Inderdaad. En we zagen vorig jaar dat Ferrari lang door kon rijden op dezelfde banden op een aantal banen, maar dat bracht ze gewoon erg weinig. Ik denk ook niet dat de teams heel bang zijn, maar het is even afwachten tot ze in de simulator zijn geweest en weten wat het voor hun eigen auto toevoegt. Als het 0,1 seconde per ronde scheelt, zullen ze het vast gaan onderzoeken, maar is de haast niet zo heel groot. Is het een seconde, dan gaat het met spoed en zit het, zoals ik al eerder aangaf, wel snel erop. Maar dan is het aanmaken van een protest goedkoper. Ik verwacht komende week wel wat hierover te horen of men protest wil aantekenen of niet.
Overigens heeft toe-in bij de bochten wat meer bochtsnelheid, dus ik denk dat er wel wat meer verschil is, maar wie weet zit er nog wel ergens een nadeel binnen. Wil je die bochtensnelheid gebruiken, dan kost je dat ook weer banden. Dus wellicht is het verschil uiteindelijk weer 0 in slijtage.
In ieder geval was Mercedes wel snel deze eerste testweek, maar volgens mij niet onhaalbaar voor de rest. Racing Point zat er bv ook al dichter bij.
[
Voor 40% gewijzigd door
Martinspire op 24-02-2020 11:16
]