Tsja, de auto is relatief duur... aan de andere kant heb je een leuke spaarpot en woon je nog thuis. Als die auto jou veel plezier geeft, geniet er dan vooral van
Mocht je over een aantal jaar op jezelf gaan wonen, kun je tegen die tijd altijd nog de auto inruilen tegen een jonge occasion... of natuurlijk hem simpelweg overnemen van de leasemaatschappij en (goedkoper) doorrijden.
Voor nu zou ik vooral zeggen: los eventuele studieschulden af. Je hebt het geld er immers voor.
En wacht met het kopen van een huis. Die bubbel barst echt wel op den duur... misschien zelfs binnenkort wel.
PS
Het zijn altijd de mensen die alles het beste voor elkaar hebben die zich het meest druk maken lijkt het wel

Ik ben ook zo'n piekeraar en heb ooit met een psycholoog mijn financiële zorgen besproken. Dat was geen goed idee. Die stond echt met haar oren te klapperen toen ik vertelde dat ik mijn auto simpelweg over had gemaakt en dat ik een hekel aan lenen heb.
Ik werd echt voor gek verklaard dat ik mij überhaupt druk maakte... ze begreep me echt niet. Wat jammer was, want het ging mij vooral om hoe de verhouding tussen vermogen en inkomen, en kosten anderzijds de afgelopen jaren was verschoven en de moeite die ik daarmee had.
Maar ja. Het kwam niet aan.
Vroeger woonde ik in een goedkoop flatje en kon ik rustig 2 jaar zonder inkomen vooruit... had het ook in 5 jaar helemaal kunnen aflossen.
Tsja... tegenwoordig moet ik echt werken voor mijn huis en gezin. That bothers me. De kans alles kwijt te raken is simpelweg groter als het een keer wat minder met mij gaat.
Deze angst kwam ook vooral opspelen na een burnout. Toen werd ik geconfronteerd met hoe fragiel alles is.
[
Voor 48% gewijzigd door
Lethalis op 26-02-2020 12:31
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.