je steeds dieper weg.
Ik sluit me ook bij deze 2 heren aan. Laat een werkgever als dit er niet voor zorgen dat je straks én zonder werk zit én met een burnout. Het liefste vermijd je de burnout volledig, maar als het niet anders is dan komt het beter uit als de huidige werkgever ook opdraait voor de kosten en jouw herstel, zeker met hoe zij zich gedragen.... |:(

[Voor 3% gewijzigd door hollandnick op 04-03-2020 09:57]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:02

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Stap maar op TS. Niks zo erg als je stress krijgt van je werk of je niet thuis voelt , in jouw geval door waardering.

Je ziet je collega's qua uren vaker dan je vriendin / partner/ vrouw. Dus zoek iets leuk!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:06
[...]

***members only***
Niet kunnen werken omdat je je kut voelt is ongeveer de definitie van een burn-out. Ik begrijp dat er een stigma op zit, maar als je je ziek meldt eindig je hoe dan ook bij een arts. Ik raad dan aan om pro-actief bij je vertrouwde huisarts te gaan zitten i.p.v. onder dwang bij de bedrijfsarts.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02-04 17:28
Heb een minder intense variant gehad hiervan. Ik was er 100% van overtuigd dat ik twee schalen meer hoorde te verdienen (gebaseerd op wat mijn collega's verdienen en wat voor complimenten ik kreeg van de rest van de organisatie. Mijn baas was het daar echter niet mee eens en dus liep ik jaren "achter" kwa salaris.

Ik kreeg elke dag steeds minder zin omdat ik me totaal niet gewaardeerd voelde, ook al waren al mijn collega's heel gezellig en het werk inhoudelijk best ok was. Thuis liep ik al snel met een grafkop rond en mn vriendin zei steeds dat ik echt weg moest daar.

Nu zit ik op een plek waar ik wel betaald krijg naar wat ik doe (vind ik iig), en krijg ik ook van mijn baas regelmatig complimenten. Ik voel me nu echt veel prettiger en mijn zelfvertrouwen is ook heel erg gestegen.

[Voor 6% gewijzigd door Basekid op 04-03-2020 10:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-04 10:51
Je hebt een zakelijke relatie met je werkgever. Je moet gewoon voor jezelf kiezen en op zoek gaan naar wat anders. Ik zou dit per direct gaan doen. Zodra je daadwerkelijk wat anders gevonden hebt kan je nog bij je huidige werkgever langs om aan te geven dat je het gevoel hebt dat ze je weg willen hebben en hier, mits de voorwaarde goed zijn, wel aan mee wil werken.

Ik begrijp nooit zo goed waarom dat mensen collega's niet in de steek willen laten. Het werk zal altijd wel blijven én het bedrijf zal toch wel weer met een alternatief komen op het moment dat je weg valt. Je moet gewoon zorgen dat je relatie met je collega goed is. Dan zullen ze het echt niet erg vinden als je besluit om ergens anders te gaan werken.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-03 14:14
Je hebt 5.5 jaar je best gedaan en zo te zien weinig terug gekregen. En nee, je hoeft niet blij te zijn dat je überhaupt een baan hebt. Daar is ICT te schaars voor.

Lekker ergens anders gaan werken. En stop met medelijden hebben. Dat hebben zij ook niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrazyOne
  • Laatst online: 22:16
Als ik dit lees zou ik per direct een huisarts raadplegen over de symptomen van een burn-out, mogelijk gemaakt door de werkgever zijn acties. UIt eigen ervaring kan ik je vertellen dat je veel te lang door kan gaan!, "want het is z'n leuk bedrijf/opdracht/collega's en je wilt je niet schuldig voelen ten opzichte van hun"

En dan per direct ziek melden, jij bent toch niet meer nodig volgens hun? Dan kunnen ze het ook prima zonder jou oplossen, en vooral niet met werk bezig zijn (tip, zet je werktelefoon uit, en blokkeer de mailadressen van mensen in het bedrijf die dingen blijven vragen/pushen).

Bovendien, en dat heb ik ook door schade en schande zelf meegemaakt bij bedrijven, ze geven niks om jou, en ook jouw leuke collega's laten niks meer van zich horen zodra je weg bent (ziek of ontslag), helemaal als het bedrijf er slecht voor staat is men alleen geinteresseerd in hun eigen hachje.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 02-04 16:01
Je hebt imo 3 grote maatstaven salaris/werksfeer/zelfontwikkeling. Zo te lezen ben je qua werksfeer onder collega's zo dik tevreden en emotioneel verbonden dat je de dikke onvoldoendes voor de andere 2 en het falen van je werkgever steeds heb weggestopt.

Je kijkt nu naar de werkgever en het werk, maar kijk eens naar jezelf, het enige wat je hier kunt veranderen. Je hebt geprobeerd de werkgever te veranderen, maar dat is niet gelukt. Dus zorg voor jezelf en zoek oplossingen en zoals de meesten zie ik ook niets anders dan een andere werkgever als optie.

Je laat collega's niet stikken als je zelf ongelukkig word van je baan, al je collega's zullen dat begrijpen. Het klinkt ook alsof je jezelf steeds op de tweede plek zet, maar je staat altijd op de eerste plek. Al is het je vrouw die zegt dat je nog maar even door moet gaan, puntje bij paaltje, ook haar mening komt na die van jou ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-04 08:42

matthewk

Ubernoob

Tis dat je niet in de buurt van Eindhoven of Maastricht woont, anders had ik meteen een nieuwe baan voor je...

Gewoon iets nieuws zoeken, die werkgever zal wel snel genoeg failliet gaan. Wie laatst lacht best lacht, je hebt jezelf te lang op de achtergrond geplaatst.

Ik rijd - helaas - elektrisch.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:21
Wat een enorm vervelende situatie. Hoe ik (HR-adviseur) het lees:

- Organisatie heeft geen dossieropbouw dus kan je niet ontslagen worden. Maak je daar geen zorgen over.
- Mensen in de organisatie willen dat jouw functie anders uitgevoerd wordt en zien jou dit werkelijk niet doen, maar je hebt nog niet de kans gehad om je daarin te bewijzen.
- De kans op positiever perspectief is klein.
- Je hebt veel last van de huidige situatie, wat zeker te begrijpen is, dus kan het je helpen om naar de huisarts te gaan zodat hij/zij je kan doorverwijzen.

Ik zou onderstaande twee sporen oppakken, mogelijk tegelijk:

- Probeer erachter te komen wat precies gevraagd wordt, geef aan wat je daarvoor nodig hebt en ga daaraan werken.
- Kijk buiten de organisatie naar een nieuwe baan.

Waar je de prio legt is jouw keuze, maar ik kan me voorstellen dat dit meer bij het tweede punt ligt. Het is goed mogelijk dat je bij een andere werkgever gelukkiger bent. En ja, het is best lastig om afscheid te nemen, zeker als je prettige collega's hebt en je zelf een grote betrokkenheid hebt bij de organisatie. Toch kom je wel door dat 'rouw'proces heen en er komt ander werk voor in de plaats. Sterkte en succes!

• Bartoz
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Je verhaal is nog wat onduidelijk wat de werkgever precies met jouw aan wil. Bij een vast contract kunnen ze je niet zo maar ontslaan. Je kunt dus gewoon je huidige werkzaamheden uitvoeren. Als ze op termijn jouw functie opheffen of vervangen moeten ze jouw vervangende werkzaamheden binnen het bedrijf aanbieden of met een wederzijds goedkeuren jouw ontslag aanvragen. Hierbij krijg je dan meestal ruim de tijd om ander werk te vinden. Tevens heb je dan recht op een aardige transitievergoeding. Door deze vergoeding kun je mogelijk een tijdje thuis zitten zonder dat je vaste lasten in gevaar komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:54
Als jij je persoonlijke belangen niet op 1 zet, wie dan wel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Ik snap 1 ding niet aan je verhaal. Je hebt het over je functie als "systeembeheerder" met een voorblad van "IT Manager", maar hebt het in de rest van je verhaal alleen maar over uitvoerend werk, projecten en verstoringen.

Welke functie heb je nou precies. Wat stond er op je arbeidsovereenkomst toen je in dienst kwam en welke promoties heb je in de tussentijd gehad?

Ik vind dat hele verhaal over een voorblad van "IT Manager" en een schijnconstructie om de vorige "systeembeheerder" weg te werken nogal een rookgordijn. Dat doet voor jou niet ter zake. Ik krijg sterk de indruk dat ze op termijn gewoon het hele operationele stuk op IT gebied willen uitbesteden en alleen iemand in huis houden in de functie van een soort van "IT Manager" die zich wat meer richt op de business, beleid en het monitoren van externe dienstverleners. Maar dat is vanuit mijn stoel natuurlijk niet met heel veel zekerheid te stellen.

Ik lees trouwens wel een paar alarmsignalen:
- collega's thuis vanwege arbeidsomstandigheden
- bedrijf wat rode cijfers schrijft tijdens jaren van economische voorspoed
- structureel geen geld voor noodzakelijke zaken

Dat gaat dus niet goed. Uiteindelijk gaat dit vroeg of laat leiden tot een reorganisatie of een faillissement. Ergens heeft het bedrijf een verkeerde afslag genomen of verzuimd de juiste afslag te nemen. Zou zomaar kunnen dat ze dat zelf ook wel zien en dat dit de aanleiding is voor dit hele gedoe. Kan best dat ze achter de schermen al lang aan het werk zijn aan een reorganisatie. Dat hoort het personeel pas heel laat in het proces.

[Voor 7% gewijzigd door BazzH op 04-03-2020 13:15]

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +5Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:07
Hier een GZ-psycholoog. Ik raad je aan, zoals eerder aangegeven toch met je huisarts te praten. Als je dit zo in beslag neemt, de tranen bijna eruit komen, en je er duidelijk last van hebt, dan kan hij je doorverwijzen naar de POH of psycholoog om eens te kijken wat er aan de hand is en kan je daarin ondersteund worden.

En als ik dan een tip mag geven, voor veel mensen werkt mindfulness erg goed om even je gedachten je gedachten te laten zijn. De VGZ heeft de app mindfulness coach, die is gratis. Werkt het niet, dan gooi je hem weer van je telefoon af.

Maar zorg voor jezelf, want zeg nu zelf, in zo'n "familiebedrijf" wil je toch niet dood gevonden worden?

SR+ midnight grey, black / 18"

• Alfa90_Buttje
Iedereen -heel erg bedankt voor alle steun en reacties- .. dat doet me goed O+

Members only:

[Voor 19% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 04-03-2020 17:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Morgen en vrijdag thuis blijven. Mooi moment om naar de huisarts te gaan!

Wat betreft de spelletjes die je werkgever speelt: ik heb in dezelfde situatie gezeten
Members only:
Van iemand die bij de vakbond zat kreeg ik te horen dat hij niet rechtstreeks tegen mij mocht zeggen dat hij van me af wilde omdat ik dat in een rechtszaak zou kunnen gebruiken als bewijs. Dus ja, dan worden er spelletjes gespeeld. En hele flauwe ook nog eens.
Hoe moeilijk het ook is, probeer er boven te staan. Doe gewoon je werk, ga solliciteren en aansturen op een ontslagvergoeding.

Sterkte!

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• carpebios
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:10:
Iedereen -heel erg bedankt voor alle steun en reacties- .. dat doet me goed O+

***members only***
Wat je zegt is, zonder mij draait alles in de soep. Je slaapt er niet goed van, etc. allemaal signalen van een burn-out (wat eigenlijk niet bestaat in de DSM). Ga eens met de huisarts praten, het zal je geen kwaad doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
Waarschijnlijk weten de meeste mensen niet wat je allemaal overeind houd aan systemen, en dan is een weekje ziek de ideale manier om te laten zien wat voor een waarde je toevoegt aan de bedrijfsvoering. Als dat inderdaad zo groot is als je schrijft, dan moet de bedrijfsleiding daar wel iets mee. En misschien betekent dat dat men gaat outsourcen om niet afhankelijk te zijn van één werknemer.

Maar maak een afspraak met de huisarts en neem genoeg rust. Gezien de situatie is de loyaliteit behoorlijk éénzijdig en laat je niet gek maken!

x

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:15
@TS Maak niet de vergissing onmisbaar te zijn. Zonder jou draaien die systemen ook echt wel door. Ja, heus met hier en daar een hikje en zal er externe hulp ingevlogen moeten worden maar niemand is onmisbaar.
Ik heb die fout in het verleden ook gemaakt. Was in de vakantie ook remote storingen aan het verhelpen, 24/7/365 telefonsch bereikbaar. Zelfs weekendjes weg met vrienden laten lopen "omdat ik op dat moment de enige was die X kon".
Toen ging ik weg: en verrek, die toko draaide gewoon door :P
Staar je niet blind op hoe belangrijk je bent (onbewust vind je jezelf onmisbaar "En dat bij een cruciale functie die letterlijk de systemen draaiende houdt.... 3 fabrieken... 1 kantoor... gewoon waanzinnig"), maar focus op je (een betere) toekomst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 04:13

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ybos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:22:
@TS Maak niet de vergissing onmisbaar te zijn. Zonder jou draaien die systemen ook echt wel door. Ja, heus met hier en daar een hikje en zal er externe hulp ingevlogen moeten worden maar niemand is onmisbaar.
Ik heb die fout in het verleden ook gemaakt. Was in de vakantie ook remote storingen aan het verhelpen, 24/7/365 telefonsch bereikbaar. Zelfs weekendjes weg met vrienden laten lopen "omdat ik op dat moment de enige was die X kon".
Staar je niet blind op hoe belangrijk je bent (onbewust vind je jezelf onmisbaar "En dat bij een cruciale functie die letterlijk de systemen draaiende houdt.... 3 fabrieken... 1 kantoor... gewoon waanzinnig"), maar focus op je (een betere) toekomst.
Een aanvulling is zeker op zijn plaats.
Mensen welke onmisbaar (denken te) zijn door het hebben van specifieke, niet gedocumenteerde kennis van systemen, welke ze al jaren beheren, zijn voor een verantwoordelijke IT Manager, de mensen die het meeste misbaar zijn en waar je zo snel mogelijk van af wil.
Uitleg: Voor de continuïteit wil een Manager altijd voorkomen dat je bedrijfsvoering niet in gevaar komt door afhankelijkheid. Vandaar dat een 1 pits IT afdeling beter uitbesteed kan worden. Dat is nu eenmaal de realiteit. Er zij bedrijven die NEN, ISO en andere certificeringen hebben of willen hebben waardoor een te kleine IT afdeling een belemmering is maar een te grote IT afdeling niet te financieren is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Alfa90_Buttje
Members only:

:+ @hieronder

[Voor 22% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 04-03-2020 20:06]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:56
Kortzichtig advies:

Stap in je alfa en rij naar t oosten, je komt vast wel wat hotels tegen ff een weekje eruit kan je wel gebruiken zo te lezen :P

https://protofa.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• carpebios
Heb de afgelopen jaren hele trajecten doorlopen bij fysio, kraken, needling, arboarts, medicijnen(spierverslappers) maar niets helpt.

Dit stukje, volgens mij heb je niets nodig voor de symptomen, maar moet je de bron aanpakken, dan verdwijnen de symptomen ook. Daar gaat een benzodiazepine niets aan oplossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Huisarts gaan, geld proberen mee te krijgen, andere baan zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 01-04 22:48
Je klinkt vrij emotioneel, wat heel logisch is. Maar laat dat je denken niet beïnvloeden.

Blijf rustig en op goede voet met je werkgever. Zoek een huisarts op en vertel je klachten en ga op zoek naar een nieuwe baan. Hier blijven heeft echt nul zin. Zoals je zelf zegt is de relatie al te ver verziekt.

Zeer waarschijnlijk gaat een nieuwe omgeving je ook ontzettend veel goed doen dus ga ervoor en laat die negativiteit in je huidige baan achter. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:15

PcDealer

HP ftw \o/

Schraap alles van de afgelopen 5 jaar bij elkaar die je kan gebruiken in een eventuele rechtszaak of om een afvloeingsregeling (vaststellingingsovereenkomst) Titel 15 Burgerlijk Wetboek Boek 7 te bewerkstelligen.

Ik noem:
- cao verhogingen die niet (volledig) zijn doorgevoerd
- andere verhogingen die je normaliter zou krijgen bij een goedlopende zaak
- bonussen die je bent misgelopen zonder goede onderbouwing
- overuren die je niet betaald hebt gekregen
- transitievergoeding
- vergoeding wegens slecht werkgeverschap

Dat alles bij elkaar zal een flinke duit zijn. Dat is je startpositie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CrazyOne
Ben je denk ik al te laat. Als deze klachten maar niet verdwijnen, en er 1 constante is sinds dje die klachten heb, ben je al druk bezig met die burn-out. Ziek melden, en wel zo snel mogelijk ! Niet alleen meer aan jezelf denken, ook aan je omgeving. Ik weet niet of je vrouw/vriendin/kinderen/vrienden/familie hebt die dicht bij je staan, maar deze zullen ook last hebben van hoe jij bent, en dit kost je nog veel meer dan je baan, als je niet oppast.

Ziek melden, op kosten van hun aan je burn-out werken (want die heb je ondertussen al als ik dat zo lees), en dan wat anders zoeken over een maand of 6. Dat nuchtere en kop der voor ken ik ook, had ik ook, totdat ik echt brak, en dat gun ik niemand, dus stap morgen naar die huisarts met je klachten, f*ck het bedrijf die je die klachten gaf. Dan stort de hele winkel maar in elkaar, hadden ze beter moeten opletten op hun personeel !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een werkgever die het schaap met vijf poten zoekt, niet weet waar je dat dier vindt, maar wel weet dat zijn huidige werknemer het niet is. Werknemer sloopt zichzelf omdat hij denkt dat ie onmisbaar is, en hij de hele boel bij elkaar houdt, en intussen is de werkgever vooral ontevreden omdat hij niet de gewenste vijf poten ziet en wat beters wil.

Tijd voor werknemer om in te zien dat dit niet opgelost gaat worden. Als je werkgever niet tevreden is en jij niet meer weet wat je moet (en kunt) doen om hem tevreden te stellen dan moet je uit elkaar gaan. Gewoon op zoek gaan naar een werkplek waar je wel gewaardeerd wordt.

En vergeet die "loyaliteit" aan bedrijf, werkgever of collega's. Een week nadat je vertrekt zijn ze jou vergeten. Ik overdrijf niet.

Als werknemer ben je gewoon iemand die zijn expertise en inzet levert voor een maandelijke zak met geld. Maak er vooral niet meer van. Werk is een zakelijkse transactie die in het wederzijdse voordeel van werkgever en werknemer moet zijn. Als het niet goed meer voelt, en dus niet meer in jouw voordeel is, dan moet je wat anders zoeken.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

downtime schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
Een werkgever die het schaap met vijf poten zoekt, niet weet waar je dat dier vindt, maar wel weet dat zijn huidige werknemer het niet is. Werknemer sloopt zichzelf omdat hij denkt dat ie onmisbaar is, en hij de hele boel bij elkaar houdt, en intussen is de werkgever vooral ontevreden omdat hij niet de gewenste vijf poten ziet en wat beters wil.

Tijd voor werknemer om in te zien dat dit niet opgelost gaat worden. Als je werkgever niet tevreden is en jij niet meer weet wat je moet (en kunt) doen om hem tevreden te stellen dan moet je uit elkaar gaan. Gewoon op zoek gaan naar een werkplek waar je wel gewaardeerd wordt.

En vergeet die "loyaliteit" aan bedrijf, werkgever of collega's. Een week nadat je vertrekt zijn ze jou vergeten. Ik overdrijf niet.

Als werknemer ben je gewoon iemand die zijn expertise en inzet levert voor een maandelijke zak met geld. Maak er vooral niet meer van. Werk is een zakelijkse transactie die in het wederzijdse voordeel van werkgever en werknemer moet zijn. Als het niet goed meer voelt, en dus niet meer in jouw voordeel is, dan moet je wat anders zoeken.
Helemaal mee eens. Maar aangezien de TS (volgens zijn profiel) deze maand 42 wordt en nu 5 jaar op deze plek zit, zou je verwachten dat hij deze "levenslessen" inmiddels geleerd heeft. En dan zou je kunnen denken dat de gevoelens ergens anders vandaan komen. En dat zou best eens iets in de richting van een depressie of burn-out (of een aanloop naar) kunnen zijn.

Als dat zo is, is het wel zaak om e.e.a. in gang te zetten via de huisarts vóór de werkgever ineens van TS af wil. In dat geval wil je natuurlijk wel eerst even op kosten van de werkgever weer beter worden.

Think smart........ Act stupid........

• SlqmLqck
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:28
ybos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:22:
"We kunnen niet zonder jou, maar gaan het toch proberen"
Als je dit nu eens gaat vertellen bij je baas denk ik dat het wat meer los maakt dan "ik wil meer salaris" Ik neem aan dat je vandaag (of morgen) samen zitten om het probleem aan te pakken, want zoals jezelf zegt, kan het niet langer.

• Morty
Je moet nu twee dingen doen:
- Ga met je baas praten en vertel hem wat je hier vertelt (print het desnoods uit en laat het hem lezen). Laat je baas onomwonden uitspreken wat hij wil met jou
- Zoek professionle hulp huisarts/psycholoog, whatever, want aan de hand van wat je hier post lijkt het dat je tegen een burn out aan zit, of er al in zit

• Alfa90_Buttje
Nogmaals dank voor alle reacties :>
SlqmLqck schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:27:
Als je dit nu eens gaat vertellen bij je baas denk ik dat het wat meer los maakt dan "ik wil meer salaris" Ik neem aan dat je vandaag (of morgen) samen zitten om het probleem aan te pakken, want zoals jezelf zegt, kan het niet langer.
De baas is volledig op de hoogte hoor, heb ook wel eens in tranen voor hem gestaan. De run naar de arboarts is toen opgestart dus daar ga je 6x naar toe, die praat wat, geeft je wat pointers en aan je baas en dan is het klaar. De baas doet er vervolgens niets mee en de situatie blijft zoals die is... Raar dat het dan niks oplost.

Members only:

Pak de popcorn er maar bij.. ;)

[Voor 21% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 05-03-2020 11:03]

• hollandnick
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:56:
Nogmaals dank voor alle reacties :>

[...]

De baas is volledig op de hoogte hoor, heb ook wel eens in tranen voor hem gestaan. De run naar de arboarts is toen opgestart dus daar ga je 6x naar toe, die praat wat, geeft je wat pointers en aan je baas en dan is het klaar. De baas doet er vervolgens niets mee en de situatie blijft zoals die is... Raar dat het dan niks oplost.

***members only***

Pak de popcorn er maar bij.. ;)
Ik denk dat dit de enige juiste beslissing is, toch knap hoor dat je deze zet uiteindelijk genomen hebt. Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen, want werk is altijd maar werk ( uiteraard met enige nuance )

De collega's (en management) maken het leuk :)

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02-04 15:27
Ze willen gewoon goedkoop van je af, als ze tot een vaststellingsovereenkomst met je willen komen gaat ze dat sowieso iets van een half jaarsalaris kosten waarschijnlijk, en ontslag via de rechter lijkt me ook niet aan de orde aangezien er geen dossiervorming is (alhoewel als het écht slecht gaat ze het op bedrijfseconomische gronden kunnen proberen uiteraard). Als jij zelf een andere baan vindt en ontslag neemt kost het ze niks. De vraag is, kan je het opbrengen om mooi weer te spelen en het aan te laten komen op ontslag / die vaststellingsovereenkomst, of kies je voor je gemoedsrust en zeg je dan wellicht een paar maandjes oprotpremie gedag?

Tipje van flip; je loopt daar 5,5 jaar (!), dat is heden te dagen (en zeker in de IT) echt een best goeie poos. Als jij al jarenlang je uit de naad werkt, 0 bonus krijgt, 0 opleiding krijgt en een salarisverhoging die de laatste jaren onder de inflatie ligt had je toch echt een 2 á 3 jaar eerder de biezen moeten pakken. Zoals jij het beschrijft lijkt het me al vanaf dag 1 duidelijk dat deze werkgever niet zoveel om z'n mensen geeft.

EDIT: er was al een pagina 2 :+

Let op dat je geen domme dingen doet en je zomaar ziekmeldt en/of wegblijft. Stress / deze emoties kunnen een prima reden voor verzuim zijn maar zorg dat je het volgens de regeltjes speelt en ga naar je huisarts, bezoek de arboarts als ze dit willen. Geef ze geen stok om mee te slaan door 'gewoon' thuis te gaan zitten.

Neem vanmiddag iemand mee? Je klinkt zeer emotioneel, wat begrijpelijk is, maar meestal niet de beste raadgever in dit soort situaties. TEKEN NIKS en ga NERGENS MEE AKKOORD. Laat ze hun babbeltje doen, zorg dat je zoveel mogelijk op papier krijgt of herhaal wat ze zeggen en vraag bevestiging of je het zo goed hebt begrepen (belangrijk dat jij dus iemand mee hebt als getuige of die dit voor je kan doen als het 'teveel' wordt). Geef aan dat je je vanwege de stress/impact morgen ook nog ziek meldt en de huisarts gaat bezoeken oid. Neem de tijd om de boel te laten bezinken en denk eens goed na over wat JIJ nu wil. Niks niet geen storingen, collega's, half failliet bedrijf, fabrieken ditdat zuszo. Nee. Wat wil jij nu, wat is voor jou de beste aanpak? Hard tegen hard en maximale transitievergoeding? Of kies je eieren voor je geld en ga je hard aan het solliciteren en probeer je met deze werkgever er uit te komen zodat je zo min mogelijk nog op kantoor hoeft te zijn?

[Voor 52% gewijzigd door Loveless85 op 05-03-2020 11:45]

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02-04 12:24
Meegelezen. Ik gooi het in de groep als overweging: neem het gesprek van 15:30 op. Dan kan je later 1-op-1 terughalen wat er gezegd en besproken is. Als zij er met zijn 2 zitten en eentje begint te ratelen, weet jij morgen niet meer hoe het geschetste raamwerk eruit ziet.

Vragen aan slimmere mensen dan ik: mag dat zomaar? Ik ken verhalen waarbij werknemers overgingen tot opnemen (elke telefoon kan dat tegenwoordig, en nagenoeg iedereen heeft wel een telefoon in zijn jaszak die je uit beleefdheid op tafel legt).

Maar sterkte in de strijd! Ik sluit me (als leek op HR gebied) aan bij wat hier al geopperd is:
- sleep er uit wat je kunt (ongeacht wat oogschijnlijk onbetrokken collega's hierover terloops opmerken. Je weet niet wie achter jouw rug hierbij worden gesleept...),
- besef dat Werkgever op allerlei gebieden en manieren de rode lijn is overgegaan. Zet uit je hoofd dat je daar nog 'normaal' aan het werk zult gaan. Dat moet je écht niet willen.

Watskebeurt met Bhagavad? :(

• Purzelbaum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 02-04 16:14
Zoals reeds gezegd klinkt het alsof je een burnout hebt/krijgt. Probeer voor het gesprek op kantoor nog je huisarts te spreken! Lukt dat niet, maak een afspraak voor uiterlijk morgen!

Verder kun je er voor kiezen openlijk op te nemen. Gewoon aangeven dat het allemaal wat veel is en je zeker wil weten dat je alles duidelijk voor ogen hebt.

Het gesprek zelf, je kan pas weer werken als je huisarts dat ook een goed idee vindt. Dat projecten dan in de soep lopen is niet jou probleem. Jij hebt je junior niet gekregen en zij hebben jou 'stuk' gemaakt. Zoiezo zul je eerst alleen een ochtend komen om jezelf te sparen en hersteltijd te geven (huisarts zal hier vast een mening over hebben).

Verzamel intussen alle communicatie mbt bonussen en opslag e.d. mocht jou zakelijke mail geleegd worden (door wie?) heb je daar een kopie van liggen.

Bereid je in stilte voor op vuile spelletjes en denk ALLEEN om je eigen gezondheid.

• Alfa90_Buttje
Members only:

• hollandnick
Wel zo netjes dat klopt, maar met die houding zou ik zelf ook zoiets hebben van "zoek het maar lekker uit dan met je rozooitje"...... Cool om t e horen dat je al een intake hebt morgen! Success alvast en je zal vast wel hier nog even een post plaatsen met hoe het ging? :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:55:
Ik ben nu officieel in de ziektewet
Misschien als ik in een goede bui ben dat ik een dagje heen ga voor wat overdracht maar dat hoeft niet. Maar misschien toch wel netjes...
Niet netjes maar dom. Als jij je gezicht laat zien dan zeg je eigenlijk dat je helemaal niet ziek bent.

• Loveless85
Prima oplossing voor de gemoedsrust, maar ze komen er wel heel makkelijk vanaf zo...Laat je niet gek maken en ziek is inderdaad ziek. Je kan niet ziek melden en dan doodleuk een dagje op kantoor gaan lopen met een blije bek om eea over te dragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Ik snap de link 'ziek' en 'verstoorde arbeidsrelatie' niet zo. Want je bent echt ziek. Als het hun wens is om zo van je af te komen dan heb je een prima uitgangspositie. Het initiatief komt van hen uit: zij willen jou weg hebben, dus dan mogen zij over de brug komen. Zeker omdat zij een hele grote invloed hebben gehad op jouw situatie (ik ga van jouw verhaal uit natuurlijk).

En dan iets heel belangrijks: het bod dat zij je zullen doen is waarschijnlijk laag. Het kan vaak veel hoger. Als zij beginnen over de wettelijke limieten van de 'transitievergoeding' dan kun je daar in het geval van een vaststellingsovereenkomst je reet mee af vegen. Als je als werkgever en werknemer onderhandelt en de rechter/UWV is niet betrokken, dan bepaalt jullie onderhandeling namelijk de hoogte van de vergoeding.

Kortom, zolang zij geen dossier hebben, jij aannemelijk kunt maken dat de situatie hoofdzakelijk door de organisatie komt, dan zou ik lekker hoog inzetten. Je werkt er 5,5 jaar, dus waarschijnlijk komen zij dan uit op twee maandsalarissen. Gezien het feit dat een zieke werknemer twee jaar in dienst blijft en zij kosten maken voor re-integratie, is dat een koopje voor hen. Kortom, er is echt wel ruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furion2000
@Roenie
Houdt dit niet in, dat TS dan in dienst moet blijven totdat ze over de brug komen in de verstoorde werkrelatie en dan moet hopen op een goede uitkomst? Uiteindelijk verleng je daarmee de aanslag op je gemoedstoestand en kun je 'in je hoofd niet verder' en voor wat? 2 maandsalarissen? Als hij geluk heeft verloopt het netjes en van een leien dakje, maar we zien hier ook genoeg verhalen voorbij komen dat de werkgever heel manipulatief bezig is en het net zo lang verergerd totdat de werknemer knapt en eieren voor zijn geld kiest, maar dan wel te laat en al 'geknapt' is dus.

Ik kan iets missen, maar ik zie meer eer in het thuis 'herstellen' en tot rust komen en wel zien waar de werkgever mee komt en zodra je een nieuwe baan hebt gewoon afkappen en doorgaan met je leven.

@TS
Heel cool dat je gelijk aan het solliciteren bent. De punten waarover je valt bij je huidige werkgever zou ik naar het positieve draaien bij je sollicitatie gesprek en dan zijn het echt pluspunten.

Dit wilde ik graag even onderstrepen, want men valt al snel in het negatieve als de vraag komt "waarom wil je weg bij je huidige werkgever". Vaak is dan fijner om te horen dat men een nieuwe uitdaging zoekt en dan een punt en dat je het stukje van 'stapje extra doen', 'hart voor de zaak', 'breed inzetbaar' et cetera benoemd bij het gedeelte "hoe omschrijf jij jezelf". Je begint straks met een schone lei, dus dan zou ik de slechte ervaringen niet meenemen naar de volgende werkgever als je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:02
@Alfa90_Buttje hoe is het gisteren gegaan?
Kunnen wij als community nog wat voor je doen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Furion2000 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:22:
@Roenie
Houdt dit niet in, dat TS dan in dienst moet blijven totdat ze over de brug komen in de verstoorde werkrelatie en dan moet hopen op een goede uitkomst? Uiteindelijk verleng je daarmee de aanslag op je gemoedstoestand en kun je 'in je hoofd niet verder' en voor wat? 2 maandsalarissen? Als hij geluk heeft verloopt het netjes en van een leien dakje, maar we zien hier ook genoeg verhalen voorbij komen dat de werkgever heel manipulatief bezig is en het net zo lang verergerd totdat de werknemer knapt en eieren voor zijn geld kiest, maar dan wel te laat en al 'geknapt' is dus.

Ik kan iets missen, maar ik zie meer eer in het thuis 'herstellen' en tot rust komen en wel zien waar de werkgever mee komt en zodra je een nieuwe baan hebt gewoon afkappen en doorgaan met je leven....
In dit geval is de werkgever voor een groot deel verantwoordelijk voor de situatie van de TS. Daarnaast komen zij wel heel snel met een 'verstoorde arbeidsrelatie'. Dus dit hoeft niet lang te duren. Gewoon het eerste bod afwijzen en hoger inzetten. Je hoeft ook niet tien keer heen en weer.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 02-04 16:46

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik denk dat je kort gezegd moet leren Nee te zeggen. Telkens maar pleasen en je zelf onmisbaar vinden zijn funest, dat heb je nu wel gezien. Want ze liepen over je heen. Voor een producerend familiebedrijf is ICT een onkost, geen verdienste. Zo ben je ook behandeld en zo zal het ook blijven.

Je geeft aan dat je zelfs nog langs wil komen. NIET DOEN. Ziek = ziek, ga dan niet terug naar die ziekmaker.

Onderhandel over de afkoopsom van je contract en weg daar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:51
Alles inzetten op een nieuwe job!
Ze proberen nu gewoon de overgang wat te rekken, maar in weze is er niks veranderd.
Anders hadden ze al een voorstel gedaan, immers het is niet nieuw!

In IT is de vraag groot, en denk er aan, pick a boss, not a job.
Als het bij de sollicitatie niet goed voelt, ga dan elders verder.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:57

LankHoar

Professionele amateur

Members only:
Dit laat dus heel duidelijk zien dat je nog steeds geen afstand van de zaak kan nemen. Ziek = ziek. Dus ook geen overdracht o.i.d. Los van dat het niet klopt, is het ook nog dom omdat je je werkgever dan een stok geeft om mee te slaan (want waarom kun je wel een overdracht doen als je ziek bent, maar niet werken?). Absoluut niet doen dus.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purzelbaum
Members only:
Hebben ze dik gedrukte letterlijk gezegd? Dan lekker in de stront laten zakken. Zoiezo geen beslissingen nemen zonder overleg met b.v. je betere helft. Doen ze ju een bod? Kom je er overmorgen op terug. Ze hebben jou weggewerkt, laat ze de gevolgen maar voelen.

Probeer vooruit te kijken, richt je op de toekomst. Probeer een werkgever te vinden waar bekenden van zeggen dat er veel waardering is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loveless85
Iedereen heeft het nu over een bod, en alles er uit slepen. Zoals ik het lees gaat TS gewoon solliciteren en eindigt dit gewoon met zijn opzegging en hoeft de werkgever helemaal niks te betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 02-04 16:46

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Loveless85 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:53:
Iedereen heeft het nu over een bod, en alles er uit slepen. Zoals ik het lees gaat TS gewoon solliciteren en eindigt dit gewoon met zijn opzegging en hoeft de werkgever helemaal niks te betalen.
Je kan beter een positie achter de hand hebben EN voor een vergoeding gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Loveless85
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Je kan beter een positie achter de hand hebben EN voor een vergoeding gaan.
Zeker, maar ik vermoed dat TS gewoon de vinger krijgt (en te lief is), en uiteindelijk ergens anders een contract tekent en dan zit je niet meer in de positie dat je maar kan verwachten dat je huidige werkgever een vergoeding gaat betalen. je zal immers per <datum X> bij je nieuwe werkgever moeten beginnen en dan van je oude contract af zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Loveless85 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Zeker, maar ik vermoed dat TS gewoon de vinger krijgt (en te lief is), en uiteindelijk ergens anders een contract tekent en dan zit je niet meer in de positie dat je maar kan verwachten dat je huidige werkgever een vergoeding gaat betalen. je zal immers per <datum X> bij je nieuwe werkgever moeten beginnen en dan van je oude contract af zijn.
Wel als hij zorgt dat hij snel onderhandelt en daarna met een vaststellingsovereenkomst met vergoeding aan zijn nieuwe baan begint.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
Purzelbaum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:45:
Hebben ze dik gedrukte letterlijk gezegd? Dan lekker in de stront laten zakken.
Zo ongeveer ja. Kom je terug met opgeheven hoofd gewoon je werk voortzetten terwijl wij jou begeleiden van werk naar werk.. Je solliciteert beter vanuit een werkende positie dan vanuit een ziekte positie. Dat ongeveer..

Members only:
3x3 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:27:
@Alfa90_Buttje hoe is het gisteren gegaan?
Kunnen wij als community nog wat voor je doen?
Dat doen jullie al O+ O+ O+

[Voor 19% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 06-03-2020 12:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:57

LankHoar

Professionele amateur

Bezoekje huisarts zou je geen kwaad kunnen doen. Zou niet direct aan medicatie denken maar als je hier niet wat mee gaat doen kon dit nog wel eens een burnout worden (of het is het al, ben geen expert). Klinkt in ieder geval niet goed, en zou zeker niet naar je werk gaan - voor welke reden dan ook. Gesprekjes komen wel nadat je weer beter bent, er valt niets te bepraten. Indien ze je willen ontslaan dan hoor je hun aanbod wel (gaan ze toch niet zomaar doen waarschijnlijk), en verder ben je gewoon ziek.

Neem tijd voor jezelf! Mocht je dat niet doen, dan ben je straks veel verder van huis.. De vrouw van een vriend van me heeft ook te lang doorgelopen en zit nu al 3 jaar met een extreem zware burnout. Word je niet vrolijk van, en je gezin en omgeving ook niet..

Sterkte!

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hollandnick
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Zo ongeveer ja. Kom je terug met opgeheven hoofd gewoon je werk voortzetten terwijl wij jou begeleiden van werk naar werk.. Je solliciteert beter vanuit een werkende positie dan vanuit een ziekte positie. Dat ongeveer..

***members only***

[...]

Dat doen jullie al O+ O+ O+
Het is leuk dat ze dat nu zeggen, maar mijn insziens is dat niet geheel waar. Want je hoeft natuurlijk bij de toekomstige werkgever niet aan te geven dat je nu ziek thuis zit ( lijkt me niet in ieder geval ). Plus zoals ik al jouw verhalen lees moet je rust zoeken.

Ik denk dat je inderdaad het beste met een (arbo)arts moet overleggen wat nu het beste is om te doen. Wij kunnen dat helaas niet alleen maar afgaande jouw verhalen, alleen meerdere hier (zoals comment hierboven nadat ik begon te schrijven )geven wel hetzelfde aan.

Mocht daar alleen positieve aspecten uitkomen en wordt er toch verwacht dat je gaat werken,hoeveel vakantiedagen heb je? Neem lekker 2 weken vakantie op en sluit je dan ook echt 100% af van werk. Lekker met vriendin/vrouw een weekendje of weekje weg plannen en relaxen, geloof me dat kan al zoveel schelen voor je eigen gemoedsrust

• Roenie
  • Niet online
Stel dat je snel een andere baan hebt. Kun je daar dan wel met frisse moed aan beginnen? Of moet je dit eerst even verwerken?

• Alfa90_Buttje
@Roenie Met een nieuwe baan is het wel makkelijker vooruit kijken. Kom je lang thuis te zitten dan ga je toch zitten piekeren en aan jezelf twijfelen..

@hollandnick ik heb zo'n 15 dagen meegenomen en dan naar rato 3 maand vs 25 vakantiedagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furion2000
Je laatste post en je nachtelijke escapades daarin, interpreteer ik als paniek door onzekerheid. Je bent nu ergens aan begonnen en de knoop doorgehakt alleen door wat wij, je werkgever en je eigen invulling weet je het allemaal niet zo zeker meer. Je hebt veel 'wat als'.

Schrijf je wat als vragen op en zoek antwoorden op deze vragen en je algemene rechten op. Als jij dan telkens terug kan vallen op de kennis die je hebt, scheelt je dan in eerste instantie paniek en daarnaast sta je sterker in elke discussie die je nog komen gaat met vrienden/familie en bovenal je werkgever. Zo maak je jezelf en anderen jouw niets meer wijs.

Leuk weetje:
Gesprekspartners van Bill Gates zijn altijd zo onder de indruk van hem, omdat hij eigenlijk alles al weet over het onderwerp. Je kunt hem helpen met nieuwe inzichten, maar probeer hem niet dingen wijs te maken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purzelbaum
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:08:
@Roenie Met een nieuwe baan is het wel makkelijker vooruit kijken. Kom je lang thuis te zitten dan ga je toch zitten piekeren en aan jezelf twijfelen..

@hollandnick ik heb zo'n 15 dagen meegenomen en dan naar rato 3 maand vs 25 vakantiedagen.
Voor nu ben je dus ziek. Ga je rustig solliciteren en, mocht je weer een nacht niet slapen toch even lang de huisarts. Verder zou je naar t juridisch loket of je rechtsbijstand kunnen gaan met de juridische vragen die je nu hebt. Heb je mazzel en binnen een week of twee een nieuwe werkgever, dan neem je ontslag en vul jij je laatste dagen met je vakantiedagen. Ben je dus per direct beschikbaar.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Loveless85
Roenie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:25:
[...]
Wel als hij zorgt dat hij snel onderhandelt en daarna met een vaststellingsovereenkomst met vergoeding aan zijn nieuwe baan begint.
Met alle respect voor/naar TS, zie je hem dat doen in deze situatie? Hij is nog veel te loyaal naar werkgever en emotioneel onder dit hele gebeuren. Ik denk niet dat het voor z'n gemoedstoestand heel best is als hij nu volle bak iets probeert uit te onderhandelen met werkgever.

En die weten dat dondersgoed hé, daarom spelen ze het wss ook zo. Die hopen hem gewoon weg te pesten, want als hij ontslag neemt zijn ze er lekker goedkoop vanaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
Loveless85 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:40:
[Met alle respect voor/naar TS, zie je hem dat doen in deze situatie? Hij is nog veel te loyaal naar werkgever en emotioneel onder dit hele gebeuren. Ik denk niet dat het voor z'n gemoedstoestand heel best is als hij nu volle bak iets probeert uit te onderhandelen met werkgever.

En die weten dat dondersgoed hé, daarom spelen ze het wss ook zo. Die hopen hem gewoon weg te pesten, want als hij ontslag neemt zijn ze er lekker goedkoop vanaf.
^exact dit
hollandnick schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:04:
Wel zo netjes dat klopt, maar met die houding zou ik zelf ook zoiets hebben van "zoek het maar lekker uit dan met je rozooitje".
Dat is wel mijn huidige instinct..
..... Cool om t e horen dat je al een intake hebt morgen! Success alvast en je zal vast wel hier nog even een post plaatsen met hoe het ging? :+
Gezien de omstandigheden ging het gesprek boven verwachting :) .. had mezelf lekker ge'pumped met Toto - Straight for the heart O+ op flink volume .. serieus, dat werkt echt geniaal!!! _/-\o_

Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hollandnick
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:18:
[...]

^exact dit

[...]

Dat is wel mijn huidige instinct..

[...]

Gezien de omstandigheden ging het gesprek boven verwachting :) .. had mezelf lekker ge'pumped met Toto - Straight for the heart O+ op flink volume .. serieus, dat werkt echt geniaal!!! _/-\o_

***members only***
Cool om te horen dat het goed ging! En inderdaad best erg dat je huidige bedrijf dus blijkbaar zo een reputatie heeft....Aan de andere kant misschien ook wel positief omdat de recruiter van het andere bedrijf dus inziet wat voor persoon je bent en hoeveel werk je wel niet verzet hebt.

En ook weer krijg ik spontaan jeuk van je bericht ;w . Het lijkt wel alsof ze dit allemaal al gepland hadden van te voren, je bent nog niet een dag weg of alles is al geregeld. Zeker nu zou ik lekker zoveel mogelijk voordelen uit de situatie halen en je lekker voorbereiden op de volgende baan! :*)

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:00
Butje, hoewel het gesprek positief was, maak een backup plan. Niet alleen om het probleem op te lossen asl het fout gaat maar ook om beter in de onderhandelingen te staan.

Ik ben werkgever en weet dat de mensen waarmee ik spreek, die een alternatief hebben, beter en duurder zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YBzonderB
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-04 17:36
Even de andere kant. Want als ik je verhaal lees, is er een les die je echt mee kunt nemen; vraag goed wat de opdracht is, en ga dan pas lopen.
Het lijkt er nl op dat ze al heel lang iets anders met it willen. Vandaar de andere collega die iets moest maken en het feit dat met jouw plan niets gedaan is. Hun kant van het verhaal; ze wilden een plan lezen over hoe uit te besteden, waar en wat de kosten/baten/risico’s zijn. Wat ze van jou kregen was (en dat is invulling van mijn kant;)) een erg doorwrocht verhaal over meer investeringen in it, zelf dingen blijven doen, uitbreiden.

Dat was niet wat ze vroegen. En je hebt daarmee alleen maar (in hun ogen) onderstreept dat je niet de vermogens hebt om hun ongeschreven plan uit te voeren.

Terecht? Mwah. Hadden ze er duidelijker over moeten zijn? Zeker. Maar daarom voor jou de les; doorvragen. Waarom dat plan, wat wil je lezen, wat is de reden dat collega x gevraagd wordt,.... en dan niet om te oordelen, maar om te luisteren.

Dat is nu een gepasseerd station. Wel iets voor jezelf om eens kritisch te bekijken als je ergens begint. Voor nu: je klinkt behoorlijk alsof je aan het opbranden bent. Bezoek de huisarts om dat vast te laten stellen. Besef jezelf dat snachts ‘de beren het grootst’ zijn en je dus niet moet laten meeslepen in wat je dan allemaal bedenkt.

Stap voor stap, en de eerste stap is de huisarts en bedrijfsarts om te bekijken of en hoe je ziek bent en of en hoe dat je werk beïnvloedt. Je werk telefoon gaat uit. Zoals je dat ook met kerst had moeten doen. Niemand vraagt of bewondert je omdat je hem aan hebt staan. Doe dat dan ook niet.

Zo. Dan kan ik na deze rant je echt wel sterkte wensen, want je werkgever heeft echt wel dingen niet slim of menselijk gedaan.

• Alfa90_Buttje
@YBzonderB daar zit waarschijnlijk een grote kern van waarheid in.

Members only:

[Voor 22% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 07-03-2020 11:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De laatste jaren is er natuurlijk wel een verschuiving gaande in de IT. Vroeger had een gemiddeld bedrijf veel software geïnstalleerd, eigen servers in beheer, waren er grote projecten nodig voor softwaremigraties/upgrades, een eigen ICT-helpdesk voor computerproblemen enzovoort. Tegenwoordig schopt haast elk bedrijf zoveel mogelijk interne servers eruit, om over te gaan naar cloud en SaaS oplossingen (dat ontzorgt zo lekker). Ik generaliseer een beetje, maar die beweging is gaande. En daar valt ook wel wat voor te zeggen. De rol van een traditionele systeembeheer verandert daarmee wel.

Gezien de slechte cijfers zal er een paniekreactie zijn bij je werkgever. Iemand die ze vertelde dat andere bedrijven het compleet anders doen en de boel uitbesteden. Ik doe even een aanname, maar daar hebben ze jou nooit over gehoord (ondanks dat je er misschien een keer naar gekeken hebt en zelf al tot de conclusie was dat het niet goedkoper ging zijn). Ze zien jou als ICT Manager en hebben je er niet over gehoord, maar iemand anders (die er niet goed over kan oordelen) wel, dus dat vertrouwen is weg. Dat is dan wel een les voor de toekomst: ben ze daarin voor.

Wat ze hadden moeten doen is de boel even door jou uitrekenen: wat kost het als we die mailserver in eigen beheer hebben, wat kost het als we per gebruiker per maand betalen voor een O365 account. En soms zijn er geen alternatieven, zeker als je hele specifieke software gebruikt.
Nu roept men maar uit, uit paniek omdat het geld op raakt. ICT uitbesteden is makkelijk gezegd, maar niet per definitie goedkoper.

Anyway sterkte Buttje. Gewoon op zoek gaan naar een andere werkgever :)

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Alfa90_Buttje
Heeej @Tom kerel :w

Members only:

[Voor 35% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 07-03-2020 11:55]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is dit ook hoe je met management praat? Je klinkt alsof je gefixeerd bent op datgene wat management echt geen barst interesseert: De techniek en hoe mooi het nu (dankzij jou) is.
Kun je ook afstand nemen en het grotere plaatje zien? Jij wilt dingen beter maken. Hij wil de winst verhogen. Kun je uitleggen hoe supersnel glas de winst verhoogt?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YBzonderB
  • Laatst online: 02-04 17:36
Volgens mij heb je echt wel verbetering voor ogen, maar mis je totaal de aansluiting. Fall back? Sneller glas? Een beetje familie bedrijf directeur met verstand googelt het nog, maar meestal interesseert het ze niets.

Wat wel; minder kosten, geen gedoe. En iemand heeft ze ingefluisterd dat ze dat kunnen krijgen. Maar jouw prachtige verhaal zegt dat niet. Dat roept alleen maar meer fte, techniekingewikkeld ,...
Dat was niet wat ze willen lezen. En dat probeer ik je duidelijk te maken. Je hebt het beste voor met het bedrijf, zolang het in jouw straatje past. Maar stop daar eens mee. Vraag eens wat de ander echt nodig heeft. Dan kan het zijn dat een extra printer ervoor zorgt dat er veel minder uitval is en meldingen minder spoed krijgen. Dan kan het zijn dat historisch maatwerk eenvoudig lijkt te migreren. Op dit moment ben jij de automonteur die werkt bij een bierbrouwer, die blijft roepen dat er meer alfa Romeo experts ingehuuurd moeten worden, dat er een slimme uitboorkit nodig is en dat de banden een ander profiel nodig hebben. Terwijl de bierbrouwerij-eigenaar al lang heeft bedacht dat hij het transport voortaan door postnl laat doen en alleen maar wil weten hoe je daarop kunt aansluiten.

Zie je de overeenkomst? Jij blijft (logisch en ik ben jaloers op je kennis) bij verbetering en behoud, terwijl de directeur op een heel andere koers zit. Dat is wat je bij een volgende baas kunt leren; de vraag stellen ‘wat verwacht je van me’, ‘ wanneer doe ik het hier goed’, ‘wie is van belang om als stakeholder te zien in deze functie’.
En probeer niet meer achteraf je gelijk te halen over dit bedrijf. Doel is netjes mogelijk ‘afhechten’, herstellen zodat je niet meer snachts spoken ziet en dan met frisse moed en een geleerde les naar de volgende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhatFish
  • Laatst online: 02-04 12:59

PhatFish

and, uhm......Moo

Uit je comments krijg ik het idee dat je een werkgever hebt die het belang van een IT-infrastructuur niet kent, of die jouw inzet niet weet te waarderen. Vanuit bedrijfskundig perspectief is infra/logistiek (daar valt IT ook onder) in principe een waste, aangezien er niet direct waarde aan de producten/diensten van het bedrijf wordt toegevoegd. Ook lijkt het erop dat er vriendjespolitiek in het spel kan zijn, m.b.t. de externen die men op het oog heeft. Dat is in het bedrijfsleven helemaal niet zo gek, helaas. Die eerlijke kans gaat daarom aan veel goede, hardwerkende mensen voorbij. Vaak heeft directie liever iemand met wie ze kunnen praten (die de arm even diep in het holletje van een directeur steekt) dan iemand die zegt wat er allemaal moet gebeuren.

Je kan al je ideeën als business cases indienen met het financiële plaatje erbij vs. de alternatieven. Objectief, geen ruimte voor meningen, elke claim onderbouwd, etc. En als men je dan toch passeert, nou je hebt een vast contract dus ga maar lekker achterover zitten! Zoals je je eigen werk beschrijft, heb je de inzet van een callcentermedewerker met fase A uitzendbeding die er dus elke minuut uit kan vliegen. Waarom? Je krijgt het niet terug van je baas en als ik je openingspost moet geloven heeft jouw afzien van een normale loonsverhoging het bedrijf financieel gered. Werkgevers doen dat maar wat graag: rode cijfers schrijven (terwijl operationeel de boel prima op orde is) zodat men een paar honderd eruo per maand bij werknemers kan beknibbelen. Dan moet je ook optimaal gebruik gaan maken van je vakantiedagen, overige vrije uren, etc. Je baas doet het ook, maar dan met jouw salaris.

Maar concludeer in ieder geval dit: De gunfactor is bij jouw baas niet aanwezig om jou te laten groeien of om naar jou te luisteren. Geen idee waarom, dat kan ik niet inschatten. Maar als jij die gunfactor niet gaat kunnen kweken, zou ik toch eens af en toe met recruiters of gewoon andere werkgevers gaan praten. Zeker als die een mooi aanbod hebben, ben je van deze rotzooi af. Je huidige werkgever werkt je naar depressie/burn-out. Dat wil je niet. Het is leuk als je er nu nog een ontslagvergoeding uit kan slepen, maar laat dat een kans bij een gezonde werkgever niet in de weg liggen.

...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:31
Ik denk dat anderen de spijker op z'n kop slaan als ze zeggen dat je meer moet vragen, en je misschien ook meer moet inleven in de denkwereld van je (voormalige) directeuren. En ik roep je vooral op om minder te schrijven.
In der Beschränkung zeigt sich erst den Meister.
Dat schreef Goethe al, en dat is nog steeds helemaal waar. Een rapport van 40 pagina's wordt echt niet meer gelezen. Veertig plaatjes is al moeilijk genoeg.

Dan nog even over jouw andere opmerking of je je ook beschadigd voelde... bij alle headhunters zijn ze dol zijn op mensen die in een situatie zoals jij bij hun werkgever weg gaan. Ze lullen met je mee, en weten dan dat ze een mooie lead hebben om bij jouw oude werkgever iemand te plaatsen. Let erop en wed daarom op meerdere paarden, want je hebt best de kans dat ze helemaal niet zoveel voor je gaan doen als je bewust of onbewust hebt uitgestraald dat je er even helemaal doorheen zit.

• Alfa90_Buttje
Members only:

[Voor 19% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 07-03-2020 17:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PhatFish
  • Laatst online: 02-04 12:59

PhatFish

and, uhm......Moo

Siask schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:10:
Ik denk dat anderen de spijker op z'n kop slaan als ze zeggen dat je meer moet vragen, en je misschien ook meer moet inleven in de denkwereld van je (voormalige) directeuren. En ik roep je vooral op om minder te schrijven.

[...]

Dat schreef Goethe al, en dat is nog steeds helemaal waar. Een rapport van 40 pagina's wordt echt niet meer gelezen. Veertig plaatjes is al moeilijk genoeg.
Misschien niet helemaal on-topic maar zeker het benadrukken waard. Ikzelf heb geleerd (Technische Bedrijfskunde gestudeerd) om maximaal 25 pagina's aan claims, charts en conclusies/aanbevelingen in een rapport te verwerken, hiervan een managementsamenvatting in één of twee pagina's en alle onderbouwing in de bijlagen. Alleen maar positieve feedback op de leesbaarheid en degelijkheid gehad, tot nu toe. Tijdens de studie genoeg medestudenten gekend die dachten "meer is beter", maar of het een docent of baas is, niemand zit te wachten op een boekwerk aan non-informatie. Ook hierin is een bepaalde mate van efficiency belangrijk

...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:17

3DDude

I void warranty's

[...]

***members only***
Je kunt altijd zeggen dat je door de ontstane situatie je niet goed kunt concentreren meer op het werk. En als je je niet meer kunt concentreren op het werk, dan ga je fouten maken. Hier zal een bedrijfs-arts in mee gaan.

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
@Alfa90_Buttje volgens mij ben je een hele goede kracht, iemand waarop een organisatie kan bouwen.

Maar ik mis wel in jouw verhaal 'de context' van het bedrijf. Een bedrijf dat rode cijfers schrijft 'moet iets' doen.
Jouw IT plan moet aansluiten bij de toekomst van een bedrijf. Maar als de toekomst van het bedrijf nog zeer onduidelijk is zal de IT dus ook flexibel moeten zijn. Om wat scenario's te schetsen:
  • Uitbreiding naar buitenland
  • Verbreding productaanbod
  • Andere markt aanboren
  • 1 productielocatie sluiten
  • 2 productielocaties fuseren op 1 nieuwe plek
  • Overname kleine partij
  • Fuseren met andere partij
  • Overname door grotere partij.
Hoeveel scenario's heb je meegenomen?
Jouw schitterende on-premise fail-over glasvezel exchange oplossing schaalt, uhm, niet. In de meeste scenario's voldoet jouw oplossing niet meer.

Daarnaast komen er misschien nog grote (IT) projecten aan, bijvoorbeeld de vervanging van het ERP of financieel pakket.
Is dat gewoon 'een servertje' of 'AD-groep'? Of is dat een miljoenen project waarbij de directie een keuze moet maken die impact heeft op de hele organisatie. Waarbij alle input nodig is.

De titel 'IT manager' kun je dan ook op 2 manieren lezen. Je bent manager van de IT met een paar uitvoerende jongens. Of je bent de strategische partij voor de directie voor de toekomst.
Bedenk goed wie je bent en wie je wilt zijn.

Als jij niet de sparringspartner voor de directie bent/wilt zijn, zorg dan wel dat er iemand is die dat wel is. Iemand die jouw 'wifi project' kan toetsen aan de visie van het management.
Soms is het simpelweg anders verwoorden al genoeg om alles gedaan te krijgen wat je wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheGhostInc schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:04:

Jouw IT plan moet aansluiten bij de toekomst van een bedrijf. Maar als de toekomst van het bedrijf nog zeer onduidelijk is zal de IT dus ook flexibel moeten zijn. Om wat scenario's te schetsen:
  • Uitbreiding naar buitenland
  • Verbreding productaanbod
  • Andere markt aanboren
  • 1 productielocatie sluiten
  • 2 productielocaties fuseren op 1 nieuwe plek
  • Overname kleine partij
  • Fuseren met andere partij
  • Overname door grotere partij.
Hoeveel scenario's heb je meegenomen?
De vraag is natuurlijk of dat wel kan. Als de directie niet deelt wat de strategie is (of het zelf ook nog niet weet) dan is het ook onmogelijk voor een medewerker om daarop te anticiperen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:31
downtime schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:42:
[...]
De vraag is natuurlijk of dat wel kan.
En of de medewerker dat kan. Als ik zie hoe hij hier steeds in de verdediging schiet... het is niet moeilijk om je voor te stellen hoe daar een conflictsituatie uit ontstaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
downtime schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:42:
[...]

De vraag is natuurlijk of dat wel kan. Als de directie niet deelt wat de strategie is (of het zelf ook nog niet weet) dan is het ook onmogelijk voor een medewerker om daarop te anticiperen.
Dat is dus het verschil tussen een medewerker en een manager. Tussen uitvoering & strategie.

Ik zit wel eens in gesprekken waarbij een stuk strategie wordt besproken, waarbij gevraagd wordt om het niet verder te vertellen, maar soms ook expliciet namen of afdelingen worden genoemd om niet mee te nemen in de discussie. Vaak omdat de impact daar ligt, dus tientallen of honderden FTE minder en de discussies alleen maar onrust veroorzaken.

Als ik het verhaal lees van @Alfa90_Buttje dan lees ik ook dat het management graag had gezien dat hij een stap omhoog had gedaan, maar dat dat niet gelukt is. Waarom niet? Zoals de engelsen zeggen: 'that’s water under the bridge.'.

Ik zou wel als tip willen geven:
Kijk uit wat je volgende functie wordt, jezelf goed verkopen kan ook betekenen dat je burn-out onvermijdelijk wordt of direct terugkomt.
Even in een team (met meer systeembeheerders) bij een 'langzame' organisatie (iets grotere gemeente, bank/verzekeraar oid) om op adem te komen en te werken aan je werkhouding is misschien geen slecht plan.
Gewoon even ervaren dat werk 'een warm bad' kan zijn, met inhoudelijke collega's en eerlijke gedeelde verantwoordelijkheid.

• Alfa90_Buttje
@TheGhostInc dank voor jouw input. Prima verhaal maar ik denk niet dat het heel erg op ons aansluit. Sluiten van de meest voor de hand liggende fabriek heeft geen inpact op de IT zoals die er ligt maar sluit ik niet uit. Uitbreiden is niet aan de orde. Overname door een grotere speler lijkt mij nog het meest plausibel.

Members only:
TheGhostInc schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:21:
Als ik het verhaal lees van @Alfa90_Buttje dan lees ik ook dat het management graag had gezien dat hij een stap omhoog had gedaan, maar dat dat niet gelukt is. Waarom niet? Zoals de engelsen zeggen: 'that’s water under the bridge.'.
Ja dat lijkt nu wel hun verhaal te zijn. En als ICT Manager heb ik dat geprobeerd maar werd totaal niet gestimuleerd of gemotiveerd en ieder jaar moest ik inleveren.. dat helpt ook echt om die stap harder te zetten. Maar ze staren zich blind op de functie Informatie Manager en dat de rest wel uit te besteden is.
Ik zou wel als tip willen geven:
Kijk uit wat je volgende functie wordt, jezelf goed verkopen kan ook betekenen dat je burn-out onvermijdelijk wordt of direct terugkomt.
Even in een team (met meer systeembeheerders) bij een 'langzame' organisatie (iets grotere gemeente, bank/verzekeraar oid) om op adem te komen en te werken aan je werkhouding is misschien geen slecht plan.
Gewoon even ervaren dat werk 'een warm bad' kan zijn, met inhoudelijke collega's en eerlijke gedeelde verantwoordelijkheid.
Noted :)

Members only:

[Voor 30% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 09-03-2020 11:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: december 2005
Alfa90_Buttje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:49:
@TheGhostInc dank voor jouw input. Prima verhaal maar ik denk niet dat het heel erg op ons aansluit. Sluiten van de meest voor de hand liggende fabriek heeft geen inpact op de IT zoals die er ligt maar sluit ik niet uit. Uitbreiden is niet aan de orde. Overname door een grotere speler lijkt mij nog het meest plausibel.

***members only***

[...]

Ja dat lijkt nu wel hun verhaal te zijn. En als ICT Manager heb ik dat geprobeerd maar werd totaal niet gestimuleerd of gemotiveerd en ieder jaar moest ik inleveren.. dat helpt ook echt om die stap harder te zetten. Maar ze staren zich blind op de functie Informatie Manager en dat de rest wel uit te besteden is.

[...]

Noted :)

***members only***
Sowieso een advocaat betrekken in dit hele process.

Het is heel rot als dit soort spelletjes gespeeld worden door een bedrijf.

Maar met je laatste post moet ik mij heel erg inhouden om niet een oneliner erin te gooien. Je post komt heel erg neer op, het lag allemaal aan hun en jij kon er niets aandoen want je werd niet goed aangestuurd.

Maar is dat niet juist de essentie van het probleem? Het bedrijf wil een pro actieve( :X heb een hekel aan die vacature kreten ) manager en jij zit er meer in van vertel maar wat ik moet doen en dan geef ik 110%

Kan het mis hebben hoor, er zijn meer dan genoeg bedrijven met ditto managers die inderdaad dat soort vuile spelletjes spelen. En er gaat natuurlijk ook een groot deel verloren in de geschreven communicatie hier op het forum. Wil ook niet het effect bagatelliseren van de werkgever die duidelijk hoort te communiceren en aangeven wat voor rol jij moet innemen.

[Voor 7% gewijzigd door Defector op 09-03-2020 11:47]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CrazyOne
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:08:
Tip van Flip, ga asjeblieft uitzieken, al duurt het maanden. Jouw gemoedstoestand is niet in 1 keer veranderd als je een nieuwe baan hebt, en als je niet op past, raak je deze baan ook nog eens kwijt door problemen bij de vorige. Ook weer eigen ervaring, van baan gewisseld, maar ik was nog steeds overspannen, ga je alleen maar meer proberen te compenseren, en uiteindelijk val je nog dieper.
Je hebt een goede achtergrond, en over 5 maand zijn ze nog steeds wel op zoek naar ICT's. Gebruik asjeblieft de tijd om er goed bovenop te komen voordat je jezelf in een nieuwe baan stort.

• Alfa90_Buttje
Members only:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 02-04 17:05
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:33:
echter, onze hoofd HR gebiedt mij morgen 9:30 op kantoor te komen om te praten(?). Het klinkt enigszins intimiderend, getuigd generlei van enige empathie, dus daar ga ik niet aan ontkomen ben ik bang.. :/
Natuurlijk ga je niet!

Je bent de hele week ziek gemeld! Nu zet je weer jezelf opzij. Dat moet je dus niet doen met de klachten die jij hebt, zoals andere ook al hebben aangegeven.

Laat ze deze week allemaal even lekker de vinkentering krijgen, je bent toch ziek? Je moet het "spelletje" echt wat harder spelen!

edit: ik vergat nog wat:
Als het echt niet anders lijkt te kunnen zal ik -onder protest- aan het werk gaan
EN DAT AL HELEMAAL NIET!!!! :X

[Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 10-03-2020 21:46]

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True