Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bedrijf verwijst naar AV, maar AV wijkt af.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvH
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Goedemiddag Tweakers,

Ik zit in een situatie, waarbij ik vraagtekens begin te krijgen over de overeenkomst.
De vraag is dan ook: zijn de gestelde algemene voorwaarden wel geldig?

Op 2 november een artikel besteld in een "grote" winkel met diverse vestigingen, hier is bon uitgeschreven en wij hebben een krabbel er onder gezet. Levering zou 10/12 weken duren wegens aanpassing aan het product (het zou niet passen), montage en bezorgen inbegrepen, hoefde niet verder op te meten, alles was geen probleem. Zou helemaal goed komen. Het zij zo; getekend en naar huis gegaan.

Na week 11 maar eens een keer gebeld want nog niks vernomen van bedrijf, geen bevestiging of iets dergelijks. Telefonisch werd ik te woord gestaan: levering vertraging. Geen duidelijkheid over levering/leverweek.
Week 12: werd mijn partner in de middag gebeld, levering de volgende dag.
Ik heb diezelfde middag nog terug gebeld en na diverse keren dat de verbinding verbrak, om kwart voor 5 gevraagd per chat wanneer levering zou zijn. geen reactie meer ontvangen.
De dag erna: half 8 's ochtend werden wij gebeld dat ze er om 8 uur zijn. Dit was voor ons niet mogelijk om te schakelen ( schoolgaande kinderen), levering werd omgegooid naar einde van de middag. Prima.
Op het moment van leveren; werd de levering een probleem. Men kon het product niet door het trappengat krijgen, verwezen naar de algemene voorwaarden en gaven aan nieuwe planning maken of annuleren met de vermelding van 30% annuleringskosten of alles achterlaten en zelf monteren.
Ik koos voor het eerste, maar was not amused.

Dag later direct telefonisch contact gezocht, niet te pakken gekregen.
Dag daarna weer telefonisch contact gezocht, werd verwezen om een mail te sturen.
Mail verzonden en vermeld dat wij not amused waren en op zoek wilden gaan naar een oplossing, geen reactie.
Dag later weer gebeld, geen contact
Dag later weer gebeld, eindelijk contact! Mail was deels gelezen. Ze zouden er op terug komen.
Paar dagen later, nog geen reactie. weer gebeld. geen reactie.
Weer een mail erachteraan dat wij graag een reactie willen.
Uiteraard, weer geen reactie per mail of telefonisch.
Vervolgens weer een dag later gebeld, eindelijk iemand te pakken. hangt van planning af. Einde van de week pas reactie. Nou je raad het al... einde van de week, weer geen reactie, geen belletje.... niks.

Nu begin ik het inmiddels wel zat te worden.

Dus ik heb het formuliertje er eens bij gezocht, nu merkte ik op dat er geen referentie nummer op vermeld staat. het Iban nummer was met een viltstift doorgehaald en de KVK nummer ook.
Er staat een klein stukje tekst:

"Al onze onze artikelen 1 jaar garantie (tenzij anders vermeld. Verkoop - en leveringsvoorwaarden staan vermeld op onze website www.website.nl Controleer de aan u geleverde goederen!! Na controle vervallen alle reclames m.b.t. eventuele beschadigingen e.d. Als voor de bezorging extra kosten gemaakt moeten worden, zijn deze voor uw rekening (bv verhuis-lift).

Het eerste wat mij opviel, was de dubbele "onze" in de regel.
de 1 jaar garantie is overschreven met pen, hier stond nu 3 jaar.
Maar de algemene voorwaarden op website.nl --> Als ik die erbij zoek. dan spreekt men over een Aankoop op afstand en met heel wat voorwaarden en termijnen waar je eigenlijk wel om kan huilen.

Nu kan ik inhoudelijk daar op verder gaan, maar is de getekende overeenkomst wel zodanig geldig met die voorwaarden?
Even vooropstellen: wij willen het product heel graag, wij zijn echter not amused op de manier hoe het is gegaan en de eindoplossing komt ook niet in zicht, het bedrijf communiceert verder ook niet.

De recensies heb ik achteraf eens bekeken, om te huilen. Veel dezelfde situaties als hierboven. Allemaal negatief van kopers, en wat positief is word overeind gehouden door winacties.
En diegene die negatief zijn, geven zelfs aan dat aangetekende post niet afgehaald word bij het postkantoor. Wat erop lijkt dat het hoofdkantoor geen brievenbus heeft.

Mijn onderbuik gevoel zegt mij dat dit "feestje" nog wel eens een "staartje" kan gaan krijgen.

Rechtsbijstandverzekering: nee. ( ja sinds kort, maar kan er geen aanspraak op doen aangezien dit al loopt).

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True