Het is lang geleden dat ik een PC heb gehad, inmiddels 13 jaar verschillende gaming laptops gehad.
Nu is mijn laptop aan vervanging toe (scherm heeft teveel kuren) en zit ik eraan te denken om een normale laptop te kopen én een gaming pc.
Ik heb denk ik een best aardig systeempje uitgezocht, maar wil toch nog even advies van jullie.
Daarnaast twijfel ik over de GPU. Ik kan van een collega de MSI GeForce GTX 1080 X Gaming overnemen voor €300,-, maar weet niet of ik daar goed aan doe, lees: nu nog de moeite waard is.
Ook twijfel ik om de stock koeler van de CPU te gebruiken of niet. Als jullie vinden dat deze toch niet genoeg koelt, dan wil ik voor waterkoeling gaan (goede ervaring mee). Deze heb ik ook optioneel in mijn wensenlijst verwerkt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik zit niet dagelijks uren te gamen, maar vind het wel leuk om regelmatig een spelletje te spelen. Denk aan Cities: Skyline, CoD, maar ook wat simulatie spellen..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000 - € 1100,- voor de componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een normaal 27 inch 4k scherm (Philips 276E).
En zoals hierboven al gezegd twijfel ik om een GPU van een collega over te nemen (ik heb hem er in het tabelletje bijgezet, samen met de GPU die ik denk ik zou kopen als ik hem niet van mijn collega over neem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de meeste games op 'high settings' kunnen spelen met een goede FPS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om 2 m.2 nvme SSD's te kunnen plaatsen. Verder de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Ga je overklokken?
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, dus denk nu ook niet.
Wat verwacht je van ons?
Even een check van mijn lijstje. Mijn twijfelpunten heb ik bovenaan al beschreven.
Alvast bedankt!
Nu is mijn laptop aan vervanging toe (scherm heeft teveel kuren) en zit ik eraan te denken om een normale laptop te kopen én een gaming pc.
Ik heb denk ik een best aardig systeempje uitgezocht, maar wil toch nog even advies van jullie.
Daarnaast twijfel ik over de GPU. Ik kan van een collega de MSI GeForce GTX 1080 X Gaming overnemen voor €300,-, maar weet niet of ik daar goed aan doe, lees: nu nog de moeite waard is.
Ook twijfel ik om de stock koeler van de CPU te gebruiken of niet. Als jullie vinden dat deze toch niet genoeg koelt, dan wil ik voor waterkoeling gaan (goede ervaring mee). Deze heb ik ook optioneel in mijn wensenlijst verwerkt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik zit niet dagelijks uren te gamen, maar vind het wel leuk om regelmatig een spelletje te spelen. Denk aan Cities: Skyline, CoD, maar ook wat simulatie spellen..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000 - € 1100,- voor de componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een normaal 27 inch 4k scherm (Philips 276E).
En zoals hierboven al gezegd twijfel ik om een GPU van een collega over te nemen (ik heb hem er in het tabelletje bijgezet, samen met de GPU die ik denk ik zou kopen als ik hem niet van mijn collega over neem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de meeste games op 'high settings' kunnen spelen met een goede FPS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om 2 m.2 nvme SSD's te kunnen plaatsen. Verder de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Ga je overklokken?
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, dus denk nu ook niet.
Wat verwacht je van ons?
Even een check van mijn lijstje. Mijn twijfelpunten heb ik bovenaan al beschreven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,05 | € 165,05 |
1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 2060 Super (1-Click OC) | € 365,- | € 365,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid MasterLiquid ML240R RGB Phantom Gaming Edition | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 82,05 | € 82,05 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 70,- | € 70,- |
1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 1TB | € 128,26 | € 128,26 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.128,17 |
Alvast bedankt!