Denon app - kwaliteit matig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_harmsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 15:06
Beste mensen,

Ik heb een Denon receiver AVR-X1300W.
Ik bedien deze versterker voornamelijk via de app en het is de app waarover ik absoluut niet te spreken ben.

De lijst met internetradio's is verdwenen, deze kan alleen tegen betaling weer beschikbaar worden gesteld.
De app is zeer traag, loopt regelmatig vast.
Het afspelen van MP3 bestanden van mijn Synology stopt regelmatig om onverklaarbare reden.

Wat is jullie ervaring met deze app?
Zijn er alternatieven beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 12:04
Ik heb de AVR-X2600.
De app is matig tot redelijk.
Ik gebruik voornamelijk besturing via TV/HDMI.
Voor het gemak heb ik nog een Chromecast Audio eraan hangen, zodat ik internet radio en spotify "op de oude manier" kan doen, ipv via betaal apps. ;-)

Afspelen via Synology heb ik nog niet geprobeerd.

BTW, heb je het over de HEOS app over de Denon AVR Remote app?

[ Voor 9% gewijzigd door GarBaGe op 21-02-2020 15:32 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

Nick_harmsen schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:14:
De lijst met internetradio's is verdwenen, deze kan alleen tegen betaling weer beschikbaar worden gesteld.
Daar is Denon niet de enige in en zou ik niet op de app schuiven. VTuner heeft daar meer mee te maken, zie ook Yamaha en andere merken - internet Radio down: VTuner
Wat is jullie ervaring met deze app?
Het is over het algemeen bekend dat je voor een goede app niet bij D&M Holding moet zijn. Andere merken hebben het simpelweg beter voor elkaar. Je bent niet de enige met klachten, check Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4 bijvoorbeeld.

Hier crasht de app overigens nooit. Enige irritante hier is dat met het opstarten van de app elke keer weer naar de receiver gezocht moet worden. Ook al staat de receiver hard in de app ingesteld met een vast IP-adres. Ik gebruik de app dan ook eigenlijk niet. Als ik deze gebruik is het voor wisselen van bron of surround mode. Voor afspelen van media heb ik andere (externe) oplossingen.

Het beste alternatief wat ik gevonden heb is de meegeleverde remote gebruiken. Die heeft instant verbinding en werkt als een zonnetje :P

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 21-02-2020 19:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.