Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rik Seghers
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-07-2019
Dear,

We have been asking Yamaha Europe about Vtuner Station access issues:
Here is the situation:

Yamaha always strive to provide the best possible products, support and longevity for their customers; unfortunately in relation to the Internet Radio service provider vTuner we are unable to guarantee a continued service. vTuner have made changes to their business model; which as its own company it is free to make its own decisions but please be aware Yamaha was not involved with this change. For any queries, questions or explanation behind this change we would recommend contacting vTuner.

(http://www.vtuner.com/contact/index.html)

In relation to this alteration Yamaha has; where possible, resolved the issue by providing an update for customer’s products to support the service provided by Airable. For earlier models and this is main difference to the MusicCast devices, we are unable to switch the Internet radio provider due to hardware limitations, wo we cannot offer Airable as alternative Internet radio provider for these devices.

It is still possible to use vTuner on your Yamaha product, the changes implemented by vTuner requires a yearly fee of a of $3 (under 3 Euros(€)/Pounds(£), this equates to under 0.25 cent/pence per month).

We are aware of vTuner offering a premium option on yradio.vtuner.com to our customers; please note that this is directly with vTuner and Yamaha do not endorse the service being offered by the vendor. We are unable to comment on the quality that you may receive or the longevity of service as Yamaha is not liable for any service vTuner provides. Details on this topic can provide Vtuner to you

Although the built in Internet Radio Service may be impacted by this change, please be aware that numerous connected / smart devices that you may already have in your home can be connected to many of the models listed above to provide access to internet radio stations. You can access internet radio on devices like smartphones, tablets, smart TVs, streaming media devices, and voice assistants, such as Amazon Echo devices.’

The Hardware of the prior models doesn’t fulfill the technical requirements, for changing the Internet radio provider to Airable. The designer confirmed already, that an Update isn’t possible on the following hardware.

Please see the following link for a list of models that are incompatible with Internet Radio update: https://europe.yamaha.com...radio_station_access.html

We hope that we could provide further help in response to these unforeseen changes.

Best Regards
Your Yamaha Customer Service Team

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 15:34
Ik loop wat achter blijkbaar, maar kwam er vandaag dus ook achter dat mijn RX-V1071 geen internet radio functionaliteit meer heeft (krijg een audio bericht om naar de vtuner website te gaan). Grappige is, dat hij eerst nog wel de zender afspeelde waar hij op stond, maar toen ik naar een andere zender wilde gaan was het helemaal afgelopen. Jammer, maar gezien ik ook al KPN Interactive, Spotify en ChromeCast heb ben ik vooralsnog niet genegen er voor te gaan betalen, voor het sporadische gebruik (maar de gedachte was wel weer even, muziek luisteren zonder KPN kastje en TV aan, scheelt ook weer in stroomverbruik en warmte).

Beetje het nadeel, of zo, van de tegenwoordige tijd. OtherOS wordt uit een PS3 gesloopt, apps worden soms al vrij snel niet meer ontwikkeld en offline gehaald van smart apparaten (mijn Philips blu-ray en Sony 3D tv bleven toch ook niet al te lang heel smart...). ChromeCast is hopelijk wel een zekere keuze voor langere tijd (en Netflix en Youtube via KPN Interactive werkt ook prima trouwens).

Misschien dat ik nog eens in die ycast van Milaq verdiep, als de RX-V1071 dat ondersteunt...

[Voor 13% gewijzigd door Shadow_Zero op 18-04-2020 12:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YamahaVtun
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-05-2020
Na een tien jaar plezier van mijn Yamaha CD-N500 is sinds enkele dagen de hele internetradio functie om zeep gebracht. Terwijl ik toch in juli 2019 nog 3 euro aan vtuner heb overgemaakt.
MILAQ heb ik januari geprobeert uit voorzog, maar dat werkte ook niet.
Geen goed figuur wat Yamaha hier mee slaat. Behalve bij tweakers lijkt niemand dit erg te vinden.

Hoi
Koen
Pagina: 1

Let op:
Maar, hoe komt dit eigenlijk? Leesvoer: Help! mijn internet radio doet het niet meer...

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee