Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bedrijf verwijst naar AV, maar AV wijkt af.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvH
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:14
Goedemiddag Tweakers,

Ik zit in een situatie, waarbij ik vraagtekens begin te krijgen over de overeenkomst.
De vraag is dan ook: zijn de gestelde algemene voorwaarden wel geldig?

Op 2 november een artikel besteld in een "grote" winkel met diverse vestigingen, hier is bon uitgeschreven en wij hebben een krabbel er onder gezet. Levering zou 10/12 weken duren wegens aanpassing aan het product (het zou niet passen), montage en bezorgen inbegrepen, hoefde niet verder op te meten, alles was geen probleem. Zou helemaal goed komen. Het zij zo; getekend en naar huis gegaan.

Na week 11 maar eens een keer gebeld want nog niks vernomen van bedrijf, geen bevestiging of iets dergelijks. Telefonisch werd ik te woord gestaan: levering vertraging. Geen duidelijkheid over levering/leverweek.
Week 12: werd mijn partner in de middag gebeld, levering de volgende dag.
Ik heb diezelfde middag nog terug gebeld en na diverse keren dat de verbinding verbrak, om kwart voor 5 gevraagd per chat wanneer levering zou zijn. geen reactie meer ontvangen.
De dag erna: half 8 's ochtend werden wij gebeld dat ze er om 8 uur zijn. Dit was voor ons niet mogelijk om te schakelen ( schoolgaande kinderen), levering werd omgegooid naar einde van de middag. Prima.
Op het moment van leveren; werd de levering een probleem. Men kon het product niet door het trappengat krijgen, verwezen naar de algemene voorwaarden en gaven aan nieuwe planning maken of annuleren met de vermelding van 30% annuleringskosten of alles achterlaten en zelf monteren.
Ik koos voor het eerste, maar was not amused.

Dag later direct telefonisch contact gezocht, niet te pakken gekregen.
Dag daarna weer telefonisch contact gezocht, werd verwezen om een mail te sturen.
Mail verzonden en vermeld dat wij not amused waren en op zoek wilden gaan naar een oplossing, geen reactie.
Dag later weer gebeld, geen contact
Dag later weer gebeld, eindelijk contact! Mail was deels gelezen. Ze zouden er op terug komen.
Paar dagen later, nog geen reactie. weer gebeld. geen reactie.
Weer een mail erachteraan dat wij graag een reactie willen.
Uiteraard, weer geen reactie per mail of telefonisch.
Vervolgens weer een dag later gebeld, eindelijk iemand te pakken. hangt van planning af. Einde van de week pas reactie. Nou je raad het al... einde van de week, weer geen reactie, geen belletje.... niks.

Nu begin ik het inmiddels wel zat te worden.

Dus ik heb het formuliertje er eens bij gezocht, nu merkte ik op dat er geen referentie nummer op vermeld staat. het Iban nummer was met een viltstift doorgehaald en de KVK nummer ook.
Er staat een klein stukje tekst:

"Al onze onze artikelen 1 jaar garantie (tenzij anders vermeld. Verkoop - en leveringsvoorwaarden staan vermeld op onze website www.website.nl Controleer de aan u geleverde goederen!! Na controle vervallen alle reclames m.b.t. eventuele beschadigingen e.d. Als voor de bezorging extra kosten gemaakt moeten worden, zijn deze voor uw rekening (bv verhuis-lift).

Het eerste wat mij opviel, was de dubbele "onze" in de regel.
de 1 jaar garantie is overschreven met pen, hier stond nu 3 jaar.
Maar de algemene voorwaarden op website.nl --> Als ik die erbij zoek. dan spreekt men over een Aankoop op afstand en met heel wat voorwaarden en termijnen waar je eigenlijk wel om kan huilen.

Nu kan ik inhoudelijk daar op verder gaan, maar is de getekende overeenkomst wel zodanig geldig met die voorwaarden?
Even vooropstellen: wij willen het product heel graag, wij zijn echter not amused op de manier hoe het is gegaan en de eindoplossing komt ook niet in zicht, het bedrijf communiceert verder ook niet.

De recensies heb ik achteraf eens bekeken, om te huilen. Veel dezelfde situaties als hierboven. Allemaal negatief van kopers, en wat positief is word overeind gehouden door winacties.
En diegene die negatief zijn, geven zelfs aan dat aangetekende post niet afgehaald word bij het postkantoor. Wat erop lijkt dat het hoofdkantoor geen brievenbus heeft.

Mijn onderbuik gevoel zegt mij dat dit "feestje" nog wel eens een "staartje" kan gaan krijgen.

Rechtsbijstandverzekering: nee. ( ja sinds kort, maar kan er geen aanspraak op doen aangezien dit al loopt).

Alle reacties

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Het is een verhaal met veel onbekende variabelen.
Waar staan de AV in zijn geheel (voor ons), wat is het ' het product'.
Staat op jullie overeenkomst dat het incl levering en montage is?
Staat er DAAR iets vermeld over extra kosten voor bezorging?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• EvH
Het product: een bed (210x200)
op de overeenkomst staat bezorgen ja aangevinkt, montage ja aangevinkt.
Verder geen extra vermelding over kosten. Zo is ook niet omschreven dat het hoofdboard dat doormidden moest a 100,- niet gespecificeerd staat.

de AV op de website:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:59
Je hebt het over een aankoop in een winkel. Waarom denk je dat de WKOA hier van toepassing is?

• EvH
Dat zeg ik niet. De aankoop in de winkel, verwijst naar de av op de website. Deze av staat op de website. De vraag is dan nu ook, zijn deze geldig inzake de overeenkomst die wij getekend hebben?

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:24
EvH schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
Dat zeg ik niet. De aankoop in de winkel, verwijst naar de av op de website. Deze av staat op de website. De vraag is dan nu ook, zijn deze geldig inzake de overeenkomst die wij getekend hebben?
IANAL maar het lijkt er op dat hun hele stuk mbt kosteloze herroeping niet afhangt van of er een koop op afstand heeft voorgedaan. Als ik dit zo lees staat er klant heeft recht kosteloos te herroepen zonder opgaaf van reden. Gaat natuurlijk over de wkoa, maar dat staat er niet. Of ik lees niet goed, kan natuurlijk ook. :P

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:15
EvH schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
De wederpartij moet de AV voor de aankoop inzichtbaar maken, bijvoorbeeld door een vermelding op hun website of een uitgeprint formuliertje bij de kassa. In jouw geval zijn de AV (zeer waarschijnlijk) geldig en maken ze deel uit van de overeenkomst.

• EvH
Daar zit het hem, het enige wat wij hebben is een uitgeschreven bon. Er is geen betaling aan te pas gekomen. Binnen 5 min. Stonden wij weer buiten. Zover ik heb kunnen zien, stond er niks vermeld in de winkel, maar ben bereid om dit te controleren door er opnieuw heen te gaan.
Verder zijn er geen AV bekend gemaakt / verstrekt.

Het enige wat wij weten, is dus de verwijzing die op de bon staat, maar online staat dus slechts een AV die in mijn beleving betrekking heeft op internet aankopen.

[Voor 28% gewijzigd door EvH op 07-02-2020 17:00]

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-04 22:49

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

Dan wordt het een welles-nietes?

Als de AV gelden:
..... is niet verantwoordelijk voor het wel of niet naar boven passen van het gekochte product.

• EvH
Inderdaad, deze av is duidelijk. Maar is deze geldig?

• t14wo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:23
Als ik je goed begrijp, heb je een product besteld die niet door je trappengat past. Ben je hier niet zelf verantwoordelijk voor, i.p.v. naar de algemene voorwaarden van de winkel te wijzen?

Je gaat naar de winkel, bekijk een product (bed), bepaalt dat je het wilt hebben en laat het bezorgen omdat dat wel zo handig is. Dan zorg je er toch voor dat het door een ingang je huis binnen kan komen? Anders ben je volgens mij zelf verantwoordelijk dat het niet past. Wat kan de verkoper eraan doen dat je trappengat te klein is?

• Twiek-San

Twiek-San

Volgens mij hebben zowat alle beddenboeren dezelfde voorwaarden. En die zijn niet mals :( (maar daar ben je intussen ook ruimschoots achter)

IANAL, maar er staat:

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

Dat lijkt me dus van toepassing.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ook hier geldt natuurlijk eigen onderzoek(zowel voor product, als winkel, als voorwaarden behorende bij deze sector) Voorwaarden mogen niet afwijken(benadelen van consument koper) van wettelijke regels mbt.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• EvH
Even vooropstellen, ik wil niet onder de voorwaarden uitkomen. ik wil graag het product afnemen.

Door het nalazen van deze AV, vroeg ik mij af, in hoeverre gelden deze.. aangezien er in deze AV gesproken word over Koop op Afstand. Zoals Twiek-san opmerkt staat er een paragraaf in, maakt het deze AV dan geldig? Daarnaast als we het er toch ergens over hebben.. in hoeverre is dan ook nog deze overeenkomst geldig? Want IBAN en KVK staat doorgestreept op de bon. een factuur zou nooit volgen volgens eerdere telefoongesprekken. Enige bevestiging per mail heb ik nooit gehad, terwijl ze op de bon wel mijn mailadres hebben genoteerd. Dus die ene bon, is mijn garantiebewijs, tevens de factuur.. volgens het bedrijf. Een iban nummer? onbekend, doorgehaald op de bon. Het roept telkens meer en meer vragen op. Terwijl de mevrouw in de winkel zei; de factuur wordt gemaild en een week voor de levering zal het hoofdkantoor contact met je opnemen ( moet blijkbaar nog gebeuren ).

Dat er voor onderzoek moest plaats vinden.. prima is wat over te zeggen. Tijdens het gesprek heb ik nog nagevraagd of ik iets moest opmeten, was niet nodig. Had ik het dan moeten nameten? Wellicht.
Volgens de verkoopster moest hoofdboard doormidden , wat dan wel 100,- koste. Naja prima het zij zo dan, wij wilden graag het bed.

Nu achteraf gezien, past het niet. Prima kan, ergens begrip voor, van beide partijen wat te zeggen denk ik dan.. Dat er op de bon vermeld staat zoals het regelen van een verhuislift.. kan ik dan ook nog begrijpen. Maar ik kan niet een verhuislift een middag van te voren of om 8 uur 's ochtends even regelen, als ze pas om half 8 bellen. Navraag was ook niet eerder mogelijk aangezien ik ze op geen enkele wijze kon bereiken. Daarnaast ben ik ergens ontevreden dat een hoofdboard tegen meerprijs (zoals gezegd staat dit niet gespecificeerd ), doormidden moest, terwijl dit achteraf dus niet nodig was geweest aangezien alles door het raam moet. maar dat even terzijde.

Verder probeer ik al bijna dagelijks al 2 weken lang een nieuwe afspraak te maken zodat ik een verhuislift kan regelen, maar er word op geen enkele wijze door hun gecommuniceerd, emailen helpt niet (genegeerd), bellen lukt niet en als het al lukt.. krijg je geen antwoord "het word ingepland". whatsapp word je deels geholpen, totdat het over een status gaat en dan stoppen ze met reageren.

Verder wil ik heel graag nog steeds het product hebben, los van alle vervelende situaties die het daarna heeft opgeleverd en de ervaringen die ik rijker ben. Maar ik vraag mij nu dusdanig af of deze AV van kracht is.

[Voor 14% gewijzigd door EvH op 07-02-2020 18:04]

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:02

LankHoar

Professionele amateur

@EvH Begrijp ik nou goed dat je nog niet betaald hebt? Indien dat zo is zou ik sterk gaan overwegen om toch gewoon niet in zee te gaan met deze partij. Stel je krijgt de levering rond (iets wat nu nog alle schijn tegen heeft), en je moet over 5, 10 of 24 maanden een beroep doen op non-conformiteit (aka "garantie"), hoe denk je dat ze dat dan gaan afhandelen? Ik zou daar een hard hoofd in hebben...

Zelf verwijzen ze naar deze AV, en daarin hebben ze het over WKOA. Ik zou in dat geval gewoon ontbinden, er van uitgaande dat dit geen maatwerk betreft. Echter zou ik dat pas doen nadat zij weer contact met je opnemen, want je hebt toch nog niets hoeven betalen.

Heb je al wel betaald dan zou je alsnog moeten kunnen ontbinden, er van uitgaande dat het geen matwerk betreft. Alleen dan gaat het wel wat lastiger worden om je geld terug te krijgen gezien de gebrekkige communicatieve vaardigheden van dit bedrijf..

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• EvH
LankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:18:
@EvH Begrijp ik nou goed dat je nog niet betaald hebt? Indien dat zo is zou ik sterk gaan overwegen om toch gewoon niet in zee te gaan met deze partij. Stel je krijgt de levering rond (iets wat nu nog alle schijn tegen heeft), en je moet over 5, 10 of 24 maanden een beroep doen op non-conformiteit (aka "garantie"), hoe denk je dat ze dat dan gaan afhandelen? Ik zou daar een hard hoofd in hebben...
Ik heb inderdaad nog niet betaald. Inmiddels heb ik er een hard hoofd in, ook m.b.t. garantie, maar dat terzijde.
Zelf verwijzen ze naar deze AV, en daarin hebben ze het over WKOA.
Dit is dus ook eigenlijk mijn vraag; in hoeverre gelden deze AV? Ik vind het leuk dat ze er naar verwijzen, maar geldt deze ook, aangezien het product in de winkel is besteld?
er van uitgaande dat dit geen maatwerk betreft.
In hoeverre is het maatwerk? het betreft een standaard product met standaard accessoires. Het enige wat verplicht werd was dat het hoofdboard doormidden moest, vanwege de draai van het trappengat. Achteraf gezien was dit onnodig geweest en had deze dus hoe dan ook door het raam gemoeten.
Echter zou ik dat pas doen nadat zij weer contact met je opnemen, want je hebt toch nog niets hoeven betalen.
Ik heb hun een ingebrekestelling toegezonden en een termijn van 2 weken gegeven, hier is (vreemd genoeg) vrijwel direct op gereageerd per mail, met geen inhoudelijke reactie maar een verwijzing om te bellen naar een collega, die mij al eerder heeft afgescheept. Ik heb hierop weer terug geantwoord dat de persoon in kwestie contact met mij kan opnemen ( tot op heden nog niet gebeurd ).

Ik vind het allemaal maar een vreemde gang van zaken. De ingebrekestelling heb ik nu geschreven op basis van een KVK die op de website stond vermeld, terwijl ik daar eigenlijk geen zaken mee doe in mijn beleving. Op de overeenkomst die getekend is, staat geen kvk (althans doorgehaald ). Indien gewenst kan ik ook een foto hiervan uploaden.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Al met al een schimmige zaak lijkt het, of in ieder geval deze transactie (en gezien de reviews die je gelezen hebt zijn er meerderen met vergelijkbare ervaringen).

Ik zou me niet afvragen of de AV geldig is. Zelf linken ze er naar dus vinden ze zelf dat deze geldig is. Ik denk dat er wat voor te zeggen valt dat het onder WKOA valt, immers heb je het product besteld en laat je het bezorgen. Tenzij je in de winkel exact hetzelfde product hebt kunnen testen zou die vlieger lijkt mij wel moeten vliegen?

Het lijkt me lastig te stellen of het hoofdboard doormidden zagen al dan niet onder maatwerk valt, want voor beiden valt wel wat te zeggen. Het hangt er van af denk ik op basis van welke informatie de shop handelde en het besluit nam dat dit nodig was. Je zegt dat ze opmeten niet nodig achten, dus zou je wellicht kunnen gooien op nalatigheid van hun kant en je nu met een onnodig doormidden gezaagd hoofdboard zou zitten (lijkt me ook minder mooi als eindproduct, dat terzijde).

Overigens, je begint met een ingebrekestelling, maar je wilt toch gewoon ontbinden? INAL en weet niet in hoeverre je het recht op ontbinding onder WKOA verspeeld op het moment dat je ze in gebreke stelt.

Documenteer in ieder geval alles goed. Je hebt vaak gebeld, probeer op te schrijven welke datum/tijdstip en met wie je over wat gesproken hebt. Dat is altijd nuttig.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• EvH
Bedankt voor je snelle reactie! Het is inderdaad een "ratjetoe" inmiddels en ik vraag mij dus ook inmiddels af, waar ik sta.

Is de getekende overeenkomst überhaupt geldig? indien ja, in hoeverre zijn dan deze AV van kracht.

"Het lijkt me lastig te stellen of het hoofdboard doormidden zagen al dan niet onder maatwerk valt, "
In mijn beleving, dient maatwerk opgegeven te worden door de opdrachtgever.

In dit geval verkocht de winkel het product als standaard product. Toen ik aangaf dat wij een draaitrap hadden en de vraag bij mij ontstond of het wel paste en/of ik het eventueel moest opmeten, werd er geantwoord: nee hij moet dan doormidden en dat kost 100,- meer.
Daar sta je dan in de winkel, owke.. als het moet dan moet het. Vervolgens gevraagd of wij nog iets moesten opmeten, maar was niet nodig, zou allemaal passen en geen probleem zijn, maar het hoofdboard moest hoe dan ook doormidden. Hierdoor werd de levertijd ook gelijk 10/12 weken.

Dat gesprek was 14 weken geleden... gezien de situatie waar ik nu in zit, had ik achteraf gezien nooit het hoofdboard doormidden gedaan als ik op voorhand al wist dat ik dat ik een verhuislift moest regelen.

Op dit moment ben ik het zodanig zat dat ik zoiets heb van, lever het product maar, jullie komen jullie afspraken maar na ( montage + levering ) , waarbij ik een verhuislift regel. Echter krijg ik domweg gewoon geen nieuwe datum en tijdstip. Dus ik kan ook geen verhuislift regelen...

Ik heb overwogen om het gewoon begane grond achter de eerste deur te laten leveren waarbij ik de montage alsnog zelf ga doen, echter lees ik ook ervaringen van klanten dat gaten niet op hun plek vallen, dus nee dat wil ik ook niet zelf meer doen, want men verlangt wel een krabbel met alles in goede orde ontvangen en vermeld op de "overeenkomst" dat er geen aanspraak meer mogelijk is na controle.

Dus ik begin inmiddels erg huiverig te worden, ook in de afhandeling, maar ook in de garantie.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Uiteraard heb je een overeenkomst, dat staat buiten kijf. Dat je enkel een enigszins vreemd ogend papiertje hebt doet daar niet aan af. Zelfs een mondelingen overeenkomst is een overeenkomst (hoewel lastiger te bewijzen). Het feit dat je ze in gebreke stelt laat ook al zien dat jij niet twijfelt aan het hebben van een overeenkomst. Waarom zou je anders zo achter "jouw" bed aan zitten nu? ;)

Vraag is of je die overeenkomst kunt ontbinden, en ik zeg probeer dat onder WKOA gezien ze daar zelf naar verwijzen in hun AV.

• Twiek-San

Twiek-San

Vervelend als een winkel niet bereikbaar is! Is een nieuwe afspraak intussen gelukt?

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

EvH schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:22:
In dit geval verkocht de winkel het product als standaard product. Toen ik aangaf dat wij een draaitrap hadden en de vraag bij mij ontstond of het wel paste en/of ik het eventueel moest opmeten, werd er geantwoord: nee hij moet dan doormidden en dat kost 100,- meer.
Daar sta je dan in de winkel, owke.. als het moet dan moet het. Vervolgens gevraagd of wij nog iets moesten opmeten, maar was niet nodig, zou allemaal passen en geen probleem zijn, maar het hoofdboard moest hoe dan ook doormidden. Hierdoor werd de levertijd ook gelijk 10/12 weken.
Dit spreekt het stuk tegen dat in de algemene voorwaarden staat, namelijk dat het passen in het trapgat de verantwoordelijkheid van jou is. Dat zou je kunnen gebruiken als argument om geen extra kosten te maken bovenop die 100,-. Jammere is natuurlijk wel dat dat een mondelinge toezegging was, en dat dat nu niet meer te bewijzen valt.

Je hebt al een ingebrekestelling gestuurd, dus ik zou dat even afwachten, en als er niets verandert, op ontbinding aansturen. Je moet voor jezelf maar bedenken hoe graag je het bed wil, maar ik vraag me af of je alles geregeld krijgt zonder extra kosten en gedoe (inclusief levering, montage, en garantie achteraf). Dat ze nu een keer een mailtje hebben gestuurd dat je moest bellen met iemand die feitelijk niets opgelost heeft doet die termijn van twee weken natuurlijk niet vervallen. Als er wel iets verandert en ze nemen initiatief, zie je wel weer of ze het goed oplossen - die kans moet je ze natuurlijk geven. Maar als ik het zo lees verwacht ik dat ze uit zichzelf niets doen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03:34

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

*knip* Dit soort speculaties voegen niets toe aan de discussie.

[Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 11-02-2020 16:03]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• EvH
LankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:51:
Uiteraard heb je een overeenkomst, dat staat buiten kijf. Dat je enkel een enigszins vreemd ogend papiertje hebt doet daar niet aan af. Zelfs een mondelingen overeenkomst is een overeenkomst (hoewel lastiger te bewijzen). Het feit dat je ze in gebreke stelt laat ook al zien dat jij niet twijfelt aan het hebben van een overeenkomst. Waarom zou je anders zo achter "jouw" bed aan zitten nu? ;)
Een nieuw bed is hoognodig ;-) inmiddels ben ik het "tijdelijke bed" wel zat en dan nog te bedenken een zwangere vrouw in je nek te hijgen :P dat werkt niet mee als je geen nieuwe bed geleverd krijgt. maar dat terzijde.
LankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:51:
Vraag is of je die overeenkomst kunt ontbinden, en ik zeg probeer dat onder WKOA gezien ze daar zelf naar verwijzen in hun AV.
Ik ben maar is begonnen met een ingebrekestelling, niet iets wat ik dagelijks doe... ik volg dit stappenplan een beetje:http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/
Aangezien er nu niks geleverd is en het lijkt erop dat ze ook niet gaan leveren ( nog steeds goede hoop), lijkt mij dat de "harde deadline" over 1,5 week is. Als ik het goed begrijp kan ik de overeenkomst dan ontbinden. Tevens ga ik er gemakshalve ook nog is van uit dat zelfs dat gezeik oplevert... van hun kant uit.
Twiek-San schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:23:
Vervelend als een winkel niet bereikbaar is! Is een nieuwe afspraak intussen gelukt?
Nee, niks meer van ze vernomen, behalve dat ik contact met hun moest opnemen.
bwerg schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:47:
[...]
Dat ze nu een keer een mailtje hebben gestuurd dat je moest bellen met iemand die feitelijk niets opgelost heeft doet die termijn van twee weken natuurlijk niet vervallen. Als er wel iets verandert en ze nemen initiatief, zie je wel weer of ze het goed oplossen - die kans moet je ze natuurlijk geven. Maar als ik het zo lees verwacht ik dat ze uit zichzelf niets doen.
Ik geef ze uiteraard de kans, maar mijn onderbuik gevoel zegt mij dat ze geen contact gaan opnemen. Ik zou natuurlijk zelf weer contact kunnen opnemen, maar dit gaat nu tegen mijn principes in. Dan heeft een ingebrekestelling natuurlijk weinig nut behalve een termijn er aan hangen.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 11-02-2020 16:03]

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:28
Bedrijf is overigens met gemak te vinden door een paar zinnen uit de AV in Google te stampen...

Maargoed, stel ze in gebreke met een realistische datum waarvoor ze moeten leveren (14 dagen?), halen ze die niet of komen ze niet met een realistisch voorstel, ontbind je de overeenkomst. Dat ze annuleringskosten in rekening brengen en dat het hoofdbord maatwerk was is mooi, maar dan moeten ze maar gewoon leveren volgens afspraak. Na ontbinden is er geen overeenkomst meer, dus ook geen annuleringskosten.
Neem aan dat je niks aanbetaald hebt?

• EvH
_JGC_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:51:
Bedrijf is overigens met gemak te vinden door een paar zinnen uit de AV in Google te stampen...

Maargoed, stel ze in gebreke met een realistische datum waarvoor ze moeten leveren (14 dagen?), halen ze die niet of komen ze niet met een realistisch voorstel, ontbind je de overeenkomst. Dat ze annuleringskosten in rekening brengen en dat het hoofdbord maatwerk was is mooi, maar dan moeten ze maar gewoon leveren volgens afspraak. Na ontbinden is er geen overeenkomst meer, dus ook geen annuleringskosten.
Neem aan dat je niks aanbetaald hebt?
Ik heb bewust een deel weg gefilterd, maar de AV is uiteraard makkelijk te vinden ;-)

De termijn die ik heb gegeven is 7 dagen voor het maken van een nieuwe afspraak, maar een uiterlijke levertermijn van 14 dagen voor levering, vanaf afgelopen vrijdag gerekend. Ik vond dit naar mijn mening een redelijke termijn, het geeft ze 2 weken de tijd om te leveren en ik probeer al ruim 2 weken een nieuwe afspraak te maken wat gewoonweg niet mogelijk lijkt te zijn. Al met al hebben ze dan 4 weken de tijd gehad sinds dat ene bezorgmoment.

"Neem aan dat je niks aanbetaald hebt?" Ik heb inderdaad nog niks betaald.

Toen ze de matrassen niet omhoog kregen, weigerden ze verder te gaan. Ik kon alles laten staan tegen 100% betaling en ik moest de montage zelf doen en het tilwerk. Of nieuwe afspraak maken. of annuleren tegen 30% betaling.

Zelfs de optie om 75% te betalen om vervolgens terug te komen voor montage wilden ze niet accepteren. Dan maar niet, dan maar een nieuwe afspraak inplannen dacht ik...iets te simpel gedacht met de kennis die ik nu heb ;-)

• paQ
Sja, ik vrees dat het een gebed zonder eind wordt. Stuur aan op ontbinding als je nog niets betaald hebt zou ik zeggen en shop elders waar het vooraf duidelijk is waar je aan toe bent.
En als het tot een afspraak kan komen; prima, maar dan wel de 100 euro retour voor dat hoofdbord, en dan regel je zelf de verhuislift. Flikkert het bed van de lift, dan zijn zij aansprakelijk
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Jullie zijn levering en montage overeengekomen, dus wat mij betreft hebben ze pas voldaan aan de overeenkomst als het bed zonder schade in elkaar staat in de slaapkamer.
BETALEN BIJ AFLEVERING

Wanneer u de boxspring heeft samengesteld en aankomt bij het afrekenen hoeft u niet meteen te betalen. Op het moment dat bij ons de boxspring binnen is wordt u gebeld om een afspraak voor levering in te plannen. Als wij dan bij u thuis komen hoeft u pas te betalen. Zo weet u altijd dat u een goed product in huis haalt. Denk er wel om dat betalen bij levering alleen in contante kan.
GRATIS THUISBEZORGD

Een ander groot voordeel van een boxspring aanbieding kopen bij -beddenboer- is dat wij de boxspring gratis bij u thuis komen bezorgen. Hierdoor bespaart u op de kosten en komt u niet voor verassingen te staan. Binnen heel de Benelux komen wij gratis bij u thuis met uw nieuwe boxspring.
montagekosten 35 euro extra.

Als ik het bestelproces op de website doorloop, dan wordt er nergens gesproken over een hoofdbord doormidden zagen, de extra bijkomende kosten daarvan, en er wordt überhaupt niet verwezen naar de Algemene Voorwaarden.

Klik ik verder:
UW BESTELLING IS ONTVANGEN
BEDANKT VOOR UW BESTELLING!

Uw ordernummer is: **********
U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling met de details van uw bestelling en een link om de voortgang te kunnen volgen.
8)7

Iemand in Amsterdam krijgt binnenkort een nieuw bed

• EvH
Update...:

ik had in de ingebrekestelling aangegeven dat men 7 dagen de tijd had om contact op te nemen voor een afspraak te maken, uiteraard heb ik pas vanavond (8ste dag) per sms (en mijn partner ook) het volgende ontvangen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu ben ik reuze benieuwd naar jullie meningen en tips.

- de betreffende persoon die al sinds vorige week over de stukken beschikt reageert vanavond pas per sms.
- wij hebben vanaf maandag ochtend de tijd om een verhuislift te regelen voor woensdag tussen 8 en 13.00
- in de ingebrekestelling verzochten wij om een afspraak met een datum en tijdstip van 1 uur. Ivm hoge kosten verhuislift, dit lijkt nu wederom genegeerd te worden aangezien ze een tijdvenster geven van 5 uur.
- woensdag is enige optie om te leveren in dat tijdvenster, anders weken uitstel, terwijl ik heb aangegeven in de ingebrekestelling uiterlijke levering a.s. Vrijdag.
- ze hebben blijkbaar 4 dagen nodig om te Plannen en maken er nu mijn probleem van dat de komende periode vol zit, maar in hoeverre kan ik dan nog van ze eisen dat ze desnoods donderdag of vrijdag komen.
- ik zie ze er voor aan dat ze ook nog niet eens compleet leveren danwel het verkeerde.
- kan ik Alsnog ontbinden als levering niet lukt deze week? overleg lijkt mij niet mogelijk.

In middels ben ik er wel klaar mee dat er geen overleg is, dat men maar wat doet en niet communiceert.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Zelf neig ik naar de volgende reactie (ik negeer het tijdvenster): woensdag 8 uur is complete levering akkoord, onder voorbehoud verhuislift welke ik dan een uur voor hun reserveer. Overige tijden zijn dan voor bedrijf en zullen eventueel van de totaalkosten afgetrokken worden. Alternatieve optie is alles laten neerzetten, 50% betalen en zorgen wij ervoor dat het boven komt en geven hun de kans om montage op een latere datum in een tijdsbestek van 2 weken uit te voeren en het resterende te betalen op dag van oplevering.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
EvH schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:04:

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ja zeggen. Je wilt dat bed toch?

• EvH
toolkist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Ja zeggen. Je wilt dat bed toch?
Topic wel gelezen?

Dus jij zou blind akkoord gaan met een tijdbestek van 5 uur, onnodig onkosten maken en de nalatigheid van het bedrijf verder negeren?

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:44
Persoonlijk zou ik zeggen dat men 7 dagen had om te reageren en deze verstreken is en daarop de koop volledig te ontbinden, verwijzend naar alle problemen die je hebt ervaren en derhalve er ook geen vertrouwen meer in hebt,

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
EvH schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:40:
[...]

Topic wel gelezen?

Dus jij zou blind akkoord gaan met een tijdbestek van 5 uur, onnodig onkosten maken en de nalatigheid van het bedrijf verder negeren?
Jazeker, je vraagt toch wat wij zouden doen, niet wat jij moet doen? Je kunt ook weken lang aan blijven klooien, met op de achtergrond een zwangere vrouw, daar zou ik geen zin in hebben en dat gedoe zou ik haar niet aan willen doen.

• EvH
Helder. Ik vroeg ook inderdaad om een mening.

De zwangerschap dat is inderdaad tevens wat mee speelt, we zijn het beide zat. Misschien moeten we alle drama ook wel vergeten en gewoon de ogen dicht doen. In de wetenschap dat garantie een ding kan worden, de eventuele gebreken die bij anderen veelal naar boven komen achteraf (Zelfde klachten). Dat wij daar een andere oplossing voor moeten zorgen, indien van toepassing.

De ervaring met het huidige bedrijf is zodanig verslechterd dat wij het inmiddels ook enorm zat zijn.

Maar speelde de zwangerschap niet mee, dan had ik er een principe zaak van gemaakt. Ergens klopt het aan geen enkele kant en wil ik mij er niet bij neerleggen.

• paQ
Sir_Lion schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:04:
Persoonlijk zou ik zeggen dat men 7 dagen had om te reageren en deze verstreken is en daarop de koop volledig te ontbinden, verwijzend naar alle problemen die je hebt ervaren en derhalve er ook geen vertrouwen meer in hebt,
Dat

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Persoonlijk snap ik niet waarom je zo twijfelt. Enerzijds probeer je een harde eis neer te zetten wat betreft levering en tijdstip in je in gebreke stelling, anderzijds wil je ze niet aan diezelfde in gebreke stelling houden wanneer zij die tijdslimiet aan hun laars lappen. Waarom twijfel je nog? Je wilt zsm een bed? Is er een andere partij die een fatsoenlijk bed kan leveren binnen aanzienlijke tijd? Wat maakt dit bed zo speciaal dat het niet een standaard bed van beddenreus met degelijke leveringstijd kan worden?

• EvH
Betreft een kingsize bed :-) en we wachten er al ruim 15 weken op. Dat maakt het dat we het traject kunnen afronden. Het niet communiceren van het bedrijf heeft ons er toe gezet om ze in gebreke te stellen. Tevens speelt de zwangerschap mee. Wij hebben hierdoor uiteindelijk een harde deadline gesteld, om de overeenkomst anders alsnog te ontbinden. Uiteraard hebben wij in de afgelopen dagen ook verder gekeken naar een kleiner maatje, welke direct leverbaar zou zijn.

De twijfel is niet zozeer het bed meer, het is eerder de wetenschap wat wij nog aan overige gezeik kunnen verwachten.

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09-04 22:59
Als je gevoel blijkbaar zo slecht is geworden: Volg de raad van @Sir_Lion en ga ontbinden. Je zal zien dat je tegen iets aanloopt met garantie of andere zaken en dan baal je nog harder als je niet hebt ontbonden/

Je hebt enorm veel twijfel inmiddels, daar moet je naar luisteren

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:44
EvH schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:23:
Betreft een kingsize bed :-) en we wachten er al ruim 15 weken op. Dat maakt het dat we het traject kunnen afronden. Het niet communiceren van het bedrijf heeft ons er toe gezet om ze in gebreke te stellen. Tevens speelt de zwangerschap mee. Wij hebben hierdoor uiteindelijk een harde deadline gesteld, om de overeenkomst anders alsnog te ontbinden. Uiteraard hebben wij in de afgelopen dagen ook verder gekeken naar een kleiner maatje, welke direct leverbaar zou zijn.

De twijfel is niet zozeer het bed meer, het is eerder de wetenschap wat wij nog aan overige gezeik kunnen verwachten.
Stel ze in gebreke en ontbind het contract. Je eigen gevoel zegt het al. Meerdere mensen hier zeggen hetzelfde.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

@EvH Ik zou de koop nu ook ontbinden en als de bliksem een ander bed regelen.

Papa gaat het fixen :P

die automatische avatar van jou lijkt ook zwanger :D

"You never come second by putting other people first"

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Ik zou veel zin hebben om om te keren en weg te lopen van die winkel. Al is dat natuurlijk eenvoudiger gezegd dan gedaan. Je wacht al bijna 4 maanden op dat bed en annuleren betekend dat je met een andere leverancier opnieuw moet beginnen.

Als dat kleinere maatje van een andere leverancier komt, en zij garanderen dat het door het trapgat kan of bieden aan om zelf te komen kijken of het mogelijk is, dan zou ik niet twijfelen en aan de huidige deal laten weten dat je afziet van de koop. Artikel 6 van de AV geeft jouw het recht om de koop te herroepen (zonder opgave van reden) tot 14 dagen na levering. Levering heeft nog niet plaatsgevonden dus dat recht bestaat gewoon nog. Ze zijn zelfs zo vriendelijke om een modelbrief mee te leveren onderaan in de AV om net dat te doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• robvdheijden
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Sowieso ontbinden.

Daarnaast is naar mijn mening hun AV niet van toepassing. Gezien voor dat jij getekend had je onmogelijk kon weten wat er in stond. Maar hoever voorgaande correct is, ik heb geen idee. Je staat in deze wel heel sterk doordat je nog niet betaald hebt.

Succes.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
robvdheijden schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:48:
Sowieso ontbinden.

Daarnaast is naar mijn mening hun AV niet van toepassing. Gezien voor dat jij getekend had je onmogelijk kon weten wat er in stond. Maar hoever voorgaande correct is, ik heb geen idee. Je staat in deze wel heel sterk doordat je nog niet betaald hebt.

Succes
Hangt er vanaf. Genoeg dingen die ik teken. Waar gewoon staat bij tekenen ga je akkoord met AV op www.randomnaam.nl. of vraag er naar in de winkel. En dan had TS dus gewoon om de AV kunnen teken.

En wat heeft wel of niet betalen met sterk staan?

• paQ
loki504 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Hangt er vanaf. Genoeg dingen die ik teken. Waar gewoon staat bij tekenen ga je akkoord met AV op *knip*. of vraag er naar in de winkel. En dan had TS dus gewoon om de AV kunnen teken.
niet echt een policyproof URL zo :D

• HolyDemon
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14:26
loki504 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:20:
En wat heeft wel of niet betalen met sterk staan?
Ik vermoed dat hij bedoeld dat TS nu in ieder geval geen rechtszaak zal hoeven te starten om zijn geld terug te krijgen. Hooguit de winkel een rechtszaak als ze toch TS willen verplichten aan de aankoop en hierdoor ligt de barriere dus meer bij de winkel dan bij TS. Juridisch maakt het uiteraard geen verschil in wie er gelijk heeft.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
@paQ oooeepsss. Dank voor de headsup.🖒😀

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Als ik de winkel zou zijn, zou ik je aanspreken voor de misgelopen winst. Bij de eerste levering heb je ze weggestuurd, en het stellen van een (tamelijk korte) termijn heb je via e-mail gedaan terwijl je wist dat e-mail niet of laat wordt gelezen. Angst dat de winkel bij toekomstige problemen mogelijk slechte service gaat verlenen, is ook geen grond om te ontbinden. Ik zou toch proberen om er met de winkel uit te komen.

jij ook?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True