Klinkt bekend in de oren, heb dat met een vriend ook gehad, hij zat nog gold, terwijl hij wel degelijk veel beter is dan dat en makkelijk diamond/immortal mee kan. Ik heb toen gewoon een smurfje gemaakt omdat hij hardstuck zat en hem zo geholpen naar plat/dia waar hij gewoon thuishoort en ik graag samen wilde spelenswoutr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:54:
Speel al een hele tijd Valorant, maar zit ziek stuck in Gold. Speel al een jaar met vaste maatjes, waarbij de skills best ver uiteen liggen. Ik schaar me onder de betere spelers. Waar ik op het begin (beta tijden) vaak boven stond en samen met een maatje de betere speler was. Plat 3 / diamond 1 ranks.
een maandje of 4/5 geleden bij de resets van de ranks heb ik een tijdje niet gespeeld. Mijn vrienden die wat beter waren hebben wel doorgepakt bij de reset van de ranks. Ze zijn bij plat 3 / diamond 1 opgesplitst. De betere speler zit nu al een hele tijd in immortal en de andere wat mindere speler hangt een beetje rond plat 3.
Ik speel nu met vrienden die een stuk "slechter" zijn in de game, en speel nauwelijks solo.
Het lukt me echter NIET om uit gold te komen. Waar ik als entry'er echt goed uit de verf kom. > 6/7 van de 10 keer MVP of team MVP. heb ik deze rol de laatste tijd maar even aan me voorbij laten gaan, omdat werkelijk iedereen in deze ranks instalocked op duelists, en ik de game niet op voorhand wil throwen door boos te reageren. Ik ga er dus maar in mee en kies voor sage of een andere controller (meestal sage).
Maar ik merk gewoon, als dat ik een entry'er pak, ik veel meer games als MVP / team MVP uit de bus kom en zodoende games kan bepalen. Zeker omdat die instalockers of geen gamesense hebben of gewoon weigeren te entry'en.
Ik erger me helemaal groen en geel aan de skill disparity. Het is echt een verschrikkelijke ELO hell in gold.
Ik heb ook jaren lang CSGO gespeeld, maar daar zijn de ranks naar mijn weten echt een stuk beter ingedeeld, en spelen veel meer op hun daadwerkelijke rank.
Nog een ander voorbeeld:
Een vriend van me is Plat 2, maar is (eerlijk gezegd) gewoon echt niet zo goed. 9/10 potjes die ik met hem speel eindig ik ruim boven hem. Echter zit ik vast in Gold 2/3. Vorige week speelde ik een pot met hem waarbij ik als Match MVP eindige maar de game alsnog verloor. Hij stond onderaan op het einde van de game en kreeg -18 punten als PLAT 2. Ik als GOLD 2 en MVP krijg -20 punten. HOEZO??![]()
Dan nog even over een ander maatje dat al een geruime tijd op immortal speelt, ja hij is iets consistenter maar onze skillgap is in geen mijlen Gold 2 < > Immortal.
We spelen nog vaak zat samen (via mijn smurf) en hij staat geregeld bovenaan, maar speelt ook geregeld middelmatig. Ik zou tevreden zijn als ik rond een Diamond 1 of hoge Plat rank zou hangen, maar ik zit gewoon volledig vast in de gold ranks. Mensen hebben geen gamesense en elke game is gewoon een roll of the dice.
Met mijn smurf was ik binnen een week van silver 1 naar gold 3 en mijn main acc. voorbij (omdat er veel minder op gespeeld is, en de de ranking niet naar de klote is geholpen)
Ik zou ook zonder blinken switchen van mijn main naar mijn smurf, ware het niet dat ik voor 60 euro aan skins heb op mijn main en dus aardig genaaid lijk.
Nog steeds heb ik plezier in de game, zeker in tijden van de lockdown, maar godsklere, dat ranking systeem is echt volledige bagger in de lagere ranks.
Het is niet de bedoeling dat snap ik wel, maar Gold is echt ELO hell, heb er zelf in seizoen 2 ook last van gehad. Echter bij resets toen snel geklommen naar plat en diamond. Er wordt namelijk niet meer gekeken naar kills/mvps etc naarmate je hoger komt. Eerst round diff nog wel, maar richting Dia/Imm ook niet meer, dan is het puur win/loss en naar je hidden MMR hoeveel points je er bij krijgt.
Wellicht kun je het zo doen met een van je maten of met al je maten, gewoon even samen queuen en samen doorranken zodat je op jullie mains met elkaar kunnen spelen.