Hit-and-run tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:55
Het valt me de laatste tijd op dat er regelmatig vragen op het forum worden gesteld door nieuwe tweakers. Natuurlijk niets zo leuk om te helpen met iets waarmee anderen en waar je zelf iets aan kan bijdragen of van leren.
Helaas valt me wel op dat velen alleen een account aanmaken om hun persoonlijke vraag te stellen. Er komt weinig feedback/aanvulling als daarom wordt gevraagd (blijkbaar lezen ze voornamelijk de reacties?) en vervolgens zijn ze nergens meer actief.

Ik merk aan mezelf dat ik dit vooral jammer vind. Mensen doen hun best om te helpen en om (lijkt me) daar ook wijzer uit te worden. Wat het ts gedaan met de adviezen en wat is daaruit gekomen? Zo worden anderen niet verder geholpen en voegt zo iemand niet echt iets toe aan tweakers.

Dit topic dus vooral bedoeld als; hoe wil willen we hiermee om gaan als tweakers zelf?
* Gewoon helpen en jammer dat ze verder niets toevoegen?
* Mensen sturen om eerst wat actiever te zijn voordat ze een topic kunnen openen (en hoe en hoe lang dan)?
* Accounts met weinig activiteit na een forumvraag in sluimerstand zetten als die x tijd niet meer gebruikt is?

Ben benieuwd naar jullie visie hierop, misschien ben ik een roepende in de woestijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hier wordt wel vaker over geklaagd. Maar iedereen kan met weinig moeite zien dat een account nieuw is en dat de poster nooit eerder iets gepost heeft. Dan kun je zelf beslissen of je een nieuwkomer wilt helpen of dat je alleen reageert op mensen die wat meer historie hebben opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Tja, het geeft ook wel de populariteit van T.net aan. Mensen horen van technische neef/kennis dat je op Tweakers antwoord kan vinden op je vraag (waarvan neef/kennis al zoiets heeft van ga het nu maar een keer zelf uitzoeken). Vervolgens zijn mensen te lui om zelf te zoeken en posten ze het maar zonder zelf op onderzoek te gaan.

Gelukkig zijn er zat goede mods (meeste dan) die correct en rechtvaardig een dergelijk topic van een slotje voorzien :-)

Mensen uitsluiten echter op basis van activiteit, vind ik dan weer onzin. Ook mensen die nauwelijks actief zijn, kunnen wel eens een nuttige bijdrage leveren.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is altijd (10+ jaar) al zo geweest. Echt een groot probleem is het naar mijn mening niet. Dus het vraagt ook niet om een "oplossing" in de vorm van beleid of technische beperkingen (met vaak ongewenste bijeffecten).

De oplossing zit in jezelf: ALs je iemand wilt helpen, help iemand dan gewoon. Voel je aan dat dit een hit and run wordt of wil je mensen die niet eerst anderen geholpen hebben niet helpen? Reageer dan gewoon niet in die topics.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 02-02-2020 12:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Eens met mijn voorgangers. Al zolang ik op Tweakers zit is dit een onderwerp waarover geklaagd wordt, en het is eigenlijk nooit daadwerkelijk een groot probleem geweest. De fora worden nou niet echt dusdanig overspoeld met dit soort gebruikers dat betere content gemist wordt. Blijft eigenlijk alleen het gevoel over dat iemand anders 'ermee weg komt' om een vraag te stellen zonder veel toe te voegen. Om daar nou strak op te gaan sturen en daardoor nieuwe gebruikers weg te jagen die wellicht anders wel wat toe zouden gaan voegen is niet handig.

Mijn eerste topic was ook belabberd, een vraag waar ik een zijpaneel met raampje kon kopen dat overal te krijgen was. En hier zijn we dan, een kleine 17 jaar en 10k posts later :+
Commentaar over hoe dat wel of niet een goed iets is mag achterwege blijven :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er altijd iets tegenover je hulp terug staan? Nee toch? ;)

Lekker laten gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:17:

Lekker laten gaan.
Een reactie in je eigen topic is wel het minste wat je terug mag doen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:17:

Lekker laten gaan.
Als jij om hulp vraagt en je krijgt die hulp ook, dan zeg je toch wel op z'n minst "bedankt", toch, hoop ik?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is ook fatsoen en zou je naar mijn normen ook zeker mogen verwachten. Ik wil het alleen niet eisen. En al helemaal niet verplichten in beleid of techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is niet iets voor Algemene Zaken, daarom schop ik het topic ook richting Lieve Adjes, gezien het daar beter past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Room42 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:19:
[...]
Als jij om hulp vraagt en je krijgt die hulp ook, dan zeg je toch wel op z'n minst "bedankt", toch, hoop ik?
Yup. Ik zou graag een bedankje zien. En nog liever dat men ook gaat meedenken met een ander.

Maar ja, dat het hit&run is blijkt achteraf pas te zien. Als het regelmatig gebeurt dan ben ik veel minder genegen verder nog te helpen. (En als het de spuigaten uitloopt er als mod op te treden). Fatsoen is niet afdwingbaar. Slotje of zelfs bannen is zinloos bij hit&run: het runnen is al gebeurt.
JvS schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:10:
Dit is altijd (10+ jaar) al zo geweest. Echt een groot probleem is het naar mijn mening niet. Dus het vraagt ook niet om een "oplossing" in de vorm van beleid of technische beperkingen (met vaak ongewenste bijeffecten).

De oplossing zit in jezelf: ALs je iemand wilt helpen, help iemand dan gewoon. Voel je aan dat dit een hit and run wordt of wil je mensen die niet eerst anderen geholpen hebben niet helpen? Reageer dan gewoon niet in die topics.
Dat ja.

Van te voren kan je niet zien of iemand hit&run een vraag stelt, of een regular wordt.
Terugkijkend zie ik dat ik het in mijn (denk ik) 1e topic in 2001 wel netjes deed. :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb minder moeite met hit & run dan met mensen die continu vragen stellen maar nooit reageren in andermans topics. En aan beide kun je nou niet echt wat doen zonder ook "de goeien" te pakken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ja, maar je kunt het ook van een andere kant bekijken.

Jij ziet het reageren op vragen op Tweakers als "een ander helpen" (waar je een reactie voor terug verwacht).

Maar anderen zien de mensen die voor de website Tweakers werken als mensen die "gewoon hun werk moeten doen" of ze zien het plaatsen van hun vraag op Tweakers als "het genereren van meer clicks".

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben van mening dat er goede moderators zijn, en dat ze best snel kunnen ingrijpen (ook in de HK op een zondagmorgen ;) ). Beter dan op menig ander forum.

En elk forum heeft zijn eigen regels, en er zullen vast velen zijn die deze bij registratie niet lezen. Oke, dat kan...

Dan is het voor die gebruiker toch een leermomentje waarom zijn topic wordt gesloten, als er wordt gevraagd 'hoe je Windows 10 opnieuw moet installeren'.

Ik ben van mening dat drempels echt averechts werken. Je wilt mensen juist niet wegjagen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Iets wat wél al lang op mijn (lange) wensenlijstje staat (ergens onderaan) is een 'reminder' sturen na X tijd. "Hee, er zijn <zoveel> reacties op je topic, we hopen dat je er iets aan hebt (gehad), vergeet je niet 't beste antwoord te markeren?". Eventueel aangevuld met iets als "Mensen die jouw topic lazen, lazen ook..." ofzo.
Beetje (re)engagement uitlokken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Aha, had nog gezocht maar blijkbaar op de verkeerde steekwoorden, Ik had hem niet gevonden.

@Yorinn , dank voor het verplaatsen als hij hier beter zit. Had nog wat gezocht en weet ik dat voor de volgen de keer :)

@Wormaap wat ik ook zeg. Het gaat me meer erom dat als er al - dagen of weken niet meer onder één naam is ingelogd ging het blijkbaar om een eenmalige vraag, dan kan die wel in een sluimerstand. Grote kans dat er geen beste antwoord geselecteerd is (veel zullen niet eens weten hoe dat moet) en anderen dus minder hebben aan het topic als ze erop komen. Daarmee kan je ook een soort rangen en standen in gelijke topics maken, een actief lid (die je dus nog dm kan sturen) zal hoger eindigen dan iemand die afwezig is.

@RobIII dat lijkt me inderdaad ook een mooie, beetje triggeren om in ieder geval een laatste reactie te geven.

@aawe mwan Ik denk dat heel veel mensen die hier komen ook wel weten dat er gewoon onbetaalde mensen antwoorden geven.

@allen, en ja. Ik merkte aan mezelf dat ik de ts bekeek op wanneer aangemeld en daar wel eens vanaf laat hangen of ik een reactie geef. Dat was ook de reden van het starten van dit topic :)

[ Voor 71% gewijzigd door A4-tje op 02-02-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is de toegevoegde waarde van accounts in "sluimerstand" zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Ach, als iemand eens weer online wil komen op tweakers dat hij/zij dan makkelijk weer het oude account kan openen.
Voor tweakers fijn om met het aantal accounts te kunnen shinen.
Let wel. Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden en doe maar wat suggesties qua mogelijkheden. Ik denk dat er nog wel een aantal betere zijn te verzinnen door jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, ik probeer alleen te begrijpen wat het nut van die suggestie is. Ik lees nu alleen dat de nadelen wel meevallen :P. Wat is een reden om het wel te doen? Wat levert het precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Het nut is vooral omdat suggesties te doen en dat mensen daarop kunnen reageren en hun eigen visie of suggesties kunnen doen of doorbouwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
RobIII schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:22:
Iets wat wél al lang op mijn (lange) wensenlijstje staat (ergens onderaan) is een 'reminder' sturen na X tijd. "Hee, er zijn <zoveel> reacties op je topic, we hopen dat je er iets aan hebt (gehad), vergeet je niet 't beste antwoord te markeren?". Eventueel aangevuld met iets als "Mensen die jouw topic lazen, lazen ook..." ofzo.
Beetje (re)engagement uitlokken.
Dat heb je wel met een vraagtopic om een beste antwoord te kiezen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:30:
[...]

Dat heb je wel met een vraagtopic om een beste antwoord te kiezen.
Huh? Ik snap 'm effe niet? :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Je krijgt als je een vraagtopic maakt wel een notificatie als je niet binnen xx periode een beste antwoord hebt geselecteerd. Zo'n timer kan wellicht ook voor een TS gemaakt worden als ie maar <5 posts in een topic maakt oid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4-tje
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:38:
(....) Zo'n timer kan wellicht ook voor een TS gemaakt worden als ie maar <5 posts in een topic maakt oid.
Das ook wel een mooie.
Maar selecteren mensen wel altijd een vraagtopic als nieuweling? Of maken jullie dat als mods ook correcties van algemeen naar vraag of viseversa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik persoonlijk reageer enkel op berichten waarvan duidelijk te zien is dat TS moeite heeft gedaan zijn bericht op te stellen en eventueel informatie op te zoeken.

Het is inderdaad enorm zonde en zonde van je tijd als blijkt dat diegene vervolgens nooit meer reageert.

Zo iets weet je niet van te voren. Maar ik ga niet de goede negeren omdat de kwade het verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Luchtbakker schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:17:
Ik persoonlijk reageer enkel op berichten waarvan duidelijk te zien is dat TS moeite heeft gedaan zijn bericht op te stellen en eventueel informatie op te zoeken. (...)
Zo iets weet je niet van te voren. Maar ik ga niet de goede negeren omdat de kwade het verpesten.
Precies dit. Ik merk aan mezelf dat ik steeds vaker kijk naar een profiel; wanneer aangemaakt en hoe actief. Is dat naar mijn maatstaf te weinig dat reageer ik niet omdat ik verwacht dat er weinig reactie komt op wat heeft geholpen.
Een enkele zal echt wel langer mee gaan maar ik denk dat minimaal zal zijn (en ik heb ook niet overal verstand van gelukkig genoeg :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

A4-tje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:13:
[...]
Maar selecteren mensen wel altijd een vraagtopic als nieuweling? Of maken jullie dat als mods ook correcties van algemeen naar vraag of viseversa?
Voor mijn gevoel (en binnen mijn sub-fora) wordt er over het algemeen voor een Vraag-topic gekozen. Ik zet eerder Vraag naar Discussie om dan andersom. Welk type topic het ook is, iets wat veel nieuwkomers wel compleet negeren is de Template die naar voren komen bij het openen van een nieuw topic. Ik snap, en ervaar, inderdaad dezelfde irritatie als je dan wedervragen gaat stellen om meer informatie uit TS te trekken. Wedervragen waar dan niet op gereageerd wordt omdat TS deze vragen compleet negeert of gewoon niet meer op GoT geweest is sinds het dumpen van de vraag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Grappig om te weten. alles wordt zoveel en snel mogelijk dus op de standaard instellingen gelaten om te dumpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR in "Geluid doet het niet - Realtek(R) Audio"

Zou dit het nieuwe beleid over het hele forum mogen worden? Kthnxby d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:44:
FeaR in "Geluid doet het niet - Realtek(R) Audio"

Zou dit het nieuwe beleid over het hele forum mogen worden? Kthnxby d:)b *O*
Mooie omgeving laten zien :)
Ook goed dat de mods er inderdaad zoveel mogelijk bovenop zitten. Je kan helaas niet alles voorkomen maar wel snel in de kiem smoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
A4-tje schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:01:
Ben benieuwd naar jullie visie hierop, misschien ben ik een roepende in de woestijn :)
Ik denk dat veel nieuwe mensen schrikken van de hoeveelheid reacties die binnen 24 uur geplaatst worden. Sommige nieuwe onderwerpen hebben direct twee pagina's aan reacties :X En de helft van de reacties zijn ook nog eens nutteloos, je ziet bijvoorbeeld vaak mensen met een eigen mening reageren in plaats van de TS echt te helpen.

Ik snap wel dat iemand direct weer weg is.

Tabee :w

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 10-02-2020 20:51 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Tja, je kan wel een limiet instellen van vijf posts, maar dan krijg je dat ze allerlei onzin posten. In mijn ogen zou 50 posts wel een goede limiet zijn, maar ik vermoed dat Tweakers daar weinig trek in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Ik denk dat de oplossing ook ligt bij tweakers in de zin hoe ver ze willen gaan om dit tegen te gaan.
Maar met z’n allen meedenken over een mogelijk goede oplossing kan altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Harde limitien werken sowieso niet. Net als karmagrenzen bijvoorbeeld. Leuk bedacht maar vrij zinloos. Je moet een paar weken mee-posten met de mening-gestapo zodat je niet op -1 eindigt op de FP en daarna is het goed. Wat voegt dat toe?

Wat mij betreft leg je de limiet de andere kant op. Een topic van een newbie mag maar X replies krijgen. Dan zijn de follow-up vragen echt wel gesteld en wacht je tot TS reageert.

Blijft TS weg? Opgelost.

Zorgt in ieder geval niet voor 400+ pagina's gekibbel van Tweakers over een vraag van iemand die nooit meer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Grappig dat je aan de ene kant zegt dat limieten niet werken maar dat dat wel een oplossing is voor het “probleem”.
Een Max aantal vind ik op zich wel een goede. Inderdaad zijn na een post of 30 de relevante vragen wel gesteld.
Benieuwd wat de mondjes hiervan vinden. @RobIII, wat vind je van dit idee van kelvinx?
Ook iets voor je wensenlijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zal ik MueR in "Drempel invoeren om een forumtopic te mogen starten?" hier dan ook maar even aanhalen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben sommige mensen wel een leven om het heel cru te zeggen en voelen ze niet de behoefte, om actief op forums te zijn? Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen vind ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:19:
Misschien hebben sommige mensen wel een leven om het heel cru te zeggen en voelen ze niet de behoefte, om actief op forums te zijn? Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen vind ik!
Daarmee impliceer je dat mensen die wel reageren geen leven hebben. Dat lijkt me wat té ver gaan.

Ik denk dat wanneer je dit een probleem vindt, je vooral bij jezelf ten rade moet gaan waarom je dit een probleem vindt. Je weet tenslotte dat er mensen zijn die alleen vragen en niet leveren (althans, dat zou het leven je inmiddels geleerd moeten hebben) en dat op zich is niet slecht. Als er alleen mensen zouden zijn die leveren en geen mensen die consumeren, dan zou er een onbalans optreden. Als er alleen mensen zijn die consumeren en geen mensen die leveren dan zou het forum dood zijn.

Vroeger stond er zo'n beetje de doodstraf op als je alleen kwam lurken of vragen, maar die tijden zijn veranderd. En dat is niet zo raar, want Tweakers is niet meer een die-hard tech site. Tweakers is toegankelijk voor elke persoon die iets technisch wil doen en persoonlijk vind ik dit een erg goede ontwikkeling.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

A4-tje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:05:
Grappig dat je aan de ene kant zegt dat limieten niet werken maar dat dat wel een oplossing is voor het “probleem”.
Een Max aantal vind ik op zich wel een goede. Inderdaad zijn na een post of 30 de relevante vragen wel gesteld.
Benieuwd wat de mondjes hiervan vinden. @RobIII, wat vind je van dit idee van kelvinx?
Goed punt, maar dat is volgens mij een ander soort limiet. Ondergrenzen werken niet. Bovengrenzen kunnen het probleem inperken. Daarom hebben partijen zoals Google en Facebook (die eigenlijk nauwelijks nog met harde ondergrenzen werken) wel harde limieten hebben aan het aantal mails dat je kan versturen, aantal posts dat je kan plaatsen, enz enz. Ook een limiet natuurlijk maar toch ff anders.

Maar de reden dat ik die limiet voorstel is niet zozeer om de newbies in te perken, want ik blijf er bij dat dat niet werkt. Zo'n ondergrens schrikt af en zorgt voor een lagere kwaliteit van posts.

Liever beperk je de oudgedienden in hun viswijverij en gekibbel over wat TS nou precies bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:40:
[...]

. . .

Liever beperk je de oudgedienden in hun viswijverij en gekibbel over wat TS nou precies bedoelt.
d:)b

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
A4-tje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:05:
@RobIII, wat vind je van dit idee van kelvinx?
Ik vind 't geen goed idee en dus ook niets voor mijn wensenlijst :+
Ik zie niet in waarom er na X reacties niet meer gereageerd kan worden. Je mist potentieel heel waardevolle informatie op die manier. En daarbij is 't ook niet heel vriendelijk naar wie dan ook toe.

Ik ben het helemaal eens dat we moeten proberen de eendagsvliegen een beetje te motiveren nog even terug te komen; al is 't maar om het beste antwoord te accepteren; "dank je"-posts en dat soort zaken wil je ook helemaal niet uitlokken. Ik heb helemaal geen behoefte aan dergelijke posts die topics "omhoog schoppen" in mijn AT alleen maar om er na een klik achter te komen dat er een "dank je" of iets van die strekking staat. Het is, natuurlijk, een ander verhaal als diegene er wat meer bij zet dan "dank je" alleen (lukte het in één keer of moest er nog iets voor gebeuren bijvoorbeeld?). Maar méér dan ze 'gently nudgen' middels een herinneringsmailtje o.i.d. vind ik onwenselijk. Allerlei harde beperkingen opleggen met reactielimieten en dat soort zaken ben ik zelfs fel op tegen.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 13-02-2020 11:32 ]

Over mij

Verwijderd

Volgens mij hebben wij het over twee verschillende soorten topics, @RobIII. Mijn grote ergernis zit hem in dit soort pareltjes: Uitgeblust, ik kan mijn passie niet vinden.

Kan nog wel meer voorbeelden zoeken maar de strekking is hetzelfde. Vraagdump en weg is TS. En als het nou iets technisch was dat andere mensen ook zouden kunnen vragen was het allemaal best. Maar dit schiet niemand wat mee op.

Edit: jammer dat dit een slecht voorbeeld is, want TS reageerde maarliefst 1x nog op een kleine selectie vragen. Maar mijn punt blijft staan. Persoonlijke vragen of niche-dingen, en dan radiostilte.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2020 11:39 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TS heeft nog gereageerd :?
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:38:
En als het nou iets technisch was dat andere mensen ook zouden kunnen vragen was het allemaal best. Maar dit schiet niemand wat mee op.
Staat het in de weg? Kost het iets? Ik zie 't probleem niet?
Edit: jammer dat dit een slecht voorbeeld is, want TS reageerde maarliefst 1x nog op een kleine selectie vragen.
Ah, dat had je inmiddels ook gezien :P
Maar mijn punt blijft staan. Persoonlijke vragen of niche-dingen, en dan radiostilte.
Daar kiest TS voor. Wat wil je doen? Ze geselen tot ze reageren? ;)

Over mij

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Volgens mij hebben wij het over twee verschillende soorten topics, @RobIII. Mijn grote ergernis zit hem in dit soort pareltjes: Uitgeblust, ik kan mijn passie niet vinden.

Kan nog wel meer voorbeelden zoeken maar de strekking is hetzelfde. Vraagdump en weg is TS. En als het nou iets technisch was dat andere mensen ook zouden kunnen vragen was het allemaal best. Maar dit schiet niemand wat mee op.
Persoonlijk zie ik het probleem niet echt in dat soort topics. Voegt het veel toe? Voor de TS allicht niet (in het door jou aangehaalde topic heeft TS nog 1x gereageerd), maar als mede-tweakers het zinvol vinden om verder te discussiëren op basis van een topic door iemand anders gestart (we zitten 1 maand verder en vandaag nog in gereageerd), dan kan het voor hen toch zinvol zijn. Uit datzelfde topic:
(knip)
TS zijn probleem lijkt me dus groter dan hemzelf, gezien de gelijke reacties van anderen. Wat het dus heel relevant maakt.
(knip)
Voor mij maakt het niet uit dat de TS weg is als het topic voor de betrokkenen iets zinvol toevoegt (want daarom zitten we immers op T.Net, niet?).

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kan me hierin goed in de reactie van @Alain vinden :) Hoe je het ook wendt of keert, niet iedereen heeft het in zich om een actief communitylid te worden. We kunnen mensen niet dwingen om te blijven reageren in topics of actief bijdragen terug te gaan leveren. Met het breder worden van de Tweakers doelgroep, was dit vrij onvermijdelijk.

En het is zeker niet per definitie een slecht ding, zoals RobIII ook aangeeft. Het kan prima zijn dat de vraag en antwoorden op zich, voor andere lezers al een nut hebben. Ook al is er dan weinig terugkoppeling vanuit de TS.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Wat wel zou helpen denk ik is een soort flow/gids bij iemand zijn eerste X vragen. Nu is het een makkelijk negeerbaar template dat ingevuld staat in het tekstveld, maar daarmee 'praat' je niet echt met een nieuwe gebruiker.

Hoe ik zo'n flow voor me zie is een questionairre met 1 onderwerp/vraag per pagina.
1) Welkom op Tweakers! Je staat op het punt je eerste topic te openen, vandaar dat je deze gids ziet. Tweakers is een community met welwillende vrijwilligers. Deze vrijwilligers kunnen het leuk vinden jou te helpen met je vraag, maar het blijven wel vrijwilligers. Om het voor deze vrijwilligers leuk te houden, en voor jou nuttig, willen we dat vragen aan bepaalde voorwaarden voldoen. In deze gids loodsen we je hier doorheen. Kun je in 10 woorden omschrijven wat je vraag is? >> $topictitel
2) Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is het handig om wat achtergrond te weten over je vraag. Wat is het probleem dat je probeert op te lossen? >> $vraag
3) Omdat we niet het wiel opnieuw willen uitvinden is het handig alvast te delen wat je zelf hebt geprobeerd. Wat zijn de zaken die je zelf al hebt geprobeert en wat was de uitkomst hiervan? >> $zelfgeprobeerd
4) Ook is het handig om wat meer te weten over je systeem? Welke besturingssysteem gebruik je, wat voor hardware, etc. >> $systeem.
5) Daarnaast zullen onze vrijwilligers waarschijnlijk wat extra vragen aan je hebben om tot een oplossing te komen. Als je inlogt zie je rechtsboven een notificatie als dit het geval is. Om snel te zien of je een reactie op je vraag hebt kunnen we je ook een notificatie sturen per email. Zullen we email notificaties voor deze vraag aanzetten? >> $notificaties
6) En laat je ons weten hoe het is afgelopen? Het zou zonde van iedereens tijd zijn als jij een oplossing hebt voor je probleem, maar het niet hebt laten weten in het topic. Grote kans dat iemand in de toekomst nog gebruik kan maken van jouw oplossing. We sturen je een reminder als we een tijdje niets meer van je hebben gehoord. Is dat OK? >> $reminder.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
What about this:

Eendagsvlieg stelt een vraag, helemaal prima. Dat mag. Vervolgens komen daar reacties op van gebruikers. Maar Tweakers.net verbergt de inhoud van die reacties met de melding: "We verwachten een actieve deelname aan Tweakers.net voordat we de reacties laten zien."

De eendagsvlieg wordt zo gemotiveerd om deel te nemen aan T.net.
En actieve leden met hetzelfde probleem kunnen de replies wel lezen.

De definitie van "actieve deelname" moet dan gedefinieerd worden. Ik zou zeggen: minimaal 2 weken lid + minimaal 10 inhoudelijke forum of FP reacties.

Inhoudelijk definieer ik als: Een reactie telt pas mee als er 15 of meer woorden in staan.

Dit laatste hoef je niet heel duidelijk te communiceren naar de eendagsvlieg wat mij betreft. Dan voorkom je dat ze 10 reacties plaatsen met "Haha" keer 15 erin :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 21:32
Blue-eagle schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:45:
What about this:

Eendagsvlieg stelt een vraag, helemaal prima. Dat mag. Vervolgens komen daar reacties op van gebruikers. Maar Tweakers.net verbergt de inhoud van die reacties met de melding: "We verwachten een actieve deelname aan Tweakers.net voordat we de reacties laten zien."

De eendagsvlieg wordt zo gemotiveerd om deel te nemen aan T.net.
En actieve leden met hetzelfde probleem kunnen de replies wel lezen.

De definitie van "actieve deelname" moet dan gedefinieerd worden. Ik zou zeggen: minimaal 2 weken lid + minimaal 10 inhoudelijke forum of FP reacties.

Inhoudelijk definieer ik als: Een reactie telt pas mee als er 15 of meer woorden in staan.

Dit laatste hoef je niet heel duidelijk te communiceren naar de eendagsvlieg wat mij betreft. Dan voorkom je dat ze 10 reacties plaatsen met "Haha" keer 15 erin :+
Dit klinkt inderdaad als een heel goede manier om zo'n beetje élke nieuwe gebruiker weg te jagen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• World Citizen
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Wormaap schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:51:
[...]

Dit klinkt inderdaad als een heel goede manier om zo'n beetje élke nieuwe gebruiker weg te jagen :)
Ja klopt, maar op zich zit ik me te bedenken dat we wel de introductie kunnen moderniseren.

Van oudsher word je lid van een forum door je te registreren, in te loggen en dan te gaan reageren.

Nu ik er over nadenk is dat eigenlijk best wel ouderwets. Misschien moeten we het registratie proces wat uitbreiden met een soort van introductie.

Ik zit dan te denken in een soort van clickable die je in 4 plaatjes een aantal dingen duidelijk maakt. Of een animatie (met Henk ;)) die je verteld hoe dit forum werkt. In 20/30 seconden een mix van lol, huisregels en pointers over navigatie.

Ik denk er pas een half uur over na... dus wellicht zijn er veel betere ideeën, maar iets moderner dan koud lid worden en aan de gang gaan, kan helpen.

[ Voor 70% gewijzigd door World Citizen op 13-02-2020 19:40 . Reden: Moest even googlen wat het verschil tussen wellicht en misschien is. ]

FreeReef.nl

• A4-tje
Kijk, en dit zijn dus mooie reacties en kleine discussies om zaken mogelijk beter te maken.
Ik weet ook niet of het mogelijk is om bv na een x aantal dagen geen reactie een tijdelijk persoonlijk slot op een topic te zetten om de ts te triggeren om meer info te leveren, of actief mee te doen in zijn topic. Al is het maar in de trant van “het is gelukt”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

A4-tje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:34:
Ik weet ook niet of het mogelijk is om bv na een x aantal dagen geen reactie een tijdelijk persoonlijk slot op een topic te zetten
Nooit straffen, altijd motiveren!

[ Voor 28% gewijzigd door World Citizen op 13-02-2020 21:30 ]

FreeReef.nl

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heeft Tweakers er ooit over gedacht om een reactie / nieuw topic toe te staan via een account dat gekoppeld is aan een Google-account? Ik zie een dergelijke koppeling steeds vaker op fora / websites, en zou misschien de drempel voor een nieuw account lager maken en tegelijk de mogelijkheid vergroten om de activiteit te verhogen (makkelijker 'nudgen' bv).

Ten tweede: Een hoop van wat hier 'hit-and-run'-tweakers genoemd worden, zijn eigenlijk helemaal geen 'run'-types :P Ik denk dat de meeste vaste gebruikers (@RobIII incluis) wel een lijstje zouden kunnen produceren van gebruikers die vooral vragen en nemen, maar niets teruggeven. Ik vind persoonlijk dat dergelijke gebruikers irritanter zijn dan de users die we na één topic nooit meer terugzien, aangezien je bij dergelijke users elke keer weer herinnert wordt aan het feit dat ze nooit terugkoppeling gaven op eerdere reacties. Of uberhuapt nergens anders helpen. Maar ook daar geldt: Heel veel kun wil je daar niet aan doen want praktisch elke 'regel' zal negatieve effecten hebben op de overige gebruikers.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
Hier een snelle mening van een lezer die zelf zelden reageert.

Als een nieuw forumlid na een eerste interactie met de community niet meer actief reageert, dan zegt dit evenveel over zowel het nieuwe lid als over de community.

Wanneer het doel is om nieuwe leden zover te krijgen dat zij actief betrokken raken, begin dan met de vraag: hoe krijgen we die personen zover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:25
Maar wat is nou precies het probleem?

Ik vind persoonlijk de andere tweakers die het topic compleet derailen met "hij heeft al 8 min niet gereageerd!" een groter probleem

[ Voor 67% gewijzigd door dakka op 14-02-2020 02:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
dakka schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 02:46:

Ik vind persoonlijk de andere tweakers die het topic compleet derailen met "hij heeft al 8 min niet gereageerd!" een groter probleem
Dat, of de complete discussies die ontstaan nav giswerk omdat er info in de TS ontbreekt. Ipv 1x vragen en dan wachten wordt het 10x gevraagd en wordt het topic ondertussen verder gevuld met wilde speculaties op basis van aannames. Dat kan ook best afschrikken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Mja, ik kijk zelf even of het iemand is die net geregistreerd heeft. Zo ja, dan doe ik verder niets met een topic (of het moet wel een hele interessante vraag/discussie zijn).

Ik herken het hit-and-run 'probleem' wel, hoor. Als je iemand geholpen hebt met een zinnige suggestie, dan hoor je graag of het inderdaad gewerkt heeft. Maar als je aan het profiel van de poster al kan zien dat het een hit-and-run is, dan moet je je verwachtingen vooraf al bijstellen.

Zoals bijvoorbeeld bij dit topic: 'Leesarm' harde schijf kapot, 700e reparatiekosten normaal?
... hit&run karakteristiek, dus negeer ik het topic in eerste instantie. Tot verderop de discussie wat interessanter wordt, dan wil ik mij er wel mee bemoeien. Maar als je dan al drempels gaat opwerpen voor de TS, dan ga je dus ook een eventuele vervolgdiscussie missen.
naitsoezn schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:44:
Heeft Tweakers er ooit over gedacht om een reactie / nieuw topic toe te staan via een account dat gekoppeld is aan een Google-account?
"beste nieuwe tweaker,
Je moet eerst je privacy opgeven aan een groot onsympathiek amerikaans bedrijf voor je hier een vraag mag stellen. Voel je verder van harte welkom!
".
Zodra dat gebeurd ga ik mijn betaalde abonnement aan Tweakers heroverwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36

PB-powell

Mr. Laziness

Oogje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 06:15:
[...]

Dat, of de complete discussies die ontstaan nav giswerk omdat er info in de TS ontbreekt. Ipv 1x vragen en dan wachten wordt het 10x gevraagd en wordt het topic ondertussen verder gevuld met wilde speculaties op basis van aannames. Dat kan ook best afschrikken.
Dat is ook wat ik zie, 9 van de 10 topics worden 'gekaapt' door andere tweakers die gaan speculeren of hun eigen ervaringen delen waarop andere tweakers reageren en de speculaties en ervaringen van de eerdere tweakers beoordelen terwijl die zaken zelden de TS helpen. En dan zie je dat iemand om 22:00 een topic opent, pas de dag erna na het werk tijd heeft om opnieuw te reageren en dat er dan al meer dan 30 reacties zijn. Wie is dan het probleem?
Het beperken van het stellen van vragen vind ik een zeer slecht idee, en tweakers die niet willen reageren op nieuwe gebruikers hoop ik ooit op andere fora tegen te komen als nieuwkomer waarbij hun vraag niet beantwoord wordt want 'je bent nieuw en ik weet niet of je geen hit-and-run bent'...

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
In mijn ogen is dit vooral gegroeid doordat T.net zich meer is gaan focussen op mainstream. Ik kan de advertenties in bushokjes nog wel herinneren en daardoor krijg je ook ander publiek erbij. Tevens zijn tieners ook steeds jonger met tech bezig, en ook die zie je dus regelmatig terug op GOT.

Ik zeg niet dat die doelgroep slechte mensen zijn, maar ik begrijp wel dat ze minder betrokken zijn dan leden die al langer actief zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door HollowGamer op 14-02-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
dakka schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 02:46:

En dit is dus een gevolg van het probleem dat de ts niet actief meedoet in zijn eigen forum. Dat hij/zij verder niet actief is op tweakers vind ik prima. Maar zorg dat een topic dat je zelf start wel goed blijft lopen door feedback te geven.
Gebeurd dat niet dan zijn wij tweakers erg goed in het opzoeken van alle mogelijkheden die als ingang gediend kunnen hebben voor de start. :)

Daarbij is het dus niet de bedoeling van dit topic om minder vragen te krijgen op tweakers zelf maar om dus actief gedrag te bevorderen van het gestarte topic. En dat kan een ts doen door aanvullende info te geven of te melden dat een specifieke oplossing heeft geholpen

Edit: foxgamer2019:

Klopt wat je zegt maar dat is een keuze vanuit de uitgever geweest om te groeien. Of dat goed is laat ik in het midden maar ook uit die nieuwe groep zullen actieve tweakers ontstaan. Maar die hebben mogelijk andere interesses dan waar tweakers voor is ontstaan maar wat ook prima is.

[ Voor 13% gewijzigd door A4-tje op 14-02-2020 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:08:
In mijn ogen is dit vooral gegroeid doordat T.net zich meer is gaan focussen op mainstream. Ik kan de advertenties in bushokjes nog wel herinneren en daardoor krijg je ook ander publiek erbij. Tevens zijn tieners ook steeds jonger met tech bezig, en ook die zie je dus regelmatig terug op GOT.

Ik zeg niet dat die doelgroep slechte mensen zijn, maar ik begrijp wel dat ze minder betrokken zijn dan leden die al langer actief zijn.
Dit roepen mensen letterlijk al sinds 1999 en ik heb de links om het te bewijzen. Los van de bushokjes posters was vroeger altijd alles beter.
Oogje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 06:15:
[...]

Dat dus. Je komt binnen, je stelt een vraag, en als je de volgende dag komt kijken zitten er 25 Tweakers in je topic ruzie te schoppen over de semantische waarde van het woord "zoals" in een reactie van een andere Tweaker die bovendien reageerde omdat een derde Tweaker je vraag verkeerd begreep, en tussendoor zijn er 20 andere Tweakers aan het speculeren of je buren wel of niet kinderen hebben want dat kunnen ze niet afleiden uit het woord "klein" en bla bla bla, bla.

Dat schrikt af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:01:
[...]

Dit roepen mensen letterlijk al sinds 1999 en ik heb de links om het te bewijzen. Los van de bushokjes posters was vroeger altijd alles beter.
In 1999 kwam ik pas kijken, dus geen idee. :+

Het is wel anders hoor, ook omdat er meer mensen zijn met computers dan 'vroeger'. Ik zeg ook niet dat alles vroeger beter was, maar kijk naar een HW.info waarbij wel een iets meer specifieke doelgroep wordt aangesproken. Er is hierin geen betere, maar Tweakers is bij velen bekend en zitten gewoon meer mainstream. Niks mis mee, maar dan heb je wat meer hit-and-run.

Verder heb ik de hele discussie niet gevolgd, dat is meer een reden dat ik liever naar iets als Reddit tegenwoordig ga, daar hoef ik niet pagina-voor-pagina te scrollen en blijven ze allemaal in een apart draadje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 10:18
...

[ Voor 98% gewijzigd door WEBGAMING op 14-02-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:34
A4-tje schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:01:
Helaas valt me wel op dat velen alleen een account aanmaken om hun persoonlijke vraag te stellen. Er komt weinig feedback/aanvulling als daarom wordt gevraagd (blijkbaar lezen ze voornamelijk de reacties?) en vervolgens zijn ze nergens meer actief.
Het valt mij recentelijk ook op dat topics door de topic starter zelf worden gecensureerd (alle posts door de TS in zijn eigen topic (of zelfs in zijn complete historie) worden verwijderd). Eigenlijk zouden de moderators alle posts moeten undeleten en het topic moeten sluiten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
msteggink schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Het valt mij recentelijk ook op dat topics door de topic starter zelf worden gecensureerd (alle posts door de TS in zijn eigen topic (of zelfs in zijn complete historie) worden verwijderd). Eigenlijk zouden de moderators alle posts moeten undeleten en het topic moeten sluiten. :|
Dat is écht niks nieuws, dat gebeurt al jaren en, waar nuttig/van waarde, wordt dat ook teruggezet.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
A4-tje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:13:

Klopt wat je zegt maar dat is een keuze vanuit de uitgever geweest om te groeien. Of dat goed is laat ik in het midden maar ook uit die nieuwe groep zullen actieve tweakers ontstaan. Maar die hebben mogelijk andere interesses dan waar tweakers voor is ontstaan maar wat ook prima is.
Even inhakend op dit stukje. Je kan inderdaad niet ontkennen dat Tweakers heel erg anders is dan in de begindagen. Dat komt niet alleen omdat Tweakers zelf is veranderd, maar ook omdat de maatschappij is veranderd. Tech is veel meer mainstream dan vroeger en ook de gemiddelde Tweaker is waarschijnlijk veranderd.

De vraag is ook of dit relevant is voor het punt waarmee je dit topic startte. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat hit and run geen toegevoegde waarde biedt. Dat er mensen Tweakers als afhaalchinees zien doe je an sich niets tegen; pas bij herhaling kun je er tegen optreden. Maar tegen mensen die een account openen en vervolgens niets meer van zich laten horen kun je weinig doen. Mijn vraag zou zijn, hoe bindt je die mensen aan je die wél een potentiële Tweaker in zich hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
msteggink schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Aha, dat was mij nog niet opgevallen. Blijkbaar verkeer ik niet in die topics, maar als meerdere dat hebben gezien (robIII) zal dat wel kloppen.
Inderdaad zou dan (als het relevant is) zichtbaar maken van de tekst wel kunnen helpen voor zoekers op dat onderwerp.
Pagina: 1