[F1 2020] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.593 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46
Als ik Mercedes was zou ik de party mode aanzetten en een hoge 1.13 op het bord zetten. Dan kan de concurrentie gelijk de handdoek in de ring gooien en kan dit seizoen verder schriftelijk afgehandeld worden...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
[...]

Hamilton heeft DAS, dat zou banden moeten sparen.
Ik heb gisteren ergens gelezen dat hij dat bij de race simulatie niet gebruikt zou hebben? Kan alleen niet meer terug vinden waar ...

Ik vraag mij trouwens af of het DAS nu echt een geniale innovatie is, of dat het een antwoord is op een specifiek Mercedes-probleem? Mercedes had vorig seizoen problemen met het managen van de bandentemperatuur en misschien konden ze het chassis niet verbeteren op dit punt en is dit hun oplossing voor dat probleem, zonder dat het significant extra voordeel oplevert. Het systeem heeft ook een groot nadeel, de coureur moet actief met dit systeem bezig zijn, wat weer een extra werklast oplevert.

Een ander probleem dat Mercedes vorig jaar had was de koeling van de motor. In plaats van de koeling te verbeteren (door aanpassingen aan het chassis/aerodynamica te doen) hebben ze dat opgelost door de werktemperatuur van hun krachtbron te verhogen.

Voor beide problemen kiest Mercedes er voor om niet hun auto aan te passen, maar om met een creatieve oplossing te komen (kudos daarvoor overigens!). Dit kan een teken zijn dat hun auto zover is uitontwikkeld dat ze met dit soort kunstgrepen moeten komen om verdere stappen te zetten. De Mercedes is nu ongetwijfeld de te kloppen auto in het veld, maar een Mercedes team dat moeite heeft om met nieuwe updates te komen omdat hun auto niet meer verder te ontwikkelen valt zou wel het seizoen wel spannender maken!

* Waaj bergt glazen bol weer op in de kast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:22
Waah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:56:
[...]

lijkt gedaan voor iets van PR. Getuige de cameraman met volledige rig die er achteraan tippelt.
Mwa, Ricciardo doet dat überhaupt heel vaak. Ook bij Red Bull al. Daarom natuurlijk ook de "mocht je nog twijfelen, ja het is Ricciardo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

demo31051987 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:35:
[...]

Dit zijn de laatste beelden voor 2021 vanuit formula1.com

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het allemaal te rond en modern, heb dat ook bij de auto's in het verkeer.
Alles is zo rond en het vierkante verdwijnt 8)7

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
G_Dragon schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Ik vind het allemaal te rond en modern, heb dat ook bij de auto's in het verkeer.
Alles is zo rond en het vierkante verdwijnt 8)7
Ik hou wel van ronde vormen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

poor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Ik hou wel van ronde vormen :>
Haha daar heeft u een punt >:)
Alleen kan er met auto's nog niet aan wennen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
G_Dragon schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Haha daar heeft u een punt >:)
Alleen kan er met auto's nog niet aan wennen.
Ligt er bij mij aan welke categorie. Bij Rally wagens, vierkant? JA!
F1 rond en aero-achtig! Zeker!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Jasphur schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Ligt er bij mij aan welke categorie. Bij Rally wagens, vierkant? JA!
F1 rond en aero-achtig! Zeker!
Er zijn meerdere categorien waar rond en curvy een prettig gezicht is hoor :D :9

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

HAAS gaat niet meer rijden vandaag.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Haas is afgelopen verhaal voor vandaag en deze week. Reparatie zal waarschijnlijk niet op tijd klaar kunnen zijn, dus ze gaan gewoon lekker rustig aan doen en niet haasten om heel misschien nog aan het einde van de dag een half uurtje te rijden.

Als ik het goed begreep was er "iets" afgebroken (denk dat die het over "wing" had) waardoor de band sneuvelde.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 21-02-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Damian schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:17:
HAAS gaat niet meer rijden vandaag.
Op naar de vrijmibo dan maar voor Guenther.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:28
RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:17:
Haas is afgelopen verhaal voor vandaag en deze week. Reparatie zal waarschijnlijk niet op tijd klaar kunnen zijn, dus ze gaan gewoon lekker rustig aan doen en niet haasten om heel misschien nog aan het einde van de dag een half uurtje te rijden.

Als ik het goed begreep was er "iets" afgebroken (denk dat die het over "wing" had) waardoor de band sneuvelde.
Zijn rim (velg) sneuvelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:52
Mattia Binotto draait er als Ferrari-teambaas geen doekjes om. "We zijn te langzaam in vergelijking met Mercedes en Red Bull. Waar hem dat precies in zit weten we niet, maar we weten wel heel zeker dat er werk aan de winkel is voor ons", aldus Binotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Die Giovinazzi heeft gewoon tot nu toe de meeste ronden gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zelfde gedachte hier. Het lijkt mij een doorgestoken kaart dat ze nu zo ver achter liggen.

In Australië weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

https://racingnews365.nl/...-vorm-we-zijn-te-langzaam

Wat vinden jullie van deze uitspraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:17
check de posts boven je eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jeebeekje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:50:
[...]

check de posts boven je eens?
Oeps sorry my bad :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:31

rammes

koekebakker 1e klas

mijn advies is om die hele website te negeren. :O

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

rammes schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:50:
[...]

mijn advies is om die hele website te negeren. :O
Waarom? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:06
Typisch Ferrari dit. Vorig jaar waren ze de snelste bij de tests en waren ze traag in het seizoen. Nu hebben ze dus bedacht, dat als ze traag zijn tijdens de tests, ze snel zijn in het seizoen. Hier heeft de strategie afdeling wel even op zitten zweten hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
Ferrari : zandzakken? Echte correlatie problemen als RbR destijds?
DAS: als nu al duidelijk is dat Mercedes alleen dit jaar de enigste is met dit systeem en het zou voordeel brengen (is nog maar de vraag) dan zou dit voor het WDC wel meteen de spanning van dit seizoen afnemen. Bummer first class voor mij moet ik toegeven.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ging daar een DRS stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Is het te danken aan het imago of resultaten uit het verleden dat het DAS door MERC nu gelijk wordt gezien als dé sleutel tot succes?

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :+

Als Williams dit had gedaan vraag ik mij af of men er ook zo 'positief' naar had gekeken. Het kan ook zijn dat het niet werkt, ik krijg het idee dat veel mensen dat niet verwachten...

noot: ik vind het ook innovatief en mooi om te zien dat zij ook niet stilzitten, iets waar andere teams hoogstwaarschijnlijk niet aan hebben gedacht. Maar zou ook teleurgesteld zijn als dit een groot voordeel oplevert t.o.v. de rest. (ik verwacht niet dat dit iets is wat je even integreert halverwege het seizoen)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

omdat het allemaal clickbait news is.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
rammes schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:01:
[...]

In dit geval gewoon een quote van Binotto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Misschien gewoon om de verwachtingen van de tifosi te temperen. Zeggen dat het niks wordt en dan op het podium staan vs vorig jaar waar ze de winnaars leken in de winter maar het daarna tegenviel.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Er komt momenteel bijna niemand in de buurt van Hamilton en Bottas, valt me al een tijdje op.
Kan zijn dat ze niet proberen vanwege de testen :)

Oh de drs van Latifi ging stuk of was rookwolkje de motor..

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
G_Dragon schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:07:
Er komt momenteel bijna niemand in de buurt van Hamilton en Bottas, valt me al een tijdje op.
Kan zijn dat ze niet proberen vanwege de testen :)
Valt niks over te zeggen, tijdens tests moet je niet naar tijden kijken, je weet niet op hoeveel % de teams rijden.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Martin0 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:08:
[...]

Valt niks over te zeggen, tijdens tests moet je niet naar tijden kijken, je weet niet op hoeveel % de teams rijden.
Nee snap ik , viel me gewoon op vanmiddag :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Dat, en het had net zo goed Verstappenfans365 kunnen heten.

[ Voor 15% gewijzigd door Chefbierrr op 21-02-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 08:58

ADN

En je weet niet met hoeveel brandstof ze rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
Ondanks dat de tijden natuurlijk niets zeggen, gun ik Lando wel nog een kans om wat leukers te laten zien dan een 15e tijd :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:52
BlackMonkey schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Typisch Ferrari dit. Vorig jaar waren ze de snelste bij de tests en waren ze traag in het seizoen. Nu hebben ze dus bedacht, dat als ze traag zijn tijdens de tests, ze snel zijn in het seizoen. Hier heeft de strategie afdeling wel even op zitten zweten hoor! :+
Ja joh, je kan nergens van op aan. Sws is weten we pas zaterdag 14 maart hoe de kaarten gestokt zijn.
Ja precies, zandzak die kan praten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Arvado schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:13:
[...]

Ja joh, je kan nergens van op aan. Sws is weten we pas zaterdag 14 maart hoe de kaarten gestokt zijn.

[...]

Ja precies, zandzak die kan praten :*)
Meh, aan de ene kant is het natuurlijk onverstandig om te zeggen dat het allemaal super gaat en niks aan de hand is, terwijl iedereen wel kan zien dat dat niet het geval is, maar ik vind dit ook wel vreemd, zo openlijk toegeven dat ze het niet voor elkaar hebben. Kan inderdaad indekken zijn, dat het allemaal in Melbourne ineens wel lijkt mee te vallen...

Time will tell :D

Ben heel benieuwd nar de McLaren volgende week. Ze hebben aangegeven dan pas echt met de vernieuwingen te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 21-02-2020 16:30 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RBR heeft trouwens ook iets nieuws. Ze hebben transparante, niet oplichtende flow viz verf. Dat dacht ik vanochtend al te zien. Waarschijnlijk maken ze zo foto's in de garage met UV camera's zodat de concurrentie de resultaten moeilijker of niet kan zien. :)
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/YvCBGmDNaj-MW_xGx87ZaKXmVRFCArJKFiCoPbUtU00.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=dca9936f4ba05d03112a8799ccb2b34143598f85

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2020 16:36 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:35:
RBR heeft trouwens ook iets nieuws. Ze hebben transparante flow viz verf. Dat dacht ik vanochtend al te zien.
[Afbeelding]
Interessant! normaal doen ze juist gekleurde, omdat het dan makkelijker te zien is.
Maar nu transparant, die waarschijnlijk alleen maar te zien is onder blacklight.

Zullen ze iets verbergen wat de rest niet mag zien in de luchtstromen? O+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
Bepaalde reden dat Albon nog niet zoveel rondes heeft afgelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RBR heeft trouwens ook iets nieuws. Ze hebben transparante, niet oplichtende flow viz verf. Dat dacht ik vanochtend al te zien. Waarschijnlijk maken ze zo foto's in de garage met UV camera's zodat de concurrentie de resultaten moeilijker of niet kan zien. :)
[Afbeelding]
Zag ik Mercedes daar ook al niet mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:37:
[...]

Interessant! normaal doen ze juist gekleurde, omdat het dan makkelijker te zien is.
Maar nu transparant, die waarschijnlijk alleen maar te zien is onder blacklight.

Zullen ze iets verbergen wat de rest niet mag zien in de luchtstromen? O+
Het is RBR, ze verbergen alles. Ze rijden vrijwel alleen maar op harde C2 banden, ronde na ronde na ronde. Van wat ik qua vergelijkingen heb gezien is Mercedes nu over een long stint al sneller dan vorig seizoen tijdens de race. RBR is ondertussen langzamer dan de RB15 was. Geloven jullie nu werkelijk dat de RB16 langzamer is dan de RB15 die niet helemaal goed werkte? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
[Afbeelding]
Dit geeft wel een f**king mooi patroontje. Geen launch livery, maar hier doe ik het ook voor :9

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Ik heb het gevoel dat RBR nog flink wat in het vat heeft. Ze zijn me te rustig, kalm en totaal niet in paniek.
Hadden al aangegeven dat de auto in de tweede week pas de echte auto zou zijn. Dus laat ze maar lekker op deze tijden rijden, volgende week maar eens verder vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RIC aan de kant

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Ric naast de baan. Realistische racesimulatie..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Le Renault is kaput...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

En rode vlag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En bij F1TV zegt Palmer dat het de motor is. Uiteraard de mening van een ervaringsdeskundige. :z

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2020 16:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:45:
En bij F1TV zegt Palmer dat het de motor is. Uiteraard de mening van een ervaringsdeskundige. :z
No worries, tis een opbouwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Vuvuzela schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:43:
Ric naast de baan. Realistische racesimulatie..
_/-\o_ _O-

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar vandaag hadden we dus een kapotte Mercedes, Renault en Ferrari PU?
Honda best PU. :Y) :*)

* DaniëlWW2 gaat afkloppen doen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:08
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:51:

Die was gisteren stuk toch?

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:51:

Honda was vandaag inderdaad niks mis mee voor zover bekend. Gisteren hebben ze dan weer wel een swap gedaan op het midden van de dag... Waarbij de oude al dan niet vandaag weer erin zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
mjjveldt schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Die was gisteren stuk toch?
RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Honda was vandaag inderdaad niks mis mee voor zover bekend. Gisteren hebben ze dan weer wel een swap gedaan op het midden van de dag... Waarbij de oude al dan niet vandaag weer erin zat.
Vandaag zou de oude er weer in zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar Ricciardo is wel fucked hoor...

Ik blijf erbij dat als Albon het dit jaar niet goed doet, Ricciardo volgend jaar weer in de red bull zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 10:21
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERTlt73WsAEFJOp?format=jpg&name=4096x4096

>:) ps op het bordje staat het logo van MB met daaronder CHEATER

[ Voor 131% gewijzigd door Martin0 op 21-02-2020 16:58 ]

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:56:

Ik blijf erbij dat als Albon het dit jaar niet goed doet, Ricciardo volgend jaar weer in de red bull zit.
Ik niet. Brug verbrand, Helmut wil hem denk ik niet terug. Will zat al te fantaseren dat Ricciardo volgend jaar met een Mercedes motor rijdt... achterin een McLaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

Echt niet. Ze gaan hem die late beslissing om naar Renault te gaan echt niet vergeven :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Ik niet. Brug verbrand, Helmut wil hem denk ik niet terug. Will zat al te fantaseren dat Ricciardo volgend jaar met een Mercedes motor rijdt... achterin een McLaren
Ik denk dat Marko vrij zakelijk is. Als ie meer punten haalt met ric dan met alb, blijft ie echt niet met Albon aanklooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:54

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Echt niet. Ze gaan hem die late beslissing om naar Renault te gaan echt niet vergeven :D
Ze omarmen hem als de verloren zoon. Al was het maar om Cyril nogmaals een hak te zetten :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Had hij die keuze niet moeten maken. Eerst maar eens zien wat Albon dit seizoen laat zien.
Ricciardo zijn enige kans is denk ik Vettel die stopt. Misschien niet eens naar Ferrari, maar naar McLaren mocht Ferrari kiezen voor Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:03:
[...]

Had hij die keuze niet moeten maken. Eerst maar eens zien wat Albon dit seizoen laat zien.
Ricciardo zijn enige kans is denk ik Vettel die stopt. Misschien niet eens naar Ferrari, maar naar McLaren mocht Ferrari kiezen voor Sainz.
Tsjah, snap ergens wel dat ie de keuze maakte. Naast max kansloos, Mercedes en Ferrari kansloos. Best lastig om je neer te leggen bij het feit dat je geen WK gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RIC zou uit voorzorg gestopt zijn door Renault.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wie zit nou dat verhaal op te hangen over een race klasse met latifi, max, Calderon etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:18:
Wie zit nou dat verhaal op te hangen over een race klasse met latifi, max, Calderon etc.?
Vroeg ik mij ook al af, Palmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 16:17

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Gekkenhuis schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Zeker Palmer.

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gekkenhuis schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Nee die was het niet. Ff opgezocht, het is Will Buxton. Die heeft met Max in de Florida winter series gereden.
Wist niet dat die ook geraced had.

Dacht z'n stem al te herkennen.

Edit: blijkbaar drie races als gastcoureur.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2020 17:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens F1TV heeft RBR dus ook een geheel andere en innovatieve stuurkolom. Later komt dat op F1TV na de sessie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:22:
[...]

Nee die was het niet. Ff opgezocht, het is Will Buxton. Die heeft met Max in de Florida winter series gereden.
Wist niet dat die ook geraced had.

Dacht z'n stem al te herkennen.
Buxton heeft aandelen in de W serie denk ik want die laat geen moment voorbij gaan om het te promoten waar hij kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:24:
Volgens F1TV heeft RBR dus ook een geheel andere en innovatieve stuurkolom. Later komt dat op F1TV na de sessie. :Y
Dat geeft de burger moed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

Ooh houd ons op de hoogte! (werk etc).
Ik gebruik deze forum en wat live timing om binnen paar secs weer op de hoogte te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:26:
[...]

Dat geeft de burger moed.
Ik vermoed dat het hier gaat om gewichtsbesparing en zwaartepunt van de auto beter balanceren. Maar we zien het straks wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2020 17:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Dubbel bulkhead zei die toch? Maar daaraan gekoppeld dus wel alles anders geplaatst en waarschijnlijk dus ook een aangepaste stuurkolom. Maar of het om de stuurkolom draait weten wij nog niet. Of dat het dus juist om iets anders in/rondom de neus gaat. En misschien hadden ze die bubbele bulkhead wel gewoon nodig om alles te kunnen plaatsen in de smalle neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Dubbel bulkhead zei die toch?
Dat dacht ik ook verstaan te hebben (zit met een half oog en oor te "werken")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Er worden wat grappen gemaakt over de hoeveelheid Flow vis op de Alfa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZfMjDGTblA1MiQbzzlKw61cX/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:30

BeyondThunder

Lost Lightning

Nou, inderdaad, check dat lachje van Max op het einde ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Dubbel bulkhead zei die toch? Maar daaraan gekoppeld dus wel alles anders geplaatst en waarschijnlijk dus ook een aangepaste stuurkolom. Maar of het om de stuurkolom draait weten wij nog niet. Of dat het dus juist om iets anders in/rondom de neus gaat. En misschien hadden ze die bubbele bulkhead wel gewoon nodig om alles te kunnen plaatsen in de smalle neus.
Dat kan ook. Die neus is uiteindelijk zo smal gemaakt voor aerodynamische voordelen. Het moet alleen wel de crashtest overleven. Als dat moet met een andere stuurkolom, dan moet dat maar. Het gaat uiteindelijk om zoveel mogelijk neerwaartse druk en zo weinig mogelijk luchtweerstand creëren binnen 746kg.

En Ricciardo lijkt er ook veel vertrouwen in te hebben...

https://streamable.com/euk44

En Honda gaat er ook voor. Die PU wissel gister was niet vanwege iets met de PU op de baan, maar iets dat ze gedetecteerd hadden in een andere PU die draaie op een dyno in Sakura. Dat wilde ze controleren. Maar deze zit er dus vandaag weer in. :)
https://the-race.com/form...ne-for-honda-examination/

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 ik ben serieus benieuwd hoeveel Dyno uren er nu nog worden gedraaid tijdens de tests. Zou me niks verbazen al er gewoon 24/7 minimaal drie motoren staan te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Gekkenhuis schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:30:

[Afbeelding]
Huh wat heb ik gemist? Vis :?

En waarom is ie groen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
poor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:45:
[...]

Huh wat heb ik gemist? Vis :?

En waarom is ie groen??
Flow-viz is (in dit geval groene) verf die door de luchtstroom 'wegwaait' en zo laat zien hoe de lucht langs de auto stroomt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Wormaap schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Flow-viz is (in dit geval groene) verf die door de luchtstroom 'wegwaait' en zo laat zien hoe de lucht langs de auto stroomt.
Aaahzo, snapte de vis al niet, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14

d0s

sssst

Eindelijk.. RBR op geel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17

Edd

Gekkenhuis schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:30:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERUFQFeXUAAKWih?format=jpg

;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Mooie Italiaanse kleuren iig haha :D

Lijkt wel of de stagiair tijdens testen t verfblik perongeluk heeft laten vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Hey, die UV flow-viz van RBR....

Ik heb geeen idee wat de regelementen zijn, maar als je het niet kan zien, zou je het dan ook tijdens free practice kunnen gebruiken? Ik bedoel, het stoort de normale livery bijvoorbeeld niet.

Geen idee hoor, zomaar een gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:31:
En Honda gaat er ook voor. Die PU wissel gister was niet vanwege iets met de PU op de baan, maar iets dat ze gedetecteerd hadden in een andere PU die draaie op een dyno in Sakura. Dat wilde ze controleren. Maar deze zit er dus vandaag weer in. :)
https://the-race.com/form...ne-for-honda-examination/
Je gaat toch geen kostbare test uren weggooien om een motor wissel te doen op basis van iets wat je op de dyno ziet? 8)7
Ja, doorrijden geeft potentieel een kans op een blowup, so what. Langs het circuit stil staan kost je misschien een half uur extra? En gezien de motoren in 99% van de gevallen zichzelf uitschakelen was de kans op "nevenschade" toch al klein.
Onderzoek doen op de motor doet Honda dan maar tussen 19:00 en 08:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Helixes schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:00:
Hey, die UV flow-viz van RBR....

Ik heb geeen idee wat se regelementen zijn, maar als je het niet kan zien, zou je het dan ook tijdens free practice kunnen gebruiken? Ik bedoel, het stoort de normale livery bijvoorbeeld niet.

Geen idee hoor, zomaar een gedachte.
Ze mogen tijdens de vrije trainingen ook gewoon flow-viz gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:01:
[...]

Je gaat toch geen kostbare test uren weggooien om een motor wissel te doen op basis van iets wat je op de dyno ziet? 8)7
Ja, doorrijden geeft potentieel een kans op een blowup, so what. Langs het circuit stil staan kost je misschien een half uur extra? En gezien de motoren in 99% van de gevallen zichzelf uitschakelen was de kans op "nevenschade" toch al klein.
Onderzoek doen op de motor doet Honda dan maar tussen 19:00 en 08:00.
Voordat ie in de soep loopt heb je wellicht nog iets aan slijtagepatronen etc. Als ie echt kapot is, wordt dat een stuk lastiger. Blijkbaar genoeg vertrouwen om de tijd te pakken om de analyse te doen.

@lochpatje sluit niet uit dat ze tijdens de race ook met flow viz mogen rijden. Heb je alleen niet heel erg veel aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Aaawh

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Gaan we weer!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERT53mhWkAMm7Oh?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERT52zIW4AAHb7U?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERT51-xWoAMb-FM?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERUHj7bWsAEkvai?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERUCoq1WkAEul6I?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERTzUCmXYAAMOuN?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERUAuEAWsAAlRYK?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERS3wdjWoAAi_A_?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERPAkJNX0AAfMcy?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERTGXTdXsAEvi7k?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EROJL8uWAAApE0H?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERS55__W4AE0huK?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERNsaKrXYAAL5pm?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERTE8yEWkAABmte?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERULWTuWoAE7YLq?format=jpg&name=large

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 21-02-2020 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dat ziet er inderdaad wel uit als een dubbel bulkhead. Normaal zit de vering ook meer open en bloot terwijl er nu nog een wandje voor zit.

Zou overigens ook grappig zijn als ze dat dubbele blukhead gedaan hebben zodat de vering altijd is afgedekt/niet zichtbaar. En/of het in Australië weer weg is uit gewichtsbesparing (omdat ze dan wel weer schermen kunnen plaatsen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit is het dus. Het idee is om de voorwielophanging te verhogen voor extra aerodynamische winst.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERT52zIW4AAHb7U?format=jpg&name=900x900

Maar Max bij F1TV (Buxton) zei gewoon weer bot dat ze de RB16 nog helemaal niet hebben gepusht. Max weet dus niet hoe snel die is. Persoonlijk geloof ik daar niks van. Max is een slechte pokerspeler. Vaak als hij kortaf is, dan is het goed. Die glimlach helpt ook niet. :P

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2020 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:26:
Dit is het dus. Het idee is om de voorwielophanging te verhogen voor extra aerodynamische winst.

[Afbeelding]

Maar Max bij F1TV (Buxton) zei gewoon weer bot dat ze de RB16 nog helemaal niet hebben gepusht. Max weet dus niet hoe snel die is. Persoonlijk geloof ik daar niks van. Max is een slechte pokerspeler. Vaak als hij kortaf is, dan is het goed. Die glimlach helpt ook niet. :P
Wat is het idee precies? Want heel verschillend met de RB15 is het niet.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jimmy J. schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:32:
[...]
Wat is het idee precies? Want heel verschillend met de RB15 is het niet.
Dat gaat Will Buxton uitleggen in zijn tech talk die later vandaag op F1 TV beschikbaar zal komen :p

Heel concreet hebben ze het niet besproken, behalve dat Red Bull dat dubbel bulkhead heeft. "Ted weet ervan" maar die wou het niet spoilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:26:

[Afbeelding]

Maar Max bij F1TV (Buxton) zei gewoon weer bot dat ze de RB16 nog helemaal niet hebben gepusht.
Ik kan niet anders dan dit gewoon 100% herkennen. 'Ze' kondigden al aan dat de eerste week gewoon gebruikt zou worden om hun programma af te werken, nul zouden focussen op tijden, en Max is inmiddels prof genoeg (/ kent RBR goed genoeg om te luisteren omdat ze meestal gewoon dingen laten doen die zinnig zijn) om gewoon te doen wat hem verteld wordt.
Max weet dus niet hoe snel die is. Persoonlijk geloof ik daar niks van. Max is een slechte pokerspeler. Vaak als hij kortaf is, dan is het goed. Die glimlach helpt ook niet. :P
Tuurlijk weet ie meer dan wat ie verteld. Maar niet op basis van tijden, maar gewoon op basis van hoe de wagen in elke bocht voelt. Hij hoeft echt geen compleet snel-rondje te rijden om te weten dat de mogelijkheden zijn, hij is racer genoeg om te weten dat wat de mogelijkheden in elke bocht zijn. In één rondje wist ie hoe snel ie door bocht X kon komen, in een ander rondje wist ie hoe snel ie door bocht Y kon komen, etc. Ik gok dat Max met z'n talent en ervaring inmiddels vrij goed kan inschatten wat de mogelijkheden zijn van de huidige wagen, zonder dat ie daarvoor de tijden gereden hoeft te hebben :)

Edit: Over dat Merc-dingetje: Volgens mij is inmiddels de consensus wel dat het geen nieuwe 'double-diffuser' is, precies wat ik ook al dacht. Geen paniek, move along. Het zal ze mogelijk een voordeel geven, maar ik denk oprecht niet dat dit iets is wat iedereen gaat kopiëren. Niet omdat dit te moeilijk is, maar omdat dit te weinig voordeel geeft voor de meeste teams.

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 21-02-2020 18:49 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47
Wie is dit? De gelijkenis is bijna eng..

Afbeeldingslocatie: https://cdn.gluc.mx/wp-content/uploads/2019/05/ayrton-senna.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Jasphur op 21-02-2020 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik wou net zeggen, volgens mij zit die bovenste in een Rokit Williams ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JeroenTheStig schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:56:
[...]

Wie is dit? De gelijkenis is bijna eng..

[Afbeelding]
Latifi, zie ook de helm met Rokit, en het is zeer zeker niet Russell

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/drivers/nicholas-latifi/_jcr_content/image.img.640.medium.jpg/1578580980422.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 21-02-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JeroenTheStig schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:59:
[...]

Ik wou net zeggen, volgens mij zit die bovenste in een Rokit Williams ;)
Muhahaha. Ik zag het net nadat ik op reageer drukte haha

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is. O-)

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona