Hier is de voet van de schuttingspaal afgebroken. Net boven de beton 
Verder gelukkig geen schade.

Verder gelukkig geen schade.
Nemen het pas serieus als ze het zelf zien. Echter is het meestal dan al te laat.roffeltjes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:24:
Niks mis met die waarschuwingen. Het lijkt wel alsof mensen het pas een terechte waarschuwing vinden als er doden vallen?
Tsja, elke code Oranje met wind van de laatste jaren betekende wel degelijk dat er bomen om gingen in mijn wijk. Ook gladheid waarschuwingen kloppen heel aardig... lees het Elektrische fietsen topic maar....Racer89 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:11:
[...]
Nemen het pas serieus als ze het zelf zien. Echter is het meestal dan al te laat.
Nu moet ik wel zeggen dat er vaak codes worden geroepen terwijl er niks aan de hand is. Daarom wordt het snel ongeloofwaardig.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Wel heel erg toevallig als je al een nieuwe voorruit wilde en je auto er nog speciaal voor had verplaatstAnoniem: 1068241 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:10:
Toch ruitschade aan de storm overgehouden, gelukkig ervoor verzekerd dus morgen even langs AutotaalglasBen toch blij, dat ik die ruitverzekering niet uit de autoverzekering gegooid hebt, want kost toch aardig wat zo'n ruit.
[Afbeelding: Ruitschade storm Ciara]
De € 135 eigen risico neem ik dan voor lief, want ik heb straks wel een vooruit zonder krassen. Mijn huidige vooruit heeft echt veel krassen
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Precies, het s een waarschuwing en als je je daar aan houdt valt het reuze mee. Maar ook deze keer zijn er vrachtwagens omgeblazen, lagen er bomen om en vielen er bussen uit. Compleet terecht dat er een code oranje is afgegeven.incaz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:25:
Dat mensen eerst doen alsof het een soort apocalyptische profetie is om dan voldaan te kunnen zeggen dat de wereld toch niet vergaan is, doen ze helemaal zelf.
Anoniem: 1068241
Geluk bij een ongeluk noemen ze zoietsFSSF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:30:
[...]
Wel heel erg toevallig als je al een nieuwe voorruit wilde en je auto er nog speciaal voor had verplaatst![]()
Maar succes met je nieuwe ruit natuurlijk wel
Dit schreef ik zaterdag, dus inderdaad wel een beetje grappig dat de vooruit toch schijnbaar een barst gekregen heeft. Mijn dashcam die heb ik dus van de ruit mogen halen, daar ben ik minder blij mee: want ik heb dit dubbelzijdige tape niet meer.Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:40:
Is het nu verstandig om je auto te verplaatsen? Ondanks dat de WA+ juist stormschade dekt? Want ook in Limburg zou het flink los moeten gaan, dus dan lijkt het mij niet verstandig de auto in de buurt van een boom te laten staan.
Het probleem is echter: overal staan wel een paar bomen, dus de enige optie is een plekje uitkiezen welke niet direct onder een boom ligt. Want die verzekering is wel leuk.... wil al een tijd een nieuwe vooruitMaar liever natuurlijk niet, aangezien er een dashcam aan de vooruit bevestigd zit.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 10-02-2020 23:13 ]
Eén van de redenen dat het bij ons erg meeviel was inderdaad omdat de meeste mensen in de straat wel iets aan voorbereiding hadden gedaan. Wij hadden bewust onze auto's niet onder bomen gezet, tuinmeubilair en kliko's waren vastgezet, dus dan voorkom je al de nodige ellende natuurlijk.roffeltjes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:32:
[...]
Precies, het s een waarschuwing en als je je daar aan houdt valt het reuze mee. Maar ook deze keer zijn er vrachtwagens omgeblazen, lagen er bomen om en vielen er bussen uit. Compleet terecht dat er een code oranje is afgegeven.
Dat het meeviel lijkt me eerder een reden voor een dikke duim omhoog naar het KNMI.
Ondanks dat Ciara misschien het land uit is, is de wind er niet zozeer minder om geworden, tuurlijk... de frequentie is minder, maar hier (twente) waaide het gisteravond/vannacht ook nog flink door, op dit moment zitten de windstoten ook weer rond de 72km/h... daar zaten ze op het hoogtepunt zondagavond ook op, dus eigenlijk is het voor de weggebruikers hetzelfde weer als zondag.dr.lowtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:26:
[...]
Ik vond het vandaag op de weg eigenlijk veel chaotischer dan gisteren! Nu is de dinsdag natuurlijk vaak wel wat drukker, maar gezien de 3 ongevallen die ik net op de A20/A12 tegenkwam denk ik dat veel mensen zich nog door de windstoten laten verrassen.
Revive the guild!
Blijft hier ook maar doorgaan net onder den helder..De_Bastaard schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:59:
Damn, volgens mij krijgen we hier in zuid Limburg nu de 2e ronde. Flinke windstoten
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Anoniem: 604938
In 2018 was het ook veel erger, toen heeft men een code rood afgegeven:Sjah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:12:
Ben het eens vwb dit soort stormen, dit was 20 a 30 jaar geleden een streng " het kan gaan spoken" waarschuwing in de journaals. Maarja voor hetzelfde geld hadden we dodelijke storm gehad, en dan moet ik mijn mond houden. Maar kan dit niet los zien vd klimaatverandering, alles vatten we onder die noemer van "wat wordt het erg" . Zal ook idd zo zijn, maar soms valt het nogal mee, Vond de storm van 2018 Januari in Amsterdam veel erger, toen stond mijn pand echt te zoeken naar zijn heipalen, zo erg viel de wind toen ons huis aan.
Die windstoten zijn vervelend. Ik moet met mijn zoon 8km fietsen, grotendeels langs hoogbouw en over twee grote bruggen. Het viel me best tegen, op de laatste brug echt wel scherp moeten opletten. Blij dat ik erover heen was.basvn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:54:
[...]
Blijft hier ook maar doorgaan net onder den helder..
Je kan er zelf toch één maken?CrazyFool schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:18:
Ik kan geen topic vinden over Dennis Storm “pun intended”!
Niet echt. Ciara had rukwinden tot 130 km/h, bij Dennis lijkt het grotendeels niet verder te komen dan 75-90 km/h (binnenland) of 100 km/h (kustgebieden). Alleen boven Vlieland even 120 km/h gemeten, maar was één windvlaag.Maar ik heb persoonlijk het idee dat deze storm pittiger is dan storm Ciara...
Virussen? Scan ze hier!
Misschien komt het doordat nu (veel) regen valt, terwijl het vorige week grotendeels droog was.CrazyFool schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:18:
Ik kan geen topic vinden over Dennis Storm “pun intended”!
Maar ik heb persoonlijk het idee dat deze storm pittiger is dan storm Ciara...
Speel ook Balls Connect en Repeat
Onbekend schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:03:
[...]
Misschien komt het doordat nu (veel) regen valt, terwijl het vorige week grotendeels droog was.
[ Voor 27% gewijzigd door Jelte,89 op 16-02-2020 17:04 ]
Revive the guild!
[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 16-02-2020 18:26 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 16-02-2020 18:33 ]
Revive the guild!
Dennis is hier in Amsterdam (veel) minder erg qua windsnelheid, maar tussen 17.30 en 18.00 ging het plotseling heel erg wild tekeer. regen kwam horizontaal voorbij en fietspad stond blank, zelfs hilarische golfjes met schuimkoppen. Maar dat was ook zo weer voorbij.wildhagen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:35:
[...]
Je kan er zelf toch één maken?
[...]
Niet echt. Ciara had rukwinden tot 130 km/h, bij Dennis lijkt het grotendeels niet verder te komen dan 75-90 km/h (binnenland) of 100 km/h (kustgebieden). Alleen boven Vlieland even 120 km/h gemeten, maar was één windvlaag.
Aldus het KNMI dan.
Idem hier in Rijen.Wildfire schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:07:
Hier in Tilburg lijkt Dennis toch echt erger te zijn dan Ciari. Het is hier echt een stuk onstuimiger dan vorige week. Veel zware windstoten en redelijk aanhoudend zware wind, dat was vorige week toch anders.
[ Voor 12% gewijzigd door aapelite op 16-02-2020 21:18 ]
Ik kom morgen wel even ramptoerist spelen, mijn eerste werkbon morgen is in Rijen.[b]aapelite schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:17:[/b
[...]
Idem hier in Rijen.
De boom in de tuin beaamt het. Die ligt nu tegen de uitbouw.
Ik denk vooral door de aanhoudende windstoten. Ciara had wel kortstondig harde stoten, maar deze hielden aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2020 22:09 ]
[ Voor 26% gewijzigd door roffeltjes op 17-02-2020 12:44 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq