Vtuner ervaringen en problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 03:07
Dit topic is voor alle merken en apparaten (radio's, versterkers, receivers, soundbars, etc) die gebruik maken van Vtuner. Lees ook de link in de topicwarming voor additionele informatie/tips.

Sinds 2 dagen is de yradio.vtuner.com link niet meer beschikbaar op de vtuner site.
Ook is Yamaha uit de lijst van vtuner partners gehaald.

Het gevolg is dat GEEN van de Yamaha apparaten met Streaming Internet Radio het meer doen, inclusief de MusicCast apparaten!

Ik luisterde met mijn MusicCast speakers bijna exclusief naar Internet radio, die dingen kan ik nu wel bij het grof vuil zetten!!

Met z'n allen maar overstappen op Denon, Marantz of Sonos?

Op http://www.tomsguide.com/...-v481-net-radio-wait.html is een relaas te lezen dat suggereert dat Yamaha e/o vtuner de partnership hebben opgezegd. Wellicht dat er een firmware update komt, maar dat lijkt voor mij nog slechts wishfull thinking.

Iemand die wil reageren, meer weet of zo?

Baal baal baal :( :( :(

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 22-01-2025 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1163318

Heb inmiddels weer internetradio heb een update gedaan van mijn netwerk ( voor de zoveelste x ) en heb weer geluid via internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheijtink
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-10-2023
Met de Musiccast 20 set geen problemen deze draait op Tunein, maar daar ik de ysp2700 gebruikte voor mijn favorieten moest ik ze even overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 03:07
yradio.vtuner.com is weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertP56
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-12-2024
https://nl.yamaha.com/nl/...radio_station_access.html

Ik ben de pisang met mijn RX-V575

Wordt verwezen naar de site van vTuner, krijg een code op de reciever die ik in moet vullen op de site en mag dan vervolgens 4 dollar per jaar gaan betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door RobertP56 op 25-07-2019 19:09 . Reden: onvolledig ]

RobertP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouwman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 12:53
Leuk, hier heb ik een RX-S600 draaien en ik moet 3 dollar per jaar te betalen.. Ik vraag me af waar dat verschil in zit.. Dus gewoon een aantal jaren van genieten en dan ervoor moeten betalen.. Nice......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

We zijn te verwend met gratis dingen. 3 Of 4 euro per jaar om het hele jaar radio te mogen luisteren is natuurlijk een schijntje.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Jorgen schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:07:
We zijn te verwend met gratis dingen. 3 Of 4 euro per jaar om het hele jaar radio te mogen luisteren is natuurlijk een schijntje.
4 euro per jaar is inderdaad niks, maar als je je bedenkt dat je het de afgelopen x decennia gewoon gratis uit de lucht kon plukken en dan nu opeens voor een vergelijkbare service moet gaan betalen is het wel even ophef waard ja.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Wintervacht Logisch en dat snap ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertP56
3.00 USD per jaar is bedoeld voor full acces, mijn reeds ingevulde bladwijzers zou ik wel kunnen blijven gebruiken maar dat werkt dus niet.

RobertP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertP56
Jorgen heeft gelijk, ik heb net 3 dollar betaald, is dus euro 2.70 voor een heel jaar en direct weer internet radio, prima zo !!

RobertP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:15
Mijn musiccast staat er niet tussen, dus voorlopig nog gratis radio,

even over die 3 dollar, het is niet voor het radio station. Voor de radio betaal je al belasting en luister je naar commerciele reclameboodschappen. Nee, die 3 dollar betaal je voor de service om radiostreams te linken. Dat laatste kan ik zelf ook door naar de streampagina van het station te gaan, een lijstje favorieten in je browser maken is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Hier ook geen streaming meer van favorieten Vtuner.
Zou moeten werken zonder te betalen.

Bij wie werkt het wel?
Werkt het weer als je betaald hebt?

Iemand Yamaha geïnformeerd?

Heb RX-V475.

[ Voor 4% gewijzigd door Radioamateur op 28-07-2019 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1237110

Dear,

We have been asking Yamaha Europe about Vtuner Station access issues:
Here is the situation:

Yamaha always strive to provide the best possible products, support and longevity for their customers; unfortunately in relation to the Internet Radio service provider vTuner we are unable to guarantee a continued service. vTuner have made changes to their business model; which as its own company it is free to make its own decisions but please be aware Yamaha was not involved with this change. For any queries, questions or explanation behind this change we would recommend contacting vTuner.

(http://www.vtuner.com/contact/index.html)

In relation to this alteration Yamaha has; where possible, resolved the issue by providing an update for customer’s products to support the service provided by Airable. For earlier models and this is main difference to the MusicCast devices, we are unable to switch the Internet radio provider due to hardware limitations, wo we cannot offer Airable as alternative Internet radio provider for these devices.

It is still possible to use vTuner on your Yamaha product, the changes implemented by vTuner requires a yearly fee of a of $3 (under 3 Euros(€)/Pounds(£), this equates to under 0.25 cent/pence per month).

We are aware of vTuner offering a premium option on yradio.vtuner.com to our customers; please note that this is directly with vTuner and Yamaha do not endorse the service being offered by the vendor. We are unable to comment on the quality that you may receive or the longevity of service as Yamaha is not liable for any service vTuner provides. Details on this topic can provide Vtuner to you

Although the built in Internet Radio Service may be impacted by this change, please be aware that numerous connected / smart devices that you may already have in your home can be connected to many of the models listed above to provide access to internet radio stations. You can access internet radio on devices like smartphones, tablets, smart TVs, streaming media devices, and voice assistants, such as Amazon Echo devices.’

The Hardware of the prior models doesn’t fulfill the technical requirements, for changing the Internet radio provider to Airable. The designer confirmed already, that an Update isn’t possible on the following hardware.

Please see the following link for a list of models that are incompatible with Internet Radio update: https://europe.yamaha.com...radio_station_access.html

We hope that we could provide further help in response to these unforeseen changes.

Best Regards
Your Yamaha Customer Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusGreen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-07-2021
My Yamaha RX-V473 recently stopped playing internet radio stations. Yamaha worked with vtuner for this but the vtuner people recently stopped their free service. The yamaha update to fix this is only for their younger products and the RX-V473 has no firmware or fix. Yamaha has no clue about open source so no one will ever be able to fix the problem changing the firmware.

The Yamaha RX-V473 has the possibility to access DLNA servers and I had it hooked up to an Ubuntu 18.04.2 LTS with Rygel installed (sudo apt install rygel) and media sharing in Ubuntu settings set to Active.

Playing your own MP3 files collection is working and easy but I want to listen to SomaFM on my stereo and this option is not (yet) present in the Sharing section of Ubuntu settings.

To stream SomaFM over DLNA (Rygel) to your DLNA client (Yamaha receiver or any other player) you need to edit rygel.conf. Not just any rygel.conf but the one in /home/$Username$/.config/rygel.conf. (Where $Username$ is your username.)

Go to the section [GstLaunch] and edit the changes as seen below.

I have added the complete section of a working version here.

[GstLaunch]
enabled=true
launch-items=audiotestsrc;soma;drone

audiotestsrc-title=Audiotestsrc
audiotestsrc-mime=audio/x-wav
audiotestsrc-launch=audiotestsrc ! wavenc

soma-title=SomaFM SpaceStation
soma-mime=audio/mpeg
soma-launch=souphttpsrc iradio-mode=false location=http://ice4.somafm.com/spacestation-128-mp3

drone-title=SomaFM Dronezone
drone-mime=audio/mpeg
drone-launch=souphttpsrc iradio-mode=false location=http://ice2.somafm.com/dronezone-256-mp3

Now when the receiver is going to search for DLNA servers under the server button it sees the media share from Rygel and GstLaunch. Select GstLaunch and 3 stations appear, Audiotestsrc will produce a test tone for testing. SomaFM SpaceStation will play SomaFM Spacestation and SomaFM Dronezone will play SomaFM Dronezone.

You can add as many internet radio stations as you want.

To check if the stream url is working open VLC and go to Media>Networkstream and enter the url. If VLC starts producing music the stream URL is correct.

[ Voor 0% gewijzigd door MarcusGreen op 01-08-2019 18:44 . Reden: Betere geluidskwaliteit zonder blobs en jitter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238238

Hoi,
Sinds 2 dagen heeft mijn Yamaha rx-v473 reciever een probleem met internet radio hij kan niet meer inloggen op vtuner. zijn er ook nog mensen die misschien ook 3 dollar betalen en dat de internet hat weer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozvela
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-04-2024
Hi,
Gisteren dezelfde melding gehad op mijn Yamaha receiver :| .
3 dollar betaald via creditcard.
Code ingevoerd en alles werkt weer :) .

@Wintervacht men betaalde 'met het uit de lucht halen...' voorheen ook 'kijk&luistergelden'. Daarna is het opgegaan in al je belastingen die betaald aan de overheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbenoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-08-2019
Waar en hoe moet je die 3USD betalen aan vradio.vtuner.com? en wat zijn dan de volgende stappen om op je receiver terug internetradio te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Inloggen op yradio.vtuner.com
Klik op get full access. Volg de stappen :Y
Betaling kan via credit card of paypal.

[ Voor 21% gewijzigd door teacher op 05-08-2019 10:46 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smiles4
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-05-2023
Zojuist betaald (Paypall) en alles werkt weer. €3,00 per jaar meer dan schappelijk bedrag lijkt mij.

• TeWe
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 17:50
Besten,
Jammer van jullie 3 dollar.

Lees : https://radiovisie.eu/het...ioportaal-pionier-vtuner/

In dit stuk staat dat dat de eigenaar vTuner binnenkort zal moeten sluiten (kopje parasieten). Is het niet beter de leverancier van jouw receiver aan te spreken dat je een goed functionerend apparaat denkt te hebben gekocht. En zonder deze functionaliteit het apparaat niet voldoet. Eventueel als dat nog kan de koop ontbinden. Jammer dat de fabrikant vTuner de schuld geeft van alles, maar zij vergeten hun klanten. De fabrikant heeft gemakheidshalve de link gelegd naar en niet verder gedacht aan de toekomst. Een update zou de oplossing zijn maar daar hebben ze geen zin in. Wel plaatsen ze een lijst met door hen geleverde apparaten die geen update krijgen. Is dat service?
Als antwoord op mijn mail schrijven ze dat het aan vTuner ligt en het technisch niet mogelijk is de verwijzing in hun firmware te veranderen van vTuner naar een andere.
Beter is een apparaat te kopen waarbij je zelf de link in kan geven naar de streamingdienst of beter nog de link naar het station mbv een computer zelf in kan geven. Geen derde partij, onafhankelijk.
Ik heb het al meegemaakt met mijn smart tv (Samsung) en nu met mijn Yamaha receiver. De keuze is al deels bepaald voor de volgende aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 14:05
Hoi allen,
Voor veel yamaha en onkio receivers is de oplossing: ycast van Milaq
Heb ycast op een raspi 2 draaien en alles werkt weer als vanoids.
Enige is dat je bookmarks handmatig moet maken in een .yml bestand
Maar via een andere website zijn megaveel radiostations weer op de receiver te beluisteren!
Er wordt nog steeds gesleuteld aan het programma door Milaq, dus de moeite om te bekijken!
Zofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:15
ik snap nog steeds het probleem niet. internet radio kan je toch gewoon gratis gebruiken in de musiccast app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-04 15:55
zofman schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:28:
Hoi allen,
Voor veel yamaha en onkio receivers is de oplossing: ycast van Milaq
Heb ycast op een raspi 2 draaien en alles werkt weer als vanoids.
Enige is dat je bookmarks handmatig moet maken in een .yml bestand
Maar via een andere website zijn megaveel radiostations weer op de receiver te beluisteren!
Er wordt nog steeds gesleuteld aan het programma door Milaq, dus de moeite om te bekijken!
Zofman
ycast werkt inderdaad perfect. En het handmatig moeten maken van de yaml file geeft wel de mogelijkheid om simpel je radio stations te organiseren zoals jij wilt. En geen getob meer met verschillende lijsten per receiver. Ik mis alleen de bookmark functie nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-04 15:55
aljooge schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:26:
ik snap nog steeds het probleem niet. internet radio kan je toch gewoon gratis gebruiken in de musiccast app?
Oudere Yamaha modellen hebben geen musiccast en hebben geen update gekregen voor TuneIn. Die zijn dus veroordeeld tot vtuner.com. Daarvoor is ycast een mooi alternatief met wat hacks om i.p.v. vtuner.com naar een lokale server te wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Ook hier geen internet radio meer. Met Yamaha over en weer gemaild. Veel voorgeprogammeerde antwoorden Leggen de schuld geheel bij vTuner; "verandering van busines model". Daar kan Yamyam niets aan doen. Wel zijn er updates voor een bepaald aantal modellen. Helaas staat mijn model (cdn301) er niet bij.
baal als een stekker. Apparaat was echt heel Audio handig. Pissed omdat de (verwende) consument weer kan betalen voor andere apparatuur. Hoezo, Yamaha denkt ook aan het mileu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 14:05
Willem71 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:24:
Ook hier geen internet radio meer. Met Yamaha over en weer gemaild. Veel voorgeprogammeerde antwoorden Leggen de schuld geheel bij vTuner; "verandering van busines model". Daar kan Yamyam niets aan doen. Wel zijn er updates voor een bepaald aantal modellen. Helaas staat mijn model (cdn301) er niet bij.
baal als een stekker. Apparaat was echt heel Audio handig. Pissed omdat de (verwende) consument weer kan betalen voor andere apparatuur. Hoezo, Yamaha denkt ook aan het mileu.
Dan is in jouw geval een poging om ycast te gebruiken een interessante optie. Helaas staat jouw model niet bij de ycast compatible receivers, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Op de aanschaf van een oude raspberry pi2 na is het gratis.
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbeukema
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-12-2019
Nou, lekker dan. Ze beweren dat je de bookmarks kunt blijven gebruiken, maar dat werkt dus niet op mijn versterker. En als VTuner straks helemaal uit de lucht is, kan ik dus helemaal niets meer met de net-radio functie? Dan móét yahama er toch wel iets aan doen?

Kunnen we het misschien aanmelden voor het programma Kassa? Lijkt me een leuke! Vandaag in het nieuws: regering wil bedrijven verplichten om updates te blijven maken! Sluit hier mooi op aan.

[ Voor 98% gewijzigd door ejbeukema op 23-12-2019 12:27 ]

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:36
Ik heb die update naar Tunein (Airable) wel, maar die werkt vandaag ook ineens niet. Heb zelf een RX-V481D met laatste firmware. Meer mensen?

[ Voor 7% gewijzigd door mosselmossel op 26-12-2019 17:11 ]

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram-mie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09-2024
|Ik twijfelde of ik Teufel zou kopen voor in de huiskamer of Yamaha. SPIJT dat ik voor Yamaha heb gekozen! Mijn Teufel 360 doet het geweldig boven, terwijl mij Yamaha's in de kamer alleen nog maar het geluid van de tv weergeven. Waste of money! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louislink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09-2020
MARANTZ en DENON vragen voor Vtuner geld en Yamaha sinds de update niet meer dus geen overgewaardeerde MARANTZ voor mij meer net zoals Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim07
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-07-2020
Hetzelfde verhaal voor mijn Marantz NA-6005, maar na 3 euro te hebben betaald doe alles het perfect! Fijne website!
Vroeger betaalde ik 10 keer zoveel kijk en luistergeld voor een handjevol radiozenders. Voor 0,8cent per dag heb ik er nu 40.000 waaronder vele met >300kb!

Maar wel lullig dat je veel geld voor een apparaat betaald en even later voor het blok gezet wordt. Nou ja, een ijsje is net zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich1966
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06-2024
Als je betaald hebt, Hoe moet je dit dan installeren? Yamaha RX-v2067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grentzius50
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01-2024
heb ook net geld overgemaakt heb ook een yamaha rx v2067
waar in de gebruiks- aanwijzing kan ik het wachtwoord van... y tuner.... installeren?
als het zover is.. 8)7 :)
wie helpt mij op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grentzius50
  • Laatst online: 08-01-2024
alles werkt weer op mijn Yamaha RX v2067 internet radio 3 dollar betaald ..bevestiging betaling gekregen en toen weer naar net radio .perfect...niet duur voor dit item.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51
Ik loop wat achter blijkbaar, maar kwam er vandaag dus ook achter dat mijn RX-V1071 geen internet radio functionaliteit meer heeft (krijg een audio bericht om naar de vtuner website te gaan). Grappige is, dat hij eerst nog wel de zender afspeelde waar hij op stond, maar toen ik naar een andere zender wilde gaan was het helemaal afgelopen. Jammer, maar gezien ik ook al KPN Interactive, Spotify en ChromeCast heb ben ik vooralsnog niet genegen er voor te gaan betalen, voor het sporadische gebruik (maar de gedachte was wel weer even, muziek luisteren zonder KPN kastje en TV aan, scheelt ook weer in stroomverbruik en warmte).

Beetje het nadeel, of zo, van de tegenwoordige tijd. OtherOS wordt uit een PS3 gesloopt, apps worden soms al vrij snel niet meer ontwikkeld en offline gehaald van smart apparaten (mijn Philips blu-ray en Sony 3D tv bleven toch ook niet al te lang heel smart...). ChromeCast is hopelijk wel een zekere keuze voor langere tijd (en Netflix en Youtube via KPN Interactive werkt ook prima trouwens).

Misschien dat ik nog eens in die ycast van Milaq verdiep, als de RX-V1071 dat ondersteunt...

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Zero op 18-04-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YamahaVtun
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-05-2020
Na een tien jaar plezier van mijn Yamaha CD-N500 is sinds enkele dagen de hele internetradio functie om zeep gebracht. Terwijl ik toch in juli 2019 nog 3 euro aan vtuner heb overgemaakt.
MILAQ heb ik januari geprobeert uit voorzog, maar dat werkte ook niet.
Geen goed figuur wat Yamaha hier mee slaat. Behalve bij tweakers lijkt niemand dit erg te vinden.

Hoi
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
YamahaVtun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:39:
Na een tien jaar plezier van mijn Yamaha CD-N500 is sinds enkele dagen de hele internetradio functie om zeep gebracht. Terwijl ik toch in juli 2019 nog 3 euro aan vtuner heb overgemaakt.
En wat zei vtuner toen je ze vroeg waarom ze geen internetradio meer aan jou bieden?
Geen goed figuur wat Yamaha hier mee slaat.
Want :?
Je weet wel dat vtuner een ander bedrijf dan Yamaha is toch?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YamahaVtun
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-05-2020
Vtuner levert gewoon, werkt gewoon op de PC. Maar niet op de Yamaha receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:18
Wim07 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:06:
Hetzelfde verhaal voor mijn Marantz NA-6005, maar na 3 euro te hebben betaald doe alles het perfect! Fijne website!
Vroeger betaalde ik 10 keer zoveel kijk en luistergeld voor een handjevol radiozenders. Voor 0,8cent per dag heb ik er nu 40.000 waaronder vele met >300kb!

Maar wel lullig dat je veel geld voor een apparaat betaald en even later voor het blok gezet wordt. Nou ja, een ijsje is net zo duur!
Kan jij uitleggen wat jij hebt gedaan? Sinds gisteren (17-4-2020) werkt internet radio op mijn Yamaha rn402D niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:18
YamahaVtun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:39:
hoe had jij het weer werkend gekregen met vtuner? kan jij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
YamahaVtun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:27:
Vtuner levert gewoon, werkt gewoon op de PC. Maar niet op de Yamaha receiver.
Waarom geef je geen antwoord? Heb je nu wel of niet contact gehad met vtuner? Zo ja, wat was hun antwoord dat ze niet op jouw receiver leveren?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het goed is heeft de receiver een eigen portal en account. Vtuner op PC werkt idd gewoon, maar die yama receiver logt net iets anders aan. Kwestie van met het juiste account op je pc inloggen (zoals je ook je favorieten etc kunt bewerken, paar euro dokken en gaan). Werkt vrijwel overal zo.

Mocht je handig zijn en iets als een pi hebben liggen, kun je https://github.com/milaq/YCast als alternatief proberen.
Mij was het die paar euro per jaar gewoon waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-03 22:39
Hallo mijn abbo was afgelopen bij Vtuner. Nu wil ik het opnieuw afsluiten maar, als ik mijn Acces code invoer, gebeurt er niets .RX V771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Mijn Denon doet het niet meer, maar mijn Marantz - nog - wel, erg vreemd / vervelend dat de ene het wel, maar de andere het niet meer doet (ook niet met opgeslagen zenders).

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Comp User schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:55:
Mijn Denon doet het niet meer, maar mijn Marantz - nog - wel, erg vreemd / vervelend dat de ene het wel, maar de andere het niet meer doet (ook niet met opgeslagen zenders).
Das niet vreemd, das works as designed. Voor denon moet je naar radiodenon.com, das een subsite van vtuner en daar inloggen. Marantz zal fergelijkbaar zijn. Maar zijn twee losse identificaties en twee apparaten, dus je gaat ook twee keer lappen (hangt aan mac adres en dat kun je niet spoofen).

@ozzy99 ga je rechtstreeks naar vtuner of via de yamaha subsite? Macadres goed gekoppeld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
The Eagle schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Das niet vreemd, das works as designed. Voor denon moet je naar radiodenon.com, das een subsite van vtuner en daar inloggen. Marantz zal fergelijkbaar zijn. Maar zijn twee losse identificaties en twee apparaten, dus je gaat ook twee keer lappen (hangt aan mac adres en dat kun je niet spoofen).

@ozzy99 ga je rechtstreeks naar vtuner of via de yamaha subsite? Macadres goed gekoppeld?
Ik heb beiden geregistreerd / geprogrammeerd, maar heb er geen rooie cent voor afgetikt.

Ben ik overigens ook niet van plan, tune-in via Chromecast werkt waarschijnlijk wel (nog steeds niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geregistreerd, geprogrammeerd, maar niet betaald? Dan moet je ook niet klagen :+
Tunein zal wel werken, krijg je nog meer reclame. En het is even afwachten welke bitrate je dan max krijgt. Op de normale GC krijg ik bij spotify connect bijvoorbeeld max 256 kbps :/

Als ik jou zo hoor zou ik eerder voor een pi met Ycast gaan. Kun je meteen pihole draaien als je dat nog niet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
The Eagle schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:34:
Geregistreerd, geprogrammeerd, maar niet betaald? Dan moet je ook niet klagen :+
Tunein zal wel werken, krijg je nog meer reclame. En het is even afwachten welke bitrate je dan max krijgt. Op de normale GC krijg ik bij spotify connect bijvoorbeeld max 256 kbps :/

Als ik jou zo hoor zou ik eerder voor een pi met Ycast gaan. Kun je meteen pihole draaien als je dat nog niet hebt :)
Laat ik het anders zeggen - ik heb tot 3 maanden geleden op de Denon en tot nu toe op de Marantz gewoon de zenders kunnen opzoeken / beheren en kan dat - waarschijnlijk, maar ga het niet uitproberen zolang het functioneert - nog steeds.

Ik ga er verder niet moeilijk over doen, op de Denon heb ik een ChromeCast Ultra - jammer dat er geen - opvolger van de - CC Audio is - en ik kan ook nog wel wat met een Pi - met optische aansluiting - voor elkaar krijgen, de Pi ligt er al, dus ik heb enkel een digi+ en een behuizing nodig.

Pi-hole heb ik icm UniFi & Unbound draaien (heb inmiddels 4 pi's in huis (2B, 2x 3B+ en een 2 GB variant van de pi 4), dus dat gaat wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marga S
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-10-2024
VTuner inloggen werkt niet (mac adres van mijn Denon ingevoerd), maar kom steeds terug in de ID pagina en wordt niet doorverwezen naar de betaalpagina. Geen antwoord van VTuner (slechts autoreply). Ben bereid om deze $ 4,-- te betalen voor internet radio, maar dit lukt niet. Denon support heeft het zelfde probleem. Kan iemand mij helpen Marga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 21:10
Marga S schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:53:
VTuner inloggen werkt niet (mac adres van mijn Denon ingevoerd), maar kom steeds terug in de ID pagina en wordt niet doorverwezen naar de betaalpagina. Geen antwoord van VTuner (slechts autoreply). Ben bereid om deze $ 4,-- te betalen voor internet radio, maar dit lukt niet. Denon support heeft het zelfde probleem. Kan iemand mij helpen Marga
Ingelogd via dit adres?
Hier kun je het ID invullen van je Denon ( klik op help voor uitleg)

Loopt het nog vast kun je rechtsonder met hun contact opnemen via E-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimT1958
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb sinds vanochtend geen internet radio meer. Ik heb een Yamaha RXV671 reciever is er nog een mogelijkheid om internet radio terug te krijgen en zo ja hoe.

Groet Willem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WimT1958 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:37:
Ik heb sinds vanochtend geen internet radio meer. Ik heb een Yamaha RXV671 reciever is er nog een mogelijkheid om internet radio terug te krijgen en zo ja hoe.

Groet Willem.
Topic gelezen? Daar is je oplossing als je Vtuner hebt.
Long story short: kleinigheidje betalen of zelf iets knutselen met bijv een Pi. Gezien de vraagstelling en wat een Pi kost verwacht ik dat je voor het eerste gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimT1958
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Vtuner ondersteunt de RXV671 niet als ik het zo lees. Is er nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WimT1958 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:03:
Vtuner ondersteunt de RXV671 niet als ik het zo lees. Is er nog een alternatief?
Dat doen ze wel :) Zie https://europe.yamaha.com...4932/RX-V671_om_en3-1.pdf pagina 65/66, daar staat de URL genoemd
Inloggen via https://yradio.vtuner.com.../asp/AuthLogin/SignIn.asp aangenomen dat je je receiver geregistreerd hebt. En dan even betalen.
Als je nooit geregistrerd bent: geen idee of je dat alsnog kunt doen.

Alternatief is nog steeds handwerk via een pi (staat volgens mij lders in het topic)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APV
  • Laatst online: 06-12-2021

APV

ik heb een Yamaha HTR 4065. Andere jaren heb ik 4 dollar betaald voor ontvangst van radiozenders. Nu moet ik een 'access code' opvragen op mijn toestel en dat invoeren op de site van vtuner. Heeft iemand een idee hoe ik die code op kan halen op mijn tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APV
  • Laatst online: 06-12-2021

APV

reactie van Yamaha: de toegangscode wordt weergegeven in het 'Top-Menu' van de bron NetRadio (waar u ook kunt zien: Filter, Genre, Bladwijzers, Favorieten). Daar vindt u 'Get Access Code' als laatste punt in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey76
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-06-2022
kheijtink schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:14:
Met de Musiccast 20 set geen problemen deze draait op Tunein, maar daar ik de ysp2700 gebruikte voor mijn favorieten moest ik ze even overzetten.
ik heb 3 musiccasts 20! 2 via wifi en 1 via netwerkkabel aangesloten. Spotify kan ik via de 3 afspelen! net radio kan ik enkel afspelen via deze met netwerkkabel aangesloten en als ik deze link met 1 vd andere (via wifi) dan gaat dat ook! kan er iemand mij uitleggen hoe dit komt?? en wat ik moet doen om de andere 2 standalone terug net radio laten afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met dank aan een ander topic: https://b0.dk/

Iemand die een publieke Ycast server draait. Zou moeten werken, scheelt setup van je eigen Ycast server :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:06
Dit is een oud topic. Ik weet het. Maar voor mensen die hier, net als ik, na een google zoekopdracht terecht zijn gekomen: met dank aan alle info hier en elders heb ik de boel werkend gekregen en dat stappenplan deel ik graag. Zo heb je VTuner niet meer nodig en draai je kosteloos je eigen VTuner achtige server met YCast.

Ik heb Home Assistant (met AdGuard) draaien. Dat gebruik ik als startpunt.

In Home Assistant via Instellingen - Add-ons zoek en installeer je YCast. De instellingen die je nodig hebt in de configuratie van deze add-on vind je hier: https://github.com/casper...-addons/tree/master/ycast

Op deze site kan je prima de urls vinden voor je bookmarks: https://www.webradiostreams.nl/index.html

Als je dat draaiend hebt, kan je (in mijn geval) via AddGuard de volgende aanpassing doen: Ga naar Filters - DNS herschrijvingen. Daar laat je radioyamaha.vtuner.com en radioyamaha2.vtuner.com verwijzen naar het lokale ip adres van je Home Assistant.

FF voor de zekerheid de boel herstarten, en je NET Radio van Yamaha kan je bookmarks vinden en afspelen! Iedereen hier bedankt voor alle tips! _/-\o_

Nu wil ik nog Spotify kunnen afspelen over het net naar mijn oude Yamaha 771. Heb daarvoor al Spotify Connect gevonden. Daarmee kan ik via de Spotify app, Home Assistant selecteren om mijn muziek op af te spelen. Nu nog uitvinden hoe ik dan Yamaha als speakers kan selecteren. Mocht ik dat werkend hebben meld ik dat hier. Tot die tijd zijn tips welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door EJanus op 31-12-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 15:32
Sinds afgelopen vrijdag werkt mijn internetradio via Pioneer-vtuner.com op mijn Pioneer SC-LX75 niet meer. Server Error. Weet iemand meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier staan een aantal suggesties: https://community.ziggo.n...ceiver-heeft/td-p/1447997

Er schijnen verschillende uitleggen te zijn. De meest voorkomende is toch wel dat er ergens betaald dient te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cable Tech
  • Laatst online: 14-02 19:24
Het portal pioneer.vtuner.com is sinds een paar dagen niet meer bereikbaar. Dan werkt een Pioneer internetradio ook niet meer. Vtuner reageert niet op e-mail. We zullen moeten afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiBi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 17:47
sypie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:54:
Hier staan een aantal suggesties: https://community.ziggo.n...ceiver-heeft/td-p/1447997

Er schijnen verschillende uitleggen te zijn. De meest voorkomende is toch wel dat er ergens betaald dient te worden.
Beste link via Ziggo site https://www.ta-hifi.de/support/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cable Tech
Er worden inderdaad verschillende dingen gezegd. Het blijft nog even onduidelijk wat er aan de hand is. Wel duidelijk is dat er veel apparaten zijn getroffen. Het zou niet de eerste "aggregator" zijn die ermee stopt, met onbruikbare apparaten tot gevolg.
(Een "aggregator" is de dienst die de stations verzamelt en aanbiedt.) Eerder gebeurde dit met Reciva. Maar laten we daar vooralsnog niet van uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Denon.vtuner.com werkt nog gewoon, kan er gewoon op inloggen. Vermoedelijk is pioneer gestopt met de samenwerking, dat zou prima kunnen.

Als je zoekt op vtuner hier op GoT zou er vanzelf wel een topic boven moeten komen drijven waarmee je met een pi en een dna aanpassing zelf die dienst kunt emuleren.
Is vermoedelijk de enige manier om het nog werkend te krijgen.

Je SC-LX75 is van 2011 zie ik. Na 14 jaar is het niet gek dat de samenwerking met een dienst gestopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RTJT Welkom op het forum. Op Tweakers helpen we je graag, maar daarvoor hebben we echt meer informatie nodig. Bijv. wat er precies niet werkt, wat je al geprobeerd hebt en waarom dat niet voldeed, etc. Nu moet toevallig iemand meer weten, of gaan googelen wat er aan de hand is. Eigenlijk had ik het topic daarom gesloten, maar ik begrijp vanuit andere Tweakersgebruikers dat er behoefte is om het probleem verder te bespreken. Aangezien er ook al een ouder topic bestaat, heb ik beide samengevoegd.

[ Voor 94% gewijzigd door Jorgen op 22-01-2025 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTJT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 15:32
Mijn internetradio op Pioneer SC-LX75 werkt al jaren via het protocol als een standaardpreset op de Pioneer (functie button). Sinds afgelopen week werkt deze niet meer. Geeft als resultaat “Server Error”. Ook mijn radiostationlijst is ook niet meer oproepbaar via Safari. Op e-mail vragen komt geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:18
Op Lyngdorf apparatuur werkt VTuner sinds een paar dagen ook niet meer. Gelukkig heeft Lyngdorf tijdje terug al airable toegevoegd waardoor er een alternatief voorhanden is. Met mijn Marantz NA11 had ik op een gegeven moment dat je nog wel via VTuner naar radiozenders kon luisteren maar dat je geen zender meer kon toevoegen. Daarvoor moest je een paar euro betalen en daarna werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cable Tech
RTJT schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:23:
...Ook mijn radiostationlijst is ook niet meer oproepbaar via Safari. Op e-mail vragen komt geen antwoord.
Klopt, ik neem aan dat je met stationslijst bedoelt jouw persoonlijke account op pioneer.vtuner.com waar je stations kon toevoegen. Dat werkt inderdaad niet meer.
Het is afwachten, je kunt verder niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Elders op het forum gelezen in een veel ouder topic: Kan je nog wel de radio stream URL handmatig toevoegen of moet dat perse via een radio app?

Tips uit de topicwaarschuwing reeds geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har Pio
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-03 11:23
Hoi, ik ben eigenaar van een Pioneer X-HM82.
Internet radio stopte plots vorige week.
Blijkt dat de V-tuner service gestopt of, meer waarschijnlijk, failliet is.
Kontakt gehad met Pioneer hierover en die doen hier niks aan.
In mijn X-HM82 kan je niet handmatig switchen van app/ provider.
Iemand een idee of en hoe dat wel kan?
Heb hem voornamelijk voor het luisteren naar Internetradio.
Doe het nu via Bluetooth verbinding met een oude samsung telefoon.
Is nogal omslachtig..

Reactie van Pioneer:

Dennis (Pioneer Support)

Jan 24, 2025, 10:46 AM EST

Hi Harry,

Unfortunately, being that this particular service is no longer available and no longer supported by Pioneer, there is nothing that can be done because this was a software decision that was made from the designing team due to license reasonings and to make room for other service apps.
Best regards,
Dennis

Customer Service Representative
Pioneer (844) 679-5350

[ Voor 32% gewijzigd door Har Pio op 25-01-2025 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zie eerder in het topic, niks failliet maar pioneer is er gewoon mee gestopt. Dus zelf draaien op een Pi is je enige optie.
http://alriklubbers.com/2...native-alongside-pi-hole/
En dat maakt gebruik van https://github.com/milaq/YCast :)

Installeren, en dan in je dns neerzetten dat pioneer.vtuner.com naar het op van die pi moet.

En ja, daar moet je een beetje technisch voor zijn ;)

Ben je dat niet en/ of heb je geen pi liggen: pi kopen kan wat prijzig zijn, zou ik dan bij een nieuwe internetradio leggen ipv de pi :)

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 25-01-2025 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cable Tech
Het minste wat Pioneer had kunnen doen is duidelijk op de site vermelden dat de service is gestopt, in plaats van de vele gebruikers zo in het ongewisse te laten. Ik heb in ieder geval niets kunnen vinden.
Jammer, was ooit een mooi merk.

[ Voor 6% gewijzigd door Cable Tech op 25-01-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De X-HM82 is 10 jaar oud. Vtuner wordt bij pioneer al jaren niet meer gebruikt, allemaal TuneIn. Producten zijn al lang en breed discontinued en out of support. Dan komt er dus geen notificatie.

Ik neem dat je zelf ITer bent ; jij support ook geen oude meuk meer toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har Pio
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-03 11:23
The Eagle schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:07:
De X-HM82 is 10 jaar oud. Vtuner wordt bij pioneer al jaren niet meer gebruikt, allemaal TuneIn. Producten zijn al lang en breed discontinued en out of support. Dan komt er dus geen notificatie.

Ik neem dat je zelf ITer bent ; jij support ook geen oude meuk meer toch? ;)
Helaas, nee ben geen IT'er. Ben meer een mecanical engineer met affiniteit voor elektro(nische) dingetjes en heb veel interesses. In mijn werk onderhouden wij zelfs nog "meuk" van 2000 en zelfs nog wel ouder. Heb bovendien als hobby oldtimerbrommers. (de oudjes doen het nog goed)
Daarom druist het tegen het gevoel in dat iets van 10 jaar oud, die ik trouwens vorig jaar gekocht heb, nu al in de "Kliko" kan/ moet, terwijl het apparaat voor de rest nog heel erg goed voldoet.
Bovendien ben ik nog wel eens wat simpel van geest, ergens in de firmware wordt er verwezen naar die Vtuner. In mijn ogen zou je dat dan vrij simpel, als je weet waar het staat en je "de taal" begrijpt, moeten kunnen wijzigen naar Tune-In of Y-cast, of zelfs vrije keuze kunnen maken. maar ja, zo werkt het vaak toch niet helaas. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cable Tech
Je bent niet simpel van geest, maak je geen zorgen 😉
Ik had precies dezelfde gedachte, met aangepaste firmware zou de boel weer moeten draaien. Maar het gaat waarschijnlijk ook om een licentie, m.a.w. Pioneer heeft Vtuner destijds betaald voor het gebruik van de Vtuner service. Die termijn is niet oneindig. Dan zouden ze nu moeten betalen voor een nieuwe licentie bij Vtuner, of nieuwe aangepaste firmware moeten maken met daarin een verwijzing naar een andere 'aggregator' die daar natuurlijk ook voor betaald wil worden, en dat voor oudere apparaten... dat gaan ze niet doen. Ik stel me voor dat het ongeveer zo werkt, maar misschien heb ik het mis...

De oplossing van Alrik Lubbers http://alriklubbers.com/2...native-alongside-pi-hole/ vind ik heel interessant, zeker als je nog ergens een Pi hebt rondslingeren en er lol in hebt om met dit soort dingen te knutselen. Ik ga het t.z.t. zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-02 21:51
Hoi, sinds vorige week in het bezit van een Pioneer VSX-920. Ja, een oudje maar kwam van een VSX-817 ;-)
Lees in de gebruiksaanwijzing niets over Vtuner, wel in sommige oude reviews.

Pioneer aangesloten op de router en Internet radio met 24 zenders die niet werken, geven alle dus een verbinding error. Is wel verbonden en zie het toegewezen IP adres.
Kwam via de laptop met edge in eerste instantie niet in de Pioneer dus heb maar even wat URL's handmatig ingevoerd die staan op webradiostreams maar dat werkte ook niet.
Ineens springt op de laptop de Pioneer Internet radio pagina open, RAAR.
Dit maakte het een stuk makkelijker om de URL's kopiëren en de UPDATE button in te drukken maar helaas nog steeds een verbinding error.
Wat mij opviel was dat de 24 oude zenders allemaal http aan het begin hadden van de URL en geen https
Dus heb van alle nieuw zelf toegevoegde zenders zoals b.v. Radio 5 met URL https://icecast.omroep.nl/radio5-bb-mp3 de s weggehaald en http://icecast.omroep.nl/radio5-bb-mp3 gekopieerd naar de Pioneer en toen werkte het wel.
Geluid in 192kbps en de radionaam en RDS zijn zichtbaar op de front van de receiver.
Vele webstations beluisterd vanmiddag zonder streamproblemen. Wat mij wel opvalt is dat sommige stations niet echt lekker klinken ondanks 192kbps.
Bijgaand screenshot met een aantal zenders die ik nu vastgelegd heb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q25LA5VuHjgO_W7L2yLDiVzVSs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cso2FRFZ6EvhsLLmyy21BpFx.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1

Let op:
Maar, hoe komt dit eigenlijk? Leesvoer: Help! mijn internet radio doet het niet meer...