Aanschaf design compact/satelliet systeem met 4K

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:58
Wij hebben afgelopen maandag de stukadoor thuis gehad en onze wensen kenbaar gemaakt. Wij hebben er toch voor gekozen om rechtstreeks op de wand te gaan projecteren. Deze wand gaat een speciale afwerking krijgen met als primaire doel: Zo strak mogelijk en afwasbaar/lichtgrijs van kleur voor beter contract.

Verwachting is dat dit over circa 6 maanden gereed kan zijn (mits akkoord op offerte). Nu zit ik echter met een "dilemma" m.b.t. luidsprekers. Gezien wij de inrichting ook omgooien kan ik mijn huidige luidsprekers (te lomp) niet meer kwijt en moet ik op zoek naar een nieuwe set.

Mijn eisen zijn op zich niet zo heel erg spannend maar de combinatie hiervan maakt het blijkbaar toch lastig... Als referentie naar waar ik naar op zoek ben;

Bose Lifestyle 650;
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/radiobakkeralkmaar.nl/wp/wp-content/uploads/2018/06/Bose-Lifestyle-650-zwart-1.jpg?fit=1000%2C500&ssl=1
  • Compact/satelliet systeem
  • Design
  • 4K (gebruik ik nu nog niet maar nieuwe aanschaf moet minstens 4K aankunnen)
  • Geluidskwaliteit (afgaande op reviews, rekening houdende met dat dit een satelliet systeem is)
Hoewel ik deze nog in het echt moet bekijken, sluit deze set (op papier) perfect aan op mijn eisen op één punt na; De prijs :X

Een wopping 4500 euro is (hoewel deze set redelijk vaak te vinden is voor rond de 3850 euro) erg veel geld natuurlijk. Indien ik niets anders kan vinden: So be it... Ik dacht voor dit geld (of minder(!)) zal er vast meer leuk spul te vinden zijn echter kan ik vrij weinig gevonden krijgen...

Dat ik geen concurrerende alternatieven kan vinden die qua design en formfactor gelijkwaardig zijn wilt natuurlijk niet zeggen dat deze er niet zijn.. Uiteraard hoeft het geen "all-in-one" set te zijn :Y)

Ik wil voor de duidelijkheid géén boekenplank luidsprekers aan de wanden hangen (dat heb ik nu met de rears en nuja... het ziet er gewoonweg niet uit en ik kan ze niet kwijt op een stand o.i.d. Daarnaast hoef ik geen rekening te houden met muziek, het is puur en alleen voor film/series. Voor muziek heb reeds een andere oplossing :)

PS: Ik ben mijn er bewust van dat ik er qua geluid hoe dan ook op achteruit zal gaan van zuilen/boekenplank luidsprekers afkomende, echter is het doel een strakke uitstraling met zo min als mogelijk verlies op geluidskwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 05-02-2020 07:58 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Omg €4500 voor een Bose melkpakjes systeem ... ik zou dat in geen 4500 jaar daar voor over hebben. Maar goed, ik snap dat je bepaalde compromissen moet gaan maken maar dat je een dergelijk bedrag wil uitgeven aan Bose snap ik echt niet. Je betaalt denk ik minimaal €3500 voor de naam Bose. Er is overigens al eens eerder een dergelijke topic omtrent deze set geplaatst: Bose lifestyle 650

Persoonlijk zou ik toch verder kijken naar een alternatieve set die minimaal dezelfde prestaties levert voor waarschijnlijk een schijntje van de prijs. Kan je het overige budget mooi stoppen in je overige apparatuur (je beamer bijv).

edit:

Voor een fractie van de prijs heb je echt al heel goede opties als je toch kijkt naar satelliet systeempjes:

- pricewatch: Q Acoustics Q7000i 5.1 (Wit, Zwart)
- pricewatch: Onkyo SKS-HT978THX (Zwart)
- pricewatch: Kef T105 (Zwart)

Zelf nog wel een AV receiver bij aankopen maar geeft je ook veel meer vrijheid. Je houdt dan een heleboel centjes in de zak. Ik ken de systemen allemaal niet IRL maar ik denk dat ze minimaal (aldaniet beter) presteren dan die Bose oplossing. Ik heb werkelijk waar nog nooit een Bose oplossing gehoord waar ik heel warm van werd eerlijk gezegd.

[ Voor 39% gewijzigd door renzo4000 op 05-02-2020 08:24 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

Reacties afgesplitst vanuit Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49. Zoals in de TW staat: voor aankoopadvies is Consumentenelektronica Aankoopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:50:
Wij hebben afgelopen maandag de stukadoor thuis gehad en onze wensen kenbaar gemaakt. Wij hebben er toch voor gekozen om rechtstreeks op de wand te gaan projecteren. Deze wand gaat een speciale afwerking krijgen met als primaire doel: Zo strak mogelijk en afwasbaar/lichtgrijs van kleur voor beter contract.

Verwachting is dat dit over circa 6 maanden gereed kan zijn (mits akkoord op offerte). Nu zit ik echter met een "dilemma" m.b.t. luidsprekers. Gezien wij de inrichting ook omgooien kan ik mijn huidige luidsprekers (te lomp) niet meer kwijt en moet ik op zoek naar een nieuwe set.

Mijn eisen zijn op zich niet zo heel erg spannend maar de combinatie hiervan maakt het blijkbaar toch lastig... Als referentie naar waar ik naar op zoek ben;

Bose Lifestyle 650;
[Afbeelding]
  • Compact/satelliet systeem
  • Design
  • 4K (gebruik ik nu nog niet maar nieuwe aanschaf moet minstens 4K aankunnen)
  • Geluidskwaliteit (afgaande op reviews, rekening houdende met dat dit een satelliet systeem is)
Hoewel ik deze nog in het echt moet bekijken, sluit deze set (op papier) perfect aan op mijn eisen op één punt na; De prijs :X

Een wopping 4500 euro is (hoewel deze set redelijk vaak te vinden is voor rond de 3850 euro) erg veel geld natuurlijk. Indien ik niets anders kan vinden: So be it... Ik dacht voor dit geld (of minder(!)) zal er vast meer leuk spul te vinden zijn echter kan ik vrij weinig gevonden krijgen...

Dat ik geen concurrerende alternatieven kan vinden die qua design en formfactor gelijkwaardig zijn wilt natuurlijk niet zeggen dat deze er niet zijn.. Uiteraard hoeft het geen "all-in-one" set te zijn :Y)

Ik wil voor de duidelijkheid géén boekenplank luidsprekers aan de wanden hangen (dat heb ik nu met de rears en nuja... het ziet er gewoonweg niet uit en ik kan ze niet kwijt op een stand o.i.d. Daarnaast hoef ik geen rekening te houden met muziek, het is puur en alleen voor film/series. Voor muziek heb reeds een andere oplossing :)

PS: Ik ben mijn er bewust van dat ik er qua geluid hoe dan ook op achteruit zal gaan van zuilen/boekenplank luidsprekers afkomende, echter is het doel een strakke uitstraling met zo min als mogelijk verlies op geluidskwaliteit.
De set die direct bij mij op komt is deze van Focal.

pricewatch: Focal Dome Flax Pack 5.1 (Zwart)

Receiver erbij

pricewatch: Denon AVR-X1600H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij moeten vooral de kleuren matchen als je dingen op de muur gaat hangen. Ga je voor een witte/lichtgrijze muur, dan is m.i. alles wat niet wit/lichtgrijs is per definitie lelijk, omdat het gewoon te veel opvalt en op je af komt. Daarentegen; ga je wel voor iets wits, dan kan het ook groot en lomp zijn zonder teveel aanwezig of lelijk te zijn en komen m.i. zelfs vloerstaanders weer binnen bereik.

Ik zou in jouw geval, en aangezien je al een andere oplossing hebt voor muziek, denk ik gewoon ergens een soundbar met subwoofer verstoppen (kastje wat je opendoet als je tv gaat kijken ofzo), dat geeft de strakste uitstraling gok ik zo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Nog een paar alternatieven:

Deze heeft een bekende van mij ook, alleen werd die destijds met een andere subwoofer geleverd. Voor muziek is die niet geweldig vanwege het freqentiebereik van de kleine speaker, maar met films is het echt dikke prima.

https://www.teufelaudio.n...power-edition-p17626.html

Aangezien Films toch wel het belangrijkste voor je zijn kun je ook nog is kijken naar deze Focal 5.1.2 set. De front speakers hebben beiden een extra speaker die naar het plafond gericht is waarmee je dus het Atmos effect via het plafond krijgt. De Denon X1600H heeft ook 2 kanalen voor de hoogte dus met films wellicht een leuk extraatje. Verwacht uiteraard geen volledige Atmos zoals je krijgt met een speaker die aan het plafond hangt, maar vaak geeft via plafond reflectie toch een ruimtelijk effect.

pricewatch: Focal Sib Evo 5.1 Dolby Atmos (Zwart)

Tevens nu leuk in de aanbieding bij Kamera Express

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Poeh, zelfs al werd die Bose set met 50% afgeprijsd, dan lijkt het me nog geen goede deal.

Alternatieven waar ik aan zat te denken:
- Bowers & Wilkins MT-60D
- Focal Dome Flax 5.1
- KEF T205 Systeem
- Bowers & Wilkins MT-50

Allen compact, uit de categorie "design", een pak goedkoper. Receiver er bij en je bent ook nog eens vele malen flexibeler, hebt meer mogelijkheden en beter geluid.

[ Voor 15% gewijzigd door S1NN3D op 05-02-2020 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Ook een idee: https://www.klipsch.com/in-wall-speakers

Aangezien de stukadoor nog moet komen, zou je ook degelijke oplossing kunnen kiezen. Frontjes in de kleur van je muur en volledig verwerkt tot een glad geheel en een pak beter geluid.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Thnx allemaal tot zover :)

Uiteraard blijven tips zeer welkom!

@renzo4000 ik heb inderdaad inbouw speakers overwogen echter... dat is mij iets teveel risico wat betreft vervangingsopties bij defecten etc. Daarnaast zijn ze erg kostbaar maar goed dat is de Bose ook.

@S1NN3D
Die Bowers & Wilkins MT-50/D60D heb ik ook voorbij zien komen echter spreekt mij het design niet echt aan. Wel stond deze nog op mijn lijst om een keer te beluisteren.

De KEF T205 kende ik niet, ziet er interessant uit al zit ik nu meer naar de T305 te kijken. Weliswaar zijn deze een stuk groter dan wat ik in eerste instantie in gedachten had echter zijn ze vrij plat waardoor ik weinig problemen verwacht. Wel grappig dat deze juist bedoeld zijn i.c.m. een flatscreen terwijl ik een "geen" screen situatie heb :)

Uiteraard is online kijken nogal lastig om de daadwerkelijke kwaliteit te beoordelen. Wellicht heb je de KEF's ooit gehoord? Omdat je aangeeft dat deze beter klinken of is dit op basis van specificaties?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:31:
Uiteraard is online kijken nogal lastig om de daadwerkelijke kwaliteit te beoordelen. Wellicht heb je de KEF's ooit gehoord? Omdat je aangeeft dat deze beter klinken of is dit op basis van specificaties?
Nee, deze heb ik niet specifiek gehoord. Maar Bose is imho (en vele anderen) een zwaar overpriced designmerk waar de prijs-kwaliteitsverhouding volledig zoek is.

Heb wel eens wat Bose sets gehoord en was nooit onder de indruk. En al helemaal niet als je de prijs in gedachten houdt.

Ook voldoende speaker sets gehoord die aanzienlijk goedkoper waren. En aanzienlijk beter klonken. Als je een set van de genoemde bekende speakerfabrikanten koopt, kun t.o.v. die Bose set vrij moeilijk een miskoop doen.

Zelf gaan luisteren is altijd het beste idee. Een paar uurtjes investeren om jaren plezier te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
@S1NN3D Ik zie wat tegen een luistersessie op daar ik bang ben dat t.o.v. wat ik nu heb staan (fronts zijn 2 flinke 3-weg zuilen) het hoe dan ook zal tegenvallen.. :+

Maar ik moet zeggen dat die KEF's mij wel aanspreken. Groter dan ik had gewild maar wel plat wat een hoop goed maakt. Vooralsnog staat die nu op nummer 1 met als voordeel t.o.v. de Bose: Prijs (1/3e, hoewel hier dan geen receiver bij zit). Flexibeler qua randapparatuur (receiver die ik nu heb volstaat zolang ik niet naar 4K over ben).

Bedankt allen zover :)

Ik zal nog wel laten weten wat het is geworden en hoe e.e.a. bevalt t.o.v. full size speakers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Update: Ik heb zitten zoeken naar een dealer die de KEF T305 (of T205) heeft staan om te beluisteren, echter geen succes. De serie is natuurlijk ook al 9(!) jaar oud en wellicht niet heel interessant meer om te showen.

Anyways... Vele reviews (o.a. deze) gelezen en vrijwel niets dan lof. Ook ben ik een review tegengekomen waarbij iemand met zijn Martin Logan Elektrostatische set (die 2.5 keer zo duur was) wilde pronken aan een man of 10 en stiekem deze set had aangesloten, kreeg pas na enige tijd van 1 iemand een opmerking van hey...? Ik durf het dus wel blind (of doof?) aan!

En mocht het alsnog tegenvallen... iets met WKOA :+

Wel heb ik een 2e KEF T2 subwoofer erbij besteld gezien dit het enige punt was dat bij (vrijwel) iedere review terugkwam. Niet dat deze subwoofer tegenviel, maar gezien de kracht van de T305's was een 2e aan te raden. Daarnaast heb ik in het verleden ook een 2e subwoofer gehad waarbij de bas in zijn geheel in de ruimte beter / stabieler was dus vandaar toch maar de 2e erbij besteld. Gezien Stassen een leuke aanbieding heeft op de complete set vallen de kosten desondanks erg mee t.o.v. wat ik eerst voor ogen had (grofweg de helft maar dan wel met twéé subwoofers).

Bedankt allemaal! Zodra er wat te showen valt zal ik dit wel in het daarvoor bedoelde topic terugkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de genoemde Focal speakers als rear in mijn setup. Ze klinken heerlijk.

Edit: zie dat je al gekozen hebt. Veel plezier ermee (y)

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 06-02-2020 22:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:14

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb zelf een jaar of 7 geleden een setje KEF E305 gehaald, die klinken met name bij films waanzinnig goed. Die set was toen 799 met een dagdeal, beetje knappe receiver erbij (ik heb een Yamaha) en je bent voor net iets meer dan 1000 euro klaar.

De E305 zal niet meer leverbaar zijn, maar vast nog wel een opvolger. Of anders op Marktplaats een deal scoren?

Edit: En ook ik moet voortaan het topic eerst helemaal doorlezen :+

[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 07-02-2020 09:34 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:52 ]

Pagina: 1