Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 07:14
Whis! schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:03:
[...]

Heb alleen de eerste 2 maps gekeken, toen werd het me te laat. Wat speelde Steel een dijk van een game als Cypher op Bind.. :D
Ja soort entry/duelist als Cypher. Ben wel erg onder de indruk van sommige strats en plays. Heb met plezier zitten kijken moet ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:47
Brubs schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:10:
Waren wel heerlijke potjes afgelopen weekend in First Strike, zeker de NA finale! Wat een skills hebben die mensen in vergelijking met de EU/Korea finales. Daar zit toch wel flink verschil in zeg, wellicht is NA een keertje top in een game :+
Thanks voor de heads-up! Heb vanmiddag de eerste map teruggekeken (de rest staat nog op de planning), maar gaaf om te zien! Voor anderen die de finale terug willen kijken, is te vinden op de Valorant YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Sinds kort begonnen met Valorant. Heb altijd CS gespeeld vroeger. Ben nu beland in Gold 2. Solo Q vind ik vaak dramatisch, ik ben echt niet de beste speler (ben inmiddels 33 met 2 kids haha) maar nog wel altijd even competitief ingesteld. Echter merk ik dat het winnen van potjes in deze rank erg moeizaam gaat.
Ondanks dat ik gemiddeld 30+ frags maak, verlies ik de potten alsnog, omdat mijn team als een stel stormtroopers aan het schieten is.

Dus ik zoek eigenlijk andere spelers om mee te queueën.

Mijn riot id is dANii2k #1337

[ Voor 7% gewijzigd door dannbla op 09-12-2020 12:53 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:00
Wij hooveren tussen Gold 2 en Plat 1.. Dus dat zou wel perfect in jou rank zitten.
Echter zijn de potjes de laatste tijd zo wisselvallig. Ene keer winnen we 13-2 en dan verliezen we 4-13 en is er telkens 1 iemand die kei hard carried.

We zijn wel even terug CS aan het spelen door die retakes :) dat is wel effe leuk.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
dannbla schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:
Sinds kort begonnen met Valorant. Heb altijd CS gespeeld vroeger. Ben nu beland in Gold 2. Solo Q vind ik vaak dramatisch, ik ben echt niet de beste speler (ben inmiddels 33 met 2 kids haha) maar nog wel altijd even competitief ingesteld. Echter merk ik dat het winnen van potjes in deze rank erg moeizaam gaat.
Ondanks dat ik gemiddeld 30+ frags maak, verlies ik de potten alsnog, omdat mijn team als een stel stormtroopers aan het schieten is.

Als het goed is zou je wel omhoog moeten gaan in de lower ranks als je persoonlijke performance goed is. Probeer ook de mensen toe te voegen die wel fijn meespelen met je, zo kun je gewoon wat vrienden opbouwen om mee te spelen zodat je niet hoeft te soloQ'en.

Ikzelf zit op Dia 3, dus helaas iets te hoog, hopelijk kan ik dit seizoen nog Immortal 1 worden zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brubs
Weer wat moois meegemaakt, een tegenstander was overduidelijk aan het cheaten en een teamgenoot van mij zei dat hij een vriend had bij riot anti-cheat.
Vraag ik hem, kunnen ze geen live bans geven? Zegt hij jazeker wel! 2 minuten later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IJfA05MMJVxowAhv5vxpaNJ3BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uY5U8v8a3EOTESkm2OFCyTmk.jpg?f=fotoalbum_large

Ook wel mooi dat ze actief zijn hier in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Eindelijk Immortal aangetikt, nu mijn act rank nog even immortal zien te krijgen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 17:10
dannbla schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:

Ik zal jou toevoegen een dezer dagen. :)

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Valt me heel erg op dat mijn laatste 8 potjes ofzo er bij minimaal 6 gelijk na 3 rondes een toxic persoon in zit die het potje opgeeft zonder echte reden. Heb zo echt al veel potjes verloren wat helemaal niet nodig is. Dat gooit mijn plezier in dit spel wel echt snel weg, helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:40
Leviathius schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:54:
Speel af en toe weleens een potje Valorant met een vriend van me. Wij zijn niet slecht in shooters (Overwatch, R6Siege, CoD etc veel gespeeld) en toch zijn wij geranked op Iron3 Bronze1... :')

Meer mensen in die rank gezeten en hoe veel ellende, zweet en tranen kostte het je om daaruit te klimmen? Wij zijn vaak degene met meeste kills/punten etc, maar 2v5 (soms 3v5 met een smurf) win je nog niet natuurlijk. Het aantal russen, schreeuwers, kinderen en smurfs is echt niet leuk meer...
Vooral niet in je eentje spelen. Ik heb nu een aantal mensen in mijn friendlist staan die ongeveer op mijn niveau staan, en ik maak er een punt van om enkel te spelen als ik minstens 1 iemand in mijn party heb. Maakt echt een groot verschil ...

Als je altijd alleen speelt kom je dikwijls in teams terecht waar ze geen bal samenspelen, mekaar zitten uitschelden etc ... en dan is het moeilijk om te stijgen in rank ( ik ben nu bronze 3, hoop dit weekend silver te worden :) )

Gisteren een ganse avond zitten spelen met een party van 3 tot 4, maar 1 keer verloren ...

[ Voor 4% gewijzigd door spoonman op 08-01-2021 16:14 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Moet eerlijk zeggen dat ik wel echt minder ben gaan spelen door de toxic community. Denk wel 10/15 potjes achter elkaar met mensen die na de 1e ronde al gelijk opgeven of flamen :( Ik als soloQ ben dan altijd de lul en ben van IMM1 teruggevallen naar PLAT3 en start het spel een stuk minder vaak op. Toch jammer dat ze daar niet strakker op modden met de report button e.d. Geef ook gewoon eens een competitive ban weg, speel maar een week unrated.

Hopelijk gaan ze toch wel snel iets hier aan doen, want zo iets maakt een spel gewoon een stuk minder interessant en de playerbase zal dan ook niet lang groot blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Inmiddels is er een nieuwe update geweest. O.a. nieuwe episode, andere rankbepaling, meer cheatbeperkingen, nieuwe agent, buffs en nerfs op andere agents.

Zelf nog maar een week of drie bezig met sporadisch spelen (aangezet door wat vrienden) en moet weer echt in het shootergebeuren komen als oude rot die ik ben. (Laatste shooter die ik actief speelde was Soldier of Fortune II)

Unranked en spike rush gaan me supergoed af. Zeer regelmatig MVP, vaak de win, KDA altijd goed. Maar zodra ik competitive ga spelen zit ik onderaan en zo ging ik dus met Iron 2 de nieuwe episode in. Mijn maten spelen alleen 's avonds, maar door ziekte zit ik nu thuis en als ik dan wil spelen is het dus als SoloQ. Ook niet echt bevorderlijk.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:33
Voorheen steevast Plat 2/3 en nu met moeite G1 of 2. Heeft ook te maken met het feit dat ik standaard met ping 120 speel omdat ze het om onduidelijk reden niet zo gemaakt hebben dat je wereldwijd kunt matchmaken. Zwaar irritant...
Wel handig dat je nu wat beter ziet hoe je rank loopt.

Yoru is wel zeer krachtig, ben benieuwd of die nog een nerf gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

The Realone schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:22:
Voorheen steevast Plat 2/3 en nu met moeite G1 of 2. Heeft ook te maken met het feit dat ik standaard met ping 120 speel omdat ze het om onduidelijk reden niet zo gemaakt hebben dat je wereldwijd kunt matchmaken. Zwaar irritant...
Wel handig dat je nu wat beter ziet hoe je rank loopt.

Yoru is wel zeer krachtig, ben benieuwd of die nog een nerf gaat krijgen.
Je kunt nu aangeven wat je preferred server is.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:33
Hayfork schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Je kunt nu aangeven wat je preferred server is.
Klopt maar dat is zinloos. Je blijft gebonden aan een region met je account. Als ik met vrienden in EU wil spelen heb ik ping 120, dat accepteer ik. Maar als ik dan solo wil zit ik nog steeds met die ping.
In CS:GO zet ik m'n max ping naar 120 en werkt het perfect. Met Valorant moet ik met 2 accounts werken, daar heb ik geen trek in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QatXmyFhXamN5XKZ-3CvpWF2HC0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RJv79qGs9wILxBq3fC0MFaWz.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
ik meld me hier ook maar eens :)

In september door een familielid aangespoord om het eens te proberen. Ik heb heeeeeel vroeger in de CS beta tot en met CS 1.6 gespeeld en bij 2.0 afgehaakt. Daarna nooit echt meer op de PC gegamed anders dan MMO's dus eigenlijk kan je wel zeggen dat ik bij 0 weer ben begonnen. Ben inmiddels ook op leeftijd (36) en met een kind betekent dat vooral veel 's avonds spelen.

Ik bakte er echt helemaal niets van en raakte enorm gefrustreerd door het spel. Ook hielp het niet dat ik een desktop muis gebruikte (MX Master 2S) op verschillende resoluties speelde (op laptopscherm en boven op kantoor op de externe monitor) en wat al helemaal niet meehielp was dat ik samen speelde met mijn familielid die op dat moment plat 1 was.

De gameplay ging vaak zo snel of ik was zo snel dood dat ik eigenlijk geen idee had wat er om me heen gebeurde xD. Ik was blij als ik in een potje 1/2 kills kon maken en ik had geen idee. Kreeg ook vaak de vraag of ik "mijn sleutels kwijt was" :D speelde een paar keer per week maar echt motiverend was het niet. Solo Queue was zwaar toxic en veel trolls die je teamdamage deden of je uitscholden / reporten omdat je slechte plays maakt (ondanks dat je al aangaf dat je nieuw was in de game). Mind you dat dit allemaal in unrated was. Ergens in oktober een keer getilt omdat ik echt game na game 0 kills had en ik wel klaar was met onderaan staan....

Even maandje niets gedaan met de game, maar toch wilde ik me er niet bij neer laten zitten. Ben redelijk competetief ingesteld en de soort van gameplay (tactisch, maar met unieke abilities) trok me toch wel echt aan. Ben in november maar eens gaan aimtrainen om in ieder geval de basis op orde te krijgen. veel in de training range gespeeld ook om sneller te worden en te oefenen met aim op defuse / plant. Daarnaast mijn muis ingeruild voor een lichter gaming exemplaar en omdat ik merkte dat het wisselen in resolutie best een impact op mijn aim had en niet bijdroeg aan het verbeteren ervan besloten om alleen nog maar op mijn externe monitor te spelen.

In december ben ik weer gaan spelen omdat ik eindelijk een beetje zelfvertrouwen had gekweekt. speelde eigenlijk alleen unrated en als ik Solo Queue haal ik regelmatig een positieve / neutrale KDA en weet ik ook wel in de double digits te komen. Als ik met mijn familielid speel nu (inmiddels diamond 1) kom ik soms in de double digits en heb ik vaak een neutrale / licht negatieve KDA. Sporadisch weet ik positief te scoren.

Een paar weken geleden (eind december) werd ik door iemand uit mijn flist onverwacht in een ranked match gegooid. Met de gedachte F(*&k it mijn placements maar gaan doen en uitgekomen op Iron 3. Omdat het een paar dagen voor einde van de act was niet veel meer ranked gedaan, maar in de nieuwe act ook weer placements gedaan en weer uitgekomen op Iron 3. Dus vanuit daar kan ik lekker aan de slag. Ben niet geheel ontevreden over de rank, maar weet wel dat er meer in zit.

Wat voor mij hielp was niet zoveel druk meer zetten op mijzelf om te presteren en meer te genieten van de games. En natuurlijk meer spelen.

Ik denk zelf wel dat de basis aim nu wel al redelijk gegroeid is. Waar ik merk dat ik nog veel moeite mee heb is game sense en zaken als pre-aimen en effectief peeken. Ik vind dat dus lastig aan te leren aangezien de games met mijn familielid op een heel ander niveau zijn als de solo queue games. Het lijkt soms wel een heel ander spel als ik de games vergelijk. In solo queue merk ik echt dat er een gebrek is aan communicatie. Men lijkt soms wel echt als een kip zonder kop rond te lopen en men houd zich ook wat minder aan de invulling die hoort tot een bepaalde rol. hoe vaak ik wel niet (als killjoy notabene) de entries moet maken in de solo games is schokkend. En daar merk ik natuurlijk dat mijn utility wat minder voor geschikt is. Daarnaast ben ik bang dat ik niet makkelijk in rang kan groeien als support / defensieve rol. Het lijkt vooral te gaan om het aantal kills wat je maakt in een match om in rang omhoog te gaan en als je dus een defensieve rol hebt is dat lastiger (maar correct me if i'm wrong)

Waar ik dus op dit moment een beetje mee zit is hoe kan ik effectief mijn game sense verbeteren aangezien de games zo verschillend zijn (qua niveau en speelstijl) dat ik het lastig vind om er lering uit te trekken? Ik probeer iedere avond wel een paar potjes te spelen en de ene gaat beter dan de andere. Soms zit ik er echt lekker in en soms niet. Dus consistentie is zeker iets waar ik nog veel ruimte heb. Hebben jullie hier tips om aan game sense te werken (anders dan games spelen)? Ik leer vaak het beste van doen, maar ik heb wel pointers nodig.

en zijn er hier mensen van rond iron 3 / bronze 1 die wellicht samen willen spelen? Ik merk dat ik solo queue wel een beetje zat begin te worden, maar het gat met mijn huidige friends is wel erg groot zeg maar.

al met al toch een lang verhaal geworden xD excuses voor de tekstmuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
DJ-NaRRa schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:13:
ik meld me hier ook maar eens :)

In september door een familielid aangespoord om het eens te proberen. Ik heb heeeeeel vroeger in de CS beta tot en met CS 1.6 gespeeld en bij 2.0 afgehaakt. Daarna nooit echt meer op de PC gegamed anders dan MMO's dus eigenlijk kan je wel zeggen dat ik bij 0 weer ben begonnen. Ben inmiddels ook op leeftijd (36) en met een kind betekent dat vooral veel 's avonds spelen.

Ik bakte er echt helemaal niets van en raakte enorm gefrustreerd door het spel. Ook hielp het niet dat ik een desktop muis gebruikte (MX Master 2S) op verschillende resoluties speelde (op laptopscherm en boven op kantoor op de externe monitor) en wat al helemaal niet meehielp was dat ik samen speelde met mijn familielid die op dat moment plat 1 was.

De gameplay ging vaak zo snel of ik was zo snel dood dat ik eigenlijk geen idee had wat er om me heen gebeurde xD. Ik was blij als ik in een potje 1/2 kills kon maken en ik had geen idee. Kreeg ook vaak de vraag of ik "mijn sleutels kwijt was" :D speelde een paar keer per week maar echt motiverend was het niet. Solo Queue was zwaar toxic en veel trolls die je teamdamage deden of je uitscholden / reporten omdat je slechte plays maakt (ondanks dat je al aangaf dat je nieuw was in de game). Mind you dat dit allemaal in unrated was. Ergens in oktober een keer getilt omdat ik echt game na game 0 kills had en ik wel klaar was met onderaan staan....

Even maandje niets gedaan met de game, maar toch wilde ik me er niet bij neer laten zitten. Ben redelijk competetief ingesteld en de soort van gameplay (tactisch, maar met unieke abilities) trok me toch wel echt aan. Ben in november maar eens gaan aimtrainen om in ieder geval de basis op orde te krijgen. veel in de training range gespeeld ook om sneller te worden en te oefenen met aim op defuse / plant. Daarnaast mijn muis ingeruild voor een lichter gaming exemplaar en omdat ik merkte dat het wisselen in resolutie best een impact op mijn aim had en niet bijdroeg aan het verbeteren ervan besloten om alleen nog maar op mijn externe monitor te spelen.

In december ben ik weer gaan spelen omdat ik eindelijk een beetje zelfvertrouwen had gekweekt. speelde eigenlijk alleen unrated en als ik Solo Queue haal ik regelmatig een positieve / neutrale KDA en weet ik ook wel in de double digits te komen. Als ik met mijn familielid speel nu (inmiddels diamond 1) kom ik soms in de double digits en heb ik vaak een neutrale / licht negatieve KDA. Sporadisch weet ik positief te scoren.

Een paar weken geleden (eind december) werd ik door iemand uit mijn flist onverwacht in een ranked match gegooid. Met de gedachte F(*&k it mijn placements maar gaan doen en uitgekomen op Iron 3. Omdat het een paar dagen voor einde van de act was niet veel meer ranked gedaan, maar in de nieuwe act ook weer placements gedaan en weer uitgekomen op Iron 3. Dus vanuit daar kan ik lekker aan de slag. Ben niet geheel ontevreden over de rank, maar weet wel dat er meer in zit.

Wat voor mij hielp was niet zoveel druk meer zetten op mijzelf om te presteren en meer te genieten van de games. En natuurlijk meer spelen.

Ik denk zelf wel dat de basis aim nu wel al redelijk gegroeid is. Waar ik merk dat ik nog veel moeite mee heb is game sense en zaken als pre-aimen en effectief peeken. Ik vind dat dus lastig aan te leren aangezien de games met mijn familielid op een heel ander niveau zijn als de solo queue games. Het lijkt soms wel een heel ander spel als ik de games vergelijk. In solo queue merk ik echt dat er een gebrek is aan communicatie. Men lijkt soms wel echt als een kip zonder kop rond te lopen en men houd zich ook wat minder aan de invulling die hoort tot een bepaalde rol. hoe vaak ik wel niet (als killjoy notabene) de entries moet maken in de solo games is schokkend. En daar merk ik natuurlijk dat mijn utility wat minder voor geschikt is. Daarnaast ben ik bang dat ik niet makkelijk in rang kan groeien als support / defensieve rol. Het lijkt vooral te gaan om het aantal kills wat je maakt in een match om in rang omhoog te gaan en als je dus een defensieve rol hebt is dat lastiger (maar correct me if i'm wrong)

Waar ik dus op dit moment een beetje mee zit is hoe kan ik effectief mijn game sense verbeteren aangezien de games zo verschillend zijn (qua niveau en speelstijl) dat ik het lastig vind om er lering uit te trekken? Ik probeer iedere avond wel een paar potjes te spelen en de ene gaat beter dan de andere. Soms zit ik er echt lekker in en soms niet. Dus consistentie is zeker iets waar ik nog veel ruimte heb. Hebben jullie hier tips om aan game sense te werken (anders dan games spelen)? Ik leer vaak het beste van doen, maar ik heb wel pointers nodig.

en zijn er hier mensen van rond iron 3 / bronze 1 die wellicht samen willen spelen? Ik merk dat ik solo queue wel een beetje zat begin te worden, maar het gat met mijn huidige friends is wel erg groot zeg maar.

al met al toch een lang verhaal geworden xD excuses voor de tekstmuur :)
Nieuw in een game komen is altijd lastig, maar wel leuk om je verhaal te lezen! En lekker doorzetten. Ik zou zeggen wat het belangrijkste is als je lower ranks speelt is plezier hebben en misschien eens proberen een duelist te spelen of bijv een Sova of Breach.

In de lower ranks zijn rondes winnen + kills (eigen performance) de main contributers om te ranken. Naarmate je hoger komt verschuift dat naar enkel rondes(rounddif) / wins.

Je gamesense en jigglepeeks etc oefenen kan perfect door soloQ te spelen. Als je merkt dat je team nutteloos is, ga voor jezelf spelen en probeer focus te leggen op crosshairplacements en pre-aims/peeks. Omdat het in de lagere ranks ook veel gaat om kills dat gewoon slim om te doen. Pak geen defensive poppetje wanneer je continu entry moet zijn oid of Omen, dan ben je controller maar ook zeer goed offensive.

Kijk voor de gein ook eens wat streams van spelers zoals Scream of andere Pro's daar kun je vaak ook veel lering uit halen. Kijk hoe zij bewegen, hoe zij peeken en hoe zij pre-aimen en ga het gewoon zelf eens proberen te kopieren. Iedereen speelt anders dus het zou kunnen dat het je niet bevalt maar zoveel mensen zoveel wensen.. Als de een je niet bevalt kijk eens een andere stream en probeer zijn playstyle eens, door dit te doen krijg je wat handigheden en kun je je eigen speelstijl samen gaan stellen. Gewoon alles wat jij fijn vindt en waarvan jij merkt dat het werkt toepassen.

Ik zou daar eens mee beginnen en wanneer je focus gaat leggen daarop ga je snel verbetering merken. Maar belangrijkste, wanneer je team useless blijkt te zijn ga voor jezelf spelen en zie het als trainingspotje. Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dannbla
Speel nu sinds 1 maand, vroeger wel veel cs gespeeld. Maar dit heeft deze oude rot toch even gefixed :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4n5KgJhDzSYmbnAqvRouhHAtBc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wvDGzxpcVhAZxNNczWx11lT9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Na de placements ben ik in Gold gedropped, komend van vorig seizoen Dia3/Imm1 en ik ben er na 2 weken eindelijk uit de Gold Hell..

Bijna elk potje stond ik wel team/match MVP tegen Plat/Dia spelers, maar toch net verliezen door trollende teammates, zeer frustrerend dat je goed speelt maar niet omhoog komt. Vind het ook raar dat ik uberhaupt als Gold tegen Diamonds kom gezien hun ranking regel met maximaal 3 ranks verschil, dus gold 3 zou max Plat 3 tegen moeten komen, maar regelmatig speel ik met/tegen Dia 2/3. Klopt niks van..

Eindelijk weer Plat 1 en merk gelijk dat mensen anders spelen en minder trollen, dus hopelijk snel weer op niveau Dia en hopelijk Immortal act rank.

• Brubs
Eindelijk terug op Diamond, nu lekker doorgrinden naar Immortal. Speel al regelmatig met en tegen Immortals en dat gaat me goed af, vorige act ook immortal geweest dus zou opzich moeten lukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mid-vorig seizoen begonnen met spelen, vroeger altijd CS gespeeld. Zat al snel op Gold 3 en bijna Plat 1..maar toen reset. Nu zit ik al weken in Silver 1-2, sta vrijwel elk potje wel als team-mvp. Maar toch verlies ik heel veel, erg frustrerend.

Volhouden dan maar, als het goed is moet ik vanzelf weer omhoog gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:58:
Mid-vorig seizoen begonnen met spelen, vroeger altijd CS gespeeld. Zat al snel op Gold 3 en bijna Plat 1..maar toen reset. Nu zit ik al weken in Silver 1-2, sta vrijwel elk potje wel als team-mvp. Maar toch verlies ik heel veel, erg frustrerend.

Volhouden dan maar, als het goed is moet ik vanzelf weer omhoog gaan :P
Ja soms is het heel lastig om solo te spelen en omhoog te gaan, ik heb ook dit seizoen veel in gold gestaan omdat ik niet hoger kwam ondanks dat ik wel continu MVP was. Nu ineens Dia2, nadat ik platinum werd ging het ineens heel soepel en kan nu nog steeds goed mee met zo nu en dan een MVP er tussen. Gewoon veel trolls en smurfs in de lower ranks helaas.. Dat is nog niet zo goed gemiddeld in die ranks heb ik het idee, in ieder geval niet zo goed als Plat+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me vooral frustreert is 9 van de 10 keer op defense mijn teammates gaan jagen, rushen of peeken. Terwijl ik gewoon een site probeer te houden. Op zich prima, als je je duels wint, maar dat doen ze vaak niet :P en dan sta je zo 1 vs 3 of 4 met een geplante spike op een andere site.

Ik denk dat ik op die manier de meeste rondes verlies in dit elo.

• Brubs
Ja het is een tactisch spelletje, geen run en gun COD ;)

Proberen te blijven zeggen dat ze gewoon op site een angle moeten houden en vooral voor jezelf spelen als ze niet luisteren, probeer zelf te oefenen op angles en holds, meer kun je helaas niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Nieuw seizoen gestart, zit in Diamond 3 op het moment, de grind naar Immortal is weer begonnen >:)

Die nieuwe agent Astra is wel best overpowered IMO omdat ze 5 orbs heeft welke voor alles gebruikt kan worden, dat is echt heel veel naar mijn mening. Ze kan zo simpel een site houden of een push houden in haar eentje of hooguit nog een duelist of iets erbij. Ze moeten daar wel iets op verzinnen, verder zeker een goede agent die je veel terug gaat zien!

Ben benieuwd naar hoe ze in gezet gaat worden bij pro matches ook, dat wordt een standaard pick denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Kan er mij iemand uitleggen waarom ik zo weinig punten krijg voor wins, en waarom zoveel voor losses?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oYdzr4aiUIz3skgFx4_UOWMuvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kn24DbQDFduIR14GAXI1M4uh.jpg?f=fotoalbum_large

In geen enkel van die verloren games stond ik helemaal onderaan het scorebord. Ik was geen enkele keer mvp, wel 2 keer 2des. In de meeste verloren games had ik toch nog redelijk goed bijgedragen aan het team (spike plants etc). Ik begrijp dit echt niet.

[ Voor 20% gewijzigd door spoonman op 07-03-2021 18:15 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
spoonman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:12:
Kan er mij iemand uitleggen waarom ik zo weinig punten krijg voor wins, en waarom zoveel voor losses?
De korte verklaring: Je speelt in een rank die te hoog is voor je hidden MMR, oftewel: True skill rating. Het systeem probeert je dus in een rank te duwen waar het denkt dat jij thuis hoort (gebaseerd op meerdere zaken zoals K/D, W/L ratio etc.)

Zie hier een reactie op Reddit van een dev die het nader uitlegt.

Kleine sidenote: Veel spelers denken vaak dat ze beter zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn (no offense).

[ Voor 7% gewijzigd door dannbla op 07-03-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Ik blijf het toch raar vinden. Net match gewonnen als MVP ... +14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
spoonman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:59:
Ik blijf het toch raar vinden. Net match gewonnen als MVP ... +14
Je hidden MMR is niet gebaseerd op 1 win. Het gaat om het totaal plaatje. Kennelijk heb je in het verleden veel matches verloren en tot op heden nog niet genoeg gewonnen om snel up te kunnen ranken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Wat @dannbla zegt klopt inderdaad. Als je "te hoog" bent ingedeeld probeert het ranking systeem je te plaatsen waar je thuis zou horen, of in ieder geval waar ze denken. Wanneer je dan op die rank aan bent gekomen en je gaat veel winnen dan gaat je rating ook weer snel omhoog. Ik kreeg toen ik veel begon te winnen +20/30 per win en -16 per loss, dus dat is eigenlijk omgekeerde van wat jij hebt. Daarna is het zo gebleven tot waar ik nu zit, daar is het +17 en -17 per win/loss, dus dit is waar ze vinden dat ik hoor en met moeite kun je upranken/downranken.

Het werkt eigenlijk heel goed, maar zoals Dannbla ook zegt denken veel mensen dat ze hoger horen (onder wie ik ook overigens). Maar als je heel eerlijk bent speel je vaak op een bepaalde manier die in hogere ranks niet zo lekker uitpakt, te lang peeken, te veel pushen, verkeerde use van abilities etc. Wanneer je dat onder de knie gaat krijgen ga je merken dat je veel beter speelt en veel meer waardering gaat krijgen voor je spel door je medespelers.

Als dat het geval is, dan kun je gaan zeggen dat je hoger hoort dan waar je zit ;)

EDIT: Je screenshot laat overigens ook zien dat je 2 van je laatste 6 potjes gewonnen hebt, dat is al geen super start en wellicht een goede indicatie dat je misschien net een stapje te hoog zit. Probeer na te denken wat fout gaat en focus daar op wat beter kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Brubs op 08-03-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
Brubs schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:03:
Nieuw seizoen gestart, zit in Diamond 3 op het moment, de grind naar Immortal is weer begonnen >:)

Die nieuwe agent Astra is wel best overpowered IMO omdat ze 5 orbs heeft welke voor alles gebruikt kan worden, dat is echt heel veel naar mijn mening. Ze kan zo simpel een site houden of een push houden in haar eentje of hooguit nog een duelist of iets erbij. Ze moeten daar wel iets op verzinnen, verder zeker een goede agent die je veel terug gaat zien!

Ben benieuwd naar hoe ze in gezet gaat worden bij pro matches ook, dat wordt een standaard pick denk ik.
Vandaag 1e pot tegen Astra gespeeld. Wist nog niet zo goed wat ze allemaal kon, 1e keer dacht ik dat er een smoke lag, bleek het een slow down trap te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
dannbla schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Vandaag 1e pot tegen Astra gespeeld. Wist nog niet zo goed wat ze allemaal kon, 1e keer dacht ik dat er een smoke lag, bleek het een slow down trap te zijn :P
Ja het kan een smoke, een stun of een pull zijn. Allemaal uit eenzelfde orb die ze 5 heeft. Dat maakt het zo een sterke agent. Niks voor mij overigens want ze is nog meer defensive dan Sage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Immortal eindelijk weer bereikt, Top 12500 Europa, kan ik trots op zijn. Radiant is top 500 geloof ik dus dat zit er voorlopig niet in ;) Is nog veel te leren qua spraycontrol en positionering maar we komen er wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
spoonman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:12:

[Afbeelding]

In geen enkel van die verloren games stond ik helemaal onderaan het scorebord. Ik was geen enkele keer mvp, wel 2 keer 2des. In de meeste verloren games had ik toch nog redelijk goed bijgedragen aan het team (spike plants etc). Ik begrijp dit echt niet.
Mocht het je nog interesseren over je RR en waarom je veel verliest en weinig wint qua rating of juist andersom: https://playvalorant.com/...rant-rank-rating-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-2-06/

Nieuwe patchnotes, Bucky zowat useless geworden op afstand, dus nu echt een pure shotgun. Verdere goede agent buffs, hoewel viper nu wellicht flink wat overpowered is, maar dat zullen we gaan zien denk ik.

Wederom goede update imo, die de game ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ben vooral benieuwd naar de 'HEAD RELATED TRANSFER FUNCTION'.. vanavond maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Whis! schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:32:
Ben vooral benieuwd naar de 'HEAD RELATED TRANSFER FUNCTION'.. vanavond maar eens proberen..
Ik heb een paar potjes gespeeld, maar 1 met HRTF aan, je moet het eerst zelf aanzetten wat ik natuurlijk was vergeten 8)7 Heb er alleen niet zo bij stil gestaan toen het aanstond want was spike rush, vanavond maar eens kijken inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannbla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Sinds vannacht de nieuwe patch notes 2.08, met als belangrijkste toevoeging de nieuwe map Breeze! De aankomende twee weken alleen te spelen in een Breeze-only unrated match. Daarna wordt de map toegevoegd aan de "gewone" unrated en tevens competitive matches.

Vanochtend een paar potjes gespeeld. Ik vind het een leuke toevoeging aan de bestaande mappen. Veel long-range gevechten, maar daarentegen op een site juist ook close-ranged combat. Ben wel heel benieuwd naar hoe de pro's deze map gaan spelen en welke plays daarbij van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Wat speelt die nieuwe map lekker zeg. Lekker clean met toch veel angles om te peeken en samen te pushen.
Ik ben nu al fan. Ben wel benieuwd hoe hij straks op ranked gaat zijn als alle sovas en cyphers de map wat beter kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Paar potjes Breeze gespeeld en inderdaad wat speelt die map lekker weg! Gaan we veel plezier aan beleven, zowel zelf als in de pro matches! Zoveel mogelijkheden dat deze map heeft, geweldig eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Naar aanleiding van dit dit artikel over voicechat opnames nu ook een mail gehad dat de privacy voorwaarden aangepast worden per 30 mei om moderatie op voicechat te kunnen bewerkstelligen.
Privacy Notice : The update to our privacy notice would allow us to record and potentially evaluate voice comms when a player is using Riot voice products, starting with VALORANT. In order for us to take action against players who use our voice comms to harass others, use hate speech, or otherwise disrupt your experience, we need to know what those players are saying. Which is why, moving forward we’ll need the ability to analyze voice data. The relevant voice comms will only be stored or evaluated when a report for disruptive behavior is submitted, otherwise, the audio data will be deleted. If a violation is detected, we’ll take action and remove the data when it is no longer needed for reviews. Our privacy notice is a Riot-wide policy that requires all players, regardless of game, to accept the changes. However, VALORANT is the only available game that currently plans to utilize the ability to record voice data and review it when disruptive voice behavior is reported.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:51:
Naar aanleiding van dit dit artikel over voicechat opnames nu ook een mail gehad dat de privacy voorwaarden aangepast worden per 30 mei om moderatie op voicechat te kunnen bewerkstelligen.

[...]
Ik ben hier best blij mee, ookal is het wel wat invading van privacy. Hoe vaak je wel niet de toxic teammates hebt die echt met vanalles en nog wat schelden/bedreigen etc. is echt om te janken.

Die gun ik maar al te graag een ban zodat ik er in ieder geval niet meer mee hoef te spelen en veel andere met mij ook niet. Ik ben wel erg voor een minder toxic community en zeker in de hogere ranks is het gewoon cruciaal om comms te hebben en niet een kind wat continu roept wat hij met je moeder heeft gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Merk wel dat Breeze een zware T-sided map is, waar map knowledge echt heel belangrijk is. Heb hem nog niet heel veel gespeeld, maar gister zwaar eraf gegaan puur door map knowledge (en agent spelen die ik niet goed kan :+ )

Verder blifjt het een mooie game, ook de esports kant is heel leuk om naar te kijken. Vanaf 24 mei komt er een Masters toernooi in Reykjavik (waar Breeze ook zijn competitive start maakt) waar voor het eerst internationale teams tegen elkaar gaan spelen, zeker een aanrader om te volgen! Ik denk dat het over een tijdje wel kan concurreren met CSGO, nog steeds gaan veel oud CS spelers over naar Valorant, dus ben hier ook heel benieuwd naar.

Kan niet wachten tot NA vs EU gaat spelen en hoe goed Korea bijvoorbeeld stand kan houden tegen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Speel al een hele tijd Valorant, maar zit ziek stuck in Gold. Speel al een jaar met vaste maatjes, waarbij de skills best ver uiteen liggen. Ik schaar me onder de betere spelers. Waar ik op het begin (beta tijden) vaak boven stond en samen met een maatje de betere speler was. Plat 3 / diamond 1 ranks.

een maandje of 4/5 geleden bij de resets van de ranks heb ik een tijdje niet gespeeld. Mijn vrienden die wat beter waren hebben wel doorgepakt bij de reset van de ranks. Ze zijn bij plat 3 / diamond 1 opgesplitst. De betere speler zit nu al een hele tijd in immortal en de andere wat mindere speler hangt een beetje rond plat 3.

Ik speel nu met vrienden die een stuk "slechter" zijn in de game, en speel nauwelijks solo.
Het lukt me echter NIET om uit gold te komen. Waar ik als entry'er echt goed uit de verf kom. > 6/7 van de 10 keer MVP of team MVP. heb ik deze rol de laatste tijd maar even aan me voorbij laten gaan, omdat werkelijk iedereen in deze ranks instalocked op duelists, en ik de game niet op voorhand wil throwen door boos te reageren. Ik ga er dus maar in mee en kies voor sage of een andere controller (meestal sage).

Maar ik merk gewoon, als dat ik een entry'er pak, ik veel meer games als MVP / team MVP uit de bus kom en zodoende games kan bepalen. Zeker omdat die instalockers of geen gamesense hebben of gewoon weigeren te entry'en.

Ik erger me helemaal groen en geel aan de skill disparity. Het is echt een verschrikkelijke ELO hell in gold.
Ik heb ook jaren lang CSGO gespeeld, maar daar zijn de ranks naar mijn weten echt een stuk beter ingedeeld, en spelen veel meer op hun daadwerkelijke rank.

Nog een ander voorbeeld:
Een vriend van me is Plat 2, maar is (eerlijk gezegd) gewoon echt niet zo goed. 9/10 potjes die ik met hem speel eindig ik ruim boven hem. Echter zit ik vast in Gold 2/3. Vorige week speelde ik een pot met hem waarbij ik als Match MVP eindige maar de game alsnog verloor. Hij stond onderaan op het einde van de game en kreeg -18 punten als PLAT 2. Ik als GOLD 2 en MVP krijg -20 punten. HOEZO?? |:(

Dan nog even over een ander maatje dat al een geruime tijd op immortal speelt, ja hij is iets consistenter maar onze skillgap is in geen mijlen Gold 2 < > Immortal.

We spelen nog vaak zat samen (via mijn smurf) en hij staat geregeld bovenaan, maar speelt ook geregeld middelmatig. Ik zou tevreden zijn als ik rond een Diamond 1 of hoge Plat rank zou hangen, maar ik zit gewoon volledig vast in de gold ranks. Mensen hebben geen gamesense en elke game is gewoon een roll of the dice.

Met mijn smurf was ik binnen een week van silver 1 naar gold 3 en mijn main acc. voorbij (omdat er veel minder op gespeeld is, en de de ranking niet naar de klote is geholpen)

Ik zou ook zonder blinken switchen van mijn main naar mijn smurf, ware het niet dat ik voor 60 euro aan skins heb op mijn main en dus aardig genaaid lijk.

Nog steeds heb ik plezier in de game, zeker in tijden van de lockdown, maar godsklere, dat ranking systeem is echt volledige bagger in de lagere ranks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
swoutr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:54:
Speel al een hele tijd Valorant, maar zit ziek stuck in Gold. Speel al een jaar met vaste maatjes, waarbij de skills best ver uiteen liggen. Ik schaar me onder de betere spelers. Waar ik op het begin (beta tijden) vaak boven stond en samen met een maatje de betere speler was. Plat 3 / diamond 1 ranks.

een maandje of 4/5 geleden bij de resets van de ranks heb ik een tijdje niet gespeeld. Mijn vrienden die wat beter waren hebben wel doorgepakt bij de reset van de ranks. Ze zijn bij plat 3 / diamond 1 opgesplitst. De betere speler zit nu al een hele tijd in immortal en de andere wat mindere speler hangt een beetje rond plat 3.

Ik speel nu met vrienden die een stuk "slechter" zijn in de game, en speel nauwelijks solo.
Het lukt me echter NIET om uit gold te komen. Waar ik als entry'er echt goed uit de verf kom. > 6/7 van de 10 keer MVP of team MVP. heb ik deze rol de laatste tijd maar even aan me voorbij laten gaan, omdat werkelijk iedereen in deze ranks instalocked op duelists, en ik de game niet op voorhand wil throwen door boos te reageren. Ik ga er dus maar in mee en kies voor sage of een andere controller (meestal sage).

Maar ik merk gewoon, als dat ik een entry'er pak, ik veel meer games als MVP / team MVP uit de bus kom en zodoende games kan bepalen. Zeker omdat die instalockers of geen gamesense hebben of gewoon weigeren te entry'en.

Ik erger me helemaal groen en geel aan de skill disparity. Het is echt een verschrikkelijke ELO hell in gold.
Ik heb ook jaren lang CSGO gespeeld, maar daar zijn de ranks naar mijn weten echt een stuk beter ingedeeld, en spelen veel meer op hun daadwerkelijke rank.

Nog een ander voorbeeld:
Een vriend van me is Plat 2, maar is (eerlijk gezegd) gewoon echt niet zo goed. 9/10 potjes die ik met hem speel eindig ik ruim boven hem. Echter zit ik vast in Gold 2/3. Vorige week speelde ik een pot met hem waarbij ik als Match MVP eindige maar de game alsnog verloor. Hij stond onderaan op het einde van de game en kreeg -18 punten als PLAT 2. Ik als GOLD 2 en MVP krijg -20 punten. HOEZO?? |:(

Dan nog even over een ander maatje dat al een geruime tijd op immortal speelt, ja hij is iets consistenter maar onze skillgap is in geen mijlen Gold 2 < > Immortal.

We spelen nog vaak zat samen (via mijn smurf) en hij staat geregeld bovenaan, maar speelt ook geregeld middelmatig. Ik zou tevreden zijn als ik rond een Diamond 1 of hoge Plat rank zou hangen, maar ik zit gewoon volledig vast in de gold ranks. Mensen hebben geen gamesense en elke game is gewoon een roll of the dice.

Met mijn smurf was ik binnen een week van silver 1 naar gold 3 en mijn main acc. voorbij (omdat er veel minder op gespeeld is, en de de ranking niet naar de klote is geholpen)

Ik zou ook zonder blinken switchen van mijn main naar mijn smurf, ware het niet dat ik voor 60 euro aan skins heb op mijn main en dus aardig genaaid lijk.

Nog steeds heb ik plezier in de game, zeker in tijden van de lockdown, maar godsklere, dat ranking systeem is echt volledige bagger in de lagere ranks.
Klinkt bekend in de oren, heb dat met een vriend ook gehad, hij zat nog gold, terwijl hij wel degelijk veel beter is dan dat en makkelijk diamond/immortal mee kan. Ik heb toen gewoon een smurfje gemaakt omdat hij hardstuck zat en hem zo geholpen naar plat/dia waar hij gewoon thuishoort en ik graag samen wilde spelen ;)

Het is niet de bedoeling dat snap ik wel, maar Gold is echt ELO hell, heb er zelf in seizoen 2 ook last van gehad. Echter bij resets toen snel geklommen naar plat en diamond. Er wordt namelijk niet meer gekeken naar kills/mvps etc naarmate je hoger komt. Eerst round diff nog wel, maar richting Dia/Imm ook niet meer, dan is het puur win/loss en naar je hidden MMR hoeveel points je er bij krijgt.

Wellicht kun je het zo doen met een van je maten of met al je maten, gewoon even samen queuen en samen doorranken zodat je op jullie mains met elkaar kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
swoutr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:54:

Nog een ander voorbeeld:

Heb je er ooit over nagedacht dat je tijdens je games wellicht te veel belangrijke rondes verliest wanneer je met je vrienden speelt? Als ik het zo lees is de skill gap tussen jou en de mensen waarmee je teamed te groot en blijf je jezelf in een bepaalde rank houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
dannbla schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Heb je er ooit over nagedacht dat je tijdens je games wellicht te veel belangrijke rondes verliest wanneer je met je vrienden speelt? Als ik het zo lees is de skill gap tussen jou en de mensen waarmee je teamed te groot en blijf je jezelf in een bepaalde rank houden.
Ja, dat scheelt sowieso. Moet eigenlijk meer solo que'en tot ik wat hoger ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Ik wil van de week een keer beginnen met Valorant, zijn er nog tips voor beginnende spelers hier? :)
Advies voor welke agent om mee te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:40:
Ik wil van de week een keer beginnen met Valorant, zijn er nog tips voor beginnende spelers hier? :)
Advies voor welke agent om mee te starten?
Probeer er gewoon een paar uit en ga spelen met wat je het fijnste vindt. Er is heel moeilijk een advies te geven omdat ze heel erg op speelstijl gemaakt zijn.. Wat ik je aanraad is speel voor jezelf in het begin, als er toxic mensen zijn gelijk muten! En let op andere als je spectate wat bijvoorbeeld hun lineups zijn en kijk eventueel wat filmpjes over de maps, bijv wat zijn goede spots etc. volgende week begint Masters event, kijk daar ook naar, heel leuk en leerzaam in gameplay op twitch.

En vooral heb plezier en negeer de toxic community zo veel als je kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Probeer er gewoon een paar uit en ga spelen met wat je het fijnste vindt. Er is heel moeilijk een advies te geven omdat ze heel erg op speelstijl gemaakt zijn.. Wat ik je aanraad is speel voor jezelf in het begin, als er toxic mensen zijn gelijk muten! En let op andere als je spectate wat bijvoorbeeld hun lineups zijn en kijk eventueel wat filmpjes over de maps, bijv wat zijn goede spots etc. volgende week begint Masters event, kijk daar ook naar, heel leuk en leerzaam in gameplay op twitch.

En vooral heb plezier en negeer de toxic community zo veel als je kan ;)
Ik dacht dus gisteravond om half 12 dat ik nog wel even een potje kon proberen, duurde dat toch wel minimaal 45 min 8)7

Even Phoenix geprobeerd, moeilijk spel maar wel heel tof denk ik. Wapens zijn wel wennen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Ik dacht dus gisteravond om half 12 dat ik nog wel even een potje kon proberen, duurde dat toch wel minimaal 45 min 8)7

Even Phoenix geprobeerd, moeilijk spel maar wel heel tof denk ik. Wapens zijn wel wennen zeg..
Dan heb je wel net een erg lang potje gehad, er zijn er weinig in unrated of comp die echt zo lang duren ;)

Voor je guns kun je het beste gunrange proberen om daar wat gevoel bij te krijgen. En gewoon veel spelen dan komt dat ook wel goed. Probeer tactisch te spelen, heb je uiteindelijk het meest aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Dan heb je wel net een erg lang potje gehad, er zijn er weinig in unrated of comp die echt zo lang duren ;)

Voor je guns kun je het beste gunrange proberen om daar wat gevoel bij te krijgen. En gewoon veel spelen dan komt dat ook wel goed. Probeer tactisch te spelen, heb je uiteindelijk het meest aan
Ja werd 11-13 volgens mij, duurde best lang haha, wat is normaal?

Ik zag trouwens dat je op rank 5 een gratis agent krijgt, mag je die dan zelf kiezen of krijg je er gewoon random één? (anders ga ik me even inlezen welke agent ik zou willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Ja werd 11-13 volgens mij, duurde best lang haha, wat is normaal?

Ik zag trouwens dat je op rank 5 een gratis agent krijgt, mag je die dan zelf kiezen of krijg je er gewoon random één? (anders ga ik me even inlezen welke agent ik zou willen..
Meestal tussen 30 en 40 minuten zit je wel aardig. Er is ook overtime in ranked tot iemand 2 rondes voorstaat. In unrated is dat tot 14.

Je moet een agent contract activeren om deze vrij te spelen. Goed kijken want sommige heb je al level 5. (Degene pakken met een slotje) die kun je dan levelen en unlocken door simpelweg te spelen en xp te krijgen.

Je krijgt als je net begint 2 free unlocks. Maar je inlezen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Meestal tussen 30 en 40 minuten zit je wel aardig. Er is ook overtime in ranked tot iemand 2 rondes voorstaat. In unrated is dat tot 14.

Je moet een agent contract activeren om deze vrij te spelen. Goed kijken want sommige heb je al level 5. (Degene pakken met een slotje) die kun je dan levelen en unlocken door simpelweg te spelen en xp te krijgen.

Top thnx!

Is er nog een nederlandse discord o.i.d.? (zodat als ik een beetje gewend ben met wat mensen samen kan speulen? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Heb de laatste tijd last van een bug waardoor als ik opstart mijn muis compleet unusable wordt. De fix is tijdens het opstarten continu met je muis bewegen, maar heb al een aantal keer gehad dat ik dat dus vergeet en dan kan ik met mn toetsenbord gaan kloten om het spel af te sluiten (alt+f4 werkt niet bij mijn valorant client ;) ).

Verder nog steeds heel veel plezier en gisteren zelfs voor het eerst Breeze op mijn pad gekregen in competitive. Fijne aan zo'n game is dat de skillceiling bijna oneindig is met een gigantische leercurve met veel factoren waar je zelf op kan oefenen etc. Bij verre nog steeds mijn favoriete genre, de tactical shooters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brubs
Gisteren is Masters begonnen, vandaag gaat het verder vanaf 17.00 zijn er 3 BO3s per dag. tot nu toe leuke matches geweest. Laatste van vandaag is Sentinels tegen Fnatic, dat is denk ik wel de meest spannende. Fnatic top3 EU en Sentinels Top3 NA. Laat maar komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Brubs schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:05:
Gisteren is Masters begonnen, vandaag gaat het verder vanaf 17.00 zijn er 3 BO3s per dag. tot nu toe leuke matches geweest. Laatste van vandaag is Sentinels tegen Fnatic, dat is denk ik wel de meest spannende. Fnatic top3 EU en Sentinels Top3 NA. Laat maar komen >:)
Voor degene die nog niet hebben gekeken of twijfelen, het is echt een dikke aanrader! Wat een matches zijn het _/-\o_

Vanavond V1 vs Fnatic wordt ook weer een klapper en later Liquid vs Vikings en Sentinels vs Nuturn. Beloven ook weer close matches te worden. Vanaf 17.00 begin de eerste match. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Sentinels hun lineup is echt te ziek voor woorden. Shaaa-zaam! Wel dik hoor zo een internationaal toernooi, krijg meteen weer zin om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ambition88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:48:
Sentinels hun lineup is echt te ziek voor woorden. Shaaa-zaam! Wel dik hoor zo een internationaal toernooi, krijg meteen weer zin om te spelen.
Heb je Team Liquid vs V1 gekeken? Liquid kon helemaal niks op laatste map Haven doordat V1 hun Lineups zo goed had. Overal bij een retake werden ze van de bom gehouden door Sova en Viper mix, echt insane gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Brubs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Heb je Team Liquid vs V1 gekeken? Liquid kon helemaal niks op laatste map Haven doordat V1 hun Lineups zo goed had. Overal bij een retake werden ze van de bom gehouden door Sova en Viper mix, echt insane gewoon
Yes ik heb bijna alles gezien. NA>EU wat ik eigenlijk al vermoede tbh. Mja Liquid is voor mij gewoon team scream, zitten er een paar in die ook wel echt goed zijn, maar ook een paar waarbij ik denk, als je die vervangt heb je een topteam. Ben heel erg benieuwd naar SEN vs Nuturn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Ambition88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Yes ik heb bijna alles gezien. NA>EU wat ik eigenlijk al vermoede tbh. Mja Liquid is voor mij gewoon team scream, zitten er een paar in die ook wel echt goed zijn, maar ook een paar waarbij ik denk, als je die vervangt heb je een topteam. Ben heel erg benieuwd naar SEN vs Nuturn :D
Ben het niet helemaal eens met NA>EU, Sentinels blijft No.1 denk ik, dat wel, maar daaronder komen EU teams. Rest van NA zit daar dichtbij, maar ik denk niet dat V1 beter is dan Fnatic of TL (imo).

Voor mij het belangrijkste nu is viewership en meer mensen trekken naar de game. Heerlijk om te kijken en nog steeds heel leuk om te spelen. Playerbase mag van mij flink groeien en daar is dit echt wel een goed begin van. Ook mooi dat Shroud elke stream 200k+ viewers er naartoe trekt dat helpt natuurlijk ook goed mee (meer dan officiele valorant stream :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Ambition88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Ben heel erg benieuwd naar SEN vs Nuturn :D
Poeh, op Bind veegt Sentinels NU volledig van de mat. Wat een goede combi van Astra met Viper.

Ben benieuwd hoe Haven gaat zijn. EDIT: Sentinels was echt veel beter dan NU. Ben heel benieuwd hoe NU tegen één van de Europeanen gaan spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door HappyPinguin op 28-05-2021 23:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Poeh, op Bind veegt Sentinels NU volledig van de mat. Wat een goede combi van Astra met Viper.

Ben benieuwd hoe Haven gaat zijn. EDIT: Sentinels was echt veel beter dan NU. Ben heel benieuwd hoe NU tegen één van de Europeanen gaan spelen.
NU speelde toch wel verrassend lekker mee vond ik. Was echt een ontzettend leuk toernooi om te kijken, deze keer kwam NA op de top, ben benieuwd of ze het vol kunnen houden de volgende masters.
Ben zelf wel Liquid fan, maar Fnatic speelde ook erg goed en 1e 2 maps tegen SEN hadden zo beide kanten uit kunnen vallen. Jammer dat het maar 3 maps zijn geworden in de final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:48:
[...]

GIsteravond weer even een potje gedaan, ging niet helemaal van harte moet ik zeggen, 12-13 verloren :(

Wel lvl 5 nu, dus me eerste free agent unlock bemachtigd, alleen ik weet echt ff niet wie ik nou als eerste unlock. Iemand aanbevelingen/tips voor een beginner? (zit te denken aan Skye, maar weet nou niet of die heel makkelijk speelbaar is voor een beginner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Kieft91 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:30:
[...]

GIsteravond weer even een potje gedaan, ging niet helemaal van harte moet ik zeggen, 12-13 verloren :(

Wel lvl 5 nu, dus me eerste free agent unlock bemachtigd, alleen ik weet echt ff niet wie ik nou als eerste unlock. Iemand aanbevelingen/tips voor een beginner? (zit te denken aan Skye, maar weet nou niet of die heel makkelijk speelbaar is voor een beginner)
Het is puur wat je graag speelt en elke agent vereist wel wat oefening. Zelf vind ik breach makkelijker dan Skye omdat je niet hoeft te sturen en je flashes hoeft te poppen. Raze is leuk als je de double blast pack onder controle hebt en daarme goed kan spelen + wat line-ups. Omen is heel fijn voor smokes maar moet je ook oefenen met zijn flash en teleport. Astra heb ik wel unlocked maar nooit gespeeld en is denk ik wel moeilijk. Reyna beetje hetzelfde als Raze en echt een entry fragger.

Kortom, wat wil je spelen? Sentinel/Duelist/Controller/Initiator. Ofwel:
Wil je entry/veel fraggen → Duelist
Wil je een site compleet af kunnen sluiten → Sentinel
Wil je mapverdelen en je team een set-up geven voor bepaalde (re)takes → Controllers
Wil je "shotcaller" zijn en zorgen dat je team een site op kan → Initiator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kieft91
Brubs schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Het is puur wat je graag speelt en elke agent vereist wel wat oefening. Zelf vind ik breach makkelijker dan Skye omdat je niet hoeft te sturen en je flashes hoeft te poppen. Raze is leuk als je de double blast pack onder controle hebt en daarme goed kan spelen + wat line-ups. Omen is heel fijn voor smokes maar moet je ook oefenen met zijn flash en teleport. Astra heb ik wel unlocked maar nooit gespeeld en is denk ik wel moeilijk. Reyna beetje hetzelfde als Raze en echt een entry fragger.

Kortom, wat wil je spelen? Sentinel/Duelist/Controller/Initiator. Ofwel:
Wil je entry/veel fraggen → Duelist
Wil je een site compleet af kunnen sluiten → Sentinel
Wil je mapverdelen en je team een set-up geven voor bepaalde (re)takes → Controllers
Wil je "shotcaller" zijn en zorgen dat je team een site op kan → Initiator.
Aah thnx voor de uitgebreide uitleg!

Als ik dit zo lees denk ik dat een Duelist of Initiator het beste bij mij past :)
Weer even verder kijken dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
[...]

NU speelde toch wel verrassend lekker mee vond ik. Was echt een ontzettend leuk toernooi om te kijken, deze keer kwam NA op de top, ben benieuwd of ze het vol kunnen houden de volgende masters.
Ben zelf wel Liquid fan, maar Fnatic speelde ook erg goed en 1e 2 maps tegen SEN hadden zo beide kanten uit kunnen vallen. Jammer dat het maar 3 maps zijn geworden in de final
Helemaal mee eens! Ik heb me erg vermaakt met het merendeel van de potten kijken. Het was inderdaad leuker geweest als er een beslissing over vijf mappen moest vallen, maar SEN maakte het erg netjes af; denk een terechte winnaar.

Ik ben benieuwd of we bij een volgend toernooi ook Breeze toegevoegd gaan zien worden aan de mapselectie van deze teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Helemaal mee eens! Ik heb me erg vermaakt met het merendeel van de potten kijken. Het was inderdaad leuker geweest als er een beslissing over vijf mappen moest vallen, maar SEN maakte het erg netjes af; denk een terechte winnaar.

Ik ben benieuwd of we bij een volgend toernooi ook Breeze toegevoegd gaan zien worden aan de mapselectie van deze teams.
Sentinels zijn zeker de terechte winnaar, geen enkel verlies geleden. Wel zeer close maar gewoon nog een maatje te groot.

Breeze zit al in competitive map rotation dus bji de volgende challengers en masters gaat dit er ook wel tussen zitten denk ik. Vind het een moeilijke map, ik kan nog niet echt vinden hoe ik deze het beste kan spelen en met welke agents. Maar goed dat zal nog wel komen denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Nieuwe episode inclusief nieuwe battlepass, we gaan spelen voor een Katana :+
https://playvalorant.com/...valorant-episode-3-act-i/

En de nieuwe challenger series gaan 4 juli starten in Amerika, https://playvalorant.com/...ers-north-america-primer/ Kunnen we weer gaan genieten van nieuwe map en 2e week van nieuwe agent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je KAY/O al gespeeld? Zo ja, wat vind je ervan?

Heb hem zelf nog niet unlocked, maar ik snap wel waarom hij regelmatig gekozen wordt. Toevallig gisteren tegen gespeeld op Haven, en op attack kregen we regelmatig zijn "zero/point" naast window gegooid om te kijken of A op zouden gaan of in window staan. Wat dat betreft ben je dan wel in het nadeel als je suppressed bent en de tegenstander wel abilities kan gebruiken. Maar al met al vind ik het wel een toffe toevoeging als agent aan het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je KAY/O al gespeeld? Zo ja, wat vind je ervan?

Heb hem zelf nog niet unlocked, maar ik snap wel waarom hij regelmatig gekozen wordt. Toevallig gisteren tegen gespeeld op Haven, en op attack kregen we regelmatig zijn "zero/point" naast window gegooid om te kijken of A op zouden gaan of in window staan. Wat dat betreft ben je dan wel in het nadeel als je suppressed bent en de tegenstander wel abilities kan gebruiken. Maar al met al vind ik het wel een toffe toevoeging als agent aan het spel.
Ik heb hem bijna unlocked, alleen was hem vergeten aan te zetten net voordat ik mn weeklys zou completen dus liep wat achter.

Het is een agent die nog wel een nerf gaat krijgen denk ik, zeer sterk en ik denk dat ik hem veel zal gaan spelen. Zeker omdat het gewoon een agent is die mij doet denken aan CSGO met zijn (pop)flash en nade.
De suppress abilities zijn echt zo rot om tegen te spelen, zijn ult ook met die waves die hij elke keer uitschiet. Daardoor wordt een site pakken zo makkelijk omdat je geen tegen abilities van defenders krijgt.

Ben ook heel benieuwd naar de pro-matches op Breeze en in week 2 met Kay/O. Denk dat daar wel weer leuke dingetjes bijzitten die ik kan gaan gebruiken in Competitive matches 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
@HappyPinguin Heb hem inmiddels vrijgespeeld en 2 a 3 potjes gespeeld. Speelt heel lekker weg, maar mijn potjes waren waardeloos omdat ik veel aan het kloten was met zijn abilities. Maar het is wel lachen hoor, erg sterk ook met zijn silence. Je kunt echt mooie spots vinden waar je die knife gooit zodat je snel weet welke site mensen gaan komen, veel sterker zelfs dan Sova imo, enige nadeel is dat je niet weet waar ze precies zitten, maar wel of ze er zitten. De flashes zijn ook wel tof, lekker zoals CSGO hoe je ze kan gooien of "poppen".

Ik ben zeker van plan hem vaker te gaan spelen echt mijn type agent >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:59:
@HappyPinguin Heb hem inmiddels vrijgespeeld en 2 a 3 potjes gespeeld. Speelt heel lekker weg, maar mijn potjes waren waardeloos omdat ik veel aan het kloten was met zijn abilities. Maar het is wel lachen hoor, erg sterk ook met zijn silence. Je kunt echt mooie spots vinden waar je die knife gooit zodat je snel weet welke site mensen gaan komen, veel sterker zelfs dan Sova imo, enige nadeel is dat je niet weet waar ze precies zitten, maar wel of ze er zitten. De flashes zijn ook wel tof, lekker zoals CSGO hoe je ze kan gooien of "poppen".

Ik ben zeker van plan hem vaker te gaan spelen echt mijn type agent >:)
Ik had al zo'n vermoeden, gezien jouw eerdere posts over speelstijlen, dat deze agent je wel zou bevallen. :) Het begin is er in ieder geval, en in de tweede week van challengers maar goed afkijken hoe de pro's hem spelen. :*)

Ik moet hem zelf nog steeds vrijspelen, ben met de laatste tier bezig (speel de laatste tijd niet zoveel meer, ben meer een herfst/winter-gamer ;)). Volgende week moet het met de weekly's wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Vanmiddag 1400h beginnen de eerste VCT Challengers EU, met gelijk de beste match, Fnatic - Liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Rant:

Wat een verschrikking van een ranking heeft deze game. Echt niet te doen, ik stop er ook gewoon mee.
Of ik nou een pot op plat, gold of silver speel. het is een totale willekeur van tegenstanders waar je tegen uit komt. Het stikt van de smurfs op elke rank. En het hele competitive is in mijn ogen gewoon een grote grap.

[ Voor 5% gewijzigd door swoutr op 08-07-2021 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
swoutr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:54:
Rant:

Wat een verschrikking van een ranking heeft deze game. Echt niet te doen, ik stop er ook gewoon mee.
Of ik nou een pot op plat, gold of silver speel. het is een totale willekeur van tegenstanders waar je tegen uit komt. Het stikt van de smurfs op elke rank. En het hele competitive is in mijn ogen gewoon een grote grap.
Heeft meerdere redenen ben ik bang

1: relatief nieuw seizoen, waardoor er veel ranks weer door elkaar zitten door bijv slechte/goede placement matches
2: de ranks die je noemt zijn echt de ELO hell, waar inderdaad veel gesmurf is.
3: Je eigen MMR zit niet op het niveau van de rank die je hebt, waardoor je tegen andere spelers komt dan dat je gewend bent. MMR wordt ook gebaseerd op andere modes dan alleen competitive.

Het rank systeem werkt in mijn ogen juist heel goed maar je hebt soms dagen dat alles mis gaat of dat je wat smurfs etc tegenkomt. Daar heeft iedereen denk ik wle last van en kun je ook niet echt tegen gaan, helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Open Qualifiers voor Champions Tour 3: Challengers 2 EU begint vanavond. NA is over 2 dagen.

Daarna begint de closed qualifier de 22e van juli en het main event begint op 28 juli en 9 september de Masters in Berlijn.

Daarna is VALORANT Champions van 29 nov - 13 dec.

Komt nog genoeg leuks aan dit half jaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Poeh, wat een gave pot tussen FNATIC en Team Liquid. 2-2 als tussenstand, en nu Breeze om te bepalen wie doorgaat naar de finale tegen Vodafone Giants. Hoop dat de finale morgen net zo spannend gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:39:
Poeh, wat een gave pot tussen FNATIC en Team Liquid. 2-2 als tussenstand, en nu Breeze om te bepalen wie doorgaat naar de finale tegen Vodafone Giants. Hoop dat de finale morgen net zo spannend gaat worden.
Dat was echt tot de laatste map een prachtige en gelijkwaardige match, echt heel lekker! Heb alleen Ascent gemist maar dat was dan gelijk wel de minste match als ik de score moet geloven.

Liquid was wel oppermachtig over VGIA alleen op Ascent werden ze weer afgemaakt. Terechte winnaar deze keer. Was weer een mooie challenger reeks in EU.

NA grand finals daarentegen waren echt waardeloos |:( Ik weet niet waar ik naar aan het kijken was, maar het was een groot trollfest vanaf map 1 al. Random proberen te knifen, als je een kill maakt gelijk grieven terwijl er nog meer mensen leven en dan totaal focused zijn op grieven.. Snapte er helemaal niks van, maar leek wel of ze er beide geen zin in hadden.

Nu wachten op de EMEA Play-offs en NA play-offs, daar komen toch weer een hoop leuke potten denk ik. Beginnen 12 en 11 aug respectievelijk. Dus nog een weekje wachten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 10-09 15:02
Is er een discord voor Tweakers die Valorant spelen?
Ik speel vrijwel elke dag een potje comp maar soms lastig met random mensen. :) Ben momenteel Silver 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
jmignolet schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:52:
Ik speel vrijwel elke dag een potje comp maar soms lastig met random mensen. :) Ben momenteel Silver 2. :+
Ik weet eerlijk gezegd niet of er een Discord is, er is wel een algemene tweakers discord geloof ik. Ik heb een week of 4 niet gespeeld (vakantie en andere verplichtingen), maar zit zelf rond Diamond/Immortal dus ik denk dat wij helaas niet ranked samen kunnen spelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
jmignolet schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:52:
Is er wel:
https://discord.gg/RuCvhnpn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Volgende week begint VCT Masters Berlin, zal NA weer de troon pakken of worden ze deze keer afgetroefd.. Ben wel benieuwd wat het weer zal brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:13:
Volgende week begint VCT Masters Berlin, zal NA weer de troon pakken of worden ze deze keer afgetroefd.. Ben wel benieuwd wat het weer zal brengen
Ben ook erg benieuwd! Hoop weer lekker veel potten te kunnen kijken.

Daarnaast nieuwe map teaser: Fracture, wordt uitgebracht in Act II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
HappyPinguin schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:54:
[...]

Ben ook erg benieuwd! Hoop weer lekker veel potten te kunnen kijken.

Daarnaast nieuwe map teaser: Fracture, wordt uitgebracht in Act II.
Ja denk wel dat er weer mooie potten gaan komen ja! Zag Fracture inderdaad ook al, ben wel benieuwd ene grotere mappool is sowieso voor de pro-scene echt een must dus dat is echt wel welkom. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Nieuwe seizoens trailer, ziet er weer tip top uit!:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
Er zitten weer een hoop heerlijke potten bij zeg! Vision Strikers zijn goed bezig, de NA teams ook allemaal en G2 verrast flink met hun plays. Vooral van Gambit ben ik wel onder de indruk en ik denk dat die wel titlecontenders zijn en het een Sentinels flink lastig kunnen maken. Nog een paar dagen Groups en daarna lekker play-offs die ook zeker leuk gaan worden!

Qua Masters is het denk ik wel het meest competitieve toernooi wat we gezien hebben. Waar Sentinels zelfs de eerste international map loss heeft geleden en het soms lastig hebben tegen de wat lagere teams.

Als laatste: POH wat een stage hebben ze gebouwd zeg, prachtig met die holograms van de maps etc! _/-\o_

• Brubs
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-06/

Hele sterke patch waar Skye eindelijk wat nerfs krijgt, die was toch wel echt heel erg sterk. En een goede Jett nerf waardoor die hopelijk ook goed te vervangen is en andere agents wat meer kracht geven.
Map updates moet ik nog even kijken maar het is wel leuk dat ze goed nadenken over shootable boxes etc zodat ze bepaalde spots safer maken. Er wordt wel echt goed nagedacht over elke update, dat is voor mij wel een goed teken dat het nog beter kan groeien tot een echte grootmacht in Esports.

• Ambition88
  • Nu online
Klopt. Alleen jammer dat dat voornamelijk zn vruchten afwerpt in de pro scene. Als ik 1 ding heb geleerd in dit spel en dit geldt eigenlijk voor alle riot games. Ranked = 1 joke met zoveel abilities ben je zonder goed op elkaar ingespeeld te zijn gewoon kansloos. Zelfs in D3 heb je nog de meest achterlijke potjes.

Het was wel erg leuk om het toernooi te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ambition88 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:04:
Klopt. Alleen jammer dat dat voornamelijk zn vruchten afwerpt in de pro scene. Als ik 1 ding heb geleerd in dit spel en dit geldt eigenlijk voor alle riot games. Ranked = 1 joke met zoveel abilities ben je zonder goed op elkaar ingespeeld te zijn gewoon kansloos. Zelfs in D3 heb je nog de meest achterlijke potjes.

Het was wel erg leuk om het toernooi te kijken. :)
Ben ik het niet mee eens. Als je richting D3< gaat dan hebben redelijk wat spelers een mic en kun je dus je abilities wel op elkaar afstemmen. Dan heb je altijd nog die paar toxic idioten die het vergallen, maar over het algemeen (zolang men niet tilt) gaat dat best wel goed hoor. Ik roep ook altijd om abilities als ik denk dat ik ze nodig ga hebben. Smoke/Recon Dart/Flash etc etc kun je goed via voice chat fixen.

Die toernooien zijn echt prachtig inderdaad, binnenkort last chance qualifiers en daarna de Champions _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
10 oktober begint de Last chance Qualifier EU, zeer benieuwd denk dat het tussen G2 en TL zal gaan.
Speel nog steeds zelf ook met veel plezier met de goede updates die ze tot nu uitbrengen.

Lastige is wel de nieuwe map want het is echt een lastige IMO. Je kunt vanuit zoveel kanten aangevallen worden als CT.. Je hebt wel snelle rotations maar toch nog vervelende hoekjes etc, nog even doorleren om daar fatsoenlijk 2+ Agents te kunnen spelen.

Nog 26 dagen tot het volgende seizoen, op welke rank zit iedereen die nog Valorant speelt inmiddels? Ik hoop binnen nu en 2 seizoenen wel een keer dicht tegen Radiant aan te komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Brubs schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:57:
Nog 26 dagen tot het volgende seizoen, op welke rank zit iedereen die nog Valorant speelt inmiddels? Ik hoop binnen nu en 2 seizoenen wel een keer dicht tegen Radiant aan te komen >:)
Door verbouwing en vakantie heb ik al een tijdje geen Valorant meer aangeraakt. Ik zat vorig seizoen in Gold 1, nu in Silver 2, maar denk dat ik max. 10 potten competitive gespeeld heb tot nu toe.

Ga kijken of ik de volgende act weer actief kan meedoen. Heb Replication nu een keer of vijf gespeeld (unrated), dus heb flink wat in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brubs
De nieuwe patchnotes zijn weer binnen.
kleine patch met een aantal tweaks, niks bijzonders
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-08/

Echter, door een foutje hebben ze Jett generfed waardoor het langer duurt voordat Jett haar wapens weer kan pakken na een ability zoals Tailwind of Updraft. Ik speel zelf niet heel veel Jett dus heb het niet echt gemerkt, maar ik heb al van meerdere pro's gehoord dat ze het eigenlijk gewoon een super leuke en vooral goede nerf vinden. Dit omdat Jett altijd wel gepakt wordt en toch wordt gezien als een van de sterkste agents en het hierdoor toch soms een shift kan komen naar andere duelists dan altijd maar Jett.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het op gaan pakken, of ze het nu zo gaan laten als nerf of dat ze het bij de volgende patch toch weer updaten dat het was zoals voor 3.08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-09/

Classic right click generfed bij nieuwe update!
Verder enkel wat kleine updates, kleine patch imo

• Brubs
Nieuwe agent is er eindelijk! Dat samen met wat competitive Queue updates, maar ben zeer benieuwd naar nieuwe agent!

https://playvalorant.com/...alorant-patch-notes-3-10/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Over vier dagen is het zover: Valorant Champions in Berlijn! Van 1 t/m 12 december spelen de beste Valorant teams tegen elkaar. 1 december om 15:00 uur de eerste pot: Vision Strikers tegen Full Sense en om 21:00 uur Fnatic tegen Cloud9 Blue. Ben erg benieuwd wie de uiteindelijke winnaar gaat worden.

Het volledige schema is hier te vinden.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste