Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:15

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Het is eigenlijk best rustig in dit topic.. Ik zit al een tijdje op de wip om een reden te zoeken mijn Redmi Note 5 te vervangen door iets nieuws. Black Friday met een mooie aanbieding zou daarbij kunnen helpen, dus de Mi Note 10 (lite) staat op mijn lijst als mogelijke vervanger, samen met de Google Pixel 4a.

De Note 10 is eigenlijk de enige die qua formaat nog niet mega groot is. Alle andere nieuwere modellen van Xiaomi zijn (fors) groter. Weet alleen niet of ik aan de gebogen randen zou kunnen wennen.

De voordelen tov mijn Redmi Note 5 zouden worden:
- betere camera
- (eindelijk) USB-C
- NFC, dus toch maar een Rabo betalen gaan uitproberen in de winkel
- AMOLED ipv LCD

Lees hier verder eigenlijk weinig problemen met de Note 10 (lite)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Heb zelf de Note 10 Pro en ben best wel heavy user...
Het toestel bevalt mij bijzonder goed, geen gekke dingen mee gehad tot nu toe.
Je kunt de gevoeligheid van de schermranden instellen, zodat je bij het vasthouden geen onbedoelde aanrakingen hebt.

Ik ervaar twee mindere puntjes;
- Accuduur ik kan er een dag mee doorkomen, maar ik had er meer van verwacht. Let wel, ik ben dus wel een heavy user.
- Scherpstellen foto's Soms heeft de camera moeite met scherpstellen en moet je er even mee spelen. Vervelend als je snel een foto wilt maken, maar komt bij mij niet vaak voor.

Beide punten vindt je ook terug op internet. Is dus wel iets om rekening mee te houden. Maar ja, ieder toestel heeft wel iets.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

roko14 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:55:
Je kunt de gevoeligheid van de schermranden instellen, zodat je bij het vasthouden geen onbedoelde aanrakingen hebt.

Ik ervaar twee mindere puntjes;
- Accuduur ik kan er een dag mee doorkomen, maar ik had er meer van verwacht. Let wel, ik ben dus wel een heavy user.
- Scherpstellen foto's Soms heeft de camera moeite met scherpstellen en moet je er even mee spelen. Vervelend als je snel een foto wilt maken, maar komt bij mij niet vaak voor.
Dat autofocus issue lijkt alleen bij de normale versie en de pro voor te komen? De Lite variant heeft namelijk geen laser-autofocus, dus heeft misschien het probleem ook niet?

Qua accu, ik ben zeker geen heavy user, dus die volstaat zeker.

Die schermranden instellen klinkt goed. Kun je er ook nog meer mee in bijvoorbeeld de Always On Display? Dat de schermrand als een soort notificatieled iets kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:31
Tot nu toe ook tevreden met de Note 10 Pro maar die heb ik ook bewust gekozen. Breedte valt net onder de 75mm wat ik nog redelijk kan vasthouden. Makkelijk te debloaten. Gcam werkt super goed. Camera's die makkelijk mee kunnen met de high-end en daardoor niet gauw verouderd aanvoelt.

De camera set van de Mi Note 10 Lite is wel heel anders de standaard Note 10. Ik denk dat alleen de main cam van de lite wel aardig is en zeker met Gcam kun je goed mee. Verder mis je ook OIS.

Wat kan beter; stock cam app, auto focus (dichtbij) en image stabilization al is dat inherent aan Xiaomi. Een snellere proc zou fijn zijn. Ik hoef niet echt om te kijken naar de batterij. AOD heb ik wel uitgezet. Ik vind hem nog wel beetje aan de zware kant (208 gram). Mono speaker heb ik vaak per ongeluk mijn vinger erop (zit aan de onderkant).

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn Note 10 Lite is zojuist bijgewerkt naar 12.0.2. Nog geen Android 11, maar een gewone update met beveiligingspatch van oktober. Dat is dus ongeveer twee maanden na de vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Op 20 november is de Mi Note 10 Lite 128GB te koop voor slechts 199 euro.

https://event.mi.com/nl/mifriday2020/sales

(Voor zover ik weet is er geen levertijden topic voor deze telefoons, dus maar hier geplaatst)

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:00
easyriider schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:02:
Op 20 november is de Mi Note 10 Lite 128GB te koop voor slechts 199 euro.

https://event.mi.com/nl/mifriday2020/sales

(Voor zover ik weet is er geen levertijden topic voor deze telefoons, dus maar hier geplaatst)
kan zelf goedkoper met juist code en inleveren van punten

https://nl.pepper.com/aan...e-10-lite-6gb128gb-170144

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34
Heeft iemand ervaring de met Mi Note 10 Lite in combinatie met call recording apps? Bij Samsung werkt dat sinds Android9 alleen als je een thaise simkaart aanschaft.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 22:10
Net de laatste update binnen gekregen.
MIUI Global 12.0.3 Stabiel
Niveau beveiligingspatch 2020-11-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou.. Net de Mi Note 10 lite 64gb besteld. In de aanbieding in de Mi store voor 169 euro inclusief 10 euro kortingscode via de app.

Denk toch voor niet teveel geld een mooie upgrade voor mijn Redmi Note 5 die ik nu al dik 2 jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:29
hars73 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:07:
Nou.. Net de Mi Note 10 lite 64gb besteld. In de aanbieding in de Mi store voor 169 euro inclusief 10 euro kortingscode via de app.

Denk toch voor niet teveel geld een mooie upgrade voor mijn Redmi Note 5 die ik nu al dik 2 jaar gebruik.
Idem das geen geld. Alleen jammer van de 64gb, dat zal maar echt net voldoende zijn. Ik ben benieuwd hoe die zal bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Holland1994 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:20:
[...]

Idem das geen geld. Alleen jammer van de 64gb, dat zal maar echt net voldoende zijn. Ik ben benieuwd hoe die zal bevallen
Weet ik.. Had voor paar tientjes extra liever een 128gb gehad, maar deze voldoet voor mij ook wel. Heb op mijn Redmi note 5 met 64gb opslag nu 16gb aan apps, 4gb aan cache en 32gb aan foto's en video. En die laatste kan ik af en toe prima op een backup schijfje zetten. Ben maar een lichte gebruiker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankLM
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11-2020
Heb vandaag een Note 10 Pro 8/256 besteld bij Mediamarkt als onderdeel van de Black Friday actie voor 399 euro. Dacht aan de OnePlus Nord, Moto of eventueel Pixel 4a (laatste vanwege Android One waar ik echt heel tevreden over was op mijn Nokia 7 Plus). Kon deze niet echt laten schieten, zeker vanwege de camera en op papier de overige specs. En 5G hoef ik nog niet echt...

Heb het dus op basis van reviews gedaan, maar die zijn vooral op specs, niet op langdurig gebruik. Op diverse forums wordt gesproken over lag van de fingerprint scanner en de onbetrouwbare touch bediening in het algemeen. Ook over inconsistente resultaten van de camera. Vooral de “two weeks with...” review op nextpit.com baarde me wat zorgen. En dat artike legt wel het probleem van internet reviews in het algemeen bloot...

Hoop dus dat dat exemplarisch is. Ben heel benieuwd! Ga goed testen de eerste week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-08 00:13
5G is op dit moment niet sneller dan 4G en zal pas volgend jaar derde kwartaal wellicht langzaam uitgerold worden , maar verwacht er niet te veel van vs 3G/4G als het gaat om youtube, Spotify of Netflix ze worden er niet sneller van en dat is ook zo met je berichtjes.

Het toestel is qua camera en laatste software update een fijn toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door Noresponse op 29-11-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamingZeUs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Geen pen, oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Holland1994 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:20:
[...]
Ondertussen heb ik mijn Note 10 Lite maandag binnengekregen, de Google backup van mijn Note 5 teruggezet, alle apps weer ingericht, notificaties, batterij optimalisaties voor wat apps uitgezet, lockscreen en AOD ingesteld en gisteren voor het eerst een hele dag af en toe wat gebruikt.

Eerste indruk was een mooi stevig toestel wat er echt heel premium uitziet. Zoals op al mijn toestellen heb ik ook hier Nova Launcher weer op gezet. Werkt toch het fijnst. Het meegeleverde transparante hoesje zit prima en laat ook de mooie witte achterkant nog zien.

De vingerprintscanner in het scherm reageert iets langzamer dan ik gewend was met een scanner op de achterkant. Beetje wennen nog, maar wat mij betreft prima.

Hetzelfde voor de afgeronde schermranden, dit is waar ik het meest over twijfelde. Nu een paar keer gehad dat ik per ongeluk een app startte. Ik weet dat ik de gevoeligheid van de randen kan instellen, maar ik denk dat het vanzelf went. Het ziet er in ieder geval wel premium uit.

Vandaag het nieuwe MIUI 12 controlecentrum eens aangezet om te kijken of dat gaat bevallen. Nog geen nieuwe notificaties gehad, dus nog maar even aanzien. En anders gaat ie weer uit.

Camera even op een avond in de woonkamer getest. Weinig ruis in de foto's, beter dan mijn Redmi Note 5. Voorlopig is dit toestel meer dan prima voor mijn gebruik. :*)

Ow ja, wat laadt dat ding snel op! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southrduin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08 15:28
Vraag ik heb een note 10 met miui 12 erop alleen wil deze niet verbinden met mijn Parrot cK3100. Geeft aan u heeft niet de juiste pincode gebruikt. Ik kan deze nergens in toetsen. Iemand een idee hoe dit te verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Een eerste issue gevonden bij het gebruik van de vingerprint scanner in de rabobank app. Als ik daarmee bij een betaling inlog en daarna de betaling wil bevestigen, klapt de rabobank app eruit en is er niet betaald. Log ik in met pincode, dan is het geen probleem.

Al eerder iemand iets over gelezen of zelf last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
hars73 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:20:
[...]

Eerste indruk was een mooi stevig toestel wat er echt heel premium uitziet. Zoals op al mijn toestellen heb ik ook hier Nova Launcher weer op gezet. Werkt toch het fijnst. Het meegeleverde transparante hoesje zit prima en laat ook de mooie witte achterkant nog zien.

[...]

ziet er in ieder geval wel premium uit.
Ik heb hem ook net binnen, DHL bezorging is toch wat minder optimaal dan PostNL. Maar inderdaad echt een premium look en feel voor €169 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:41:
Bij de ING app log ik ook in met de vingerafdruk en dat gaat altijd goed, dus zal het misschien aan de Rabobank app liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
easyriider schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:46:
[...]

Bij de ING app log ik ook in met de vingerafdruk en dat gaat altijd goed, dus zal het misschien aan de Rabobank app liggen.
Ik heb hier de ING app en ook geen last van. Ik denk ook een Rabo Bank issue.

Hoe werkt de kompas eigenlijk? Hij wijkt bij mij behoorlijk af, ik heb al het "acht" gedraaid e.d. om het te kalibreren. Werkt niet echt fijn dat hij altijd 180 graden de andere kant op wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Bij een App wordt een pincode toch gekoppeld aan de vingerafdruk die het toestel al heeft opgeslagen om te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:28
hars73 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:41:
Een eerste issue gevonden bij het gebruik van de vingerprint scanner in de rabobank app. Als ik daarmee bij een betaling inlog en daarna de betaling wil bevestigen, klapt de rabobank app eruit en is er niet betaald. Log ik in met pincode, dan is het geen probleem.

Ik heb het niet als ik enkel de rabo app gebruik. Wel als ik een tikkie betaal. Truuk is om je vinger direct op de goede plek te leggen. Ik word er al best handig in 😄

Hij wil.

• hars73

hars73

klaaas schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:10:
[...]

Ik heb het niet als ik enkel de rabo app gebruik. Wel als ik een tikkie betaal. Truuk is om je vinger direct op de goede plek te leggen. Ik word er al best handig in 😄
Nee als ik gewoon de Rabo app gebruik om even te kijken (dus de standaard inlog met fingerprint), dan doet ie het probleemloos. Hij crasht pas als ik de fingertprint daarna gebruik om een betaling te bevestigen.

Je wilt dus zeggen dat de app crasht als je de vinger bijvoorbeeld beetje half op de fingerprintsensor legt en niet crasht als je hem er anders/beter/langer/korter oplegt? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 10-12-2020 08:41 ]

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:28
hars73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:40:
[...]

Nee als ik gewoon de Rabo app gebruik om even te kijken (dus de standaard inlog met fingerprint), dan doet ie het probleemloos. Hij crasht pas als ik de fingertprint daarna gebruik om een betaling te bevestigen.

Je wilt dus zeggen dat de app crasht als je de vinger bijvoorbeeld beetje half op de fingerprintsensor legt en niet crasht als je hem er anders/beter/langer/korter oplegt? 8)7
Ik heb geen last bij gewone betalingen via de app. Zoals gezegd alleen bij Tikkies. Als ik zorg dat mijn vinger al op de goede plek ligt voordat het scherm waarop je de betaling moet bevestigen te zien is, dan gaat het goed. Vraag me niet waarom, maar dat is het enige wat bij mij werkt. Gelukkig werk het wel structureel (als ik de plek goed gegokt heb iig).

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southrduin
Weet iemand hoe je meldingen kan aan zetten op je altijd aan/vergrendeld scherm. Ik krijg nu alleen de tijd en datum te zien en als er een nieuwe WhatsApp of andere melding is een rood 🔴 naast de tijd.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Chiii schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:20:
Tot nu toe ook tevreden met de Note 10 Pro maar die heb ik ook bewust gekozen. Breedte valt net onder de 75mm wat ik nog redelijk kan vasthouden. Makkelijk te debloaten. Gcam werkt super goed. Camera's die makkelijk mee kunnen met de high-end en daardoor niet gauw verouderd aanvoelt.

De camera set van de Mi Note 10 Lite is wel heel anders de standaard Note 10. Ik denk dat alleen de main cam van de lite wel aardig is en zeker met Gcam kun je goed mee. Verder mis je ook OIS.

Wat kan beter; stock cam app, auto focus (dichtbij) en image stabilization al is dat inherent aan Xiaomi. Een snellere proc zou fijn zijn. Ik hoef niet echt om te kijken naar de batterij. AOD heb ik wel uitgezet. Ik vind hem nog wel beetje aan de zware kant (208 gram). Mono speaker heb ik vaak per ongeluk mijn vinger erop (zit aan de onderkant).
Welke GCAM versie gebruik je en met welke instellingen?

• hars73

hars73

southrduin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:02:
Weet iemand hoe je meldingen kan aan zetten op je altijd aan/vergrendeld scherm. Ik krijg nu alleen de tijd en datum te zien en als er een nieuwe WhatsApp of andere melding is een rood 🔴 naast de tijd.
Ik krijg netjes per app een icoontje op m'n altijd-aan-display als ik meldingen heb. Misschien is het afhankelijk van het gekozen thema? Probeer eens een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• southrduin
Probleem mijn mi note 10 speelt geen geluid af bij het afspelen van YouTube filmpjes en geen geluid bij spelletjes. Wel speelt tie geluid af bij het luisteren van muziek via Black Player ex. En ringtones worden ook gewoon afgespeeld. Iemand een idee wat dit kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:00
Goed nieuws voor de mi note 10 lite gebruikers.

Een dezer dagen zal android 11 worden uitgerold.

Bron:
https://m.gsmarena.com/xi...android_11-news-47261.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18
Ik heb de Note 10 Lite gekocht. Komt morgen binnen. Gebruiken jullie een custom rom of hebben jullie de bloatware verwijderd met XiaomiADBFastbootTools? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Cheezborger schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:17:
Ik heb de Note 10 Lite gekocht. Komt morgen binnen. Gebruiken jullie een custom rom of hebben jullie de bloatware verwijderd met XiaomiADBFastbootTools? Wat is jullie ervaring?
Je moet gewoon bloatware verwijderen en ads blokkeren. Zijn genoeg instructies online te doen en kost je 10 minuten. Download geen apps die dat voor je kunnen doen. Die zijn niet te vertrouwen.

Zoontje van mij heeft net de poco m3 gekregen en wat een leuk toestel. Met Gcam super camera en stereo geluid klint ook erg goed en hierbij ook alle reclame verwijderd en stock apps uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik krijg hier nu de v12.1.1.0 Stable binnen op mijn Note 10 Lite met daarin Android 11. Anderen al gehad?

EDIT: terwijl ie aan het downloaden was, gezocht of er nog issues zijn en het lijkt dat veel gebruikers blijven hangen in het startscherm tijdens het updaten. Een reboot helpt dan, maar ik wacht nog wel even ;)

https://www.reddit.com/r/...uck_at_miui_screen_after/
https://forum.xda-develop...m-update-restart.4222203/

[ Voor 83% gewijzigd door hars73 op 04-02-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Heb hem sinds vorige week al, het updaten ging helemaal vlekkeloos, geen problemen gehad. Vervolgens nog een Google play systeem update, na die update werd hij ook weer opnieuw opgestart.

Wat duidelijk merkbaar is is dat de accu nu langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou.. Ik dus ook maar de update gedaan en inderdaad geen enkel probleem. Play update ook gehad. We gaan het zien. Zie zo verder nog niet echt iets nieuws, behalve dat de notificaties er iets anders uitzien qua opmaak

[ Voor 50% gewijzigd door hars73 op 05-02-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Na de laatste update toch wel iets wat af en toe niet goed lijkt te gaan, maar ik kan de vinger er nog niet goed opleggen.

Soms verdwijnen de notificaties van WhatsApp zomaar ineens van het AOD en dus ook van het lockscherm en als ik dan unlock staat er ook geen notificatie bovenin het scherm. Voor mijn gevoel gebeurt dat alleen als er vrij snel achter elkaar meerdere berichten binnenkomen. Soms, maar weer niet altijd. Het gaat ook vaak wel goed.

Hier lijkt iemand hetzelfde te hebben, maar dan met andere notificaties: https://c.mi.com/thread-3581374-1-1.html

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 12-02-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
hars73 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:30:
Na de laatste update toch wel iets wat af en toe niet goed lijkt te gaan, maar ik kan de vinger er nog niet goed opleggen.

Soms verdwijnen de notificaties van WhatsApp zomaar ineens van het AOD en dus ook van het lockscherm en als ik dan unlock staat er ook geen notificatie bovenin het scherm. Voor mijn gevoel gebeurt dat alleen als er vrij snel achter elkaar meerdere berichten binnenkomen. Soms, maar weer niet altijd. Het gaat ook vaak wel goed.

Hier lijkt iemand hetzelfde te hebben, maar dan met andere notificaties: https://c.mi.com/thread-3581374-1-1.html
Soortgelijk: ik heb wel geregeld een icoontje, zonder dat ik na een pull down dan een notificatie zie staan. Gaat wsl dus iets niet helemaal lekker met de notificaties.

Ik gebruik geen AOD overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Notificaties lijken inderdaad in het algemeen af en toe problemen te geven. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik twee WhatsApp berichten had van twee verschillende personen en bij het naar beneden trekken van de notificatie, stond in beide berichten eenzelfde afzender!

En dan inderdaad vooral in WhatsApp regelmatig dat het notificatie icoontje er kort staat en dan zomaar verdwijnt. En soms dan na een nieuwe bericht er ook zomaar wel weer staat.

Toch te hopen dat ze dit snel gaan fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Op dit moment wordt v12.1.3.0.RFDEUXM uitgerold (MIUI Global ROM).

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Omdat er geen accesoire topic is poog ik de vraag hier te stellen. Excuus als dat niet de bedoeling is. Ik heb inmiddels een te hoog bedrag besteed aan (tempered glass) screenprotectors die of:
1. Enkel bij de randen aan het scherm plakken en niet over het gehele scherm
2. Niet curved zijn

Kunnen jullie a.u.b. een goede tempered glass screenprotector aanbevelen die over het gehele scherm kleeft en ook daadwerkelijk curved is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:26:
Omdat er geen accesoire topic is poog ik de vraag hier te stellen. Excuus als dat niet de bedoeling is. Ik heb inmiddels een te hoog bedrag besteed aan (tempered glass) screenprotectors die of:
1. Enkel bij de randen aan het scherm plakken en niet over het gehele scherm
2. Niet curved zijn

Kunnen jullie a.u.b. een goede tempered glass screenprotector aanbevelen die over het gehele scherm kleeft en ook daadwerkelijk curved is?
Om mezelf te quoten:
guapper schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:26:
Het scherm reageert inderdaad goed en ziet er erg fraai uit. Met hardglas bescherming (Nillkin) is het wel wat minder moet ik zeggen. Komt nog bij dat dat ook een aparte reflectie geeft (soort van zilveren gloed?), met uitzondering van een aparte coating ofzo ter plaatse van de vingerafdruk scanner. Op die plek ziet het scherm er gewoon donker zwart uit. Jammer dat niet heel de protector die matte afwerking heeft gekregen.
Deze: https://www.gsmpunt.nl/sc...aomi-mi-note-10-pro-zwart

Let op: er zit een zwart randje aan het glas, waardoor je anderhalve millimeter kwijt raakt rondom.
Unlocken met je vinger werkt ook niet echt lekker/vlot/betrouwbaar. Als ik niet mijn horloge of de camera kon gebruiken voor ontgrendelen was dat glas er al lang af geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

guapper schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Om mezelf te quoten:

[...]

Deze: https://www.gsmpunt.nl/sc...aomi-mi-note-10-pro-zwart

Let op: er zit een zwart randje aan het glas, waardoor je anderhalve millimeter kwijt raakt rondom.
Unlocken met je vinger werkt ook niet echt lekker/vlot/betrouwbaar. Als ik niet mijn horloge of de camera kon gebruiken voor ontgrendelen was dat glas er al lang af geweest.
Thanks! Ik heb nog een Aliexpress order die eens dezer weken aan moet komen, als die ook slecht zijn ga ik voor de nilkin.

Ik moet trouwens zeggen.. Ik vind de camera van de Note 10 wel tegenvallen. De groothoek is heel grainy en de (over)exposure in nachtstand zorgt voor lelijke foto's. Ik dacht, ik neem een Mid range toestel met een high end camera maar zo goed vind ik 'm niet. Ik ga vandaag Gcam proberen en deze vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 20:48
Ik heb sinds 2 weken de note 10 pro en moet ook erkennen dat de camera soms tegenvalt
hierbij op te merken dat ik nog leek ben op foto gebied.

ik heb echter het gevoel dat er nog aardig wat potentie in de camera zit, en ben nu bezig met een GCam versie.

https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1528/

en deze screen protector
https://www.amazon.nl/Iby...dersteuning/dp/B082YLWGVC

[ Voor 20% gewijzigd door GCT-Zen op 28-02-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik kreeg gisteren een update gepusht, maar nu werken de Android gestures niet meer icm nova launcher. Even wachten op een fix dus als je nova (of misschien een andere) launcher gebruikt.

Als je de button navigation gebruikt of de stock launcher is er geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:51
vaagisdenaam schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:37:
Ik kreeg gisteren een update gepusht, maar nu werken de Android gestures niet meer icm nova launcher. Even wachten op een fix dus als je nova (of misschien een andere) launcher gebruikt.

Als je de button navigation gebruikt of de stock launcher is er geen probleem lijkt mij.
Zelfde probleem op andere third party launchers. Jammer, had dit eerder moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Eergisteren op m'n Note 10 Lite v12.1.4 stable ontvangen die de v12.1.1 vervangt. Heb wel de instelling 'krijg updates vroeg' aanstaan, maar weet niet of dat uitmaakt.

Heb nog te weinig Whatsapp berichten ontvangen om te kunnen bepalen of het notificatie issue opgelost is. Ik lees op het Mi forum van niet, maar de paar berichten die ik dit weekend ontvangen heb verdwenen niet zomaar. Eens even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:06:
[...]Ik ga vandaag Gcam proberen en deze vergelijken.
Een beetje hoofdpijn en een hoop net-niet builds verder wil ik mij even tot jullie wenden. Welke build van GCam vinden jullie het beste werken op de Note10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Een beetje hoofdpijn en een hoop net-niet builds verder wil ik mij even tot jullie wenden. Welke build van GCam vinden jullie het beste werken op de Note10?
Ik heb op mijn Note 10 Lite de Pixelcam Plus v2.0 geinstalleerd. Vooral in donkere omgevingen levert dit veel betere foto's op vind ik.. Maar de Note 10 Lite heeft natuurlijk wel een andere camera setup dan de Note 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Welke build van GCam vinden jullie het beste werken op de Note10?
https://forum.xda-develop...-mi-note-10-lite.4132275/

Deze heb ik er meteen op gezet sinds ik m'n Note 10 Lite heb en bevalt prima. Verderop in dat topic staan ook nog andere versies maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Mijn Note 10 Lite heeft een update gekregen naar MIUI 12.5.

Het tweede punt in de lijst van verbeteringen:
"Met 20 keer meer weergavevermogen zijn er nu weinig grenzen aan wat u op uw scherm kunt zien"

Wat daar mee bedoeld wordt, ik zou het niet weten, misschien is het een heel slechte vertaling uit het Chinees.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTv_uDzrc4RTBZzXXVuPXl2Gslg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EsIun2DKxDCF9jodwpXr4Fpd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb ook net de update geïnstalleerd.. Ziet er prima uit! Vingerafdruk scanner lijkt heel veel sneller te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Ik heb ook 12.5.1.0 geinstalleerd maar touch lijkt redelijk om zeep nu en mn toestel zo goed als onbruikbaar. De helft van de tijd reageert het scherm niet. Scrollen door sites/apps gaat niet lekker vaak geen reactie of hij klikt uit zichzelf iets aan. Heb al even wat zitten zoeken en kom wel touch problemen tegen met MIUI 12.5 en diverse Xiaomi telefoons. Dus ik gok een software issue en niet m'n toestel defect (merkte het vanaf gisteren en heb al een paar dagen eerder geupgrade). De accu gaat in verhouding ook vrij snel leeg, veel sneller da eerder. Ook de knoppen onderin voor home, openstaande apps en back reageren vaak niet. Kan whatsapp b.v. ook vaak het toetsenbord niet tevoorschijn krijgen. Soms werkt het weer even redelijk en dan weer compleet niet dus het is ook nogal wisselend.

edit:
Na een factory reset en een hoop testen toch m'n telefoon maar opgestuurd. Het komt niet helemaal overeen met de touch problemen die ik lees. En hij doet spontane touches in de linker onderhoek (show touches via dev mode aangezet). Ook is in de onderste 2cm van het scherm (vooral in het midden in een soort U vorm) er een offset naar boven ten opzichte van waar je het toestel aanraakt en de telefoon denkt dat je de touch doet. Als ik onder op de rand van het scherm druk dan werkt home/back/open apps meestal. Al is er dan ook vaak een tweede touch in de linker onderhoek gelijktijdig. Heb hem in September vorig jaar gekocht dus nog geen jaar oud. Vandaag gelijk terug gestuurd dus ben benieuwd. Nu mn Nokia 8 even weer in gebruik, toch wel behelpen als je een groter scherm gewend bent.

[ Voor 33% gewijzigd door Dualdude op 17-07-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2406
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-01-2022
Goedemiddag,

Ik heb ben sindskort in het bezit van deze mooi telefoon. Top apparaat en een grote vooruitgang ten opzichte van mijn stokoude Samsung Galaxy S8.

Nu is er één probleem waar ik langzamerhand gek van aan het worden ben;
Als ik in de auto stap probeert de telefoon verbinding te maken met de bluetooth van de auto. Dit gaat echter niet goed, iedere keer wordt na 2 seconden de bluetooth verbinding verbroken en gaat de telefoon opnieuw proberen te verbinden, wat lukt voor 2 seconden en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw. Wanneer ik de bluetooth op mijn telefoon uitzet en vervolgens weer aanzet krijg ik wel een stabiele verbinding, maar soms moet ik meerdere keren de bluetooth aan en uit zetten voordat ik gewoon muziek kan luisteren en bellen.

Als ik zo op internet rondkijk is het een bekend probleem, maar ik vind nergens een passende oplossing. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt.
Pagina: 1 2 Laatste