Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 08:51
swoutr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:54:
Speel al een hele tijd Valorant, maar zit ziek stuck in Gold. Speel al een jaar met vaste maatjes, waarbij de skills best ver uiteen liggen. Ik schaar me onder de betere spelers. Waar ik op het begin (beta tijden) vaak boven stond en samen met een maatje de betere speler was. Plat 3 / diamond 1 ranks.

een maandje of 4/5 geleden bij de resets van de ranks heb ik een tijdje niet gespeeld. Mijn vrienden die wat beter waren hebben wel doorgepakt bij de reset van de ranks. Ze zijn bij plat 3 / diamond 1 opgesplitst. De betere speler zit nu al een hele tijd in immortal en de andere wat mindere speler hangt een beetje rond plat 3.

Ik speel nu met vrienden die een stuk "slechter" zijn in de game, en speel nauwelijks solo.
Het lukt me echter NIET om uit gold te komen. Waar ik als entry'er echt goed uit de verf kom. > 6/7 van de 10 keer MVP of team MVP. heb ik deze rol de laatste tijd maar even aan me voorbij laten gaan, omdat werkelijk iedereen in deze ranks instalocked op duelists, en ik de game niet op voorhand wil throwen door boos te reageren. Ik ga er dus maar in mee en kies voor sage of een andere controller (meestal sage).

Maar ik merk gewoon, als dat ik een entry'er pak, ik veel meer games als MVP / team MVP uit de bus kom en zodoende games kan bepalen. Zeker omdat die instalockers of geen gamesense hebben of gewoon weigeren te entry'en.

Ik erger me helemaal groen en geel aan de skill disparity. Het is echt een verschrikkelijke ELO hell in gold.
Ik heb ook jaren lang CSGO gespeeld, maar daar zijn de ranks naar mijn weten echt een stuk beter ingedeeld, en spelen veel meer op hun daadwerkelijke rank.

Nog een ander voorbeeld:
Een vriend van me is Plat 2, maar is (eerlijk gezegd) gewoon echt niet zo goed. 9/10 potjes die ik met hem speel eindig ik ruim boven hem. Echter zit ik vast in Gold 2/3. Vorige week speelde ik een pot met hem waarbij ik als Match MVP eindige maar de game alsnog verloor. Hij stond onderaan op het einde van de game en kreeg -18 punten als PLAT 2. Ik als GOLD 2 en MVP krijg -20 punten. HOEZO?? |:(

Dan nog even over een ander maatje dat al een geruime tijd op immortal speelt, ja hij is iets consistenter maar onze skillgap is in geen mijlen Gold 2 < > Immortal.

We spelen nog vaak zat samen (via mijn smurf) en hij staat geregeld bovenaan, maar speelt ook geregeld middelmatig. Ik zou tevreden zijn als ik rond een Diamond 1 of hoge Plat rank zou hangen, maar ik zit gewoon volledig vast in de gold ranks. Mensen hebben geen gamesense en elke game is gewoon een roll of the dice.

Met mijn smurf was ik binnen een week van silver 1 naar gold 3 en mijn main acc. voorbij (omdat er veel minder op gespeeld is, en de de ranking niet naar de klote is geholpen)

Ik zou ook zonder blinken switchen van mijn main naar mijn smurf, ware het niet dat ik voor 60 euro aan skins heb op mijn main en dus aardig genaaid lijk.

Nog steeds heb ik plezier in de game, zeker in tijden van de lockdown, maar godsklere, dat ranking systeem is echt volledige bagger in de lagere ranks.
Klinkt bekend in de oren, heb dat met een vriend ook gehad, hij zat nog gold, terwijl hij wel degelijk veel beter is dan dat en makkelijk diamond/immortal mee kan. Ik heb toen gewoon een smurfje gemaakt omdat hij hardstuck zat en hem zo geholpen naar plat/dia waar hij gewoon thuishoort en ik graag samen wilde spelen ;)

Het is niet de bedoeling dat snap ik wel, maar Gold is echt ELO hell, heb er zelf in seizoen 2 ook last van gehad. Echter bij resets toen snel geklommen naar plat en diamond. Er wordt namelijk niet meer gekeken naar kills/mvps etc naarmate je hoger komt. Eerst round diff nog wel, maar richting Dia/Imm ook niet meer, dan is het puur win/loss en naar je hidden MMR hoeveel points je er bij krijgt.

Wellicht kun je het zo doen met een van je maten of met al je maten, gewoon even samen queuen en samen doorranken zodat je op jullie mains met elkaar kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
swoutr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:54:
Speel al een hele tijd Valorant, maar zit ziek stuck in Gold. Speel al een jaar met vaste maatjes, waarbij de skills best ver uiteen liggen. Ik schaar me onder de betere spelers. Waar ik op het begin (beta tijden) vaak boven stond en samen met een maatje de betere speler was. Plat 3 / diamond 1 ranks.

een maandje of 4/5 geleden bij de resets van de ranks heb ik een tijdje niet gespeeld. Mijn vrienden die wat beter waren hebben wel doorgepakt bij de reset van de ranks. Ze zijn bij plat 3 / diamond 1 opgesplitst. De betere speler zit nu al een hele tijd in immortal en de andere wat mindere speler hangt een beetje rond plat 3.

Ik speel nu met vrienden die een stuk "slechter" zijn in de game, en speel nauwelijks solo.
Het lukt me echter NIET om uit gold te komen. Waar ik als entry'er echt goed uit de verf kom. > 6/7 van de 10 keer MVP of team MVP. heb ik deze rol de laatste tijd maar even aan me voorbij laten gaan, omdat werkelijk iedereen in deze ranks instalocked op duelists, en ik de game niet op voorhand wil throwen door boos te reageren. Ik ga er dus maar in mee en kies voor sage of een andere controller (meestal sage).

Maar ik merk gewoon, als dat ik een entry'er pak, ik veel meer games als MVP / team MVP uit de bus kom en zodoende games kan bepalen. Zeker omdat die instalockers of geen gamesense hebben of gewoon weigeren te entry'en.

Ik erger me helemaal groen en geel aan de skill disparity. Het is echt een verschrikkelijke ELO hell in gold.
Ik heb ook jaren lang CSGO gespeeld, maar daar zijn de ranks naar mijn weten echt een stuk beter ingedeeld, en spelen veel meer op hun daadwerkelijke rank.

Nog een ander voorbeeld:
Een vriend van me is Plat 2, maar is (eerlijk gezegd) gewoon echt niet zo goed. 9/10 potjes die ik met hem speel eindig ik ruim boven hem. Echter zit ik vast in Gold 2/3. Vorige week speelde ik een pot met hem waarbij ik als Match MVP eindige maar de game alsnog verloor. Hij stond onderaan op het einde van de game en kreeg -18 punten als PLAT 2. Ik als GOLD 2 en MVP krijg -20 punten. HOEZO?? |:(

Dan nog even over een ander maatje dat al een geruime tijd op immortal speelt, ja hij is iets consistenter maar onze skillgap is in geen mijlen Gold 2 < > Immortal.

We spelen nog vaak zat samen (via mijn smurf) en hij staat geregeld bovenaan, maar speelt ook geregeld middelmatig. Ik zou tevreden zijn als ik rond een Diamond 1 of hoge Plat rank zou hangen, maar ik zit gewoon volledig vast in de gold ranks. Mensen hebben geen gamesense en elke game is gewoon een roll of the dice.

Met mijn smurf was ik binnen een week van silver 1 naar gold 3 en mijn main acc. voorbij (omdat er veel minder op gespeeld is, en de de ranking niet naar de klote is geholpen)

Ik zou ook zonder blinken switchen van mijn main naar mijn smurf, ware het niet dat ik voor 60 euro aan skins heb op mijn main en dus aardig genaaid lijk.

Nog steeds heb ik plezier in de game, zeker in tijden van de lockdown, maar godsklere, dat ranking systeem is echt volledige bagger in de lagere ranks.
Heb je er ooit over nagedacht dat je tijdens je games wellicht te veel belangrijke rondes verliest wanneer je met je vrienden speelt? Als ik het zo lees is de skill gap tussen jou en de mensen waarmee je teamed te groot en blijf je jezelf in een bepaalde rank houden.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 18:31
dannbla schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Heb je er ooit over nagedacht dat je tijdens je games wellicht te veel belangrijke rondes verliest wanneer je met je vrienden speelt? Als ik het zo lees is de skill gap tussen jou en de mensen waarmee je teamed te groot en blijf je jezelf in een bepaalde rank houden.
Ja, dat scheelt sowieso. Moet eigenlijk meer solo que'en tot ik wat hoger ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:10
Ik wil van de week een keer beginnen met Valorant, zijn er nog tips voor beginnende spelers hier? :)
Advies voor welke agent om mee te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:40:
Ik wil van de week een keer beginnen met Valorant, zijn er nog tips voor beginnende spelers hier? :)
Advies voor welke agent om mee te starten?
Probeer er gewoon een paar uit en ga spelen met wat je het fijnste vindt. Er is heel moeilijk een advies te geven omdat ze heel erg op speelstijl gemaakt zijn.. Wat ik je aanraad is speel voor jezelf in het begin, als er toxic mensen zijn gelijk muten! En let op andere als je spectate wat bijvoorbeeld hun lineups zijn en kijk eventueel wat filmpjes over de maps, bijv wat zijn goede spots etc. volgende week begint Masters event, kijk daar ook naar, heel leuk en leerzaam in gameplay op twitch.

En vooral heb plezier en negeer de toxic community zo veel als je kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Probeer er gewoon een paar uit en ga spelen met wat je het fijnste vindt. Er is heel moeilijk een advies te geven omdat ze heel erg op speelstijl gemaakt zijn.. Wat ik je aanraad is speel voor jezelf in het begin, als er toxic mensen zijn gelijk muten! En let op andere als je spectate wat bijvoorbeeld hun lineups zijn en kijk eventueel wat filmpjes over de maps, bijv wat zijn goede spots etc. volgende week begint Masters event, kijk daar ook naar, heel leuk en leerzaam in gameplay op twitch.

En vooral heb plezier en negeer de toxic community zo veel als je kan ;)
Ik dacht dus gisteravond om half 12 dat ik nog wel even een potje kon proberen, duurde dat toch wel minimaal 45 min 8)7

Even Phoenix geprobeerd, moeilijk spel maar wel heel tof denk ik. Wapens zijn wel wennen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Ik dacht dus gisteravond om half 12 dat ik nog wel even een potje kon proberen, duurde dat toch wel minimaal 45 min 8)7

Even Phoenix geprobeerd, moeilijk spel maar wel heel tof denk ik. Wapens zijn wel wennen zeg..
Dan heb je wel net een erg lang potje gehad, er zijn er weinig in unrated of comp die echt zo lang duren ;)

Voor je guns kun je het beste gunrange proberen om daar wat gevoel bij te krijgen. En gewoon veel spelen dan komt dat ook wel goed. Probeer tactisch te spelen, heb je uiteindelijk het meest aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Dan heb je wel net een erg lang potje gehad, er zijn er weinig in unrated of comp die echt zo lang duren ;)

Voor je guns kun je het beste gunrange proberen om daar wat gevoel bij te krijgen. En gewoon veel spelen dan komt dat ook wel goed. Probeer tactisch te spelen, heb je uiteindelijk het meest aan
Ja werd 11-13 volgens mij, duurde best lang haha, wat is normaal?

Ik zag trouwens dat je op rank 5 een gratis agent krijgt, mag je die dan zelf kiezen of krijg je er gewoon random één? (anders ga ik me even inlezen welke agent ik zou willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Ja werd 11-13 volgens mij, duurde best lang haha, wat is normaal?

Ik zag trouwens dat je op rank 5 een gratis agent krijgt, mag je die dan zelf kiezen of krijg je er gewoon random één? (anders ga ik me even inlezen welke agent ik zou willen..
Meestal tussen 30 en 40 minuten zit je wel aardig. Er is ook overtime in ranked tot iemand 2 rondes voorstaat. In unrated is dat tot 14.

Je moet een agent contract activeren om deze vrij te spelen. Goed kijken want sommige heb je al level 5. (Degene pakken met een slotje) die kun je dan levelen en unlocken door simpelweg te spelen en xp te krijgen.

Je krijgt als je net begint 2 free unlocks. Maar je inlezen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Meestal tussen 30 en 40 minuten zit je wel aardig. Er is ook overtime in ranked tot iemand 2 rondes voorstaat. In unrated is dat tot 14.

Je moet een agent contract activeren om deze vrij te spelen. Goed kijken want sommige heb je al level 5. (Degene pakken met een slotje) die kun je dan levelen en unlocken door simpelweg te spelen en xp te krijgen.

Top thnx!

Is er nog een nederlandse discord o.i.d.? (zodat als ik een beetje gewend ben met wat mensen samen kan speulen? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Heb de laatste tijd last van een bug waardoor als ik opstart mijn muis compleet unusable wordt. De fix is tijdens het opstarten continu met je muis bewegen, maar heb al een aantal keer gehad dat ik dat dus vergeet en dan kan ik met mn toetsenbord gaan kloten om het spel af te sluiten (alt+f4 werkt niet bij mijn valorant client ;) ).

Verder nog steeds heel veel plezier en gisteren zelfs voor het eerst Breeze op mijn pad gekregen in competitive. Fijne aan zo'n game is dat de skillceiling bijna oneindig is met een gigantische leercurve met veel factoren waar je zelf op kan oefenen etc. Bij verre nog steeds mijn favoriete genre, de tactical shooters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brubs
Gisteren is Masters begonnen, vandaag gaat het verder vanaf 17.00 zijn er 3 BO3s per dag. tot nu toe leuke matches geweest. Laatste van vandaag is Sentinels tegen Fnatic, dat is denk ik wel de meest spannende. Fnatic top3 EU en Sentinels Top3 NA. Laat maar komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Brubs schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:05:
Gisteren is Masters begonnen, vandaag gaat het verder vanaf 17.00 zijn er 3 BO3s per dag. tot nu toe leuke matches geweest. Laatste van vandaag is Sentinels tegen Fnatic, dat is denk ik wel de meest spannende. Fnatic top3 EU en Sentinels Top3 NA. Laat maar komen >:)
Voor degene die nog niet hebben gekeken of twijfelen, het is echt een dikke aanrader! Wat een matches zijn het _/-\o_

Vanavond V1 vs Fnatic wordt ook weer een klapper en later Liquid vs Vikings en Sentinels vs Nuturn. Beloven ook weer close matches te worden. Vanaf 17.00 begin de eerste match. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:59
Sentinels hun lineup is echt te ziek voor woorden. Shaaa-zaam! Wel dik hoor zo een internationaal toernooi, krijg meteen weer zin om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ambition88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:48:
Sentinels hun lineup is echt te ziek voor woorden. Shaaa-zaam! Wel dik hoor zo een internationaal toernooi, krijg meteen weer zin om te spelen.
Heb je Team Liquid vs V1 gekeken? Liquid kon helemaal niks op laatste map Haven doordat V1 hun Lineups zo goed had. Overal bij een retake werden ze van de bom gehouden door Sova en Viper mix, echt insane gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Brubs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Heb je Team Liquid vs V1 gekeken? Liquid kon helemaal niks op laatste map Haven doordat V1 hun Lineups zo goed had. Overal bij een retake werden ze van de bom gehouden door Sova en Viper mix, echt insane gewoon
Yes ik heb bijna alles gezien. NA>EU wat ik eigenlijk al vermoede tbh. Mja Liquid is voor mij gewoon team scream, zitten er een paar in die ook wel echt goed zijn, maar ook een paar waarbij ik denk, als je die vervangt heb je een topteam. Ben heel erg benieuwd naar SEN vs Nuturn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Ambition88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Yes ik heb bijna alles gezien. NA>EU wat ik eigenlijk al vermoede tbh. Mja Liquid is voor mij gewoon team scream, zitten er een paar in die ook wel echt goed zijn, maar ook een paar waarbij ik denk, als je die vervangt heb je een topteam. Ben heel erg benieuwd naar SEN vs Nuturn :D
Ben het niet helemaal eens met NA>EU, Sentinels blijft No.1 denk ik, dat wel, maar daaronder komen EU teams. Rest van NA zit daar dichtbij, maar ik denk niet dat V1 beter is dan Fnatic of TL (imo).

Voor mij het belangrijkste nu is viewership en meer mensen trekken naar de game. Heerlijk om te kijken en nog steeds heel leuk om te spelen. Playerbase mag van mij flink groeien en daar is dit echt wel een goed begin van. Ook mooi dat Shroud elke stream 200k+ viewers er naartoe trekt dat helpt natuurlijk ook goed mee (meer dan officiele valorant stream :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:21
Ambition88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Ben heel erg benieuwd naar SEN vs Nuturn :D
Poeh, op Bind veegt Sentinels NU volledig van de mat. Wat een goede combi van Astra met Viper.

Ben benieuwd hoe Haven gaat zijn. EDIT: Sentinels was echt veel beter dan NU. Ben heel benieuwd hoe NU tegen één van de Europeanen gaan spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door HappyPinguin op 28-05-2021 23:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Poeh, op Bind veegt Sentinels NU volledig van de mat. Wat een goede combi van Astra met Viper.

Ben benieuwd hoe Haven gaat zijn. EDIT: Sentinels was echt veel beter dan NU. Ben heel benieuwd hoe NU tegen één van de Europeanen gaan spelen.
NU speelde toch wel verrassend lekker mee vond ik. Was echt een ontzettend leuk toernooi om te kijken, deze keer kwam NA op de top, ben benieuwd of ze het vol kunnen houden de volgende masters.
Ben zelf wel Liquid fan, maar Fnatic speelde ook erg goed en 1e 2 maps tegen SEN hadden zo beide kanten uit kunnen vallen. Jammer dat het maar 3 maps zijn geworden in de final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:48:
[...]

GIsteravond weer even een potje gedaan, ging niet helemaal van harte moet ik zeggen, 12-13 verloren :(

Wel lvl 5 nu, dus me eerste free agent unlock bemachtigd, alleen ik weet echt ff niet wie ik nou als eerste unlock. Iemand aanbevelingen/tips voor een beginner? (zit te denken aan Skye, maar weet nou niet of die heel makkelijk speelbaar is voor een beginner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:30:
[...]

GIsteravond weer even een potje gedaan, ging niet helemaal van harte moet ik zeggen, 12-13 verloren :(

Wel lvl 5 nu, dus me eerste free agent unlock bemachtigd, alleen ik weet echt ff niet wie ik nou als eerste unlock. Iemand aanbevelingen/tips voor een beginner? (zit te denken aan Skye, maar weet nou niet of die heel makkelijk speelbaar is voor een beginner)
Het is puur wat je graag speelt en elke agent vereist wel wat oefening. Zelf vind ik breach makkelijker dan Skye omdat je niet hoeft te sturen en je flashes hoeft te poppen. Raze is leuk als je de double blast pack onder controle hebt en daarme goed kan spelen + wat line-ups. Omen is heel fijn voor smokes maar moet je ook oefenen met zijn flash en teleport. Astra heb ik wel unlocked maar nooit gespeeld en is denk ik wel moeilijk. Reyna beetje hetzelfde als Raze en echt een entry fragger.

Kortom, wat wil je spelen? Sentinel/Duelist/Controller/Initiator. Ofwel:
Wil je entry/veel fraggen → Duelist
Wil je een site compleet af kunnen sluiten → Sentinel
Wil je mapverdelen en je team een set-up geven voor bepaalde (re)takes → Controllers
Wil je "shotcaller" zijn en zorgen dat je team een site op kan → Initiator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Het is puur wat je graag speelt en elke agent vereist wel wat oefening. Zelf vind ik breach makkelijker dan Skye omdat je niet hoeft te sturen en je flashes hoeft te poppen. Raze is leuk als je de double blast pack onder controle hebt en daarme goed kan spelen + wat line-ups. Omen is heel fijn voor smokes maar moet je ook oefenen met zijn flash en teleport. Astra heb ik wel unlocked maar nooit gespeeld en is denk ik wel moeilijk. Reyna beetje hetzelfde als Raze en echt een entry fragger.

Kortom, wat wil je spelen? Sentinel/Duelist/Controller/Initiator. Ofwel:
Wil je entry/veel fraggen → Duelist
Wil je een site compleet af kunnen sluiten → Sentinel
Wil je mapverdelen en je team een set-up geven voor bepaalde (re)takes → Controllers
Wil je "shotcaller" zijn en zorgen dat je team een site op kan → Initiator.
Aah thnx voor de uitgebreide uitleg!

Als ik dit zo lees denk ik dat een Duelist of Initiator het beste bij mij past :)
Weer even verder kijken dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
[...]

NU speelde toch wel verrassend lekker mee vond ik. Was echt een ontzettend leuk toernooi om te kijken, deze keer kwam NA op de top, ben benieuwd of ze het vol kunnen houden de volgende masters.
Ben zelf wel Liquid fan, maar Fnatic speelde ook erg goed en 1e 2 maps tegen SEN hadden zo beide kanten uit kunnen vallen. Jammer dat het maar 3 maps zijn geworden in de final
Helemaal mee eens! Ik heb me erg vermaakt met het merendeel van de potten kijken. Het was inderdaad leuker geweest als er een beslissing over vijf mappen moest vallen, maar SEN maakte het erg netjes af; denk een terechte winnaar.

Ik ben benieuwd of we bij een volgend toernooi ook Breeze toegevoegd gaan zien worden aan de mapselectie van deze teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Helemaal mee eens! Ik heb me erg vermaakt met het merendeel van de potten kijken. Het was inderdaad leuker geweest als er een beslissing over vijf mappen moest vallen, maar SEN maakte het erg netjes af; denk een terechte winnaar.

Ik ben benieuwd of we bij een volgend toernooi ook Breeze toegevoegd gaan zien worden aan de mapselectie van deze teams.
Sentinels zijn zeker de terechte winnaar, geen enkel verlies geleden. Wel zeer close maar gewoon nog een maatje te groot.

Breeze zit al in competitive map rotation dus bji de volgende challengers en masters gaat dit er ook wel tussen zitten denk ik. Vind het een moeilijke map, ik kan nog niet echt vinden hoe ik deze het beste kan spelen en met welke agents. Maar goed dat zal nog wel komen denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Nieuwe episode inclusief nieuwe battlepass, we gaan spelen voor een Katana :+
https://playvalorant.com/...valorant-episode-3-act-i/

En de nieuwe challenger series gaan 4 juli starten in Amerika, https://playvalorant.com/...ers-north-america-primer/ Kunnen we weer gaan genieten van nieuwe map en 2e week van nieuwe agent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je KAY/O al gespeeld? Zo ja, wat vind je ervan?

Heb hem zelf nog niet unlocked, maar ik snap wel waarom hij regelmatig gekozen wordt. Toevallig gisteren tegen gespeeld op Haven, en op attack kregen we regelmatig zijn "zero/point" naast window gegooid om te kijken of A op zouden gaan of in window staan. Wat dat betreft ben je dan wel in het nadeel als je suppressed bent en de tegenstander wel abilities kan gebruiken. Maar al met al vind ik het wel een toffe toevoeging als agent aan het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je KAY/O al gespeeld? Zo ja, wat vind je ervan?

Heb hem zelf nog niet unlocked, maar ik snap wel waarom hij regelmatig gekozen wordt. Toevallig gisteren tegen gespeeld op Haven, en op attack kregen we regelmatig zijn "zero/point" naast window gegooid om te kijken of A op zouden gaan of in window staan. Wat dat betreft ben je dan wel in het nadeel als je suppressed bent en de tegenstander wel abilities kan gebruiken. Maar al met al vind ik het wel een toffe toevoeging als agent aan het spel.
Ik heb hem bijna unlocked, alleen was hem vergeten aan te zetten net voordat ik mn weeklys zou completen dus liep wat achter.

Het is een agent die nog wel een nerf gaat krijgen denk ik, zeer sterk en ik denk dat ik hem veel zal gaan spelen. Zeker omdat het gewoon een agent is die mij doet denken aan CSGO met zijn (pop)flash en nade.
De suppress abilities zijn echt zo rot om tegen te spelen, zijn ult ook met die waves die hij elke keer uitschiet. Daardoor wordt een site pakken zo makkelijk omdat je geen tegen abilities van defenders krijgt.

Ben ook heel benieuwd naar de pro-matches op Breeze en in week 2 met Kay/O. Denk dat daar wel weer leuke dingetjes bijzitten die ik kan gaan gebruiken in Competitive matches 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
@HappyPinguin Heb hem inmiddels vrijgespeeld en 2 a 3 potjes gespeeld. Speelt heel lekker weg, maar mijn potjes waren waardeloos omdat ik veel aan het kloten was met zijn abilities. Maar het is wel lachen hoor, erg sterk ook met zijn silence. Je kunt echt mooie spots vinden waar je die knife gooit zodat je snel weet welke site mensen gaan komen, veel sterker zelfs dan Sova imo, enige nadeel is dat je niet weet waar ze precies zitten, maar wel of ze er zitten. De flashes zijn ook wel tof, lekker zoals CSGO hoe je ze kan gooien of "poppen".

Ik ben zeker van plan hem vaker te gaan spelen echt mijn type agent >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:59:
@HappyPinguin Heb hem inmiddels vrijgespeeld en 2 a 3 potjes gespeeld. Speelt heel lekker weg, maar mijn potjes waren waardeloos omdat ik veel aan het kloten was met zijn abilities. Maar het is wel lachen hoor, erg sterk ook met zijn silence. Je kunt echt mooie spots vinden waar je die knife gooit zodat je snel weet welke site mensen gaan komen, veel sterker zelfs dan Sova imo, enige nadeel is dat je niet weet waar ze precies zitten, maar wel of ze er zitten. De flashes zijn ook wel tof, lekker zoals CSGO hoe je ze kan gooien of "poppen".

Ik ben zeker van plan hem vaker te gaan spelen echt mijn type agent >:)
Ik had al zo'n vermoeden, gezien jouw eerdere posts over speelstijlen, dat deze agent je wel zou bevallen. :) Het begin is er in ieder geval, en in de tweede week van challengers maar goed afkijken hoe de pro's hem spelen. :*)

Ik moet hem zelf nog steeds vrijspelen, ben met de laatste tier bezig (speel de laatste tijd niet zoveel meer, ben meer een herfst/winter-gamer ;)). Volgende week moet het met de weekly's wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Vanmiddag 1400h beginnen de eerste VCT Challengers EU, met gelijk de beste match, Fnatic - Liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 18:31
Rant:

Wat een verschrikking van een ranking heeft deze game. Echt niet te doen, ik stop er ook gewoon mee.
Of ik nou een pot op plat, gold of silver speel. het is een totale willekeur van tegenstanders waar je tegen uit komt. Het stikt van de smurfs op elke rank. En het hele competitive is in mijn ogen gewoon een grote grap.

[ Voor 5% gewijzigd door swoutr op 08-07-2021 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
swoutr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:54:
Rant:

Wat een verschrikking van een ranking heeft deze game. Echt niet te doen, ik stop er ook gewoon mee.
Of ik nou een pot op plat, gold of silver speel. het is een totale willekeur van tegenstanders waar je tegen uit komt. Het stikt van de smurfs op elke rank. En het hele competitive is in mijn ogen gewoon een grote grap.
Heeft meerdere redenen ben ik bang

1: relatief nieuw seizoen, waardoor er veel ranks weer door elkaar zitten door bijv slechte/goede placement matches
2: de ranks die je noemt zijn echt de ELO hell, waar inderdaad veel gesmurf is.
3: Je eigen MMR zit niet op het niveau van de rank die je hebt, waardoor je tegen andere spelers komt dan dat je gewend bent. MMR wordt ook gebaseerd op andere modes dan alleen competitive.

Het rank systeem werkt in mijn ogen juist heel goed maar je hebt soms dagen dat alles mis gaat of dat je wat smurfs etc tegenkomt. Daar heeft iedereen denk ik wle last van en kun je ook niet echt tegen gaan, helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Open Qualifiers voor Champions Tour 3: Challengers 2 EU begint vanavond. NA is over 2 dagen.

Daarna begint de closed qualifier de 22e van juli en het main event begint op 28 juli en 9 september de Masters in Berlijn.

Daarna is VALORANT Champions van 29 nov - 13 dec.

Komt nog genoeg leuks aan dit half jaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Poeh, wat een gave pot tussen FNATIC en Team Liquid. 2-2 als tussenstand, en nu Breeze om te bepalen wie doorgaat naar de finale tegen Vodafone Giants. Hoop dat de finale morgen net zo spannend gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:39:
Poeh, wat een gave pot tussen FNATIC en Team Liquid. 2-2 als tussenstand, en nu Breeze om te bepalen wie doorgaat naar de finale tegen Vodafone Giants. Hoop dat de finale morgen net zo spannend gaat worden.
Dat was echt tot de laatste map een prachtige en gelijkwaardige match, echt heel lekker! Heb alleen Ascent gemist maar dat was dan gelijk wel de minste match als ik de score moet geloven.

Liquid was wel oppermachtig over VGIA alleen op Ascent werden ze weer afgemaakt. Terechte winnaar deze keer. Was weer een mooie challenger reeks in EU.

NA grand finals daarentegen waren echt waardeloos |:( Ik weet niet waar ik naar aan het kijken was, maar het was een groot trollfest vanaf map 1 al. Random proberen te knifen, als je een kill maakt gelijk grieven terwijl er nog meer mensen leven en dan totaal focused zijn op grieven.. Snapte er helemaal niks van, maar leek wel of ze er beide geen zin in hadden.

Nu wachten op de EMEA Play-offs en NA play-offs, daar komen toch weer een hoop leuke potten denk ik. Beginnen 12 en 11 aug respectievelijk. Dus nog een weekje wachten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 16-07 18:48
Is er een discord voor Tweakers die Valorant spelen?
Ik speel vrijwel elke dag een potje comp maar soms lastig met random mensen. :) Ben momenteel Silver 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
jmignolet schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:52:
Ik speel vrijwel elke dag een potje comp maar soms lastig met random mensen. :) Ben momenteel Silver 2. :+
Ik weet eerlijk gezegd niet of er een Discord is, er is wel een algemene tweakers discord geloof ik. Ik heb een week of 4 niet gespeeld (vakantie en andere verplichtingen), maar zit zelf rond Diamond/Immortal dus ik denk dat wij helaas niet ranked samen kunnen spelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
jmignolet schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:52:
Is er wel:
https://discord.gg/RuCvhnpn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Volgende week begint VCT Masters Berlin, zal NA weer de troon pakken of worden ze deze keer afgetroefd.. Ben wel benieuwd wat het weer zal brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:13:
Volgende week begint VCT Masters Berlin, zal NA weer de troon pakken of worden ze deze keer afgetroefd.. Ben wel benieuwd wat het weer zal brengen
Ben ook erg benieuwd! Hoop weer lekker veel potten te kunnen kijken.

Daarnaast nieuwe map teaser: Fracture, wordt uitgebracht in Act II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:54:
[...]

Ben ook erg benieuwd! Hoop weer lekker veel potten te kunnen kijken.

Daarnaast nieuwe map teaser: Fracture, wordt uitgebracht in Act II.
Ja denk wel dat er weer mooie potten gaan komen ja! Zag Fracture inderdaad ook al, ben wel benieuwd ene grotere mappool is sowieso voor de pro-scene echt een must dus dat is echt wel welkom. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Nieuwe seizoens trailer, ziet er weer tip top uit!:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Er zitten weer een hoop heerlijke potten bij zeg! Vision Strikers zijn goed bezig, de NA teams ook allemaal en G2 verrast flink met hun plays. Vooral van Gambit ben ik wel onder de indruk en ik denk dat die wel titlecontenders zijn en het een Sentinels flink lastig kunnen maken. Nog een paar dagen Groups en daarna lekker play-offs die ook zeker leuk gaan worden!

Qua Masters is het denk ik wel het meest competitieve toernooi wat we gezien hebben. Waar Sentinels zelfs de eerste international map loss heeft geleden en het soms lastig hebben tegen de wat lagere teams.

Als laatste: POH wat een stage hebben ze gebouwd zeg, prachtig met die holograms van de maps etc! _/-\o_

• Brubs
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-06/

Hele sterke patch waar Skye eindelijk wat nerfs krijgt, die was toch wel echt heel erg sterk. En een goede Jett nerf waardoor die hopelijk ook goed te vervangen is en andere agents wat meer kracht geven.
Map updates moet ik nog even kijken maar het is wel leuk dat ze goed nadenken over shootable boxes etc zodat ze bepaalde spots safer maken. Er wordt wel echt goed nagedacht over elke update, dat is voor mij wel een goed teken dat het nog beter kan groeien tot een echte grootmacht in Esports.

• Ambition88
Klopt. Alleen jammer dat dat voornamelijk zn vruchten afwerpt in de pro scene. Als ik 1 ding heb geleerd in dit spel en dit geldt eigenlijk voor alle riot games. Ranked = 1 joke met zoveel abilities ben je zonder goed op elkaar ingespeeld te zijn gewoon kansloos. Zelfs in D3 heb je nog de meest achterlijke potjes.

Het was wel erg leuk om het toernooi te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ambition88 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:04:
Klopt. Alleen jammer dat dat voornamelijk zn vruchten afwerpt in de pro scene. Als ik 1 ding heb geleerd in dit spel en dit geldt eigenlijk voor alle riot games. Ranked = 1 joke met zoveel abilities ben je zonder goed op elkaar ingespeeld te zijn gewoon kansloos. Zelfs in D3 heb je nog de meest achterlijke potjes.

Het was wel erg leuk om het toernooi te kijken. :)
Ben ik het niet mee eens. Als je richting D3< gaat dan hebben redelijk wat spelers een mic en kun je dus je abilities wel op elkaar afstemmen. Dan heb je altijd nog die paar toxic idioten die het vergallen, maar over het algemeen (zolang men niet tilt) gaat dat best wel goed hoor. Ik roep ook altijd om abilities als ik denk dat ik ze nodig ga hebben. Smoke/Recon Dart/Flash etc etc kun je goed via voice chat fixen.

Die toernooien zijn echt prachtig inderdaad, binnenkort last chance qualifiers en daarna de Champions _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
10 oktober begint de Last chance Qualifier EU, zeer benieuwd denk dat het tussen G2 en TL zal gaan.
Speel nog steeds zelf ook met veel plezier met de goede updates die ze tot nu uitbrengen.

Lastige is wel de nieuwe map want het is echt een lastige IMO. Je kunt vanuit zoveel kanten aangevallen worden als CT.. Je hebt wel snelle rotations maar toch nog vervelende hoekjes etc, nog even doorleren om daar fatsoenlijk 2+ Agents te kunnen spelen.

Nog 26 dagen tot het volgende seizoen, op welke rank zit iedereen die nog Valorant speelt inmiddels? Ik hoop binnen nu en 2 seizoenen wel een keer dicht tegen Radiant aan te komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:57:
Nog 26 dagen tot het volgende seizoen, op welke rank zit iedereen die nog Valorant speelt inmiddels? Ik hoop binnen nu en 2 seizoenen wel een keer dicht tegen Radiant aan te komen >:)
Door verbouwing en vakantie heb ik al een tijdje geen Valorant meer aangeraakt. Ik zat vorig seizoen in Gold 1, nu in Silver 2, maar denk dat ik max. 10 potten competitive gespeeld heb tot nu toe.

Ga kijken of ik de volgende act weer actief kan meedoen. Heb Replication nu een keer of vijf gespeeld (unrated), dus heb flink wat in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brubs
De nieuwe patchnotes zijn weer binnen.
kleine patch met een aantal tweaks, niks bijzonders
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-08/

Echter, door een foutje hebben ze Jett generfed waardoor het langer duurt voordat Jett haar wapens weer kan pakken na een ability zoals Tailwind of Updraft. Ik speel zelf niet heel veel Jett dus heb het niet echt gemerkt, maar ik heb al van meerdere pro's gehoord dat ze het eigenlijk gewoon een super leuke en vooral goede nerf vinden. Dit omdat Jett altijd wel gepakt wordt en toch wordt gezien als een van de sterkste agents en het hierdoor toch soms een shift kan komen naar andere duelists dan altijd maar Jett.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het op gaan pakken, of ze het nu zo gaan laten als nerf of dat ze het bij de volgende patch toch weer updaten dat het was zoals voor 3.08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-09/

Classic right click generfed bij nieuwe update!
Verder enkel wat kleine updates, kleine patch imo

• Brubs
Nieuwe agent is er eindelijk! Dat samen met wat competitive Queue updates, maar ben zeer benieuwd naar nieuwe agent!

https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-10/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Over vier dagen is het zover: Valorant Champions in Berlijn! Van 1 t/m 12 december spelen de beste Valorant teams tegen elkaar. 1 december om 15:00 uur de eerste pot: Vision Strikers tegen Full Sense en om 21:00 uur Fnatic tegen Cloud9 Blue. Ben erg benieuwd wie de uiteindelijke winnaar gaat worden.

Het volledige schema is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:00:
Over vier dagen is het zover: Valorant Champions in Berlijn! Van 1 t/m 12 december spelen de beste Valorant teams tegen elkaar. 1 december om 15:00 uur de eerste pot: Vision Strikers tegen Full Sense en om 21:00 uur Fnatic tegen Cloud9 Blue. Ben erg benieuwd wie de uiteindelijke winnaar gaat worden.

Het volledige schema is hier te vinden.
Je kunt op VLR.gg ook een pick'em invullen voor de group stages. Ik heb m thuis ingevuld dus zal vanavond eens kijken of ik die kan delen, wellicht wel grappig om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Gisteravond even een klein stukje zitten kijken, en dan kriebelt het toch om er is een keer serieus aan te beginnen. Half jaar geleden denk ik me eerst 3 potjes gespeeld en daarna druk met andere dingen.

Als er iemand morgenavond fftjes zin heeft laat maar weten :) (om een beginner een beetje op gang te helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
Gisteravond even een klein stukje zitten kijken, en dan kriebelt het toch om er is een keer serieus aan te beginnen. Half jaar geleden denk ik me eerst 3 potjes gespeeld en daarna druk met andere dingen.

Als er iemand morgenavond fftjes zin heeft laat maar weten :) (om een beginner een beetje op gang te helpen)
Ik kan je de match Sen vs TL aanraden om terug te kijken wat een potje vol met clutches en plays! Ik speel maar een paar potjes in de week maar eigenlijk nooit in het weekend dus ben bang dat Zaterdag avond hem niet gaat worden. Gewoon lekker wat unrated potjes doen en als je zin hebt een ranked erbij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:56:
[...]

Ik kan je de match Sen vs TL aanraden om terug te kijken wat een potje vol met clutches en plays! Ik speel maar een paar potjes in de week maar eigenlijk nooit in het weekend dus ben bang dat Zaterdag avond hem niet gaat worden. Gewoon lekker wat unrated potjes doen en als je zin hebt een ranked erbij _/-\o_
Ik normaal gesproken ook niet in het weekend, alleen de vrouw was een avondje weg ;)

Meestal doordeweeks na 22 uur, mocht iemand willen add: Kieft#2808

Die pot ga ik even terugzoeken, wanneer was die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:28:
[...]

Ik normaal gesproken ook niet in het weekend, alleen de vrouw was een avondje weg ;)

Meestal doordeweeks na 22 uur, mocht iemand willen add: Kieft#2808

Die pot ga ik even terugzoeken, wanneer was die?
Afgelopen zaterdag was Sen vs TL.

Er komen nog wel wat leuke potten aan, VLR.gg kun je kijken voor alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
https://www.vlr.gg/pickem/aef09001 pick em voor play-off stage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
De eerste finalist bekend: ACEND! Heb de eerste map niet gezien, maar op Split werd Team Liquid helemaal weggespeeld. Ben heel benieuwd of Gambit of KRU tegen Acend gaan spelen in de finale morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Het was me een finale wel zeg 5 mappen die echt heerlijk waren om naar te kijken. Jammer van Liquid, ben wel fan van ze, dus baalde wel dat ze niet in de finale zijn gekomen.

Qua Valorant updates: https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-12/

Erg fijn dat je nu per agent binds kan aanpassen. Heb er al een aantal gemaakt voor mezelf hoor, de updates blijven gewoon goed!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wou graag nog Immortal aantikken voordat ik vader zou worden. Maandje geleden op de valreep gelukt. Ruime dag later was ons kindje er. <3 Best trots op deze prestatie gezien het feit dat ik ruim 15 jaar vrijwel geen (FPS) games had aangeraakt. Leeftijd en sociale leven maakten het er ook niet makkelijker op haha. :D

Nu die kleine er is het spel niet meer gespeeld helaas. Heb samen met haar op schoot wel kunnen genieten van de Masters in Berlijn en ondertussen deze video in elkaar kunnen flansen op mijn tablet/telefoon.

@dannbla op 00:25 vang je ook nog even een kogel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs

nieuwe agent trailer is er, ziet er weer strak uit! Ben zeer benieuwd hoe de ult nu precies werkt maar lijkt me wel weer een leuke agent te worden om vrij te spelen

Edit: Ook zijn de VCT open qualifiers weer bezig, kan weer niet wachten om de challengers te kijken :>

[ Voor 15% gewijzigd door Brubs op 11-01-2022 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
https://playvalorant.com/...valorant-patch-notes-4-0/

En de nieuwe patchnotes, Breeze heeft een mooie overhaul gekregen en Bind heeft een chokepoint minder. Kan er niks anders van maken dan dat ik de updates erg kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag al ff wat kunnen rommelen in de v4 versie. Goede wijzigingen wat mij betreft!

Alleen werd ik net midden in m'n potje disconnected en als ik opnieuw erin wil is er een onverwachte grote hoeveelheid spelers waardoor ik er niet terug in kan 🙄

Hopelijk vanavond weer verder.

Zijn er hier meer casual spelers die af en toe een potje samen kunnen/willen spelen? Lijkt me wel gezellig :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
FeareX schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:08:
Ik heb vandaag al ff wat kunnen rommelen in de v4 versie. Goede wijzigingen wat mij betreft!

Alleen werd ik net midden in m'n potje disconnected en als ik opnieuw erin wil is er een onverwachte grote hoeveelheid spelers waardoor ik er niet terug in kan 🙄

Hopelijk vanavond weer verder.

Zijn er hier meer casual spelers die af en toe een potje samen kunnen/willen spelen? Lijkt me wel gezellig :)
ik heb gisteren 1 potje kunnen spelen, daarna kreeg ik inderdaad ook de DCs en wachtrij en daarna alsnog disconnect. Savonds niet meer geprobeerd. Hopelijk snel opgelost zodat we weer lekker kunnen knallen.

Ik speel eigenlijk alleen maar ranked, maar heb bij veel mensen gezien die Immortal/Radiant zijn die nu terug gezet zijn naar Dia 1 en alles daaronder is ook tot wel 6 ranks naar beneden gekelderd. Denk dat het wel goed is dat de rank distribution weer eens gereset is, 30k+ imortals is wellicht ook wel veel als dat de top 5% ofzo moet zijn. Zodat de meeste mensen weer in Gold zitten en dan hoe verder omhoog/omlaag hoe minder het percentage is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit maar op brons 3 in ranked 😅 niet bepaald pro, haha.

Opzich is m'n aim niet super slecht, maar in Valorant maak ik vaak geen kans. Echt ongelofelijk hoe snel mensen een headshot schieten als je om het hoekje komt kijken. Wat dat betreft is CS:GO zelfs nog relaxter spelen 😳

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
FeareX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:41:
Ik zit maar op brons 3 in ranked 😅 niet bepaald pro, haha.

Opzich is m'n aim niet super slecht, maar in Valorant maak ik vaak geen kans. Echt ongelofelijk hoe snel mensen een headshot schieten als je om het hoekje komt kijken. Wat dat betreft is CS:GO zelfs nog relaxter spelen 😳
Dat is echt map knowledge en pre-aimen. Dat heb je bij CSGO waarschijnlijk al heel erg goed, maar bij Valorant moet je dat weer helemaal opbouwen evenals de spraypatterns en angles. Als je een potje speelt gewoon daar eens puur op focussen bij om hoekjes gaan en welke hoogte moet je pre-aimen etc, dan ga je daar waarschijnlijk snel op vooruit als je aim niet super slecht is. Ook de jiggle-peek (counter-strafe) met het dodepunt waar je bullet dus precies komt op je crosshair kun je oefenen en goed gebruiken bij corners clearen. Als je daar op focust, meer dan utility etc gebruiken (dus pak een agent die makkelijk is met util zoals sage of phoenix) dan ga je snel merken dat je fights makkelijker wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Leuk spel, zag nu pas dat hier ook een topic over is. Speel het nu sinds een tijdje, maar vermaak me er zeker mee. Speelt lekker weg en zitten leuke extra spelmodus in.

Nog mensen die ook regelmatig spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ryst schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:35:
Leuk spel, zag nu pas dat hier ook een topic over is. Speel het nu sinds een tijdje, maar vermaak me er zeker mee. Speelt lekker weg en zitten leuke extra spelmodus in.

Nog mensen die ook regelmatig spelen? :)
Jazeker zoveel als mogelijk >:)

De verschillende agents maakt het zo dat het juist erg leuk blijft en je kunt blijven leren, oneindige learning curve.

Er is ook een (eerste keer ooit) toernooi wat werkt met agent bans. Dat lijkt me ook wel mooi als er straks nog meer agents bij komen wordt dat alleen nog maar leuker en variabeler, dan moet je gewoon wel meerdere agents kunnen spelen anders heb je misschien pech dat je niks kunt. Leuke ontwikkelingen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07 09:24
Hi allemaal.
Ik ben op zoek naar actieve NL of zelfs EU discord servers.
Weet iemand leuke servers voor ranked matchmaking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
DeBers schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:59:
Hi allemaal.
Ik ben op zoek naar actieve NL of zelfs EU discord servers.
Weet iemand leuke servers voor ranked matchmaking?
Ik zit zelf zelden op discord maar er is volgens mij ook een Tweakers discord, ik weet niet of daar veel Valorant op gespeeld wordt maar je kunt misschien even kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brubs
Vrijdag begint de eerste EMEA Challengers weer met gelijk een "finale pot" Team Liquid tegen Gambit om 16.00. En G2 vs Fnatic daaropvolgend.

Ik heb wel weer zin om te gaan kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Helaas deze week door de nieuwe oorlog in Oekraine geen VCT EMEA, maar NA gaat lekker door met mooie matches. Hopelijk verbeterd de situatie snel en kan EMEA doorgaan. Het zal een enorm spannende challengers worden, zowel NA als EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Hele sterke patch weer met goede nerfs en flinke icebox overhaul

https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-4-04/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:14

Damien

-iwnl-

Heb gisteren voor het eerst de reworked Yoru gespeeld en ik was positief verrast. Sterke kit, maar imo niet overpowered. Hij is iets minder voorspelbaar geworden met wat leuke aanvullingen. Ik speel overigens unrated, vorig seizoen de placements gedaan en toen in Gold 3 neergezet, echter mijn ervaringen met de community in ranked waren hoofdzakelijk negatief. Het gezeur en gemier had ik persoonlijk geen trek in. En ja ik weet dat je mensen kunt gaan muten, maar ik wil een spel niet starten om eerst alle zure appels eruit te filteren voordat ik bezig kan. In unrated is mijn af en toe ook nog wel eens salty maar een stuk minder omdat men meer speelt voor de fun dan voor een virtuele rank. Daar zitten natuurlijk ook zijn nadelen aan want je hebt er af en toe lui bij zitten die moedwillig de game voor je verliezen, maar goed het is het 1 of het andere ;). Vooralsnog vermaak ik me elke dag wel met het doen van de dailies dan maar geen rank (in een ver verleden al eens GE aangetikt in CSGO, dus verder vind ik het ook wel prima).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Damien schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:20:
Heb gisteren voor het eerst de reworked Yoru gespeeld en ik was positief verrast. Sterke kit, maar imo niet overpowered. Hij is iets minder voorspelbaar geworden met wat leuke aanvullingen. Ik speel overigens unrated, vorig seizoen de placements gedaan en toen in Gold 3 neergezet, echter mijn ervaringen met de community in ranked waren hoofdzakelijk negatief. Het gezeur en gemier had ik persoonlijk geen trek in. En ja ik weet dat je mensen kunt gaan muten, maar ik wil een spel niet starten om eerst alle zure appels eruit te filteren voordat ik bezig kan. In unrated is mijn af en toe ook nog wel eens salty maar een stuk minder omdat men meer speelt voor de fun dan voor een virtuele rank. Daar zitten natuurlijk ook zijn nadelen aan want je hebt er af en toe lui bij zitten die moedwillig de game voor je verliezen, maar goed het is het 1 of het andere ;). Vooralsnog vermaak ik me elke dag wel met het doen van de dailies dan maar geen rank (in een ver verleden al eens GE aangetikt in CSGO, dus verder vind ik het ook wel prima).
Yoru heeft zeker een leuke update gehad, maar zijn flash en fake TP zijn imo wel te sterk. Je zou de flash kapot moeten kunnen schieten met 5 extra bullets ofzo. Dat het wel de moeite waard is, maar niet te makkelijk. Nu is het altijd zwaar klote als je geflashed wordt en je kunt er niks tegen doen. Fake TP is ook extreem sterk zeker in competitive play wordt daar gretig gebruik van gemaakt. Daar zit nog wel een nerf in denk ik.

Qua ranked en unrated heb je inderdaad net geluk of net niet, moet zeggen dat gold-diamond echt de hellhole is. Daar zitten echt veruit de meeste rotte appels, mensen die denken alles te kunnen en gelijk toxic worden als er 1 misplay is, maar zelf zitten ze ook vast op die rank. Wanneer dat begint is het al helemaal feest en kun je maar beter de mute knop zoeken. Ik heb overigens ook vaak genoeg wel fijne teammates of soms maar 1 vervelende, die ik dan direct mute ook.

Ik speel zelf alleen maar comp, buiten soms met 2 teammates unrated (kan geen team van 3 of meer mensen op mijn rank). Maar ervaring is dat er bij beide playlists veel rotte appels tusen zitten. Gewoon reporten en krijg regelmatig de melding dat ze er iets mee hebben gedaan. Dat is dan een mute oid die steeds langer wordt naarmate ze het vaker doen en hopelijk ook een comp. play ban _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Brubs schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Yoru heeft zeker een leuke update gehad, maar zijn flash en fake TP zijn imo wel te sterk. Je zou de flash kapot moeten kunnen schieten met 5 extra bullets ofzo. Dat het wel de moeite waard is, maar niet te makkelijk. Nu is het altijd zwaar klote als je geflashed wordt en je kunt er niks tegen doen. Fake TP is ook extreem sterk zeker in competitive play wordt daar gretig gebruik van gemaakt. Daar zit nog wel een nerf in denk ik.

Qua ranked en unrated heb je inderdaad net geluk of net niet, moet zeggen dat gold-diamond echt de hellhole is. Daar zitten echt veruit de meeste rotte appels, mensen die denken alles te kunnen en gelijk toxic worden als er 1 misplay is, maar zelf zitten ze ook vast op die rank. Wanneer dat begint is het al helemaal feest en kun je maar beter de mute knop zoeken. Ik heb overigens ook vaak genoeg wel fijne teammates of soms maar 1 vervelende, die ik dan direct mute ook.

Ik speel zelf alleen maar comp, buiten soms met 2 teammates unrated (kan geen team van 3 of meer mensen op mijn rank). Maar ervaring is dat er bij beide playlists veel rotte appels tusen zitten. Gewoon reporten en krijg regelmatig de melding dat ze er iets mee hebben gedaan. Dat is dan een mute oid die steeds langer wordt naarmate ze het vaker doen en hopelijk ook een comp. play ban _/-\o_
Helemaal mee eens, maar als je goed genoeg bent kom je er vanzelf uit. Duurt alleen soms wat langer afhankelijk van wat voor teammates je krijgt. Zoiets als "hard stuck" door anderen in jouw rank (iets wat je veel op reddit leest) bestaat imo niet, maar die spelers kunnen kennelijk niet accepteren dat ze in de rank zitten waar ze horen.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
dannbla schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Helemaal mee eens, maar als je goed genoeg bent kom je er vanzelf uit. Duurt alleen soms wat langer afhankelijk van wat voor teammates je krijgt. Zoiets als "hard stuck" door anderen in jouw rank (iets wat je veel op reddit leest) bestaat imo niet, maar die spelers kunnen kennelijk niet accepteren dat ze in de rank zitten waar ze horen.
Dit is echt precies wat al die frikandellen elke keer roeptoeteren :P Maarja je zal er niet voor niks zitten denk ik dan. Net als altijd roepen hoe slecht je bent, tot je zegt: Vriend je zit in dezelfde rank lobby als ik, je bent net zo slecht >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Vanmiddag starten de EMEA VCT Challenger play-offs met M3C (Gambit) vs Guild en daarna Tean Liquid vs G2, twee mooie potten. FPX en Fnatic zitten al in de quarters (upper bracket semi finals) omdat ze 1e waren van hun group tijdens de group stage.

Uiteindelijk top 3 gaat naar Stage 1 Masters in Reykjavik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
  • Laatst online: 24-07 16:39
Aantal weken begonnen met Valorant. Wat eerst uit pure verveling was ben ik inmiddels helemaal verkocht :P Wat video's gekeken hier en daar met wat tips en tricks. Inmiddels Silver al bereikt wat ik al een redelijke prestatie vind voor mezelf :+

Probeer wel wat van de Pro scene mee te krijgen, maar snap nog niet heel veel van het systeem. Is het een beetje vergelijkbaar met League of Legends aangezien het van dezelfde studio af komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
LeanderHeirbaut schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:54:
Aantal weken begonnen met Valorant. Wat eerst uit pure verveling was ben ik inmiddels helemaal verkocht :P Wat video's gekeken hier en daar met wat tips en tricks. Inmiddels Silver al bereikt wat ik al een redelijke prestatie vind voor mezelf :+

Probeer wel wat van de Pro scene mee te krijgen, maar snap nog niet heel veel van het systeem. Is het een beetje vergelijkbaar met League of Legends aangezien het van dezelfde studio af komt?
Welk systeem snap je nog niet helemaal? Je moet het eigenlijk zien als een bracket waar ze in spelen en elke match die gespeeld wordt is een BO3 (best of 3). Ze hebben het jaar opgedeeld in challengers, masters en champions. Bij de challengers speel je voor plekken in de masters toernooien en als je daar hoog scoort krijg je punten en de hoogste teams per region (verschilt hoeveel per region) zullen uitgenodigd worden voor Champions, wat eigenlijk het hoogste toernooi is. Hier kun je nog wat meer vinden over de roadmap https://valorantesports.c...allengers-kicks-off-soon/

VLR.gg kun je gebruiken om te kijken welke toernooien en matches er elke dag zijn, mocht je willen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
  • Laatst online: 24-07 16:39
Brubs schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Welk systeem snap je nog niet helemaal? Je moet het eigenlijk zien als een bracket waar ze in spelen en elke match die gespeeld wordt is een BO3 (best of 3). Ze hebben het jaar opgedeeld in challengers, masters en champions. Bij de challengers speel je voor plekken in de masters toernooien en als je daar hoog scoort krijg je punten en de hoogste teams per region (verschilt hoeveel per region) zullen uitgenodigd worden voor Champions, wat eigenlijk het hoogste toernooi is. Hier kun je nog wat meer vinden over de roadmap https://valorantesports.c...allengers-kicks-off-soon/

VLR.gg kun je gebruiken om te kijken welke toernooien en matches er elke dag zijn, mocht je willen kijken.
Ah, ik snap 'm. Ik hou in ieder geval de schedule wel redelijk in de gaten. Vind het altijd wel leuk om te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
LeanderHeirbaut schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:04:
[...]
Ah, ik snap 'm. Ik hou in ieder geval de schedule wel redelijk in de gaten. Vind het altijd wel leuk om te kijken :D
Mocht je nu niks te doen hebben, FNATIC tegen M3C (voorheen Gambit, winnaars van Masters 3) spelen op dit moment tegen elkaar (te zien via Twitch). Net een fantastische pot op Fracture gezien van beide kanten, en ben erg benieuwd wat de resterende map(s?) brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Mocht je nu niks te doen hebben, FNATIC tegen M3C (voorheen Gambit, winnaars van Masters 3) spelen op dit moment tegen elkaar (te zien via Twitch). Net een fantastische pot op Fracture gezien van beide kanten, en ben erg benieuwd wat de resterende map(s?) brengt.
Dit was echt een prachtige pot zeg, die laatste map! :9~ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
De finale van EMEA is bezig: G2 tegen FPX in een best of 5. Eerste map Icebox gewonnen door FPX, terwijl de map pick van G2 was. Nu Breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:58:
De finale van EMEA is bezig: G2 tegen FPX in een best of 5. Eerste map Icebox gewonnen door FPX, terwijl de map pick van G2 was. Nu Breeze.
De match tussen The Guard en Optic was pas een mooie pot, die is de moeite waard om terug te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Reykjavik masters zijn begonnen eergisteren! Elke dag weer mooie matches gepland.
vlr.gg voor alle upcoming matches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
De finales van de Masters zijn in aantocht! Vanavond om 19:00 de Upper Final tussen OpTic en LOUD; de winnaar gaat naar de Grand Final. Daarna (rond 22:00) de laatste Lower Round tussen ZETA en Paper Rex. De winnaar speelt morgen tegen de verliezer van de Upper Final, om de laatste Grand Final spot te claimen. De Grand Final is zondag om 19:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:12
Pffff..... 4 er van plat af. En toen de onvermijdelijke vrije val van solo que. Helemaal naar S3. Die lobbies, soms zitten er echt gewoon dwazen in zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Afgelopen weken weer genoten van de LCQs voor Champions. Zaten weer een aantal hele mooie potten bij!

31 augustus begint champions, gespeeld in Istanbul. Kan niet wachten om weer wat lekkere potjes te zien.
https://www.vlr.gg/event/1015/valorant-champions-2022
soskes schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:53:
Pffff..... 4 er van plat af. En toen de onvermijdelijke vrije val van solo que. Helemaal naar S3. Die lobbies, soms zitten er echt gewoon dwazen in zeg.
Soms heb je een periode waar je lekker down the rabbit hole gaat qua ranked matches. Dan blijf je verliezen en verliezen.. Ik ga dan gewoon even een paar dagen een andere game spelen en daarna weer mooi terug naar Valorant >:) Heb na mijn vakantie weer wat potjes gespeeld en ging direct weer erg lekker, helpt bij mij altijd wel zo'n break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Speelt er iemand nog een beetje Valorant?
Dacht ga het weer is proberen, een NL discord gejoined maar alleen maar 13 jarige die vreemd praten dus weer geleaved.

Mocht iemand zin hebben om met een beginner te spelen (van een jaartje of 31 ;) ) voor me maar toe: Kieft#2808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik hobbel meestal een beetje tussen Escape from Tarkov en Valorant.

CS Go2 was ik al snel klaar mee vanwege de vele spinning aimers en de vele Russen die het nodig vinden om iedereen helemaal kwijt te schelden, inclusief elkaar.

Nu zit ik weer een periode in Valorant, alhoewel ik een volwassen man ben merk ik dat op slechte dagen ik toch getriggerd wordt door de welbekende zure communities en (en er dan dus zelf bij hoor).

Maar goed, weer een beetje aan het grinden en een nieuwe peak gehaald, plat1. Nog steeds gewoon goud aangezien de lobbies die ik had goud bleven dus dat zal wel mijn niveau zijn. Inmiddels maar begonnen met Aimlabs erbij zodat ik in ieders geval een antwoord heb op : 'Aimlabs is free old guy'. Want met 40 jaar merk je wel een groot verschil tussen kiddo lobbies en andere.

Doelen deze grind periode:
- Constante aim ontwikkelen.
- Minder mijzelf laten triggeren
- Stabiele plat speler worden

Zijn er nog Tweakers die dit spelen? En spelen jullie dan in een groep of solo queu? Want dat laatste is af en toe echt een shitshow :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:27
Ik al een tijd niet meer, en al zeker niet na de laatste video van deze gast:

YouTube: Is Valorant Spyware?

Feit dat dat ding van Chinese makelij echt blijvend draait.. nee dank je :)
En dan nog zitten er ook cheaters..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
kazzzdafke schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:09:
Ik al een tijd niet meer, en al zeker niet na de laatste video van deze gast:

YouTube: Is Valorant Spyware?

Feit dat dat ding van Chinese makelij echt blijvend draait.. nee dank je :)
En dan nog zitten er ook cheaters..
Als ik de comments eronder lees is het een verdeling van meningen. Lijkt er op dat er een kans is op een databreach en dat er dan problemen kunnen ontstaan. Maar een databreach gebeurt helaas wel vaker om ons heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgRfjlb6GD5UfhqtJtdUZyNV69c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wxIdWxLLF1eL3IqwuajvP4Qj.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een andere mening dan jij. Het is een gecalculeerd risico, net als ik google pay gebruik, ingeschreven stond bij de KNVB die een data breach had, info had bij een zorginstantie die een databreach had e.d. Maar dat is een heel andere discussie dan de reden voor mijn vraag :).

En ik heb er lol mee, dat is me ook wat waard.

[ Voor 40% gewijzigd door soskes op 11-04-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ik speel zo nu en dan nog een potje als ik tijd heb (verhuizing/verbouwing, dus dat is niet veel de laatste tijd). Zat vroeger Immortal, tegenwoordig plat 2 oid. Ook ken ik de nieuwe maps niet meer goed en de nieuwe agents ook niet, maar heb nog steeds lol.

Wanneer er mensen direct flamen leg ik ze uit dat ik maanden niet gespeeld heb en als ze dan door gaan is het simpel, dan is het gewoon mute en lekker voor mezelf spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klugerspiel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik gebruikte XIM al om Valorant op mijn PS5 te spelen met een toetsenbord en muis.
Ik ben gestopt omdat Riot Games spelers verbiedt.

Hopelijk geven ze ons in de toekomst de mogelijkheid om met de muis te spelen zonder de Aim-Assist :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:23
Terecht, ga je toch lekker op pc spelen? Ben er ook al 1 tegen gekomen, maak geen kans met controller. Niet de bedoeling van aparte pool voor console.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste