Hierbij de eerste (schokkende) foto van stormschade in het midden des lands.

We will rebuild.

We will rebuild.
[ Voor 29% gewijzigd door Luuk op 09-02-2020 15:07 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Luuk op 09-02-2020 15:07 ]
Hoe bedoel je, precies ernaast? Zit wat beton aan de originele palen dus er precies naast krijg je die niet.Luxicon schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:56:
[...]
Een balk recht de grond in.. en die met de schutting verbinden
Ja, misschien wel even met touw dan maar aan een boom binden en dan om de paal heen lussen. Heb voor de rest niks anders waar ik het touw aan kan binden. De boom is nou ook niet bepaald groot en sterk..Nox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:56:
[...]
Driehoekje maken met een brok hout. In de grond ff een pennetje of brok hout de grond inslaan
Andersom kan je ook aan de 'achterkant' waar de wind tegenaan blaast met touwen werken.
Gewoon beetje beunen.
[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 09-02-2020 15:01 ]
Ik heb toch het idee dat die foto van 18 januari 2018 komt. En dan zie ik de foto niet eens.Luuk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:00:
[Afbeelding]
We will rebuild.
[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 09-02-2020 15:09 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Nee, ik bedoel een paaltje / balk de grond in slaan, ongeveer 80 cm bij de tuinpalen vandaan. En dan een balk van een meter maken, en die met 45 graden vanaf die balk aan een tuinpaal vastschroeven. (schoren heet het)Arsenius schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:01:
[...]
Hoe bedoel je, precies ernaast? Zit wat beton aan de originele palen dus er precies naast krijg je die niet.
[...]
Ja, misschien wel even met touw dan maar aan een boom binden en dan om de paal heen lussen. Heb voor de rest niks anders waar ik het touw aan kan binden. De boom is nou ook niet bepaald groot en sterk..
...
[ Voor 11% gewijzigd door Coltrui op 09-02-2020 15:15 ]
Ook wel bijzonder dat het blad AAN de bomen is gewaaidLuuk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:00:
[Afbeelding]
We will rebuild.
Dit is Hearthrow...Amphiebietje schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:15:
Wat is die ophoping daar tussen Hayes, Egham, en Slough?
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Oh ok ik snap het. Bedankt iig.Luxicon schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:06:
[...]
Nee, ik bedoel een paaltje / balk de grond in slaan, ongeveer 80 cm bij de tuinpalen vandaan. En dan een balk van een meter maken, en die met 45 graden vanaf die balk aan een tuinpaal vastschroeven. (schoren heet het)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Geloof dat rond 2100 de binnenland piek verwacht wordtPazo schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:43:
Update 18:40 omgeving Barneveld.
Ik vind het tot nu toe nog wel meevallen. Sterkste windstoot tot nu toe 62,3 km p/u rond 5:24. Verder lijkt het erop dat de wind niet verder toeneemt maar stagneert. Er is wat regen gevallen, maar ook nog maar weinig.
Maar de avond is nog niet om
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 09-02-2020 18:49 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Zal rond die tijd wel even update doenBasekid schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:48:
[...]
Geloof dat rond 2100 de binnenland piek verwacht wordt
Superflip schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:46:
Hier alvast een stuk van ons dak gaan vliegeneen 10-tal leien allemaal van dezelfde hoek.
Balen @Horla.Horla schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:55:
Een lei van ergens verder in de straat heeft zich vijf cm diep in onze nieuwe gevel geboord
Die leien zijn echt moordwapens, staken als messen in de grond hier.Reinier schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:08:
[...]
[...]
Balen @Horla.
Hier (Amersfoort) waat het flink. Nog geen zichtbare schade in mijn straat. Las wel over zonnepanelen die naar beneden kwamen zetten. Die moet je ook niet op je kop krijgen
Het waait een beetje harder als normaal er is geen orkaan aan de gang... fietsen gaan van een beetje wind echt niet de wijk door vliegen hoor.Outerspace schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:49:
Gisteren al het eea opgeruimd, maar de buren hebben de fietsen gewoon nog in de achtertuin.
Het waait wel flink. Woon zelf in leesten oost (vier hoog) maar vind het momenteel we meevallen. Ben benieuwd hoe het rond 21:00 uur is als de verwachte piek eraan komt.Outerspace schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:49:
Ik blijf nog wakker tot 01.00 om sowieso de trampoline (die onder de pergola staat) in de gaten te houden. Piek zal tussen 20.00 en 21.00 zijn. Wij wonen in een hoekhuis (Zutphen), dus we vangen de wind goed op.
Gisteren al het eea opgeruimd, maar de buren hebben de fietsen gewoon nog in de achtertuin.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
[ Voor 13% gewijzigd door Amphiebietje op 09-02-2020 19:35 ]
Oordoppen in en slapen, het is toch geen oorlog?Superflip schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:46:
Hier alvast een stuk van ons dak gaan vliegeneen 10-tal leien allemaal van dezelfde hoek.
Hopelijk gaat het wat liggen, dan komen we de nacht wel door. Slapen zal lastig worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 09-02-2020 19:49 ]
Blijkbaar woon je dan op een rustige plaats, wat de storm betreft dan, want hier in het westen zijn al diverse gebouwen van hun dak ontdaan, en in sommige gevallen van hun gevel.Erapaz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:48:
[...]
Oordoppen in en slapen, het is toch geen oorlog?
Net nog eten wezen halen, alleen de regen was vervelend, maar ergens is dit ook wel weer leuk. Alle aso-scooters omgewaaid
[ Voor 21% gewijzigd door Amphiebietje op 09-02-2020 19:53 ]
Ah, een stadsgenoot (zoveel ken ik er niet)Mrjraider schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:21:
[...]
Het waait wel flink. Woon zelf in leesten oost (vier hoog) maar vind het momenteel we meevallen. Ben benieuwd hoe het rond 21:00 uur is als de verwachte piek eraan komt.
Maar misschien wel tegen / door een schutting.odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:19:
[...]
Het waait een beetje harder als normaal er is geen orkaan aan de gang... fietsen gaan van een beetje wind echt niet de wijk door vliegen hoor.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Hier ligt de schutting al omver. Maar dat was te verwachten, daar was al een paal van gebroken, en sowieso een beetje brak in elkaar gezetFastFred schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:07:
Toch wel stevige woei hier, de schutting van de onderbuurvrouw had vanmorgen een cm of wat speling, is nu toch rustig een meterDie gaat vannacht nog wel om denk ik
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Er zijn volgens mij wel meer stadsgenoten hier op TweakersOuterspace schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:08:
[...]
Ah, een stadsgenoot (zoveel ken ik er niet)
Het valt hier ook enorm mee (Waterkwartier). Voor de zekerheid hen ik wel de trampoline vastgezet. Die vloog vorig jaar ook al een keer omhoog.
[...]
malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Mwah, vanochtend had ik al een lekend plafond door lekkende schouw van de condensatieketel, in de namiddag ging het dak van het tuinhuis er bijna aan dus liggen vastbinden. En toen het dak... tof wanneer je met 2 kleuters alleen thuis bent.Erapaz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:48:
[...]
Oordoppen in en slapen, het is toch geen oorlog?
Net nog eten wezen halen, alleen de regen was vervelend, maar ergens is dit ook wel weer leuk. Alle aso-scooters omgewaaid.
Dat klinkt inderdaad wel heel karig, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo weinig in huis hebben.Sjah schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:47:
Even on a serious note: ik begin me steeds bewuster te worden dat ik, op mijn 49e notabene, een noodpakket wil aanleggen. De kans dat je stroom eraf gaat is niet denkbeeldig, was laatst 5 zaken afgelopen naar een zaklantaarn, geen succes, heb wel een dikke kaars gekocht. Verder heb ik een radio met batterijen. En wat pakken eten. We zijn zo afhankelijk van deze moderne tijd, we zijn best kwetsbaar.
Uh.. eigenlijk nooit mee bezig geweest. Denk dat ik met mijn gezin net 2 dagen rond kom. Zo gewend aangeraakt dat alles dichtbij is.Ernemmer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:12:
[...]
Dat klinkt inderdaad wel heel karig, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo weinig in huis hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Hugo op 09-02-2020 21:29 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
Ik heb een Ventus W830.Fantasma7988 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:37:
Mooi grafiekje, welk weerstation gebruik je daarvoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 09-02-2020 21:54 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Kuusj schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:03:
omdat we al 2x eerder een letterlijke overstroming van het pand hebben meegemaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 09-02-2020 22:52 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 09-02-2020 23:18 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Je kunt het natuurlijk lekker op z'n geenstijls belachelijk gaan maken, maar feit is dat organisaties als NS, Prorail, RWS, KLM, Schiphol, Brandweer, politie, etc, etc vandaag hun handen vol hebben gehad aan deze storm. Door de aankondiging van een verwachtte code oranje die KNMI gisteren afgaf, hebben al die organisaties voorbereidingen kunnen treffen (extra mensen paraat bijvoorbeeld), wat mee heeft geholpen de overlast beperkt te houden.odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:19:
Nou dat was dus de storm des doods... de bezem die nog buiten stond is omgevallen en de vijver is een klein beetje overgelopen door de regen.
hele land in paniek om een gewoon normaal stormpje....
Voor jou een normaal stormpje omdat je niets hebt gedaan waarbij je last zou kunnen krijgen van de storm. Aan de andere kant had je een vliegtuig met mensen die paniekaanvallen kregen omdat het vliegtuig getreiterd werd door de storm. Niet alles wordt gezien vanuit jouw perspectief.odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:19:
Nou dat was dus de storm des doods... de bezem die nog buiten stond is omgevallen en de vijver is een klein beetje overgelopen door de regen.
[ Voor 4% gewijzigd door 68616c6c6f op 09-02-2020 23:43 ]
Waaruit leid je af dat het hele land in paniek was?odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:19:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
How do you save a random generator ?
Een storm wordt niet zwaar genoemd aan de hand van de potentiële voorzorgsmaatregelen. Je kijkt naar de gemiddelde windsnelheid.enchion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:41:
Het zou eigenlijk pas zware storm mogen heten als je zowiezo je panelen voor je ramen moet zetten anders breekt het glas.
Zolang er ongeveer geen voorbereiding van het volk nodig is moet je geen alarm afgeven.
Als men actie moet ondernemen wordt er gewaarschuwd met code rood. Dat was nu dus niet aan de orde met code oranje. Duidelijk toch?enchion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:41:
Het zou eigenlijk pas zware storm mogen heten als je zowiezo je panelen voor je ramen moet zetten anders breekt het glas.
Zolang er ongeveer geen voorbereiding van het volk nodig is moet je geen alarm afgeven.
https://www.knmi.nl/kenni...itleg/knmi-waarschuwingenCode geel: wees alert
Er is mogelijk kans op gevaarlijk weer. Dit zijn weersituaties die in Nederland vaak voorkomen waarbij het raadzaam is op te letten, met name als men onderweg is. Code geel kan 48 uur voordat het weerfenomeen optreedt, worden uitgegeven. De zekerheid is minstens 60 procent.
Code oranje: wees voorbereid
Er is grote kans op gevaarlijk of extreem weer waarbij de impact groot is en er kans is op schade, letsel of veel overlast. Dit kan heel lokaal zijn. Code oranje kan 24 uur van tevoren worden afgegeven als de kans op extreem weer 60 procent of meer is.
Code rood (weeralarm): onderneem actie
Dit is een weeralarm waarbij extreem weer een grote impact op de samenleving heeft. De weersituatie kan voor zoveel schade, letsel en overlast zorgen dat het maatschappij-ontwrichtend kan zijn. Dit kan heel lokaal zijn. Code rood wordt op zijn vroegst 12 uur uitgegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet. Code rood kan ook uitgegeven worden als er een kleine kans is op een extreme weersituatie, maar de veiligheidsrisico’s groot zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 09-02-2020 23:45 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Revive the guild!
Ach jongen toch...voel je je een beetje buitengesloten met deze storm?odan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:19:
[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 10-02-2020 05:39 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ach so! Dat had ik niet begrepen.hcQd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 04:48:
Omdat het een Ierse naam is, en dat de normale manier van uitspreken is daar (Ciara op Wikipedia).
Ik vraag me af wat er was gebeurd als Ciara vandaag in plaats van gisteren was overgekomen.Smobbo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:51:
De code oranje was voor het gebied Utrecht-Eindhoven eind van de middag in ieder geval overdreven. Het waaide stevig op de weg, daar hield het wel mee op.
Ik kan me voorstellen dan een code oranje juist was, maar de media hype die er bij kwam is nogal overdreven gebleken.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Dit. In het Caribisch gebied, de USA, Azie en Oceanië worden stormen pas spannend vanaf CAT 2. een CAT 1 (wat bij ons Orkaan is, de hoogste trede van de Beaufort schaal) wordt daar gezien als gewoon harde wind.enchion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:41:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dus je wilt geen alarm afgeven, maar wel (vlieg)verkeer stil leggen? En hoe ga je dat met droge ogen communiceren zonder alarm af te geven?AllSeeyinEye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:31:
[...]
Gewoon niet tijdens het hoogtepunt de weg op gaan, OV en vliegverkeer ook stil leggen tijdens de storm en 99% zit goed.
Je kan een waarschuwing afgeven, dat er een storm is, en dat OV en vliegverkeer stilgelegd wordt totdat het onder kracht (noem wat: 8?) zit. Maar that is it en niet al die overtrokken heisa van de afgelopen week over monsterstormen en dikke paniek. Als hier een CAT 3 op ons af komt, dan is er reden voor paniek.Gaius schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:26:
[...]
Dus je wilt geen alarm afgeven, maar wel (vlieg)verkeer stil leggen? En hoe ga je dat met droge ogen communiceren zonder alarm af te geven?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De schade/impact kun je van te voren niet echt inschatten. Voor mij was het ook een normale (zon)dag, maar voor sommige kan ik mij best voorstellen dat dit niet zo is geweest (in een vliegtuig/lege vrachtwagen, bosrijke omgeving, oude gebouwen zoals die flat..).dr.lowtune schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:54:
Nou, dat hebben we ook weer overleefd....het spannendste waren nog de over de weg zwabberende aannemersbusjes vanochtend, maar dat week niet heel veel af van een normale dag...
Bij ons in de wijk is volgens mij alles heel gebleven, zelfs geen omgevallen bomen gezien (regio Rotterdam).
Die windvlaag van 60+ km/h heb je gistermiddag rond de klok van 5 ook gehad, Het heeft sowieso wel flink doorgewaaid vannacht, getuige ook de metingen van buienradar (ik kijk voor mijn omgeving altijd naar meetstation twente)Pazo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:36:
Nou, ik vond het eerlijk gezegd in het midden van het land wel meevallen. Met de hele mediahype dacht ik dat het wel wat zwaarder zou zijn. Aan de andere kant, gelukkig maar, want op schade zit ook niemand te wachten.
Overzichtje van gisteren:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk om rond 21:30 de val in temperatuur te zien, toen kwam het koudefront met regen over.
Kijken we naar vandaag tot nu toe:
[Afbeelding]
Piek lag hier toch wil midden in de nacht. Rond 01:30 nog een windstoot van 60km p/u gemeten.
Nu zwakt het allemaal al. Luchtdruk stijgt weer en de wind begint af te nemen en wat meer te draaien.
Revive the guild!
Dat is in principe ook wat er gedaan wordt. Het probleem zit echt bij de sensatiemedia, die pakken dit direct op en gaan er een zo'n groot mogelijke heisa van maken met live updates simpelweg voor de kijkcijfers en de advertentie inkomsten.AllSeeyinEye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:30:
[...]
Je kan een waarschuwing afgeven, dat er een storm is, en dat OV en vliegverkeer stilgelegd wordt totdat het onder kracht (noem wat: 8?) zit. Maar that is it en niet al die overtrokken heisa van de afgelopen week over monsterstormen en dikke paniek. Als hier een CAT 3 op ons af komt, dan is er reden voor paniek.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Dit zegt het KNMI over code oranje:Smobbo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:51:
De code oranje was voor het gebied Utrecht-Eindhoven eind van de middag in ieder geval overdreven. Het waaide stevig op de weg, daar hield het wel mee op.
Ik kan me voorstellen dan een code oranje juist was, maar de media hype die er bij kwam is nogal overdreven gebleken.
Heeft dat misschien te maken met het feit dat we nu ook namen gebruiken? Klinkt het daardoor indrukwekkender?
Het ED kopt "Ciara richt veel schade aan in Brabant": https://www.ed.nl/brabant...-aan-in-brabant~aa335953/ In de middag was er al aardig wat schade gerapporteerd ook.Code oranje: wees voorbereid
Er is grote kans op gevaarlijk of extreem weer waarbij de impact groot is en er kans is op schade, letsel of veel overlast. Dit kan heel lokaal zijn. Code oranje kan 24 uur van tevoren worden afgegeven als de kans op extreem weer 60 procent of meer is.
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 10-02-2020 12:36 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Waar ik woon (Turnhout, Belgie) waren er ook wel continu sirenes maar dat is normaal denk ik. Er zijn best veel maatregelen getroffen, alle parken zijn tot en met vandaag gesloten en ook sommige scholen (scholen in een park of aan een bos).Cass Casey schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:15:
Ik weet niet wat er exact voor schade is geweest in R'dam, maar we hebben het toch vrij druk gehad. Waarschijnlijk is het incident van vanochtend (omgevallen hei-installatie) het meest ernstige. Toch gistermiddag op het hoogte punt ca. 1 brandweerincident per minuut. Alleen Oud & Nieuw is drukker.
[Afbeelding]
Overigens bij de omgevallen hei-instelling geen gewonden. Alleen aanzienlijke materiële schade aan de gevels waar het ding doorheen is gevallen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq