Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bedrijf verwijst naar AV, maar AV wijkt af.

Pagina: 1
Acties:

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:52
Je hebt het over een aankoop in een winkel. Waarom denk je dat de WKOA hier van toepassing is?

• t14wo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:21
Als ik je goed begrijp, heb je een product besteld die niet door je trappengat past. Ben je hier niet zelf verantwoordelijk voor, i.p.v. naar de algemene voorwaarden van de winkel te wijzen?

Je gaat naar de winkel, bekijk een product (bed), bepaalt dat je het wilt hebben en laat het bezorgen omdat dat wel zo handig is. Dan zorg je er toch voor dat het door een ingang je huis binnen kan komen? Anders ben je volgens mij zelf verantwoordelijk dat het niet past. Wat kan de verkoper eraan doen dat je trappengat te klein is?

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:00

LankHoar

Professionele amateur

@EvH Begrijp ik nou goed dat je nog niet betaald hebt? Indien dat zo is zou ik sterk gaan overwegen om toch gewoon niet in zee te gaan met deze partij. Stel je krijgt de levering rond (iets wat nu nog alle schijn tegen heeft), en je moet over 5, 10 of 24 maanden een beroep doen op non-conformiteit (aka "garantie"), hoe denk je dat ze dat dan gaan afhandelen? Ik zou daar een hard hoofd in hebben...

Zelf verwijzen ze naar deze AV, en daarin hebben ze het over WKOA. Ik zou in dat geval gewoon ontbinden, er van uitgaande dat dit geen maatwerk betreft. Echter zou ik dat pas doen nadat zij weer contact met je opnemen, want je hebt toch nog niets hoeven betalen.

Heb je al wel betaald dan zou je alsnog moeten kunnen ontbinden, er van uitgaande dat het geen matwerk betreft. Alleen dan gaat het wel wat lastiger worden om je geld terug te krijgen gezien de gebrekkige communicatieve vaardigheden van dit bedrijf..

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:47
Sja, ik vrees dat het een gebed zonder eind wordt. Stuur aan op ontbinding als je nog niets betaald hebt zou ik zeggen en shop elders waar het vooraf duidelijk is waar je aan toe bent.
En als het tot een afspraak kan komen; prima, maar dan wel de 100 euro retour voor dat hoofdbord, en dan regel je zelf de verhuislift. Flikkert het bed van de lift, dan zijn zij aansprakelijk
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Jullie zijn levering en montage overeengekomen, dus wat mij betreft hebben ze pas voldaan aan de overeenkomst als het bed zonder schade in elkaar staat in de slaapkamer.
BETALEN BIJ AFLEVERING

Wanneer u de boxspring heeft samengesteld en aankomt bij het afrekenen hoeft u niet meteen te betalen. Op het moment dat bij ons de boxspring binnen is wordt u gebeld om een afspraak voor levering in te plannen. Als wij dan bij u thuis komen hoeft u pas te betalen. Zo weet u altijd dat u een goed product in huis haalt. Denk er wel om dat betalen bij levering alleen in contante kan.
GRATIS THUISBEZORGD

Een ander groot voordeel van een boxspring aanbieding kopen bij -beddenboer- is dat wij de boxspring gratis bij u thuis komen bezorgen. Hierdoor bespaart u op de kosten en komt u niet voor verassingen te staan. Binnen heel de Benelux komen wij gratis bij u thuis met uw nieuwe boxspring.
montagekosten 35 euro extra.

Als ik het bestelproces op de website doorloop, dan wordt er nergens gesproken over een hoofdbord doormidden zagen, de extra bijkomende kosten daarvan, en er wordt überhaupt niet verwezen naar de Algemene Voorwaarden.

Klik ik verder:
UW BESTELLING IS ONTVANGEN
BEDANKT VOOR UW BESTELLING!

Uw ordernummer is: **********
U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling met de details van uw bestelling en een link om de voortgang te kunnen volgen.
8)7

Iemand in Amsterdam krijgt binnenkort een nieuw bed

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 00:08
Persoonlijk zou ik zeggen dat men 7 dagen had om te reageren en deze verstreken is en daarop de koop volledig te ontbinden, verwijzend naar alle problemen die je hebt ervaren en derhalve er ook geen vertrouwen meer in hebt,

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:00
Als je gevoel blijkbaar zo slecht is geworden: Volg de raad van @Sir_Lion en ga ontbinden. Je zal zien dat je tegen iets aanloopt met garantie of andere zaken en dan baal je nog harder als je niet hebt ontbonden/

Je hebt enorm veel twijfel inmiddels, daar moet je naar luisteren

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 00:08
EvH schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:23:
Betreft een kingsize bed :-) en we wachten er al ruim 15 weken op. Dat maakt het dat we het traject kunnen afronden. Het niet communiceren van het bedrijf heeft ons er toe gezet om ze in gebreke te stellen. Tevens speelt de zwangerschap mee. Wij hebben hierdoor uiteindelijk een harde deadline gesteld, om de overeenkomst anders alsnog te ontbinden. Uiteraard hebben wij in de afgelopen dagen ook verder gekeken naar een kleiner maatje, welke direct leverbaar zou zijn.

De twijfel is niet zozeer het bed meer, het is eerder de wetenschap wat wij nog aan overige gezeik kunnen verwachten.
Stel ze in gebreke en ontbind het contract. Je eigen gevoel zegt het al. Meerdere mensen hier zeggen hetzelfde.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik zou veel zin hebben om om te keren en weg te lopen van die winkel. Al is dat natuurlijk eenvoudiger gezegd dan gedaan. Je wacht al bijna 4 maanden op dat bed en annuleren betekend dat je met een andere leverancier opnieuw moet beginnen.

Als dat kleinere maatje van een andere leverancier komt, en zij garanderen dat het door het trapgat kan of bieden aan om zelf te komen kijken of het mogelijk is, dan zou ik niet twijfelen en aan de huidige deal laten weten dat je afziet van de koop. Artikel 6 van de AV geeft jouw het recht om de koop te herroepen (zonder opgave van reden) tot 14 dagen na levering. Levering heeft nog niet plaatsgevonden dus dat recht bestaat gewoon nog. Ze zijn zelfs zo vriendelijke om een modelbrief mee te leveren onderaan in de AV om net dat te doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Als ik de winkel zou zijn, zou ik je aanspreken voor de misgelopen winst. Bij de eerste levering heb je ze weggestuurd, en het stellen van een (tamelijk korte) termijn heb je via e-mail gedaan terwijl je wist dat e-mail niet of laat wordt gelezen. Angst dat de winkel bij toekomstige problemen mogelijk slechte service gaat verlenen, is ook geen grond om te ontbinden. Ik zou toch proberen om er met de winkel uit te komen.

jij ook?

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True