Mijn thuisnetwerk heeft een serieuze upgrade nodig. Ik heb op dit moment een 250mbit/s glasvezel verbinding van Caiway, maar haal met de huidige setup rond de 92mbit/s via het vaste netwerk. Na wat onderzoek afgelopen weekend heb ik in ieder geval ontdekt dat de Archer C5 in het netwerk sowieso een bottleneck is. Na een herstart had ik even de volle snelheid, maar geen Wifi meer. Vervolgens nog een keer herstart, toen werkte de Wifi weer maar was ik weer terug bij m'n 92mbit/s. Kortom, tijd om door te pakken. Want ik twijfel al langer over upgraden / vernieuwen.
De Archer C5 heeft ook al een tijdje geen updates ontvangen samen, dit vindt ik samen met een winst in de snelheid het belangrijkste.
Ik zoek een?
Ik wil in ieder geval een betere, veiligere en snellere router beneden hebben. Uiteindelijk wil ik de beide routers in het netwerk vervangen en wil ik graag losse access points zodat de Wifi niet meer vanuit de meterkast komt.
Voor nu kies ik voor upgraden in fases met Ubiquiti. Of een van deze routers vanuit de pricewatch.
Wat is je budget?
Max 250 euro voor de eerste fase.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg gecharmeerd van Ubiquiti, maar sta overal voor open. TP-Link liever niet meer gezien het updatebeleid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Naast laptops, telefoons, een tablet en een printer die via Wifi verbinding maken, zit het huidige netwerk er als volgt uit. De repeater zorgt er voor dat ik in de tuin nog wat bereik heb

Voor de eerste fase zou ik het graag als volgt willen hebben;

Het volledige boodschappenlijstje dat ik heb samengesteld staat hieronder, maar voor de eerste fase gaat het me enkel om de eventuele aanschaf van de USG en een 8-poorts switch met PoE. In deze situatie is de oude TP-link enkel een access point in het netwerk en niet meer de router die direct aan het internet hangt.
De twee access points moeten uiteindelijk beide routers vervangen, waarbij het plan is om op de Netgear de Wifi uit te zetten zodat deze als switch ingezet kan worden. Hier hang ik dan de PoE-adapter aan zodat het Ubiquiti Acces point hierop aangesloten kan worden. Het access point beneden zal uiteindelijk in de hal komen te hangen waarbij de TP-Link router volledig vervalt.
Nu zit ik vooral nog met de volgende vragen;
De Archer C5 heeft ook al een tijdje geen updates ontvangen samen, dit vindt ik samen met een winst in de snelheid het belangrijkste.
Ik zoek een?
Ik wil in ieder geval een betere, veiligere en snellere router beneden hebben. Uiteindelijk wil ik de beide routers in het netwerk vervangen en wil ik graag losse access points zodat de Wifi niet meer vanuit de meterkast komt.
Voor nu kies ik voor upgraden in fases met Ubiquiti. Of een van deze routers vanuit de pricewatch.
Wat is je budget?
Max 250 euro voor de eerste fase.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg gecharmeerd van Ubiquiti, maar sta overal voor open. TP-Link liever niet meer gezien het updatebeleid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Naast laptops, telefoons, een tablet en een printer die via Wifi verbinding maken, zit het huidige netwerk er als volgt uit. De repeater zorgt er voor dat ik in de tuin nog wat bereik heb

Voor de eerste fase zou ik het graag als volgt willen hebben;

Het volledige boodschappenlijstje dat ik heb samengesteld staat hieronder, maar voor de eerste fase gaat het me enkel om de eventuele aanschaf van de USG en een 8-poorts switch met PoE. In deze situatie is de oude TP-link enkel een access point in het netwerk en niet meer de router die direct aan het internet hangt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) | € 111,95 | € 111,95 |
| 2 | Access points | Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) | € 78,90 | € 157,80 |
| 1 | Modems en routers | Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Netwerkaccessoires | Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A | € 6,99 | € 6,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 386,74 | ||
De twee access points moeten uiteindelijk beide routers vervangen, waarbij het plan is om op de Netgear de Wifi uit te zetten zodat deze als switch ingezet kan worden. Hier hang ik dan de PoE-adapter aan zodat het Ubiquiti Acces point hierop aangesloten kan worden. Het access point beneden zal uiteindelijk in de hal komen te hangen waarbij de TP-Link router volledig vervalt.
Nu zit ik vooral nog met de volgende vragen;
- Hoe verstandig is het om nog voor een Ubiquiti USG te gaan?
Deze gaat al een aantal jaren mee en de laatste software update is van juli vorig jaar. Ik wil voorkomen dat ik iets koop wat over een aantal maanden door een nieuwer product vervangen wordt. Dan wacht ik liever nog even. - Werkt deze setup uberhaupt goed of zie ik wat over het hoofd?