Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xiaomi Mi Note 10 (PRO) / CC9 PRO] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• Noresponse
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:51
De Xiaomi Mi Note 10 en 10 Pro is officieel gepresenteerd in Nederland in de maand december in twee varianten met een minimaal verschil en dat zit in het werkgeheugen, opslag en een extra lens bij de Pro versie. De toestellen zijn vrij groot met een 6,47 inch scherm die afgerond is . Het is een mooi amoled scherm waar de kleuren van afspatten . De resolutie is hoog genoeg en scherp.

Het toestel ligt lekker in de hand door de afrondingen en het gewicht is 208 gram, maar dat komt ook door een enorme batterij van 5260 mAh. Het voordeel van deze batterij is dat je hierdoor makkelijk 9 uur schermtijd hebt om even 20 uur video te kijken of gewoon lekker 12 uur te browsen op marktplaats.

https://1.bp.blogspot.com/-N1swyuxQXE0/XjHxWp3IULI/AAAAAAAACdk/fqdQNqTMkHYVpK5IxNd6e7lmEuEo-gXCgCLcBGAsYHQ/s1600/note%2B10%2Babove.jpg

De camera is er goed en waar andere foto's bij inzoomen kwaliteit verliezen bij een iphone 11, honor 20 zie je pas een echt verschil met 27 MP. De 108 MP opties is goed voor overdag voor objecten. De wide camera is goed en heeft naar mijn mening nog wel een update nodig. De 2x zoom en 5x zoom zijn optisch goed en erg scherp en mooi met veel details.. De macro camera is ook tevens een diepte sensor en is leuk, maar een object met 5x zoom is een betere keuze als je een macro wil maken. .

Met de twee flash lichtjes, Ja er zitten twee flash lichtjes op en eentje is de soft en de andere de normale flits. Met de soft flash als je die aanzet kun je objecten zoals eten perfect belichten zonder je eigen schaduw en je krijgt er geweldige foto"s van. Hieronder een voorbeeld van net gesneden vers gebakken patat en als tweede een spare rib.

Voorbeeld van een foto met soft flash (torch) aan en de standaard 27 MP camera - klik hier en eentje met portrait mode zonder flash - klik hier

Het opslaan is met de laatste update slimmer en wordt nu eerst opgeslagen in het werkgeheugen en danopgeslagen en hierdoor kun je gewoon een volgende foto maken, waarvoor je eerst moest wachten. Een update is er al voor een nog betere camera ervaring maar moet nog worden uitgerold in versie 11.0.11.13.

De nachtfoto's zijn ook enorm scherp en dat met de gewone 27 MP camera en dat is een enorm pluspunt en daarnaast moeten we de front camera niet vergeten en deze is gewoon goed. Ik moet zeggen dat software matig de frontcamera wat meer moeite heeft, maar dat zou niet moeten en is vermoedelijk met een update een stuk beter in de toekomst.

Het toestel heeft mui 11 en is gebaseerd op android 10 (donker thema, etc) en werkt lekker en vooral met swipe en gesture is het heerlijk werken op dit toestel en is vergelijkbaar met BlackBerry OS 10 en het hedendaagse ios. De beveiliging om het OS te beschermen is erg goed en niet zo makkelijk als je systeemcontrole wil voor bepaalde apps en moet zeggen dat is erg goed ook als je malware krijgt en daarnaast is er een ingebouwde virus/malware scanner. Ik was verrast dat een merk als Xiaomi dit heeft en daarnaast kun je apps beveilgen met een locker standaard.

update MUI 12 is aangekondigd en dat zal dan ook android 10 laten zien in de setting. De update zal eind februari/maart vermoedelijk uitgerold worden

Het is wel zaak om ads uit te schakelen . Deze kun bij de eerste keer als je het toestel wilt gebruikt uitschakelen in Europa want dit is gewoon een verdienmodel voor Xiaomi in landen waar ze het toestel goedkoper aanbieden met een aangepaste versie. De meeste bloatware kun je deinstalleren of verbergen.

Een update naar android Q zal verschijnen tussen maart en mei als het nieuwe toestel de Xiaomi 10 in maart uitkomt of met de Xiaomi 10 pro en lite in april. De laatste security update in Europa is van Januari, maar zal in Nederland als update in februari uitkomen met de nieuwe camera software.

Al met al een geweldig toestel en ondanks de processor geen top notch cpu is als de dragon 855 of 865 merk ik daar helemaal niks van. Ik had zelf in mijn oude toestel nog een snapdragon 610 die vijfmaal minder krachtiger is dan de 730G en die had nooit last van lag of issues. De Snapdragon 730G zie ik verder niet als probleem voor de komende jaren.

Ik heb zelf nog de Samsung S10 (855) , Huawei mate 20 (H980) en Mi9 (855) naast de Mi note 10 getest en met standaard whatsapp, netlfix en browsen kom ik gelijk aan qua opstarten en met een aantal games zie ik wel dat ze gelijk op lopen en soms dan net 1 of 2 seconden sneller zijn ,maar dit zijn de wat zwaardere 3D games.

Dit toestel is dan ook een prima keus , maar wellicht niet voor iedereen in verband dat het toestel 20 tot 30 gram meer weegt door een enorm grote batterij en omdat mensen denken dat ze de nieuwste processor moeten hebben. Het toestel kan voor sommige mensen ook te groot zijn, maar denk eens aan die 27 MP camera met die scherpte en dan te bedenken dat de software nog fijn getund moet worden voor de camera.

De kleuren van de Xiaomi note 10 en 10 pro zijn Midnight Black , Glacier White en Aurora Green en de prijzen zijn te vinden via tweakers pricewatch. De verschillen tussen de note 10 en 10 pro is een opslag capiciteit van 128 GB vs 256 GB en 6GB vs 8 GB werkgeheugen. Alle andere specificatie's van beide toestel staan hieronder aangegeven.

https://1.bp.blogspot.com/-cJ168i7TMcA/XjGGNnR6VlI/AAAAAAAACc4/Fiey4bKrWAwNqmi6NbMdJ7qX7evyqhMYwCLcBGAsYHQ/s1600/M10%2Bspecs.jpg

Extra Camera optie activeren : Ga naar DCIM\Camera. Maak in de camera map een nieuw map aan : "Lab_options_visible" . Restart je telefoon en bekijk je nieuwe camera eigenschappen. Ik heb zelf beauty uitgeschakeld standaard.

Hieronder een 27 MP foto (standaard) en daarnaast 5x optical zoom
https://1.bp.blogspot.com/-gTUO1nyDA6M/XjHcF3lM2AI/AAAAAAAACdQ/N_8bX6o7I5sZCThc_ZJP7M8OgeaP9Fw8gCLcBGAsYHQ/s1600/nacht%2Bfoto.jpg https://1.bp.blogspot.com/-ao1JKznEcgI/XjHcwOXEiFI/AAAAAAAACdY/8Mc3E30xpVwlvB3vm6lV5-jbwZ0Wa9qjgCLcBGAsYHQ/s1600/nacht%2B2.jpg

Hieronder een 27 MP foto (standaard) en ook 27 MP (standaard)
https://1.bp.blogspot.com/-JsIwq1n5eGc/XjH0QV7_0fI/AAAAAAAACdw/LwR5mwNnvYEPQnxTUrO3f9lURh4Hwi8RgCLcBGAsYHQ/s1600/Trein.jpg https://1.bp.blogspot.com/-jLYTOXhvUoE/XjH0U5zcPxI/AAAAAAAACd0/e9tApUvAsLIgL-4MzvVOaULdsQjtfQE4ACLcBGAsYHQ/s1600/check.jpg

In het echt zijn de foto"s beter en je kan zover inzoomen dat detail gewoon blijven en snap niet hoe dat kan als ik dat vergelijk met een toestel als de Mi 9, Samsung S10 of Honor 20 pro. Zoveel puntjes dat met het inzoomen veel verder gaat dan andere toestellen op dit moment.

Extra Foto's : dag of nacht - beide foto's gemaakt standaard wederom met 27 MP

https://1.bp.blogspot.com/-Be1fWogEEBs/XjYM38fm5HI/AAAAAAAACeU/UrZSETokOeUekLRWn9mGGPLq1i9h5fUXACLcBGAsYHQ/s1600/Goud%2Bdaglicht.jpghttps://1.bp.blogspot.com/-jLYLA_ai17g/XjYM3xGbgMI/AAAAAAAACeY/zlspfEsDEQ8GOu1HJHtk4h8WNxefQAasACLcBGAsYHQ/s1600/Goud%2Bavond.jpg

[Voor 180% gewijzigd door Noresponse op 06-02-2020 11:33]

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Pssst: l3art in "[Xiaomi Mi 10 (Pro)] Geruchten & Speculaties"

Oh en:
Noresponse schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:33:
Ik moet zeggen dat software matig de frontcamera wat meer moeite heeft, maar dat zou niet moeten en is vermoedelijk met een update een stuk beter.
Dat klinkt alsof je em zelf hebt...

[Voor 64% gewijzigd door Deathchant op 29-01-2020 15:39]

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:05
Kan zijn, als hij het over de 10 note heeft, die is al te verkrijgen.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

oh shit, ik had in de topictitel Mi 10 gelezen, niet Note 10....My bad!!

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Noresponse
Ik heb inderdaad de Pro versie en zal vanavond wat foto's uploaden en langzaam uitbreiden. Het toestel was dit afgelopen weekend opeens 500 euro en dat is een koopje. De processor is top notch ondaks dat het een medi-core cpu is heb ik nog geen issues gehad met games, apps en ook naast de Mi 9 met een tweemaal snellere processor starten de apps net zo snel op en alleen met games kan zie je dat ze net even sneller zijn of gelijk optrekken. Met een bepaald spel was zelf de Pro sneller met laden en dat was grappig.

Geen lag en werkt lekker soepel. Opslaan van foto;s lijkt eerst opgeslagen te worden in het geheugen en dan wordt weggeschreven naar de interne opslag. Dit zorgt ervoor dat je een volgende foto kan maken en het toestel niet gaat vastlopen.

Mensen die zeuren op forums dat ze niet kunnen kijken op de foto voordat deze opgeslagen worden , die hebben dat ook met een 48 MP (1-2 sec) of 64 MP (2-3 sec) en dat duurt ook langer dan een standaard foto. Ik heb een samsung met 64 MP en Mi 9 getest die een snapdragin 855 hebben en daar moet een 64 en 48 MP foto ook even verwerkt worden en kun je niet meteen je foto per direct bekijken. De standaard camera klikt goed door. De 108 MP opname zit tussen de 2-6 seconden, maar je kan wel meteen een andere foto maken. Ik ervaar het nog niet als een issue .

[Voor 13% gewijzigd door Noresponse op 29-01-2020 17:23]

• Noresponse
Deathchant schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:27:
Als de Mi 10 komt dan gooi ik dit hier ook onder en dan zal het gaan om de hele 10 reeks inclusief de 10 lite en daarom ook de note weggelaten bij de melding 10 pro , maar dat ga ik zoiezo ook wellicht veranderen

[Voor 14% gewijzigd door Noresponse op 29-01-2020 16:33]

• Noresponse
Deathchant schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:27:
M10 heeft een mindere opzet dan de note 10 pro (voorloper M10) . De mi 10 pro krijgt wel de 108 MP camera en waarbij de camera op de note 10 een 20 MP is voor wide is die op de 10 pro 48 MP, maar wil je een scherpe wide is het 12 MP dus het kan zijn dat die 20 MP scherper is dan die 12 MP. Ik verwacht dat de mi 10 pro vergelijkbaar is alleen heeft dan de pro een 865.

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:05
In feite klopt het niet helemaal. Zover ik weet is de mi10 de opvolger van de huidige mi9. De 10 note is een midrange toestel die ik weet niet welk toestel ( de Redmi subrange? ) opvolgt, en die 9CCPro zou niet naar Europa komen.

In principe kun je die toestellen eigenlijk niet met elkaar vergelijken, volgens mij.. Dus zouden ze eigenlijk ieder hun eigen draadje moeten krijgen. Denk ik 8)7 8)7

• Noresponse
klopt dat de mi 10 de opvolger zou moeten zijn van de mi 9 , maar het note is het eerste toestel in de range van allerlei toestellen met een 10 zoals 10 en 10 pro en 10 lite , net zoals Mi 9 , Mi 9 lite, Mi 9 pro etc. en is dat is de 9 reeks. Dus het kan wel bij elkaar.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-04 17:06

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Acemath schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:59:
en die 9CCPro zou niet naar Europa komen.
De 9CCPro is (zover ik weet) ook gewoon de Chinese / Aziatische versie van de Mi Note 10 Pro, dus die komt uiteraard niet naar Europa.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Noresponse
Inderdaad maar er zijn mensen die het toestel in het begin wellicht hebben gekocht via aliexpress of banggood. Het voordeel is dat firmware en beta dan eerder hebt en denk zelf dat de meesten er wel een toekomstige ROM opgooien .

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hele fijne review/topicstart, waarvoor dank!

Kan iemand me vertellen of de app-drawer al in de laatste update zit (voor Europa region)? Ik wil overstappen van iOs weer naar Android, en het is een beetje schraal als Xiaomi het dan als enige weer niet heeft naast iOs

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // MSI GeForce GTX 1080 // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• Noresponse
Mui 11 heeft een app drawer en heeft standaard gesture en swipe. De nieuw update mui 12 verwacht ik tegen de zomer en Android 10 loopt als beta in China op de cc9 en ik denk dat deze in februari of maart uitkomt.

De nieuwe update 11.0.13.0 moet ook nog verschijnen.

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:21
Al met al dus positieve ervaringen met de note 10.Is er al een gcam beschikbaar voor deze xiaomi?

• Noresponse
Ja die GCAM is niet beter dan de standaard app. Hij maakt de kleuren wat bonter, maar niet scherper en wat laat steekjes vallen. IK hou het liever op de natuurlijke foto's en bewerk ze zo nodig.

• Dutch013
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:52
Noresponse schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:32:
Mui 11 heeft een app drawer en heeft standaard gesture en swipe. De nieuw update mui 12 verwacht ik tegen de zomer en Android 10 loopt als beta in China op de cc9 en ik denk dat deze in februari of maart uitkomt.

De nieuwe update 11.0.13.0 moet ook nog verschijnen.
Dank je voor de info, ik kreeg deze niet gevonden. hier een tevreden bezitter van een Minote 10 8)

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 18:49
Heeft deze een notificatieledje of een soort van Always On Display voor notificaties?

• Noresponse
Always on display

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 18:49
Dat maakt het toestel voor mij interessant. Thanks.

• Fiddle
  • Niet online
-knip-

[Voor 98% gewijzigd door Fiddle op 06-02-2020 17:18]

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // MSI GeForce GTX 1080 // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• Noresponse
Een klein dingetje wat me opvalt toen ik de sim card erin deed is dat het toestel een rubbertje heeft op de sim card tray en dat duidt dat het een toestel is dat tegen water kan. Ze hebben er geen standaard aan gegeven, maar heb wel twee testjes gezien waar het toestel gewoon een tijd in een bak water lag en het perfect deed.

Het kan zijn dat ze issues zijn tegengekomen ,waarbij ze het niet konden waarborgen/claimen, maar iets om over na te denken.

Een ander iets is de speakers. ze zijn goed en klinken net slecht, maar ze zijn soms wel zacht bij bepaald youtube filmpjes en handenvrij bellen is ook niet optimaal qua gelui. Ik had het eerst een 7 gegeven voor mezelf , maar het is eerder max een 6.

geluid via de headset is goed en via bluetooth met aptX wel beter dan via de jack. Ik zie dat er qua software nog wel beter kan en Xiaomi heeft in een reactie aangegeven dit te verbeteren.

[Voor 11% gewijzigd door Noresponse op 07-02-2020 11:38]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Ik lees hierboven dat de Mi Note 10 een appdrawer zou hebben. Waar dan? Kan je daar eens een screenshotje van doen?

Dat is namelijk precies iets dat MIUI niet heeft.

Woont in Helsinki

• 13art
  • Laatst online: 00:24

13art

Moderator Mobile
Intelligo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 05:18:
Ik lees hierboven dat de Mi Note 10 een appdrawer zou hebben. Waar dan? Kan je daar eens een screenshotje van doen?

Dat is namelijk precies iets dat MIUI niet heeft.
Sinds Miui 11 zit dat wel in.

[Voor 25% gewijzigd door 13art op 07-02-2020 09:44]

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Noresponse
Ik heb al heel wat reviews online gegeven en deze opzet gemaakt voor de Mi Note 10 pro en wat een pech.

Mijn toestel ben ik kwijt :'( en weet wel zeker dat deze gestolen is en nu ben ik weer terug om mijn 3 jaar oude blackberry. Wat een pech en denk na om het toestel opnieuw te bestellen of toch nog te wachten op de nieuwe mi 10 pro die over twee weken uitkomt en alleen maar een sneller processor heeft en dus ook duurder zal zijn.

Ik ga geen aangifte doen, want daar doet men toch niks mee en als ik schade had dan was ik wel verzeked. Dikke pech! :F

• Fiddle
  • Niet online
Hey Peoples,

Ik heb een raar probleem. Ben veel aan het experimenteren met de camera. Dan schiet ik een paar fotos wisselend tussen 108 MP en de reguliere Photo modus. Wat doet Google photos vervolgens... die laat de thumbnail versie zien van c.a. 960x720. En dit is ook de file die hij in de Drive zet.

Linkje voorbeeld Google Photos

Als ik echte weer de camera open, klik op de foto links onder (Xiaomi default photo browse app?), dan zie ik wel weer de goeie versie van deze foto.

-Update- nee niet meer, wat locale foto's zijn opgeschoond/verwijderd intussen

(En Google photos staat ingesteld op origineel fotoformaat)

[Voor 40% gewijzigd door Fiddle op 14-02-2020 18:38]

• Noresponse
Is dit mischien een instelling in Google ,mischien zijn de foto"s qua bestand te groot ofzo om direct up te loaden en kost dit meer tijd? alleen update via wfi msichien?

• Fiddle
  • Niet online
Noresponse schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:03:
Is dit mischien een instelling in Google
Nope, daar lijkt alles goed te staan.
[b]Noresponse in "Xiaomi Mi Note 10 / 10 PRO / CC9 PRO"mischien zijn de foto"s qua bestand te groot ofzo om direct up te loaden en kost dit meer tijd? alleen update via wfi msichien?
Uploaden via wifi en Roaming staan beide aan. Wellicht moeten de Google server het e.e.a. verwerken, datgezegd, ook een paar (willekeurige foto's) van een week geleden staan in Google foto's met deze lage resolutie (en aangeschien dedeze foto's lokaal zijn opgeruimd, ben ik die dus kwijt).

Heb jij hier geen last van - als je terugkijkt op je Google Foto's - nu je het apparaat een tijd in gebruik hebt?

(Misschien beperkt zich dit probleem niet tot deze telefoon, maar is het een ding met grote foto's (8mb+), en moet ik hier even een algemeen topicje voor aanmaken...)

• Noresponse
Ik kan me niet heugen dat ik dit probleem had, maar ik heb het toestel niet meer. Het toestel is door iemand meegenomen (gejat) en wilde eerst nog een nieuw kopen, maar denk dat ik ga voor de Mi10 of mischien toch voor de huawei mate 30 pro 5 G waarvoor ik nog een aanbieding krijg en dat wacht ik even af.

• Fiddle
  • Niet online
Fiddle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:35:
Hey Peoples,

Ik heb een raar probleem. Ben veel aan het experimenteren met de camera. Dan schiet ik een paar fotos wisselend tussen 108 MP en de reguliere Photo modus. Wat doet Google photos vervolgens... die laat de thumbnail versie zien van c.a. 960x720. En dit is ook de file die hij in de Drive zet.

Linkje voorbeeld Google Photos

Als ik echte weer de camera open, klik op de foto links onder (Xiaomi default photo browse app?), dan zie ik wel weer de goeie versie van deze foto.

-Update- nee niet meer, wat locale foto's zijn opgeschoond/verwijderd intussen

(En Google photos staat ingesteld op origineel fotoformaat)
Ik denk eerlijk gezegd dat heel veel meer mensen hier last van hebben, (werken niet heel veel mensen met Google Photos?) maar dit wellicht dit niet beseffen dat er in de cloud een crappy versie word gezet, dat zie je immers niet zo snel op je telefoonscherm.

Maar ik heb dus het probleem gevonden! En ook de oplossing... Ik wilde dit wel even posten mocht iemand anders dit ook hebben (met deze of een andere phone.

Het probleem is de app Google Photos. Als deze open staat terwijl je een foto maakt slaat Google Photos hem op als een ~0.7 MP foto, en upload hem ook als een dergelijke. Ik gok dat dit is omdat je telefoon de zware 'echte' foto nog aan het wegschrijven is, en Google Photos (als hij dus draait in de achtergrond) bij deze dan snel de thumbnail/screencap snel in zijn library opneemt i.p.v. het origineel. Maar dat is giswerk.

Bron, dit draadje:
https://support.google.com/photos/thread/23923203?hl=en

Google Photos app sluiten dus als je fotos maakt!!!!

• Noresponse
Ik heb even gekeken in drive mijn map van foto's en zie foto"s staan van 8 MB en 12 MB etc. dus ik heb dat probleem niet. Wel bijzonder dat het gebeurt. Ik zit er net aan te denken om de mi 10 pro te kopen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ik heb de titel even aangepast, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-03 08:48
Gebruik de Mi Note 10pro nu een paar weken en moet zeggen dat het beter bevalt dan ik verwachtte van een budget toestel. Wat ik nog wel mis, is info over update beleid en een appdrawer.
Snelheid is meer dan voldoende en de camera's schieten prima foto's.

• Noresponse
Xiaomi zou echt iets moeten doen qua transparant toekomstige en huidige update's te melden. Het bedrijf is niet bij iedereen bekend en wel fijn om te weten wat ze doen aangaande update , software etc.

• Gadgeteer
Las ik ook iets over. Ik kan je echter melden dat ik hem er niet in heb zitten. Mijn versie is 11.0.13.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gadgeteer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Las ik ook iets over. Ik kan je echter melden dat ik hem er niet in heb zitten. Mijn versie is 11.0.13.
Heb je het wel geactiveerd?

• Gadgeteer
13art schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Heb je het wel geactiveerd?
Wat er niet is, kun je niet activeren 😁

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gadgeteer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:39:
[...]
Wat er niet is, kun je niet activeren 😁
Als het er echt niet in zit wel ja. Maar met activeren bedoel ik niet een schuifje omzetten. Het zou wat dieper verborgen zitten en je hebt een aparte app nodig om het aan te zetten. Zoeken bij je instellingen gaat waarschijnlijk niks opleveren nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
13art schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Als het er echt niet in zit wel ja. Maar met activeren bedoel ik niet een schuifje omzetten. Het zou wat dieper verborgen zitten en je hebt een aparte app nodig om het aan te zetten. Zoeken bij je instellingen gaat waarschijnlijk niks opleveren nee.
Ik vrees dat ik dan ergens iets gemist heb. Ik had niet door dat je eerst iets moet installeren. Dacht dat hij vanaf MIUI 11 gewoon als setting beschikbaar zou zijn. Moet ik eerdaags maar eens gaan puzzelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gadgeteer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Ik vrees dat ik dan ergens iets gemist heb. Ik had niet door dat je eerst iets moet installeren. Dacht dat hij vanaf MIUI 11 gewoon als setting beschikbaar zou zijn. Moet ik eerdaags maar eens gaan puzzelen.
Een Googlen dan moet je er zo achter zijn. Ik weet het niet uit m'n hoofd.

• SimonMc
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 31-03 19:37
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Mi Note 10 Pro!
Twijfelde een tijdje om een te kopen, zeker omdat ik m'n Pocophone F1 maar een jaar en 4 maand heb, maar toen zag ik een Pro te koop staan voor 430 EUR, dus dat leek me best een goede deal.

Vreemd genoeg ziet het scherm van m'n Pocophone F1 er scherper uit dan de Mi Note 10? Qua dpi is het verschil verwaarloosbaar, dus dat kan het niet zijn. Heeft het te maken met de pixelopbouw?
Ik weet dat Samsung's oled schermen vroeger een pentile-indeling hadden, waardoor je wel degelijk een verschil zag in een full-hd oled scherm en een full-hd lcd-scherm.

• Noresponse
Ik vond het scherm van de mi wel OKE, maar dat het scherm gebogen is vind ik wel storend met bepaalde licht inval als je iets bekijkt. Het scherm zelf is amoled/oled familie, maar weet niet welke fabrikant. Ik weet wel dat de Mi 10 die er aan gaat komt een scherm heeft die samen door TCL en Xiaomi ontwikkeld is en zal me niet verbazen dat de mi note 10 deze ook heeft.

Vraagje welke software/firmware versie e heb je nu op de note 10.

De mi note 10 is overigens een goede keuze als ik al lees dat de mi 10 pro nu een stuk duurder gaat uitvallen, De camera setup van de note 10 vindt ik qua kleuren beter dan de mi 10 die erg vivid is en niet klopt, waarbij de note 10 veel natuurlijker is. De zoom van de note 10 met 2x en 5x is ook beter in sommige gevallen en wat ik erg fijn vindt aan de note 10 toen ik deze had getest is de soft flash die aan kan Hierdoor kun je voedsel,objecten van dichtbij even net bijschijnen voor een beter plaatje. Ik wacht nog zelf al wat de prijs doet van de Mi 10 pro en als dat 300 euro verschil is dan ga ik voor de mi note 10 wellicht.

[Voor 50% gewijzigd door Noresponse op 06-03-2020 09:45]

• SimonMc
Noresponse schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:39:
Ik vond het scherm van de mi wel OKE, maar dat het scherm gebogen is vind ik wel storend met bepaalde licht inval als je iets bekijkt. Het scherm zelf is amoled/oled familie, maar weet niet welke fabrikant. Ik weet wel dat de Mi 10 die er aan gaat komt een scherm heeft die samen door TCL en Xiaomi ontwikkeld is en zal me niet verbazen dat de mi note 10 deze ook heeft.

Vraagje welke software/firmware versie e heb je nu op de note 10.

De mi note 10 is overigens een goede keuze als ik al lees dat de mi 10 pro nu een stuk duurder gaat uitvallen, De camera setup van de note 10 vindt ik qua kleuren beter dan de mi 10 die erg vivid is en niet klopt, waarbij de note 10 veel natuurlijker is. De zoom van de note 10 met 2x en 5x is ook beter in sommige gevallen en wat ik erg fijn vindt aan de note 10 toen ik deze had getest is de soft flash die aan kan Hierdoor kun je voedsel,objecten van dichtbij even net bijschijnen voor een beter plaatje. Ik wacht nog zelf al wat de prijs doet van de Mi 10 pro en als dat 300 euro verschil is dan ga ik voor de mi note 10 wellicht.
Ik ben best wel tevreden met het scherm van de Mi Note 10. Heel kleuraccuraat en aangenaam om naar te kijken. Het is enkel bij vergelijk dat het opvalt dat het ander scherm scherper lijkt.
Ik ben ook niet voor gebogen schermen, ik zie de meerwaarde er niet van in. Het is fragieler en je krijgt inderdaad soms rare effecten bij bepaalde lichtomstandigheden.
Al moet ik wel zeggen dat het voor "gebaren" wel aangenamer is. Ik heb de schermknoppen uitgezet, en gebruik dus enkel veegbewegingen om terug te gaan en apps te sluiten enz... De gebogen rand helpt wel degelijk bij dit soort dingen.

Momenteel staat er MIUI 11.0.13.0 op, android 9. Geen idee of android 10 er in afzienbare tijd zit aan te komen?

• Noresponse
Mu 11.0.13.0 ia feitelijk een android versie met android 10 dingetjes zoals zwarte schermen etc. Dit is waarom ze geen haast hebben om volledige versie van10 uit te rollen. Door miui is het fetelijk een androdi 9.5.versie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SimonMc
Noresponse schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:16:
Mu 11.0.13.0 ia feitelijk een android versie met android 10 dingetjes zoals zwarte schermen etc. Dit is waarom ze geen haast hebben om volledige versie van10 uit te rollen. Door miui is het fetelijk een androdi 9.5.versie :)
Je hebt het dan over specifiek de Mi Note 10? De Pocophone F1 heeft al een upgrade gehad naar Android 10.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noresponse
Ja de mi note 10 heeft al een sausje van Android 10 met miui zoals alles zwart, gesture /swipe etc.
SimonMc schreef op zondag 8 maart 2020 @ 05:31:
[...]

Je hebt het dan over specifiek de Mi Note 10? De Pocophone F1 heeft al een upgrade gehad naar Android 10.

• Dutch013
Krijg net een update binnen met de veiligheids patch tot februari 22020
(MIUI V11.0.16.0.PFDEUXM Staboel 526M

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-04 17:06

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Dutch013
en hier de Mi Note 10 Durability Test! van JerryRigEverything

YouTube: Mi Note 10 Durability Test! - 5 cameras for under $500?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noresponse
Dutch013 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:24:
Krijg net een update binnen met de veiligheids patch tot februari 22020
(MIUI V11.0.16.0.PFDEUXM Staboel 526M
Is de camera al wat sneller dan de versie van december/januari en is de zijkant van het scherm nog steeds zo gevoelig !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 03-04 15:20
Noresponse schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Is de camera al wat sneller dan de versie van december/januari en is de zijkant van het scherm nog steeds zo gevoelig !
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Overweeg serieus de mi note 10 of Note 10 pro aan te schaffen. Had m'n hoop gevestigd op de Realme x50pro, oppo Find X2 pro of Xiaomi mi 10 (pro), maar deze zijn vooralsnog wat mij betreft veel te duur om m'n OnePlus 3t te vervangen. Camera is voor mij erg belangrijk, gamen niet. Foto's maken met de 108mp modus ga ik denk ik niet doen, dus als overige settings zonder al te veel lag zijn is dit naar mijn idee een prima smartphone voor de huidige prijs.

Toevoeging: heeft iemand een goede side by side vergelijking gezien tussen de Note 10 en Note 10 pro? Het enige wat ik heb gevonden is het vergelijken van specs...

[Voor 10% gewijzigd door buttonfreak85 op 30-03-2020 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noresponse
Het enige verschil is opslag,geheugen en één belangrijk ding is door de extra lens dat er iets meer lichtinval is en daardoor iets betere foto;s met schaduw etc. en ook foto's in de avond in de stad zijn iets beter, maar het is minimaal. Ik heb de pro gehad en dat ook vergelijken met iemand anders die de mi note 10 standaard nog steeds gebruikt en we hebben een aantal foto's in de avond gemaakt zowel binnen als buiten en het was minimaal, maar je ziet wel een iets betere opvang van licht. Ik ga zelf voor de pro en mid april (10th) komt er een update naar android 10.

Het verschil tussen de mi 10 (nieuw modelen) vs mi note 10 op foto gebied is minimaal en is de mi note vindt ik natuurlijker ,alleen in video in 4K 30 fps is de nieuw serie vloeiender en heeft de mi note wat last van storingen als je de camera ronddraait. Dat is het eigenlijks en ja de nieuwe serie kan ook 60fps en 8K filmen en beter slow mo doen :)
buttonfreak85 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Overweeg serieus de mi note 10 of Note 10 pro aan te schaffen. Had m'n hoop gevestigd op de Realme x50pro, oppo Find X2 pro of Xiaomi mi 10 (pro), maar deze zijn vooralsnog wat mij betreft veel te duur om m'n OnePlus 3t te vervangen. Camera is voor mij erg belangrijk, gamen niet. Foto's maken met de 108mp modus ga ik denk ik niet doen, dus als overige settings zonder al te veel lag zijn is dit naar mijn idee een prima smartphone voor de huidige prijs.

Toevoeging: heeft iemand een goede side by side vergelijking gezien tussen de Note 10 en Note 10 pro? Het enige wat ik heb gevonden is het vergelijken van specs...

[Voor 14% gewijzigd door Noresponse op 30-03-2020 18:49]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True