Aankoopadvies grote gezinsauto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Just_I schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:06:
We hebben in meerdere van deze modellen gereden maar we komen er nog niet helemaal uit aangezien beide plussen en minnen hebben.
Op dit moment hebben we twee offertes open staan (onderhandelen niet mogelijk):
Touran, 2016, 55.000km, €19.500,-
C4GS, 2019, 26.000km, €21.000,-
Qua kosten per maand komen beiden auto’s rond dezelfde prijs (+/- €400,- excl. afschrijving)
De opties zijn grotendeels gelijk, de Touran heeft een achteruitrij camera, de C4GS heeft een thuiskomer reserve wiel (niet mogelijk bij Touran). Beide zijn een grote wens van mijn vriendin.
De Touran is voor ons de betere als het gaat om look en feel van de auto, het voelt degelijker aan qua materialen.
De C4GS heeft een wat krachtigere motor waardoor deze wat vlotter rijd.

Kortom, voor beide auto’s is wat te zeggen, maar welke moet het worden? Help me in de goede richting.
Tja waar ligt je voorkeur? De Touran smoelt iets beter vind ik, maar dat is persoonlijk. Overigens heb ik helemaal niks met VW.

De optie reservewiel zou ik lekker vergeten als dealbreker. Zie jij je vriendin/vrouw of jezelf al een band wisselen langs de snelweg? Dan zou ik lekker de ANWB bellen. Ook wel zo veilig. Ik zal wel geluk hebben want heb 1x in mijn leven een lekke band gehad. En dat was ook nog toen hij voor de deur stond. :P

Het 7-persoons segment vind ik ook lastig kiezen hoor. Ik rij nu een 5008 en is prima, maar houdt allemaal niet over kwa ruimte. Wij hebben echt 6 zitplaatsen nodig. Ik heb er veel gezien, maar zoals je zegt is het plussen en minnen. Dan is het toch echt je persoonlijke voorkeur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Just_I schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:06:
Ik volg dit topic al een tijdje en zit een beetje in hetzelfde schuitje, een dochter van vier en twee dochters op komst. We zijn dus op zoek naar een tweedehands kippenhok auto, alleen wel een 7 zitter om eventueel ook een opa/oma/nichtjes mee te kunnen nemen.

Bij onze zoektocht zijn we uitgekomen op twee modellen:
- Volkswagen Touran
- Citroën C4 Grand Picasso/Spacetourer

We hebben in meerdere van deze modellen gereden maar we komen er nog niet helemaal uit aangezien beide plussen en minnen hebben.
Op dit moment hebben we twee offertes open staan (onderhandelen niet mogelijk):
Touran, 2016, 55.000km, €19.500,-
C4GS, 2019, 26.000km, €21.000,-
Qua kosten per maand komen beiden auto’s rond dezelfde prijs (+/- €400,- excl. afschrijving)
De opties zijn grotendeels gelijk, de Touran heeft een achteruitrij camera, de C4GS heeft een thuiskomer reserve wiel (niet mogelijk bij Touran). Beide zijn een grote wens van mijn vriendin.
De Touran is voor ons de betere als het gaat om look en feel van de auto, het voelt degelijker aan qua materialen.
De C4GS heeft een wat krachtigere motor waardoor deze wat vlotter rijd.

Kortom, voor beide auto’s is wat te zeggen, maar welke moet het worden? Help me in de goede richting.
In mijn beleving is er in de Touran achterin (3e rij) meer ruimte dan in de C4. Bovendien is een thuiskomer daadwerkelijk nuttig als het erop aan komt, een achteruitrijcamera is een lapmiddel voor slecht kunnen/willen parkeren/opletten. Dus als je mijn ongezouten 0.02$ wil zou ik in dit geval voor de VW gaan (ondanks dat ik zelf voor de Dacia Lodgy ben gegaan omdat dat echt vreselijk veel geld scheelde en dat echt nog wel een hele goede auto is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamer-1982
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:10
PhWolf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Hoe bevalt de Auris? Kun je deze vergelijken met de Prius mbt rijeigenschappen? Ik zit ook in min of meer hetzelfde schuitje als de topicstarter alleen een half zo klein budget. Een Auris station staat zeker hoog op mijn lijstje,al moet je goed zoeken om ze onder de 10k te vinden en dan is het vaak met ~200.000km op de teller. Valt me verder op dat er heel vaak géén foto van de kofferbak bijzit. Ik zie het zo vaak dat het bijna geen toeval kan zijn. Is dat omdat het formaat van de kofferruimte tegenvalt? Heb dat op meerdere plekken gelezen nl.
De Auris bevalt super! Sterker nog, die gaat er voorlopig niet meer uit, alleen nog een keer onze 2e auto (Suzuki Swift) vervangen door een Toyota hybride: dat zou een RAV4 AWD moeten worden, kunnen we daarmee ook de caravan trekken. De Auris blijft er dan ook gewoon in: echt zeer voordelige auto in gebruik. Wij hebben hem nu op bijna 180K KM staan: auto voelt nog als nieuw. Ik zou ook absoluut geen probleem hebben om er eentje met 200 - 250K KM te kopen, met goed onderhoud hebben ze bijna het eeuwige leven.

Qua rij-eigenschappen: de Auris is denk ik net wat strakker dan de Prius om te rijden, de Prius wellicht nog wat comfortabeler. Om te vergelijken zou je ze echt beide kort na elkaar moeten rijden denk ik. De kofferruimte is met 530 liter echt niet klein te noemen. Wij zijn er bijv. met 2 volwassen en 2 kids afgeladen mee naar Italie geweest in de meivakantie vorig jaar, en we zijn niet bepaald zuinig qua spullen meenemen. Het middelste deel van de laadvloer heeft een afdekplaat om hem mooi recht te houden, maar die plaat kan eruit en dan krijg je +/- 10cm extra laadruimte, dat scheelt enorm. Waarom ze de kofferbak niet fotograferen? Geen idee, het is zeker geen kleine kofferbak, maar volgens mij zijn die van de Golf/Focus net een slagje groter, maar veel meer dan 70 liter extra is het nooit.

Dus ja, ga ze zeker eens goed bekijken, het hybride systeem werkt gewoon geweldig: echt zuinig in de praktijk en eenmaal gewend aan de eCVT wil je niet anders meer (ik in ieder geval niet). Wel een tip om de olie van de eCVT iedere 100/150K KM te verversen (uitgebreid verhaal daarover hier: Dreamer-1982 in "Het grote Toyota-topic")

Is 10K qua budget echt helemaal de max? Want vaak net erboven zijn er leuke facelift modellen te vinden, die ogen wat moderner en vooral het interieur is echt een slag beter.

Als je dan een Lease Pro/Executive of normale Executive kunt vinden heb je de versie met luxer interieuw, betere audio en stoelverwarming, erg complete auto, en met goed zoeken vaak niet (veel) duurder dan een kale versie. Verder zou ik altijd even een aankoopkeuring bij een dealer laten uitvoeren, wordt ook het hybride systeem even nagekeken. Normaal is daar niets mee aan de hand, maar altijd goed om even te laten checken voordat je zoveel geld uitgeeft. Zo'n aankoopkeuring kost normaal rond de 75 euro.

Hier wat opties die ik even zie in 5 minuten zoeken:
https://www.marktplaats.n...lease-pro-bj2015-led.html (dit is exact dezelfde als ik heb, qua uitvoering en kleurstelling, en fijn met panorama dak)

https://www.marktplaats.n...ybrid-benzinelease-p.html

https://www.marktplaats.n...ease-pro-met-panoram.html

https://www.marktplaats.n...t-leer-panodak-xenon.html

In deze tijd schijnt de verkoop van auto's al niet denderend te zijn (al zie ik de hybrides nog best verkocht worden): dus er is zeker nog ruimte voor wat onderhandeling. Dus voor rond de 11K (en die laatste nog wat minder) moet je toch een goed uitgerust facelift model kunnen krijgen, daar ga je nog heel veel jaar plezier van hebben. Als je nog specifieke vragen hebt mag je me altijd even een PB sturen, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:23:
[...]
De optie reservewiel zou ik lekker vergeten als dealbreker. Zie jij je vriendin/vrouw of jezelf al een band wisselen langs de snelweg? Dan zou ik lekker de ANWB bellen. Ook wel zo veilig. Ik zal wel geluk hebben want heb 1x in mijn leven een lekke band gehad. En dat was ook nog toen hij voor de deur stond. :P
Bandje wisselen is nog geen tien minuten werk en langs de snelweg wordt je toch verplaatst door RWS en de lokale berger naar een parkeerplaats waar je rustig de band kan wisselen. ANWB is natuurlijk handig bij meer dingen dan alleen lekke banden maar de 45 minuten die ze er soms over doen kan je beter besteden. :P
En thuis komen ze alleen de band wisselen als je het dure abonnement neemt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 07:05

Just_I

What did you just say?

Highfive95 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Tja waar ligt je voorkeur? De Touran smoelt iets beter vind ik, maar dat is persoonlijk. Overigens heb ik helemaal niks met VW.
Voorkeur ligt voor ons beide qua looks zeker bij de Touran. De C4GS heeft het instrumenten paneel in het midden van het dashboard zitten en zilver daklijsten, iets wat ons niet echt aanstaat.
Wij hebben reeds een keer met een volle auto op de Duitse snelweg een bandje moeten vervangen. Dat ging op zicht beste ware het niet dat de auto volgeladen was en de reserveband onderin de achterbak lag. We hebben niet veel vertrouwen in een banden reparatie setje.
Het 7-persoons segment vind ik ook lastig kiezen hoor. Ik rij nu een 5008 en is prima, maar houdt allemaal niet over kwa ruimte. Wij hebben echt 6 zitplaatsen nodig. Ik heb er veel gezien, maar zoals je zegt is het plussen en minnen. Dan is het toch echt je persoonlijke voorkeur denk ik.
Een nieuwe 5008 vinden we ook een prima auto alleen zit deze boven budget en hetgeen een beetje in de buurt komt heeft of een hoge kilometerstand of zit laag in de opties. De oude 5008 vinden we gedateerd qua looks binnenin.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 07:05

Just_I

What did you just say?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:41:
[...]

In mijn beleving is er in de Touran achterin (3e rij) meer ruimte dan in de C4. Bovendien is een thuiskomer daadwerkelijk nuttig als het erop aan komt, een achteruitrijcamera is een lapmiddel voor slecht kunnen/willen parkeren/opletten. Dus als je mijn ongezouten 0.02$ wil zou ik in dit geval voor de VW gaan (ondanks dat ik zelf voor de Dacia Lodgy ben gegaan omdat dat echt vreselijk veel geld scheelde en dat echt nog wel een hele goede auto is).
Het is mijn vriedin die de camera wil, zij vind onze megane al te groot en rijd er dus ook niet in ;)

De Dacia is voor ons geen optie vanwege de looks en het spartaanse interieur en opties (climate control had ik reeds in mijn clio van 2002). Daarnaast is de auto niet goedkoper om te rijden, enkel in aanschaf.

Andere auto’s die we overwogen maar afgevallen zijn:
Kia Carens; klein achterin
Ford C-Max; praktische onbruikbare 3e zitrij
BMW 2 series; geen aparte zittingen 2e zitrij
Opel Zafira; geen aparte zittingen 2e zitrij
Sharan, Galaxy, S-Max, Voyager etc. zijn te duur.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Just_I schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:09:
Het is mijn vriedin die de camera wil, zij vind onze megane al te groot en rijd er dus ook niet in ;)
Typisch :P. Zeker zo'n zevenzitter is lekker recht aan de achterkant dus waar de ruit stopt, stopt de auto. Handig met achteruit parkeren.
De Dacia is voor ons geen optie vanwege de looks en het spartaanse interieur en opties (climate control had ik reeds in mijn clio van 2002). Daarnaast is de auto niet goedkoper om te rijden, enkel in aanschaf.
Spartaans is maar waar je vandaan komt, maar vergeleken met de Touran en de C4 geef ik je zeker gelijk :). Goedkoper... ik ken VW niet maar wel Skoda en die vond ik toch aan de prijs met de beurten en onderdelen. De Dacia heeft me zo ver in 45k alleen twee beurten gekost van respectievelijk 100-nog-wat en 200-nog-wat euro. Keer een paar ruitenwissers en wat ruitenwisservloeistof, en dat was echt alles :). Interval is 20k wat ik voor benzine redelijk vind, en ook het verbruik (maar dat is situationeel, dat begrijp ik) is bij ons heel netjes (voor een ladenkast op wielen).

Achterin zit je echter wel heel ruim, ook als volwassene, en ze kunnen tegen een stootje :). Zeker fijn met kinderen, vakanties, verhuizen...
Andere auto’s die we overwogen maar afgevallen zijn:
Kia Carens; klein achterin
Ford C-Max; praktische onbruikbare 3e zitrij
BMW 2 series; geen aparte zittingen 2e zitrij
Opel Zafira; geen aparte zittingen 2e zitrij
Sharan, Galaxy, S-Max, Voyager etc. zijn te duur.
Carens: Eens. Mag geen 7zitter genoemd worden vind ik.
C-Max: Wel minder erg dan de Carens :P.
2-serie: vond ik eerlijk gezegd wel een hele goede optie, zij het twee keer zo duur als waar ik voor ging. Uiteindelijk kon ik er niet aan uit komen qua onderhoud en garantie.

De rest niet bekeken behalve de Galaxy. Die wilde ik eigenlijk het liefst maar had het geld er totaal niet voor over :). Hele vette bak :Y.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
NCAP score is matige weergave van veiligheid. Allerlei autonome functies die de gewone man niet gebruikt zijn bepalend, crash van achteren heeft geen "impact" (pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:50
Leuk om dit topic tegen te komen. Zit nu ook in de situatie dat de oude Clio simpelweg te klein zal worden met een derde op komst en de andere twee voorlopig nog wel even in de kinderstoelen. Ik hoop voor rond de 10-12k (bj 2014-2015, benzine) een gloednieuwe tweedehands te kunnen vinden waarbij een c4 Picasso of Touran me wel aanspreken. Ga je een beetje zoeken naar die motoren dan vind ik het toch wel weer wat spannend worden omdat er verschillende ‘mankementen’ bekend zijn. Is dit iets om rekening mee te houden of zullen het vooral de verhalen zijn van de ontevreden gebruikers :)

Ondertussen blijft een v70 me ook aanspreken.. maar zijn die ruim genoeg achterin voor 3 kinderzitjes?

Al die keuze ook... 8)7

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De V70 heeft zat ruimte voor 3 autostoeltjes achterin en dan houd je een megakofferbak nog over voor alle andere meuk.

Ik zou een oudere V70 met up-to-date onderhoud heel goed aandurven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Inmiddels rijden we al enkele maanden rond in de Ford Focus, prima auto. Achterin passen 2x isofix stoelen en in het midden een bubblebum zitverhoger.
Let op dit betreft modeljaar vanaf 2018, die zijn breder. Enigszins qua breedte vergelijkbaar met Talisman, Mondeo, Passat etcetera.

De 308 was merkbaar minder breed op de achterbank.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 09-08-2020 20:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:58

Whaam

Meer beter

Bij ons blijkt de tweede kleine ineens een tweeling, dus wij zijn ook op zoek naar een grote auto... Met het oog op de toekomst hadden we afgelopen jaar een heel fijne megane gt-line met allerlei luxe uitgezocht, maar de middelste plek achterin is niet geschikt voor een kinderstoeltje.

Ben nu al een tijd op zoek, en een heel aantal van de auto’s die hier genoemd worden staan ook op mijn shortlist. (Prius, Lodgy, Sharan/Touran)

Onze nummer één is een wagen die ik hier nog niet voorbij heb zien komen: de Renault Kangoo Family. Optioneel 3e zitrij en aan beide kanten schuifdeuren. Wel een vrij hoog “bestelbus” gehalte, maar smoelt wel prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_Gs5XiTxZzmm_MDqelQ5sNmF0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p6G19sLPHqiWgHZsfubWyPFA.jpg?f=user_large

We gaan binnenkort met alle maxi cosi’s en toebehoren maar eens langs een garage om te passen...

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58
Ik heb het voor elkaar gekregen om 3 zitjes in mijn Volvo V50 te krijgen naast elkaar :)
De volvo gaat er over 2 maanden uit en dan komt er een Mercedes E250 voor terug, iets meer ruimte dus dan moet het ook goed komen!
Van de Volvo stoeltjes heb ik er 2, dus als de jongste (de baby voor de maxi cosi heeft ETA 1-12-2020) 15+ kilo is dan kan ze ook in de Volvo stoel en scheelt dat ook weer iets aan ruimte achterin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wk5GIkBhDv_D0sjj7_UmEJcH2QM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sgiv2VfbRyXXbFPmnsow655u.jpg?f=fotoalbum_medium

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:59
Ja, ik reageer op een wat ouder topic; maar een erg leuke discussie om te lezen.

Hier met een zoon van 8 en tweeling van 4 jaar ook op zoek naar een andere auto voor iets meer ruimte op de achterbank. Mijn huidige Hyundai i30 station is niet klein, maar wordt toch echt te krap op de achterbank.
Om het wat moeilijker te maken zoek ik ook nog eens een auto die zo'n 1700-1800kg mag trekken voor een caravan.

Ik kwam al snel uit bij een Renault Grand Scenic van ongeveer 4 jaar oud. Deze heeft 3 stoelen op de achterbank (en eventueel een derde rij met 2 stoelen) en mag 1800kg trekken.
Alleen het model vind ik niet zo mooi.

Na heel wat vergelijken zie ik dan ook dat er wat stations zijn in het D segment die een vrij brede achterbank hebben, waaronder een Renault Talisman en Skoda Superb.
Zijn er ook wat tweakers die één van deze auto's heeft met 3 kinderen?

Overigens ga ik vanmiddag toch een proefrit maken in een Grand Scenic, dus benieuwd of dat een beetje past en goed rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
yorroy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:
Ja, ik reageer op een wat ouder topic; maar een erg leuke discussie om te lezen.

Hier met een zoon van 8 en tweeling van 4 jaar ook op zoek naar een andere auto voor iets meer ruimte op de achterbank. Mijn huidige Hyundai i30 station is niet klein, maar wordt toch echt te krap op de achterbank.
Om het wat moeilijker te maken zoek ik ook nog eens een auto die zo'n 1700-1800kg mag trekken voor een caravan.

Ik kwam al snel uit bij een Renault Grand Scenic van ongeveer 4 jaar oud. Deze heeft 3 stoelen op de achterbank (en eventueel een derde rij met 2 stoelen) en mag 1800kg trekken.

Na heel wat vergelijken zie ik dan ook dat er wat stations zijn in het D segment die een vrij brede achterbank hebben, waaronder een Renault Talisman en Skoda Superb.

Overigens ga ik vanmiddag toch een proefrit maken in een Grand Scenic, dus benieuwd of dat een beetje past en goed rijdt.
Ford Focus station (nieuwe model vanaf q4 2019) kun je ook proberen , is C segment maar qua breedte (nagenoeg?) gelijk aan D segment.
Daar rijden wij inmiddels enige tijd in rond ;) (2x isofix en opblaasbare zitverhoger in het midden).

Bevalt erg goed.

Qua caravan geen idee of dat gaat, dan zou een "echte" D segmenter wellicht beter aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:58

Whaam

Meer beter

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Grand Scenic, inderdaad geen coole wagen maar rijdt heerlijk. De stoelen achterin zijn ruim (3x isofix), en alledrie naar voor/achter te schuiven, zodat je ook nog wat afstand tussen kinderen kunt creeren als nodig. De zit is lekker hoog, je ziet veel, en het is een echte gezinsauto, met een extra spiegeltje binnenin bijvoorbeeld om de achterbank mee in de gaten te kunnen houden.

En de kofferbakruimte is heerlijk. Nu hebben we een 7-zitter met twee neerklapbare stoelen achterin, dus ook vriendjes kunnen nog mee, maar de stoelen liggen over het algemeen plat, volledig vlak in de bodem.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:48
Let wel: het vorige model Scenic is ruimer dan het laatste model. In het laatste model is de achterbank alleen 1/3e - 2/3e deelbaar, terwijl het vorige model 3 losse stoelen heeft. En de achterbank heeft meer ruimte tot de de voorstoelen en in de breedte. Dat was voor mij de reden om niet voor de Scenic te kiezen maar voor een C4 Picasso.
Overigens paste in mijn Octavia (langer geleden) ook 2 kinderzitjes en een babykuip. Met wat aandrukken van de deur en riemen vastmaken was lastig. Maar dat waren voor mij geen redenen om een andere auto te kopen. Probeer vooral zelf uit hoe jouw opstelling met stoeltjes in een auto passen, want een model dat van buiten groter is biedt niet altijd meer praktische ruimte op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:59
Whaam schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:43:
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Grand Scenic, inderdaad geen coole wagen maar rijdt heerlijk. De stoelen achterin zijn ruim (3x isofix), en alledrie naar voor/achter te schuiven, zodat je ook nog wat afstand tussen kinderen kunt creeren als nodig. De zit is lekker hoog, je ziet veel, en het is een echte gezinsauto, met een extra spiegeltje binnenin bijvoorbeeld om de achterbank mee in de gaten te kunnen houden.

En de kofferbakruimte is heerlijk. Nu hebben we een 7-zitter met twee neerklapbare stoelen achterin, dus ook vriendjes kunnen nog mee, maar de stoelen liggen over het algemeen plat, volledig vlak in de bodem.
Ik heb gisteren proef gereden in een Grand Scenic van 2018 en zoals @Highland terecht aangeeft is deze inderdaad anders dan het vorige model. Je hebt wel 3 “kuipen” zodat je feitelijk 3 goede zitvlakken hebt, maar de middelste stoel is wat smaller dan de andere 2. Het geeft in ieder geval veel meer ruimte op de achterbank dan mijn i30.
Zo heeft de nieuwe versie Scenic ook geen isofix in het midden en zijn de stoelen niet afzonderlijk neerklapbaar. De 2 linkerstoelen vormen daarbij 1 geheel.

Overigens reed de Grand Scenic prima en ben ik hem serieus aan het overwegen. Het is lang niet de mooiste auto die er is, maar met 3 kinderen wel erg praktisch en dat is voor de komende 10 jaar belangrijker dan de looks.
Nooit gedacht dat ik dit type auto zou rijden :o

Ik heb trouwens ook gekeken naar een C4 Spacetourer/grand Picasso en die is qua ruimte ook erg fijn, maar helaas is er geen benzinemotor met genoeg kracht om mijn caravan te trekken.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet heel veel vertrouwen heb in de 1.3 motor van Renault in combinatie met een caravan door de bergen rijden, kan me bijna niet voorstellen dat dat goed gaat. Helaas is dit de enige auto die én praktisch is voor 3 kinderen én volgens de specificaties in ieder geval de caravan mag trekken. Dan maar zoveel mogelijk stijle hellingen vermijden

[ Voor 17% gewijzigd door yorroy op 26-05-2021 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:48
Met het stijgen van je leeftijd groei je vanzelf toe naar de 'coolness' van een Scenic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb al concessies moeten doen met een nieuwbouwwijk dus die MPV is er niet gekomen :P.
(grapje, vind Grand Scenic best een ok wagen, maar voor mijn vrouw veel te groot om mee te rijden).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 27-05-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Highland schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:40:
Met het stijgen van je leeftijd groei je vanzelf toe naar de 'coolness' van een Scenic ;-)
Zeker, veel mensen (mijzelf inclus) gaan met de jaren anders denken over prioriteiten en ego (wat, laten we eerlijk wezen, nog voor heel veel mensen een rol speelt, ook als ze het zelf niet willen toegeven). Ik vind een BMW 220i/d of Ford Galaxy nog steeds een geweldige keuze, maar voor wat het kost overweeg ik ze niet (meer), ik besteed mijn geld liever elders.
Sport_Life schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:41:
Ik heb al concessies moeten doen met een nieuwbouwwijk dus die MPV is er niet gekomen :P.
(grapje, vind Grand Scenic best een ok wagen, maar voor mijn vrouw veel te groot om mee te rijden).
Mijn vrouw kwam van een Starlet (die we nog steeds hebben overigens) en die stond niet te springen zo'n 'grote bak' te gaan rijden. De eerste weken was ze strontnerveus, maar nu 2+ jaar verder is het tweede natuur geworden en draait ze haar hand er niet voor om. Is gewoon wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:14
yorroy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:

Onze buren hebben een superb en een sleurhut, let wel even goed op met de motor, zij hebben problemen gehad omdat ze de verkeerde hadden (zowel motor als versnellingsbak waren slecht, en zijn onder protest en garantie vervangen) Wel een mooie auto al ben ik blijer met mijn touran (helaas niet meer nieuw te krijgen in NL)
Pagina: 1 2 Laatste