Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toekomst van (lijn)vliegtuigen

Pagina: 1
Acties:

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:32

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Ik vind dit een leuke discussie over hoe het landschap eruit gaat zien na de 737 (want die is wel redelijk EOL).

Wordt het Airbus only, gaat er toch een NMA komen, stappen de Chinezen in, de Russen? Toch de Japanners?
En wat gebeurd er op motoren gebied?

Lijkt mij echter niet hier de juiste plek en wellicht ook wat ver voor Vliegen, Techniek en achtergrond

Misschien kunnen we er een eigen topic over starten? Of toch in techniek en achtergrond?

Het is inmiddels dus een eigen topic geworden. Ik zal binnenkort proberen er iets van een echte topic start van te maken. Als iemand het leuk vind om mede TS te worden stuur even een DM naar mij.

franssie wijzigde deze reactie 10-02-2020 18:42 (18%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22:57
franssie schreef op maandag 10 februari 2020 @ 00:55:
Ik vind dit een leuke discussie over hoe het landschap eruit gaat zien na de 737 (want die is wel redelijk EOL).

Wordt het Airbus only, gaat er toch een NMA komen, stappen de Chinezen in, de Russen? Toch de Japanners?
En wat gebeurd er op motoren gebied?

Lijkt mij echter niet hier de juiste plek en wellicht ook wat ver voor Vliegen, Techniek en achtergrond

Misschien kunnen we er een eigen topic over starten? Of toch in techniek en achtergrond?
Mij best!

Ik denk dat de vliegtuigbouw zich zal democratiseren. Rusland heeft op zich met de SSJ een prima vliegtuig neergezet, hoewel een beetje achterhaald te noemen inmiddels, maar de logistieke ondersteuning en politieke druk maken het toch tot een flop. Zo gok ik ook met de MS-21, die eigenlijk de NMA is waar iedereen op zit te wachten, met moderne, o.a. PW GTF motoren. Tot slot op dit moment de Comac C919, welke in China in ieder geval (bijna de grootste luchtvaartmarkt) gretig aftrek (al dan niet met een porretje van de overheid) zal vinden. Voorts heb je de C929 die Rusland en China samen aan het ontwikkelen zijn.

Ik vind het een prima ontwikkeling en als ik mijn geld moest inzetten, zou ik zeggen dat er uiteindelijk 1 grote westerse bouwer overblijft, en mijn geld wed ik op Airbus:)

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:23
De terugkomst van Bombardier zelfs wellicht?

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• naii11
Discipline schreef op maandag 10 februari 2020 @ 03:39:
Bombardier liquideert momenteel het gehele bedrijf. Hun aandeel in de A220 zal worden overgenomen door Airbus. Ook willen zij de privejet-tak verkopen aan Textron. Tevens willen zij de spoordivisie laten fuseren of overnemen door Alstom. De C-series (A220) heeft ze zo ver in de problemen gebracht (en Boeing's wangedrag).

De 'entree' in de grote lijntoestellen markt heeft een zeer hoge drempel.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Onwaarschijnlijk, Bombardier heeft net de hele luchtvaarttak overgedaan aan Airbus.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-02 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

naii11 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:53:
[...]

Bombardier liquideert momenteel het gehele bedrijf. Hun aandeel in de A220 zal worden overgenomen door Airbus. Ook willen zij de privejet-tak verkopen aan Textron. Tevens willen zij de spoordivisie laten fuseren of overnemen door Alstom. De C-series (A220) heeft ze zo ver in de problemen gebracht (en Boeing's wangedrag).

Kan Mitsubishi daar naartoe groeien? Ze hebben dan wel gezegd dat ze niet met Boeing willen concurreren omdat ze toeleverancier zijn, maar die moeten zich nu toch ook achter de oren krabben of ze niet een stapje verder kunnen richting de 150-200 pax vliegtuigen..

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• naii11
Maasluip schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:17:
[...]

Kan Mitsubishi daar naartoe groeien? Ze hebben dan wel gezegd dat ze niet met Boeing willen concurreren omdat ze toeleverancier zijn, maar die moeten zich nu toch ook achter de oren krabben of ze niet een stapje verder kunnen richting de 150-200 pax vliegtuigen..
Ik vrees dat de VS dat politiek gezien niet zal toelaten. Zo hebben zij ook een monopolie op motorenbouw (samen met hun Angelsaksische vrienden van Rolls Royce).

Overigens wordt het zeer hoog tijd dat de Europeanen een eigen grote motorfabrikant oprichten. Niet alleen door de vele vele problemen met GE en RR motoren, ook dient Europa (Duitsland met MTU en Franrijk met Snecma/Safra) zelfstandig motoren te kunnen bouwen.

Mitsubishi heeft overigens flinke vertragingen met zijn vliegtuig, maar het zal denk ik in 2021 gecertificeerd worden. Een goede eerste stap.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:49

dr.lowtune

Deugt niet

We gaan weer Fokkers bouwen! *O* *O* *O* -O-

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

naii11 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:53:
[...]

En zonder staatssteun is het bijna onmogelijk om de markt te betreden.

It takes two fools to argue.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

XWB schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:58:
[...]
En zonder staatssteun is het bijna onmogelijk om de markt te betreden.
En zelfs met staatssteun lukt het maar zelden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-02 16:41

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• naii11
dr.lowtune schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:26:
[...]

We gaan weer Fokkers bouwen! *O* *O* *O* -O-
Over Fokker gesproken, buitengewoon zonde dat Fokker destijds niet is ingelijfd door Airbus, met behoud van fabriek(en) in Nederland.

Fokker was een vooraanstaande bouwer van innovatieve, zuinige en veilige kleine vliegtuigen a la Bombardier en Embraer. Eeuwige zonde ;(
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True