1TB SSD gekocht en geleverd, webshop wil bijbetaling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.078 views

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Ik heb dinsdag 18-02 bij een bekende webshop een FireCuda 510 SSD 1TB - Solid state drive (pricewatch: Seagate FireCuda 510 1TB) gekocht tegen een prijs van € 129.05.

Op maandag 24-02 heb ik de verzendbevestiging ontvangen en dinsdag 25-02 de factuur voor garantie.
Ik heb deze ingebouwd en mijn gegevens overgezet (Windows / games etc) en mijn oude ssd verwijderd.

Vanavond was ik de administratie aan het afronden en kwam ik onderstaande mail in mijn junk folder tegen welke ik blijkbaar 18-02 in de middag heb ontvangen.
U heeft bij ons een order xxxx geplaatst met hierin Seagate FireCuda 510 SSD 1TB - Solid state drive.
Helaas is gebleken dat het artikel niet goed gekoppeld heeft gestaan op onze website in de periode dat u het artikel in uw order heeft geplaatst.

Wij hebben op onze website meer dan 150.000 artikelen, die elke nacht automatisch geüpdatet worden. Helaas komt het soms voor dat hier fouten in zitten omdat de leverancier ons geen correct bestand aanbiedt. Het is voor ons onmogelijk om al deze producten elke dag te controleren en daardoor komt het jammer genoeg voor dat er soms een aantal producten tussen door glippen. Wanneer wij hier achter komen proberen wij de klant hier altijd zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen en dit ook aan te passen.

De marktconforme prijs van dit artikel is rond de €287,66 inclusief BTW per stuk
De prijs zoals op onze site even gestaan heeft is zo afwijkend van de marktconforme prijs, dat we kunnen spreken van een ‘kennelijke fout’.
Ik wil graag benadrukken het zeker niet onze insteek is om klanten op deze manier te lokken, dus
door producten extreem laag aan te prijzen en deze later weer in te trekken. Daar hebben wij, maar ook u niets aan.

Wij kunnen dit artikel niet leveren, en ik wil u graag de drie mogelijke oplossingen aanbieden:
- we bieden dit product aan tegen een gereduceerde prijs van €269,95 .
- we annuleren het artikel, en crediteren per ommegaande het eventueel betaalde bedrag
- we kunnen met u kijken naar een alternatief, welke wensen heeft u m.b.t. het kiezen van een alternatief?

Indien u kiest voor een alternatief zal ik u de prijs voor u naar beneden afronden, als coulance voor het ongemak.

Met welgemeende excuses voor het ongemak en de prijsfout, hoop ik u hiermee een oplossing aangeboden te hebben, en zie uw reactie graag tegemoet.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat zij zich beroepen op een " kennelijke fout", echter snap ik niet waarom ze dan de verzending niet hebben tegenhouden en eventueel op een andere manier contact hebben gezocht voordat ze de SSD verstuurde.

Omdat een kennis vandaag ook op zoek was naar deze SSD heb ik hem aangeraden om ook even te kijken bij deze webshop en daar was deze vandaag voor € 133,55 verkrijgbaar. Dus ik ben van mening dat de fout niet zo " kennelijk" is als zij beweren.

Op dit moment voeren ze een prijs van rond de € 200 , dus het voorstel om hem te kopen tegen het reduceerde bedrag van € 269.95 is nou niet echt iets waar ik mee akkoord wil gaan.

Echter is mijn vraag nu wat ik hier mee aan moet.
Ik ben zelf van mening dat omdat ik zowel een orderbevestiging en factuur al heb met de prijs van € 129,05 en er genoeg tijd tussen de orderbevestiging en levering zat ik er eigenlijk van uit kan gaan dat de overeenkomst zoals deze initieel tot stand is gekomen stand houdt.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De prijs die jij noemt past bij de 500GB versie. 1TB ligt al tijd rond de €200,- en is geen aanbieding,. je had ook bij andere shops kunnen kijken wat dit aangeboden goed kost. je lijkt ook niet op een pagina te zijn gekomen met. " mega aanbieding " "SSD prisdump" etc etc. dus na eigen onderzoek, had je kunnen weten dat deze prijs niet correct is voor 1TB.

(prijzen stijgen langzaamaan met NVME SSD's ipv dalen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een update gegeven, zodat die wat meer de lading dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De marktconforme prijs van dit artikel is rond de €287,66 inclusief BTW per stuk
Da's wel heel duur: pricewatch: Seagate FireCuda 510 1TB

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:21:
De prijs die jij noemt past bij de 500GB versie. 1TB ligt al tijd rond de €200,- en is geen aanbieding, maar prijsfout. je had ook bij andere shops kunnen kijken wat dit aangeboden goed kost. je lijkt ook niet op een pagina te zijn gekomen met. " mega aanbieding " "SSD prisdump" etc etc. dus na eigen onderzoek, had je kunnen weten dat deze prijs niet correct is voor 1TB.

Ik heb natuurlijk wel een beetje onderzoek gedaan voordat ik de koop deed, en er was inderdaad geen super grote banner met SUPERSSD VERKOOP!! , maar als ik een gelijk presterende SSD van samsung ernaast leg van 500gb dan kost deze toch echt maar € 100 (pricewatch: Samsung 970 EVO 500GB) Dezelfde ssd in 1tb is € 175 (pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB)

Als ik in de pricewatch selecteer op een seq. leessnelheid van minimaal 3000 en een prijs van max € 160 kom ik de volgende artikelen tegen:
https://tweakers.net/pric...;1260369;1518396;1256501/
Dus naar mijn idee is het zo gek nog niet dat die prijs van € 129.05 op dat moment correct was.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Leeghoofd21 Ik denk wat @Hackus bedoelt is dat je ook naar de andere shops van pricewatch: Seagate FireCuda 510 1TB had kunnen kijken, dan had je direct gezien dat € 129.05 helemaal niet kan :) De uitvoering die je gekocht hebt gaat vanaf ~ € 200.

March of the Eagles

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf van mening dat omdat ik zowel een orderbevestiging en factuur al heb met de prijs van € 129,05 en er genoeg tijd tussen de orderbevestiging en levering zat ik er eigenlijk van uit kan gaan dat de overeenkomst zoals deze initieel tot stand is gekomen stand houdt.
Gevalletje "een fout van de bank in uw voordeel, ontvang 50 gulden" :+

Jij hebt het besteld voor de aangegeven prijs, betaald, order is geaccepteerd door de shop, en ze hebben het verstuurd.

Dus wat wou die shop gaan doen. :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2020 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Hackus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:21:
De prijs die jij noemt past bij de 500GB versie. 1TB ligt al tijd rond de €200,- en is geen aanbieding, maar prijsfout. je had ook bij andere shops kunnen kijken wat dit aangeboden goed kost. je lijkt ook niet op een pagina te zijn gekomen met. " mega aanbieding " "SSD prisdump" etc etc. dus na eigen onderzoek, had je kunnen weten dat deze prijs niet correct is voor 1TB.

De koper heeft geen onderzoeksplicht. De vraag die gesteld moet worden, had de koper bij dit product zonder onderzoek meteen kunnen zien dat de prijs niet klopte.

Een nieuwe TV die normaal 1000 euro kost voor 50 euro kopen, dat is duidelijk.

Een ssd kopen voor 130 terwijl de prijs normaal rond de 200 ligt, dat is niet duidelijk dat het om een fout gaat, het prijsverschil is hier niet in die mate dat zonder te weten om welke SSD het precies gaat dat de prijs afwijkend is.

Naar mijn inziens heeft de verkoper hier pech, uiteraard kan enkel een rechter oordelen.

Daarnaast indien men de overeenkomst wilt ontbinden dient een nieuwe overeenkomst gesloten te worden, ofwel mocht het daadwerkelijk de overeenkomst ongeldig zijn is het standaard SDD terug sturen en geld terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:38:
[...]

Gevalletje "een fout van de bank in uw voordeel, ontvang 50 gulden" :+

Jij hebt het besteld voor die aangegeven prijs, betaald, en het is verstuurd.
Dus wat wou die webshop gaan doen. :z
Dagvaarden en het bedrag alnog terug voorden? Genoeg dingen die ze kunnen doen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:38:
[...]

Jij hebt het besteld, betaald, het is verstuurd. dus wat wou die webshop gaan doen.
Naja, sommige webhops schakelen wel eens een incassobureau in. Niet dat die veel kunnen doen maar het is wel weer gedoe en stress.

March of the Eagles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:14
Als je niet enkel een bevestiging hebt ontvangen maar het goed ook daadwerkelijk hebt ontvangen, dan mag je er ook vanuit gaan dat de webshop het voor die prijs kan leveren en het geen fout betreft.
De koopovereenkomst is wat mij betreft dan ook geldig zoals hij nu is, daar komt de webshop niet onderuit.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De 18e een mail gestuurd, daarna wel geleverd en vervolgens niks meer laten horen? Geloof dat ze er zelf ook geen heil in zien. Wacht maar af of ze überhaupt nog met iets gaan komen. Geef dan gelijk aan dat de SSD al gebruikt is, de vraag is dan wat ze met een gebruikt product retour willen. Daar verliezen ze meer op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Dagvaarden en het bedrag alnog terug voorden? Genoeg dingen die ze kunnen doen.
Ik denk dat elke advocaat de ballen uit z'n broek gaat lachen als hij een casus als dit gepresenteerd krijgt.

Uberhaupt iemand dagvaarden voor een paar tientjes? dat gaat niet gebeuren. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sprankel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:41:
[...]

De koper heeft geen onderzoeksplicht. De vraag die gesteld moet worden, had de koper bij dit product zonder onderzoek meteen kunnen zien dat de prijs niet klopte.

Een nieuwe TV die normaal 1000 euro kost voor 50 euro kopen, dat is duidelijk.

Een ssd kopen voor 130 terwijl de prijs normaal rond de 200 ligt, dat is niet duidelijk dat het om een fout gaat, het prijsverschil is hier niet in die mate dat zonder te weten om welke SSD het precies gaat dat de prijs afwijkend is.

Naar mijn inziens heeft de verkoper hier pech, uiteraard kan enkel een rechter oordelen.

Daarnaast indien men de overeenkomst wilt ontbinden dient een nieuwe overeenkomst gesloten te worden, ofwel mocht het daadwerkelijk de overeenkomst ongeldig zijn is het standaard SDD terug sturen en geld terug.
je kijkt in PW, en ziet overal stuk hogere prijzen. + €70,- dan moet je je toch afvragen of het klopt. verder heeft TS ook direct een e-mail van deze fout ontvangen(al dan wel in spambox zoals gezegd)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:45:
[...]

Dat gebeurd wel degelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat elke advocaat de ballen uit z'n broek gaat lachen als hij een casus als dit gepresenteerd krijgt.

Advocaat is niet nodig. En dagbaren om een paar tientje gebeurt regelmatig. Enkele maanden geleden ging infomedic/yard nog dagvaarden voor 5 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Advocaat is niet nodig. En dagbaren om een paar tientje gebeurt regelmatig. Enkele maanden geleden ging infomedic/yard nog dagvaarden voor 5 cent.
Ik bedoelde een evt. verdedigende advocaat voor TS.

Maar dit is allemaal wel erg extreem vergezocht. 8)7

Zoals diverse mensen eerder hebben aangegeven:

- TS staat in z'n recht, want het product is gewoon bezorgd (en al in gebruik)

- Webshop in kwestie weet dat ze een fout hebben gemaakt en lijkt alsof ze toch proberen hun verloren centen terug te krijgen door coulance van de TS. *edit* p.s. dan hadden ze het helemaal gewoon niet moeten versturen uberhaupt.

- Er zijn andere topics aangehaald betreffende dit soort gevallen, waar uit blijkt dat de verkoper teruggekrabbeld is van dit soort eisen/vragen.

Ik zou het bericht van de webshop gewoon negeren, ook al omdat het weken oud is en er geen andere contactpogingen zijn gedaan vanuit de shop. Of vriendelijk antwoorden dat je het extra bedrag niet gaat betalen.

het lijkt me HEEL sterk dat er naderhand acties vanuit de shop gaan komen zoals incasso's of dagvaardingen waarmee sommige medetweakers TS proberen angst in te boezemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13

LankHoar

Langharig tuig

Leeghoofd21 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:10:
Omdat een kennis vandaag ook op zoek was naar deze SSD heb ik hem aangeraden om ook even te kijken bij deze webshop en daar was deze vandaag voor € 133,55 verkrijgbaar. Dus ik ben van mening dat de fout niet zo " kennelijk" is als zij beweren.

Op dit moment voeren ze een prijs van rond de € 200 , dus het voorstel om hem te kopen tegen het reduceerde bedrag van € 269.95 is nou niet echt iets waar ik mee akkoord wil gaan.
Gelijk screenshots maken. Probeer ook de historische pagina's van een paar dagen met lage prijs te vinden via wayback machine o.i.d. Helemaal wanneer de prijs nog laag was na het versturen van die mail die je gekregen hebt, denk ik dat ze geen poot hebben om op te staan.

Los daarvan is het gek dat ze blijkbaar geen verder contactpogingen hebben gedaan, en toch hebben geleverd. Daarom zou ik het er persoonlijk nu bij laten en pas wanneer ze er weer op terugkomen bovenstaande screenshots terug communiceren, en dat ook door het toch leveren ondanks de eerste mail, je er van uit gaat dat het goed zit.

Beetje maf is het wel, eerst extra geld vragen en dan toch opsturen ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
De algehele consensus lijkt dus te zijn, wacht rustig af en kijk waar ze mee komen. In het geval ze nogmaals een poging gaan wagen zal ik ze netjes alles voorleggen en weer rustig afwachten.

HANDTEKENING!!!

• sprankel
Hackus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:45:
[...]

je kijkt in PW, en ziet overal stuk hogere prijzen. + €70,- dan moet je je toch afvragen of het klopt. verder heeft TS ook direct een e-mail van deze fout ontvangen(al dan wel in spambox zoals gezegd)
Kan goed zijn en dan? Wilt dat automatisch zeggen dat de prijs onlogisch is? Als je daar dan bij neemt dat TS juridisch geen enkele verplichting had om die PW te bekijken zie ik geen reden om aan te nemen dat de prijs onlogisch is.

De prijs moet echt in die mate afwijken dat het boven elke redelijke twijfel duidelijk fout is. Dit had perfect een logische prijs kunnen zijn en nogmaals, TS had juridisch geen enkele verplichting om dit na te lopen.

Eenmaal een overeenkomst gesloten is, is die gesloten en dienen beide partijen zich hier aan te houden. Als men u een keuken verkoopt, jij tekent en een uur later komen ze af dat ze 10k te weinig gerekend hebben op een prijs van 40k, tenzij het om een rekenfout gaat op de bestelbon zelf (of getekende offerte = bestelbon) = overeenkomst blijft zoals ze is.

Het enige punt waar je nu mee zit is de vraag hoe ver zij het willen drijven en hoeveel tijd en energie de TS er in wilt steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Hackus schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:45:
[...]

Maar waar leg je die grens?

Ik heb recent een 2TB SSD gekocht bij een (grote) webshop waarvan de prijs ook ca €25~30 lager lag dan de eerstvolgende PW prijs. De dag er na was de prijs weer hoger, dus waar leg je die grens wat realistisch is en wat niet?

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Ik bedoelde een evt. verdedigende advocaat voor TS.

Maar dit is allemaal wel erg extreem vergezocht. 8)7

Zoals diverse mensen eerder hebben aangegeven:

- TS staat in z'n recht, want het product is gewoon bezorgd (en al in gebruik)
- Webshop in kwestie weet dat ze een fout hebben gemaakt en lijkt alsof ze toch proberen hun verloren centen terug te krijgen door coulance van de TS.
- Er zijn andere topics aangehaald betreffende dit soort gevallen, waar uit blijkt dat de verkoper teruggekrabbeld is van dit soort eisen/vragen.

Ik zou het bericht van de webshop gewoon negeren, of vriendelijk antwoorden dat je het extra bedrag niet gaat betalen.

het lijkt me HEEL sterk dat er acties vanuit de shop gaan komen zoals incasso's of dagvaardingen.
TS staat niey direct in zijn recht omdat het bezorgt is.
De genoemde prijs is wel erg hoog. Ook de coulance. Maar als ze er recht op hebben(wat nog prima kan). Dan is het aan TS om of de koop door te laten gaan. Of de boel te anuleren.
En je 3de punt. Ja ze kunnen terug krabbelen. Maar het hoeft niet.

En zou dan ook erg op passen met dit soort "juridische" adviesen. Kan de TS een hoop geld kosten.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Pricewatch laat anders wel zien dat er eerder een lagere prijs is geweest. Natuurlijk kan dit ook op fout gebaseerd zijn, neemt niet weg dat het eerder voorgekomen is. Daarnaast in het algemeen zie je in PW prijzen die voor 1TB M.2 varieren van 100 euro tot wdgevg (wat de gek er voor geeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Twarp op 27-02-2020 20:59 ]

Meh ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:58:
[...]

TS staat niey direct in zijn recht omdat het bezorgt is.
De genoemde prijs is wel erg hoog. Ook de coulance. Maar als ze er recht op hebben(wat nog prima kan). Dan is het aan TS om of de koop door te laten gaan. Of de boel te anuleren.
En je 3de punt. Ja ze kunnen terug krabbelen. Maar het hoeft niet.
What kind of loopy-land have i entered?

Wat valt er te laten doorgaan of annuleren? het product is betaald en bezorgt. de koop is klaar. punt.

:'(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:54
Je hebt een heleboel poten om op te staan, dus ik zie niet zo snel gebeuren dat je (veel) terug zal moeten betalen:
  • Ze mailen eerst dat ze het niet voor die prijs kunnen leveren, om het daarna een week later tóch te leveren. Dat alleen al doet vermoeden dat je er niks meer van gaat horen.
  • Marktconforme prijs is volgens hun bijna €288, terwijl er meerdere winkels zijn die 'm voor rond de €200 aanbieden.
  • 1TB SSD's beginnen rond de €100, dus €133 is geen onrealistische prijs voor de gemiddelde leek.
Mochten ze er toch op terugkomen, dan zou ik in ieder geval reden 1 en 3 aanhalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:01:
[...]

What kind of loopy-land have i entered?

Wat valt er te laten doorgaan of annuleren? het product is betaald en bezorgt. de koop is klaar. punt.

:'(
Dat er bezorgd en betaalt is betekent niet dat hij niet ontbonden kan worden.

En door laten gaan. Betekent officieel de huidige koop ontbonden. En nieuwe opgemaakt. Er is al een deel betaalt en product is al gelevert. Kan prima.

En anuleren is koop ontbinden dan wel vernietigen(wat de juiste juridisch term is).

Maar gewoon roepen ze kunnen toch niets maken is het domste wat je kan doen.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00

Garyu

WW

Laat ze het verschil maar terughalen bij hun leverancier, daar zit de fout, dat schrijven ze toch zelf? Jij hebt hier verder niets meer mee te maken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb even via mobiel geen voorbeeld voor ogen, maar het automatisch koppelen van prijzen aan het inkoop kanaal is een risico die de ondernemer bewust neemt om zo geen tijd kwijt te zijn aan handmatig prijzen. Niet iets om op de klant af te wentelen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05
Aangezien ik de webshop kan vinden door een deel van de mail te googlen zijn ze dus bekend met het sturen van deze excuus mails. Die tijd hadden ze beter kunnen steken in het optimaliseren van hun systeem. Als ze dit achteraf kunnen controleren, zou dat ook direct moeten kunnen.

Ben benieuwd wat ze doen als je het product nu zou willen retourneren. Zitten ze met een gebruikte disk te kijken...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JohanNL
Hier nog wat leesvoer: https://twinklemagazine.n...akker-prijsfout/index.xml
Maakt het voor een leververplichting nog uit of consumenten een orderbevestiging hebben ontvangen of een (aan)betaling gedaan hebben?

‘Het Hof Den Bosch heeft gezegd dat een automatisch bevestigde bestelling er in het geval van een overduidelijke prijsfout niet toe doet, want de consument moest bij het bestellen al weten dat het bedrag onredelijk was. Het hangt er wel vanaf welk soort orderbevestiging je krijgt. Een automatische bevestiging krijg je een minuut na je bestelling, dat verandert de zaak niet. Maar als er later een bevestiging komt van verzending of levering of wanneer andere informatie volgt, is daarmee de koopovereenkomst definitief. Er is een aanbod dat aanvaard is, een koopovereenkomst die niet meer terug te draaien is, behalve wanneer de consument het product binnen veertien dagen terugstuurt. Zowel verkoper als consument zijn er dan aan gebonden. Ook een aanbetaling vooraf maakt geen verschil voor de koopovereenkomst.
@loki504

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
loki504 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:08:
[...]

Dat er bezorgd en betaalt is betekent niet dat hij niet ontbonden kan worden.

En door laten gaan. Betekent officieel de huidige koop ontbonden. En nieuwe opgemaakt. Er is al een deel betaalt en product is al gelevert. Kan prima.

En anuleren is koop ontbinden dan wel vernietigen(wat de juiste juridisch term is).

Maar gewoon roepen ze kunnen toch niets maken is het domste wat je kan doen.
Of er betaald is, of er geleverd is, doet inderdaad helemaal niet ter zake. Eenmaal een overeenkomst gesloten is, is ze gesloten. Of je dan meteen of na 5 dagen je fout ontdekt doet er niet toe al zal het wel lastiger worden als de redelijke termijn overschreven is. (stel dat ze een jaar later ermee afkomen)

Dat wilt zeggen, beide partijen dienen zich te houden aan wat is overeengekomen.

De verkoper roept dat de prijs boven elke redelijke twijfel fout is, wat een uitzondering is om een bestaande overeenkomst te ontbinden of vernietigen, wanneer hij dat roept doet er niet toe maar hij moet wel gelijk hebben.

Stel dat hij na 5 minuten gezegd had, de prijs is fout maar niet in die mate dat de koper boven elke redelijke twijfel kon zeggen dit klopt niet, dan blijft de verkoper verplicht om toch te leveren aan de overeengekomen prijs.

Anders word het wel heel leuk, kan de verkoper onder de prijs gaan zitten van de concurrent, leveren en vervolgens claimen, oeps foutje, kijk maar want de concurrent is duurder, zoveel bij betalen.
En de koper kan hetzelfde gaan doen, immers beschikt die ook over het recht om een overeenkomst te ontbinden omdat de prijs boven elke redelijke twijfel onlogisch is, beeld je in dat je een SSD koopt voor een miljoen euro en dat je het niet gezien hebt. Maar gaan ontbinden omdat je een SSD gekocht hebt voor 300 euro maar dat die prijs onlogisch is omdat het ergens anders 150 euro is? Good luck with that.

Die uitzondering bestaat om fouten zoals een offerte van 0 euro die ik onlangs binnen kreeg op te vangen zodat ik niet vlug mijn handtekening kon zetten om zo duidelijk te profiteren terwijl ieder klein kind wel kon zeggen dat het om een fout ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
@JohanNL @sprankel
https://blog.iusmentis.co...telling-alsnog-annuleren/

Hij kan nietig worden verklaart. En dan zal TS hem toch echt terug moeten sturen of betalen.

En ja dat kan een winkel doen. Konstant te laag aanbieden en achteraf een hogere rekening sturen. Maar daar gaan ze niet ver mee komen hoor.

En of dit een duidelijk prijsfout is ga ik niet over. Maar het is zeker wel mogelijk indien het een prijsfout betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18

PcDealer

HP ftw \o/

loki504 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:30:
@JohanNL @sprankel

Hij kan nietig worden verklaart. En dan zal TS hem toch echt terug moeten sturen of betalen.
Deze is wel heel oud (2015).
En ja dat kan een winkel doen. Konstant te laag aanbieden en achteraf een hogere rekening sturen. Maar daar gaan ze niet ver mee komen hoor.
Dat is in strijd met eerlijke concurrentie en Nederlandse Reclame Code.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sprankel
@JohanNL @sprankel

En of dit een duidelijk prijsfout is ga ik niet over. Maar het is zeker wel mogelijk indien het een prijsfout betreft.
Uiteraard kan een winkel dat doen, dat betwist ik niet, en ja ze kunnen dat doen na levering, dat betwist ik ook niet. Ze kunnen dat zelfs een maand na levering doen. In het voorbeeld gaat het om een TV waar de bedragen en dus het verschil direct een pak groter is waarbij Bol.com hun standpunt alsnog ingetrokken heeft met de medeling dat zij een fout gemaakt hebben en dat de klant niet logischer wijs kon weten dat de fout boven elke redelijke twijfel fout was.

De enigste die hier een uitspraak over kan doen is een rechter maar in dit geval zet ik mijn geld duidelijk op de TS. Uiteraard krijg je een grijze zone tussen waar ligt de grens maar zonder onderzoeksplicht met een prijsverschil van 130 ipv 200 voor een markt waar prijzen heel volatiel kunnen zijn? Ik zie niet in hoe je dit aan een rechter uitgelegd krijgt. Dat ze eisen om bij te betalen slaagt al helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Zoek eens op het Otto Arrest. Dat is een uitspraak in een enigszins vergelijkbare zaak.
Een winkel kan zich beroepen op dat het een fout is en de koop ontbinden als het overduidelijk om een fout gaat. En de klant dit had kunnen weten. Bijvoorbeeld een 0 te weinig 500 ipv van 5000 euro lijkt me overduidelijk. In jou geval is het mijn inziens niet zo duidelijk en ik denk ook niet dat de winkel zich hierop kan beroepen.
Dit wil overigens niet zeggen dat ze het niet proberen. Ze hebben je al een mail gestuurd en het is nu de vraag wat ze verder gaan doen. Ik zou het nog even afwachten of ze nog met iets komen of het er bij laten.

Het is zoals al genoemd wel vreemd dat ze je de 18e een mail sturen en het alsnog verstuurd wordt. De prijs is iets lager maar niet extreem afwijkend.
Als zij vinden dat het een overduidelijke fout is laat ze dit dan ook maar aantonen zou ik zeggen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@JohanNL @sprankel

Ook al respecteer ik Arnoud Engelfriet, in het genoemde artikel slaat hij flink de plank mis. Lees ook maar eens alle reacties op dat artikel waarmee hij (terecht in dit geval ) gefileerd wordt.

Om het ff te verduidelijken geef ik je een voorbeeld in een fysieke winkel:

Ik loop in de supermarkt, ik heb eieren nodig.
Ik zie een doos eieren voor 1 euro. ergens weet ik dat het normaliter 2 euro is dus ik denk "da's een goede deal" en ik stop hem in mijn winkelmand.

Ik reken af bij de kassa, stop de doos eieren in mijn tas en loop de winkel uit.

Dan wordt ik opeens op straat achtervolgd door een medewerker van die supermarkt en eist dat ik 1 euro extra moet betalen, omdat hun een fout hebben gemaakt met het stickeren van de doos eieren, en zo niet willen ze de doos eieren terug.

Wat zou jij denken, met de bon in hand waar op staat dat jij netjes hebt betaald voor het product voor de door hun geadverteerde prijs?

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:56:
[...]

Ook al respecteer ik Arnoud Engelfriet, in het genoemde artikel slaat hij flink de plank mis. Lees ook maar eens alle reacties op dat artikel waarmee hij (terecht in dit geval ) gefileerd wordt.

Ik zie een doos eieren voor 1 euro. ergens weet ik dat het normaliter 2 euro is dus ik denk "da's een goede deal" en ik stop hem in mijn winkelmand.

Ik reken af bij de kassa, stop de doos eieren in mijn tas en loop de winkel uit.

Dan wordt ik opeens op straat achtervolgd door een medewerker van die supermarkt en eist dat ik 1 euro extra moet betalen, omdat hun een fout hebben gemaakt met het stickeren van de doos eieren, en zo niet willen ze de doos eieren terug.

Wat zou jij denken, met de bon in hand waar op staat dat jij netjes hebt betaald voor het product voor de door hun geadverteerde prijs?

8)7
Ik zou het raar vinden. En zou zeggen stop die eieren maar ergens waar de zon niet komt. En een negatieve review achterlaten en er nooit meer komen.

Maar het gaat er hier niet om wat wij wenselijk vinden of wat de meeste bedrijven/mensen hebben gedaan. Maar wat er juridisch mogelijk is. En als het juridisch mogelijk is de overeen nietig te verklaren. Dan moet TS dat weten en daar rekening mee houden.

Ik verwacht zelf ook dat de winkel niet zo snel wat zal doen. Maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wilt u een product kopen? Dan wordt van u verwacht dat u van tevoren onderzoek doet naar de prijs van het product. Bijvoorbeeld wat een product van hetzelfde merk en met dezelfde eigenschappen' bij andere bedrijven kost. Twijfelt u of de prijs van het product dat u wilt kopen klopt? Neem contact op met de verkoper om de prijs te controleren. U kunt dit het beste per e-mail doen. Bewaar de reactie van de verkoper. Geeft de verkoper aan dat de prijs klopt? Dan moet hij het product voor deze prijs aan u verkopen.

“kennelijke vergissing” kan zijn dat een artikel normaal €200,- kost en nu €2,-, maar minder snel sprake van, als er een klein verschil tussen de prijs op de website en de prijs die de verkoper voor het product wilde vragen.
* de prijs overeenkomt met de prijs van andere bedrijven
* de verkoper aangeeft dat het gaat om een stuntprijs of speciale aanbieding

[Verzamel bewijzen van het aanbod van de verkoper. Bijvoorbeeld een schermafdruk of bewijs van de prijs bij andere bedrijven.]

€70,- prijsverschil op andere aanbod van andere bedrijven voor gelijk aangeboden artikel op een prijs van €130,-

edit: Je kunt geen Audi A4 2.0TDI (prijs)vergelijken met een Skoda Fabia 2.0 TDI omdat beide een vervoermiddel zijn en 2.0TDI.

aanvulling: een prijsfout wordt gezien als; koop je een artikel en na het plaatsen in je winkelmand is het ineens duurder.dan moet de verkoper het leveren voor het aangeboden op de 'advertentie' pagina.
alle andere kan worden gezien als een kennelijke vergissing.( wat voor een leek ook een prijsfout is)
(net als het doosje eieren in de supermarkt, het aanbod is de prijs die bij het artikel te zien is in de schappen, dan mag het bij de kassa niet ineens duurder zijn)

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 29-02-2020 10:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:08:
Wilt u een product kopen? Dan wordt van u verwacht dat u van tevoren onderzoek doet naar de prijs van het product. Bijvoorbeeld wat een product van hetzelfde merk en met dezelfde eigenschappen' bij andere bedrijven kost. Twijfelt u of de prijs van het product dat u wilt kopen klopt? Neem contact op met de verkoper om de prijs te controleren. U kunt dit het beste per e-mail doen. Bewaar de reactie van de verkoper. Geeft de verkoper aan dat de prijs klopt? Dan moet hij het product voor deze prijs aan u verkopen.

“kennelijke vergissing” kan zijn dat een artikel normaal €200,- kost en nu €2,-, maar minder snel sprake van, als er een klein verschil tussen de prijs op de website en de prijs die de verkoper voor het product wilde vragen.
* de prijs overeenkomt met de prijs van andere bedrijven
* de verkoper aangeeft dat het gaat om een stuntprijs of speciale aanbieding

[Verzamel bewijzen van het aanbod van de verkoper. Bijvoorbeeld een schermafdruk of bewijs van de prijs bij andere bedrijven.]

€70,- prijsverschil op andere aanbod van andere bedrijven voor gelijk aangeboden artikel op een prijs van €130,-
Ik heb het bewijs in de vorm van een factuur die na verzending aan mij is gestuurd. Dat lijkt me toch ruim voldoende? Tevens heb ik zowel een (automatische) orderbevestiging en een verzendbevestiging die ruim een week na besteldatum is.

In een reactie hierboven heb ik wat soortgelijke SSD's naast elkaar gezet en daar kwam ik uit op een prijs rond de €130 -160 , dus onderzoek zat lijkt me?
https://tweakers.net/pric...;1260369;1518396;1256501/
Edit: criteria hierbij was max € 160 en een Lezen (sequentieel)van minimaal 3000.
Dat lijkt me toch een eerlijk vergelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Leeghoofd21 op 28-02-2020 09:26 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 15:29

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik zou die webshop gewoon laten stikken, ze hebben geen poot om op te staan. De prijs die je zag was laag, maar zeker niet onredelijk, zelfs al ben je geen "leek".

Dat hun prijs door een automatische koppeling niet klopte, is hun eigen fout. Mijn oude baas (webwinkel, deed daar de KS) haalde ditzelfde rotgeintje uit bij sommige klanten, tot een bepaald moment toen de CEO doorkreeg dat deze graad van service niet in lijn was met de identiteit van zijn bedrijf. Het gaat uiteindelijk om de aannemelijkheid van de wilsverklaring bij het sluiten van de koopovereenkomst (juridisch zal het vast een anders benoemd moeten worden, maar goed). In deze heb jij gewoon een lage, maar nog redelijk aannemelijke prijs gezien voor het product en kun jij aannemen dat de verkoper dit product inderdaad voor die prijs aanbiedt. En daarmee is er gewoon een geldige koopovereenkomst en moet de verkoper zijn verlies nemen. Als deze SSD voor zeg €20,- werd aangeboden, was het een ander verhaal. €130,- t.o.v. de marktconforme €200 (of minder) is simpelweg geen enorm verschil. Daarbij, aangezien zij de dubbele prijs rekenen, weet ik wel wat er aan de hand is. Die prijs die jij hebt betaald is de inkoopprijs excl. BTW. Om tot de verkoopprijs te komen doe je dat gewoon x2, dan kom je op de ruwe incl. BTW verkoopprijs, wanneer je een bruto marge van 20% hanteert. Voor de meeste items is dit een heel normale retail marge, maar voor PC hardware is 5% gangbaarder, heb ik mij laten vertellen.

Hoe dan ook, je hebt gewoon de inkoopprijs van dat ding betaald. De verkoper zal hier z'n 'verlies' nemen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

TS hoeft niet bij te betalen.
Dit is echt een oud 'probleem'.

https://kassa.bnnvara.nl/...elijke-prijs-portable-dvd
http://jurisme.nl/art-6213-bw-overeenkomst/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De prijs is niet veranderd in zijn winkelwagentje, dus betreft het geen prijsfout maar kan dit gezien worden als een kennelijke vergissing.
(verder haal je een link aan uit 2004)

@PhatFish SSD was niet in MEGA aanbieding, en bij iedere andere shop +€70,- duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 04-03-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PhatFish schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:22:
Hoe dan ook, je hebt gewoon de inkoopprijs van dat ding betaald. De verkoper zal hier z'n 'verlies' nemen.
Ze maken dus meer dan 100% winst op de verkoop van een SSD? TS heeft 129 euro betaald terwijl ze die normaal voor 287 verkopen zeggen ze zelf. Zo ja, dan ga ik gelijk m'n baan opzeggen en fulltime SSD's verkopen. :*)

Nee, ik denk niet dat de marges zo hoog zijn.

Verder denk ik niet dat de winkel veel kan uithalen zeker niet als deze fout nog steeds op de website staat.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 04-03-2020 15:39 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Tot op heden niets meer gehoord dus ik denk dat ze het bijltje erbij neer hebben gelegd.
Mochten ze hem alsnog terug willen hebben dan krijgen ze sowieso een sloot aan kosten van mij door die ze eerst mogen betalen voordat ik ook maar een schroefje losdraai.
Te denken aan:
- PC openen ( 5 minuten )
- Installeren SSD/HDD ( 10 minuten )
- Opnieuw installeren van Windows inclusief alle drivers ( 1 uur )
- SSD deinstalleren ( 10 minuten )
- SSD verpakken ( 5 minuten )
- Verzending gereed maken en doen bij postkantoor ( 15 minuten )

Tegen mijn gebruikelijke tarief van € 125 per uur zal het ze dus € 218.75 kosten voordat ik ook maar iets ga doen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

RodeStabilo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Ze maken dus meer dan 100% winst op de verkoop van een SSD? TS heeft 129 euro betaald terwijl ze die normaal voor 287 verkopen zeggen ze zelf. Zo ja, dan ga ik gelijk m'n baan opzeggen en fulltime SSD's verkopen. :*)

Nee, ik denk niet dat de marges zo hoog zijn.
Helaas werkt dat niet zo.

Verkoopprijs = Inkoopsprijs x BTW(aan de leverancier) x Bruto marge x BTW(voor de consument) is volgens mij wat ik destijds aanhield. Dan kom ik overigens nog niet op die €287, maar de vuistregel in de retail met 20% bruto marge is echt verkoopprijs = 2x inkoopprijs. Het is niet precies, maar voor een ruwe schatting meer dan toereikend.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hackus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:36:
[...]
De prijs is niet veranderd in zijn winkelwagentje, dus betreft het geen prijsfout maar kan dit gezien worden als een kennelijke vergissing.
(verder haal je een link aan uit 2004)
Ik zei dus al dat het ouwe koek was. Is de wet intussen veranderd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fireshade schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:44:
[...]

Ik zei dus al dat het ouwe koek was. Is de wet intussen veranderd dan?
Er is een verschil in iets kopen online en dat de prijs wijzigt in je winkelmandje.
Je ziet het voor €150,- op de site (advertentie) en na het plaatsen in je winkelmandje is het ineens duurder. Dat is hier niet het geval !
(zoals ik eerder ook heb proberen uit te leggen)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 04-03-2020 15:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Leeghoofd21 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:41:
Tot op heden niets meer gehoord dus ik denk dat ze het bijltje erbij neer hebben gelegd.
Mochten ze hem alsnog terug willen hebben dan krijgen ze sowieso een sloot aan kosten van mij door die ze eerst mogen betalen voordat ik ook maar een schroefje losdraai.
Te denken aan:

Tegen mijn gebruikelijke tarief van € 125 per uur zal het ze dus € 218.75 ex BTW kosten voordat ik ook maar iets ga doen.
Jouw bericht lezen heeft me een halve minuut gekost, ik reken €6000,- per uur ex btw.

Ik krijg dus €50,- van je. Waar kan ik de factuur naar toe sturen?

/s

Wat ik wil zeggen: Je hebt op dat gebied helemaal geen contract/afspraak met ze dus zij zijn niet verplicht die kosten aan jou te betalen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Te denken aan:

Tegen mijn gebruikelijke tarief van € 125 per uur zal het ze dus € 218.75 ex BTW kosten voordat ik ook maar iets ga doen.
_O-

Maar nee, zo werkt het niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
ImNotnoa schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Jouw bericht lezen heeft me een halve minuut gekost, ik reken €6000,- per uur ex btw.

Ik krijg dus €50,- van je. Waar kan ik de factuur naar toe sturen?

/s

Wat ik wil zeggen: Je hebt op dat gebied helemaal geen contract/afspraak met ze dus zij zijn niet verplicht die kosten aan jou te betalen.
Helaas heb ik geen fout gemaakt die jou geld zal kosten dus die vlieger gaat niet op.
Tevens zal je met dat tarief niet veel klanten hebben.

Dat heeft de webshop in deze kwestie wel.
Zij proberen een zelf gemaakte fout bij mij neer te leggen tegen een exorbitant bedrag
Dus mocht het zover komen dan kom ik met die bedrage in de lucht.

en nee het is niet zakelijk gekocht of in gebruik :9
Bart ® schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:52:
[...]

_O-

Maar nee, zo werkt het niet.
Zo werkt het wel, of ze moeten maar iemand sturen die bovenstaande acties zal uitvoeren.
Maar voordat we zover komen wacht ik rustig af of ze nog een keer in de lucht komen.

[ Voor 55% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-03-2020 15:57 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:29
loki504 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Misschien ook even er bij vermelden dat ze hier vervolgens diep door het stof zijn gegaan en publiekelijk een excuus hebben gemaakt voor deze achterlijke actie. Dus nee, het is zeker niet gebruikelijk (of slim)

Excuus
Het bedrijf gaat in overleg met de deurwaarder om het proces verder aan te scherpen. Ook neemt het bedrijf nog contact op met de gedaagde Amsterdammer om het goed te maken, zo belooft Infomedics.

https://www.at5.nl/artike...en-amsterdammer-om-5-cent

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ChojinZ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Misschien ook even er bij vermelden dat ze hier vervolgens diep door het stof zijn gegaan en publiekelijk een excuus hebben gemaakt voor deze achterlijke actie. Dus nee, het is zeker niet gebruikelijk (of slim)

Excuus
Het bedrijf gaat in overleg met de deurwaarder om het proces verder aan te scherpen. Ook neemt het bedrijf nog contact op met de gedaagde Amsterdammer om het goed te maken, zo belooft Infomedics.

https://www.at5.nl/artike...en-amsterdammer-om-5-cent
Weet ik. Maar het gebeurt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

Dido

heforshe

PhatFish schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:43:

Verkoopprijs = Inkoopsprijs x BTW(aan de leverancier) x Bruto marge x BTW(voor de consument) is volgens mij wat ik destijds aanhield. Dan kom ik overigens nog niet op die €287, maar de vuistregel in de retail met 20% bruto marge is echt verkoopprijs = 2x inkoopprijs. Het is niet precies, maar voor een ruwe schatting meer dan toereikend.
offtopic:
Inkoop ex BTW x 2 is echt geen 20% marge.

Inkoop ex BTW = 100, dan zou dat een verkoopprijs van 200 inclusief opleveren.

Er moet 42 euro BTW worden afgedragen, blijft er 58% marge over, geen 20%. 145 euro komt meer in de buurt van de 20% marge.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 11:59
Als ik €125 per uur zou verdienen had ik gewoon een 1TB Evo Plus gehaald voor de reguliere prijs, deze ingebouwd en gebruik van gemaakt ipv op zoek te zijn naar prijsfouten op websites en daarna op een forum mijn kostbare tijd te verdoen.

Maar YMMV uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
PhatFish schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Nu heb ik geen financiële of economische opleiding gevolgd,
echter waarom zou je 2x BTW bereken ?
Is het niet simpel Inkoop*Marge*BTW?

20% Lijkt mij vrij hoog overigens voor computers, en onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Brad Pitt schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:23:
Als ik €125 per uur zou verdienen had ik gewoon een 1TB Evo Plus gehaald voor de reguliere prijs, deze ingebouwd en gebruik van gemaakt ipv op zoek te zijn naar prijsfouten op websites en daarna op een forum mijn kostbare tijd te verdoen, maar YMMV uiteraard :)
Ik verdien het ook niet (helaas) en ga ook niet op zoek naar prijsfouten , maar een goede aanbieding met een redelijke prijs laat ik niet aan mij voorbij gaan als het kan.
Er blijken nog 30 anders ook geluk te hebben en die hebben de SSD ook voor die prijs kunnen krijgen als ik pepper mag geloven.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

mvrhrln schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Nu heb ik geen financiële of economische opleiding gevolgd,
echter waarom zou je 2x BTW bereken ?
Is het niet simpel Inkoop*Marge*BTW?

20% Lijkt mij vrij hoog overigens voor computers, en onderdelen.
Dat geef ik ook letterlijk aan. 20% is gebruikelijk in de retail, behalve PC onderdelen, waar het al decennia gebruikelijk is om marges rond de 5% te hanteren. Genoeg ondernemende Tweakers die dat in de jaren op de frontpage hebben gecomment. Ikzelf werkte dus in de reguliere retail en daar gaat die x 2 regel gewoon op. Daarbij, de ondernemer betaalt die BTW over de inkoopprijs, dus die reken je door naar de verkoopprijs. Hoe het zit met BTW terugvorderen e.d. was niet mijn afdeling, dus daar heb ik mij niet mee bezig gehouden. Het is mij uitgelegd maar dit was ergens in 2013/14. De uitleg heb ik niet volledig onthouden. Erover met mij discussiëren heeft daarom ook geen zin, de argumentatie is mij eens uitgelegd, klopte en heb ik daarna gewoon gebruikt ;) Je kan mijn woord en ervaring voor waar aannemen, of je moet het zelf gaan uitzoeken, als je het boeiend vindt. Voor een bron kan ik dan ook alleen linkjes plaatsen naar mijn eigen comments ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PhatFish op 04-03-2020 16:40 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Inkoop €100,-
consumentenverkoopprijs incl BTW(21%) €179,95
verkoopprijs voor ondernemer €142,90
winstmarge 30%
ondernemer rekent BTW tarief over zijn verkoopprijs.
Bij uitverkoop, mega korting a 30% speel je dus 'quitte'. meer korting dan winstmarge is verlies(per artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Heb altijd wel bedenkingen als een product is besteld dat het mailtje dat er een prijsfout is gemaakt dan in de spambox komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:42
Terugsturen en een vernietigende review achterlaten. Dat gaat ze vermoedelijk meer kosten. Ik zou mijn klanten echt niet durven lastig te vallen met een foutje van 60 of 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

NotSoSteady schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:33:
Ik zou mijn klanten echt niet durven lastig te vallen met een foutje van 60 of 70 euro.
Wat heeft deze opmerking nou weer voor waarde? En, hoe kan ik klant worden bij jou?

Het is volgens mij algemeen bekend dat webshops op flinterdunne marges lopen, en dat er voor een prijsfout van € 100 misschien wel nog eens 30 van die schijven verkocht moeten worden willen ze weer winst maken.

Leuk dat jij 60 of 70 euro kan missen per klant, maar moet jij het dan ook doen met duizenden klanten per maand aan wie je misschien een tientje per bestelling verdient? Of heb jij één klant per maand die jou tienduizend euro betaalt zonder dat je zelf eigenlijk kosten hebt? Want dat verandert het verhaal nogal.
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:56:
[...]

8)7
Je kan dit heel hard roepen, maar zo werkt het met online aankopen gewoon niet.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2020 17:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:01
NotSoSteady schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:33:
Terugsturen en een vernietigende review achterlaten. Dat gaat ze vermoedelijk meer kosten. Ik zou mijn klanten echt niet durven lastig te vallen met een foutje van 60 of 70 euro.
Tja, dat is het grote probleem van de consument tegenwoordig imho. Als iets niet bevalt zal de klant direct online gaan om op iedere denkbare manier een review achter te laten van hun 'slechte' ervaring. De consument in de winkel toont meer begrip, of durft niet zo makkelijk hun mond open te trekken, maar online moet het maar oké zijn om een bedrijf af te kraken..

Dit advies zou ik dus lekker negeren en is niet de juiste manier om dit soort problemen op te lossen. Ben wel benieuwd wat voor review JIJ dan zou schrijven, zou je dan ook echt aangeven dat het om een overduidelijke prijsfout zou gaan en dat je ze nu een negatieve review geeft omdat ze dit vanwege een fout in hun systeem willen corrigeren? Volgens mij zet je dan ook meer jezelf voor lul.

Een overduidelijke prijsfout mag een winkelier gewoon terug vragen. Een niet overduidelijke prijsfout niet, zoals bijvoorbeeld een aanbieding van 10-20% korting of iets dergelijks. Dat lijkt hier niet het geval en staan ze gewoon volledig in hun recht.
Als je het er niet mee eens bent gewoon het product retour sturen en je nergens druk over maken.

[ Voor 19% gewijzigd door SgtElPotato op 04-03-2020 17:42 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:12:
Inkoop €100,-
consumentenverkoopprijs incl BTW(21%) €179,95
verkoopprijs voor ondernemer €142,90
winstmarge 30%
ondernemer rekent BTW tarief over zijn verkoopprijs.
Bij uitverkoop, mega korting a 30% speel je dus 'quitte'. meer korting dan winstmarge is verlies(per artikel)
€179,95 ex BTW is €148,72.
Bij een winstmarge van 30% (in de verkoopprijs) en inkoop van €100 en 21% BTW is de verkoopprijs €172,75.
Bij een winstmarge van 30% (op inkoopsprijs) en inkoop van €100 en 21% BTW is de verkoopprijs €157,30

30% korting op €172.75 betekent €0,06 verlies
30% korting op €157.30 betekent €9 verlies
30% korting op €179,95 betekent €4,11 winst

Ik kan geen van je getallen of uitspraken logisch herleiden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
NoahAmber schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:31:
Heb altijd wel bedenkingen als een product is besteld dat het mailtje dat er een prijsfout is gemaakt dan in de spambox komt.
Kan prima aan de manier van verzenden liggen.

Orderbevestiging is een "normale" mail, persoonlijk aan de klant.

Deze prijsfout mail is misschien een mailing geweest naar meerdere klanten (mailmerge, bcc, younameit). Die willen nog wel eens eerder in de spam belanden (of helemaal niet aankomen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:37:

[...]

" Je kan X heel hard roepen, maar zo werkt X gewoon niet. "

Wow, goed onderbouwde redenatie. echt een zinvolle toevoeging op deze discussie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Wat heeft deze opmerking nou weer voor waarde? En, hoe kan ik klant worden bij jou?

Het is volgens mij algemeen bekend dat webshops op flinterdunne marges lopen, en dat er voor een prijsfout van € 100 misschien wel nog eens 30 van die schijven verkocht moeten worden willen ze weer winst maken.

Leuk dat jij 60 of 70 euro kan missen per klant, maar moet jij het dan ook doen met duizenden klanten per maand aan wie je misschien een tientje per bestelling verdient? Of heb jij één klant per maand die jou tienduizend euro betaalt zonder dat je zelf eigenlijk kosten hebt? Want dat verandert het verhaal nogal.

[...]

Of gewoon geen fouten maken. Zou dat misschien een nog beter idee zijn? Los het dan ook netjes op in plaats van 260 euro te vragen, terwijl het product in de webshop voor 200 euro wordt aangeboden.
SgtElPotato schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:38:
[...]

Tja, dat is het grote probleem van de consument tegenwoordig imho. Als iets niet bevalt zal de klant direct online gaan om op iedere denkbare manier een review achter te laten van hun 'slechte' ervaring. De consument in de winkel toont meer begrip, of durft niet zo makkelijk hun mond open te trekken, maar online moet het maar oké zijn om een bedrijf af te kraken..

Dit advies zou ik dus lekker negeren en is niet de juiste manier om dit soort problemen op te lossen. Ben wel benieuwd wat voor review JIJ dan zou schrijven, zou je dan ook echt aangeven dat het om een overduidelijke prijsfout zou gaan en dat je ze nu een negatieve review geeft omdat ze dit vanwege een fout in hun systeem willen corrigeren? Volgens mij zet je dan ook meer jezelf voor lul.

Een overduidelijke prijsfout mag een winkelier gewoon terug vragen. Een niet overduidelijke prijsfout niet, zoals bijvoorbeeld een aanbieding van 10-20% korting of iets dergelijks. Dat lijkt hier niet het geval en staan ze gewoon volledig in hun recht.
Als je het er niet mee eens bent gewoon het product retour sturen en je nergens druk over maken.
Ja, stel je voor dat mensen hun negatieve ervaring delen. Waar moet het heen met deze wereld. Als dit geen negatieve review waard is, dan weet ik het ook niet meer.
- we bieden dit product aan tegen een gereduceerde prijs van €269,95

[ Voor 50% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2020 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Te denken aan:

Tegen mijn gebruikelijke tarief van € 125 per uur zal het ze dus € 218.75 kosten voordat ik ook maar iets ga doen.
Lijkt mij dat je het hiermee vooral jezelf in de voet schiet. Ik zou het er vooral bij houden dat je het product voor een marktconforme prijs hebt gekocht en de handelaar zich dan ook niet kan beroepen op een prijsfout.

En je bent zo zeker van je zaak omdat het feitelijk is en je dit ook kunt onderbouwen? Of omdat je het een en ander hebt gelezen en er een eigen draai aan geeft wat jij vindt dat wel of niet van toepassing is? Want als ik de beschikbare jurisprudentie over dit onderwerp zo eens lees, lijkt het er absoluut niet op dat dat de handelaar hier volledig in zijn recht staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://nl.pepper.com/aan...erty-voor-129-euro-135182

Dit is het pepper draadje zo te zien, aanbieding is na ca. een half uur al op inactief gezet omdat de webshop toen de prijs had aangepast naar de juiste prijs.

TS wist dus in ieder geval kort na de bestelling dat het zeer waarschijnlijk een prijsfout was (het is geen ibood met zeer korte aanbiedingen)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

In dit geval ben ik helemaal eens met een slechte review. Er is een fout gemaakt kan gebeuren. er is erkent. en geven een aantal opties aan de consument. je krijgt niets te horen van de consument om x reden. En dan ga je hem alsnog maar opsturen? 8)7 8)7.
Ik ben ook wel eens gebeld door een bedrijf vanwege een bestellen en wat ik wou doen. kost je 1 belletje. en dan had je die slechte review niet gehad. ja de consument kan soms hard zijn. Maar de ondernemer schiet zich zelf ook in hun voeten door blijkbaar te weinig marges te pakken. Dan wel de ballen hebben om de kosten op de juiste persoon te halen. in dit geval de leverancier. Want ook dit is een geval van regres recht.(simpel gezegd de schade verhalen(onder de kostprijs moeten verkopen) op de veroorzaker(de leverancier die een verkeerd bestand aanlevert). Maar dat doen ze niet.

Wat ik ook erg vind is dat ze aan TS aangeven dat de marktconform prijs €287,66 is. (de rest verkoopt hem tussen de 200 en 210 euro..). en er dan ineens €269,95 voor vragen. terwijl hij enkele dagen later gewoon 203,05 te koop staat. Sorry maar dan vraag je er om. Azerty is niet een 1 of ander simpele webshop die ineens duizenden bestellingen krijgt door hun prijs fout.

Eigen schuld dikke bult.

Uiteraard hoef je niet direct met alles en nog wat de gaan schelden. Maar een pittige review is hier dan eventueel wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
ImNotnoa schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:31:
https://nl.pepper.com/aan...erty-voor-129-euro-135182

Dit is het pepper draadje zo te zien, aanbieding is na ca. een half uur al op inactief gezet omdat de webshop toen de prijs had aangepast naar de juiste prijs.

TS wist dus in ieder geval kort na de bestelling dat het zeer waarschijnlijk een prijsfout was (het is geen ibood met zeer korte aanbiedingen)
Ik ben niet actief op pepper en kwam de prijs hier in de pricewatch tegen na een pushbericht. Het topic op pepper kwam ik pas vandaag tegen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:16
[...]

Dat mag zo zijn, maar daar heeft de klant niks mee te maken. Als een webshop geen marges heeft voor dergelijke fouten, dan moeten ze dergelijke fouten niet maken.

[...]

Zo werkt het dus wel. Er is sprake van een geldige koopovereenkomst doordat ruimschoots na het plaatsen van de bestelling een factuur is gestuurd. Daar kunnen ze dus niet meer op terugkomen. Dat de SSD een week later nog steeds voor dezelfde prijs op de site stond maakt het totaal ongeloofwaardig dat het een vergissing was. Maak hier dus screenshots van.

Wat zou dat een mooie wereld zijn zeg, als webshops na bestelling en levering nog kunnen terugkomen op een overeenkomst. Oeps het gaat even wat slechter en we hadden de aanbiedingen van afgelopen maand te laag geprijsd? O, dan vorderen we die toch gewoon terug bij de klanten en rekenen een veel hogere prijs. Stel je voor dat je autodealer dat zou doen. Overeenkomst getekend, auto al een maand in gebruik, en opeens bijbetalen want het was toch te goedkoop. Dan maak je dus een overeenkomst waardeloos, want wanneer kun je er dan wel vanuit gaan dat je iets wat je gekocht hebt ook echt mag houden?

In het geval van TS is dat een heel geldige vraag. Hij heeft te goeder trouw de SSD in gebruik genomen. Weer uitbouwen, data overzetten etc zou aanzienlijk tijd en moeite kosten, dus terugsturen is geen reele optie. Dus dan blijft over onvrijwillig bijbetalen? Tot een prijs waarvoor TS het ding uberhaupt nooit zou hebben gekocht? No thanks. Wat heeft iedereen hier toch met het steeds maar weer verdedigen van malafide webshops? Overeenkomst is overeenkomst. Je houdt je eraan of je flikkert maar een eind op. Had je maar geen webshop moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit vat het wel enigszins samen:

https://nl.pepper.com/comments/permalink/1048832

Door een bedrag te vragen wat ergens tussen de prijsfout en de reguliere prijs ligt (verschil samen delen) kunnen ze nog op wat sympathie rekenen, nu zijn het gewoon een stel pannenkoeken. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind de automatische prijskoppeling altijd een zwak argument van een webwinkel wanneer het over een kennelijke fout gaat.

Ik kan me voorstellen dat een courant product een bepaalde bandbreedte heeft waarin de prijs fluctueert en dat de boven en ondergrens van die bandbreedte zakken naar mate het product langer op de markt is.

Dat betekent dat je anomalieën zoals hier, een inkoopprijs daling van volgens de winkel een dikke 50% met gemak kunt detecteren en weigeren of op een controlelijst kunt plaatsen alvorens je tot publicatie over gaat.

Dat het automatisch gaat betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid draagt over de juistheid.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:39
De meeste voorbeelden die ik hier zie zijn producten die nog niet geleverd zijn, dan kan een webshop inderdaad de koop annuleren op basis van foutieve prijs. Hier is het product betaald en geleverd, transactie afgerond dus. Het zou lekker zijn als ik een brood bij de bakker koop voor 1 euro en als ik de winkel uitloop komt de bakker achter mij aangerend met hee ik krijg nog een kwartje van je omdat ik te weinig heb gerekend.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-08 21:00
Wel komisch om te lezen.

Webwinkel maakt een fout en neemt contact met je op dat er een fout is, terwijl ze nog een fout zelf maken (het product opsturen).
Wanneer een klant een product te laat aankomt, verkeerd verstuurd wordt of het pakket verloren gaat moet het vandaag nog verholpen zijn, maar het liefst gisteren. :+

[ Voor 3% gewijzigd door SlqmLqck op 04-03-2020 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Even de advocaat van de Duivel spelen.

1: Op de pricewatch zie ik geregeld producten staan waarbij veel grotere prijsverschillen zijn. Zo zie ik soms bij nieuw geïntroduceerde producten soms prijzen die gewoon twee of meer over de kop zijn. Ook bij bekende webwinkels, kijk maar eens toen de mining hype er was, daar lagen prijzen voor een video kaart soms onrealistisch hoog en zat er altijd een 1 of 2 winkels tussen die hem voor een normale prijs boden. Als consument weet je het niet altijd.
2: Bij een SSD die normaal 200 kost en die voor 135 wordt aangeboden zou je kunnen afvragen, klopt dat wel, maar aan de andere kant, en ik zijn er ook die er dus 270 voor vragen, dus is de vraag, is die 200 al niet te duur. Met voorgaande in het achterhoofd (extreem hoge prijzen soms) kan je je ook afvragen, zitten die anderen niet fout.
3: Referentiekader. Andere merken hebben zelfde product voor die prijs of iets duurder. Stel je bent een gewone niet Tweaker consument, iedereen heeft altijd over Samsung (Intel, Crucial en anderen zijn in de "leken" de markt onbekender). Je gaat naar je bekende webwinkel, je selecteert size 1TB en doet sorteren op prijs, en bovenaan staat de SSD en je ziet dar hij 35 Euro goedkoper is dan een Samsung. En je kijkt naar de specs en denkt, wow niet gek voor een onbekend merk. Je gaat nog even naar wat andere sites en ziet dat alle bekende 1TBs tussen de 160-200 zitten. Dan denk je, goede deal. Niet iedereen gaat namelijk naar Pricewatch.

Kortom, een SSD voor 135 hoeft niet iets vreemds te zijn. Sterker nog, ik vind zelf dat winkels gewoon niet moeten zeuren over zo iets. Soms heb ik het gevoel dat er winkels zijn die dit bewust doen. Al een paar keer meegemaakt dat ik een bestelling doe met de status "voorraad" en "laagste" de prijs om dan een mail te krijgen dat het product niet voorradig is en dat levering zeker nog 3 weken kan duren, maar dat ze een alternatief hebben. En probeer dan je geld maar eens terug te krijgen binnen een dag wanneer je annuleert om ergens anders te bestellen.

Echter kan TS dit niet zo maar negeren, maat TS kan wel op zoek naar meerdere afwijkingen van deze webshop en dit aandragen, of voor opbouw van de zaak archiveren.

TS kan ook een voorstel doen naar de Webshop om een nieuwe SSD te leveren met de zelfde capaciteit en specificaties om zij de data te kunnen migreren, en dat hij dan de SSD terug zal sturen zonder verpakking omdat hij deze niet meer heeft. En dat de webshop anders een alternatief biedt om data tijdelijk veilig te stellen en de koop te ontbinden.

Er zijn gewoon een aantal webshops die het verdienen om te bloeden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 22:18
Het woord kennelijk is bij veel tweakers kennelijk niet goed gekend. Het betekent zoveel als onmiskenbaar, duidelijk, flagrant. In deze context moet het dus zonder verder onderzoek meteen duidelijk zijn voor de koper dat de prijs verkeerd is. Een 65 inch tv voor 50 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:47

paQ

FirePuma142 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:25:
Ik vind de automatische prijskoppeling altijd een zwak argument van een webwinkel wanneer het over een kennelijke fout gaat.

Ik kan me voorstellen dat een courant product een bepaalde bandbreedte heeft waarin de prijs fluctueert en dat de boven en ondergrens van die bandbreedte zakken naar mate het product langer op de markt is.

Dat betekent dat je anomalieën zoals hier, een inkoopprijs daling van volgens de winkel een dikke 50% met gemak kunt detecteren en weigeren of op een controlelijst kunt plaatsen alvorens je tot publicatie over gaat.

Dat het automatisch gaat betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid draagt over de juistheid.
Eens. Zoek het lekker uit met je toeleverancier zou ik zeggen.

[ Voor 86% gewijzigd door paQ op 05-03-2020 08:19 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:00
redfox314 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 01:02:
Het woord kennelijk is bij veel tweakers kennelijk niet goed gekend. Het betekent zoveel als onmiskenbaar, duidelijk, flagrant. In deze context moet het dus zonder verder onderzoek meteen duidelijk zijn voor de koper dat de prijs verkeerd is. Een 65 inch tv voor 50 euro oid.
Wat je nu gebruikt zijn de superlatieven van dit woord. Zo betekent kennelijk ook wel; duidelijk, zichtbaar, blijkbaar, duidelijk, klaarblijkelijk, zo te zien.

Iets minder krachtige woorden dus. Op het moment wanneer niet duidelijk wordt gemaakt dat het gaat om een aanbieding en de prijs ligt
€ 70,- onder de laagste prijs. Dan mag je best wel even aan je hoofd krabben, ja. Zeker als het een prijs is waar je normaal de 512GB versie voor haalt.

Het is zeker iets anders dan een televisie van € 1000,- die wordt aangeboden voor € 100,-. Maar het verschil is hier wel duidelijk te noemen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
Zo vreemd is die prijs imo niet.

Vergelijk de pricewatchknuffelende tweaker niet met de gemiddelde consument hè.

Als ik (weliswaar in de pricewatch) zoek op 1TB M2 ssd heb ik 10 opties tussen de 104 en 136 euro. Is 129 is dan imo geen "duidelijk" foutieve prijs.

Henk en Ingrid kopen geen Seagate FireCuda 510 ZP1000GM30011 1TB M2-80, maar een 1TB M2 SSD. Eventueel nog van dat merk wat ze nog kennen van hun harde schijf van 3 pc's geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Brad Pitt schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:23:
Als ik €125 per uur zou verdienen had ik gewoon een 1TB Evo Plus gehaald voor de reguliere prijs, deze ingebouwd en gebruik van gemaakt ipv op zoek te zijn naar prijsfouten op websites en daarna op een forum mijn kostbare tijd te verdoen.

Maar YMMV uiteraard :)
Geen 125 euro per uur hier, maar 100% zeker dat ik mijn kostbare tijd zou verdoen uit principe. :+

Ik zou er verder geen woorden aan vuil maken; reageren dat er geen duidelijke prijsfout was en dat je verder niet gaat bijbetalen of terugsturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 05-03-2020 10:00 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Gamebuster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Geen 125 euro per uur hier, maar 100% zeker dat ik mijn kostbare tijd zou verdoen uit principe. :+

Ik zou er verder geen woorden aan vuil maken; reageren dat er geen duidelijke prijsfout was en dat je verder niet gaat bijbetalen of terugsturen.
Principes zijn over het algemeen dure dingen , maar ik ben er altijd al gek op geweest :)

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Laatst online: 22-03-2024
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Wat je nu gebruikt zijn de superlatieven van dit woord. Zo betekent kennelijk ook wel; duidelijk, zichtbaar, blijkbaar, duidelijk, klaarblijkelijk, zo te zien.

Iets minder krachtige woorden dus. Op het moment wanneer niet duidelijk wordt gemaakt dat het gaat om een aanbieding en de prijs ligt
€ 70,- onder de laagste prijs. Dan mag je best wel even aan je hoofd krabben, ja. Zeker als het een prijs is waar je normaal de 512GB versie voor haalt.

Het is zeker iets anders dan een televisie van € 1000,- die wordt aangeboden voor € 100,-. Maar het verschil is hier wel duidelijk te noemen.
Er is nog een verschil in een duidelijk verschil in prijs (waarmee je ook kopers lokt!) en een duidelijk verschil in prijs DIE KENNELIJK OP EEN FOUT WIJST.
Ik en 1 miljoen anderen zouden NOOIT aan die prijs zien dat er een fout is gebeurd.
Sterker nog, dit is wellicht geen foute prijs, maar een OUDE prijs, dus niet geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Neuzelaar schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Er is nog een verschil in een duidelijk verschil in prijs (waarmee je ook kopers lokt!) en een duidelijk verschil in prijs DIE KENNELIJK OP EEN FOUT WIJST.
Ik en 1 miljoen anderen zouden NOOIT aan die prijs zien dat er een fout is gebeurd.
Sterker nog, dit is wellicht geen foute prijs, maar een OUDE prijs, dus niet geupdated.
€ 70,- onder de laagste prijs (niet eens gemiddelde) prijs is wel een duidelijk verschil wat je voelt in je portemonnee.
De prijs heeft, weliswaar, één dag online gestaan, dus het gaat ook niet om een oude prijs. Het toestel heeft hiervoor, één keer deze prijs gehad, een dag lang. Dat was vorig jaar. Daarna heeft het artikel, sinds dat het op de markt is, een gemiddelde van € 70,- gehad.

Juridisch wordt van je verwacht dat je, vooraf, goed onderzoek doet. Er is altijd nog een grens of iets heel kennelijk is. Het verschil is minder groot dan als je het vergelijkt met AliExpress of Wish. Maar voor NL-termen en kortingen is 70 euro van 200, best veel. Dat is een korting van 35% procent. Zonder dat dit ergens wordt aangegeven.

Je kunt niet schermen met het argument: "Ja, maar de gemiddelde consument weet niet....". Je wordt geacht het te weten. Anders kun je altijd wel roepen: "Oh, maar dat wist ik niet."

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
*knip* Laat dit soort reacties maar achterwege, helemaal als het niet om de door jouw genoemde webwinkel gaat.

[ Voor 104% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2020 17:31 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Neuzelaar schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Nee, dus een prijs die over zes maanden geleidelijk daalt van 300 naar 200 euro, en plotseling 130 euro is, zou je NOOIT aan twijfelen en is wellicht een OUDE prijs. Natuurlijk.
NotSoSteady schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:24:
Of gewoon geen fouten maken. Zou dat misschien een nog beter idee zijn?
PhilipsFan schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:53:
Dat mag zo zijn, maar daar heeft de klant niks mee te maken. Als een webshop geen marges heeft voor dergelijke fouten, dan moeten ze dergelijke fouten niet maken.
Oh, okay, gewoon geen fouten maken, got it. Vertel je er ook even bij hoe je dat dan doet?
Zo werkt het dus wel. Er is sprake van een geldige koopovereenkomst doordat ruimschoots na het plaatsen van de bestelling een factuur is gestuurd.
Is dat de definitie die jij zo uit je mouw schudt?
Wat zou dat een mooie wereld zijn zeg, als webshops na bestelling en levering nog kunnen terugkomen op een overeenkomst.
Dat kan dus wel!
In het geval van TS is dat een heel geldige vraag. Hij heeft te goeder trouw de SSD in gebruik genomen. Weer uitbouwen, data overzetten etc zou aanzienlijk tijd en moeite kosten, dus terugsturen is geen reele optie.
Waarom zou de tijd en moeite die het weer uitbouwen voor het terugsturen zou kosten een argument zijn om dat niet te hoeven doen? Of in hoeverre zou dat meewegen in het oordeel? Het is leuk dat jij nu ter plekke dit criterium bedenkt, maar heeft dat ook maar enige basis in de wet?

We kunnen nog zoveel mooie voorbeelden bedenken over eieren, auto's en klanten tackelende supermarktmedewerkers, en zo proberen op iedereens gevoel in te spelen, maar dat is allemaal irrelevant. Op bovengenoemde Pepper-link weet ook iedereen donders goed dat dit een te lage prijs is, met teksten à la "normaal is dit de prijs van de 512 GB uitvoering" en "het is toch 30 mensen gelukt het voor deze prijs te bestellen".

Zoals zo vaak: ik snap dat mensen dingen uit verontwaardiging zeggen, dus "hoe durft die shop je zo te benaderen". Ik kijk graag naar de andere kant van het verhaal. Als die shop bij mij met zo'n vraag zou komen, zou ik aanbieden om de helft van het verschil, dus in dit geval € 35 naar ze over te maken. Zij geen verlies, ik een goedkope SSD, en klaar. Dan kunnen we het hebben over de toon van de shop, in plaats van over mensen die geen fouten mogen maken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Bij het ssd vergelijk eerder in dit topic is het naar mijn idee een stuk minder duidelijk omdat er andere ssd's zijn die ongeveer gelijk presteren tegen een prijs van € 150-160.
https://tweakers.net/pric...;1260369;1462342;1282313/
Daarom is een prijs van € 130 niet heel vreemd.

Dat dezelfde shop binnen een week twee keer dezelfde fout begaat en dan spreekt van een "kennelijke" fout , zou naar mijn idee even naar zijn processen moeten kijken. Als ik 2x dezelfde fout maak op mijn werk mag ik toch wel even op het matje komen.
Vooral als het verschil in dit geval 30x 270(prijs uit mail) -130 (geleverde en gefactuurde prijs) = € 4200 zal zijn. Als ze echt zulke flinterdunne marges hadden , dan zorg je er voor dat dit niet kan gebeuren. Of ze calcuren het in , maar dan moeten ze ook niet zeiken.
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:18:

Zoals zo vaak: ik snap dat mensen dingen uit verontwaardiging zeggen, dus "hoe durft die shop je zo te benaderen". Ik kijk graag naar de andere kant van het verhaal. Als die shop bij mij met zo'n vraag zou komen, zou ik aanbieden om de helft van het verschil, dus in dit geval € 35 naar ze over te maken. Zij geen verlies, ik een goedkope SSD, en klaar. Dan kunnen we het hebben over de toon van de shop, in plaats van over mensen die geen fouten mogen maken.
Dit was een prima oplossing geweest en had ik best willen , maar blijkbaar vinden ze het enkel nodig om direct 30% extra te vragen bovenop de marktprijs.
Dat zijn geen nette manieren van zaken doen.
Daarnaast hebben ze na de mail er toch maar voor gekozen om hem te versturen , terwijl ze een week de tijd hadden om het tegen te houden of contact op te nemen buiten de mail om.

[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2020 17:31 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Nee, dus een prijs die over zes maanden geleidelijk daalt van 300 naar 200 euro, en plotseling 130 euro is, zou je NOOIT aan twijfelen en is wellicht een OUDE prijs. Natuurlijk.

[...]

[...]

Oh, okay, gewoon geen fouten maken, got it. Vertel je er ook even bij hoe je dat dan doet?

[...]

Is dat de definitie die jij zo uit je mouw schudt?

[...]

Dat kan dus wel!

[...]

Waarom zou de tijd en moeite die het weer uitbouwen voor het terugsturen zou kosten een argument zijn om dat niet te hoeven doen? Of in hoeverre zou dat meewegen in het oordeel? Het is leuk dat jij nu ter plekke dit criterium bedenkt, maar heeft dat ook maar enige basis in de wet?

We kunnen nog zoveel mooie voorbeelden bedenken over eieren, auto's en klanten tackelende supermarktmedewerkers, en zo proberen op iedereens gevoel in te spelen, maar dat is allemaal irrelevant. Op bovengenoemde Pepper-link weet ook iedereen donders goed dat dit een te lage prijs is, met teksten à la "normaal is dit de prijs van de 512 GB uitvoering" en "het is toch 30 mensen gelukt het voor deze prijs te bestellen".

Grappig dat je alleen de dingen eruit pikt die jou beter uitkomen. De shop verkoopt de SSD zelf voor 200 euro, maar wil TS 259 euro in rekening brengen. Als je niet begrijpt wat daar fout aan is, tja dan weet ik ook niet wat ik er nog van moet zeggen. Bovendien hoef ik de webshop niet te vertellen hoe ze hun falende systeem moeten oplossen, maar je zou aan iets kunnen denken dat bepaalde categorieën binnen een dag niet met meer dan een x% mogen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 22:57
Ik snap inderdaad gewoon niet eens waarom ze de boel verstuurd hebben.
Toen wehkamp een prijsfout maakte hebben ze gewoon de order geannuleerd. Andere bedrijven, zoals bol.com zie ik hetzelfde doen. Dat hadden ze hier ook gewoon moeten doen. Order annuleren met de mededeling dat hij niet meer voorradig is voor die prijs of dat er een prijsfout was gemaakt.

Zogauw je het product gaat versturen ga je wat mij betreft, als winkel akkoord met de prijs die je hebt afgegeven en moet je daarna echt niet meer gaan zeuren bij de klant maar de schuld bij jezelf neerleggen. Dan moeten ze er maar voor zorgen dat in het orderpicking proces een prijsvergelijk wordt gemaakt of dat het systeem on-hold gaat bij orders waarvan de prijs niet lijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
SunnieNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:28:
Ik snap inderdaad gewoon niet eens waarom ze de boel verstuurd hebben.
Toen wehkamp een prijsfout maakte hebben ze gewoon de order geannuleerd. Andere bedrijven, zoals bol.com zie ik hetzelfde doen. Dat hadden ze hier ook gewoon moeten doen. Order annuleren met de mededeling dat hij niet meer voorradig is voor die prijs of dat er een prijsfout was gemaakt.

Zogauw je het product gaat versturen ga je wat mij betreft, als winkel akkoord met de prijs die je hebt afgegeven en moet je daarna echt niet meer gaan zeuren bij de klant maar de schuld bij jezelf neerleggen. Dan moeten ze er maar voor zorgen dat in het orderpicking proces een prijsvergelijk wordt gemaakt of dat het systeem on-hold gaat bij orders waarvan de prijs niet lijkt te kloppen.
Eigenlijk leer ik ze dus een relatief goedkope les misschien :+ , mogelijk gaan ze de processen onder de loep nemen en verbeteren.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NotSoSteady schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Grappig dat je alleen de dingen eruit pikt die jou beter uitkomen. De shop verkoopt de SSD zelf voor 200 euro, maar wil TS 259 euro in rekening brengen. Als je niet begrijpt wat daar fout aan is, tja dan weet ik ook niet wat ik er nog van moet zeggen. Bovendien hoef ik de webshop niet te vertellen hoe ze hun falende systeem moeten oplossen, maar je zou aan iets kunnen denken dat bepaalde categorieën binnen een dag niet met meer dan een x% mogen dalen.
Daar zit wel een kern van waarheid in. Dit euvel komt vaker voor. Als de prijzen van je leverancier niet te vertrouwen zijn om dit automatisch gewoon domweg te importeren, kan je prima voordat je de gegevens overschrijft met een simpel sommetje de prijs in je eigen database vergelijken met nieuwe prijs van je leverancier. van 800 naar 595 is 25% verschil.

Opzich moet dat makkelijk kunnen, dan ben je dit gewoon voor. Het is de keuze van de webshop om dit wel of niet te doen. En dan heb je het over ondernemers risico. Je kan het namelijk prima afvangen zodat de fout niet automatisch doorgevoerd wordt. Nieuwe prijs niet invoeren, en vlaggen zodat er eerst iemand naar gaat kijken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:16
[...]

Simpel, geen webshop worden. Of geautomatiseerde maatregelen nemen. Wat je nu ziet gebeuren is dat allerlei 'webshops' gewoon een site maken en wat bestanden aan elkaar koppelen en zichzelf vervolgens webshop noemen. En als er dan wat mis gaat de verantwoordelijkheid op de klant afschuiven.

Dat is toch niet hoe het werkt? Als jij iets koopt wil je toch ook de zekerheid dat datgene dat je gekocht hebt ook echt van jou is, voor de prijs die je ervoor betaald hebt?

Want dat is namelijk jouw belangrijkste criterium. Je koopt iets dat je graag wilt hebben, tegen een prijs die voor jou op dat moment acceptabel is. Als die prijzen (volgens jouw logica) dus achteraf nog kunnen veranderen, dan zet je dus het complete beslissingsproces op losse schroeven. In het geval van de TS, dan zou je een gekochte SSD dus nooit in gebruik kunnen nemen, want je weet nooit zeker of de verkoper er nog op terug komt. Hoe lang wacht je dan? Een dag, een week, een maand?

Ik ben het met je eens dat vergelijkingen met andere artikelen in de ICT vaak mank gaan, maar in dit geval is dat niet het geval. Als jij een auto koopt, dan doe je dat tegen een prijs die jij acceptabel vindt. Als de verkoper een maand later een hogere prijs wil omdat 'iemand' in zijn verkoopketen een fout heeft gemaakt, of de auto terug wil? Je snapt toch zelf wel hoe absurd dat is?

Het hele idee van webshops is dat ze snel leveren. Jij ziet 's avonds iets op internet, bestelt het en de volgende dag heb je het thuis en kun je het gebruiken. Maar volgens jouw logica mag een verkoper daar dus gewoon op terugkomen. En als dat problemen oplevert voor de koper, omdat het nu eenmaal veel werk is om data weer over te zetten, dan vind je dat irrelevant. Dat is het niet. Jouw redenering is volkomen idioot.

Het is wat anders als het overduidelijk is dat het een fout is. Als TS een SSD had gekocht voor 2 euro, dan had hij zelf ook wel kunnen weten dat er sprake was van een fout. In dat geval wijkt de prijs zo af dat daar geen misverstand over kan bestaan, geen enkele SSD kost 2 euro. Maar dat is hier niet het geval. TS heeft een lage prijs betaald, maar niet dermate laag dat hij zelf wel kon inzien dat het een fout was. Er zijn genoeg SSD's te koop voor rond de 150 euro. Weliswaar met andere specs, maar toch. Het is niet reeel om te verwachten dat alle kopers bij elk artikel onderzoek doen of de prijs wel klopt, dat is juist de professionaliteit die je van een verkoper verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Laatst online: 22-03-2024
RaZ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:34:
[...]

van 800 naar 595 is 25% verschil
Wat nog altijd geen duidelijke fout is.
Net zoals de prijs van TS.
En juridisch wordt je verondersteld marktonderzoek te doen?

Wat een BS wordt hier gepoept seg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik zou zelfs bij de rechter zeggen dat ze helemaal gek zijn geworden als ik het internet moet afstruinen om te moeten weten of een prijs wel klopt.
kzou die mail ook gewoon als spam/oplichting zien en of gelijk hebben verwijderdt, dat is gewoon heel plausibel ook nog.(je koop is al helemal klaar namelijk)
Er zijn hier een heleboel die jouw (TS) de verantwoording toeschuiven, en met een zaak die overduidelijk wel stonk. Nee trap er niet in, er zal geen rechter zijn die jou een onderzoekt plicht in de schoenen schuift of jou de hele rattaplan aan verantwoording oplegt, die hier door sommigen wordt gezegd en dat de webwinkel dan wint.

Komop het is hier in deze kwestie totale onzin om nu te suggereren dat een koper een het had kunnen weten. je kan alles erbij bedenken als je het voordeel van de shop kiest, en deze TS zijn verhaal laten doen hier op tweakers, en dat straks de webwinkel, deze thread aanhaalt, zo van "zie je wel hij wist het, of hij had het kunnen weten"

Nee maar sorry mijn eerste gedachte bij zo'n mail is, Spam, of iig geen ene vezel in mij die nog zal reageren als ik met mijn nieuwe ssd werk. Jantje goedbloed zijn is prima, maar je hebt het product al in gebruik en hij is van jou op dat moment, en je betaald niks bij, hoe goed ze het hier ook bedoelen en ik snap ook dat je het goed wil doen maar dit en sommige adviezen die jou dus bang maken omdat er een precedent ligt, gaat te ver. echt waar

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Neuzelaar schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Wat nog altijd geen duidelijke fout is.
Net zoals de prijs van TS.
En juridisch wordt je verondersteld marktonderzoek te doen?

Wat een BS wordt hier gepoept seg.
Ja, want de Rijksoverheid is BS 8)7. https://www.rijksoverheid...-bij-een-koopovereenkomst. Ook het Juridisch loket weet niet waar ze het over hebben: https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/.

Dit is gewoon onderdeel van je onderzoeksplicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:32:
Dit is gewoon onderdeel van je onderzoeksplicht.
En daar is prima aan voldaan. Er staan immers al 1TB SSD's in de pricewatch voor 100 euro. Zelfs van Samsung.

Tussen de 0 en 160 euro staan er 62 stuks zelfs. Nee, ik geef ze weinig kans om hier achteraf nog wat te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 05-03-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
RodeStabilo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:34:
[...]

En daar is prima aan voldaan. Er staan immers al 1TB SSD's in de pricewatch voor 100 euro. Zelfs van Samsung.

Tussen de 0 en 160 euro staan er 62 stuks zelfs. Nee, ik geef ze weinig kans om hier achteraf nog wat te halen.
Dat is te kort door de bocht. Deze SSD koop je niet meteen om zijn capaciteit maar zijn snelheid:

3.450MB/s
3.200MB/s
620.000IOPS

Als je dan gaat vergelijken kom je op beduidend andere prijzen uit.

Een auto kun je voor € 14.000 euro kopen. Dus die Ferrari van € 14.000 ipv € 140.000 moet ook geleverd worden, want die Kia Rio heeft ook een motor en vier wielen en is voor dat bedrag te krijgen.

Ik zeg niet dat ze er een zaak van maken, dat zijn die zeven tientjes niet waard. Maar dat er wordt geroepen dat er geen eigen verantwoordelijkheid is wanneer je iets koopt voor een veel lagere prijs, is foutief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:59
SacreBleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Deze SSD koop je niet meteen om zijn capaciteit maar zijn snelheid:

3.450MB/s
3.200MB/s
620.000IOPS

Als je dan gaat vergelijken kom je op beduidend andere prijzen uit.

Een auto kun je voor € 14.000 euro kopen. Dus die Ferrari van € 14.000 ipv € 140.000 moet ook geleverd worden, want die Kia Rio heeft ook een motor en vier wielen en is voor dat bedrag te krijgen.

Ik zeg niet dat ze er een zaak van maken, dat zijn die zeven tientjes niet waard. Maar dat er wordt geroepen dat er geen eigen verantwoordelijkheid is wanneer je iets koopt voor een veel lagere prijs, is foutief.
Nee nu moet je wel bij je punt blijven heh, alsof wij robots zijn die alles maar moeten lezen, kan toch niet man, ik snap je punt en dat het allemaal achteraf heel duidelijk is. maar dat is vooraf bij deze koop niet helder, en daar kan je geen rechter voor een verschil van 100eu aan wijden. Enige wat de TS kan doen, is het zelfde als de shops doen, coulance bieden, of niks, en reageren met "ik zie hier verder geen zaak in", maar ik zou helemaal niet reageren want dan geef je erkentenis, en daar gaat dit naar toe zo.

ps. of moet het cookie gebeuren die sommige shop gebruiken (na 2 keer kijken is de prijs verhoogd) ook maar een zaak spelen in deze, Niet te doen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 05-03-2020 13:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.