Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hier is de voet van de schuttingspaal afgebroken. Net boven de beton |:(

Verder gelukkig geen schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-07 20:42
Hier in Amsterdam was het toch heftig. en het waaide vandaag nog steeds stevig.
Alle vuilcontainers lagen bij een ander voor het huis toen ik vanmiddag terug kwam.

In Westpoort lagen rond een bouwwerken de hekken om.

Dus ja, hé het viel allemaal wel mee;) moet er niet aan denken dat ik daar zou lopen op het moment dat het omvalt en je zo hek in je nek krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 06:48
Niks mis met die waarschuwingen. Het lijkt wel alsof mensen het pas een terechte waarschuwing vinden als er doden vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
roffeltjes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:24:
Niks mis met die waarschuwingen. Het lijkt wel alsof mensen het pas een terechte waarschuwing vinden als er doden vallen?
Nemen het pas serieus als ze het zelf zien. Echter is het meestal dan al te laat.

Nu moet ik wel zeggen dat er vaak codes worden geroepen terwijl er niks aan de hand is. Daarom wordt het snel ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Racer89 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:11:
[...]
Nemen het pas serieus als ze het zelf zien. Echter is het meestal dan al te laat.

Nu moet ik wel zeggen dat er vaak codes worden geroepen terwijl er niks aan de hand is. Daarom wordt het snel ongeloofwaardig.
Tsja, elke code Oranje met wind van de laatste jaren betekende wel degelijk dat er bomen om gingen in mijn wijk. Ook gladheid waarschuwingen kloppen heel aardig... lees het Elektrische fietsen topic maar.... :X

Dus ik ben het niet eens met de constatering dat de KNMI "the boy who cried wolf" is. Zelfs als het maar een klein deel van de mensen wordt geraakt is het een terechte waarschuwing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Er worden helemaal niet vaak codes geroepen terwijl er niks aan de hand is. (Er wordt wel heel vaak geroepen dat er vaak codes uitgegeven worden terwijl er niks aan de hand is...)

Precies @roffeltjes! Dat de meeste stormen zonder al te veel problemen voorbij gaan is omdat er voorzorgsmaatregelen worden getroffen op basis van zo'n waarschuwing. En inderdaad. Er zijn genoeg code oranjes en een paar code rood waar ik persoonlijk weinig last van had. In al die gevallen zijn er in de directe omgeving toch problemen geweest. En in al die gevallen waren de problemen aanzienlijk groter geweest als buitenevenementen zonder meer door waren gegaan, of als vrachtwagens de weg op waren gegaan (en omgewaaid) of wat dan ook.

... en ik zat hier heerlijk beschut zonder enige last en toch lag de schutting in de buurt ineens omver. Rukwinden kunnen verraderlijk zijn. Is allemaal niet erg maar dat er dus een waarschuwing wordt afgegeven is gewoon terecht..

Dat mensen eerst doen alsof het een soort apocalyptische profetie is om dan voldaan te kunnen zeggen dat de wereld toch niet vergaan is, doen ze helemaal zelf.

Er was een storm. En als we rekening houden met die storm dan loopt het hier in Nederland meestal best aardid. Laten we dat in stand houden, juist door die waarschuwingen ook wel serieus te nemen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 23:52
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:10:
Toch ruitschade aan de storm overgehouden, gelukkig ervoor verzekerd dus morgen even langs Autotaalglas :) Ben toch blij, dat ik die ruitverzekering niet uit de autoverzekering gegooid hebt, want kost toch aardig wat zo'n ruit.

[Afbeelding: Ruitschade storm Ciara]

De € 135 eigen risico neem ik dan voor lief, want ik heb straks wel een vooruit zonder krassen. Mijn huidige vooruit heeft echt veel krassen :(
Wel heel erg toevallig als je al een nieuwe voorruit wilde en je auto er nog speciaal voor had verplaatst :o :+ Maar succes met je nieuwe ruit natuurlijk wel :)

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
incaz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:25:
Dat mensen eerst doen alsof het een soort apocalyptische profetie is om dan voldaan te kunnen zeggen dat de wereld toch niet vergaan is, doen ze helemaal zelf.
Precies, het s een waarschuwing en als je je daar aan houdt valt het reuze mee. Maar ook deze keer zijn er vrachtwagens omgeblazen, lagen er bomen om en vielen er bussen uit. Compleet terecht dat er een code oranje is afgegeven.

Dat het meeviel lijkt me eerder een reden voor een dikke duim omhoog naar het KNMI. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
Damn, volgens mij krijgen we hier in zuid Limburg nu de 2e ronde. Flinke windstoten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

FSSF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Wel heel erg toevallig als je al een nieuwe voorruit wilde en je auto er nog speciaal voor had verplaatst :o :+ Maar succes met je nieuwe ruit natuurlijk wel :)
Geluk bij een ongeluk noemen ze zoiets :X : mijn vooruit zit vol met hinderlijke krassen, steenslag etc. Maar verzekeringstechnisch geen redenen om de vooruit te vervangen en ik zou ook nooit in mijn hoofd halen, om fraude te plegen.

( Ik wil al zeker een jaar een nieuwe voorruit, omdat het op een zonnige zomerdag enorm hinderlijk is als de zon op je raam schijnt en je zicht minder wordt door die vele krassen. Maar zo'n ruit kost ongeveer € 400 en dat is best veel geld, dus dan maar wachten tot het verzekeringstechnisch kan.)

Mijn auto had ik echter bewust niet onder de boom gezet, omdat ik vooral gevaar zag in naar onder vallende takken. Of nog erger een boom die op je auto valt.....

Ik had echter nooit gedacht dat door de storm de vooruit zou barsten, of door hagel? Want vanmorgen is er ook nog hagel gevallen. Wel heb ik op het nieuws gelezen dat ramen van gebouwen kapot gingen door de storm, dus zo gek is het niet.
Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:40:
Is het nu verstandig om je auto te verplaatsen? Ondanks dat de WA+ juist stormschade dekt? Want ook in Limburg zou het flink los moeten gaan, dus dan lijkt het mij niet verstandig de auto in de buurt van een boom te laten staan.

Het probleem is echter: overal staan wel een paar bomen, dus de enige optie is een plekje uitkiezen welke niet direct onder een boom ligt. Want die verzekering is wel leuk.... wil al een tijd een nieuwe vooruit :X Maar liever natuurlijk niet, aangezien er een dashcam aan de vooruit bevestigd zit.
Dit schreef ik zaterdag, dus inderdaad wel een beetje grappig dat de vooruit toch schijnbaar een barst gekregen heeft. Mijn dashcam die heb ik dus van de ruit mogen halen, daar ben ik minder blij mee: want ik heb dit dubbelzijdige tape niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 10-02-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18
Ben het eens vwb dit soort stormen, dit was 20 a 30 jaar geleden een streng " het kan gaan spoken" waarschuwing in de journaals. Maarja voor hetzelfde geld hadden we dodelijke storm gehad, en dan moet ik mijn mond houden. Maar kan dit niet los zien vd klimaatverandering, alles vatten we onder die noemer van "wat wordt het erg" . Zal ook idd zo zijn, maar soms valt het nogal mee, Vond de storm van 2018 Januari in Amsterdam veel erger, toen stond mijn pand echt te zoeken naar zijn heipalen, zo erg viel de wind toen ons huis aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 16:55

dr.lowtune

Deugt niet

roffeltjes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Precies, het s een waarschuwing en als je je daar aan houdt valt het reuze mee. Maar ook deze keer zijn er vrachtwagens omgeblazen, lagen er bomen om en vielen er bussen uit. Compleet terecht dat er een code oranje is afgegeven.

Dat het meeviel lijkt me eerder een reden voor een dikke duim omhoog naar het KNMI. 8)
Eén van de redenen dat het bij ons erg meeviel was inderdaad omdat de meeste mensen in de straat wel iets aan voorbereiding hadden gedaan. Wij hadden bewust onze auto's niet onder bomen gezet, tuinmeubilair en kliko's waren vastgezet, dus dan voorkom je al de nodige ellende natuurlijk.

Ik vond het vandaag op de weg eigenlijk veel chaotischer dan gisteren! Nu is de dinsdag natuurlijk vaak wel wat drukker, maar gezien de 3 ongevallen die ik net op de A20/A12 tegenkwam denk ik dat veel mensen zich nog door de windstoten laten verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

dr.lowtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:26:
[...]

Ik vond het vandaag op de weg eigenlijk veel chaotischer dan gisteren! Nu is de dinsdag natuurlijk vaak wel wat drukker, maar gezien de 3 ongevallen die ik net op de A20/A12 tegenkwam denk ik dat veel mensen zich nog door de windstoten laten verrassen.
Ondanks dat Ciara misschien het land uit is, is de wind er niet zozeer minder om geworden, tuurlijk... de frequentie is minder, maar hier (twente) waaide het gisteravond/vannacht ook nog flink door, op dit moment zitten de windstoten ook weer rond de 72km/h... daar zaten ze op het hoogtepunt zondagavond ook op, dus eigenlijk is het voor de weggebruikers hetzelfde weer als zondag.

*Ansich ook wel weer kenmerkend voor de huidige media/mens, zondag code oranje: "Niks aan de hand/onzin/niets gezien," en vandaag eigenlijk hetzelfde weerbeeld: "Ja maar ze zeiden niks op het nieuws/knmi/enz..."

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 18:05

basvn

Breezand - NHN

De_Bastaard schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:59:
Damn, volgens mij krijgen we hier in zuid Limburg nu de 2e ronde. Flinke windstoten _O-
Blijft hier ook maar doorgaan net onder den helder.. :/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Sjah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:12:
Ben het eens vwb dit soort stormen, dit was 20 a 30 jaar geleden een streng " het kan gaan spoken" waarschuwing in de journaals. Maarja voor hetzelfde geld hadden we dodelijke storm gehad, en dan moet ik mijn mond houden. Maar kan dit niet los zien vd klimaatverandering, alles vatten we onder die noemer van "wat wordt het erg" . Zal ook idd zo zijn, maar soms valt het nogal mee, Vond de storm van 2018 Januari in Amsterdam veel erger, toen stond mijn pand echt te zoeken naar zijn heipalen, zo erg viel de wind toen ons huis aan.
In 2018 was het ook veel erger, toen heeft men een code rood afgegeven:

https://www.knmi.nl/kenni...stoten-op-18-januari-2018

Zo gek zijn ze nog niet daar bij het KNMI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09
Code Orange uitgeven is prima. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar het was gewoon een middelmatig stormpje. Met hier en daar schade ja. Maar de voorspelde windstoten van 130 a 140km/u bleven uit. Lijkt wel of die stormen veel slapper worden de laatste tijd in vergelijk met vroeger. Misschien ook kwestie van gevoel. Al met al was het voor mij een storm in een glas water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
basvn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:54:
[...]
Blijft hier ook maar doorgaan net onder den helder.. :/
Die windstoten zijn vervelend. Ik moet met mijn zoon 8km fietsen, grotendeels langs hoogbouw en over twee grote bruggen. Het viel me best tegen, op de laatste brug echt wel scherp moeten opletten. Blij dat ik erover heen was.

Vanmiddag haalt de oppas hem gewoon op met het OV.

En hier op het werk doen de automatische deuren in de garage het niet vanwege de winddruk, ik maar vergeefs met de pas tegen de lezer aan duwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:15
Ik kan geen topic vinden over Dennis Storm “pun intended”!

Maar ik heb persoonlijk het idee dat deze storm pittiger is dan storm Ciara...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CrazyFool schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:18:
Je kan er zelf toch één maken?
Niet echt. Ciara had rukwinden tot 130 km/h, bij Dennis lijkt het grotendeels niet verder te komen dan 75-90 km/h (binnenland) of 100 km/h (kustgebieden). Alleen boven Vlieland even 120 km/h gemeten, maar was één windvlaag.

Aldus het KNMI dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39

Onbekend

...

CrazyFool schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:18:

Misschien komt het doordat nu (veel) regen valt, terwijl het vorige week grotendeels droog was.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:59

odan

The dark side is within all!

Onbekend schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:03:
[...]

Misschien komt het doordat nu (veel) regen valt, terwijl het vorige week grotendeels droog was.
:?

Met de "storm" van vorige week heb ik juist veel regen gezien, deze "storm" heeft tot nu toe eigenlijk alleen een beetje wind veroorzaakt hier.

Wel al voor de 2e week op rij geen voetbal.... deze keer niet verplicht vanuit knvb, vermoeden dat de tegenstander er te weinig had dus afgelast door de "storm".

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Gisteren de schutting gemaakt. Dennis is al direct aan het testen of ik het wel goed heb gemaakt. De wind is al flink aan het opzetten weer. De regen valt tot nu toe mee in zuid-limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:44
Ik heb hier een regenpijp die bij zeer harde wind gaat trillen. Had er al een vaster gezet. Dankzij Dennis weet ik dat er nog een deze herrie veroorzaakt. Noord Limburg, geen druppel gezien. Waait voor mijn gevoel net zo hard als vorige week zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

De windstoten zijn hier (Twente) inderdaad vergelijkbaar met vorige week, heb inderdaad ook het idee dat het harder waait dan vorige week. Als het waar is wat ze zeggen dat vlak voor het regenfront de wind het hevigst is/word halen we vorige week wel in qua windstoten

Vorige week hoogste windstoot 88km/h nu was er net 1 van 80km/h

Vreemd dat vorige week zondag de eredivisie wedstrijden werden geschrapt, en nu bij vergelijkbare omstandigheden wordt er gevoetbald in Zwolle.

Hopen dat dat allemaal goed gaat daar... die krijgen over 20 minuten toch wel een stevig buitje over...

[ Voor 27% gewijzigd door Jelte,89 op 16-02-2020 17:04 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Wildfire

Joy to the world!

Hier in Tilburg lijkt Dennis toch echt erger te zijn dan Ciari. Het is hier echt een stuk onstuimiger dan vorige week. Veel zware windstoten en redelijk aanhoudend zware wind, dat was vorige week toch anders.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09
Hier idem dito in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ben de hele middag buiten geweest, heerlijk gewandeld in zuid oost Friesland. Tussen 12 en 2, stond er wel wind en zo nu en dan een licht buitje, maar totaal niet te vergelijken met vorige week, toen de toppen van sommige bomen de grond bijna raakten, toen spookte het hier echt. Na 2 uur nam de wind zelfs al af en werd het wat buiiger. Nu eigenlijk alleen nog regen.

[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 16-02-2020 18:26 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik zit nu even terug te kijken naar de vorige storm (18 jan. 2018) en toen haalden wij (Rijssen) hogere windstoten als nu (123,1km/u) : vreemd genoeg was ik toen niet zoveel bezig met het weer als nu,

https://www.buienradar.nl...ericht/weergrafieken/6290

Zelfs Vlissingen kwam daar niet aan: (117km/u)

https://www.buienradar.nl...ericht/weergrafieken/6310

Edit: deeplinken werkt niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 16-02-2020 18:33 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
wildhagen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:35:
[...]

Je kan er zelf toch één maken?

[...]

Niet echt. Ciara had rukwinden tot 130 km/h, bij Dennis lijkt het grotendeels niet verder te komen dan 75-90 km/h (binnenland) of 100 km/h (kustgebieden). Alleen boven Vlieland even 120 km/h gemeten, maar was één windvlaag.

Aldus het KNMI dan.
Dennis is hier in Amsterdam (veel) minder erg qua windsnelheid, maar tussen 17.30 en 18.00 ging het plotseling heel erg wild tekeer. regen kwam horizontaal voorbij en fietspad stond blank, zelfs hilarische golfjes met schuimkoppen. Maar dat was ook zo weer voorbij.

We vergeten altijd dat het heel erg lokaal is, een paar jaar geleden belde ik mijn vrouw en zei dat ze een lift naar huis moest nemen ipv door het bos te fietsen.

Vrouw: Nee hoor, waait hier nauwelijks (5km hemelsbreed).
Ik: Uhmm.... dit moet je zien

=> Ik stuurde een filmpje van een boom die op dat moment over het fietspad schoof :X

Vrouw: Uhm ik vraag of iemand me naar huis kan brengen.

Onderweg zag ze drie auto's die de kant in waren geblazen. Bos waar ze doorheen wou fietsen was een ravage. :+

Dus als mensen vinden dat Dennis erger is dan Ciara kan dat voor die specifieke plek prima waar zijn. Net zoals dat je een paar kilometer verderop kan denken dat het hooguit een flink briesje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:52

aapelite

Do the kirby!

Wildfire schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:07:
Hier in Tilburg lijkt Dennis toch echt erger te zijn dan Ciari. Het is hier echt een stuk onstuimiger dan vorige week. Veel zware windstoten en redelijk aanhoudend zware wind, dat was vorige week toch anders.
Idem hier in Rijen.

De boom in de tuin beaamt het. Die ligt nu tegen de uitbouw.

Ik denk vooral door de aanhoudende windstoten. Ciara had wel kortstondig harde stoten, maar deze hielden aan.

[ Voor 12% gewijzigd door aapelite op 16-02-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Wildfire

Joy to the world!

[b]aapelite schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:17:[/b

[...]

Idem hier in Rijen.

De boom in de tuin beaamt het. Die ligt nu tegen de uitbouw.

Ik denk vooral door de aanhoudende windstoten. Ciara had wel kortstondig harde stoten, maar deze hielden aan.
Ik kom morgen wel even ramptoerist spelen, mijn eerste werkbon morgen is in Rijen. :P

Ik hoop dat het geen ernstige schade is. Gelukkig tot nu toe hier niets aan de hand, heb nog maar even bij m'n ouders gechecked en daar gelukkig ook niets aan de hand.

Blijft toch altijd even druk maken tijdens zo'n storm, schade is nooit leuk...

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2020 22:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ging hier net weer even 10 minuten helemaal los (Amsterdam), hagel kwam horizontaal voorbij (lekker als je net tegen de wind in moet). Blijft onstuimig (zal officieel geen Dennis meer zijn?). Volgens weerstation was het een 70kmpu+ windstoot, dus dat is 8bft.

Ennnnn net nu ik type een onweersklap :+

[ Voor 26% gewijzigd door roffeltjes op 17-02-2020 12:44 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste