Om met de warme dagen even terug in te pikken op dit topic...
Airco's met dubbele slangen zijn inderdaad zeer lastig te vinden (in europa?).
Deze lente kocht ik een mobiele airco (whirlpool pacw212hp, komt af en toe voorbij op dagaanbieding site...) en vervolgens heb ik een 2e slangaansluiting gemaakt mbv een 3d-printer.
De aansluiting is in essentie een bakje dat over de aanzuiggrill van de condensor past en waarop een standaard slang van 15cm in aangesloten kan worden. Het bakje werd met tiewraps op de bestaande grill bevestigd.
Airco lijkt goed te werken. Gisteren was het hier een aangename 21°C in de leefruimte (ongeveer 45m2) terwijl er buiten een tropische 35°C heerste.
Foto's hieronder, stuk werd in 2 kleuren geprint bij een gebrek aan wit filament
.
Bij interesse kan ik het design van de aansluiting met jullie delen.
Airco's met dubbele slangen zijn inderdaad zeer lastig te vinden (in europa?).
Deze lente kocht ik een mobiele airco (whirlpool pacw212hp, komt af en toe voorbij op dagaanbieding site...) en vervolgens heb ik een 2e slangaansluiting gemaakt mbv een 3d-printer.
De aansluiting is in essentie een bakje dat over de aanzuiggrill van de condensor past en waarop een standaard slang van 15cm in aangesloten kan worden. Het bakje werd met tiewraps op de bestaande grill bevestigd.
Airco lijkt goed te werken. Gisteren was het hier een aangename 21°C in de leefruimte (ongeveer 45m2) terwijl er buiten een tropische 35°C heerste.
Foto's hieronder, stuk werd in 2 kleuren geprint bij een gebrek aan wit filament
Bij interesse kan ik het design van de aansluiting met jullie delen.
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/X7WlLxLp7jWoXw9JkznqPO0W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C1OGyNw06hZu7aI8QfLNQagq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VCSuMAXzbv975M7Q2WCGuNbl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fkNs67hYaWCJMgCIeJ9SO5IW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jnUxAWy2ZBUKXnHvZkhlUbyX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8oIkbxQ1RRJJcwb5VvTNHPet.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/m6lx4MJhU3gg6YglRQKrgdTH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7UuhwqdsewfQ9U0fbkiYpNJv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/I5A7VVlRV0NZt24Zre9GhZij.jpg?f=fotoalbum_tile)