1TB SSD gekocht en geleverd, webshop wil bijbetaling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.080 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:00
Mel33 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:47:
[...]

nee nu moet je wel bij je punt blijven heh, alsof wij robots zijn die alles maar moeten lezen, kan toch niet man, ik snap je punt en dat het allemaal achteraf heel duidelijk is. maar dat is vooraf bij deze koop niet helder, en daar kan je geen rechter voor een verschil van 100eu aan wijden. Enige wat de TS kan doen, is het zelfde als de shops doen, coulance bieden of niks en reageren met "ik zie hier verder geen zaak in" maar ik zou helemaal niet reageren want dan geef je erkentenis, en daar gaat dit naar toe zo.
Dit is vanaf het begin mijn hele punt geweest.
Je moet het product vergelijken met dezelfde fabrikant en gelijkwaardige specificaties. Jij keek daarbij alleen naar de capaciteit, terwijl dit apparaat populair is door zijn prestaties.

Er is geen argument gewijzigd, alleen je verhaal klopt niet. Ik zeg ook niet dat mensen robots zijn of moeten zijn. Niemand - zover ik weet - kan alle regels uit zijn hoofd stampen. Maar het feit dat dat niet kan, doet geen afbreuk aan wat er wettelijk is bepaald en waar je - voortaan - op kunt en moet letten.

Zoals ik eerder heb aangegeven; voor 70 euro zal er niet veel gebeuren, nee. Maar mijn reactie gaat, vooral om het feit dat er te veel mensen dat er geen eigen onderzoek hoeft gedaan te worden. Dat is pertinent fout.

In procenten vind ik, bovendien, een korting van 35% best aanzienlijk. Zeker als het de enige aanbieder is die die prijs aanbiedt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:26

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Deze SSD koop je niet meteen om zijn capaciteit maar zijn snelheid:

3.450MB/s
3.200MB/s
620.000IOPS

Als je dan gaat vergelijken kom je op beduidend andere prijzen uit.

Een auto kun je voor € 14.000 euro kopen. Dus die Ferrari van € 14.000 ipv € 140.000 moet ook geleverd worden, want die Kia Rio heeft ook een motor en vier wielen en is voor dat bedrag te krijgen.

Ik zeg niet dat ze er een zaak van maken, dat zijn die zeven tientjes niet waard. Maar dat er wordt geroepen dat er geen eigen verantwoordelijkheid is wanneer je iets koopt voor een veel lagere prijs, is foutief.
Dat vergelijk heb ik dus hierboven gemaakt op 3 criteria : 1TB en 3200MB/s read en 2500MB/s write.
https://tweakers.net/pric...;1260369;1462342;1282313/
Daar komt een range uit van € 136 - € 169 , waarbij de ssd die ik heb nu een uitschieter is naar € 197 op dit moment, maar toen voor 130 erop stond en dus in de range viel.

Als ik nog meer criteria er naast ga leggen dan blijft er uiteindelijk maar 1 product over natuurlijk dus vergelijk houdt gewoon een keer op.
Eigenlijk viel de ssd dus op door zijn prestaties ten opzichte van een goede prijs.
Iets wat ze in de volksmond ook wel een goede koop noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Leeghoofd21 op 05-03-2020 13:08 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Er is wel degelijk wat onderzoek gedaan.
Verder is het niet TS die probeert een verkoper aan een foutieve prijs te houden uit een folder.
Hij heeft iets besteld, betaald en is netjes geleverd. TS heeft aan al zijn plichten voldaan.
Een ondernemer/winkel moet natuurlijk ook zelf zijn zaakjes voor elkaar hebben. Want net zo goed als je kunt zeggen dat TS onderzoek moet doen, moet ondernemer ook zijn zaakjes in de gaten houden. En dat heeft hij duidelijk niet gedaan.

Wat mij betreft een gevalletje ondernemersrisico. TS valt in elk geval niets te verwijten. Zeker geheugen varieert nogal in prijs en SSD schijven zakken voortdurend in prijs. Prijs was een leuke, maar zeker niet onmogelijk.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Deze SSD koop je niet meteen om zijn capaciteit maar zijn snelheid:

3.450MB/s
3.200MB/s
620.000IOPS

Als je dan gaat vergelijken kom je op beduidend andere prijzen uit.
Ondanks dat ik een account heb op tweakers.net maakt het me geen expert op het gebied van SSD's en hun specificaties. Dit is info die ik niet hoef te weten of hoef uit te zoeken. Ik kijk naar opslaggrootte en prijs. De twee belangrijkste factoren eigenlijk voor een eenvoudige consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:04:
[...]
Dat vergelijk heb ik dus hierboven gemaakt op 3 criteria : 1TB en 3200MB/s read en 2500MB/s write.
https://tweakers.net/pric...;1260369;1462342;1282313/
Daar komt een range uit van € 136 - € 169 , waarbij de ssd die ik heb nu een uitschieter is naar € 197 op dit moment, maar toen voor 130 erop stond en dus in de range viel.

Als ik nog meer criteria er naast ga leggen dan blijft er uiteindelijk maar 1 product over natuurlijk dus vergelijk houdt gewoon een keer op.
Eigenlijk viel de ssd dus op door zijn prestaties ten opzichte van een goede prijs.
Iets wat ze in de volksmond ook wel een goede koop noemen.
Dit zijn SSD's van andere fabrikanten. Het artikel van Juridisch Loket geeft aan dat je zoekt naar resultaten van dezelfde
fabrikant. Zie ook mijn vergelijking met een Kia Rio en een Ferrari. Daarnaast werd de Firecuda nergens anders goedkoper dan € 200 euro aangeboden.Ook niet op het moment van jouw vergelijking.
RodeStabilo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:32:
[...]
Ondanks dat ik een account heb op tweakers.net maakt het me geen expert op het gebied van SSD's en hun specificaties. Dit is info die ik niet hoef te weten of hoef uit te zoeken. Ik kijk naar opslaggrootte en prijs. De twee belangrijkste factoren eigenlijk voor een eenvoudige consument.
Voor de wet is iedere consument gelijk, ongeacht hun kennisniveau. Niet iedereen kan een expert in productgroepen zijn, dat snap ik. Maar daarmee kom je niet onder je verplichtingen uit.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:59
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Dit zijn SSD's van andere fabrikanten. Het artikel van Juridisch Loket geeft aan dat je zoekt naar resultaten van dezelfde
fabrikant. Zie ook mijn vergelijking met een Kia Rio en een Ferrari. Daarnaast werd de Firecuda nergens anders goedkoper dan € 200 euro aangeboden.Ook niet op het moment van jouw vergelijking.
Natuurlijk, maar een korting van 70 euro op iets van 200 is helemaal niet zo gek bij elektronica. Zeker niet bij onderdelen die in verhouding veel duurder zijn dan concurerende merken. En dat was hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Philip Ross schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:49:
[...]

Natuurlijk, maar een korting van 70 euro op iets van 200 is helemaal niet zo gek bij elektronica. Zeker niet bij onderdelen die in verhouding veel duurder zijn dan concurerende merken. En dat was hier het geval.
Korting op elektronica is niet ongewoon, nee. Maar 35% korting op een artikel wel zeker voor computer hardware. Zeker als die korting nergens anders verkrijgbaar is en er ook geen uiting is gedaan dat het een stunt is. Het is anders, wanneer je die prijs had betaald tijdens een btw-vrij actie of wanneer het duidelijk was dat het een stunt was.

Hetzij zo, als ik een prijs zie die lager is dan 35% zie dan bij andere retailers, vraag ik mij wel af waarom hun zo voordelig zijn. Vaak is daar een goede reden voor; grijze import, beschadiging, tweedekans, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Voor de wet is iedere consument gelijk, ongeacht hun kennisniveau. Niet iedereen kan een expert in productgroepen zijn, dat snap ik. Maar daarmee kom je niet onder je verplichtingen uit.
En dan ga je verwijzen naar de IOPS. De gemiddelde consument heeft geen idee wat dat getal is en of dat relevant is voor de prijs. Wat hij wel ziet is dat de grootte hetzelfde is en read/write komt ongeveer overeen.
Prijs valt dan ook in dezelfde catagorie als de concurrentie.

En zoals aangegeven, de winkel heeft hem gewoon voor die prijs verkocht. Ook daar ging geen belletje rinkelen. En daar mag je de kennis wel verwachten. Ik wens ze veel succes met het overtuigen van een rechter dat TS ergens verwijtbaar heeft gehandeld. Ook hun argumentatie dat ze duizenden artikelen te koop aanbieden is onzin. Als je het overzicht niet kunt bewaren moet je minder gaan aanbieden. Ook niet iets waar TS verantwoordelijk voor is.

pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB
@SacreBleu
Daar prijzen van 168 tot 310 euro voor dezelfde schijf. Dat is dus een verschil van bijna 100%
35% is dus helemaal niet raar als prijsverschil.

[ Voor 12% gewijzigd door arbraxas op 05-03-2020 13:59 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Leeghoofd21 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Zo werkt het wel, of ze moeten maar iemand sturen die bovenstaande acties zal uitvoeren.
Maar voordat we zover komen wacht ik rustig af of ze nog een keer in de lucht komen.
Een claim zonder wederzijds contract is niet rechtsgeldig. Alleen een rechter kan oordelen, en ik denk dat de genoemde webshop zich eerder de ballen uit je broek lacht als je met zo'n factuurtje aankomt. Mogelijk maak je het zo alleen maar lastiger.

Infeite is dit een antwoord van jou op één van de drie gestelde voorstellen, het annuleren.
Dus twee blijven er openstaan. Zorg gewoon voor goed verweer.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 05-03-2020 14:02 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PhilipsFan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:53:
Dat is toch niet hoe het werkt? Als jij iets koopt wil je toch ook de zekerheid dat datgene dat je gekocht hebt ook echt van jou is, voor de prijs die je ervoor betaald hebt?

[...]

Het hele idee van webshops is dat ze snel leveren. Jij ziet 's avonds iets op internet, bestelt het en de volgende dag heb je het thuis en kun je het gebruiken. Maar volgens jouw logica mag een verkoper daar dus gewoon op terugkomen.
Dat is wel hoe het werkt, en dat is een zekerheid waar je van uit mag gaan, en dat laatste mag inderdaad, als je je als klant kunt bedenken dat de prijs niet klopt.

Ik bedoel, als iedereen in dit topic zonder onderbouwing mag blijven roepen dat ze dit niet vinden kunnen, dan mag ik op dezelfde manier blijven roepen dat ik het wel begrijp van de shop, en dan komen we nog nergens.

Ik ben het overigens níet eens met de werkwijze van de shop om ineens het dubbele bedrag in rekening te willen brengen, ze hadden dit veel tactischer kunnen brengen en een beroep kunnen doen op de coulance van TS. Of ze nu in hun recht staan of niet, een fout erkennen en om begrip vragen staat ze vrij.
En als dat problemen oplevert voor de koper, omdat het nu eenmaal veel werk is om data weer over te zetten, dan vind je dat irrelevant. Dat is het niet.
Dat is het wel. Het zijn allemaal er niet toe doende randzaken als we het over de prijs hebben.

Als het enige waar de TS naar hoeft te kijken de prijs en opslagcapaciteit is, waarom heeft 'ie dan niet één van de tientallen SSD's van 100 euro voor 1 TB genomen? Of weet 'ie eigenlijk best dat 'ie een prijs die (bijna?) te mooi om waar te zijn heeft gevonden voor dit specifieke artikel met deze specificaties? En beproeft 'ie z'n geluk door, zonder navraag bij de shop in kwestie, het product te bestellen en te hopen dat de levering doorgaat en 'ie vervolgens niks meer zal horen?
Jouw redenering is volkomen idioot.
*O* Ben je voor je argumentatie in de leer bij Maarten van Rossem?
Mel33 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:29:
Ik zou zelfs bij de rechter zeggen dat ze helemaal gek zijn geworden als ik het internet moet afstruinen om te moeten weten of een prijs wel klopt.
Met zo'n grote mond is die zaak dan ook snel klaar, maar dan niet in jouw voordeel.
kzou die mail ook gewoon als spam/oplichting zien en of gelijk hebben verwijderdt, dat is gewoon heel plausibel ook nog.(je koop is al helemal klaar namelijk)
Ik heb ook zo'n mail in m'n inbox, van de gemeente ofzo, iets met "aanslag gemeentelijke belastingen". Het ruikt naar spam, en ik woon al in de gemeente, dus ik kan dit verder negeren, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 05-03-2020 14:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 21:51
Ik vind het wel interessante om te lezen dat "impulsaankopen" eigenlijk niet kunnen/mogen bestaan, terwijl veel winkels daar op in springen, omdat je eerst gedegen onderzoek moet doen of de prijs wel klopt. Vaak genoeg dat ik op winkelsites zit te kijken zonder dat ik iets nodig heb, maar als ik iets zie dat mij aanspreekt en de prijs die ik er voor over heb heeft zou ik het ook kopen, zonder eerst de prijs van het product met de prijs van de afgelopen maanden te gaan vergelijken.

Daarnaast gaat niet iedereen eerst een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren voordat ze de aankoop doen. Als iemand een nieuwe SSD nodig heeft en op dat moment de prijzen en kenmerken van de door die site aangeboden SSD's vergelijkt via de in de site verwerkte vergelijk optie, kan het zijn dat diegene beslist laat ik voor deze gaan zonder daarbij te weten dat de prijs normaal stukken hoger ligt. Alleen maar omdat de SSD in kwestie in dat geval de beste kenmerken heeft en in de prijsklasse naar keuze ligt. Als er prijstrackers op de productpagina waren geweest waardoor het duidelijk was geweest dat de prijs opeens veel lager lag dan had ik het een ander verhaal gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
@CodeCaster
Als alles zo overduidelijk is, waarom heeft de winkel het dan wel uitgeleverd?
Het had ze toch meteen duidelijk moeten zijn dat er een Ferrari geleverd word voor de prijs van een Fiat, niet toch?

Zoals al eerder vermeld, niet alleen bij TS zit een verantwoordelijkheid.
Ik heb ook zo'n mail in m'n inbox, van de gemeente ofzo, iets met "aanslag gemeentelijke belastingen". Het ruikt naar spam, en ik woon al in de gemeente, dus ik kan dit verder negeren, toch?
Belasting en omgekeerde bewijslast ;p

[ Voor 30% gewijzigd door arbraxas op 05-03-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Een claim zonder wederzijds contract is niet rechtsgeldig. Alleen een rechter kan oordelen, en ik denk dat de genoemde webshop zich eerder de ballen uit je broek lacht als je met zo'n factuurtje aankomt. Mogelijk maak je het zo alleen maar lastiger.

Infeite is dit een antwoord van jou op één van de drie gestelde voorstellen, het annuleren.
Dus twee blijven er openstaan. Zorg gewoon voor goed verweer.
Voorlopig zie ik de spam mail als niet ontvangen aangezien de overige mails wel netjes in mijn inbox zijn gekomen.
Mochten ze op een andere manier willen communiceren dan mag dat natuurlijk.
Al gok ik dat de retourkosten inclusief het checken van de ssd en formatteren van de ssd hogere kosten met zich meebrengt dan het verschil. Uiteindelijk zal het een gebruikte ssd zijn die nooit voor volle prijs verkocht kan worden, verpakking is namelijk allang weg.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
arbraxas schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:55:
[...]

En dan ga je verwijzen naar de IOPS. De gemiddelde consument heeft geen idee wat dat getal is en of dat relevant is voor de prijs.
De IOPS stonden er gewoon bij, het ging mij om de lees- en schrijfsnelheid. Het argument over 'gemiddelde consument' slaat als een tang op een varken. De gemiddelde consument is ook geen geleerde in de wet. Desondanks kun je een (straf)rechtszaak niet winnen door te zeggen: "Wist ik niet, ik heb meer met voetbal dan rechtsboeken".
[...]

En zoals aangegeven, de winkel heeft hem gewoon voor die prijs verkocht. Ook daar ging geen belletje rinkelen. En daar mag je de kennis wel verwachten. Ik wens ze veel succes met het overtuigen van een rechter dat TS ergens verwijtbaar heeft gehandeld. Ook hun argumentatie dat ze duizenden artikelen te koop aanbieden is onzin. Als je het overzicht niet kunt bewaren moet je minder gaan aanbieden. Ook niet iets waar TS verantwoordelijk voor is.
Bij Otto was er ook al betaald. Dus dan hadden die mensen ook de televisie voor € 100,- moeten krijgen. Immers, acceptatie en aanbod. Gelukkig werkt het zo niet. Internetwinkels werken immers met geautomatiseerde systemen, en soms glipt daar wel eens iets door.
[...]
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB
@SacreBleu
Daar prijzen van 168 tot 310 euro voor dezelfde schijf. Dat is dus een verschil van bijna 100%
35% is dus helemaal niet raar als prijsverschil.
De € 310,- is een uitschieter, geen gemiddelde prijs. Net als dat de Firecuda 1TB gemiddeld 200 kost en geen € 130,-

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 05-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:07:
Al gok ik dat de retourkosten inclusief het checken van de ssd en formatteren van de ssd hogere kosten met zich meebrengt dan het verschil.
Dat is aan de rechter....
Uiteindelijk zal het een gebruikte ssd zijn die nooit voor volle prijs verkocht kan worden, verpakking is namelijk allang weg.
Dat is wel weer, zo, maar het blijft een dwaze en ondoordachte actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

arbraxas schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:07:
@CodeCaster
Als alles zo overduidelijk is, waarom heeft de winkel het dan wel uitgeleverd?
Het had ze toch meteen duidelijk moeten zijn dat er een Ferrari geleverd word voor de prijs van een Fiat, niet toch?

Zoals al eerder vermeld, niet alleen bij TS zit een verantwoordelijkheid.
Er zit zeker bij allebei een verantwoordelijkheid.

Wat we echter níet kunnen verwachten, is dat iedere order handmatig wordt gecontroleerd. Een webshop moet het nou eenmaal van grote aantallen hebben, en daarbij is overmatig handwerk onhoudbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:59
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Korting op elektronica is niet ongewoon, nee. Maar 35% korting op een artikel wel zeker voor computer hardware. Zeker als die korting nergens anders verkrijgbaar is en er ook geen uiting is gedaan dat het een stunt is. Het is anders, wanneer je die prijs had betaald tijdens een btw-vrij actie of wanneer het duidelijk was dat het een stunt was.

Hetzij zo, als ik een prijs zie die lager is dan 35% zie dan bij andere retailers, vraag ik mij wel af waarom hun zo voordelig zijn. Vaak is daar een goede reden voor; grijze import, beschadiging, tweedekans, etc.
ook voor SSD's is het vrij normaal hoor. Kijk bij deze andere populaire SSD: pricewatch: Intel 660p 1TB

Van 11 jan naar 13 jan 2018 van 175 naar 125 gegaan. En 2 maander eerder ook al van 200+ naar die 175.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@SacreBleu
Ik lees televisie en 100 euro. Dat lijkt me al een gevalletje veel duidelijker dat daar iets aan de hand is.
En blijkbaar had Otto ook niet uitgeleverd, want het verschil was zo duidelijk dat het daar de ondernemer wel een lampje ging branden. Eigenlijk bevestig je gewoon mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 13:14
Als ze dan toch een geste willen doen zouden ze de SSD kunnen aanbieden voor de laagste prijs in de pricewatch - 10% ofzo. Lijkt me eerlijker dan er een hogere prijs voor vragen dan de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:59
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Wat we echter níet kunnen verwachten, is dat iedere order handmatig wordt gecontroleerd. Een webshop moet het nou eenmaal van grote aantallen hebben, en daarbij is overmatig handwerk onhoudbaar.
Dat mag je dus juist wel, het zijn geen pannenkoeken daar heh. Alsof de klant wat met hun fouten in de uitgifte heeft te doen.
kijk dat de verkoper dat als een argument aanhaalt bij een rechter, (net zoals alle andere pro webshop antwoorden), dat is heel iets andere dan dat de wet is, of de plicht van een koper.

Ik zien niet dat de rechter zegt, ja u heeft gelijk de klant moet daar op letten en hij kon niet weten dat u het zo druk had..

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Dat is aan de rechter....

[...]

Dat is wel weer, zo, maar het blijft een dwaze en ondoordachte actie.
Vandaar dat ik ook zeg dat ik het gok. Want volgens mij moeten ze dat bijna wel doen.
Voor hetzelfde geld ben ik een of andere gek die uit boosheid weet ik veel wat op de schijf zet voor ik hem terugstuur.
Maar nu ga ik wel een beetje de absurditeit in als ik eerlijk mag zijn.

Ik blijf er bij dat ze genoeg kansen hebben gehad in het proces om contact op te nemen voordat ze verstuurden en ik was best van plan om water bij de wijn te doen als zij dat ook hadden gedaan.
Door het voorstel wat ze nu gedaan hebben heb ik niet het gevoel dat ze er serieus mee om willen gaan en meer een afschrikmiddel hebben willen inzetten.
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Of ze moeten de processen goed dicht tikken , als mijn bedrijf het van de grote aantallen moet hebben lijken mij dit fouten die je niet graag twee keer begaat. Maar zij lijken dat geen probleem te vinden gezien het tweemaal in een week is voorgekomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Leeghoofd21 op 05-03-2020 14:18 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
arbraxas schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:13:
@SacreBleu
Ik lees televisie en 100 euro. Dat lijkt me al een gevalletje veel duidelijker dat daar iets aan de hand is.
En blijkbaar had Otto ook niet uitgeleverd, want het verschil was zo duidelijk dat het daar de ondernemer wel een lampje ging branden. Eigenlijk bevestig je gewoon mijn verhaal.
Ook al had Otto wel uitgeleverd was het alsnog nietig verklaard. Het hele argument over uitleveren snijdt geen hout.
Waar je geen rekening mee houdt is dat bij Otto honderden bestellingen binnenkwamen. Ik kan niets zeggen over de bestellingen bij Azerty maar ik ga er niet vanuit dat dit met hetzelfde volume ging.

Sommige dingen gebeuren nu eenmaal, dat is ook niet anders. Er zijn genoeg aanbieders die beloven dat wanneer je voor 12 uur 's nachts besteld het morgen bij je is. Niemand leidt een foutloos leven.
SlasZ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:15:
Als ze dan toch een geste willen doen zouden ze de SSD kunnen aanbieden voor de laagste prijs in de pricewatch - 10% ofzo. Lijkt me eerlijker dan er een hogere prijs voor vragen dan de concurrenten.
Ik vind het verschil best veel. Maar of het 'te mooi' was om waar te zijn, is misschien het andere uiterste.
Wat wel raar is, is dat ze daarna met € 70,- euro boven het gemiddelde gaan zitten. Ik vermoed dat ze dit argument gebruiken om uit te lichten dat een artikel wat € 280,- is, wel te mooi om waar te zijn is als het ineens € 130,- is.

Prima argument, behalve dat andere grote retailers het voor € 200,- euro doen.

[ Voor 28% gewijzigd door SacreBleu op 05-03-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mel33 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Dat mag je dus juist wel, het zijn geen pannenkoeken daar heh. Alsof de klant wat met hun fouten in de uitgifte heeft te doen.
kijk dat de verkoper dat als een argument aanhaalt bij een rechter, (net zoals alle andere pro webshop antwoorden), dat is heel iets andere dan dat de wet is, of de plicht van een koper.

Ik zien niet dat de rechter zegt, ja u heeft gelijk de klant moet daar op letten en hij kon niet weten dat u het zo druk had..
Mjah dit is dus een beetje het probleem in dit topic.

Jij roept heel hard en vetgedrukt dat je mag verwachten dat een webshop iedere order met de hand controleert. Omdat het geen pannenkoeken zijn, wat dat ook mag betekenen. Jij zegt dat, omdat jij dat vindt. Omdat dat jou wenselijk lijkt, omdat de kans dan groter is dat consumenten niet met een probleem als het huidige worden opgezadeld. En in een ideale wereld is dit ook zo.

In de huidige wereld echter, kost arbeid geld. En zal er, zelfs bij handmatige controle door één persoon, zo nu en dan nog steeds een order doorheen vallen waarbij iets is misgegaan. Dus dan moeten we twee, of drie controleurs per order gaan aanstellen? En dat dan elke bestelling een tientje duurder wordt, maar er (bijna) nooit meer iets fout gaat, nemen we dan op de koop toe? Of gaan we dan toch weer massaal bestellen bij shops waarbij er misschien af en toe wat fout gaat, maar die wel een paar euro goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 15:29

PhatFish

and, uhm......Moo

SlasZ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:15:
Om een niet-standaard product als webshop te voeren kan een enorme administratieve klus zijn. Is het gewoon niet waard. De verliespost van de webshop is hier hooguit enkele tientjes. Ik gok rond de €30 + verzendkosten. Retourmedewerker erop zetten reken je al snel €20 aan kosten en dan nog de waardedaling van het "showmodel", wat ook weer een tijd op de plank kan blijven liggen.

Geen enkele webshop met een beetje commercieel inzicht gaat meer doen dan het mailtje sturen voor bijbetaling dat TS heeft ontvangen. Dat is gewoon te duur. Als TS bijbetaalt is het mooi meegenomen, anders is het een paar tientjes ondernemersrisico.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:19:
[...]

In de huidige wereld echter, kost arbeid geld. En zal er, zelfs bij handmatige controle door één persoon, zo nu en dan nog steeds een order doorheen vallen waarbij iets is misgegaan. Dus dan moeten we twee, of drie controleurs per order gaan aanstellen? En dat dan elke bestelling een tientje duurder wordt, maar er (bijna) nooit meer iets fout gaat, nemen we dan op de koop toe? Of gaan we dan toch weer massaal bestellen bij shops waarbij er misschien af en toe wat fout gaat, maar die wel een paar euro goedkoper zijn?
Dat is toch eigenlijk het ondernemersrisico?
Als de shop 100% goed wil doen zal ze dat klauwen met geld kosten.
Als ze er vanuit gaan dat 1% fout gaat, dan hebben ze dus een afweging gemaakt tussen de kosten en baten.

Consumenten hebben op dit moment genoeg keuze waar ze iets bestellen en doen dat op basis van prijs , service , levertijd etc etc.
Mocht een shop een tientje duurder zijn dan zullen ze mogelijk minder bestellingen krijgen,maar die kunnen ze dan wel 100% goed doen zodat het misschien goedkoper is dan 99% van je bestellingen goed te laten gaan.
Vooral op grote aantallen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
[...]

Jij roept heel hard en vetgedrukt dat je mag verwachten dat een webshop iedere order met de hand controleert. Omdat het geen pannenkoeken zijn, wat dat ook mag betekenen. Jij zegt dat, omdat jij dat vindt. Omdat dat jou wenselijk lijkt, omdat de kans dan groter is dat consumenten niet met een probleem als het huidige worden opgezadeld. En in een ideale wereld is dit ook zo.

Daar hebben we een woord voor: Ondernemersrisico
Het is bewust de keuze van diezelfde ondernemer om dat niet te doen vanwege de kosten. In dit specifieke geval is de kosten/baten balans negatief.
Maar dat maakt TS er op geen enkele manier verantwoordelijk voor. Bedrijfsvoering is volledig aan de ondernemer, en de daarmee gepaarde risico`s ook.

Jij blijft maar maar roepen over de verantwoordelijkheid van de koper, terwijl die in dit geval werkelijk nergens invloed op kan hebben.
Zelfs de prijs was wel goedkoop, maar niet onredelijk.

@SacreBleu
Ook al had Otto wel uitgeleverd was het alsnog nietig verklaard. Het hele argument over uitleveren snijdt geen hout.
Waar je daar even voor het gemak overheen stapt is het de overduidelijke foutieve prijs. Had TS hier 25 of 50 euro betaald had ik je gelijk gegeven, maar in mijn optiek was dit een normale goedkope prijs voor een 1TB SSD. Het feit dat ze ook gewoon hebben uitgeleverd bevestigd dit ook. In eerste instantie zag ook de winkel dit niet als abnormaal.
Kun je wel allemaal dingen als volume en automatisering aanhalen, het enigste wat je daarmee aangeeft is dat je als ondernemer blijkbaar je processen niet op orde hebt, of bewust het risico neemt op fouten als dit.

[ Voor 27% gewijzigd door arbraxas op 05-03-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Met zo'n grote mond is die zaak dan ook snel klaar, maar dan niet in jouw voordeel.

[...]

Dus jij sluit 'je best wel oke' betoog (behalve het stuk over, dat de klant het best wel kon weten, nee dat kon ie niet in dit geval, prijs verschil is te weinig) met de woorden dat de rechter mij op het woord 'dat ze daar gek zijn' alles in mijn nadeel beslist?? |:(
this toch ook zot als je iets koopt van, en na het hele afhandelen, een mailtje stuurt dat je bij moet betalen. (nog nooit van gehoord tot ik dit las hier)

En dat een mail van een webshop na een koop in je spam zit, haal je de belasting erbij? Hij heeft nog niet eens een brief van dat bedrijf hoor?? die krijg je wel als je wat moet betalen bij de belasting.
Je argumenten zijn op die dingen gebaseerd

We moeten alles maar accepteren als argument, oke corona deed het.

'Nee hij kon het niet weten' zou het zijn geweest als uitspraak, punt. Maar nu met alles wat de ts zegt werkt het in zijn nadeel, en nee fair is het dan niet, en ja je hebt altijd gelijk dat de prijs niet klopt, is ook niet fair, en dan heb je gelijk toch, en ja als je eerlijk wil zijn betaal je bij. maar het is hier de manier waarop hoe de klant nu in het nadeel beland. Alles wat je zegt kan gebruikt worden

offtopic:
de webshop medewerkers lokken jou nu uitspraken hier op tweakers uit die ze straks opvoeren O-) (ook een scenario wat plausibel is)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Mel33 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:45:
[...]

offtopic:
de webshop medewerkers lokken jou nu uitspraken hier op tweakers uit die ze straks opvoeren O-) (ook een scenario wat plausibel is)
Zoiets zal ik ook al te denken.
Eigenlijk kunnen ze de order redelijk makkelijk herleiden naar mij als persoon op Tweakers.

Procederen heb ik nog niet gedaan dus voor alles is een eerste keer.
Als zij voor een product met een waarde van € 130 dat willen doen, ben ik er best voor in.

[ Voor 12% gewijzigd door Leeghoofd21 op 05-03-2020 14:50 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
[...]

Nee omdat het een officele webshop betreft kan ik niet weten dat jou argument telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Vandaar dat ik ook zeg dat ik het gok. Want volgens mij moeten ze dat bijna wel doen.
Voor hetzelfde geld ben ik een of andere gek die uit boosheid weet ik veel wat op de schijf zet voor ik hem terugstuur.
Maar nu ga ik wel een beetje de absurditeit in als ik eerlijk mag zijn.
Een beetje webshop, ervan uitgaande dat het geen 'zolderkamer-webshop' is, heeft genoeg juristen in dienst om te snappen dat ze echt niet jouw claim gaan betalen. Idee is leuk bedacht, maar het levert je niet de beoogde winst op.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 05-03-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
@SacreBleu

Waar je daar even voor het gemak overheen stapt is het de overduidelijke foutieve prijs. Had TS hier 25 of 50 euro betaald had ik je gelijk gegeven, maar in mijn optiek was dit een normale goedkope prijs voor een 1TB SSD. Het feit dat ze ook gewoon hebben uitgeleverd bevestigd dit ook. In eerste instantie zag ook de winkel dit niet als abnormaal.

In mijn eerste post heb ik de prijzen neergezet. Dus ik loop nergens overheen. Ik geef aan dat het uitleveren an sich geen bevestiging van iets is.

Kun je wel allemaal dingen als volume en automatisering aanhalen, het enigste wat je daarmee aangeeft is dat je als ondernemer blijkbaar je processen niet op orde hebt, of bewust het risico neemt op fouten als dit.

Dit is precies ter sprake gekomen in het arrest en is gedeeltelijk de grond geweest waarop de rechter het besluit heeft genomen.
Ik bevestig daarmee juist het tegenovergesteld. Immers was Otto ook een prijsfout. Maar toch hoefde ze niet te leveren. Supervreemd, want ze hadden hun zaakjes niet op orde. Ondernemersrisico, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Een beetje webshop, ervan uitgaande dat het geen 'zolderkamer-webshop' is, heeft genoeg juristen in dienst om te snappen dat ze echt niet jouw claim gaan betalen. Idee is leuk bedacht, maar het levert je niet de beoogde winst op.
Het is een club die al best lang bestaat en waar ik regelmatig wat onderdelen bestel voor zelfbouw of om wat voor anderen te bouwen.
Op dit moment hebben ze 44k prijzen in de Pricewatch staan.

Zoals ik al aangaf ga ik niet vrijwillig hem uitbouwen en vervangen.
Dat ze de kosten niet zullen betalen snap ik ook wel , maar als zij schermen met een "normale" prijs die 35% boven de markt ligt kan ik ze niet serieus nemen en krijgen ze een tegenvoorstel.

[ Voor 13% gewijzigd door Leeghoofd21 op 05-03-2020 14:55 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:15

Bob Popcorn

Plop!

AW_Bos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:49:
[...]

In dienst nog wel? :? Denk dat het je nog vies tegen valt hoeveel juristen een webshop in dienst heeft. :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:40
XWB schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:38:
@Leeghoofd21 Ik denk wat @Hackus bedoelt is dat je ook naar de andere shops van pricewatch: Seagate FireCuda 510 1TB had kunnen kijken, dan had je direct gezien dat € 129.05 helemaal niet kan :) De uitvoering die je gekocht hebt gaat vanaf ~ € 200.
Ja want je bent verplicht als je bij een webshop iets koopt, voor hun te controleren of de prijs klopt 8)7

Als ik iets zie voor een aannemelijk te maken prijs, ben ik toch niet VERPLICHT om prijzen te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Zoals ik al aangaf ga ik niet vrijwillig hem uitbouwen en vervangen.
Dat ze de kosten niet zullen betalen snap ik ook wel , maar als zij schermen met een "normale" prijs die 35% boven de markt ligt kan ik ze niet serieus nemen en krijgen ze een tegenvoorstel.
Sowieso een data drager ga je niet opsturen zonder grondig wissen met jou prive, om er nog maar een punt bij te halen haha
ding is nu van jou. Wacht de brief maar af waar ze je vragen, ipv een mail, (dit doe je gewoon niet via een mail)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Immers was Otto ook een prijsfout. Maar toch hoefde ze niet te leveren
Dit is exact het verschil, zoals ik al aangaf. Bij Otto was het zo overduidelijk een foutieve prijs dat er niet eens tot levering is overgegaan. Dit in tegenstelling tot de situatie in dit topic. Zo overduidelijk was de foutieve prijs dus niet, anders was er nooit uitgeleverd. De rechtszaak daar ging ook over het tot uitleveren dwingen van Otto tegen een overduidelijk foutieve prijs. Dat is ook hier niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat ik dus bedoel, is dat in dit subforum (en op Kassa, Radar, enzovoorts) mensen altijd heel hard roepen dat ze menen te weten waar ze recht op hebben, zonder enige onderbouwing behalve hun onderbuikgevoel, en daarom steeds harder en met grotere en dikkere letters hun mening moeten blijven herhalen, en dat mensen winkels afschilderen als grote, koude machines waar geen mensen werken.

En dan wil ik daar tegenin roepen met hetzelfde gebrek aan onderbouwing, en met dezelfde passie die vóór de webwinkels spreekt, want die hebben het niet altijd allemaal even makkelijk.

Maar als er over een paar jaar nog drie computershops over zijn, waarvan twee in buitenlandse handen, piepen we allemaal wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Bob Popcorn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:56:
[...]

In dienst nog wel? :? Denk dat het je nog vies tegen valt hoeveel juristen een webshop in dienst heeft. :')
Misschien niet in dienst, maar wel contacten. Als je een beetje bedrijf runt met wat vermogen, dan moet je toch wel iemand hebben die juridische kennis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
en dat mensen winkels afschilderen als grote, koude machines waar geen mensen werken.
Laat nou net hier in het topic 1 van de pro webwinkel argumenten in dit topic zijn dat het gaat om grote volumes die automatisch verwerkt worden en dat daardoor automatisch fouten kunnen onstaan. Want manuren zijn zo duur.........
Maar als er over een paar jaar nog drie computershops over zijn, waarvan twee in buitenlandse handen, piepen we allemaal wel anders.
Geen idee wat dit aan het topic moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Misschien niet in dienst, maar wel contacten. Als je een beetje bedrijf runt met wat vermogen, dan moet je toch wel iemand hebben die juridische kennis heeft.
Gelukkig heb ik Tweakers.net als juridische vergaarbak O-)
Indien ze serieus juridisch gaan lopen doen, dan begin ik daar ook mee.
Maar tot op heden hou ik het gewoon bij wat ik eerder heb gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Leeghoofd21 op 05-03-2020 15:06 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Wat ik dus bedoel, is dat in dit subforum (en op Kassa, Radar, enzovoorts) mensen altijd heel hard roepen dat ze menen te weten waar ze recht op hebben, zonder enige onderbouwing behalve hun onderbuikgevoel, en daarom steeds harder en met grotere en dikkere letters hun mening moeten blijven herhalen, en dat mensen winkels afschilderen als grote, koude machines waar geen mensen werken.

En dan wil ik daar tegenin roepen met hetzelfde gebrek aan onderbouwing, en met dezelfde passie die vóór de webwinkels spreekt, want die hebben het niet altijd allemaal even makkelijk.

Dat ligt er maar net aan hoe dom we als volk zijn, geven we altijd webshops(bedrijven) hun zin met 'hun valide argumenten' als ze het verkloten! of scheiden we het kaf van het koren op den duur.
Ik snap het principe eerlijkheid wel hoor, ja als de fuckup zo groot is, ja dan herstel je dat als klant, of je ziet ervan af. en tuurlijk als je het voor de rechter laat komen knijp je hem als je iets hebt wat een mazzel was. Maar als webshops dit gaan doen dan ben je gewoon een schoft om de klant zo aan te spreken, of als ze wel naar de rechter gaan, door de mangel te halen, dan mag de naam er ook wel bij,
Ik wil niet het risico lopen dat mij dit overkomt, dus nee die mag niet groeien vind ik. De rest van wat je zegt ben ik het allemaal wel deels mee eens, alleen de weg die wij aan het op zijn gaan, wil ik niet gaan, ze hebben al zoveel macht en moet ik dan straks alles via een rechter aanvechten, nee aub dit soort (en dan bedoel ik precies dit voorbeeld), is moraal gezien niet beleefd, je maakt een fout en je gaat weer door, dan heb je eer en geweten, zulke bedrijven die klanten met hun problemen opzadelen geen kans geven aub staks als ze groot zijn trekken ze zo je rekening leeg omdat dat mag (snap je wat ik probeer te remmen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 17:27
De webshop had dan niet moeten leveren. Klaar. Maar hoe laat heb jij alle emails ontvangen? Daar ben ik vooral heel benieuwd naar!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
stftweaker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:49:
De webshop had dan niet moeten leveren. Klaar. Maar hoe laat heb jij alle emails ontvangen? Daar ben ik vooral heel benieuwd naar!
Orderbevestiging: 18-02 11:27 (inbox)
Betalingsbevestiging: 18-02 11:30 (inbox) vanuit PayPal
Mail over prijs etc 18-02 13:45 ( spam )
Verzendbevestiging: 24-02 16:28 (inbox)
Melding dat de factuur klaarstaat ( voor € 130) : 25-02 05:04 (inbox)

Het mail adres is in alle gevallen hetzelfde geweest van de verzender.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 05-03-2020 20:52 . Reden: Naam webshop weggevaagd ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

paQ

Dus er zat nog 6 dagen tussen? Het extra betaalverzoek en alsnog verzenden?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-08 19:06
Webshop had hier gewoon je order duidelijk moeten annuleren, dit voelt meer alsof ze je willen intimideren om buitensporig veel bij te betalen al helemaal aangezien ze willen dat je bijna 70 euro meer lapt dan de prijs waar ze hem nu voor verkopen.

IANAL maar ik denk dat je hier sterk staat mochten er juridische stappen worden gezet.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 05-03-2020 20:52 . Reden: Naam webshop weggevaagd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:16

JME

zeg maar Jamie

paQ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:59:
Dus er zat nog 6 dagen tussen? Het extra betaalverzoek en alsnog verzenden?
Hahaha, dan hadden ze dus al lang opgegeven en is dit hele topic overbodig geweest! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Idd zo zie ik het nu ook
Ze hebben het alsnog later verstuurd.
Ik dacht ook al, dit soort dingen doen goeie shops niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 17:27
Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Orderbevestiging: 18-02 11:27 (inbox)
Betalingsbevestiging: 18-02 11:30 (inbox) vanuit PayPal
Mail webshop over prijs etc 18-02 13:45 ( spam )
Verzendbevestiging: 24-02 16:28 (inbox)
Melding dat de factuur klaarstaat ( voor € 130) : 25-02 05:04 (inbox)

Het mail adres is in alle gevallen hetzelfde geweest van de verzender.
Danku! Daar gaan ze dus nat! Ze sturen een mail over de prijs. He, logisch.
Maar versturen daarna het product naar jou(zat hier ook de originele factuur bij?) En ze hadden tijd genoeg om de order te annuleren. Jij hebt immers geen akkoord om de meerpijs gegeven. En er zat genoeg tijd tussen moment van de email en de verzenden.
En daarna zeggen er staat een factuur klaar voor 130 euro.

Lekker laten die hap.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 05-03-2020 20:52 . Reden: Naam webshop weggevaagd ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Krijg sterk het gevoel dat als je gebeld had, dat ze wel zouden zeggen, ja die mail had niet verstuurt moeten worden we hebben de order afgemaakt volgens aankoop.
Veel plezier met de aankoop.

Tem dat is mijn ervaring met de gerenomeerde zaken. (Vandaar ook mijn semi rand in vorige berichten, maar dat had meer te maken met de adviezen hier)

[ Voor 28% gewijzigd door Mel33 op 05-03-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:32:
[...]

Ja, want de Rijksoverheid is BS 8)7. https://www.rijksoverheid...-bij-een-koopovereenkomst. Ook het Juridisch loket weet niet waar ze het over hebben: https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/.

Dit is gewoon onderdeel van je onderzoeksplicht.
Ja, ook overheden leggen poep op. Als ik morgen naar de winkel ga om iets te kopen, moet ik dus eerst naar een andere winkel om een vergekijkend onderzoek te doen?

Soit, zelfs na onderzoek kan je niet aan de prijs van TS zien dat die kennelijk fout is.
Moet je dan steeds het goedkoopste exemplaar links laten liggen, omdat de prijs wel eens fout zou blijken te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Wat ik het byzondere vind is dat de bestelling en de prijsfout keurig op de zelfde dag vallen.. Maar ze het een aantal dagen later nog gewoon versturen..

Schijnbaar hebben ze optijd kunnen ontdekken dat er een fout is opgetreden... Maar verdere actie ondernemen (order on hold / cancellen) hebben ze ook niet gedaan... En uitgaande van goed vertrouwen dat de TS nog gaat betalen de order toch verzonden...

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:16
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Dat is het wel. Het zijn allemaal er niet toe doende randzaken als we het over de prijs hebben.

Als het enige waar de TS naar hoeft te kijken de prijs en opslagcapaciteit is, waarom heeft 'ie dan niet één van de tientallen SSD's van 100 euro voor 1 TB genomen? Of weet 'ie eigenlijk best dat 'ie een prijs die (bijna?) te mooi om waar te zijn heeft gevonden voor dit specifieke artikel met deze specificaties? En beproeft 'ie z'n geluk door, zonder navraag bij de shop in kwestie, het product te bestellen en te hopen dat de levering doorgaat en 'ie vervolgens niks meer zal horen?
Als dat zo zou zijn, dan staat hij daar vrij in. Er is geen sprake van een kennelijke fout, daarvoor is het prijsverschil te klein.

Wat ik niet begrijp is dat je telkens de hamvraag ontwijkt. Als het volgens jou normaal is dat een winkel achteraf, na verkoop, betaling en levering, terugkomt op de prijs. Wanneer komt dan het moment dat je iets wat je gekocht en betaald hebt, veilig in gebruik kunt nemen? En dag? Een week? Een maand? Geef daar dan eens antwoord op. En als je daar antwoord op geeft, zet er dan ook even bij welke termijn hiervoor in de wet staat.

O, dat kun je nergens vinden? Nee, dat klopt wel. Omdat het ook nergens staat! In de wet staat dat een koopovereenkomst definitief is zodra koper en verkoper dat aan elkaar kenbaar hebben gemaakt! En in het geval van een webshop betekent dat dat de overeenkomst definitief is zodra de verkoper een factuur heeft verstuurd, maar in ieder geval zodra de artikelen zijn uitgeleverd. Viola, je mag een gekocht en betaald artikel gewoon meteen in gebruik nemen zodra je het ontvangt. De winkel staat totaal niet in z'n recht om achteraf over de prijs te gaan janken. Tenzij het uiteraard overduidelijk een kennelijke fout is, maar daar is hier geen sprake van.

Als je nu nog niet overtuigd bent, draai het dan eens om. Stel je voor, ik koop een wasmachine, ontvang deze en neem deze in gebruik. Na een maand kom ik erachter dat ik teveel heb betaald, ik pak de wasmachine weer in en breng 'm terug en vraag m'n geld terug. Dan word ik dus vierkant uitgelachen door de winkel. Snap je het nu? Een koopovereenkomst is definitief. Gelukkig maar. Of laat jij je splinternieuwe wasmachine nog een halfjaar ingepakt in de schuur staan, terwijl je nog door wast met de oude, voor het geval dat de webshop de nieuwe machine terug wil? Of je mag 'm wel houden maar alleen tegen woekerprijs? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wat is eigenlijk nog de reden van dit topic?
Als ik het goed begrijp heb je het product gewoon ontvangen voor de geadverteerde prijs op het moment van aankoop en is na levering geen contact meer geweest met de webshop.

Met andere woorden, de koopovereenkomst lijkt afgerond zonder haken en ogen.
Afgezien van dat rare mailtje over een prijsfout dan, maar dat heeft geen vervolg meer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
KnoxNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:56:
[...]

Ja want je bent verplicht als je bij een webshop iets koopt, voor hun te controleren of de prijs klopt 8)7

Als ik iets zie voor een aannemelijk te maken prijs, ben ik toch niet VERPLICHT om prijzen te vergelijken?
Er staat natuurlijk nergens geschreven dat je verplicht bent ;)

Maar goed vooronderzoek scheelt je gezeik en een topic met 150 reacties.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:09:
Dus dit is ook een prijsfout?
pricewatch: EVGA GeForce RTX 2080 FTW3 Ultra Gaming
https://www.sicomputers.n...8-gb-gddr6-id-726257.html
Normaal 800+ euro, maar nu bij 1 aanbieder al de hele ochtend 595.
*SiComputers is sowieso een blacklisted bedrijf , gezien het verleden*
Ik zie dat ze nu ook een batterij aan GPU's 20% lager aanbieden dan de rest van de markt met geen enkele manier om te checken waarom ze dit doen.
En dan bestel je, krijg je te horen dat ze opeens geen voorraad meer hebben en dat het nog zeker een maand gaat duren. En dan annuleer je de bestelling, duurt het nog 30 dagen voor je je geld terug krijgt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wim-Bart schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:18:
[...]

En dan bestel je, krijg je te horen dat ze opeens geen voorraad meer hebben en dat het nog zeker een maand gaat duren. En dan annuleer je de bestelling, duurt het nog 30 dagen voor je je geld terug krijgt.
Ja ze hopen dat je het vergeet ofzo
Het 2week principe

Dit is precies wat mij ook heel erg stoort bij bedrijven, er zijn heel veel valide punten die 30 dagen rechtvaardigheid geven, maar dat is het totaal niet natuurlijk!
dat is het ooit geweest misschien in 1980 toen ze nog met geldzakken van bank naar bank liepen. Je koopt er nooit weer toch.

Bij mij is een bedrijf pas goed als het met de slechte dingen goed omgaat
Ach laat ik maar stoppen, anders haal ik de nam/shell er nog bij in dit verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
LA-384 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:54:
Wat is eigenlijk nog de reden van dit topic?
Als ik het goed begrijp heb je het product gewoon ontvangen voor de geadverteerde prijs op het moment van aankoop en is na levering geen contact meer geweest met de webshop.

Met andere woorden, de koopovereenkomst lijkt afgerond zonder haken en ogen.
Afgezien van dat rare mailtje over een prijsfout dan, maar dat heeft geen vervolg meer gekregen.
De huidige reden van het topic is niet zo heel erg veel meer, het meeste is volgens mij wel gezegd en het is al eventjes stil in de mail vanuit de webshop.
In het begin was het meer een vraag om advies hoe ik het beste met de situatie kon omgaan.
Daarbij zijn er nog wat adviezen gegeven die mij ook geholpen hebben en geven toch enige gemoedsrust.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leeghoofd21 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:09:
Dus dit is ook een prijsfout?
pricewatch: EVGA GeForce RTX 2080 FTW3 Ultra Gaming

Normaal 800+ euro, maar nu bij 1 aanbieder al de hele ochtend 595.
Waarom wil je een uitlopend artikel erbij halen om je gelijk te krijgen ?
verder is het een op=op actie zoals je kunt zien, en dan is het geen kennelijke vergissing.
(actie etc heb ik al eerder getracht uit te leggen)

* Het gaat er om dat het zelfde artikel waar jij belang bij had bij alle shops +€70,- duurder was, en er geen zichtbare actie/aanbieding was.

Maar het lijkt er op dat je verder niets meer hebt gehoord(behalve e-mailtje in spambox ten tijde van aankoop)
(verkoper leest hier ook mee, of medewerkers van)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

loki504 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:38:
[...]

In dit geval ben ik helemaal eens met een slechte review. Er is een fout gemaakt kan gebeuren. er is erkent. en geven een aantal opties aan de consument. je krijgt niets te horen van de consument om x reden. En dan ga je hem alsnog maar opsturen? 8)7 8)7.
Ik ben ook wel eens gebeld door een bedrijf vanwege een bestellen en wat ik wou doen. kost je 1 belletje. en dan had je die slechte review niet gehad. ja de consument kan soms hard zijn. Maar de ondernemer schiet zich zelf ook in hun voeten door blijkbaar te weinig marges te pakken. Dan wel de ballen hebben om de kosten op de juiste persoon te halen. in dit geval de leverancier. Want ook dit is een geval van regres recht.(simpel gezegd de schade verhalen(onder de kostprijs moeten verkopen) op de veroorzaker(de leverancier die een verkeerd bestand aanlevert). Maar dat doen ze niet.

Wat ik ook erg vind is dat ze aan TS aangeven dat de marktconform prijs €287,66 is. (de rest verkoopt hem tussen de 200 en 210 euro..). en er dan ineens €269,95 voor vragen. terwijl hij enkele dagen later gewoon 203,05 te koop staat. Sorry maar dan vraag je er om. Azerty is niet een 1 of ander simpele webshop die ineens duizenden bestellingen krijgt door hun prijs fout.

Eigen schuld dikke bult.

Uiteraard hoef je niet direct met alles en nog wat de gaan schelden. Maar een pittige review is hier dan eventueel wel op zijn plaats.
Gebeurt dat überhaupt weleens? Want er is maar bar weinig over te vinden of dat zich in de praktijk wel afspeelt.
O, dat kun je nergens vinden? Nee, dat klopt wel. Omdat het ook nergens staat! In de wet staat dat een koopovereenkomst definitief is zodra koper en verkoper dat aan elkaar kenbaar hebben gemaakt! En in het geval van een webshop betekent dat dat de overeenkomst definitief is zodra de verkoper een factuur heeft verstuurd, maar in ieder geval zodra de artikelen zijn uitgeleverd. Viola, je mag een gekocht en betaald artikel gewoon meteen in gebruik nemen zodra je het ontvangt. De winkel staat totaal niet in z'n recht om achteraf over de prijs te gaan janken. Tenzij het uiteraard overduidelijk een kennelijke fout is, maar daar is hier geen sprake van.
Als je enkel de helft van de wet leest ja... Er staan bv ook artikelen in over dwaling om maar eens iets te noemen. Een meer essentiele vraag is ook of de winkel wel de wil had het product voor die prijs te verkopen. Wat een vereiste is voor de totstandkoming van een koop. En daar ga je al mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 20:56
Paulus0013 schreef op zondag 5 april 2020 @ 03:41:
[...]

Gebeurt dat überhaupt weleens? Want er is maar bar weinig over te vinden of dat zich in de praktijk wel afspeelt.
Of het bij verkeerd gelinkte artikelen of geneurt durf ik niet te zeggen(gelukkig komt het ook niet zovaak(of is het overduidelijk)). Maar bij garantie gebeurt het wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 19:51
*knip* Hier zijn de shopreviews voor.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2020 11:09 ]

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 23-08 21:16

JME

zeg maar Jamie

*knip* Hiervoor mag je de volgende keer een Topicreport aanmaken. Scheelt ons opruimen én we zien eerder dat er actie moet worden ondernomen op een topic.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Goed, alles in de originele discussie is inmiddels wel gezegd. Om hier niet nog verder offtopic te raken met alle eigen ervaringen (met andere webshops), gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.