Maar dan wel op de C5 en Verstappen de hele dag op de C2. Dus compleet vertekend beeld. Waar ze het @F1TV ook over hadden. Ocon staat nu redelijk erbij, maar Kvyat op 4 staat maar 0,3s achter Ocon op een hardere band (Ocon C4, Kvyat C3) en verwachte verschil is om en nabij 0,5s. Dus zo bekeken zou Kvyat voor Ocon staan.ScrooLoose schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:03:
Wel grappig dat ik (ook) een beetje z'n knee-jerk reactie heb van "ow shit, here we go again"/"maybe next year" op het feit dat Bottas nu zo ver boven aan staat terwijl we weten dat tijden niet veel zeggen.
Daarom zeg ik het ook zo en vraag ik me af hoe het zich verhoudt tot de racesgarriej schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:03:
[...]
Arme Leo... Lees de topic warning anders nog een keer:

En trouwens, iedereen heeft het hier over tijden en banden, en verhoudingen ten opzichte van elkaar etc. etc.
Wat is dan t nut daarvan als t toch niet uitmaakt en testdagen niets zeggen

Wel netjes van Max ondanks de problemen toch de meeste rondjes afgelegd.
Ja dat nut is er eigenlijk niet. Maar we hebben het zo gemist dat je iets moetpoor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:10:
[...]
Daarom zeg ik het ook zo en vraag ik me af hoe het zich verhoudt tot de races![]()
En trouwens, iedereen heeft het hier over tijden en banden, en verhoudingen ten opzichte van elkaar etc. etc.
Long runs zijn nog wel te vergelijken, al is dat ook niet volledig representatief.
Dat was in beide gevallen WilliamsJasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
Ik weet niet meer in welke docu het was, volgens mij de docu over Williams, maar vroeger (jaren 60 ofzo ) zei een technisch persoon bij Williams, wat nou als we met een half volle tank rijden, dankzij het lichte gewicht kunnen we zeer snelle rondetijden rijden en dan halverwege gaan we een keer supersnel tanken om daarna weer een super snelle rondetijden te gaan rijden.
En jaren later zei een ander persoon bij een ander team, misschien moeten de vering actief maken. Daar kunnen we sneller mee gaan.
Dat ze op andere banden niet rijden, we niet weten hoeveel benzine ze aan boord hebben, etc etc geef juist aan waarom testdagen niets zeggenpoor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:10:
[...]
Daarom zeg ik het ook zo en vraag ik me af hoe het zich verhoudt tot de races![]()
Vroeger wisten we nog minder en zeiden de testdagen nog minder. Tot 2, 3 jaar terug zag je hoogstens aan het eind van de dag een staatje met wie welke (snelste) rondetijd had gereden. Nu weten we veel meer over rondetijden, wanneer de tijd is gereden ('s morgens vroeg of aan het eind van de dag, na bv een lange stint of naar buiten, 1 ronde, en weer naar binnen), welke band, etc etc. Op basis daarvan kun je dus ook stellen "die ronde van Ocon is niet perse snel, want Kvyat was "sneller" als je het tijdsverschil tussen compounds meeneemt". Uiteraard zegt dat nog steeds niks over bv fuel load. Misschien had Ocon wel 30KG brandstof bij zich en Kvyat maar 5KG voor die ene snelle ronde.
Dat viel mij inderdaad ook meteen op. 88 ronden, en dan 's morgens pas wat later begonnen en nog die kapotte ophanging.Martin0 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:11:
Wel netjes van Max ondanks de problemen toch de meeste rondjes afgelegd.
Probleem bij Max was iets bij de anti-roll bar waar wat afgebroken was:
Bij Max Verstappen was er iets afgebroken achter bij de anti-roll bar. vandaar dat hij een tijdje binnen stond. inmiddels weer op het asfalt. #F1Testing
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 21 februari 2020
Ja, ik hoor dat mensen zeggen maareh…poor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:10:
[...]
Het doel van testen is het verzamelen van zo veel mogelijk test data, om je (CFD-)modellen te testen tegen real-world conditions. Dat kun je eigenlijk alleen maar doen door op de baan te zijn en rondjes te maken.
Nu maken rondjes zeker niet heilig, maar er zijn wel een paar teams die gewoon stelselmatig veel rondjes rijden. Die hebben blijkbaar gewoon hun zaakjes voor elkaar. Of dat vertaald in snelheid moet natuurlijk nog blijken.
Als je dat niet lukt, dan heb je blijkbaar problemen. Analyse, sleuteltijd, onderdelen die niet werken of worden uitgewisseld. Dat kost tijd, en vertaald zich in minder rondjes. Ik denk wel dat je kunt zeggen dat je het bij die teams niet moet gaan zoeken komend seizoen. Of, voorlopig niet in ieder geval.
Merc en RBR draaien absoluut zeker hun rondjes. MCL zeker ook. Mijn voorzichtige conclusie is dat ik niet verwacht dat die gaan dalen in de standings ten opzichte van vorig jaar...
Dus toch conclusies
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Zit qua datum een dag verschil in.... Moeilijk te vergelijken. Anders zou je zeggen 1 seconden tussen redbull en Mercedes...
Hier word ik niet direct heel blij van. Max zal echt niet de dubbele hoeveelheid brandstof bij zich gehad hebben en ze rijden ongeveer even lange stints. Zit toch gauw 0.7-1 seconde verschil tussen.
Edit: Dag verschil niet gezien

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 21-02-2020 13:28 ]
Tenzij je de fuel load etc goed gokt valt er idd niks te vergelijken.Raikkonen_WC schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:28:
[...]
Zit qua datum een dag verschil in.... Moeilijk te vergelijken. Anders zou je zeggen 1 seconden tussen redbull en Mercedes...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die longrun van Hamilton ziet er toch net wat sterker uit, wat minder verval in tijd en ook gemiddeld net wat sneller.
Denk dat je beide stints aardig kan vergelijken en denk dat het beide de 2e stint van 1-stops strategie is. Natuurlijk weet je dat niet zeker maar beide hebben ook stint gedaan met tijden in de 1:23 wat me de eerste stint van een 1-stops strategie lijkt.
Voor dat iedereen erover valt, dat is wat ik eruit op maak en denk dat er een kern van waarheid in zit.
De fuel load is hetzelfde natuurlijk (het zijn race-sims, er wordt tussendoor niet getankt).YakuzA schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:29:
[...]
Tenzij je de fuel load etc goed gokt valt er idd niks te vergelijken.
Enige 'meevaller' hierin is dat Red Bull altijd langzaam is tijdens de tests. Anders ziet het er niet goed uit inderdaad.
Iemand de rondetijden van de gp van spanje 2019 om ernaast te leggen?
@Malt007 Ben ik niet helemaal met je eens, als je naar de laps direct achter elkaar kijkt zit erbij Max iets minder verschil tussen - dus constanter.
Sowieso zeggen de rondetijden helemaal niks. Hoeveelheidbrandstof, hoever staat de motor open en hoever gaat het voetje naar beneden. RBR heeft iig nog geen gloryrun gedaan ... die zien we wellicht op de laatste testdag.
Sowieso zeggen de rondetijden helemaal niks. Hoeveelheidbrandstof, hoever staat de motor open en hoever gaat het voetje naar beneden. RBR heeft iig nog geen gloryrun gedaan ... die zien we wellicht op de laatste testdag.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Denk dat dit soort vergelijkingen prima te maken zijn eigenlijk. Het is echt niet dat ze niet op de max rijden en het is een race sim zonder bij te tanken.renzo4000 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:33:
@Malt007 Ben ik niet helemaal met je eens, als je naar de laps direct achter elkaar kijkt zit erbij Max iets minder verschil tussen - dus constanter.
Ik keek overigens bij beide na de langste stint, die aan de rechterkant. Daar is het verval van Max toch echt groter dan bij Ham.
[ Voor 9% gewijzigd door Malt007 op 21-02-2020 13:35 ]
Reminder:Jimmy J. schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:31:
[...]
De fuel load is hetzelfde natuurlijk (het zijn race-sims, er wordt tussendoor niet getankt).
Enige 'meevaller' hierin is dat Red Bull altijd langzaam is tijdens de tests. Anders ziet het er niet goed uit inderdaad.

http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Lewis%20HamiltonMalt007 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:32:
De Mercedes is natuurlijk al jaren dominant op de harde band, zal denk ik aankomend seizoen niet veel anders zijn.
http://en.mclarenf-1.com/...lton&dr2=Max%20VerstappenMalt007 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:32:
Hamilton heeft DAS, dat zou banden moeten sparen.Malt007 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:34:
Daar is het verval van Max toch echt groter dan bij Ham.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb 100% Max Verstappen fan gestemd. En waarom? Nou omdat dat nu eenmaal zo is. Maar het is niet zo dat ik niet meer kijk als hij panne heeft of wat dan ook. De sport gaat voor, maar het is nu niet zo dat ik voor iedereen kijk.Jasphur schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:29:
Omdat ik hier eigenlijk wel benieuwd naar ben![]()
Poll: In welke 'groep' zou je jezelf kunnen plaatsen?
• 100 % Max Verstappen fan
• Leuk als Max wint
• Ik kijk voor iedereen
• Ik ben 100 % van een andere coureur
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
"When you grow up your heart dies"
Race-sims zeggen weldegelijk iets (lang niet alles, maar zeker wel iets). Het mooie daarvan is namelijk dat de belangrijkste performance-differentiator gelijk wordt getrokken: de brandstofhoeveelheid. Ook zal de motor redelijk open staan, want je wilt weten wat er qua temperaturen gebeurd. Anders heeft een race-sim geen zin. Het zegt vaak 10x meer dan het lijstje met snelste tijden.
Officieel bericht vanuit F1 dat het DAS-systeem niet legaal is in 2021:
https://www.formula1.com/...uPl5v6j2YZyOp91yWhSq.html
Ben benieuwd of er nog teams zijn die een protest gaan indienen tegen Mercedes.
Mee eens hoor, alleen zegt dit het team alleen iets.Jimmy J. schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
[...]
Race-sims zeggen weldegelijk iets (lang niet alles, maar zeker wel iets). Het mooie daarvan is namelijk dat de belangrijkste performance-differentiator gelijk wordt getrokken: de brandstofhoeveelheid. Ook zal de motor redelijk open staan, want je wilt weten wat er qua temperaturen gebeurd. Anders heeft een race-sim geen zin. Het zegt vaak 10x meer dan het lijstje met snelste tijden.
Iedereen daarbuiten zal een 'educated guess' moeten doen. Het zal dichtbij komen, maar je weet nooit met welke motorstand iemand rijdt, hoe conservatief/aggressief , hoeveel brandstof exact, etc etc.
Dag verschil of niet maakt niet zoveel uit natuurlijk. De coureurs rijden een tijd die gevraagd wordt. Dus kan ook net zo goed nog langzamer zijn. Het gaat wat ik begrepen heb vooral om constante rondetijden neer te zetten.AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:28:
[...]
Hier word ik niet direct heel blij van. Max zal echt niet de dubbele hoeveelheid brandstof bij zich gehad hebben en ze rijden ongeveer even lange stints. Zit toch gauw 0.7-1 seconde verschil tussen.
Edit: Dag verschil niet gezien
Dat Max de achterwielophanging afgebroken heeft op een kerbstone is op zich ook wel weer een gevalletje grenzen opzoeken. Ook al zal het niet bewust de bedoeling zijn geweest om hem af te breken.
Dan vermoed ik dat de kans groter wordt dat er teams protesten gaan indienen. Lijkt me niet "duurzaam" om dit voor één jaar te gaan ontwikkelen.demo31051987 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
Weddings are basically funerals with cake.
Zouden ze bij Mercedes naar de regels van 2020 én die van 2021 gekeken hebben, en zich de vraag gesteld waarom sommige regels herschreven zijn? Met als achterliggende gedachte dat passages die gewijzigd zijn mogelijk loopholes proberen te dichten.demo31051987 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
Of zijn ze met de 2021 regels totaal van een wit blad begonnen (ik kan het mij eigenlijk moeilijk voorstellen), en is vergelijken zinloos?
You thought the Dual Axis Steering was innovative...
Just wait until you see Shov’s hands free system! 😂

sorry als hij al gepost is
Just wait until you see Shov’s hands free system! 😂

sorry als hij al gepost is
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hoorde vanmorgen op de live stream wel iets gezegd worden in de trant dat Ross Brawn dit systeem bedacht zou hebben. Maar miste de context een beetje. Wellicht suggereerden ze hetzelfde...Giesber schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:49:
[...]
Zouden ze bij Mercedes naar de regels van 2020 én die van 2021 gekeken hebben, en zich de vraag gesteld waarom sommige regels herschreven zijn? Met als achterliggende gedachte dat passages die gewijzigd zijn mogelijk loopholes proberen te dichten.
Of zijn ze met de 2021 regels totaal van een wit blad begonnen (ik kan het mij eigenlijk moeilijk voorstellen), en is vergelijken zinloos?
Zeker, en je hoeft alleen maar naar 2019 te kijken om gekke dingen te zien (Max was 0,7 seconden per ronde langzamer dan Leclerc in race-sim, maar stond er in de eerste echte race keihard voor) maar toch... Merc die 1 sec per lap sneller is dan RB is gewoon niet zo'n lekker gevoelkevlar01 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:43:
[...]
Mee eens hoor, alleen zegt dit het team alleen iets.
Iedereen daarbuiten zal een 'educated guess' moeten doen. Het zal dichtbij komen, maar je weet nooit met welke motorstand iemand rijdt, hoe conservatief/aggressief , hoeveel brandstof exact, etc etc.
Als je de rondetijden van Verstappen vergelijkt met de tijden tijdens de race vorig jaar, rijdt hij nu langzamer. Hamilton rijdt ongeveer gelijk/iets langzamer dan vorig jaar. Je kunt er dus moeilijk iets over zeggen.
Hmm.. groene vlag en F1TV nog niet live?
Edit: never mind
Edit: never mind
[ Voor 20% gewijzigd door Spollie op 21-02-2020 14:00 ]
Dus als Mercedes dit doorzet naar de races, dan kijkt iedereen tegen de kont van de auto aan, dan kan Max volgend jaar weg bij RBR.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mercedes en Ferrari hebben vorig jaar wel laten zien dat de rondetijden tijdens de testdagen absoluut niet representatief zijn.
Ferrari leek heer en meester te worden, terwijl Mercedes het net niet kon bijbenen. We weten uiteindelijk hoe dat gelopen is.
Zeker de topteams werken gewoon hun programma af en geven in zekere zin niets om snelle tijden. Misschien gooien ze er zelfs wel wat extra brandstof in of zetten ze de motor op 95%, daarmee kunnen ze prima uitrekenen wat hun tempo met weinig brandstof en op 100% is.
Ferrari leek heer en meester te worden, terwijl Mercedes het net niet kon bijbenen. We weten uiteindelijk hoe dat gelopen is.
Zeker de topteams werken gewoon hun programma af en geven in zekere zin niets om snelle tijden. Misschien gooien ze er zelfs wel wat extra brandstof in of zetten ze de motor op 95%, daarmee kunnen ze prima uitrekenen wat hun tempo met weinig brandstof en op 100% is.
En waar zou ie heenmoeten? Stoel van roBottas? Gebeurt niet zolang Lewis bij MERC zit.Pierre schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:05:
Dus als Mercedes dit doorzet naar de races, dan kijkt iedereen tegen de kont van de auto aan, dan kan Max volgend jaar weg bij RBR.
En met de nieuwe 2021 regelementen moet je wel stom zijn over te stappen voordat duidelijk is of de overstap ook echt een upgrade is
En ik maar denken dat hij net een contract heeft getekend tot 2023.Pierre schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:05:
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Met een clausule:Nat-Water schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:08:
[...]
En ik maar denken dat hij net een contract heeft getekend tot 2023.
https://www.ad.nl/formule...-niet-presteert~ac1a4793/
Van mij moet/hoeft hij nergens naar toe hij heeft alleen een aantal clausules in zijn contract als we de berichten mogen geloven.Leon Zwiers schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:06:
[...]
En waar zou ie heenmoeten? Stoel van roBottas? Gebeurt niet zolang Lewis bij MERC zit.
En met de nieuwe 2021 regelementen moet je wel stom zijn over te stappen voordat duidelijk is of de overstap ook echt een upgrade is
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik lees daar alleen iets over de performance van de motor. Alleen de motor zegt niks. Ferrari had ook de sterktste motor vorig jaar, en won bijna niks.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Als customer team zou je de motor kunnen zien als een externe factor. Team RBR is verantwoordelijk voor de auto, Max incluis. Als de motor niet draait, dan kun je nog zo'n goede auto hebben, maar dan wordt het hem gewoon niet.Nat-Water schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:10:
[...]
Ik lees daar alleen iets over de performance van de motor. Alleen de motor zegt niks. Ferrari had ook de sterktste motor vorig jaar, en won bijna niks.
… Ik kan me nog een korte periode herinneren in de rijke historie van RBR waarin bepaalde problemen daar aan werden verweten. Dus met dat in het achterhoofd kan ik me deze clausule ook wel voorstellen. Hoewel, als ik Max was, had ik daar ook iets over betrouwbaarheid in laten opnemen
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
De daadwerkelijke motor is niet te meten. Ik weet zeker dat de clausule gewoon zegt dat als de auto in zijn geheel niet snel genoeg is, Max gewoon weg kan. Waar hij dan naar toe moet? Geen flauw idee. Hangt ook af van Hamilton zijn keuze en het wel of niet tekenen van een nieuw contract.Nat-Water schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:10:
[...]
Gelukkig is Honda nu wel redelijk on par met Ferrari en Mercedes.Helixes schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:13:
[...]
Als customer team zou je de motor kunnen zien als een externe factor. Team RBR is verantwoordelijk voor de auto, Max incluis. Als de motor niet draait, dan kun je nog zo'n goede auto hebben, maar dan wordt het hem gewoon niet.
… Ik kan me nog een korte periode herinneren in de rijke historie van RBR waarin bepaalde problemen daar aan werden verweten. Dus met dat in het achterhoofd kan ik me deze clausule ook wel voorstellen. Hoewel, als ik Max was, had ik daar ook iets over betrouwbaarheid in laten opnemen
Daarnaast zijn de motoren redelijk uitontwikkeld, en worden ze meegenomen naar de 2021 regs.
De motor blamen is niet echt meer mogelijk voor RBR(tenzij de betrouwbaarheid ernstig omlaag gaat, maar dat lijkt me gelukkig niet voor de hand liggen momenteel)
Ik denk dat Max voorlopig helemaal nog niet weg wil. 2021 is voor iedereen sowieso koffiedik kijken. Ik denk ook dat Honda dit jaar gewoon bijtekent. Vooral ook omdat Max dus dat contract tot 2023 heeft getekend. Loyaliteit staat naar mijn idee hoog in het vaandel bij Honda en de Verstappens.
Williams garage dicht, serieus issue daar dus of de boel aan het ombouwen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ahahaha - maar ik kan me het eerste jaar nog herinneren van de turbo-hybrid era, en toen ging Mercedes er als een speer van door. Dat kan natuurlijk ook in 2021 het geval zijnkevlar01 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:16:
[...]
Gelukkig is Honda nu wel redelijk on par met Ferrari en Mercedes.
Daarnaast zijn de motoren redelijk uitontwikkeld, en worden ze meegenomen naar de 2021 regs.
De motor blamen is niet echt meer mogelijk voor RBR(tenzij de betrouwbaarheid ernstig omlaag gaat, maar dat lijkt me gelukkig niet voor de hand liggen momenteel)
En dit gold voor RBR in 2010 en Brawn in 2009. Elk team kan iets vinden waardoor de complete rangorde veranderd.Helixes schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:21:
[...]
Ahahaha - maar ik kan me het eerste jaar nog herinneren van de turbo-hybrid era, en toen ging Mercedes er als een speer van door. Dat kan natuurlijk ook in 2021 het geval zijn
Wut - Ferrari geeft het al op voor 2020? Ze hopen eind van het seizoen gelijk aan Merc te zijn...
Aldus Ted die Binotto gesproken heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 21-02-2020 14:27 ]
Klopt, maar dat was te danken aan hun motorconcept.Helixes schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:21:
[...]
Ahahaha - maar ik kan me het eerste jaar nog herinneren van de turbo-hybrid era, en toen ging Mercedes er als een speer van door. Dat kan natuurlijk ook in 2021 het geval zijn
Die voorsprong hebben ze in 2021 niet meer. Dan zullen ze het van aero moeten hebben (dat is de grootste veranderende factor)
Nextyear ™MailMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:27:
Wut - Ferrari geeft het al op voor 2020? Ze hopen eind van het seizoen gelijk aan Merc te zijn...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
We kunnen ook gewoon niet in paniek raken? 
Maar volgens Ted was Binotto niet erg positief over de Ferrari, zit er weinig aan te komen voor Australië en hopen ze tegen het einde van het seizoen misschien aan te sluiten bij Mercedes. De auto zal wel meer geschikt zijn voor Vettel. Dat sluit wel aan bij pessimistische Vettel die ook nauwelijks kan acteren hoe de auto werkelijk is. Die kon ook alleen maar iets positiefs zeggen dat de auto beter geschikt voor hem was. Verder was het droefenis.
Ik denk dat het allemaal wel klopt. Dus als Mercedes iedereen afmaakt, alweer, tja RBR kan zomaar ruim het tweede team zijn. Is toch een verbetering.

Maar volgens Ted was Binotto niet erg positief over de Ferrari, zit er weinig aan te komen voor Australië en hopen ze tegen het einde van het seizoen misschien aan te sluiten bij Mercedes. De auto zal wel meer geschikt zijn voor Vettel. Dat sluit wel aan bij pessimistische Vettel die ook nauwelijks kan acteren hoe de auto werkelijk is. Die kon ook alleen maar iets positiefs zeggen dat de auto beter geschikt voor hem was. Verder was het droefenis.
Ik denk dat het allemaal wel klopt. Dus als Mercedes iedereen afmaakt, alweer, tja RBR kan zomaar ruim het tweede team zijn. Is toch een verbetering.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Weer een HAAS in de muur
Verkeerde Haas.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Interessante info van Pirelli
Binotto volgens Cezary Gutowski
"I'm not as optimistic as I was a year ago, which means we're not as fast. The rivals are faster, although it's hard to determine how fast. But let's wait for next week and see what we can do." Binotto
[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 21-02-2020 14:31 ]
Zou toch bizar zijn als RP straks sneller is dan Ferrari.
Ik verheug me voor 2021 ook vooral heel erg op het nieuwe design van de auto's..
Hopelijk gaan ze er écht zo uitzien!

Wat hadden mensen hier verwacht? Het team dat de afgelopen 6 jaar al nagenoeg rond de winter kampioen was in 2020 wel even aangevallen zou kunnen worden? Mercedes is absoluut dominant in de sport en testdagen zeggen uiteraard niets, maar er is ook niet echt een aanleiding om te zeggen dat die dominantie in 2020 zal afnemen. Gelukkig zijn we het inmiddels gewend
PSN: xMaurice93
*kots* Nou ik hoop toch écht van niet.poor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:32:
Ik verheug me voor 2021 ook vooral heel erg op het nieuwe design van de auto's..
[Afbeelding]
Dan kan ik beter Formule E gaan kijken.
Herbert is gaan kijken op de baan. Mercedes en RBR lijken zeer vergelijkbaar te liggen op de baan.

Deze dan?AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:33:
[...]
*kots* Nou ik hoop toch écht van niet.

Dit zijn de laatste beelden voor 2021 vanuit formula1.comAzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Ik vind mooidemo31051987 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:35:
[...]
Dit zijn de laatste beelden voor 2021 vanuit formula1.com
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Beelden van Magnussen die eraf schiet en voor code rood zorgt:
[Streamable: https://streamable.com/ox8cgp]
[Streamable: https://streamable.com/ox8cgp]
Brrrrrdemo31051987 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:35:
[...]
Dit zijn de laatste beelden voor 2021 vanuit formula1.com
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zal weer een kwestie van wennen zijn dan.... Denk ik.
https://twitter.com/i/status/1230844790499160067
Ricciardo rijdt driftend de pits uit
[ Voor 32% gewijzigd door kevlar01 op 21-02-2020 14:37 ]
Wiel linksvoor hangt er ook maar raar bij, zie 0:57
Ik vind hem geweldig. Niet zoveel dingetjes als bij de Formule E gelukkig, maar wel lekker futuristisch. Maar over smaak valt niet te twisten.AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:36:
[...]
Brrrrr
Zal weer een kwestie van wennen zijn dan.... Denk ik.
Je zou je achterwiel/achterkant op die manier maar aan gort rijdenkevlar01 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:37:
Ik heb eigenlijk liever niet dat Ferrari nu al de kont in de krib gooit. Hoe meer punten er van Mercedes weggesnoept kunnen worden, hoe beter. Kunnen ze niet een ander kabeltje langs een andere sensor leggen of zo?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Rudolf schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:38:
Wiel linksvoor hangt er ook maar raar bij, zie 0:57

Formule E is oprecht leuk om naar te kijken.AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:33:
[...]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wel eens geprobeerd. Combinatie van geluid en gemis van snelheid maakt dat ik al snel m'n focus verlies.Jasphur schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:42:
[...]
Formule E is oprecht leuk om naar te kijken.
Vanwaar de lekke band op die HaaS?
[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 21-02-2020 14:43 ]
Ja ik weet niet.. het gevoel mist toch ofzo.Jasphur schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:42:
[...]
Formule E is oprecht leuk om naar te kijken.
Net alsof ik een race zit te kijken van radiografische autootjes.. mist alleen zo'n lange antenne bovenop

Ik mis vooral het publiek. De beleving is 0. Als het beeld 100% digitaal gegenereerd is dan geloof ik het ook.poor Leno schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:45:
[...]
Ja ik weet niet.. het gevoel mist toch ofzo.
Net alsof ik een race zit te kijken van radiografische autootjes.. mist alleen zo'n lange antenne bovenop
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Niet alleen dat, maar zat ook weer op de trobone te spelen bij pit-exit en T1d0s schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:47:
HAM direct op rood
Dikke rookplof uit de auto van HAM net... Lijkt wel goed door te kunnen...
[ Voor 28% gewijzigd door Damian op 21-02-2020 14:50 ]
Nog een geheim nieuw systeem?Damian schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:50:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Geen motor issues zo lijkt hetDamian schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:50:
Toch iets van Ferrari overgenomen?Damian schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:50:
Rode banden staan wel mooi bij de W11, met de rode tinten op de vleugel en luchtinlaat
Zag ik nu ook net in beeld dat DAS systeem verboden is voor 2021?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Zelfde plek ook. Weer een geheim systeem?d0s schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:53:
En nog een rookwolk..
https://thumbs.gfycat.com...ricanporcupine-mobile.mp4
De rookwolk
De rookwolk
[ Voor 16% gewijzigd door kevlar01 op 21-02-2020 14:54 ]
Ja, en dat was het al in de 2021 regelgeving zoals gepubliceerd in oktober.BigEagle schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:53:
Zag ik nu ook net in beeld dat DAS systeem verboden is voor 2021?
Subtiele rookwolk om mogelijke aanvallen af te schrikkenRobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:53:
[...]
Zelfde plek ook. Weer een geheim systeem?

En een vliegende Bottas.
Zo zie je ze alleen in stripverhalen
lijkt gedaan voor iets van PR. Getuige de cameraman met volledige rig die er achteraan tippelt.kevlar01 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:37:
Iets te hard aan het stuur getrokken?kevlar01 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:55:
[Afbeelding]
En een vliegende Bottas.
Zo zie je ze alleen in stripverhalen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona