Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC. Budget rond € 1000

Pagina: 1
Acties:

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:35

Kuusje

🤓🕹🎮📱🖥

Als je niet gaat overclocken zou ik de waterkoeling eruit halen. Meer gedoe en kost meer. Case ziet eruit alsof die genoeg ruimte biedt voor lucht koeling. Stock cooler is goed genoeg, anders leg je 4 tientjes neer voor iets beters. Let er wel op dat je elke ~2 jaar nieuw koelpasta op kwakt.

Is PCIe 4.0 voor de M2s belangrijk? Er zijn er al een paar op de markt. Waarom specifiek 2 PCIe SSDs? Let op met de PCIe SSDs dat er bijna altijd een strijd plaats zal vinden om de beschikbare lanes, vooral als je er meer dan één plaatst. Het kan zijn dat er dan een paar SATA poorten het niet doen of PCIe sloten terugschakelen van 16x naar 8x (al is dat laatste nauwelijks merkbaar denk ik). Alleen high end moederborden hebben dit probleem (deels) ondervangen. Pak 1 PCIe SSD van 1TB/500GB, zet daar je OS op en de programma's die je het meeste gebruikt. Prik er een old school hard disc bij voor opslag (de kosten daarvan zijn om te lachen bijna) en klaar.

[Voor 32% gewijzigd door Kuusje op 13-02-2020 14:02]

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:46
Ik zou ook voor de 2060 gaan - meer dan snel genoeg voor jouw gebruik.
Wat je nog wel zou kunnen overwegen, al weet ik niet hoe graag je cities skylines speelt, is het volgende:

1. 3700x ipv 3600 --> 8 cores én een goede stock koeler die je kan gebruiken.
Waarom? Cities is best CPU intensief. Ookal is het spel geoptimaliseerd voor 4 cores, maakt het wel gebruik van meer cores als die beschikbaar zijn. Tevens heb je dan in de prijs incl. een prima koeler, zodat je die 100 euro kan besparen op de waterkoeler

2. 32gb ram. Enerzijds omdat ram op moment goedkoop is, anderzijds omdat een flinke stad in cities zo 32 voltrekt.

Dat zijn mijn tips in ieder geval. Mag zelf ook graag cities spelen en heb een 3600. Waar COD lekker stil blijft, trekt cities mijn processor uit de stilte om maar iets te zeggen over het intensievere gebruik van de cpu. Logisch natuurlijk, want het spel simuleert van alles.

• Cafun
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-05 21:04
Bedankt @Worsteneter , ik heb je adviezen opgevolgd en ga dan denk ik toch voor de 3700x en 32 GB geheugen. Inderdaad, Cities Skylines kan veel trekken. Het is juist leuk om grote steden te bouwen, dus dan kan die de extra CPU en geheugen wel gebruiken.
Dan ga ik eerst eens kijken hoe die stock koeler het doet. Mocht het toch een drama zijn, dan kan ik altijd nog kijken.

@Kuusje : Ik was ook even vergeten dat ik die PC ook ga gebruiken om 1 dag in de week thuis te werken (nu werk ik op een laptop), dus dan blijft mijn load sowieso onder de 40% en dan zou ik er wel profijt van de semi passieve voeding te hebben.
Verder volg ik ook je advies op om voor een be quiet! kast te kijken. Scheelt ook weer ~20 euro. Venster is eigenlijk nutteloos, want juist aan die kant komt hij tegen het bureau te staan :P

Mijn lijstje heb ik aangepast.. Dit is echt wel de max wat ik eraan uit wil geven, maar goed, ik snap ook dat ik hier beter mee ben en anders weleens spijt zou kunnen krijgen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 312,49€ 312,49
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenKFA2 GeForce RTX 2060 Super (1-Click OC)€ 399,-€ 399,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 62,99€ 62,99
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport AT BLS4K8G4D32AESTK€ 152,99€ 152,99
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 71,-€ 71,-
1Solid state drivesGigabyte NVMe SSD 1TB€ 128,26€ 128,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.265,73

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:13
Ik trek iedereen hier een beetje mee in het debat, want ik stel bij dit scherm toch enkele problemen vast:

1. Resolutie is idd 4k, en je gekozen gpu een 2060super?!
Good luck with that! Ik wijs even op één van de benchmarks van deze GPU met bv een 2080super: heel wat interessante games zullen je op 4k met de 2060s iets tussen de 30-40 FPS opleveren, als je geluk hebt. Om over de 99th percentiles nog maar te zwijgen!

2. Dit scherm heeft geen ondersteuning voor freesync, of gsync. Waarmee je, wil je tearing mijden, met ingame Vsync aan de slag moet. Met een monitor refresh rate van 60 Hz wordt dat dus geforceerd 60 fps. Op dergelijke resolutie is de kans op smooth gaming zero in veel gevallen, cfr de benchmarks besproken in puntje 1, en mijn eigen ervaringen hierbij in m'n vorige build.

Stof tot nadenken lijkt me!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:21
De enige kabels die je nodig hebt zitten bij de onderdelen (voeding, behuizing).

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:46
ColdBurn89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:09:
Misschien een domme vraag, maar zitten alle benodigde kabels om een pc te bouwen inbegrepen bij de onderdelen? Of zit dat bij de voeding?
Misschien een wat uitgebreidere aanvulling:
- De case heeft de kabels voor alle knoppen en aansluitingen vooraan vaak voorgemonteerd. Ook de schroefjes om je mobo vast te schroeven zitten er bij.
- Je mobo bevat alle benodigdheden zoals schroefjes voor je m2 SSD
- De voeding bevat alle benodigde stroomvoorziening naar bijv. mobo (cpu en atx kabel), harde schijven en grafische kaarten.
- Onderdelen bevatten eigen kabels. Koop je een sata ssd, dan zit er een sata kabel bij (of bij je mobo), koop je fans, dan zit hier een kabeltje aan etc.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True