Ik heb dinsdag 18-02 bij een bekende webshop een FireCuda 510 SSD 1TB - Solid state drive (pricewatch: Seagate FireCuda 510 1TB) gekocht tegen een prijs van € 129.05.
Op maandag 24-02 heb ik de verzendbevestiging ontvangen en dinsdag 25-02 de factuur voor garantie.
Ik heb deze ingebouwd en mijn gegevens overgezet (Windows / games etc) en mijn oude ssd verwijderd.
Vanavond was ik de administratie aan het afronden en kwam ik onderstaande mail in mijn junk folder tegen welke ik blijkbaar 18-02 in de middag heb ontvangen.
Omdat een kennis vandaag ook op zoek was naar deze SSD heb ik hem aangeraden om ook even te kijken bij deze webshop en daar was deze vandaag voor € 133,55 verkrijgbaar. Dus ik ben van mening dat de fout niet zo " kennelijk" is als zij beweren.
Op dit moment voeren ze een prijs van rond de € 200 , dus het voorstel om hem te kopen tegen het reduceerde bedrag van € 269.95 is nou niet echt iets waar ik mee akkoord wil gaan.
Echter is mijn vraag nu wat ik hier mee aan moet.
Ik ben zelf van mening dat omdat ik zowel een orderbevestiging en factuur al heb met de prijs van € 129,05 en er genoeg tijd tussen de orderbevestiging en levering zat ik er eigenlijk van uit kan gaan dat de overeenkomst zoals deze initieel tot stand is gekomen stand houdt.
Op maandag 24-02 heb ik de verzendbevestiging ontvangen en dinsdag 25-02 de factuur voor garantie.
Ik heb deze ingebouwd en mijn gegevens overgezet (Windows / games etc) en mijn oude ssd verwijderd.
Vanavond was ik de administratie aan het afronden en kwam ik onderstaande mail in mijn junk folder tegen welke ik blijkbaar 18-02 in de middag heb ontvangen.
Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat zij zich beroepen op een " kennelijke fout", echter snap ik niet waarom ze dan de verzending niet hebben tegenhouden en eventueel op een andere manier contact hebben gezocht voordat ze de SSD verstuurde.U heeft bij ons een order xxxx geplaatst met hierin Seagate FireCuda 510 SSD 1TB - Solid state drive.
Helaas is gebleken dat het artikel niet goed gekoppeld heeft gestaan op onze website in de periode dat u het artikel in uw order heeft geplaatst.
Wij hebben op onze website meer dan 150.000 artikelen, die elke nacht automatisch geüpdatet worden. Helaas komt het soms voor dat hier fouten in zitten omdat de leverancier ons geen correct bestand aanbiedt. Het is voor ons onmogelijk om al deze producten elke dag te controleren en daardoor komt het jammer genoeg voor dat er soms een aantal producten tussen door glippen. Wanneer wij hier achter komen proberen wij de klant hier altijd zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen en dit ook aan te passen.
De marktconforme prijs van dit artikel is rond de €287,66 inclusief BTW per stuk
De prijs zoals op onze site even gestaan heeft is zo afwijkend van de marktconforme prijs, dat we kunnen spreken van een ‘kennelijke fout’.
Ik wil graag benadrukken het zeker niet onze insteek is om klanten op deze manier te lokken, dus
door producten extreem laag aan te prijzen en deze later weer in te trekken. Daar hebben wij, maar ook u niets aan.
Wij kunnen dit artikel niet leveren, en ik wil u graag de drie mogelijke oplossingen aanbieden:
- we bieden dit product aan tegen een gereduceerde prijs van €269,95 .
- we annuleren het artikel, en crediteren per ommegaande het eventueel betaalde bedrag
- we kunnen met u kijken naar een alternatief, welke wensen heeft u m.b.t. het kiezen van een alternatief?
Indien u kiest voor een alternatief zal ik u de prijs voor u naar beneden afronden, als coulance voor het ongemak.
Met welgemeende excuses voor het ongemak en de prijsfout, hoop ik u hiermee een oplossing aangeboden te hebben, en zie uw reactie graag tegemoet.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Omdat een kennis vandaag ook op zoek was naar deze SSD heb ik hem aangeraden om ook even te kijken bij deze webshop en daar was deze vandaag voor € 133,55 verkrijgbaar. Dus ik ben van mening dat de fout niet zo " kennelijk" is als zij beweren.
Op dit moment voeren ze een prijs van rond de € 200 , dus het voorstel om hem te kopen tegen het reduceerde bedrag van € 269.95 is nou niet echt iets waar ik mee akkoord wil gaan.
Echter is mijn vraag nu wat ik hier mee aan moet.
Ik ben zelf van mening dat omdat ik zowel een orderbevestiging en factuur al heb met de prijs van € 129,05 en er genoeg tijd tussen de orderbevestiging en levering zat ik er eigenlijk van uit kan gaan dat de overeenkomst zoals deze initieel tot stand is gekomen stand houdt.
HANDTEKENING!!!