Hi Tweakers,
Graag jullie hulp voor de bouw van een server.
Ik zoek een?
Server voor zowel studie als media server te gebruiken.
Wat is je budget?
+- 800 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou er graag virtuele machines op willen draaien maar vooraf zeggen welke applicaties hierop zullen draaien is moeilijk te zeggen. Ik ben momenteel aan het studeren voor Linux certificaten te behalen en lijkt me leuk om zo gebruik te maken van mijn eigen server. Ik weet dat een oude laptop of desktop nog een optie is, maar dat lijkt me gewoon wat 'saaier' en hoe meer ik me kan voorbereiden op 'the real world' in corporate omgevingen, hoe beter. Excuses indien ik hier de bal misla.
Wat ik zelf heb samengesteld, voorlopig:
Ik heb vooral ervaring met gaming desktop's samen te stellen, dus niet helemaal zeker of ik me moet focusen op een die-hard moederbord met 16 slots RAM.
De Harde schijf zou ik x2 doen, dus in totaal 4TB. SSD is louter voor opstart van OS, al is 480GB behoorlijk veel voor een opstart OS? I don't know.
Graag jullie hulp voor de bouw van een server.
Ik zoek een?
Server voor zowel studie als media server te gebruiken.
Wat is je budget?
+- 800 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou er graag virtuele machines op willen draaien maar vooraf zeggen welke applicaties hierop zullen draaien is moeilijk te zeggen. Ik ben momenteel aan het studeren voor Linux certificaten te behalen en lijkt me leuk om zo gebruik te maken van mijn eigen server. Ik weet dat een oude laptop of desktop nog een optie is, maar dat lijkt me gewoon wat 'saaier' en hoe meer ik me kan voorbereiden op 'the real world' in corporate omgevingen, hoe beter. Excuses indien ik hier de bal misla.
Wat ik zelf heb samengesteld, voorlopig:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 215,05 | € 215,05 |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 108,05 | € 108,05 |
1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 79,- | € 79,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 156,- | € 156,- |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 480GB | € 89,90 | € 89,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,80 |
Ik heb vooral ervaring met gaming desktop's samen te stellen, dus niet helemaal zeker of ik me moet focusen op een die-hard moederbord met 16 slots RAM.
De Harde schijf zou ik x2 doen, dus in totaal 4TB. SSD is louter voor opstart van OS, al is 480GB behoorlijk veel voor een opstart OS? I don't know.
[ Voor 4% gewijzigd door jmignolet op 06-02-2020 11:03 ]