KPN levert kapotte iPhone 11 pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-06 14:26
Mijn zus heeft gister een nieuw abonnement afgesloten bij een KPN winkel in Arnhem. Bij dit abonnement zat een iPhone 11 pro. Om deze goed te beschermen heeft ze gelijk in de winkel een origineel iPhone hoesje erbij gekocht en in de winkel een screenprotector laten persen. Ze heeft in de winkel na het persen de telefoon niet meer gezien en is naar huis gegaan. Bij thuiskomt en tijdens het openen van de doos blijkt het scherm van de telefoon in duizend stukjes te zijn gebarsten. Ze is gelijk terug gegaan naar de winkel om dit te melden. Echter geeft de medewerker die haar geholpen heeft aan dat ze met een onbeschadigde telefoon de winkel uit is gegaan. De medewerker was keihard en gaf aan dat ze niets anders kon doen dan op mijn zus haar kosten alles te laten repareren. Ze is afgebluft in de winkel. Valt hier nog wat aan te doen? Het voelt zo unfair.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunri5e op 09-02-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-06 20:21
Klantenservice bellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-06 20:32
Als ik een screenprotector zou laten persen. Kijk ik het altijd nog even na of het goed gedaan is, want zoniet laat ik het ze fixen. En kijk ook direct of me tel nog wel goed is. Dat jullie niet gecontroleerd hebben nadat de protector op kwam vind ik toch aardig nalatig

Gaat denk ik lastig worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
Waarom heeft je zus een iPhone gekocht en daar een screenprotector op laten zetten zonder te controleren? Lijkt me dat je die er gewoon perfect op wilt hebben zitten?

De kans is klein dat hier nog iets aan te doen is, want waar is dit gebeurt? De kans is groter dat het buiten de winkel gebeurt is dan in de winkel namelijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
SgtElPotato schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:57:
Waarom heeft je zus een iPhone gekocht en daar een screenprotector op laten zetten zonder te controleren? Lijkt me dat je die er gewoon perfect op wilt hebben zitten?

De kans is klein dat hier nog iets aan te doen is, want waar is dit gebeurt? De kans is groter dat het buiten de winkel gebeurt is dan in de winkel namelijk.
Klopt. Ik zou dit dus altijd controleren maar mijn zus is iemand die heel anders is dan ik en altijd uitgaat van het goede en het dus niet heeft gecontroleerd.

Ze heeft hem bij de KPN winkel waar ze de telefoon heeft gekocht laten doen. Toen ze thuis was heeft ze de telefoon pas voor het eerst uit de doos gehaald en toen was hij kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Move naar SF, daar past dit beter.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Fordius schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:54:
Als ik een screenprotector zou laten persen. Kijk ik het altijd nog even na of het goed gedaan is, want zoniet laat ik het ze fixen. En kijk ook direct of me tel nog wel goed is. Dat jullie niet gecontroleerd hebben nadat de protector op kwam vind ik toch aardig nalatig

Gaat denk ik lastig worden.
Dat ze nalatig is geweest en dat ze het naar mijn idee had moeten controleren voordat ze de deur uit ging bij de KPN winkel ben ik het volledig met je eens. Echter is dit niet gebeurd. Maar dit wil niet zeggen dat het niet zo kan zijn dat de medewerker van de KPN winkel die de screenprotector heeft geplaatst het scherm niet heeft "gesloopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 22:46
AppleCare+ voor iPhone is een verzekering waarmee je tot twee jaar lang recht hebt op deskundige ondersteuning en gedekt bent tegen hardwarereparaties, inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 29 bij schade aan het scherm en € 99 bij overige schade.3 De dekking gaat in op de aankoopdatum van AppleCare+.
Ik denk niet dat KPN je gaat helpen, want het is helemaal niet vast te stellen dat het daar daadwerkelijk is gebeurd. Dat is slechts een aanname van jouw kant.

Apple Care+ is een goedkopere oplossing (€229) dan een reparatie bij Apple.

SgtElPotato in "KPN levert kapotte iPhone 11 pro"

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 08-02-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Sunri5e schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:26:
[...]

Klopt. Ik zou dit dus altijd controleren maar mijn zus is iemand die heel anders is dan ik en altijd uitgaat van het goede en het dus niet heeft gecontroleerd.

Ze heeft hem bij de KPN winkel waar ze de telefoon heeft gekocht laten doen. Toen ze thuis was heeft ze de telefoon pas voor het eerst uit de doos gehaald en toen was hij kapot.
Je zou nog kunnen proberen om het hogerop te zoeken bij de grotere klantenservice of op social media. Die afdelingen hebben vaak wat meer 'macht' om dit soort dingen beter op te lossen.

Het kan zeker zo zijn dat de medewerker de telefoon heeft gesloopt, maar het kan ook goed zijn dat je zus onderweg naar huis met haar tas ergens tegenaan is gelopen / heeft gestoten waardoor het scherm nu stuk is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
NotSoSteady schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Ik denk niet dat KPN je gaat helpen en Apple Care+ is een goedkopere oplossing dan een reparatie bij Apple.
Als je AppleCare+ afsluit doet een Apple medewerker eerst een test op je telefoon om te controleren of alles wel werkt en je niet AppleCare op een defect toestel wilt afsluiten, dat gaat in dit geval dus niet werken omdat het scherm kapot is.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-06 17:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is de screenprotector/hoesje ook beschadigd?

Raar verhaal, ze hebben ergens achterin de winkel de screenprotector er op gezet en toen het geheel in de doos terug gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 22:46
SgtElPotato schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:31:
[...]

Als je AppleCare+ afsluit doet een Apple medewerker eerst een test op je telefoon om te controleren of alles wel werkt en je niet AppleCare op een defect toestel wilt afsluiten, dat gaat in dit geval dus niet werken omdat het scherm kapot is.
Ah dat wist ik niet, vroeger kon je volgens mij gewoon een abonnement los aanschaffen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Accretion schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:31:
Is de screenprotector/hoesje ook beschadigd?

Raar verhaal, ze hebben ergens achterin de winkel de screenprotector er op gezet en toen het geheel in de doos terug gegeven?
Volgens mij is de screenprotector niet beschadigd. Zou ik even moeten navragen. Achter in de winkel is idd de screenprotector gezet. Daarna is deze in de doos terug gekomen en afgerekend. Ze heeft de telefoon niet meer gezien na het plakken hiervan. Wat natuurlijk niet handig is geweest van haar om hem daarna nog te checken.

[ Voor 5% gewijzigd door Sunri5e op 09-02-2020 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 10:05
Bewijslast is de eerst 6 maanden voor de winkel.

Dus zij mogen bewijzen dat hij door ondeugdelijk gebruik niet meer werkt. Dat gaat erg lastig worden voor kpn. Maar ik zou zekker twitter of Facebook gebruiken. Grote kans dat ze het gewoon voor je zus willen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
De pipo had de telefoon moeten laten zien voordat het in de doos ging. Beetje verdacht dat het na het persen gelijk de doos in gaat.

Hoe gaat je zus met haar spullen om? Het is best mogelijk dat zij zelf de schuldige is en het niet durft te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 08-02-2020 18:39 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
loki504 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:33:
Bewijslast is de eerst 6 maanden voor de winkel.

Dus zij mogen bewijzen dat hij door ondeugdelijk gebruik niet meer werkt. Dat gaat erg lastig worden voor kpn. Maar ik zou zekker twitter of Facebook gebruiken. Grote kans dat ze het gewoon voor je zus willen oplossen.
Ik betwijfel dat een gebroken scherm daaronder valt.
Immers ze heeft de telefoon in de handen gehad en bekeken in goede conditie.
Wie zegt dat ze onderweg na huis niet de telefoon naar haar vriend z'n gezicht gesmeten heeft.

Als er hardwarematig iets aan zou mankeren zou het misschien wel op gaan.
Het zou denk ik heel erg lastig zijn het vergoed te krijgen denk ik tenzij je het in de winkel gezien had en aangesproken. Of je moet hopen op wat coulance vanaf KPN, maar die zijn ook niet het meest makkelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Fordius schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Wie zegt dat ze onderweg na huis niet de telefoon naar haar vriend z'n gezicht gesmeten heeft.

Als er hardwarematig iets aan zou mankeren zou het misschien wel op gaan.
Het zou denk ik heel erg lastig zijn het vergoed te krijgen denk ik tenzij je het in de winkel gezien had en aangesproken. Of je moet hopen op wat coulance vanaf KPN, maar die zijn ook niet het meest makkelijke.
Ja ze kan er meer gegooid hebben. Maar dan zal er ook andere schade zijn. En kan KPN dat makkelijk weerleggen. Nu heeft KPN er nog iets mee gedaan. Tevens zou kpn eventuele beelden kunnen opvragen. Om te laten zien dat er niets is mis gegaan bij het persen.

Maar juist nu zonder enige vorm van onderzoek roept een winkel al snel ja komt daar door doen we niets mee. Terwijl dat natuurlijk geen onderzoek is.

Hoe is dit anders met een webshop die een defect product levert. Die kunnen ook niet zomaar zeggen ja je kan er mee gegooid hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 08-02-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:24
Mandrake466 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:37:
De pipo had de telefoon moeten laten zien voordat het in de doos ging. Beetje verdacht dat het na het persen gelijk de doos in gaat.
Dit ja. Ik ben eigenlijk ook niet anders gewend dan dat ze het resultaat even laten zien.

Vind deze werkwijze al "verdacht" van de winkel.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xander schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Dit ja. Ik ben eigenlijk ook niet anders gewend dan dat ze het resultaat even laten zien.

Gelukkig hangen er genoeg camera's in zo'n winkel dus als dat 'doosje' een doosje heeft meegenomen zónder te controleren wát er in dat doosje zat dan is dat wel te achterhalen 8)

Two-Sides-To-Every-Story... En we 'zien' nu (nog) maar één kant van 't verhaal via een derde!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
loki504 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Ja ze kan er meer gegooid hebben. Maar dan zal er ook andere schade zijn. En kan KPN dat makkelijk weerleggen. Nu heeft KPN er nog iets mee gedaan. Tevens zou kpn eventuele beelden kunnen opvragen. Om te laten zien dat er niets is mis gegaan bij het persen.

Maar juist nu zonder enige vorm van onderzoek roept een winkel al snel ja komt daar door doen we niets mee. Terwijl dat natuurlijk geen onderzoek is.

Hoe is dit anders met een webshop die een defect product levert. Die kunnen ook niet zomaar zeggen ja je kan er mee gegooid hebben.
Pakket post is toch anders dan wanneer je een daadwerkelijk item ophaalt.
Online bestel je heb je retour recht in winkel kan het zijn dat ze je geen geld geven, maar waardebonnen gezien je het product fysiek gekocht hebt. Volgens mij is dat totaal verschillende dingen en niet te vergelijken.

Immers ze heeft het product netjes in haar hand gehad.
Waar bij verzenden er meerdere dingen gebeurd en het zelfs tijdens transport gebeurd kan zijn dus totaal ander verhaal.

de medewerker kan hem idd kapot gemaakt hebben, maar als je met een telefoon de winkel uitloopt waar iedereen zag dat het een heel toestel was en je komt nadat je na buiten gaat paar min later terug hijs kapot.
Word het gewoon lastig immers iedereen zag dat het toestel heel was op het moment.
Wettelijk zou er vast wel het 1 en ander zijn, maar ik vind onlogisch om nadat je thuis bent terug te komen met hijs kapot. En zou het zeker dan niet op de 6 maanden regel fixen lijkt me.

Verdacht is wel dat nadat de scherm erop is gezet dat ze het niet even hebben laten zien. Immers normaal gesproken doen ze dat wel om te laten zien of je wel tevreden bent en dat het goed gelukt is.
Dus het helpt niet echt dat ze het inpakken, maar moet zeggen dat de klant ook niet slim gehandeld heeft om het zelf even niet te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Fordius schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:01:
[...]

Pakket post is toch anders dan wanneer je een daadwerkelijk item ophaalt.
Online bestel je heb je retour recht in winkel kan het zijn dat ze je geen geld geven, maar waardebonnen gezien je het product fysiek gekocht hebt. Volgens mij is dat totaal verschillende dingen en niet te vergelijken.

Immers ze heeft het product netjes in haar hand gehad.
Waar bij verzenden er meerdere dingen gebeurd en het zelfs tijdens transport gebeurd kan zijn dus totaal ander verhaal.

de medewerker kan hem idd kapot gemaakt hebben, maar als je met een telefoon de winkel uitloopt waar iedereen zag dat het een heel toestel was en je komt nadat je na buiten gaat paar min later terug hijs kapot.
Word het gewoon lastig immers iedereen zag dat het toestel heel was op het moment.
Wettelijk zou er vast wel het 1 en ander zijn, maar ik vind onlogisch om nadat je thuis bent terug te komen met hijs kapot. En zou het zeker dan niet op de 6 maanden regel fixen lijkt me.

Verdacht is wel dat nadat de scherm erop is gezet dat ze het niet even hebben laten zien. Immers normaal gesproken doen ze dat wel om te laten zien of je wel tevreden bent en dat het goed gelukt is.
Dus het helpt niet echt dat ze het inpakken, maar moet zeggen dat de klant ook niet slim gehandeld heeft om het zelf even niet te bekijken.
Dan nog zal KPN het moeten bewijzen. En ja scherm is kapot dus je hebt pech gaat niet werken. Dat is wel wat een hoop winkels je wijs proberen te maken. Tevens kan er vanalles mis gaan bij het persen van een scherm. En zal de winkel toch echt met iets beters komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Fordius schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Het scherm zonder barsten is hier net zo goed onderdeel van de overeenkomst.
Al was de telefoon naderhand wel bekeken en zonder gebroken scherm mee naar huis genomen, is de wet nog altijd van toepassing. Dus ook als de barst spontaan 5 maanden na aankoop ontstaat, wordt in eerste instantie vermoed dat het gebrek tijdens aflevering al aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien was er al een haarscheurtje aanwezig en bij het persen en dat scheurtje is uiteindelijk gaan barsten en toen einde verhaal. Of de medewerker is uitgeschoten, waar mensen werken, kunnen fouten gemaakt worden.
Het is inderdaad vreemd dat er niet gekeken is hoe of wat met het scherm maar als het bovenstaande is gebeurd, dan had je ook niet direct gezien nadat de screenprotector erop zat.
Ik hoop dat het je screenprotector is en niet het glas eronder maar dan nog, het glas had beschermd moeten zijn (deze zouden de eerste klap goed moeten opvangen) en daarnaast zou je ook meer schade moeten zien als het toestel laat vallen, lakschade etc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53
Waarom moet een screen protector geperst worden? Of bedoel je daarmee aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Vlizzjeffrey schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:52:
Waarom moet een screen protector geperst worden? Of bedoel je daarmee aanbrengen?
Ik heb geen idee. Echter zo werd het blijkbaar genoemd in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Laatst online: 08:55
Xander schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Hier ook. Ik doe ook wel eens screenprotectors plakken en ik wil het toch altijd wel even laten zien.
Een Tada gevoel overbrengen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:51
Maar was de screen protector nou onbeschadigd of was deze ook beschadigd?
Als de screen protector nog wel heel is en het scherm niet kan er in het proces van het 'persen' iets verkeerds zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
xStunned schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:34:
Maar was de screen protector nou onbeschadigd of was deze ook beschadigd?
Als de screen protector nog wel heel is en het scherm niet kan er in het proces van het 'persen' iets verkeerds zijn gegaan?
De screenprotector was nog heel. Hij is daaronder gebarsten. De screenprotector lag ook los bij thuiskomt. Deze heeft mijn zus nog thuis.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunri5e op 10-02-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

my educated guess :+
Het is met het aanbrengen van de screenprotector fout gegaan.
a. in stukjes, oh fuck, snel in doosje pompidom
b. onder druk / haarscheur, in doos, naar buiten, koud, krak

Ik zou in zo'n geval ook vasthouden aan: ik heb een defect product meegekregen, waar ik thuis pas achter ben gekomen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
paQ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:11:
my educated guess :+
Het is met het aanbrengen van de screenprotector fout gegaan.
a. in stukjes, oh fuck, snel in doosje pompidom
b. onder druk / haarscheur, in doos, naar buiten, koud, krak

Ik zou in zo'n geval ook vasthouden aan: ik heb een defect product meegekregen, waar ik thuis pas achter ben gekomen.
Het zijn beide opties maar A. zou ik me niet voor kunnen stellen. Ik neem aan dat als een werknemer van KPN per ongeluk iets kapot maakt er geen ontslag dreigt en gewoon verzekerd is. Juist door zoiets te doen krijg je problemen. B. lijkt mij daardoor veel waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik twijfel aan allebei de kanten.. Het kan net zo goed zijn dat de klant deze zelf beschadigd heeft en dit nu even op KPN wil verhalen. (Laten vallen, ergens tegen aan stoten etc etc). Toen ik nog voor KPN werkte kwam dat meerdere keren per week voor.

Mocht dat echt niet zo zijn, contact opnemen met de telefonische servicedesk, situatie aangeven. En vragen naar een oplossing.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
corset schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:14:
Ik twijfel aan allebei de kanten.. Het kan net zo goed zijn dat de klant deze zelf beschadigd heeft en dit nu even op KPN wil verhalen. (Laten vallen, ergens tegen aan stoten etc etc). Toen ik nog voor KPN werkte kwam dat meerdere keren per week voor.

Mocht dat echt niet zo zijn, contact opnemen met de telefonische servicedesk, situatie aangeven. En vragen naar een oplossing.
Dat kan. Alleen dat is niet zoals ik mijn zus ken. Ze heeft bij thuiskomt direct contact met KPN gelegd. Daarnaast zat er dus zoals gezegd een screenpotector op (die nog wel heel is en van het scherm af lag) en een origineel Apple hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:28
Sunri5e schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:20:
[...]

Dat kan. Alleen dat is niet zoals ik mijn zus ken. Ze heeft bij thuiskomt direct contact met KPN gelegd. Daarnaast zat er dus zoals gezegd een screenpotector op (die nog wel heel is en van het scherm af lag) en een origineel Apple hoesje.
Wacht even, de screenprotector lag van het scherm af? En zat dus niet op het toestel toen de doos werd opengemaakt?

Als dat het geval is, is die screenprotector er niet op geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 29-06 11:20

ikt

[...]

Foto's maken als bewijs.

Als de screen protector nog intact is maar het scherm ligt aan diggelen zonder enige andere schade, is het moeilijk hard te maken dat het gebruikersschade is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat de screenprotector niet (meer) op het scherm zat, lijkt mij de crux. Óf hij is niet goed geplaatst, is losgesprongen en heeft misschien het scherm daarbij meegenomen, óf hij is losgekomen en heeft niet beschermd tegen daarna voorgevallen onheil (terwijl dat nu juist is waarom ie is geplaatst). Ga met dát verhaal naar de winkel om nog eens te praten.

Overigens geloof ik niet dat iemand van KPN de telefoon snel in de doos doet omdat ie het toestel heeft beschadigd. Zo kortzichtig zijn mensen nu toch ook weer niet...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:28
Thijsmans schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:45:
Dat de screenprotector niet (meer) op het scherm zat, lijkt mij de crux. Óf hij is niet goed geplaatst, is losgesprongen en heeft misschien het scherm daarbij meegenomen, óf hij is losgekomen en heeft niet beschermd tegen daarna voorgevallen onheil (terwijl dat nu juist is waarom ie is geplaatst). Ga met dát verhaal naar de winkel om nog eens te praten.

Overigens geloof ik niet dat iemand van KPN de telefoon snel in de doos doet omdat ie het toestel heeft beschadigd. Zo kortzichtig zijn mensen nu toch ook weer niet...
Of hij is in de winkel er helemaal niet op geplaatst. Al dan niet bewust (miscommunicatie, andere verwachting klant dan medewerker, etc).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:32

LankHoar

Langharig tuig

@Sunri5e Ik zou er voor uitkijken om er een lang verhaal met (steeds meer) details van maken. Alles dat je zegt kan linksom of rechtsom weer tegen je gebruikt worden, al dan niet als smoes. Ik zou het bij de kern houden: "Bij thuiskomst ontdekt dat het scherm kapot is, en dus beroep ik mij op non-conformiteit en verlang ik reparatie dan wel vervanging."

Daarmee basta. Ze mogen met van alles schermen maar bewijslast ligt duidelijk bij hun, en indien ze weigeren mee te werken kun je ze gelijk in gebreke stellen. Niet teveel woorden aan vuil maken.

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 10-02-2020 13:56 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
LankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:55:
@Sunri5e Ik zou er voor uitkijken om er een lang verhaal met (steeds meer) details van maken. Alles dat je zegt kan linksom of rechtsom weer tegen je gebruikt worden, al dan niet als smoes. Ik zou het bij de kern houden: "Bij thuiskomst ontdekt dat het scherm kapot is, en dus beroep ik mij op non-conformiteit en verlang ik reparatie dan wel vervanging."

Daarmee basta. Ze mogen met van alles schermen maar bewijslast ligt duidelijk bij hun, en indien ze weigeren mee te werken kun je ze gelijk in gebreke stellen. Niet teveel woorden aan vuil maken.
We wachten het af. Ik ga er vanuit dat KPN het netjes oplost. Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Alleen de reactie van de desbetreffende medewerker in de winkel was niet fijn en misschien wat kortzichtig. De kans is groot dat de medewerker zelf ook niet heeft gezien dat er wellicht wat niet goed was met het scherm na het "persen" van de screenprotector. Wellicht heeft de screenprotector (door verkeert plaatsen??) gezorgd voor wat krachten op het scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Sunri5e op 10-02-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Laat die KPN knakker maar bewijzen dat het haar schuld is. Kan hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[...]

In het doosje past wel een losse screen protector maar een iPhone met een origineel Apple hoesje eromheen gaat nooit passen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Guardian Angel schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:30:
[...]

In het doosje past wel een losse screen protector maar een iPhone met een origineel Apple hoesje eromheen gaat nooit passen.
Goed punt! Ik heb ook geen idee of dat hoesje er al om zat toen ze thuis kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-06 20:44
Ondanks dat het meeste al is gezegd vind ik het van beide kanten een raar verhaal.

Ten eerste: een protector pers je niet. Ik snap die uitdrukking ook niet. Ze leggen gewoon je telefoon in een apparaatje wat er voor zorgt dat de protector recht zit. Dan wrijven ze erna met een doek over het scherm zodat hij goed vast zit. Als het scherm daar daadwerkelijk door stuk is gegaan is er wel echt wat mis met de telefoon, kan me er weinig bij voorstellen hoe dat mis kan gaan.

Ik zou vragen of er camera's zijn zodat het na gekeken kan worden.

Daarnaast, als het toestel in een doosje zat kan het onderweg ook haast niet stuk zijn gegaan. Tenzij ze er inderdaad iets raars mee heeft gedaan en nu glashard aan het liegen is. Wij kennen jouw zus niet dus moeten van jouw woord uitgaan.

Mogelijkheden: je zus stevig ondervragen. Camera's in de winkel checken. Medewerker van de winkel nog eens goed bevragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:29:

Mogelijkheden: je zus stevig ondervragen. Camera's in de winkel checken. Medewerker van de winkel nog eens goed bevragen.
Uuh mijn zus stevig ondervragen? Ik ben geen politieagent die een verhoor af aan het nemen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-06 20:44
Sunri5e schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Uuh mijn zus stevig ondervragen? Ik ben geen politieagent die een verhoor af aan het nemen is ;)
Wij kennen jouw zus niet. Wij hebben geen emotionele band met iemand van de personen in jouw verhaal. Wij zien enkel een vreemd verhaal.

Je vraagt om advies en daarom geef ik dit antwoord.
Pagina: 1