Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Wat is je budget? +/- 5000€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... 4KTV + PS4pro + Externe HD + Muziek in een zone.
Muziek in een andere zone daarvan heeft ik reeds de boxen en deze zijn inbouw. Zijn 2 inbouwboxen in mijn keuken/eetruimte.

Betreft een woning waarbij ik op zoek ben naar een 5.1 opstelling is.
Enige belangrijke nadeel is dat in de betonnen gewelven (= in plafond) reeds 4 kabels voorzien zijn voor geluid boxen (=opbouw).
Als men boxen aan het plafond hangt valt dit heel snel lomp en bombastisch uit. Daarom viel mijn oog op de Bose lifestyle 650. Men kan deze verfijnde boxen degelijk monteren aan het plafond zonder dat dit echt lompt uitvalt. Wat natuurlijk een belangrijke vereiste is.

https://www.bosebelgium.b...em.html#ProductTabs1_tab1

https://www.bose.nl/nl_nl...el_ceiling_brackets_black

Heb reeds gekeken naar Yamaha / B&W / KEF & Klipsch maar daar lijk ik niets te vinden.
  • Iemand ervaring met de Bose lifestyle 650? Betrouwbare review?
  • Hoe is de geluidskwaliteit van de Bose lifestyle 650?
  • Prijs/ kwaliteit gerechtvaardigd?
  • Zijn er mogelijke andere opties dat ik over het hoofd zie?
Wat ik momenteel heb is:

Samsung UE65HU7500L pricewatch: Samsung UE65HU7500L Zwart
Yamaha YSP 2500 product: Yamaha YSP-2500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

4500 euro voor die Bose set... Je betaalt zeker meer dan de helft van dat bedrag voor de naam, het design en daarna nog opties als de draadloze subwoofer. Voor 4500 euro zet je - los van je eisen - een set neer die rondjes om de Bose loopt en qua opties en geluid vele malen beter zal klinken. Het zal er dan alleen wat minder fancy uit zien qua vooral de center speaker en receiver. Voor prijs-kwaliteit moet je zeker niet bij Bose zijn. Het zou mijn keuze dan ook zeker niet zijn. In de specs zie ik ook wat aparte dingen. Zo benoemen ze decoders voor Dolby Digital en Dolby TrueHD, maar DTS HD ontbreekt. Dat zou toch wel een minpunt zijn aangezien het gros van het bronmateriaal beschikbaar over die audio track.

Het nadeel van de eis dat je kleine speakers wilt en die ook nog eens in de hoek van de ruimte op wilt hangen. De positie van speakers en akoestiek van de ruimte zijn erg belangrijk. Ook het punt dat je kleine speakers wilt maakt het qua geluid niet veel beter. Hoe kleiner de speaker des te minder ruimte is er om druk op te bouwen of plek voor units die wat laag weer kunnen geven. Dat leidt er toe dat dergelijke setjes veelal zwaar op de subwoofer leunen doordat de subwoofer niet alleen het sublaag moet doen maar ook het midlaag. Waar je normaal een subwoofer op 60 - 100 Hz af wil kappen ga je met dergelijke speakers met gemak naar de 150 Hz en hoger. Bose geeft geen specificaties op van het frequentiebereik, maar een speaker van nog geen 5 x 5 cm zal zeker niet laag gaan in zijn bereik. Doordat de subwoofer in die regionen op het oor geplaatst kan worden krijg je een lastige(re) situatie qua plaatsing en afstelling. Dat nadeel is dus inherent aan de opbouw van de set en geldt niet specifiek voor Bose.

Hoe dan ook, ik denk dat als je een beetje audio winkel binnen loopt dat je al meer en beter kan krijgen dan de Bose. Je zegt vier merken speakers bekeken te hebben, vanwaar ben je daar gestopt? Er zijn tientallen merken speakers. Wat is er mis met de B&W Mini Theatre of de KEF E-serie? Toch relatief kleine speakers en geschikt om te monteren hoe je wilt. Nog kleiner kan ook, kijk eens naar een Monitor Audio Radius serie, Boston Acoustics Soundware of een Focal Dome. Er zijn vast nog meer merken, maar die drie schieten me zo even te binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-01-2018 04:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zijn stuk voor stuk systemen die beter klinken, maar ook grotere speakers hebben. Dat is onlosmakelijk.

Met Bose koop je geen superverfijnde hifi. Maar je koopt wel een zeer degelijk apparaat dat gewoon doet wat het moet doen en dat echt gericht is op het ver weg kunnen werken van speakers. Als dat je eis is, dan is er eigenlijk niet echt een alternatief. Dat het geen DTS HD kan, zou mij in het geval van dit soort sets echt een worst zijn. Dat is echt iets wat je doet als je ook al de beste speakers hebt en de laatste puntjes op de i wilt zetten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:33
FeaR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 03:59:
. Zo benoemen ze decoders voor Dolby Digital en Dolby TrueHD, maar DTS HD ontbreekt. Dat zou toch wel een minpunt zijn aangezien het gros van het bronmateriaal beschikbaar over die audio track.
In Kodi kun je de passthrough “uitzetten”, dan zal het doorgegeven worden in LPCM, wat op hetzelfde neer komt en wel wordt ondersteund. Gewoon de originele audio track dus, ipv dts-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat er om heen te werken is weet ik en ik betwijfel op een set als de Bose ook zeker de meerwaarde. Het is alleen dat als ik €4499,- voor een surround set neer leg ik wil dat het compleet is en dat ik geen gedoe heb met het anders instellen van bronnen. Hetzelfde idee heb ik met de Sonos Playbar die geen DTS 5.1 doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hoeft er niet zo moeilijk over te doen. Die Bose speelt gewoon netjes 5.1 geluid af. Die DTS HD is gewoon backwards compatible met DTS. Dus het werkt out of the box prima met alle bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Moeilijk doen is een groot woord, maar als jij vind dat het moeilijk doen is soit. Zoals gezegd gaat het er mij niet om dat het wel werkt en/of backwards compatible is, ik vind het gewoon niet kloppen bij een dergelijk bedrag. Dat is een mening/gevoel en dus persoonlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 04-01-2018 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
FeaR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:34:
Moeilijk doen is een groot woord, maar als jij vind dat het moeilijk doen is soit. Zoals gezegd gaat het er mij niet om dat het wel werkt en/of backwards compatible is, ik vind het gewoon niet kloppen bij een dergelijk bedrag.
Ik snap je punt zeker wel hoor, je hebt deels misschien ook gelijk als je puur naar specs / prijs verhouding kijkt. Maar bepaalde merken/typen/producten bieden nu eenmaal een ander soort meerwaarde t.o.v. de concurrentie, onderscheiden zich op een andere manier. Dit is eigenlijk zo in alle productgroepen. Dat je deels betaald voor het merk klopt, zo ook bij kleding/auto's/vaatwassers etc. Wat ook klopt is dat bepaalde merken, zo ook Bose, specifieke eigenschappen kent die mensen aantrekken. In dit geval dus: strak design, compact, stylistisch, voor de meesten toch een goed geluid (of het de prijs rechtvaardigt is punt 2!) and so on.
Bij Sonos draait het ook om het gemak, het draadloze aspect, mooie interface, etc. Blijkbaar is dit toch belangrijk voor consumenten, ook al zijn er misschien sets die puur qua geluid beter klinken (overigens wat is echt "beter", daar zit ook wel wat smaakverschil in).

Uit eigen ervaring weet ik in ieder geval dat Kodi zeer makkelijk werkt en dat de audiotracks die ondersteund worden, alsmede andere specs, voor ieder persoon weer anders zijn in de mate van belangrijkheid. Mijn vriendin (maar ook ik) willen ook geen grote zuilen en een grote versterker in onze woonkamer. Dat dit misschien beter klinkt geloven we best, so be it. Design, gebruiksgemak, plaatsgebrek; het speelt allemaal een rol.
Zoveel mensen, zoveel wensen :)

Dit maakt het overigens wel heel lastig om te zeggen of het de prijs rechtvaardigt, of dat het mooi klinkt. Ik denk dat het systeem voor het gemiddelde huishouden top zal klinken en je ook echt bovengemiddeld goed geluid in huis zal halen t.o.v. andere mensen in je straat bijvoorbeeld. Wat je bereid bent uit te geven voor de specifieke kenmerken en het merk is een tweede. Puur qua geluid zal er vast wat beters zijn.. maar misschien niet kant en klaar in één doos en in een compact formaat.

Edit: @Kenshee13 : Ik zou ook zeker proberen in hifi zaken te gaan luisteren. Dan kun je, al dan niet in een afgesloten ruimte, ook vaak verschillende sets met elkaar vergelijken. Het blijft ook een kwestie van smaak, zowel qua design als qua geluid. Alleen de specs liggen sowieso vast denk ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 04-01-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
@remzor Ik kan me heel goed vinden in jouw laatste post.

Natuurlijk wil ik het beste geluid voor de beste prijs, maar het oog wil ook wat en zo veel meer.
Maar er zijn bepaalde eisen waar veel systemen niet aan voldoen.
Zoals geen inbouw, compacte boxen (= zorgt er meteen voor dat de kwaliteit van het geluid een stuk minder is) & als het aan plafond hangt dat hij niet al te veel opvalt.

Ik heb nu een Yamaha YSP 2500 en met een BOSE systeem (of ander) zal dit een serieuze upgrade zijn kwa geluidsbeleving.

Ik heb al verschillende systemen kunnen beluisteren in HIFI winkel(s). Maar steeds was het geluid heel netjes maar waren de boxen te lomp of waren er amper of geen plafondbeugels voor voorzien.

Indien iemand bepaalde systemen weet zoals @FeaR mag je dit gerust laten weten. Zo heb ik de Focal Dome leren kennen wat een interessant systeem lijkt te zijn. Maar zijn daar ergens betrouwbare reviews van te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Wat het grootste "nadeel" van alle kleine speakers is, is het magere laagbereik. De subwoofer moet het eerder overnemen en meestal op een frequentie die voor ons gehoor te plaatsen is. Bij stereo speakers maakt dat niet uit, maar omdat er meestal maar 1 subwoofer is, hoor je precies waar deze staat. Hoe storend je dat vindt, zal per persoon verschillend zijn.

Heb je er last van en wil je het verhelpen zonder naar grotere speakers te moeten grijpen, dan is een multisub opstelling de enige oplossing. Het valt niet in het straatje "subtiel en eenvoudig", maar geeft (mits goed geplaatst en afgesteld) een zeer goed resultaat.

Hm... Ik zie nu dat die vlieger niet opgaat ivm de "speciale" bose-connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
3 voorstellen reeds ontvangen, geef gerust jullie mening.

Voorstel 1 Home cinema

Surround systeem met opbouw luidsprekers Bose Lifestyle 650 4499 euro
* Beugelset plafond Omni-jewel : (4 stuks ) : 160 euro
* Beugel Bose center Omni-jewel : 30 euro
* Stereo ampli Bose S1-5 : 499 euro
 Inbouwboxen keuken bestaande
 Draaibare beugel SPM 100 : 199 euro
 Bekabeling HDMI, optical. stroomverdeling + klein materiaal : 245 euro
 Swith 8 P netwerk : 65 euro
 Werk installatie omvattende plaatsen TV, wandbeugel, bekabeling Beugels + luidsprekers + center + toestellen + afregeling & configuratie 795 euro

TOTAAL: 6492€

Voorstel 2 Home cinema

Surround systeem met opbouw luidsprekers Bose Accoustimass 10 1280 euro
* Beugelset plafond : (4 stuks ) : 140 euro
* Beugel Bose center : 35 euro
* Surround receiver Yamaha met 2 de zone RXA 1070 : 1499 euro
 Werk installatie omvattende plaatsen TV, wandbeugel, bekabeling
Beugels + luidsprekers + center + toestellen + afregeling & configuratie 795 euro

TOTAAL: 4258€

Voorstel 3 Home cinema

 Surround systeem met opbouw luidsprekers Focal 5.1Dome
1899 euro
* Surround receiver Yamaha met 2 de zone RXA 1070 : 1499 euro
 Werk installatie omvattende plaatsen TV, wandbeugel, bekabeling
Beugels + luidsprekers + center + toestellen + afregeling & configuratie
795 euro

TOTAAL: 4702€

[ Voor 20% gewijzigd door Kenshee13 op 06-01-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zou eens navragen wat valt onder "Bekabeling HDMI, optical. stroomverdeling + klein materiaal : 245 euro" en "Swith 8 P netwerk : 65 euro". In de TS staat dat er al kabels voorzien zijn, dan lijkt het me een hoog totaalbedrag. Kabels hoeven zo duur niet te zijn namelijk. Als men ook nieuwe electra aan gaat leggen dan kan ik me er meer bij voorstellen. Idem met de switch, een beetje 8 poorts switch heb je voor drie tientjes.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 06-01-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:01

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Kabels en dergelijken hoeven/moeten(!) niet duur te zijn!
Ik bestel ze altijd bij deze jongen: https://www.allekabels.nl/

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Winkels mogen van Bose geen korting op hun producten geven. Op zich zie je dus dat Bose overal even duur is (adviesprijzen) en dat er geen set korting gegeven wordt. Maar een minimaal 10% korting is bij zo'n enorm bedrag wel te verwachten. Ik denk dat bij deze deal installatie (en misschien kabels) gratis erbij niet zo heel gek is. Dat zijn allemaal enorm hoogmarge zaken voor zon leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ervaring met de voorloper van de Lifestyle 650 en kan in ieder geval bevestigen dat voor 5.1 surround sound het systeem geweldig mooi was. De helicopters vlogen over je huis, zogezegd. Ik had de subwoofer aan de zijde van de TV liggen. HiFi ga je zo te lezen anders oplossen, i.e. in een andere zone; lijkt mij een goed idee. Surround muziek afspelen wordt algauw vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Ik heb jullie de prijzen meegegeven zonder korting en lopende kortingen. In verband met kabel prijzen zal dit sowieso in verdere mindering worden gebracht aan de hand van het materiaal waar ik over beschik.

Persoon die de offerte heeft gemaakt heeft alles en zo volledig mogelijk willen zijn om achteraf geen extra kosten te hebben. We spreken over een uiterst maximum bedrag. Ik heb liever op het einde van de rekening een minder bedrag te betalen dan een hoger dat voorzien was.

Wat zijn jullie adviezen in verband met deze 3 voorstellen? Prijs/kwaliteit/design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kenshee13 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:19:
Wat zijn jullie adviezen in verband met deze 3 voorstellen? Prijs/kwaliteit/design?
Waarom vraag je dit aan ons? Het is toch al duidelijk dat je hier hifi liefhebbers treft die het belangrijk vinden om wat grotere sattelieten te nemen. Jij wilt dit liever niet, dus jij moet die afweging maken. Van de drie sets heb ik op papier de meeste vertrouwen in het geluid van die set met focal speakers, omdat die gewoon fatsoenlijke woofers enzo hebben. Maar ik zie ook wel dat die bose speakers veel eleganter zijn. Dit staat al in dit topic, dus dat kunnen we nog wel 5 keer herhalen, maar dat lijkt me niet zo nuttig.

Persoonlijk vind ik sattelietspeakers eigenlijk altijd lelijk, dus ik zou het zoveel mogelijk onzichtbaar willen hebben, of gewoon normale speakers kopen. Misschien kan je een concrete vraag stellen waar je nog aan twijfelt, daar kunnen we wel mee helpen. Kiezen moet je echt zelf doen.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 06-01-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Iemand ervaring met Cabasse? http://www.cabasse.com/cabasse_product/pack-5-1-eole-3/
Verschillen met focal dome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinneke
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-07-2022
heb je nu die bose lifestyle gekocht ?

ik vraag me af of je met een surround systeem ook je muziek kan afspelen ?
ik bedoel hiermee : heb je dan stereo of moet je op iets letten bij de installatie/aanschakeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
dinneke schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:21:
heb je nu die bose lifestyle gekocht ?

ik vraag me af of je met een surround systeem ook je muziek kan afspelen ?
ik bedoel hiermee : heb je dan stereo of moet je op iets letten bij de installatie/aanschakeling ?
In principe doen alle speakers mee, ook bij muziek. Je kunt in de app wel de surround speakers uitschakelen bijvoorbeeld wanneer je naar muziek luistert of het volume hiervan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1191722

Beetje een late reactie.
Maar ben zelf erg tevreden met bose 650. Boxen zijn geweldig en bijna niet zichtbaar. Prachtig design. Geluid is een verrijking en een nieuwe beleving bij nummers die ik dacht goed te kennen. Alles is inbegrepen en geheel compleet. Ik heb alleen de muurbeugels voor 2 keer 49 euro betaald en 29 euro voor de zondag. In totaal was ik 3600 euro kwijt. De moeite waard om even naar Duitsland voor te rijden. Mocht je meer willen weten hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1191722

Beetje een late reactie.
Maar ben zelf erg tevreden met bose 650. Boxen zijn geweldig en bijna niet zichtbaar. Prachtig design. Geluid is een verrijking en een nieuwe beleving bij nummers die ik dacht goed te kennen. Alles is inbegrepen en geheel compleet. Ik heb alleen de muurbeugels voor 2 keer 49 euro betaald en 29 euro voor de soundbar. In totaal was ik 3600 euro kwijt. De moeite waard om even naar Duitsland voor te rijden. Mocht je meer willen weten hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-02-2020
Anoniem: 1191722 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:39:
Beetje een late reactie.
Maar ben zelf erg tevreden met bose 650. Boxen zijn geweldig en bijna niet zichtbaar. Prachtig design. Geluid is een verrijking en een nieuwe beleving bij nummers die ik dacht goed te kennen. Alles is inbegrepen en geheel compleet. Ik heb alleen de muurbeugels voor 2 keer 49 euro betaald en 29 euro voor de soundbar. In totaal was ik 3600 euro kwijt. De moeite waard om even naar Duitsland voor te rijden. Mocht je meer willen weten hoor ik het graag.
Kan je me even een pb sturen waar je hem dan besteld hebt voor dat bedrag? thx!
Pagina: 1