Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 05-05 20:20

Amphiebietje

In de blubber

Erapaz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:48:
[...]

Oordoppen in en slapen, het is toch geen oorlog?
Net nog eten wezen halen, alleen de regen was vervelend, maar ergens is dit ook wel weer leuk. Alle aso-scooters omgewaaid :)
Blijkbaar woon je dan op een rustige plaats, wat de storm betreft dan, want hier in het westen zijn al diverse gebouwen van hun dak ontdaan, en in sommige gevallen van hun gevel.

Idiote aangehouden wegens doen valse melding ongeval met boom

Lekker je familie in paniek brengen, hopelijk krijgt mevrouw een afspraak bij een psychiater. :X

[Voor 21% gewijzigd door Amphiebietje op 09-02-2020 19:53]

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 01:42
We wonen net een week in onze woonboerderij in de Betuwe, gelijk zo'n storm er overheen :/

Precies gisteren de polis van onze (storm)verzekering ontvangen. O-)

Al 2 dagen de boel stormproof gemaakt. Losse dingen in de schuur, wat losse delen vastgezet. Wind staat dadelijk vol op de zijkant van het huis en precies op de kop van de schuur. Duimen dat het goed blijft gaan. d:)b

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:34

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik zit officieel in het oog van de storm, net boven IJmuiden. Dus in het 10Bft gebied. Tot op heden valt het wel mee.

Ben wel rond 17 uur kletsnat geregend toen ik terugkwam van de supermarkt en mijn tassen van ongeveer 10 kg per stuk waaiden gewoon omhoog.

Maar het het is nog niet zo dat ik aan noodpakketten denk.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Toch wel stevige woei hier, de schutting van de onderbuurvrouw had vanmorgen een cm of wat speling, is nu toch rustig een meter :+ Die gaat vannacht nog wel om denk ik

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mrjraider schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:21:
[...]

Het waait wel flink. Woon zelf in leesten oost (vier hoog) maar vind het momenteel we meevallen. Ben benieuwd hoe het rond 21:00 uur is als de verwachte piek eraan komt.
Ah, een stadsgenoot (zoveel ken ik er niet) ;)
Het valt hier ook enorm mee (Waterkwartier). Voor de zekerheid hen ik wel de trampoline vastgezet. Die vloog vorig jaar ook al een keer omhoog.
odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Het waait een beetje harder als normaal er is geen orkaan aan de gang... fietsen gaan van een beetje wind echt niet de wijk door vliegen hoor.
Maar misschien wel tegen / door een schutting.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:07:
Toch wel stevige woei hier, de schutting van de onderbuurvrouw had vanmorgen een cm of wat speling, is nu toch rustig een meter :+ Die gaat vannacht nog wel om denk ik
Hier ligt de schutting al omver. Maar dat was te verwachten, daar was al een paal van gebroken, en sowieso een beetje brak in elkaar gezet :X

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:54

Mrjraider

De mannelijke zuster

Outerspace schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:08:
[...]

Ah, een stadsgenoot (zoveel ken ik er niet) ;)
Het valt hier ook enorm mee (Waterkwartier). Voor de zekerheid hen ik wel de trampoline vastgezet. Die vloog vorig jaar ook al een keer omhoog.

[...]
Er zijn volgens mij wel meer stadsgenoten hier op Tweakers ;)

Merk vanzelf wel hoe hard het er aan toe gaat :+

At the end of the line a survivor will be born

• 68616c6c6f
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 15-05 14:41
Hier in Groningen is het uiteindelijk meegevallen. Koufront is gepasseerd.

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:47
Hier in het groene hart waait het flink. Onze schutting is in augustus geplaatst (nieuwbouw). Langs de straatkant 24 meter (was) in rechte lijn. Zwaait nu toch een cm of 20 uit het lood. De wind lijkt minder te worden, dus ik hoop dat hij blijft staan. Zou een duur geintje worden anders...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Hevige regen in regio Den Haag (het klettert hier bijna horizontaal tegen de ruiten).

Ik hoop dat de halfverzonken parkeergarage niet gaat onderlopen, het parkeerdek erboven begint op een meer te lijken (met golven).

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:39
Oké hier in Amsterdam Noord gaat toch wel los. Veel water wat tegen het huis aanslaat. We wonen aan een zijkanaal van het IJ. De wind pakt het water mooi op en smijt het vol op het huis neer. Benieuwd of de rubbers van de kozijnen goed z'n werk doen.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:26
Hier in groene hart inderdaad ook de regen horizontaal tegen de achtergevel aan slaat. Maar het allerergste lijkt wel voorbij. Verder nieuwbouwwijk zonder hoge bomen in de wijk. Ben vooral benieuwd of al mijn dakpannen nog liggen.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik heb waterinfiltratie aan de onderzijde van de balkondeur en bij een van mijn ramen...op 7 hoog. 8)7

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-05 11:44

Superflip

*pwiet*

Erapaz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:48:
[...]

Oordoppen in en slapen, het is toch geen oorlog?
Net nog eten wezen halen, alleen de regen was vervelend, maar ergens is dit ook wel weer leuk. Alle aso-scooters omgewaaid.
Mwah, vanochtend had ik al een lekend plafond door lekkende schouw van de condensatieketel, in de namiddag ging het dak van het tuinhuis er bijna aan dus liggen vastbinden. En toen het dak... tof wanneer je met 2 kleuters alleen thuis bent.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:14
Sjah schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:47:
Even on a serious note: ik begin me steeds bewuster te worden dat ik, op mijn 49e notabene, een noodpakket wil aanleggen. De kans dat je stroom eraf gaat is niet denkbeeldig, was laatst 5 zaken afgelopen naar een zaklantaarn, geen succes, heb wel een dikke kaars gekocht. Verder heb ik een radio met batterijen. En wat pakken eten. We zijn zo afhankelijk van deze moderne tijd, we zijn best kwetsbaar.
Dat klinkt inderdaad wel heel karig, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo weinig in huis hebben.

• Hugo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 31-05 16:41
Fable schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Dat klinkt inderdaad wel heel karig, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo weinig in huis hebben.
Uh.. eigenlijk nooit mee bezig geweest. Denk dat ik met mijn gezin net 2 dagen rond kom. Zo gewend aangeraakt dat alles dichtbij is.

Storm is in Krommenie weer gaan liggen. Viel hier uiteindelijk mee.

[Voor 8% gewijzigd door Hugo op 09-02-2020 21:29]

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 31-05 15:01

Pazo

Miauw?

Update 21:30 rond Barneveld.
Wind neem langzaam maar gestaag toe. Er valt nu wel behoorlijk wat regen. Volgens buienrader komt zo het koudefront met pittige buien over.

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01:01
Mooi grafiekje, welk weerstation gebruik je daarvoor.
Hier in oost Groningen gaat het nog wel tekeer.
Vooral wind en regen hebben voor lekkage boven bij een slecht gemonteerd kozijn gezorgd.
Verders gelukkig niet veel schade.

Bij de Jysk in Winschoten is een glazen pui eruit gevallen en in Hoogezand ook .
Gelukkig zonder ongevallen.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:44

Indoubt

Always be indoubt until sure

Het lijkt hier in Den Haag aan de kust al weer af te nemen zowel in windkracht als in neerslag.

Op de voorspellingen kom er nog wat aan maar mider heftig.

Niet dat er in de hofstad geen ontwortelde bomen zijn maar hier in de wijk liggen alle pannen er nog op en ik had toch minstens wel een paar pannetjes eraf verwacht

• muhda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:45

muhda

Time Traveler and philosopher.

Ik hoop dat alle afgewaaide takken en ander obstakels morgen vroeg al van de weg opgeruimd zijn, scheelt in het verkeer en openbaar vervoer.

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

• Pazo

Pazo

Miauw?

Fantasma7988 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:37:
Mooi grafiekje, welk weerstation gebruik je daarvoor.
Ik heb een Ventus W830.
Als je de live gegevens wilt zien; hij staat gewoon online via deze link:
https://www.wunderground.com/dashboard/pws/IGEESVEL3

Leuk om nu te zien dat het koudefront over trekt: temperatuur is al met 4 graden gekelderd in een paar minuten!

[Voor 14% gewijzigd door Pazo op 09-02-2020 21:54]

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:36

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ondanks de verwachte windkracht 10 bij ons kan ik niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben als ik eerlijk ben. Het is (lokaal ten minste) gewoon een storm, niet meer en niet minder. En aangezien de huizen in NL niet van karton (USA *kuch*) maar van baksteen zijn gemaakt is er op dat gebied al weinig om ons zorgen over te maken. Het valt mij in ieder geval mee hoe veel berichten er te zien zijn over eraf gewaaide daken.

Op mijn werk heb ik gisteren alle ingegraven regengoten (met van die gietijzeren roosters) rondom het pand laten schoonmaken omdat we al 2x eerder een letterlijke overstroming van het pand hebben meegemaakt. Achteraf valt het qua regen (tot dusver!) nog het meeste mee. Ik heb ze uiteindelijk overigens grotendeels zelf schoon kunnen maken want niemand stond te springen om dit te doen haha :+

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Fable
Het begint hier in de achterhoek nu wel harder te waaien. Groot voordeel is dat de meeste bomen kaal zijn waardoor er maar weinig omwaaid.

• foxgamer2019
  • Niet online
Hier in Zuid Limburg is het rustig, al woon ik gelukkig niet meer in een huis met hoge oude bomen in de tuin.. ben echt benieuwd of die er nog staan.

In mijn ogen valt overigens wel allemaal mee, ik had erger verwacht, maar ook wel bewust van het feit dat de media alles opkloppen. :)

• FastFred
Kuusj schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:03:
omdat we al 2x eerder een letterlijke overstroming van het pand hebben meegemaakt.
offtopic:
Dat heb ik heel wat jaren geleden meegemaakt toen ik nog bij m'n ouders woonde. Regenwaterafvoer van de dakkapel van mijn slaapkamer zat verstopt, het dak stroomde over onder de pannen. Natte bende in mijn kamer en in de woonkamer :X
Dit was onder m'n bed

En dit was de woonkamer

Was midden in de nacht, ik werd wakker van druppels in m'n gezicht rond half 2, ik stap uit bed, natte voeten :-( Ouders op vakantie, alleen ik en m'n zusje, we zijn tot 6:00 bezig geweest :X

Heb nog wel meer foto's op de pc staan, in een mapje 'watersnoodramp 2012' :+

Ontopic: het waait hier nog, niet echt hard meer heb ik het idee. De schutting staat nog, ik hoorde eerder vanavond een klap dat klonk als dakpannen, maar ben naar buiten geweest met een zaklamp, niks aan het handje

[Voor 25% gewijzigd door FastFred op 09-02-2020 22:52]

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:42
In Enschede is het weinig spectaculair. Woon op de 12e verdieping maar op een aantal windstoten na niks bijzonders.

Bij een eerdere storm zat ik te schudden op de bank van alle windstoten maar vandaag was dit totaal niet het geval.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier af en toe nog een goede woei. Gelukkig staat alles vast, de schutting ook nog :P

Ik erger verwacht.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Fable
Nu een uur later is het praktisch windstil, heel apart.

[Voor 10% gewijzigd door Fable op 09-02-2020 23:18]

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:58

odan

The dark side is within all!

Nou dat was dus de storm des doods... de bezem die nog buiten stond is omgevallen en de vijver is een klein beetje overgelopen door de regen.

hele land in paniek om een gewoon normaal stormpje....

Pulse mee voor GoT!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
Hier in Noord-Holland heeft het wel stevig gewaaid. Ik denk dat de code oranje dit keer nu wel terecht was, omdat het zeker niet echt was aan te raden om met een aanhanger op de snelweg te rijden.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • +19Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:23
odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:19:
Nou dat was dus de storm des doods... de bezem die nog buiten stond is omgevallen en de vijver is een klein beetje overgelopen door de regen.

Je kunt het natuurlijk lekker op z'n geenstijls belachelijk gaan maken, maar feit is dat organisaties als NS, Prorail, RWS, KLM, Schiphol, Brandweer, politie, etc, etc vandaag hun handen vol hebben gehad aan deze storm. Door de aankondiging van een verwachtte code oranje die KNMI gisteren afgaf, hebben al die organisaties voorbereidingen kunnen treffen (extra mensen paraat bijvoorbeeld), wat mee heeft geholpen de overlast beperkt te houden.

• 68616c6c6f

Voor jou een normaal stormpje omdat je niets hebt gedaan waarbij je last zou kunnen krijgen van de storm. Aan de andere kant had je een vliegtuig met mensen die paniekaanvallen kregen omdat het vliegtuig getreiterd werd door de storm. Niet alles wordt gezien vanuit jouw perspectief.

edit: jezus wat ben ik slecht in Nederlands. :+

[Voor 4% gewijzigd door 68616c6c6f op 09-02-2020 23:43]

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-05 11:44

Superflip

*pwiet*

In Antwerpen is de code oranje ook terecht, persoonlijk was dit de ergste storm die ik bewust meemaak. Ik heb nochtans al bij 9bft in een tentje mogen slapen.

Ja het altijd erger, maar dat wensen we niemand toe. Preventie id bovendien de beste manier om erger te voorkomen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 02:32

g0tanks

Moderator CSA

Waaruit leid je af dat het hele land in paniek was?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• enchion
  • Niet online
Het zou eigenlijk pas zware storm mogen heten als je zowiezo je panelen voor je ramen moet zetten anders breekt het glas.

Zolang er ongeveer geen voorbereiding van het volk nodig is moet je geen alarm afgeven.

How do you save a random generator ?

• 68616c6c6f
enchion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:41:
Het zou eigenlijk pas zware storm mogen heten als je zowiezo je panelen voor je ramen moet zetten anders breekt het glas.

Zolang er ongeveer geen voorbereiding van het volk nodig is moet je geen alarm afgeven.
Een storm wordt niet zwaar genoemd aan de hand van de potentiële voorzorgsmaatregelen. Je kijkt naar de gemiddelde windsnelheid.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 02:32

g0tanks

Moderator CSA

Als men actie moet ondernemen wordt er gewaarschuwd met code rood. Dat was nu dus niet aan de orde met code oranje. Duidelijk toch?
Code geel: wees alert
Er is mogelijk kans op gevaarlijk weer. Dit zijn weersituaties die in Nederland vaak voorkomen waarbij het raadzaam is op te letten, met name als men onderweg is. Code geel kan 48 uur voordat het weerfenomeen optreedt, worden uitgegeven. De zekerheid is minstens 60 procent.

Code oranje: wees voorbereid
Er is grote kans op gevaarlijk of extreem weer waarbij de impact groot is en er kans is op schade, letsel of veel overlast. Dit kan heel lokaal zijn. Code oranje kan 24 uur van tevoren worden afgegeven als de kans op extreem weer 60 procent of meer is.

Code rood (weeralarm): onderneem actie
Dit is een weeralarm waarbij extreem weer een grote impact op de samenleving heeft. De weersituatie kan voor zoveel schade, letsel en overlast zorgen dat het maatschappij-ontwrichtend kan zijn. Dit kan heel lokaal zijn. Code rood wordt op zijn vroegst 12 uur uitgegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet. Code rood kan ook uitgegeven worden als er een kleine kans is op een extreme weersituatie, maar de veiligheidsrisico’s groot zijn.
https://www.knmi.nl/kenni...itleg/knmi-waarschuwingen

[Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 09-02-2020 23:45]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 01:42
Net terug van oproepdienst. In de Betuwe viel de echte harde storm gelukkig erg mee, maar het blijft nu wel nog steeds hard doorwaaien (windkracht 6-7). Ik zag dat 2 dakpanelen van de schuur aanbouw het begeven hadden, maar verder valt de schade gelukkig mee.

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:37

Jelte,89

Woodworking

Woon in Twente, en ben blij dat mn bouwwerkjes het hebben weerstaan, hoewel ik het 'weer' indrukwekkend vind, was ik toch wel een beetje huiverig in mn boerderijtje uit '23, hoewel ik weet dat het normaal is, hoor ik het houtwerk wel bewegen, (slaapkamer op de eerste verdieping tot in de nok, +- 90m3 aan 'windvanger')

Revive the guild!

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:09
Waarom zegt iedereen eigenlijk "Keira" en niet "Sierra"? Die zangeres Ciara is toch ook gewoon Sierra en niet Keira. Het is toch ook Keira Knightley en niet Ciara Knightley?

Hoorde wel op de radio dat de namen van stormen op alfabetische volgorde gaan. Ze zijn nu bij de C blijkbaar.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:26
Omdat het een Ierse naam is, en dat de normale manier van uitspreken is daar (Ciara op Wikipedia).

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online

Ach jongen toch...voel je je een beetje buitengesloten met deze storm? :(:)

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Niet naar Amsterdam kunnen vliegen door de storm, dus een nachtje in Toronto moeten boeken, c'est ça.

[Voor 38% gewijzigd door CLB op 10-02-2020 05:39]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:09
hcQd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 04:48:
Omdat het een Ierse naam is, en dat de normale manier van uitspreken is daar (Ciara op Wikipedia).
Ach so! Dat had ik niet begrepen. :)

Had wel begrepen dat meerdere KNMI's samenwerken, waaronder die van Ierland, maar niet dat de naam dus Iers is.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:46
De code oranje was voor het gebied Utrecht-Eindhoven eind van de middag in ieder geval overdreven. Het waaide stevig op de weg, daar hield het wel mee op.

Ik kan me voorstellen dan een code oranje juist was, maar de media hype die er bij kwam is nogal overdreven gebleken.

Heeft dat misschien te maken met het feit dat we nu ook namen gebruiken? Klinkt het daardoor indrukwekkender?

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Vroeger werden dit soort dingen niet zo gehyped. Toen waaide het ook wel eens hard...

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:34

Dido

heforshe

Smobbo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:51:
De code oranje was voor het gebied Utrecht-Eindhoven eind van de middag in ieder geval overdreven. Het waaide stevig op de weg, daar hield het wel mee op.

Ik kan me voorstellen dan een code oranje juist was, maar de media hype die er bij kwam is nogal overdreven gebleken.
Ik vraag me af wat er was gebeurd als Ciara vandaag in plaats van gisteren was overgekomen.
Hordes die 's ochtends uit het raam kijken, denken "wat een onzin, het valt best mee" om vervolgens in de avondspits de weg op te gaan of richting hun OV te gaan.

Wat betekent mijn avatar?

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Ik kan alleen niet zeggen dat het nu heeft afgenomen? Het waait nog als een gek buiten.

Je zou dadelijk maar buiten moeten werken O-)

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Was wester wind toch? (Zit in buitenland,dus geen idee) maar dan was ik rap thuis geweest op de fiets :p

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• G_M_C
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 31-05 11:30
Nee het was ZZW ruimend naar ZW.

En alles bij elkaar viel het best mee, een paar kleine dode takkies op de weg. Niets anders gezien nog.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 31-05 16:05

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit. In het Caribisch gebied, de USA, Azie en Oceanië worden stormen pas spannend vanaf CAT 2. een CAT 1 (wat bij ons Orkaan is, de hoogste trede van de Beaufort schaal) wordt daar gezien als gewoon harde wind.
Tuurlijk, er gaan wat bomen om, hier en daar kan er een dak de lucht in gaan en wat los staat waait weg of om, maar dat is prima te behappen. Gewoon niet tijdens het hoogtepunt de weg op gaan, OV en vliegverkeer ook stil leggen tijdens de storm en 99% zit goed.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:47

dr.lowtune

Deugt niet

Nou, dat hebben we ook weer overleefd....het spannendste waren nog de over de weg zwabberende aannemersbusjes vanochtend, maar dat week niet heel veel af van een normale dag...

Bij ons in de wijk is volgens mij alles heel gebleven, zelfs geen omgevallen bomen gezien (regio Rotterdam).

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:31:
[...]
Gewoon niet tijdens het hoogtepunt de weg op gaan, OV en vliegverkeer ook stil leggen tijdens de storm en 99% zit goed.
Dus je wilt geen alarm afgeven, maar wel (vlieg)verkeer stil leggen? En hoe ga je dat met droge ogen communiceren zonder alarm af te geven? :+

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 31-05 16:05

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gaius schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Dus je wilt geen alarm afgeven, maar wel (vlieg)verkeer stil leggen? En hoe ga je dat met droge ogen communiceren zonder alarm af te geven? :+
Je kan een waarschuwing afgeven, dat er een storm is, en dat OV en vliegverkeer stilgelegd wordt totdat het onder kracht (noem wat: 8?) zit. Maar that is it en niet al die overtrokken heisa van de afgelopen week over monsterstormen en dikke paniek. Als hier een CAT 3 op ons af komt, dan is er reden voor paniek.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• foxgamer2019
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:54:
Nou, dat hebben we ook weer overleefd....het spannendste waren nog de over de weg zwabberende aannemersbusjes vanochtend, maar dat week niet heel veel af van een normale dag...

Bij ons in de wijk is volgens mij alles heel gebleven, zelfs geen omgevallen bomen gezien (regio Rotterdam).
De schade/impact kun je van te voren niet echt inschatten. Voor mij was het ook een normale (zon)dag, maar voor sommige kan ik mij best voorstellen dat dit niet zo is geweest (in een vliegtuig/lege vrachtwagen, bosrijke omgeving, oude gebouwen zoals die flat..).

Ik ben het wel met je eens hoor, de hype eromheen was echt enorm en het hele gedoe met codes (geel, groen, rood, 0-10..), daar kan de media gewoon niet mee omgaan. Het wordt ontzettend opgeklopt en zelfs even naar buiten gaan om de vuilniszak weg te gooien in de desbetreffende afvalbak was al een no-go. Tuurlijk is de kans groter dat een dakpan of boom/tak op je valt, maar met gezond verstand en alertheid moet het opzicht nog gaan zonder onderbreking.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:45
De schutting van de buren is omgewaaid en vanmorgen naar werk ging het even kort ècht los. Zeer harde regen, onweer en takken vielen langs de auto. Een half uur later was het ineens weer rustig :)

• Pazo

Pazo

Miauw?

Nou, ik vond het eerlijk gezegd in het midden van het land wel meevallen. Met de hele mediahype dacht ik dat het wel wat zwaarder zou zijn. Aan de andere kant, gelukkig maar, want op schade zit ook niemand te wachten.

Overzichtje van gisteren:

Leuk om rond 21:30 de val in temperatuur te zien, toen kwam het koudefront met regen over.

Kijken we naar vandaag tot nu toe:

Piek lag hier toch wil midden in de nacht. Rond 01:30 nog een windstoot van 60km p/u gemeten.
Nu zwakt het allemaal al. Luchtdruk stijgt weer en de wind begint af te nemen en wat meer te draaien.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Pazo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:36:
Nou, ik vond het eerlijk gezegd in het midden van het land wel meevallen. Met de hele mediahype dacht ik dat het wel wat zwaarder zou zijn. Aan de andere kant, gelukkig maar, want op schade zit ook niemand te wachten.

Overzichtje van gisteren:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk om rond 21:30 de val in temperatuur te zien, toen kwam het koudefront met regen over.

Kijken we naar vandaag tot nu toe:

[Afbeelding]

Piek lag hier toch wil midden in de nacht. Rond 01:30 nog een windstoot van 60km p/u gemeten.
Nu zwakt het allemaal al. Luchtdruk stijgt weer en de wind begint af te nemen en wat meer te draaien.
Die windvlaag van 60+ km/h heb je gistermiddag rond de klok van 5 ook gehad, Het heeft sowieso wel flink doorgewaaid vannacht, getuige ook de metingen van buienradar (ik kijk voor mijn omgeving altijd naar meetstation twente)

https://www.buienradar.nl...weerbericht/weergrafieken

Trouwens, mooi ding die Ventus W830, ga er ook eens naar kijken

@Smobbo.

Hier wat meer info over de stormnamen: https://www.buienradar.nl...t/blog/storm-namen-ce31ed

Revive the guild!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:30:
[...]

Je kan een waarschuwing afgeven, dat er een storm is, en dat OV en vliegverkeer stilgelegd wordt totdat het onder kracht (noem wat: 8?) zit. Maar that is it en niet al die overtrokken heisa van de afgelopen week over monsterstormen en dikke paniek. Als hier een CAT 3 op ons af komt, dan is er reden voor paniek.
Dat is in principe ook wat er gedaan wordt. Het probleem zit echt bij de sensatiemedia, die pakken dit direct op en gaan er een zo'n groot mogelijke heisa van maken met live updates simpelweg voor de kijkcijfers en de advertentie inkomsten.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Moderne berichtgeving: Ik ervaarde geen problemen, dus er waren geen problemen.

Doe eens een krant open, zou ik zeggen, ipv elkaar op facebook na te praten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 28-05 11:06

Baseman77

We move

Bij ons in het zuiden waaide het flink, maar dat viel me op zich nog mee.
Het heeft gisterenavond echter ontzettend veel en hard geregend, waardoor de afvoeren het tijdelijk niet meer aankonden en er dus veel water op de wegen lag. Dat was vanmorgen grotendeels verdwenen, al liggen wel overal bij bomen los gewaaide takken.

Vanmorgen op de fiets naar het werk was het gelukkig net droog, daarvoor en daarna regende het met vlagen best hard. En een uurtje geleden kwam er nog even een zware hagelbui voorbij, maar het betrof kleine hagel dus alleen overlast als je op dat moment buiten aan het wandelen of fietsen was.

Landelijk lijkt de schade mee te vallen, dus dat is mooi natuurlijk!
Beter voorkomen dan genezen.

Anoniem: 604938

Smobbo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:51:

Heeft dat misschien te maken met het feit dat we nu ook namen gebruiken? Klinkt het daardoor indrukwekkender?
Dit zegt het KNMI over code oranje:
Code oranje: wees voorbereid
Er is grote kans op gevaarlijk of extreem weer waarbij de impact groot is en er kans is op schade, letsel of veel overlast. Dit kan heel lokaal zijn. Code oranje kan 24 uur van tevoren worden afgegeven als de kans op extreem weer 60 procent of meer is.
Het ED kopt "Ciara richt veel schade aan in Brabant": https://www.ed.nl/brabant...-aan-in-brabant~aa335953/ In de middag was er al aardig wat schade gerapporteerd ook.

Dan ben ik wel heel benieuwd hoe jij tot de conclusie komt dat code oranje overdreven was.

Wat je van de media-aandacht vind is een tweede maar daar heeft het KNMI niks mee te doen.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij heeft iedereen zich redelijk voorbereidt en valt daarom de schade mee. De gemeente is hier vrijdag nog bomen aan het snoeien geweest en zelfs zondag werden er nog prullenbakken geleegd. Iedereen parkeerde zijn auto ook ergens anders (parkeerplaatsen zijn hier onder een boom). Ik heb hem zelf dwars voor de garage gezet, dat scheelt wind op de garagepoort en binnen was toch geen plaats.

Alleen een gigantische troep in de tuin die ik zaterdag net geveegd had :p

[Voor 26% gewijzigd door Marzman op 10-02-2020 12:36]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 31-05 16:07

H_H

'Tis but a scratch!

Ik weet niet wat er exact voor schade is geweest in R'dam, maar we hebben het toch vrij druk gehad. Waarschijnlijk is het incident van vanochtend (omgevallen hei-installatie) het meest ernstige. Toch gistermiddag op het hoogte punt ca. 1 brandweerincident per minuut. Alleen Oud & Nieuw is drukker.

Overigens bij de omgevallen hei-instelling geen gewonden. Alleen aanzienlijke materiële schade aan de gevels waar het ding doorheen is gevallen.

• FastFred
Ik heb vannacht amper geslapen van de wind. Vanmorgen vanaf een uur of 5 debiel harde regen i.c.m. wind ook. Ben maar wat eerder naar m'n werk gegaan, in bed blijven liggen had geen zin

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

H_H schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:15:
Ik weet niet wat er exact voor schade is geweest in R'dam, maar we hebben het toch vrij druk gehad. Waarschijnlijk is het incident van vanochtend (omgevallen hei-installatie) het meest ernstige. Toch gistermiddag op het hoogte punt ca. 1 brandweerincident per minuut. Alleen Oud & Nieuw is drukker.

[Afbeelding]

Overigens bij de omgevallen hei-instelling geen gewonden. Alleen aanzienlijke materiële schade aan de gevels waar het ding doorheen is gevallen.
Waar ik woon (Turnhout, Belgie) waren er ook wel continu sirenes maar dat is normaal denk ik. Er zijn best veel maatregelen getroffen, alle parken zijn tot en met vandaag gesloten en ook sommige scholen (scholen in een park of aan een bos).
.
Gisteren mijn vrouw opgehaald op het station, de trein reed gewoon op tijd (ok 5 minuten vertraging, maar dat heeft hij zonder storm ook :p ). Het begon toen ook wel even debiel hard te regenen en hagelen toen ik in de auto zat. De ramen waren ook meteen beslagen, ik heb toen de motor maar gestart dat de airco kon draaien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03 10:32
Toch ruitschade aan de storm overgehouden, gelukkig ervoor verzekerd dus morgen even langs Autotaalglas :) Ben toch blij, dat ik die ruitverzekering niet uit de autoverzekering gegooid hebt, want kost toch aardig wat zo'n ruit.

De € 135 eigen risico neem ik dan voor lief, want ik heb straks wel een vooruit zonder krassen. Mijn huidige vooruit heeft echt veel krassen :(

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 16:00
Zelf geen schade, ook niet verwacht eigenlijk, maar mijn balkon was toch een redelijk zwembadje geworden, ook al is die omringd door een dak en een 3tal muren :). Wel wat sirenes gehoord rond Eindhoven Strijp-S, maar niet echt meer dan normaal voor mijn gevoel dan. Toch waren er een 53 meldingen in Eindhoven van stormschade.

• Racer89
  • Niet online
Hier is de voet van de schuttingspaal afgebroken. Net boven de beton |:(

Verder gelukkig geen schade.

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:39
Hier in Amsterdam was het toch heftig. en het waaide vandaag nog steeds stevig.
Alle vuilcontainers lagen bij een ander voor het huis toen ik vanmiddag terug kwam.

In Westpoort lagen rond een bouwwerken de hekken om.

Dus ja, hé het viel allemaal wel mee;) moet er niet aan denken dat ik daar zou lopen op het moment dat het omvalt en je zo hek in je nek krijgt.

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 31-05 13:42
Niks mis met die waarschuwingen. Het lijkt wel alsof mensen het pas een terechte waarschuwing vinden als er doden vallen?

• Racer89
  • Niet online
roffeltjes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:24:
Niks mis met die waarschuwingen. Het lijkt wel alsof mensen het pas een terechte waarschuwing vinden als er doden vallen?
Nemen het pas serieus als ze het zelf zien. Echter is het meestal dan al te laat.

Nu moet ik wel zeggen dat er vaak codes worden geroepen terwijl er niks aan de hand is. Daarom wordt het snel ongeloofwaardig.

• roffeltjes
Racer89 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:11:
[...]
Nemen het pas serieus als ze het zelf zien. Echter is het meestal dan al te laat.

Nu moet ik wel zeggen dat er vaak codes worden geroepen terwijl er niks aan de hand is. Daarom wordt het snel ongeloofwaardig.
Tsja, elke code Oranje met wind van de laatste jaren betekende wel degelijk dat er bomen om gingen in mijn wijk. Ook gladheid waarschuwingen kloppen heel aardig... lees het Elektrische fietsen topic maar.... :X

Dus ik ben het niet eens met de constatering dat de KNMI "the boy who cried wolf" is. Zelfs als het maar een klein deel van de mensen wordt geraakt is het een terechte waarschuwing.

• incaz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:19
Er worden helemaal niet vaak codes geroepen terwijl er niks aan de hand is. (Er wordt wel heel vaak geroepen dat er vaak codes uitgegeven worden terwijl er niks aan de hand is...)

Precies @roffeltjes! Dat de meeste stormen zonder al te veel problemen voorbij gaan is omdat er voorzorgsmaatregelen worden getroffen op basis van zo'n waarschuwing. En inderdaad. Er zijn genoeg code oranjes en een paar code rood waar ik persoonlijk weinig last van had. In al die gevallen zijn er in de directe omgeving toch problemen geweest. En in al die gevallen waren de problemen aanzienlijk groter geweest als buitenevenementen zonder meer door waren gegaan, of als vrachtwagens de weg op waren gegaan (en omgewaaid) of wat dan ook.

... en ik zat hier heerlijk beschut zonder enige last en toch lag de schutting in de buurt ineens omver. Rukwinden kunnen verraderlijk zijn. Is allemaal niet erg maar dat er dus een waarschuwing wordt afgegeven is gewoon terecht..

Dat mensen eerst doen alsof het een soort apocalyptische profetie is om dan voldaan te kunnen zeggen dat de wereld toch niet vergaan is, doen ze helemaal zelf.

Er was een storm. En als we rekening houden met die storm dan loopt het hier in Nederland meestal best aardid. Laten we dat in stand houden, juist door die waarschuwingen ook wel serieus te nemen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 31-05 14:33
XiaomiGlobal schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:10:
Toch ruitschade aan de storm overgehouden, gelukkig ervoor verzekerd dus morgen even langs Autotaalglas :) Ben toch blij, dat ik die ruitverzekering niet uit de autoverzekering gegooid hebt, want kost toch aardig wat zo'n ruit.

[Afbeelding: Ruitschade storm Ciara]

De € 135 eigen risico neem ik dan voor lief, want ik heb straks wel een vooruit zonder krassen. Mijn huidige vooruit heeft echt veel krassen :(
Wel heel erg toevallig als je al een nieuwe voorruit wilde en je auto er nog speciaal voor had verplaatst :o :+ Maar succes met je nieuwe ruit natuurlijk wel :)

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• roffeltjes
incaz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:25:
Dat mensen eerst doen alsof het een soort apocalyptische profetie is om dan voldaan te kunnen zeggen dat de wereld toch niet vergaan is, doen ze helemaal zelf.
Precies, het s een waarschuwing en als je je daar aan houdt valt het reuze mee. Maar ook deze keer zijn er vrachtwagens omgeblazen, lagen er bomen om en vielen er bussen uit. Compleet terecht dat er een code oranje is afgegeven.

Dat het meeviel lijkt me eerder een reden voor een dikke duim omhoog naar het KNMI. 8)

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Damn, volgens mij krijgen we hier in zuid Limburg nu de 2e ronde. Flinke windstoten _O-

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03 10:32
FSSF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Wel heel erg toevallig als je al een nieuwe voorruit wilde en je auto er nog speciaal voor had verplaatst :o :+ Maar succes met je nieuwe ruit natuurlijk wel :)
Geluk bij een ongeluk noemen ze zoiets :X : mijn vooruit zit vol met hinderlijke krassen, steenslag etc. Maar verzekeringstechnisch geen redenen om de vooruit te vervangen en ik zou ook nooit in mijn hoofd halen, om fraude te plegen.

( Ik wil al zeker een jaar een nieuwe voorruit, omdat het op een zonnige zomerdag enorm hinderlijk is als de zon op je raam schijnt en je zicht minder wordt door die vele krassen. Maar zo'n ruit kost ongeveer € 400 en dat is best veel geld, dus dan maar wachten tot het verzekeringstechnisch kan.)

Mijn auto had ik echter bewust niet onder de boom gezet, omdat ik vooral gevaar zag in naar onder vallende takken. Of nog erger een boom die op je auto valt.....

Ik had echter nooit gedacht dat door de storm de vooruit zou barsten, of door hagel? Want vanmorgen is er ook nog hagel gevallen. Wel heb ik op het nieuws gelezen dat ramen van gebouwen kapot gingen door de storm, dus zo gek is het niet.
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:40:
Is het nu verstandig om je auto te verplaatsen? Ondanks dat de WA+ juist stormschade dekt? Want ook in Limburg zou het flink los moeten gaan, dus dan lijkt het mij niet verstandig de auto in de buurt van een boom te laten staan.

Het probleem is echter: overal staan wel een paar bomen, dus de enige optie is een plekje uitkiezen welke niet direct onder een boom ligt. Want die verzekering is wel leuk.... wil al een tijd een nieuwe vooruit :X Maar liever natuurlijk niet, aangezien er een dashcam aan de vooruit bevestigd zit.
Dit schreef ik zaterdag, dus inderdaad wel een beetje grappig dat de vooruit toch schijnbaar een barst gekregen heeft. Mijn dashcam die heb ik dus van de ruit mogen halen, daar ben ik minder blij mee: want ik heb dit dubbelzijdige tape niet meer.

[Voor 26% gewijzigd door XiaomiGlobal op 10-02-2020 23:13]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Ben het eens vwb dit soort stormen, dit was 20 a 30 jaar geleden een streng " het kan gaan spoken" waarschuwing in de journaals. Maarja voor hetzelfde geld hadden we dodelijke storm gehad, en dan moet ik mijn mond houden. Maar kan dit niet los zien vd klimaatverandering, alles vatten we onder die noemer van "wat wordt het erg" . Zal ook idd zo zijn, maar soms valt het nogal mee, Vond de storm van 2018 Januari in Amsterdam veel erger, toen stond mijn pand echt te zoeken naar zijn heipalen, zo erg viel de wind toen ons huis aan.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:47

dr.lowtune

Deugt niet

roffeltjes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Precies, het s een waarschuwing en als je je daar aan houdt valt het reuze mee. Maar ook deze keer zijn er vrachtwagens omgeblazen, lagen er bomen om en vielen er bussen uit. Compleet terecht dat er een code oranje is afgegeven.

Dat het meeviel lijkt me eerder een reden voor een dikke duim omhoog naar het KNMI. 8)
Eén van de redenen dat het bij ons erg meeviel was inderdaad omdat de meeste mensen in de straat wel iets aan voorbereiding hadden gedaan. Wij hadden bewust onze auto's niet onder bomen gezet, tuinmeubilair en kliko's waren vastgezet, dus dan voorkom je al de nodige ellende natuurlijk.

Ik vond het vandaag op de weg eigenlijk veel chaotischer dan gisteren! Nu is de dinsdag natuurlijk vaak wel wat drukker, maar gezien de 3 ongevallen die ik net op de A20/A12 tegenkwam denk ik dat veel mensen zich nog door de windstoten laten verrassen.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

dr.lowtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:26:
[...]

Ik vond het vandaag op de weg eigenlijk veel chaotischer dan gisteren! Nu is de dinsdag natuurlijk vaak wel wat drukker, maar gezien de 3 ongevallen die ik net op de A20/A12 tegenkwam denk ik dat veel mensen zich nog door de windstoten laten verrassen.
Ondanks dat Ciara misschien het land uit is, is de wind er niet zozeer minder om geworden, tuurlijk... de frequentie is minder, maar hier (twente) waaide het gisteravond/vannacht ook nog flink door, op dit moment zitten de windstoten ook weer rond de 72km/h... daar zaten ze op het hoogtepunt zondagavond ook op, dus eigenlijk is het voor de weggebruikers hetzelfde weer als zondag.

*Ansich ook wel weer kenmerkend voor de huidige media/mens, zondag code oranje: "Niks aan de hand/onzin/niets gezien," en vandaag eigenlijk hetzelfde weerbeeld: "Ja maar ze zeiden niks op het nieuws/knmi/enz..."

Revive the guild!

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 30-05 16:26

basvn

Breezand - NHN

De_Bastaard schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:59:
Damn, volgens mij krijgen we hier in zuid Limburg nu de 2e ronde. Flinke windstoten _O-
Blijft hier ook maar doorgaan net onder den helder.. :/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Anoniem: 604938

Sjah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:12:
Ben het eens vwb dit soort stormen, dit was 20 a 30 jaar geleden een streng " het kan gaan spoken" waarschuwing in de journaals. Maarja voor hetzelfde geld hadden we dodelijke storm gehad, en dan moet ik mijn mond houden. Maar kan dit niet los zien vd klimaatverandering, alles vatten we onder die noemer van "wat wordt het erg" . Zal ook idd zo zijn, maar soms valt het nogal mee, Vond de storm van 2018 Januari in Amsterdam veel erger, toen stond mijn pand echt te zoeken naar zijn heipalen, zo erg viel de wind toen ons huis aan.
In 2018 was het ook veel erger, toen heeft men een code rood afgegeven:

https://www.knmi.nl/kenni...stoten-op-18-januari-2018

Zo gek zijn ze nog niet daar bij het KNMI ;)

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:44
Code Orange uitgeven is prima. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar het was gewoon een middelmatig stormpje. Met hier en daar schade ja. Maar de voorspelde windstoten van 130 a 140km/u bleven uit. Lijkt wel of die stormen veel slapper worden de laatste tijd in vergelijk met vroeger. Misschien ook kwestie van gevoel. Al met al was het voor mij een storm in een glas water.

• roffeltjes
basvn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:54:
[...]
Blijft hier ook maar doorgaan net onder den helder.. :/
Die windstoten zijn vervelend. Ik moet met mijn zoon 8km fietsen, grotendeels langs hoogbouw en over twee grote bruggen. Het viel me best tegen, op de laatste brug echt wel scherp moeten opletten. Blij dat ik erover heen was.

Vanmiddag haalt de oppas hem gewoon op met het OV.

En hier op het werk doen de automatische deuren in de garage het niet vanwege de winddruk, ik maar vergeefs met de pas tegen de lezer aan duwen. :+

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik kan geen topic vinden over Dennis Storm “pun intended”!

Maar ik heb persoonlijk het idee dat deze storm pittiger is dan storm Ciara...

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

CrazyFool schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:18:
Je kan er zelf toch één maken?
Niet echt. Ciara had rukwinden tot 130 km/h, bij Dennis lijkt het grotendeels niet verder te komen dan 75-90 km/h (binnenland) of 100 km/h (kustgebieden). Alleen boven Vlieland even 120 km/h gemeten, maar was één windvlaag.

Aldus het KNMI dan.

Virussen? Scan ze hier!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
CrazyFool schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:18:

Misschien komt het doordat nu (veel) regen valt, terwijl het vorige week grotendeels droog was.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:58

odan

The dark side is within all!

Onbekend schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:03:
[...]

Misschien komt het doordat nu (veel) regen valt, terwijl het vorige week grotendeels droog was.
:?

Met de "storm" van vorige week heb ik juist veel regen gezien, deze "storm" heeft tot nu toe eigenlijk alleen een beetje wind veroorzaakt hier.

Wel al voor de 2e week op rij geen voetbal.... deze keer niet verplicht vanuit knvb, vermoeden dat de tegenstander er te weinig had dus afgelast door de "storm".

Pulse mee voor GoT!

• Racer89
  • Niet online
Gisteren de schutting gemaakt. Dennis is al direct aan het testen of ik het wel goed heb gemaakt. De wind is al flink aan het opzetten weer. De regen valt tot nu toe mee in zuid-limburg.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:38
Ik heb hier een regenpijp die bij zeer harde wind gaat trillen. Had er al een vaster gezet. Dankzij Dennis weet ik dat er nog een deze herrie veroorzaakt. Noord Limburg, geen druppel gezien. Waait voor mijn gevoel net zo hard als vorige week zondag.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

De windstoten zijn hier (Twente) inderdaad vergelijkbaar met vorige week, heb inderdaad ook het idee dat het harder waait dan vorige week. Als het waar is wat ze zeggen dat vlak voor het regenfront de wind het hevigst is/word halen we vorige week wel in qua windstoten

Vorige week hoogste windstoot 88km/h nu was er net 1 van 80km/h

Vreemd dat vorige week zondag de eredivisie wedstrijden werden geschrapt, en nu bij vergelijkbare omstandigheden wordt er gevoetbald in Zwolle.

Hopen dat dat allemaal goed gaat daar... die krijgen over 20 minuten toch wel een stevig buitje over...

[Voor 27% gewijzigd door Jelte,89 op 16-02-2020 17:04]

Revive the guild!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Hier in Tilburg lijkt Dennis toch echt erger te zijn dan Ciari. Het is hier echt een stuk onstuimiger dan vorige week. Veel zware windstoten en redelijk aanhoudend zware wind, dat was vorige week toch anders.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:12
Hier idem dito in Breda.

• kendo
  • Laatst online: 23:57
Ik ben de hele middag buiten geweest, heerlijk gewandeld in zuid oost Friesland. Tussen 12 en 2, stond er wel wind en zo nu en dan een licht buitje, maar totaal niet te vergelijken met vorige week, toen de toppen van sommige bomen de grond bijna raakten, toen spookte het hier echt. Na 2 uur nam de wind zelfs al af en werd het wat buiiger. Nu eigenlijk alleen nog regen.

[Voor 3% gewijzigd door kendo op 16-02-2020 18:26]

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik zit nu even terug te kijken naar de vorige storm (18 jan. 2018) en toen haalden wij (Rijssen) hogere windstoten als nu (123,1km/u) : vreemd genoeg was ik toen niet zoveel bezig met het weer als nu,

https://www.buienradar.nl...ericht/weergrafieken/6290

Zelfs Vlissingen kwam daar niet aan: (117km/u)

https://www.buienradar.nl...ericht/weergrafieken/6310

Edit: deeplinken werkt niet...

[Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 16-02-2020 18:33]

Revive the guild!

• roffeltjes
wildhagen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:35:
[...]

Je kan er zelf toch één maken?

[...]

Niet echt. Ciara had rukwinden tot 130 km/h, bij Dennis lijkt het grotendeels niet verder te komen dan 75-90 km/h (binnenland) of 100 km/h (kustgebieden). Alleen boven Vlieland even 120 km/h gemeten, maar was één windvlaag.

Aldus het KNMI dan.
Dennis is hier in Amsterdam (veel) minder erg qua windsnelheid, maar tussen 17.30 en 18.00 ging het plotseling heel erg wild tekeer. regen kwam horizontaal voorbij en fietspad stond blank, zelfs hilarische golfjes met schuimkoppen. Maar dat was ook zo weer voorbij.

We vergeten altijd dat het heel erg lokaal is, een paar jaar geleden belde ik mijn vrouw en zei dat ze een lift naar huis moest nemen ipv door het bos te fietsen.

Vrouw: Nee hoor, waait hier nauwelijks (5km hemelsbreed).
Ik: Uhmm.... dit moet je zien

=> Ik stuurde een filmpje van een boom die op dat moment over het fietspad schoof :X

Vrouw: Uhm ik vraag of iemand me naar huis kan brengen.

Onderweg zag ze drie auto's die de kant in waren geblazen. Bos waar ze doorheen wou fietsen was een ravage. :+

Dus als mensen vinden dat Dennis erger is dan Ciara kan dat voor die specifieke plek prima waar zijn. Net zoals dat je een paar kilometer verderop kan denken dat het hooguit een flink briesje is.

• aapelite
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 12:41

aapelite

Do the kirby!

Wildfire schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:07:
Hier in Tilburg lijkt Dennis toch echt erger te zijn dan Ciari. Het is hier echt een stuk onstuimiger dan vorige week. Veel zware windstoten en redelijk aanhoudend zware wind, dat was vorige week toch anders.
Idem hier in Rijen.

De boom in de tuin beaamt het. Die ligt nu tegen de uitbouw.

Ik denk vooral door de aanhoudende windstoten. Ciara had wel kortstondig harde stoten, maar deze hielden aan.

[Voor 12% gewijzigd door aapelite op 16-02-2020 21:18]

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

[b]aapelite schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:17:[/b

[...]

Idem hier in Rijen.

De boom in de tuin beaamt het. Die ligt nu tegen de uitbouw.

Ik denk vooral door de aanhoudende windstoten. Ciara had wel kortstondig harde stoten, maar deze hielden aan.
Ik kom morgen wel even ramptoerist spelen, mijn eerste werkbon morgen is in Rijen. :P

Ik hoop dat het geen ernstige schade is. Gelukkig tot nu toe hier niets aan de hand, heb nog maar even bij m'n ouders gechecked en daar gelukkig ook niets aan de hand.

Blijft toch altijd even druk maken tijdens zo'n storm, schade is nooit leuk...

[Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2020 22:09]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• roffeltjes
Ging hier net weer even 10 minuten helemaal los (Amsterdam), hagel kwam horizontaal voorbij (lekker als je net tegen de wind in moet). Blijft onstuimig (zal officieel geen Dennis meer zijn?). Volgens weerstation was het een 70kmpu+ windstoot, dus dat is 8bft.

Ennnnn net nu ik type een onweersklap :+

[Voor 26% gewijzigd door roffeltjes op 17-02-2020 12:44]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True